MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316039 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 148 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 27.5.2024 19:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dokáže někdo okomentovat toto Californii? Je to originál, nebo replika? V inzerci je nabízena za 120000.    [Jik]   19.03.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak to máte asi jediný dochovaný kus v Česku. Nebo je dovezena z USA?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2013
Odpověď  Pro JB renovuji 361/04,klasickou,zadna verze pro VB,prvni model s kulatou nadrzi,ktera ma pouze velke napisy na nadrzi JAWA,jine nez panelka...zajimavy a hezky model...    [36104]   07.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mohu se zeptat jakou verzi renovuješ? Verzi pro VB, nebo civilní?
Kryt na řetěz je od krytu 362 odlišný zejména tvarem zadní části a absencí úchytu (otvorů pro šrouby) v zadní části a nemá držák akumulátoru.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Odpověď  Zdravim,renovuji Californiana 361/04 a potreboval bych pomoct s krytem retezu,ma nekdo originalni kryt na retez???V cem je odlisny???Predem dekuji LB    [jawa36104]   04.01.2013
Odpověď  Tak první verze článku o Californianech je na světě. Hledejte na http://www.motomagazin.cz
Předpokládám, že postupem času odstraním nějaké chybičky a zejména doplním články o jednotlivých typech o prohlídku motocyklů v nálezovém stavu.

Asi nejméně informací a materiálů mám o policejní verzi. Existují vůbec nějaké dobové dokumenty o těchto motocyklech?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.09.2008
Odpověď  kazdopadne je ted jedna na US Ebayi..... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycles___JAWA-250-CALIFORNIAN-MODEL-590-1967_W0QQitemZ 180267944844QQddnZMotorcyclesQQddiZ2283QQcmdZViewItem?hash=item180267944844&_trksid=p3756.m14.l1 318    [Radek]   27.07.2008
Odpověď  Pridavam foto skutecne motorky : http://www.jawa-cz.com/motorcycle02.htm

Klikejte nepretrzite na "More Bikes for Sale" . Zadna z techto motorek bohuzel jiz minimalne 5 let na prodej neni . Slouzi zrejme jen k ozajimaveni webovych stranek za ucelem prodeje zbytkovych mene zadanych dilu motocyklu JAWA-CZ ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2008
Odpověď  No hezký,díky! Ještě tak vědět,jak se startér spouštěl - napadá mně bud Boschákem ,jako na skůtru,nebo pravým tlačítkem na řídítku,stejným jako nalevo je houkačka.    [Monty]   14.07.2008
Odpověď  No tak to je bomba!!!    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Brozurka z roku 1965 nabizi i foto prave strany motoru ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2008
Odpověď  ano take jsem videl par techto motocyklu CZ 175 Sport s dynamostarterem, vyvoz USA, ale je to pomerne rarita, myslim ze slo o velmi malou serii    [sim]   13.07.2008
Odpověď  K eletrickýmu starteru - nedávno jsem na AUkro koupil fotku(zřejmě z továrního archivu) tam to je - spodek motoru jako "Prase",válec a hlava z cestovní motorky,samozřejmě bez větráku,a levá schránka zvětšená jako na Libenáku pro dvě baterky.Kabel ke starteru vede venkem po motoru. Jinej rozdíl na fotce vidět není.    [Monty]   13.07.2008
Odpověď  No mozna zajimavejsi je ze se ta CZ 175 podle letaku nabizela s "optional electric starter", takze na prani to melo elektrickej starter...!....asi do toho davali motor z prasete....    [Radek]   13.07.2008
Odpověď  Na letáku mně zaujala jiná věc - úplně první motorka nahoře je bílá ČZ 175 sport,ale má nádrž s nápisem JAWA!    [Monty]   13.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...a jeste leva strana, sice bez kalifa, ale taky zajimava...    [Radek]   13.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....jinak k existenci tyhle motorky, v roce 66 - 67 se normalne nabizela v US, Canade a ten chlapek co jsem od nel koupil tenhle prodejni letak mi rikal ze na jihu Londyna taky nejaky prodal - je mu asi osmdesat a v tom samym kramku prodava motorky dodnes :-)....na US Ebayi jsem uz za poslednich par let asi dve taky zahlid a predpokladam ze si tam nikdo repliky starejch Jaw nestavi, takze zrejme tyhle motorky existujou i fyzicky a nejenom na papire....tot muj nazor....    [Radek]   13.07.2008
Odpověď  Díky pane Bartuši, už se těším!    [Webersinke] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2008
Odpověď  Chályhodný počin. A bude návazně i hodně replik? :-D    [JzK]   08.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vláďo, v mnohém se mýlíš. Pro Webersinkeho a ostatní. Předpokládám, že v dohledné době rozjedu na MotoMagazínu oddíl Jawa Californian, kde se doufám vše o těchto motocyklech dozvíte. A bude i hodně fotografií.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2008
Odpověď  Řidítka, kola, přední světlo, sedlo, kryt řetězu je Californian ,zadní blatník, zadní světlo, nádrž, motor, kolena je Jawa360, barva je nesmysl, chybí kastlíky, výfuky mohou být pro 360ku i Californiana.Na filtr není moc vidět, Californian může mít púodobný, ale na harmonikové spojce dál od motoru. Celkově... slušná, kvalitní slátanina.    [Vláďa]   06.07.2008
Odpověď  Prosím vás, neexistují někde na webu nějaká další fotky Californianu I? Popř. nemá je někdo v archivu, docela mě tento typ zajímá. Děkuji    [Webersinke] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2008
Odpověď  Na STK po mně chtěli typové schválení, je to prý někde na štítku. Víte někdo blíže o co se to vlastně jedná. Musí to prý být u dovozů starších 8mi let a já mám r.v. 1973.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2008
Odpověď  To honza: Jo, jestli chceš web, koukni tady: http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx. Musíš ale mít trochu štěstí, abys na kalifa narazil, zná to hodně překupníků, viz. příspěvek níže s tou zelenou Californií-byla za 1500€ a už ji nabízel někdo tady k prodeji. Pak zmizela, tak ji asi někdo koupil.. No a ještě myslím, že ty stránky umí trochu i česky, snad to lze dole nastavit.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2008
Odpověď  To Jirik: a to jsi se hnal jak pres inzerci nebo kde bych mohl na neco takoveho narazit?    [honza]   09.04.2008
Odpověď  Tak dneska jsem si konečně dovezl ty kalify domů. Byly původně dodány do Holandska. Jsem zvědav, jestli půjdou přihlásit a až se dopracuji k nějakému rozumnému způsobu, jak zmenšit obrázky na požadovanou velikost dám sem pro zajímavost nějaké foto.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2008
Odpověď  Děkuji.    [Webersinke] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2008
Odpověď  Má tam být FRAM CA-73 PL. Víčka - čela - jsou výrobek Jawy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.04.2008
Odpověď  Jestli se můžu vrátit k původnímu tématu Califa I, netušíte co je to za vzduch. filtr na té motorce? Nějaký normální s udělanými víčky?    [Webersinke]   07.04.2008
Odpověď  Myslim ze Jirik právě uhodil hřebíček na hlavičku. Chce si udělat Califu. protože si ji pamatuje jako to nej. z mládí. Otázka co položil JB zní - co si budou v dospělosti renovovat dneska malí kluci?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008
Odpověď  To Honza I: Máš pravdu, přečetl jsem to nepozorně a reagoval trochu ma něco jiného. JB i sim mají též pravdu, že je těžko předvídatelné, co bude v budoucnu.
To Pája: I tady musím potvrdit správnost příspěvku; minulý týden jsem si v SRN zazálohoval dvě Kalifornie, přesně z toho důvodu co uvádíš-pro mne jsou veteránem v podstatě jen předválečné stroje, ale na kalifu jsem strávil v mládí hodně času a právě proto si jej chci zrenovovat.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008
Odpověď  Jirik> Ja si myslim, ze ctyrkarna neni tak uplne out, tech pohledu na vec je mnoho, jak spravne napsal JB. Je spusta lidi, kteri renovuji moto kvuli technicke popr vzhledove strance, pak jsou takove ty "proflaknute" modely typu perak a pak je spusta lidi, kteri si zrenovuji to co je vozilo v mladych letech. Mam kamarada, kterej byl "okojenej" prvni 634 s malejma vejfukama, tak si ji proste udelal. Ja jsem zatizenej na CZ150C, ale chystam se na 361, protoze to bylo neco, na co jsem v mladi nedosahl ale nalital jsem desetitisice km na panelce.    [Pája]   04.04.2008
Odpověď  Je jasné, že v každé době se objevily stroje, které svým pojetím vyčnívaly nad ostatní produkcí. Souhlasím, že tím jistě bude Jawa 593. Ale po tak velikém zájmu, jaký dnes zažívají kývačky, musí přijít jistý útlum, nebo zcela jiný trend. Nikdo se asi nebude chtít vrtat v čínském šmejdu a tak dle mého názoru lidé obrátí svou pozornost na motocykly, jejichž pojetí lze nazvat tradiční či klasické.
Víte, je pěkné probírat se v minulostí, ale občas je třeba podívat se na věc z širšího úhlu a celkově se tak nějak zamyslet. Proto předkládám takové otázky. Já vím jak mnoho lidí je zavrtaných ve svých koníčcích tak, že nedokáží a ani se nechtějí zastavit a zamyslet nad smyslem svého počínání v širších souvislostech. Argument "dělám si co chci" není v tomto případě vůbec pravdivý.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2008
Odpověď  Jseš trošku mimo mísu jiriku. Pan Bartuš nepoložil na začátku otázku "co se bude renovovat". Byla položena otázka "co se bude sbírat" to je o něčem docela jiném.
Nicméně přečti si pozorně příspěvek kolegy sima, ten ti cestu naznačuje.    [Honza l]   04.04.2008
Odpověď  Musím souhlasit s kolegou Bartušem, neboť doba, kdy se předválečné motocykly (nebo auta) nacházely pod senem ve starých stodolách již minula..Těchto (nerenovovaných motocyklů je a bude čím dál tím méně). Nic však netrvá věčně, ani majitelé veteránů nebudou žít věčně, a tak se čas od času objeví renovovaný kousek z pozůstalosti ku prodeji ovšem za značný obnos..
Z 60.-70.tých let zbývají k renovaci již jen kývačky a panelky, pomineme-li produkci Povážských strojární. Zde je nutno souhlasit s otázkou, co tedy budou " mladší" kolegové renovovat, když světová produkce těchto let se nám díky tehdejší politice velkým obloukem vyhnula a Jawa 634 a její deriváty jsou z veteránského hlediska vcelku nezajímavé.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2008
Odpověď  JC: presne tak plne s tebou souhlasim, nehlede co treba zahranicni motocykly a automobily ktere zde jezdily pred valkou, plno lidi na ne melo vzpominky a tak si je pozdeji koupilo, jini protoze je to take kus ceske historie a nebo ze to je moda, chci tim rict ze se pravdepodobne zacne sbirat to co zde jezdi, protoze k tomu bude vztah a zvlast ho budou mit ti co to budou za xx let sbirat, kazdopadne to nema cenu resit svet je jinde a tezko se zde zacne vyrabet konkurenceschopny ryze cesky motocykl ci automobil, to je utopie v dnesnim globalizovanem svete

JB: kdyz uz zamysleni tak by me zajimalo jak se bude v budoucnosti renovovat takova Octavie, BMW, KTM atd. - elektronika, airbagy, plasty - vse ma velice omezenou zivotnost - myslim ze budouci generace veteranistu budou mit plne ruce prace    [sim]   03.04.2008
Odpověď  Plně souhlasím s Honzou, komu se české motorky budou líbit, tak je dělat bude a komu ne, tak si doveze co se mu zamane. Myslím že tato diskuze je úplně zbytečná. Californie byla před pár lety za štěně piva a dnes za ni chce každý zlaté prase. A já si myslím že taková jawa 250/593 nebo 350 Tramp za 20 let bude také vyhledávaný kousek. A opět se najdou lidé kteří z klasické 640 postaví Trampa a budou ho vydávat za extra vývozní model, který je tak moc speciální, že pro jistotu nemá ani výrobní čísla...    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2008
Odpověď  Pan Bartuš mě vždy svojí bohorovností vyprovokuje. Je nesmysl, že předválečných bude méně. Právě naopak, oživnou postupně všechna torza. Nemluvím o tom, co se přivyrobí a prodá jako veteran. Víc nedostupné než teď nebudou -nikdo si je do hrobu nevezme a spíš se dá předpokládat že se ceny srovnají na obvyklou evropskou úroveň. A J638 budou stejně zajímavé jako dnes kývačky -pro někoho velmi, pro jiného vůbec. A sběratelé nebudou odkázáni jen na to co se našlo v našich krajích, ale podle gusta si dovezou, tak jako již dovážejí dnes. A nakonec - i před 30 roky byly majiteli nejlepších věcí právě padesátníci a starší a mladí přemýšleli jestli není ztráta času zabývat se pérákem. Toto nepředkládám jako absolutní pravdu, ale jako svůj názor, který má mnohem zdravější základ, než ten pana Bartuše.    [Honza l]   03.04.2008
Odpověď  Co budeme za 10 let sbírat?
Přece Bugatti, Hispano- Suizy a Duesenbergy...
Tak dobrá, to asi ne.
Česk(oslovensk)é motorky se masově nevyrábí už pěkně dlouho (a dlouho nebudou), takže teda prostě asi nezbyde, než se poohlídnout někde jinde.
Přijdou na řadu motorky z Anglie a Německa, nebo rovnou auta- Trabanty, Škodovky užovky a žigulíky.
Na druhou stranu- české stroje jsou teď v módě. Možná, že z ní vyjdou a sběratelé si pak vystačí s tím, co mezi nimi doteď koluje.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Odpověď  Honzo l - neuraž se, ale myslím si, že je Ti max 25 (spíš míň). V Tvém věku člověk vidí veterána i v té Kývačce, nebo Stadionu :-D Podívej se někdy na sraz předválečných strojů - dominují čtyřtakty sedlané padesátníky. JB jen rozdmýchává otázku jak to bude vypadat za 15-20 let. Mládnou sběratelé a mládnou i jejich stroje. Ale má to své mantinely.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2008
Odpověď  Předválečných motocyklů je a bude čím dál tím méně. A tedy budou čím dál tím dražší a tedy budou nedostupné.
Naopak Jaw 638 639 bude mnoho, budou tedy levné, ale prostě nejsou a asi ani nebudou ničím příliš zajímavé. Dnes a do budoucna, kdy bych čekal obrovský zájem o motocykly z 60.- 70. let (anglické či japonské klasiky) u nás není co sbírat, protože nás toto velice zajímavé období zcela minulo. A proto ta otázka kam upřejou svou pozornost ti, kteří za dnešní situace dávají dohromady kývačky.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Odpověď  A ještě něco. Tyto debaty jsou absolutně plané - co si představit pod pojmem perspektivní veterán -pro koho perspektivní?
Z těchto stránek - jejich návštěvnosti a převažujícím tématům mám dojem, že většina fandů k tomu přistupuje sympaticky - neřeší perspektivu veterána, ale těší se na výsledek své práce (ti druzí asi žijí v traumatu)-podívejte se třeba na diskusi kolem traktorů. A jak říká klasik "vo tom to je".    [Honza l]   03.04.2008
Odpověď  Já té otázce asi nerozumín stále. Proč by se za 10 let nemohly sbírat například předválečné motocykly. To snad není tradice? Samozřejně péráků je mnohem víc, než speciálek, proto se jimi zabává mnohem víc lidí a kývačky atd. bude mít přirozeně ještě víc majiteků. Kde je problém?    [Honza l]   03.04.2008
Odpověď  Díkybohu nejsem tak ješitný abych nepřiznal, že tu je hromada větších odborníků. Pokusím se však obhájit svoje stanovisko. Pérák byl vyvynut během války a uznávám, že šlo o konkurenceschopný stroj. Nikoli světovou jedničku! Kývačka vznikla jako další model - potud dejme tomu, nic nového to sice nebylo, ale časově i technicky maximum možného. Panelka je jen dvakrát nastavovaný čaj - a Californie jsou jejím derivátem. Pořád jde v podstatě o stejnou průběžně inovovanou řadu. Řekl bych, že v této chvíli nám definitivně ujel vlak. UŘ mělo být něc úplně nového, jak to dopadlo všichni víme.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2008
Odpověď  Otázku jsi jaksi nepochopil. Jde o to, že v Čechách se veliká hromada lidí zabývá jen péráky a jejho postupnými následovníky, kteří končí někde u Jawy 638-640.
Když si uvědomím, že Jawy 638-640 budou do budoucna velice neperspektivní veteráni, spolu s ČZ 476/477 - a já tomu prostě věřím - tak se opravdu naskýtá otázka: Co se bude za 10 let sbírat? Jiné motocykly z 70. a 80. let u nás prostě nemají zakořeněnou tradici.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Odpověď  Souhlasím, že jsou tady československé motorky přeceňované (někdo tady dříve napsal,že tosamé je třeba v Itálii), ale napsat, že tady má tradici jen pérák, to svědčí o neznalosti pisatele.    [Honza l]   03.04.2008
Odpověď  Když už jste to tu nakousli - Californian je sice atraktivní a zajímavá motorka, ale pořád je to jen oškubaná kývačka. Poukazuje to jen na skutečnost, že je v Čechách zkrátka přeceňujeme jen díky stále rostoucímu zájmu o historické stroje. Teď nepřesně cituji jistého pana B., který vyslovil otázku co budeme sbírat za 10 roků když tu má tradici jen donekonečna inovovaný Pérák.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2008
Odpověď  120000je možná hodně peněz ale za pěkně a kvalitně zrenovovaného péráka dáte stejný peníze ale s rozdílem že péráků je jak sraček.    [milda]   03.04.2008
Odpověď  Zdravím pánové,
nechci se pouštět do soudů je li vyobrazený motocykl originál, nebo replika. Chci Vám popsat moto které jsem vlastnil a které mělo hodně podobných rysů jako vyobrazený stroj.Můj stroj byl RV 1968, štítek psaný v angličtině, v TP bylo napsáno typ 361 Kalifornie- (tak jak to píšu ),blatníky stejné vč zadního světla, přední světlo z Oktávky,držák shodný s kývačkou, spínačka měla polohy klíčku 1-2-3-4 bez polohy 0, nádrž tvar jako Californian ale uchycení na šrouby. Moto nemělo dynamo ale magnetový alternátor Jawa 12V 35W, pod sedlem usměrňovač (dioda v kulatém držáku).Sání bylo řešeno obyčejným drátěným filtrem s uzávěremm
Moto jezdilo původně u VB -barva černá+šedé blatníky.Magmeto bylo velmi nespolehlivé, když to jelo tak nesvítilo - později jsem jej předělal na dynamo.Motor měl dobrý tah - suběktivně jela lépe než můj současný Bizon.
To magneto ještě mám doma, moto už dávno ne.
Vzobrazené moto je renovačně zdá se perfektní, ale 120000 bych za něj nedal.    [Pavel]   25.03.2008
Odpověď  Jak to vypadá s avízovaným článkem? Stále je v přípravě. Mnou původně uvažovaný rozsah jednoho povídání je díkly množství materiálu a až nečekané šíři celé problematiky nerealizovatelný. Předpokládám tedy, že téma motocyklů Jawa Californian rozdělím na samostatné oddíly dle jednotlivých typů. Vznikne tak i prostor k postupným korekcím stran čtenářů. Bohužel díky mé vytíženosti nemohu slíbit konkrétní termín.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2008
Odpověď  Stránka by si jistě žádala aktualizaci,protože v době kdy jsem to psal jsem ještě zdaleka neměl takové množství informací a dobových materiálů.Na druhou stranu se mi do toho už moc nechce, pan Bartuš připravuje podobný článek který zajisté půjde více do hloubky.Pane Bartuš jak jste na tom s tím článkem?Už se na něj velmi teším ale pořád tam vysí akorát připravujeme.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2008
Odpověď  Petulo: to je moje stránka tu nemůžeš brát tak moc vážně :-) směrodatný jsou dobový testy.Kousek níž jsou ty testy naskenovaný a tam je jasně vidět klasický plastový světýlko.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2008
Odpověď  s odvolanim sa na tuto stranku by som rad tvrdil ze zadne svetlo by malo byt znacky bosch, snad iba tolko na prvy pohlad..... http://www.toli-moto.wz.cz/historie_californian/historie_californian.htm    [petulo]   21.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Modrý pérák: fotky i s popisem se ted objevují každým dnem na i-veteran.cz.Přidávám další fotku.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2008
Odpověď  OK Samsone. jen bych ještě chvíli počkal s tím odsudkem, Třeba nám ještě majitel doloží, že ji skutečně dovezl.
Roznesli jste ale pánové majitele motocyklu, který v horším případě nepřiznal, že jej postavil z originálních dílů. Není ale podstatně větším prohřeškem prodej nepřiznaných replik? Pak jsou tady ale větší ryby.    [Honza l]   21.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud TOLI prepsal spravne zneni inzeratu , tak se lze domnivat , ze majitel opravdu nema k motocyklu zadny extra vztah ... :

viz. "tento model byl predstaven v casopisu Road test ..."

Majitel zrejme nahodou v rychlosti shlednul tuto stranu casopisu CYCLE WORLD ... ( viz. foto )    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Honza l :
za muj prvni komentar se omlouvam a rad by jsem jej vzal z poloviny zpet .Z uvodu me totiz prastilo do oci a nasledne vyprovokovalo ono prechromovani . A ja se vyjadril pouze k nemu , namisto toho aby jsem to vzal vice ze siroka a mimo jine napr. i pochvalil zpracovani a HLAVNE snahu .

Prechromovani : tyka se nakonec pouze opravdu napinaku osy zadniho kola ( viz. foto ) , ktere mely byt normalne zinkovany . S viky vzduchoveho filtru to opravdu je tak jak popisuje JB . Bocni vika motoru mohly byt opravdu jiz z fabriky lestene - z dobovych letaku a testu , ktere jsem prave radne prohlizel je to patrne - vsude to maji vylesteno . A navic jsem nekde cetl , ze Californian I. bude prezentovan atraktivnim lakovanim s vetsim mnozstvim chromu a lestenych casti ( jeste to dohledam ) .

Z dalsich Vasich informaci a fotografii tohoto stroje si dovolim malou dedukci a rekapitulaci :

snaha o vyrobu repliky Californian I. : uctyhodna
uroven zpracovani : vynikajici , profesionalni
nedodrzeni vzhledu u drobnosti : odpustenihodne , netezko napravitelne
prezentace motocyklu majitelem : zavrzenihodna    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2008
Odpověď  Mohu mít prosím dotaz kde se nacházejí další fotografie tohoto stroje?    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2008
Odpověď  Přátelé ano. Pokud by tento motocykl byl udáván jako pokus o Jawu Californian I tak nemám připomínek. Nikdo nejsme dokonalý. Ale pokud si navzájem necháme poradit, tak se dá dobrat velice slušného výsledku. Hlavní problém tohoto motocyklu však je v tom, že není jasné zda vyrostl na originálním základě.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2008
Odpověď  Nejsem znalec kalifornií a rád se poučim. Kde konkrétně je nesprávné chromování?
Dík za odopověď.    [Lada]   20.03.2008
Odpověď  Krátká replika. Já jsem nikde a nikdy nehodnotil přimeřenost ceny.Pouze jsem vyslovil názor na kvalitu renovace či stavby motocyklu.    [Honza l]   20.03.2008
Odpověď  Honza l: myslim ze 120t neni peniz na to aby bylo nutne napravovat nejake chyby, ktere jsou vydavany za original    [sim]   20.03.2008
Odpověď  Není to tak dávno, co si tady někdo posteskl, jak snadno se dá znectít něčí práce (interpretuji volně) pane Bartuš. Jestli na té motorce nejsou jiné prohřešky, nežli Vámi uvedené, pak bych řekl, že jde o velmi zdařilý pokus, protože ta náprava chyb je velmi snadná.    [Honza l]   20.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem shlédl ještě jednu zveřejněnou fotku.
Karburátor je neoriginální - řekl bych Polská náhrada. Držák filtru i vlastní filtr jsou nepovedenou náhražkou. Lem sedla nemá otvor pro madlo. Bohužel, ale tento motocykl lze brát jen a pouze jako pokus o Jawu Californian I.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2008
Odpověď  Souhlasím s kurtováním na 4 body. Jen se mi nelíbí ty háky na novém chromu. Ani pogumované.
Naším účelem není kritizovat, ale zhodnotit a upozornit. Řemeslně pěkné zpracování není vše. Kdyby nebylo tolik plýtváno chromem tak by téměř nebylo ani připomínek. Tedy až na ten nejasný původ, ale ten, jak pevně věřím, se podaří vyjasnit. Je jedno zda to bude tak či onak. Ale bude to jasné.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2008
Odpověď  no name: renovace jako lak a chrom je na dobre urovni, to se asi shodneme tady vsichni, ale prodejce na zlonine ji obhajoval jako 100% original, a sam jsem si vsiml na miste "par nejasnosti", cili pokud by chtel solidne prodat (zrejme to s tim zamerem delal) tak by bylo od neho na miste uverejnit soupis orig. dilu a puvod motocyklu zda jde ciste o stavbu z dilu nebo zda bylo predlohou torzo motocyklu    [sim]   20.03.2008
Odpověď  To M.Samson, JB: Kurtování motorky za řídítka bez stavění na stojan (+ 2x vzadu = pevný 4 bod) patří k nejspolehlivějším způsobům - bez matrací, provazů apod..... háky jsou sice železné, ale potažené plastem, k žádnému poškození nedochází..Je to letitý, prověřený způsob enduristů a krosařů, pouze dříve jsme neměli ráčnové kurty, ale háky, uprostřed se stahovací maticí na šponování lan.... Závěrem- nejsem majitelem téhle motorky. Zatím tu byla samá kritika, ač ta renovace je na úrovni profi.Takže pane majiteli motorky - paráda, je to velmi, velmi zdařilé, ať už se jedná o orig. nebo přestavbu sportky....    [noname]   20.03.2008
Odpověď  ta renovace je prehnana viz ty chromove dily, je tam cenna ta nadrz to urcite pak nejake dily z Californii kde je ale otazka zda technologie vyroby prvniho az tretiho typu byla shodna s pozdejsi.

Kolik je jen odlisnosti u ctvrteho typu s oilmasterem ve vyrobe jednotlivych dilu - je malo tech ktere za 5 let vyroby neprosly nejakym vyvojem a divil bych se kdyby na prvni typ to nebylo jinak, kdy jeste nemusely byt pripravky na hromadnou vyrobu a na tech dilech to je pak samozrejme videt.

Je otazka na kolik je originalni motocykl postaveny z ruznych dilu, ktere jsou originalni ale nevyrabely se (nemontovaly se) ve stejnou dobu, ono kazda renovace vnese pochybnosti, napr. tady Martin ma original z USA jakmile by ho zrenovoval (jako ze to asi delat nebude, ciste hypoteticky), vzdy se najdou lide kteri neuveri ze to je origo, cili je to spis radost pro nas majitele kdyz vime s jakou kvalitou prace jsme k tomu pristoupili a co pak mame doma.    [sim]   20.03.2008
Odpověď  Objevil se nový inzerát s popisem: "Prodám Jawa 350 californian I. rv.1966 .Jedná se o motocykl vývojové řady pro reklamní účely v USA.Tento model byl představen v časopisu Road test v únoru 1967.Pevná cena 120,000kč"    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2008
Odpověď  Nemám dojem, že by tam bylo víc chromu, než je na dobovém prospektu. Na diskuzi je typické, s jakou chutí si na cizí práci plivneme. Jinak kdybych ten motocykl kupoval, určitě bych chtěl od majitele doklady z dovozu, kterými by původnost potvrdil. Zdá se mi to jednoduché a jestli je to skutečně původní, ať nás majitel přesvědčí. On podobný případ ohlupování není nijak zvláštní. Na i.veteranu občas někdo nabízí renovovanou J 350 OHV a ten samý pán na stejných stránkách vykupuje motory, nebo nabízí výměnou díly... Bylo by fér, kdyby nabízel repliku, jenomže to by byla jiná cena. Jednoduchá obrana proti tomuto není, ale přinejmenšín by měly být takovéto případy zveřejňovány alespoň na těchto stránkách.    [Honza l]   20.03.2008
Odpověď  To uvazování na podvalník za železné háky je v případě motocyklu za 120000 zarážející. Věřím, že pravdy o původu se jednou dočkáme. Pokud by majitel vyndal karty na stůl a podařilo by se několik drobností doladit tak z mé strany by nebylo připomínek.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2008
Odpověď  noname : vzdyt to okomentovani prichyceni za riditka je zcela presne . Chce to jen umet kritiku prijmout a nebranit se ji , spise byt za ni i rad a priste se chybe vyvarovat ... , nic na tom neni .
Kamarad sehnal zbastleneho Californiana I. v Chicagu . Ja se zatim k nemu nedostal abych jej nafotil , ale mam v planu to brzy udelat . Rikal mi , ze ma cisla stitku , ramu i motoru velmi nizke a jiz i proverene primo Jawou , ktera potvrdila , ze jde opravdu o jeden z mala prvnich kusu Californiana I. Hlavne tedy rikal , ze cislo motoru to normalne vyrazene ma a zacina to trojcislim 361 .

Jinak se shoduji s Lukasem : je to pekne , ale proc zastirat presny puvod ?
Moje teze : majitel sehnal nadrz a ji prizpusobil vse ostatni . Motor muze pochazet z onech nahradnich motoru 361 Sport anebo bylo cislo prebrouseno , navareno a zalakovano aby se nedohledalo , ze motor pochazi z nektere ze seriovych 361 Sport . Lajznout si narazeni nejakeho nizkeho cisla na motor majitel take nechtel a tak to radeji nechal bez cisla a muze neznalym tvrdit , ze to tak mohla zavadeci serie Californianu treba mit ...    [Martin Samson]   19.03.2008
Odpověď  Maximig: převážel jste někdy motorku na vozíku? asi ne, jinak byste kurtování za řídítka tak blbě nekomentoval a nespojoval to ke všemu na vztah se strojem....    [noname]   19.03.2008
Odpověď  Já se spíš divím tomu, proč dotyčný člověk (a nemyslím pouze tento případ) neřekne. Podívejte se postavil jsem repliku toho a toho motocyklu, stálo mě to shánění těch a těch dílů, tolik a tolik stála renovace, vložil jsem do toho tolik a tolik práce a nabízím to k prodeji za takovou a takovou cenu. Je spousta lidí, kteří něvědí co s penězi a rádi za takovou motorku zaplatí, ale spoustu lidí odradí právě to, že se z nich prodávající snaží udělat blbce, z čehož lze snadno předpokládat jeho další jednání.    [Lukáš]   19.03.2008
Odpověď  mně stačí vidět na tej fotce jak je to upnutý tím kurtem přímo za řidítka a je mi jasný že ten člověk k tomu stroji nemá vztah a spíš s tím kšeftuje    [maximig]   19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bez doložené historie těžko soudit.Pravdou je že vytvořit tento unikát,je díky dostupným dílům více než snadné.A ty čísla tomu jen napovídají.(Pokud to čte majitel a nemám pravdu ať se na mě nezlobí-je to jen teze).Přidávám fotky z testu.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Odpověď  Taky si trochu rejpnu. Pominu-li to víko motoru naleštěné jako psí kulky, jsou tu ještě nějaké nesrovnalosti. Chybějící číslo na motoru, mohlo chybět, nebo se taky může jednat o motor z náhradních dílů. Tu nádrž scháněl pán na i-veteránu a byl schopný zaplatit vpodstatě jakoukoliv cenu-zřejmě ve vidině brzkého vysokého výdělku. Tyto nádrže byly i na některých panelkách, které zůstali v čechách. Pokud je ještě na rámu vyraženo 361 je to celkem jasné. Někdo postavil ze sportky "unikát" v touze si finančně přilepšit. Jinak neříkám, že to není hezké, ale na světě je spousta hezčích věcí za tuto cenu (třeba půlitr). Někdy mě zaráží jakou námahu jsou někteří lidé schopni vynaložit v touze někoho oblafnout a stvořit rádoby unikát.    [Lukáš]   19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa Californian I jistě vyvolává mnoho otázek a diskusí zejména proto, že ji téměř nikdo nikdy neviděl. Samozřejmě k dispozici je několik reklamních fotografií, ale ty nejsou příliš průkazné, protože se jednotlivé kusy od sebe designově lišily.
Motocykl je renovován stylem "více lesku, více veteran". A to je jistě škoda. Zejména proto, že jinak by se daly renovátoru drobné chybičky odpustit.
Bylo by dobré znát číslo rámu. To, že motor nemá číslo je podivné, protože motory bez čísla pocházejí spíše ze skladu náhradních dílů než z oficiálně vyvezeného motocyklu.
Zadní část držáku filtru chromovaná být má, ale přední ne. Ta by měla být natřena stříbřenkou. Z fotografie není zcela jasné uchycení přední části držáku filtru na karburátor. Správně tam má být pouze přechodový pryžový kroužek. U potahu sedla jsem na vážkách. Nevím totiž, zda dva druhy šití potahu byly používány souběžně, nebo je tento používán pouze na mladších ročnících.

Pro porovnání přidávám asi nejznámnější leták. Pokud máte někdo další fotografie, sem s nimi.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám komentář tato Jawa Californian I.byla nabízena ve zloníně na burze spousta lidí na to koukala a myslela jsi že je to náký bastl,ale skutečnost je jiná hned jsem věděl o co kráčí.Po chvíli jsem se dal s panem do řeči a vyprávěl jak si moto nechal poslat z Ameriky ještě z nákými novějšími Calify a vyprávěl co mu dalo práce a úsilí sehnat tu nádrž,jinak na motorce jsou tyto zvláštnosti kryt řetězu nemá zadní držák,nádrž s nápisen jawa jen vývoznítypy,magnetový alternátor tak že to nemá baterii,na motoru nejsou žádná čísla a ani tam nikdy nebyla.motorka byla dokompletována podle dobových fotografií a myslím si že je to velmi zdařilé a cena je odpovídající,moc takových moto není.Zasílám ještě foto co jsem si vyfotil mám ještě 4 snímky    [zdeny 777]   19.03.2008
Odpověď  Tezko jen z teto fotografie rict ... zda-li renovovana anebo zcela replika ? Ty chromovane napinaky z. kola a chrom na viku vz. filtru ... to je proste zverstvo ...    [Martin Samson]   19.03.2008
Odpověď  Je to první verze califa,ale ta nemá skoro žádný unikátní díly(kromě vzduch filtru a držáků světla) podle kterých by se dalo něco poznat jako např. na calif 362-4 .Takže bez poctivě doložené historie by byla cena určitě poloviční. Myslím si že že někdo to zkouší jestli se někdo nechytí. Kryt řetězu vypadá jako replika na 362,stejně tak kastlík.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
 Přidat odpověď   (80) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006