MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306913 příspěvků |7532 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 168 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 19.9.2020 21:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  čert aby se v těch californianech vyznal. který typy jsou nejvíce ceněny a který nejméně a kolik se kterých vyrobilo,? a nevíte podle čísel motoru ,jak je to třeba u péráků, který typ do kterého roku a provedení?    [petr]   28.09.2008     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, renovujem Californiu 361/04 rok 1967 ako je na fotke.
Neviete mi poradiť číslo farby blatníkov a nádrže?
Vopred ďakujem.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2019
Odpověď  zdravím Vás
součástka kat.č. 30 je držák airboxu de facto prodloužení horního úchytu airboxu aby se nelámal v gumové spojce ke karbrátoru
kat.č. 11 je jak bylo již řečeno horní záchyt pásku baterie.
m.l.    [Martin]   07.06.2018
Odpověď  Tak jediné co mně napadá je, že díl č.11 je záchyt pásku co drží baterku. Ale 100% jistej si nejsem.    [Jiřík]   31.05.2018
Odpověď  Držák hustilky je č. 21, 11 je uváděno jako "záchyt", což taky nevím co by mohlo být.    [Pája]   12.05.2018
Odpověď  Dle mě to je druhá část držáku hustilky. Jeden držák mám navařený na rámu a druhý byl na šroubu u motoru což nevím jestli bylo originál.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Připojím se s dotazem, víte někdo k čemu je díl č.11 ?

Díky    [Jiřík]   07.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  f.2    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .. původní znaky jsou rozlámané :( tak zatím tyhle    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  f.2    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tento potah jsem měl na Califu 1969 číslo rámu 718 (ten oranžový níže v diskuzi). Originál nebo dávná replika? Snažím se zachovat co nejvíce věcí např nechal pěkné chromy ale lak je nový. co myslíte ?    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Odpověď  Blatník byl trialovému velmi podobný, ale držák bowdenu byl úplně jinde. Na nově raženém štítku byl rok 1974, čemu by měl ale odpovídat černý rám. Přední světlo bylo PAL, ale zadní čínský LUCAS L679. Oilmaster nebyl funkční. Bylo tam dost renovačních přešlapů. Zda byl stroj s doklady, nevím. Ale za "německou cenu" to měl být Californian zabalený v původní přepravní bedně, podepsaný tehdejším ředitelem Jawy a poslaný z USA.    [Jarek]   12.04.2018
Odpověď  Není ten přední blatník náhodou z triala? Pak bych tu cenu 1/4 milionu chápal :D    [00]   11.04.2018
Odpověď  Zde bych si dovolil taky jednoho majitelem "postaveného" kalifa http://hrnous.rajce.idnes.cz/Jawa_660_Vintage_No._163/#IMG_20180409_184257.jpg    [Jawa660]   10.04.2018
Odpověď  A byla dokonce na prodej za 1/4 milionu.    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa Californian na burze v Kroměříži..    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední blatník.    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  spojovací materiál    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pedál brzdy z 354 vč. držáku    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  držák bowdenu..    [Jarek]   08.04.2018
Odpověď  airboxu    [Monty]   01.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dlouho mě trápí čeho je tato součást držák. Nemáte někdo vysvětlení nebo fotku kam s tím? měl jsem tu součást v přihrádce. Děkuji    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, renovuji californii do původního červeného provedení, mohli by jste mi poradit jak s linkováním u tohoto typu? přední + zadní blatník po jedné lince? nádrž na pomezí chromu a co středový pruh? má být linkovaný? jaké jsou cca šířky linek?    [Cisar.OndrejRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2018
Odpověď  Dobrý den, ahoj, prosím o radu. Mám motor ČZ 250/455 na motorce ČZ 250/475. Dle dokumentace by měl být osazen karburátorem 2926 SBD 12 (15b). Mohu použít po osazení příslušnými tryskami karbec 2926 SBD 17b?
Popřípadě lze použít karburátor z 175/450, který má průměr difúzoru 24 mm (osadil bych jej příslušnými tryskami pro 455)? Jak se projeví menší průměr difúzoru? Mnohokrát děkuji za odpovědi a rady. S pozdravem O. Kotrc    [wasserfortRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2014
Odpověď  Zdravim, patri ke californii rv 72 pasek na sedadle? Popr jaky rozmer..diky    [petr]   08.02.2014
Odpověď  Ďakujem za odpoveď. Asi to bude súvisieť s vysielačkou.    [vlado]   02.02.2014
Odpověď  bud je to jen domeček na mapu, nebo ovládání radiostanice.    [monty]   29.01.2014
Odpověď  Zdravím. Neviete mi niekto povedať, čo to majú za prístroj príslušníci na californianoch nad tachometrom? Myslím tú akokeby "GPS" sku vo videu v odkaze, v čase 3:20 a 3:39?
http://www.youtube.com/watch?v=sNs20FeeWr0    [vlado]   29.01.2014
Odpověď  Aha...a nema nekdo nahodou navic na 362? Vymenim na 361 :-)    [petr]   28.01.2014
Odpověď  Na motocykly Californian 362 patří karburátory Jikov 2926 SBDM. Ty se od SBD liší v instalaci expanzní trubičky odděleného mazání Oilmaster. Tělo karburátoru SBDM je shodné s SBD, jen má vybroušenou drážku pro aretaci víčka šoupátkové komory, které se při utahování převlečné matice nesmí otáčet (poničila by se expanzní trubička).    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.01.2014
Odpověď  mam 362/00 a v ni karburatot 2926 sbd 17b....je to spravne?neekge jsem cetl ze patri na 361    [petr]   27.01.2014
Odpověď  Monty :
hod sem posledni dvojcisli , ze stitku jejiho dynama    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2014
Odpověď  Tak v tom roce byla prodaná. Kdoví, jakej osud ta motorka měla,a proč byla slevněná?

Třeba někde z výstavy,nebo předváděčka? Zkusím se v létě zastavit za původním majitelem,třeba bude vědět víc.

Najezdil s ní 65 000km bez rozebrání motoru,cinkala jak šicí stroj,ale jela pořád parádně. Stála mně 4 500,- CZK v roce asi 1999.    [Monty]   22.01.2014
Odpověď  U Montyho mi nesedí rok výroby 1974 s tímto provedením.
Mám informace, že Californiany v Jawácké červené byly vyrobeny jen pro trh v ČSSR a jen na přelomu roku 1969 a 1970. Toto ale nemusí být úplně směrodatná informace, protože již jsem si zvykl, že u našich motocyklů nikdy nelze říci nic zcela určitě.

Téměř určitý je však fakt, že v roce 1974 již nebyly k dispozoci staré veze světel, nýbrž jen ta nová světla plastová. Staré končily v roce 1972.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2014
Odpověď  Kdyz posledni 362 Californiany na export byly vyrobene v roce 1974 , tak treba i nektere posledni pro trh v CSSR byly smontovany v tomto roce . Anebo co by melo byt na te Montyho spatne ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  V tomto barevném provedení včetně osazení doplňky byly vyrobeny Californiany kolem roku 1969 v sérii pro trh ČSSR. Jenže určitě neměly utevřené sání. To bude výtvor renovátora.
Ten přední blatní vypadá nějak podivně. A kryt kluzáku také.
Jinak rok výroby takového motocyklu by měl být 1969, nebo 1970. Ta Montyho musela být nějak mimo.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.01.2014
Odpověď  Ano,měl jsem úplně stejnýho, jen s uzavřeným filtrem sání.

Byl prodaný v Mototechně Tišnov na podzim 1974, se slevou (už se prodávaly nový 634)    [Monty]   20.01.2014
Odpověď  a hlavně tedy otevřené sání    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na bazos.cz je inzerát na tohoto califa(majiteli se omlouvám za použití foto). Je možné, že byl vyroben californian v této kombinaci? červená barva blinkry světlo pal a ten přední blatník?    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2014
Odpověď  Nema nekdo na prodej katalog náhradních dílů na califa? Nedari se me sehnat originál    [petr]   10.12.2013
Odpověď  A zadnej jinej neni? Shanim lanka apod drobotinu...    [petr]   30.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  prikladam foto torza californiana v jawackej cervenej. myslim, ze sa jednalo o r.1970    [peto 01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2013
Odpověď  http://www.montyjawa.cz/index.php?page=shop.browse &category_id=44&option=com_virtuemart& Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26    [Jarek]   29.11.2013
Odpověď  zdravim,kdo prodava ne e-shopu nejaky slusny dily?    [petr]   29.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bohužel originální fotky tohoto provedení nemám. Vždy se jedná o více či méně upravený motocykl. Asi nejlepší fotka dokazující barevné provedení dílů je tato rozebraná z inzerce.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2013
Odpověď  To by odpovídalo V původním TP mám 1969 (na štítku 1970) vyrobní číslo 000718, jen pro jistotu ta červená je stejná jako na kývačkách, panelkách? a červené jsou všechny díly? (samozřejmě mimo chromovaných). Nemáte nějaké fotky tohoto barevného provedení?    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Odpověď  Protože šlo o dvě různá provedení sání. Husí krk je provedení s vyšší hladinou hluku a vyšším výkonem. Sání z panelky je použito v utlumeném provedení.

Ta červená Californian je zřejmě přesně ta z první vyrobené série prodávané v ČSSR.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.11.2013
Odpověď  Proc jsem na nekterych typech videl bud klasickou gumovou spojku do air boxu z panelky a nekde takovej ten gumovej "husi krk"?    [petr h]   19.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ou, omlouvám se měl bych číst pozorněji. tzn že fotka níže v této diskusi je spíše lidská tvořivost. Tedy tato fotka kterou sem našel je původní stav? Barva červená (čsn 8850) a linkování zlaté nádrž a blatníky.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2013
Odpověď  Cituji z knihy Jawa Californian:
Základní barevné provedení motocyklů Californian IV
bylo opět založeno na kombinaci černé a jasně červené
barvy. Výjimku tvořilo barevné provedení prvních séri-
ových motocyklů, jenž byly celé, včetně předního svět-
lometu, lakovány tradiční tmavě červenou barvou Jawa
odstínu 8850, doplněnou zlatým linkováním. Od tohoto
provedení se však pro malou atraktivnost záhy upustilo.

To znamená, že pokud máte rok výroby 1969, je více než pravděpodobné, že původně šlo o právě tento typ.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sehnal sem californii a postupně bych jí chtěl opět vrátit původní vzhled. Pod nánosem barvy je na nádrži původní červený lak. to samé na světle. Jak mají vypadat californie s červenou nádrží? všude jsou fotky pouze s černými nádržemi, ani v knížce od J.B. jsem nenašel fotku či popis lakování dílů tohoto červeného zbarvení.    [Cisar.OndrejRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2013
Odpověď  Mnoho o tom napovi clanek o Californianech s rozdelenim vsech vyvojovych typu i podle let vyroby : http://motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=californian_uvod .
Nejcennejsi bude zrejme prvni vyvojovy model Californian I. , jehoz byla zhotovena mala overovaci serie pouze pro trh v USA a v dnesni dobe jiz asi nikdo neobjevi ani jeho torzo .
Oproti tomu Californian IV. Oilmaster je sice nejradikalnejsi prepracovanosti nejzajimavejsi , ale zase jej byla zhotovena nejvetsi serie a "mnoho" z nich bylo prodano i v Ceskoslovensku    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2...    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ceny Californianů jsou do jisté míry rozdílné (porenovační nebo originální stav, ne torza a parodie). Dá se pořídit v podstatě za "jakoukoliv" cenu. Dle mého názoru - je pro mě nejcennější Calif přivezený z USA, či ze zahraničí (i domácí originál topstav), protože z těchto motocyklů sálá ta "správná exotika", historie a v drtivé většině slušný originál stav, nenapadený domácím kutilem, který tehdy na našich motocyklech hledal snad něco "zápaďáckého-silnějšího" a originální díly se staly díly upravenými-ustřiženými-odlehčenými apod. Ale to nesla doba. Dnes mi dáte jistě zapravdu, že shánět originální díly na tyto "bílé vrány" je mnohdy "nadlidský" (někdy i cenový) výkon (otevřené sání,blatníky,držáky světel, schránky apod.) a je to běh na dlouhou trať. Srdce každého obdivovatele starších strojů jistě zaplesá nad originálním dílem, tak i v neposlední řadě nad kvalitní replikou.
Závěrem bych poukázal na Califa na přiložené fotografii, který byl ÚDAJNĚ zakoupen za 25.tis.kč. Každopádně super kup. Je vybaven světlomety Bosch/Lucas. Tak lze Petře dodat nebo říct, že jsou ceny californianů od 25 do 100.tis. s výbavou BOSCH/Lucas, jestli chceš cennost těchto strojů vyjádřit penězi.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2008
Odpověď  nikdo nemá califa?    [petr]   05.10.2008
Odpověď  nemůžete sem dát čísla motorů a typy a rok co kdo má? já mám IV rok 1970 číslo 12350    [jan]   03.10.2008
Odpověď  Jeto jedno Calif jako CALIF ALE JE JICH HODNĚ kusu ja mam 3 kus od 69 až 74 čisla 5000 až 14000.    [ferda]   28.09.2008
 Přidat odpověď   (56) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006