 Zdravím všechny.Chystám se na renovaci Jawy 250/590 Sport z roku 1965.Líbí se mi
Jawa udělaná jako je na přiložené fotce,prý se dělala v tomto provedení pro
Kanadu,je i tak podobně v katalogu.Zajímalo by mně,jestli je to pravda,popřípadě
jaké jsou rozdíly proti těmto Jawám pro tuzemský trh.Děkuji za vaše názory.
Petr [Petr Domažlický] 14.02.2006 Přidat odpověď |
| Plechy pod blinkry a ,,sklíčka" má Monty. [Undatra 19] 09.10.2017 |
| Prosim nevyrabi někdo blinkry na vývozní jawa sport 350/361 do Kanady [pavel beznoska] 25.05.2017 |
| Pěkný kousek, jak dopadla helma? [pecin] 13.11.2012 |
| kazdopadne podarila sa velmi pekna patinovka [vittorio] 12.11.2012 |
| Nádrž je z aukra, byla klika že se tam ukázala takhle pěkná :-) Akorát že z druhé strany vypadá hůř. [Meela] 12.11.2012 |
| je to fakt pekne. kolesa dostali nove rafky a vyplet, ale co si urobil s nadrzou ? je vymenena ? [vit] 12.11.2012 |
|  Upgrade sportky, předchozí stavy tady na fotkách z 19.4.2009 a 7.5.2010 ;-) [Meela] 10.11.2012 |
| Eatonsroadking, mám na tebe prosbu. Můžes prosím detailně vyfotit a oměřit nápis na kastlíkách eatons road king a poslat mi foto a rozměry na mail nebo ho zde zveřejnit. Předem moc dík. [Libor L.] 26.02.2012 |
| Nádhera!!!!! Krásný motorky. A již na první pohled jde vidět, že je to jawa nebo čz, protože je pod motocyklem skvrna od oleje. Typický znak těchto strojů, ale opravdu krásná fotka. ŠKODA ŽE U NÁS TAK KRÁSNÝ KOMBINACE NEJEZDÍ!!!! [motovodu] 26.02.2012 |
| Nádherný,pěkně zachovalý.Všechny. [elstrem] 26.02.2012 |
|  Ja si to myslel. Je bezva kdyz v garazi ma misto i nase znacka. Ja bydlim v Canade B.C. u hranic s US a hranic dalsi provincie Alberta. Venuji se nasim motorkam jak jen to jde. Poznal jsem tu nekolik Canadanu kteri se bavi prave s nasema morkama a samozrejme s nima udrzuji kontakt. Jinac doma me stoji exportni 634 - 74 rok a eatons 350 pred renovaci a nekolik dalsich stroju. Jsem si jist ze tvoje zena jen potrebuje cas. Vlastni skusenost. Moje neda dopustit na ty nase stroje.Pridavam fotku CZ 125 eatons meho znameho Canadskeho kolegy. [eatonsroadking] 26.02.2012 |
|  (eatonsroadking) Ne Canada,ale Las Vegas. Bydlet v Canada by pro mne znamenalo mit vic Jawa-Cz v garazi. Ted mame ,,jenom,, Cz 477 a Cz 482 a to uz zena moje sem tam zanadavala ze ty kramy poleti z garaze. To se ale nestane!!! [marekh22] 24.02.2012 |
| Dekuji marekh22 za dalsi prispevek ktery vysel v dalsim cisle casopisu. Muj kamarad Dan.B okamzite poznal chybu v clanku a poslal pripominku do redakce ktera okamzite zareagovala a udelala omluvu vcetne opravy clanku. Zajimame ve ktere casti Kanady bydlite? Tento casopis je zrejme v Evrope nemozne koupit. [eatonsroadking] 19.02.2012 |
|  jeste trosku vice z blizka [marekh22] 16.02.2012 |
| Tak to je nádhera, věřím, že dělají majitelům radost. [Honza l] 14.02.2012 |
|  vetsi format [eatonsroadking] 14.02.2012 |
|  Zachyceno v Kanade-B.C. [eatonsroadking] 14.02.2012 |
| Pěkný, šlo by to sem dát v lepší kvalitě aby to šlo přečíst? [Meela] 17.01.2012 |
|  dalsi fotka [eatonsroadking] 17.01.2012 |
|  Tento tyde jsem narazil v jednom obchodnim dome na casopis Canadian Biker. A nestacil jsem se divit. Nase JAWA CZ se v Kanade pripomina. [eatonsroadking] 17.01.2012 |
|  foto asi z Indie... [Standa H.] 30.10.2011 |
| Potřeboval jsem udělat drobnou opravu laku na mojí modré sportce (je to ČZ, ale odstín byl předpokládám stejný s Jawou) a zjistil jsem že vpodstatě přesně stejný odstín má autolak ve spreji prodávaný jako "modrá královská II 4710" (to číslo 4710 ale nebude podle stunpnice RAL). Část přestříkaná tímhle sprejem je od sousedního původního laku téměř k nerozeznání, na první pohled to nepoznáte. Prodává se ještě "modrá královská I" , která má číslo 4690, tu jsem taky porovnával s originálem, ale je trochu jiná. [Michal14] 29.10.2011 |
| Kralovska modra RAL 5002,co jsem si zjistil. [elstrem] 29.10.2011 |
| Zdravim pani,stal som sa novym majitelom JAWA 250-590 SPORT. Je celkom kompletna a zachovala. Asi najvacsi nedostatok je zelena metalicka farba. Precital som si prispevky a zaujala ma ta modra,len som nikde nevycital cislo farby. V mojom technickom nikde nie je uvedena origo farba, az ked bola zmena farby.Rozmyslam, ze to dam strieknut tou modrou. Nie ze by bola cervena skareda,len nech sa trochu od ostatnych odlisuje. Tak keby ste boli taki dobri cislo tej modrej v RAL. Dakujem [uhliarik1] 29.10.2011 |
|  Sice je to trochu jiná motorka, než o které se zde diskutuje, ale je to doplnění informácí o vývozu motorek do Kanady pro obchodní domy Eatons. [Libor L.] 03.06.2011 |
|  Tak jsem vyštrachal fotku 350/361 sportky co měl táta. Motorka koupená od Ministerstva vnitra, barva černo-bílá, padací rámy boční + jeden po motorem, zřejmě sundané plexi, blinkry vypadají celoplastové,ale z fotky těžko soudit.. [DS] 26.02.2011 |
|   Tak sportka je trochu vylepšená ;-) (nálezový stav o něco níž...) [Meela] 07.05.2010 |
| Hezké fotky. Jsou zadní blikače skutečně červené ? Dej sem prosím detailní snímek nálepky Road King. [Honza] 17.09.2009 |
|  Omlouvam se, tady je dlsi. [JB] 16.09.2009 |
|  JAWA 350 Kanada a jeste jednou [JB] 16.09.2009 |
|  JAWA 350 Kanada jinak [JB] 16.09.2009 |
|  JAWA 350 Kanada [JB] 16.09.2009 |
| Kanada [J.B.] 29.07.2009 |
| Pridavam par fotek Kanada. Pridal jsem jen revmace, plexi a zrcatko. Dalkove cesty jsou dalkove.
Jinak puvodni provedeni. J.B. [Jirka Balcar] 29.07.2009 |
| Ano je to pravda. Vlastnim JAWA 350 road king. Je to original. Prestehoval jsem se do Kanady a tady
hledal nejakou JAWU. Nasel jsem po dvou letech hledani . Hledal jsem takovou, ktera je vcetne
dokladu. A to je skutecne problem. Mam 350 ktera ma Kanadskej rodokmen a udelal jsem renovaci. Loni
jsem podniknul nekolik dalkovych cest po Kanade a vzdy na jednicku. Ohlas je vsude.Kazde zastaveni
za odpocinkem ci natankovani benzinu se neobeslo bez zajemcu. Az jsem s tech odpovedi byl utahanej.
Starsi generaca vedela a vzpominala. Moje generace a mladsi vubec nevedi ze nejaka JAWA existuje. A
to je strasna skoda. Jinak musim rici ze JAWA v provedeni pro Kanadu je skutecne nejhezci .Je vesela
a ma smrnc. [Jiri Balcar] 23.04.2009 |
| Jasně, sekundární kolečko musí být menší. Údajně má být u 590 převod 46/16, u 361 46/15 zubů [Webersinke] 20.04.2009 |
| A není jiné aspoň řetězové kolečko a náhon tachometru když to má větší kola? [Meela] 19.04.2009 |
| Motor se liší jen číslem . Sedlo na domácí trh asi bylo jakýkoliv zrovna našli ve
skladě. [monty] 19.04.2009 |
|  Tady je naše sportka, štítek má česky a jedinej nadstandart je tlumič řízení, barevně sladěná helma
a spousta kostičkovanejch nálepek :-) Bohužel nemá motor, takže jenom malá otázka, v čem se liší od
normálního panelkovýho? (katalog na sportku jsem ještě nesehnal, takže nemůžu porovnávat). A další
otázka, jaké by tam asi mělo být sedlo (barva)? Tohle co tam je je jenom potah na normálním černém.
Myslíte že to červené co je tady na těch kanadách bylo k dostání i na domácím trhu? [Meela] 19.04.2009 |
|  Libor L. : Diky U techto peknych barevnych dvoustrankovych letaku je zajimave , ze byly
tisknuty v Ceskoslovensku ( alespon u toho pro rok 1964 je psano : PRINTED IN CZECHOSLOVAKIA ) ,
obsahovaly nabidku Jaw a Cezet pro trh v USA a byly pripinany do stredu tehdejsich americkych
motocasopisu . Prikladam foto Jawy 250 Sport v dvoubarevne metalize . Foto
pochazi z jejiho testu v casopisu CYCLE WORLD z 7/1962 , ve kterem byla dokonce velmi uspesne
ohodnocena ... [Martin Samson] 24.03.2009 |
|  ...foto prospektu. [Libor.L.] 23.03.2009 |
|  Na fotografii je reklama na jednu takovou kyvacku v metalize ... [Martin Samson] 22.03.2009 |
| Pri prilezitosti tematu motocyklu Jawa-CZ pro Kanadu se obracim s prosbou na zdejsi pritomne ,
zda-li jste se nahodou nekdo nesetkal i s Jawami 250-350 urcenymi pro USA v provedeni s metalickym
lakem a vyrabenymi nekdy mezi lety 1960 az 1964 ? Dekuji za pripadnou odpoved [Martin Samson] 22.03.2009 |
| polopost> to je klasika, pokud vyrazim, jsou 2 druhy lidi. 1/ Znalci, co vocumujou cervenou
"vyvozku" CZ a pak prohlasi, nebo se zeptaji co je to za Jawu (na blatniku i na nadrzi
je znak CZ jak hovado) 2/ Stary dedci, kteri vodhazujou hul a rychlym behem ji prijdou
prohlednout a vzpominaji kolik jich meli ve stodole a kam vsude na ni jezdili. Sportku pravne
dodelavam, tak uvidime :-) [Pája] 22.03.2009 |
| Jarda: Přesně tak. Plně souhlasím. Aź na to, že u mého stroje většinou vidim skupinku dědulů jak si
lámou hlavu a poslouchám otázky typu: "To vyráběli před kejvačkama?" Vůbec mě nejvíc
dostanou řeči typu "To je ale divnej bastl" atp., když i lak mám origo z fabriky (ne jen
odstín, ale přímo odkoupenej když rušili výrobní linky) Když má člověk něco, co se zas tak často
nevidělo. i tak ale rozhodně potěší už jen ten zájem [polopost] 22.03.2009 |
| za komančů byla slonová kost jiná než dnes odstín RAL 1014. risknul jsem podle ralu dát slonovou
kost a bylo to jinde... přelakoval jsem to jak píše driver na 9001 a je to mnohel lepší... a 3001
Signal root mě připadá také lepší než 3000 . Za komančů nebyli míchárny tak vybavené, aby to dali
stejné pokaždé při novém lakování. Mam Jawu po dědulovi co byl první majitel v tmavě červené. I na
jednom kusu je rozdílnej odstín mezi blatníkama a nádrží. Dědula byl takovej leštič, že doleštil
chrom až k mědi :-) . Je možné , že i leštěním změnil za ty roky odstíny, ale nenajdete jawu kde z
roku 50 -60- 70 bude mít naprosto stejnou červenou. A jinak jen po přečtení všech článků...
každej čech má právo si udělat jawu jak chce barevně. Sehnal jsem Jawku po doplňkách z doby
komunismu s šílenýma dolepenýma kostičkama páskou a ja nevím co všechno. V té době to byl u nás
tuning co si lidi mohli dopřát. Původně jsem to chtěl přelakovat, ale po zkušenosti z léta, kdy se
seběhli z hospody chlapy kolem 50 - 60 věku a začali vykřikovat "jéé to jsem tenkrát měl a co
bylo práce sehnat tyhle kostky a pod, mě vlastně udělalo radost jak si lidé umí připomenout tuning
alá komunismus:) . Takže ji nechám jak je pro naše další generace. Chápu, že kdo má Road Kinga origo
ho může štvát co se prohání replik a potom nevynikne hodnota jeho stroje, ale nej je když obyčejný
laik přijde se synem v náručí a řekne.. "koukej synku, to je pěkná Jawa, takovou jsem také
měl" a to je to co nás má těšit. Jawa vyrobila tolik moto, že bude ještě notný čas hodnota
finanční jako veterán menší než u předválečných. Beru to u dvoutaktů a ne třeba malo vyráběná 500
OHC. Je to jen můj názor :-) [Jarda] 20.03.2009 |
| To je bratru nějakých 32500,- to snad je dobrá cena. [jirik] 05.05.2008 |
| Aukci jsem sledoval. Prodala se za 2000 dolarů. [Jarek] 05.05.2008 |
| kolik zani [PAVEL] 04.05.2008 |
| Ty Němci asi vyděli Road kinga z rychlíku to že je motorka červeno-bílá ještě nic neznamená a když
to nákej Němec koupí dobře mu tak.ZDENY 777 [ZDENY 777] 15.12.2007 |
|  Tady ještě jedna ČZ 125 od Neckermanna r.v. 1967. Cena také dosti vysoká 1.350 € [Lukáš] 11.12.2007 |
|  Zdravím, jenom přidávám fotku jednoho Roadkinga, který je na prodej u našich západních sousedů.
Jedná se o typ 361 z roku 1965. Cena pro našince dosti vysoká 3.600 €. PS: Zajímalo by mě, proč
zkoro na všech renovovaných Jawách v Německu je použito Octávácké přední světlo. [Lukáš] 11.12.2007 |
| Myslite ze by ten drzak vezli ze Strakonic do Tynce, jen kvuli tomu ze v Tynci jim dosel??? Nerikam
ze v tom nebyl neporadek, ale takovy asi tezko. [sim] 04.12.2007 |
|  Tento držák zadního světla sem měl originál na kalifornii rok 1970. Já ho na "vývozním"
blatníku viděl, i když je na ČZ Trail. Myslím, že tam "plácali", co měli na skladě. [Jarek] 03.12.2007 |
| Musim oponovat, na vetsine fotografii, prospektu i osobne jsem videl drzak na vyvozni verzi do USA
pro svetlo Lucas ala 592, nikomu to nevnucuji, osobne si tam dam to co vim ze je original a byla to
serie minimalne stovek spis tisicu kusu, tyto drzaky jsou ve dvou variantach, naopak s drzakem pana
Totha jsem se setkal jen u stavitelu Californianu, ale nikdy ne na puvodne dochovanem kusu pro USA. [sim] 02.12.2007 |
| cus draci,neda mi neragovat na diskuzi ohledne drzaku zadniho svetla na Califa.je docela tezke najit
ten "pravy",kdyz jich bylo asi 5 typu.osobne mam doma dve kompletni svetla i s
drzakama,jedno pro tuzemskej trh,druhe do NDR (oranzova-cervena) a jeste jeden drzak,z
californie,ale jinaci nez ty dva.momentalne skladam verzi pro USA a chybel mi drzak pod
LUCASE,objednal jsem si repliku od pana Totha ze Slovenska,a musim rict,ze neni pravda co se
psalo,ze je to replika CZ.mel jsem moznost videt original californii pro USA,v puvodnim stavu a
drzak pod Lucasku byl identicky s tim co nabizi pan Toth.calify meli uchyceni drzaku na dva
srouby,jeden nahore,druhej dole.CZ mela totez svetlo,akorat dole byly dva srouby na uchyceni k
blatniku - takovej ten zahnutej pasek.je pravdou,ze Lucasky se montovali i na drzaky z 592 nebo
califa protuzemskej trh,dle toho co momentalne bylo na sklade a ve vyrobe.ale original drzak na
LUCAS vypada tak,jak ho nabizi pan Toth.touto cestou se mu chci podekovat,protoze dela opravdu
kvalitni repliky a kvantum energie vlozene do vyroby je na vysledku videt.V dohledne dobe poslu
fotky spominanych typu. palo [palo] 02.12.2007 |
|  Další informace o historii Eaton´s of Canada a prodeji Jaw v Kanadě: (v původním znění bez
titulků od Billa) The T Eaton Co. was a large Canadian company that sold items all over Canada
by catalogue. Their catalogues were 800 pages and they sold every thing over many many years from
small toys to prefabricated houses. They also had many stores located all over the country. About
1975 they shut down their catalogue system and by the mid 1990's they had closed many stores and
were going broke. In 1999 they went bankrupt and were totally closed. I don't know a lot of
history about the Road King but I believe they only sold them from 1965 to maybe 1968. They sold a
350, 250, 125 motorcycle and a 50 and 125 motor scooter - all were called Road King. By the
mid-1960's in Canada Japanese bikes were taking over. Japanese bikes were more powerful and were
preferred for the North American highways. Also, Eaton's did not have a good service network for
motorcycles. [Honza] 27.11.2007 |
|  Nějak to tady zamrzlo. Přidávám foto 250/590 od Billa. [Honza] 23.11.2007 |
| Libore,díky za souhrnou informaci. O rozdílech zadních blatníků mezi Jawa a ČZ jsem věděl.Tam je
jednoznačné vodítko rozměr rozteče bočních otvorů na límci blatníku - JAWA 23cm, ČZ 21,5cm. Přední
blatník jsem neřešil,protože tam jsem měl 100% originál [Milan(OHC)] 15.11.2007 |
| Celoplastové světlo patří na Jawu a s plechovým držákem na ČZ. To je základní rozdělení cca na 99%.
Ještě k těm zadním blatníkům na sportku. S mezikusem jsou dva druhy, a to pro Jawu a pro ČZ.
Rozdíl je v roztečích děr na přidělání k rámu a v drobném rozdílu šířky a hloubky. A když jsme u
těch blatníků na sportky, tak ještě na doplnění k předním blatníkům.Ty jsou také pro Jawu a ČZ
rozdílné. Vzpěry u př. blatníku pro Jawu jsou pod blatníkem v kuse a každá je přidělaná 3 nýty. U Čz
jsou vzpěry u př. bl. každá samostatně a přidělána 1 nýtem.Také je rozdíl ve tvaru blatníku,a né
malý, a umístění očka na lanko - Jawa ho má na pravo a ČZ na levo. [Libor L.] 15.11.2007 |
| Libore,díky moc.Já mám doma obě provedení a stále jsem si nebyl jistý,protože ať jsem měřil jak
chtěl a dělal si i šablony,tak mně oba blatníky vycházely na chlup stejné.Ještě bych měl dotaz k
provedení zadní lampy.Podle různých fotografií jsou také dvě provedení - s plechovým držákem a
celoplastové na blatníku(je uvedeno i v katalogu ND).Můžeš mně k tomu něco říct? [Milan(OHC)] 14.11.2007 |
| Ano. Dělali se jak s vloženým mezikusem, tak i v jednom kuse.Ke změně došlo cca v roce 66-67, tedy
nejdříve se dával s mezikusem a pak v celku. [Libor L.] 14.11.2007 |
| Vážení,pokud se týká "plechařiny",měl vždy zadní blatník na 250/590 a 350/361 vložený
mezikus, kterým byl přizpůsoben 19" kolům nebo existovaly i blatníky vylisované přímo jen z
jednoho kusu? [Milan(OHC)] 14.11.2007 |
| Take svetlomety BOSCH vubec nebyly , ale zato repliky LUCASe byly snad vsech
typu - zadni lampa (kulata i hranata) za 20 USD , blinkr cely i se stopkou za
10 USD , sklicko blinkru za 2 USD . Burza se urcite vyplati tem , kteri hledaji
japonske Enduro , Traila , Trail Bosse ze 70-tych let , tech tam byla spousta (
viz. spodni foto ) a to casto i ve velmi dobrem stavu . Tez me potesilo setkani
s CZ 175 Trail a CZ 250 Enduro , ktere ale nebyly na prodej . Nejvice ale
potesilo mnozstvi zavodicich krosovych Cezet , ktere urcite nebyly v mensine v
porovnani s jinymi znackami . Velky podil na tom maji otec a syn Grefovi
pochazejici z Prahy a zijici od r. 1968 v Ohio . Udrzuji krosove Cezety nejen
sobe , ale i spouste dalsim kamaradum zavodnikum . Pan Jindrich Gref starsi (
viz. foto ) se umistil v kategorii nad 50 let na sestem miste a v kategorii nad
60 let na druhem miste . Celkove v kategorii nad 60 let vede [Martin Samson] 12.10.2007 |
|  jawar : myslim , ze cervene sedlo slo jiz z Cs. , protoze jde jinak o stejnou
strukturu a drsnost kozenky . JB : ano , slo o AMA Vintage . Celovikendovy
sraz , burza a zavody silnicnich / krosovych / plochodraznich veteranu .
Tajne jsem doufal ze na burze objevim nedoprodane JAWA-CZ dily , ale bohuzel ,
nic takoveho . Pouze stary pouzity ram na Jawu typ 590 a spoustu rozebranych
motoru z krosovych Cezet na nahr. dily . [Martin Samson] 12.10.2007 |
|  ... [Martin Samson] 12.10.2007 |
| Pro Jiřího: ta ohnivá červeň RAL3000 by to určitě mohla být.Ale v dobovém popisu
je uvedena signální červená,což je dnes RAL 3001.Ale ty barvy jsou ve vzorníku
hned vedle sebe,takže jsou dost podobné.Ta RAL 3001 je o něco tmavší. A
jakou jsi použil tu krémovou? Slonová kost mi přijde moc do žluta,spíš bych to
typoval na tu krémovou RAL 9001. [Driver] 18.09.2007 |
| Pro Toma: Kdyby jsi četl řádně toto téma tak zjistíš že je tam číslo červené
uvedeno.Píše to Honza a to číslo je RAL 3000.Viděl jsem jeho motorku na vlastní
oči a je super.Já mám taky stříknutou RAL 3000 - červeň ohnivá [Jiří] 13.09.2007 |
| Pro Toma: Jaká byla origo barva,to nevím. Já na bílo-červenou verzi Canada (nebo
Eaton's Road King) použiji signální červenou RAL 3001 a krémovou RAL
9001.Přijdou mi nejpodobnější. [Driver] 09.09.2007 |
| Vývozní verze se tady kupovaly běžně přes Tuzex..... [A.K.] 04.09.2007 |
| Moje californie 350/362/00 taky od MV ČSSR má štítek v němčině. [m] 04.09.2007 |
| Proč jen reklamované kusy ze zahraničí? Že by měla JAWA tolik závad a reklamcí.
Myslím, že to byly hlavně odřeknuté a nerealizované zakázky. Například moje JAWA
350/362/00/09 původem MV ČSSR má štítek v angličtině. [Honza] 04.09.2007 |
| Nevíte někdo čísla barev Modré a Road Kinga??? Díky Tom [Tom] 04.09.2007 |
| Vývozní verze se na náš trh mohly a také dostávaly prakticky jen jako vrácené
reklamované kusy od zahraničních zákazníků. [JB] 04.09.2007 |
| Chci se zeptat tady jsou jen samé fotky exportních typů ale jak vypadal motocykl
dodávaný na náš trh měl taky blikače a padací rámy? Já jen abych neřešil něco co
se u nás nevyskytovalo. Mé označení sportky je 590/00 a nic jiného. [Pavel z KH] 02.09.2007 |
|  Velmi pěkná, zcela původní 250 byla k vidění na srazu v Luhačovicích. R.v. 1968. [JB] 02.09.2007 |
|  Tady je ten blatník, omluva za kvalitu fotografie [Petakala] 02.09.2007 |
| Jinak se podržte ale získal jsem starý značně achovalý blatník se zadním světlem
na burze v chotusicích za 200,-Kč ale zjištuju že dílů je po skrovnu, zadní
světlo jsem sehnal u firmy z Ústí nad Labem, ale problém vyvstává s tím kde
sehnat plechový držák zadního světla. [Petakala] 01.09.2007 |
| ->Libor.L mohl bys dát číslo barvy modré sportky? Díky [Petakala] 01.09.2007 |
|  ČZ 175 sport v barevném provedení na vývoz. Nepodařilo se mi zjistit víc. [Libor L.] 20.08.2007 |
|  JAWA 350/361 00.04 - verze pro jugoslávskou policii (modrá výstražná světla,
zadní světlo ČZ, nízké hlavy, padací rámy). Bohužel z černobílé fotky není jasné
barevné provedení, snad bílá a tmavě modrá ??? [Honza] 19.08.2007 |
| tak já sem dodám jak jen to bude moc mám je totiž namotnovaný na jiný motorce
auž taky nejsou v původní barvě v tý červenáý a nemaj chromy, aby jste mi tady
pak něco nevyčítali, když sme u tý kanady tak se dělala verze pro jugoslaávii
nový zeland atd, tak kdyby jste někdo něco měl a podělil se osobně se mnou byl
bych velice rád!!! [nikotyn] 16.08.2007 |
| Pro nikotyna: Ahoj, jasně že by byl zájem o fotky padacích rámů na kanadské
Sportky:-) Každý, kdo máte jakékoliv info, nebo fotky, týkající se
krémovo-červených Sportek pro Kanadu (jak ČZ tak Jawy) a chcete se podělit, sem
s tím. Tyhle verze jakoby si už nikdo nepamatoval a cokoliv kolem nich se shání
hrozně těžko. Díky [jawař] 16.08.2007 |
| V tomto stavu dle mého názoru ne. [JB] 16.08.2007 |
|  Myslíte že mám reálnou možnost vyměnit Jawu 250/590 Sport z roku 1968 za
motocykl Jawa 350/640 Style z roku 1994 a mladší? [Petakala] 16.08.2007 |
| Zdravím, tak na těch fotkách je krásně vidět že ty zadní blinkry ty držáky byli
navařeny přímo na to madlo, co se týče sedačky tak se dělali i v šedivé verzi na
čz, jinak mi nesedí u tý čz kanady jedna věc že chybí vzpěra od rámu k hlavě ta
se začela dávat u sportek a deluxe od roku 63 nespíš měněna hlava, jinak chválím
velmi moc Martina S že sem dal fotky té čz kanady, jinakještě k téhle kanadě se
dávali padáky, kdo by měl zájem můžu je nafotit jak vypadají [nikotyn] 15.08.2007 |
| Když vidím červenou tak mi to nějak evokuje Jawu. Čezetám se tímto omlouvám. [JB] 14.08.2007 |
| JB, ty to nepij už ani ředěný. Vždyť to není Jawa, ale ČZ. [Tom] 14.08.2007 |
| Martine. Jak je možné, že se jen tak někdo v Americe projíždí na Jawě? Šlo o
nějaký sraz? [JB] 14.08.2007 |
| Pro Martina S: No paráda, skvělé fotky a hlavně konečně důkaz, že v Kanadě se
opravdu prodávaly Sportky od ČZ a Jawy v téhle barevné kombinaci a s originál
doplňky (blinkry, červené sedlo...) určenými jen pro Kanadu. Jen se mi pořád
nepodařilo zjistit, jestli ta červená koženka na sedle se tam dávala až v
Kanadě, nebo už v Jawě. Nevíte někdo? Tyhle krémovo-červené Sportky prodávané v
Čechách měly myslím normálně černé sedlo. [jawař] 13.08.2007 |
|  Pan byl zrovna na odjezdu , tak jsem jej nafotil jen tak narychlo ... [Martin S.] 07.08.2007 |
|  Barevna kombinace s cervenym sedlem teto nadherne sportky ma opravdu neco do
sebe ... [Martin S.] 07.08.2007 |
|  Jde o "originalniho kanadana" ze statu Ontario na originalni Cezete
do Kanady vyvezene [Martin S.] 07.08.2007 |
|  Zde posilam foto CZ 125 Sport , kanadska verze [Martin Samson] 07.08.2007 |
|  Na motocyklu byly vyměněny některé díly. Pravděpodobně se asi v modré barvě
nedělaly, tak někdo z majitelů použil co měl.Jediná věc, která na moto nepatří,
je zadní světlo. Osud motocyklu je naplánován asi takto. Dojde k jeho
kompletnímu rozebrání a opravě mechanických dílů - motor, brzdy, kyvka, tlumiče.
Dále budou nalakovány díly, které nejsou v modré barvě. Barvu bude nutno
namíchat dle staré původní barvy,aby byla zachována autentičnost. Ostatní bude
pouze vyčištěno a ponecháno v původním stavu. Nutné také bude asi vyměnit pneu a
některé gumové díly. Majitel by měl rád moto v co nejpůvodnějším stavu, ale také
provozu schopné. [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ...nádrž [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ...levá strana nádrže.Porovnejte vzdálenosti rozdělení barva-chrom od znaku (tři
čáry) na levé a pravé straně.Je vidět,že se s tím tenkrát moc neměřili. [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ...pravá strana nádrže.Znak byl vybarven stejnou modrou barvou jako moto. [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ... linka je také na spojení podsedlových plechů [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ... kastlík [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ... přední blatník [Libor L.] 18.07.2007 |
|  ... a několik detailů linkování - zadní blatník [Libor L.] 18.07.2007 |
|  Tady přidávám slíbené foto modré Jawy 350/361 sport rv. 1968 [Libor L.] 18.07.2007 |
|  Zdravím, to je moja sportka. Něco už je bohužel lakováno, ale ne přesným
odstínem, jen trubky(kryty tlumičů), které sem "lakoval" sám.100%
přesný odstín: královská modř, www.colorlak.cz, číslo ostínu už nevím, ale po
telefonu by ho určitě sdělili. [Jawák] 18.07.2007 |
| Tu modrou 361 koupil kamarád, ale né za těch 20tis.,to bylo vzhledem ke stavu
trochu moc. Tak až ji u něj nafotím ,dám sem foto. [Libor L.] 16.07.2007 |
| Takovou nádrž jsem viděl na americkém prospektu Californian II - ještě rovné
výfuky a žádné podsedlové kryty. Není náhodou větší i na objem?
Slyšel jsem o větších nádržích do USA,ale nikdy jsem ji neviděl. [MONTY] 12.07.2007 |
|  Co říkáte na tuto nádrž na sportce. Moto má anglický štítek. [Luc] 12.07.2007 |
| Foto té modré 361 je z inzerce - byla na prodej za 20tis. [Luc] 10.07.2007 |
|  Čo poviete na to farebne prevedenie za tým pinčlom? [M.] 10.07.2007 |
| Ta modrá 361 je zajímavá. Nikdy jsem se s modrou barvou na sportkách
nesetkal.Šlo by sem dát další foto, případně další informace o tomhle barevném
provedení ? Moc mě to zajímá. [venca] 10.07.2007 |
| Zdravím. nemáte někdo prosimvás čísla barev ve kterých se sportka
vyráběla?? Jak pro čsř, tak road king, modrá atd. Díky Tom [Tomáš] 08.07.2007 |
|  Řešila se tady také modrá barva na sportkách, tak přidávám foto Jawy 350/361
sport rv.1968 v zachovalém původním stavu. Odstín modré barvy by měl být stejný
jako na dvoubarevných modrošedých kývačkách. [Luc] 03.05.2007 |
| Rozdělávám svojí Sportku a zjistil jsem že má jiný obal filtr tvar je jak u 350
typ 360/00 ale nemá válcový filtr, ale je to taková kulatá placka asi centimetr
silná? Nevím jestli je to originál? [Petakala] 29.04.2007 |
| Každá motorka stojí za renovaci, každá sportka je hezká. [Petakala] 18.04.2007 |
| Určitě to cenu má, protože v téhle barevné kombinaci se prodávala i v bývalé
ČSSR, ale právě bez těch doplňků, které byli určeny převážně jen na
vývoz.Jednoznačně bych zachoval původní barevnou kombinaci. Sportek v tomhle
barevném provedení v republice moc nezůstalo. Než ale začneš s renovací, tak si
podle původní barvy zjisti jaké odstíny v současnosti odpovídají tehdejším
barvám, pak by jsi jen těžko určoval odstín. A také je dobré důkladně
zdokumentovat (foto) původní stav, to pro ty ,kteří ti nebudou věřit, že to tak
původně bylo. Hodně úspěchů při renovaci. [Libor L.] 04.04.2007 |
|  Zdravím všechny. Chtěl bych se dát do renovace této moto. Je to JAWA 250/590 z
roku 1968. Chtěl bych ji udělat v provedení kanada jako je to na této fotce, ale
nemám ochrané rámy a blinkry. Má jen policajta. Bývalý majitel říkal že nikdy
tyto doplňky neměla. Tak nevím jestli to má cenu ji dělat jako kanadu bez
doplňků. Díky za odpověď. [Pepan] 04.04.2007 |
| Nedávno jsem koupil kryt řetězu na sportku od Montyho - repliku,tak je asi bude
mít běžně. [petr] 03.04.2007 |
| Při troše šikovnosti by to udělat šlo. Kryt na sportku je jakoby nastavený
kouskem plechu.Bylo by dobré to ale dělat podle originálu. [Tom] 03.04.2007 |
| Většinu dílů má shodných s panelkou 559. Mám ji taky doma ale neůžu sehnat kryt
řetězu. Nešel by trěba udělat z krytu 559? [Pepan] 03.04.2007 |
| V TP je uvedeno přední 3,00-19 zadní 3,25-19. Tak si to přeberte jen mě zajímá
kterej typ je sportce nejbližší jestli panelka nebo kývačka, já si myslím že
panelka, ale nejsem si jistej [Petakala] 31.03.2007 |
| Neměly být náhodou na obou kolech 3,25? Docela by mě zajímalo, jaké vzorky
byly tehdy konkrétně používány a jakými podobnými by šly dnes nahradit. [JB] 29.03.2007 |
| jefo250: no tak to nevím v zádu by měla být správně 3.50-19" tak nevím. [Petakala] 28.03.2007 |
|  Libor.L no ta dole je ona ale taky si nejsem jistej v papírech je modrá, ale
nejsou zde odstíny, známej řikal že se stříkali jěště modrou a šedivou když
došla rumělkově červená. [Petakala] 19.03.2007 |
|  Hm, sice mám Jawu 250/590/00 sport z roku 1968, ale nevím jakej odstín barvy je
oreginál, dá se o tom někde zjisti? spíš než fotografie bych chtěl dobový článek
sice jsem zde už někomu zdůraznoval že byli i modré, ale opravdu nevím který
odstín platí:-/ jestli ta tmavě modrá nebo ta světle modrá:-( Dají se nahradit
díly z panelky (559) nebo jsou lepší z kývačky (353), myslím že panelka by byla
lepší, ale neodpovídá mě výez pro tachometr v masce od předchozího majitele [Petakala] 18.03.2007 |
| jo a když ste u těcj sportkach 590 nemate někdo na volno zadní kyvku na 590 nebo
361-362 abych tam narval 4,00-19 kolo s terenim dezenem..do klasicke kyvky narvu
max 4,00-18 a už tam sou nejaky problémy.kdyby ste někdo něco měl dejte vědet
dohodnem se.. [jefo250] 12.03.2007 |
| Petekala: bylo by možné sem dát foto [Libor L.] 08.03.2007 |
| jj modrou barvu dělali taky, já ji mám v modré ale majitel ji nastříkal
bleděmodrou a nechal modré jen kaslíky a některé kousky rámu. [Petakala] 07.03.2007 |
| Ano, Monty má pravdu, je to ČZ.Omlouvám se, blbě koukám. [Libor L.] 09.02.2007 |
| Kryt na sportku a panelku je téměř stejný, rozdíl je jen v délce a tu z fotky
nelze zjisti.Některé typy krytů na sportku byly jakoby nastavené(u motoru) a
některé byly v kuse.Šance, jak to nejlíp zjistitje, je změřit nebo napasovat. [Libor L.] 09.02.2007 |
| podle mně je to na čz 175 typ 450 a odvozené typy,ale na 16" kola. [MONTY] 09.02.2007 |
|  Ještě z druhé strany. [Luboš] 09.02.2007 |
|  Zdravím všechny. Potrěboval bych se zeptat z jaké motorky je tento kryt řetězu.
Bylo mi řečeno že prý patří na sportku. Díky za odpověď. [Luboš] 09.02.2007 |
|  Ahoj Chlapi taky se mi podařilo sehnat tuhle milou Jawku v jedné kůlně, stála
tam asi dlouho podle toho jak vypadá, ale majitel byl velmi ochotný a vstřícný a
prodal mi ji za 800kč i s techičákem. No problém se mi ale naskytl když jsem ji
ted celou rozebíral že má kostru z jiné motrky. Vím že se dají koupit někde nové
štítky na kostru a vyrazit tam ty čísla která tam patří. Nevíte náhodou kod to
dělá nebo kdo to prodává, já jsem to již na internetu viděl ale nemohu si
vzpomenout kde. Prosím pomozte mi. Takže Jawám zdar Robert [robert] 07.02.2007 |
| Pro Luboše: Nevím, ale já mám na 250 Sport (1967) světlo vypouklé, z kývačky a
na 350 Sport (1966) takové to s kšiltem, nebo jak to nazvat. Ale za to, že to
mám origo, ruku do ohně nedám :-) [Ivoš] 06.02.2007 |
| když se to přehouplo i na širší pojem sportka než "Kanada" tak něco
ještě dodám: 590/00/02 úprava pro Finsko pro připojení lyží po stranách
stroje 590/00/03 úprava pro Kanadu s blikači a jinými drobnými úpravami
590/01 úprava pro USA s rychloměrem v mílích, kroužky lapované a speciální
dezén na pneumatikách 590/02 supersportovní provedení s douokruhovým
zapalováním 590/05/04 Californan III, sportovní motocykl s motorem 14 koní,
s odlehčeným podvozkem, s koly 19" a se vzhledovými úpravami
590/05/00 a 02 Californan se zvýšeným výkonem 590/05/03 a 04 Californan se
sníženou hladinou hluku [nikotyn] 04.02.2007 |
| Kyž je řeč o sportkách, tak bych se chtěl taky na něco zeptat. Na sportkách
byly rámečky a sklo panelkové, ale na některých je sklo vypouklé a rámeček má
stejnou šíři po celé délce. Je to originál? [Luboš] 02.02.2007 |
| Otec za slobodna kupoval 175-sport za 6 800 Kčs [Marian] 02.02.2007 |
| Když je tady řeč o Sportkách ví někdo,nebo má někdo z vás nějaké informace kolik
stála Jawa a ČZ ve své době na našem trhu. [Jiří] 02.02.2007 |
| Pepa: ten přední blatník je na 100% na sportku Jawa 590 nebo 361.
TOLI: čemu se divíš,na "správného" "Road kinga" baltníky
z Californiana patří,stačí si řádně prostudovat tuto diskusi. [Libor L.] 01.02.2007 |
| Ještě k té barevné kombinaci od JB-diť to má blatníky z californiana. [TOLI.] 31.01.2007 |
|  Zadní strana. Zde byla umístěna zástěrka. [Pepa] 31.01.2007 |
|  Předek. [Pepa] 31.01.2007 |
|  Levá strana. [Pepa] 31.01.2007 |
|  Pravá strana. [Pepa] 31.01.2007 |
| Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat, jestli tento přední blatník je z JAWA
250/590 sport. Před odmontováním byl na sportce, ale nevím zda je to originál.
Dík za vaše odpovědi. [Pepa] 31.01.2007 |
| K tomu prospektu. Ještě další rozdíl než jen barva.Je na ní kulatá nádrž oproti
šedomodré,kde je hranatá. [Libor L.] 31.01.2007 |
| Tak to je velmi zajímavé. Doposud jsem věděl pouze o kombinaci tmavě modrá se
šedivou. Na tom prospektu je "pravý" Road king. Je to stejný typ
jako na dvou foto o kousek níž - černobílé a barevné(s renovátorem) foto.Dalo by
se z prospektu zjistit něco bližšího? [Tom] 31.01.2007 |
|  Dovolil bych si přidat ještě tento reklamní plakát. Co říkáte na tu barevnou
kombinaci? [JB] 30.01.2007 |
| Dolní díl masky ČZ je hliníkový, horní je plechový, nacvaknutý na dolním na
třech výstupcích. Jawa má oba díly plechové, sešroubované. Vidlice ČZ je pod
spodními brýlemi zúžená na průměru. Musíš stáhnout plechový kryt pružiny, aby to
bylo vidět. Jawa má stejný průměr v celé délce. Spodní brýle ČZ jsou výkovek, u
Jawy je to pouze dvojitý plech. Mám sportky Jawa i ČZ, ale Číza je určitě
povedenější (lehký trubkový rám, široké uložení kyvky, motorka je celkově lehčí,
živější, spodní brejle se nekroutí...). [arny] 29.01.2007 |
| Přední blatník je ČZ všimni si oka pro bovden přední brzdy-číza ho má na levé
straně a tudíž i brzdový buben vlevo.Kolo je Jawa má jiný střed než ČZ. [Jiří] 29.01.2007 |
| Pokud je blatník i předek z ČZ sport, tak bych se ještě chtěl zeptat jestli je
světlo a vidlice (mimo blatníku) shodná s Jawa 250 sport.díky [Pepa] 27.01.2007 |
| .... proto bych tipoval, že ten přední blatník je z ČZ Sport. A je docela možné,
že i celý předek. [JC] 27.01.2007 |
| Myslím si, že celý předek je ze sportky klasického provedení. Nejsem si jistý
jenom tím předním blatníkem. Myslím, že přední (a stejně tak zadní) držák
jawáckého blatníku byl v kuse a byl přinýtovaný 3 nýty. U blatníku ČZ byly na
každém konci jen 2 nýty a držáky zvlášť. Další znak je ten, že blatníky ČZ sport
byly o malinko hlubší než blatníky Jawa sport. [JC] 27.01.2007 |
|  [Pepa] 27.01.2007 |
|  Tady je fotka. [Pepa] 27.01.2007 |
| Když už jsou tady ty fotky blatníků, tak bych se chtěl zeptat jestli je tato
přední vydlice a blatník ze sportky. Celá moto je v barvě kanada, jen předek ne.
Díky za odpověď. [Pepa] 27.01.2007 |
|  foto 5 [JC] 26.01.2007 |
|  foto 4 [JC] 26.01.2007 |
|  foto 3 [JC] 26.01.2007 |
|  foto 2 [JC] 26.01.2007 |
|  Pro pana Libora L.: Dávám zde pár fotek toho linkování na blatnících Kanady tak
jak jsme si psali. Linkování je totožné jako u jiných sportek. Ty dírky na
zadním blatníku si tam navrtal původní majitel kvůli upevnění gumové zástěrky.
S pozdravem JC [JC] 26.01.2007 |
| Takže pánové ktří jste si objednali ode mne spodky pod velké blinkry na JAWA
Canada rychle se ozvěte,mám jen pár omezených ks a nové zřejmě již dělat
nebudu.Chci osobní odběr v Praze ! [vz] 24.01.2007 |
| Jawaři,tosi musíš objednat přez můj mail a ten se Ti objeví po kliknutí. [Vladimír Z.] 24.01.2007 |
| Spodky pod blinkry na Canadu-poslední možnost před výrobou.Možnost závazného
objednání. [vz] 23.01.2007 |
| To je jednoduché, když někdo umí stavět motorky tak, že se s tím dokáže třeba i
uživit a navíc ho to třeba baví, byl by padlý na hlavu, kdyby se věnoval
publikování a sbírání informací, které ho nebaví a ani není zdrojem příjmů. [Honza] 23.01.2007 |
| Pro p. Zemánka: Četl jsem tu, že byste mohl nechat vyrobit spodky blinkrů na
vývozní Jawu pro Kanadu, typ RoadKing. Platí to ještě? Je možné si je u vás
objednat, třeba přes mail? Děkuji [jawař] 22.01.2007 |
| Souhlasím, že informace zde podané by bylo dobré profiltrovat a stmelit
minimálně v článek, který podnítí další plodné diskuse. Bohužel toto není v mých
silách. Mohu říci, že připravuji článek o exportních verzích obecně, ale zde je
potřeba zpracovat detailně konkrétní typy nejlépe na základě archivních
materiálů a dochovaných kusů. Nechce se toho někdo ujmout? Proč - a proto
jsem to napsal - ten kdo má vědomosti se nevěnuje archivaci svých vědomostí a
jejich zveřejnění pro ostatní, ale raději staví typy, které takto nikdo nedokáže
hodnověrně posoudit. Přeci je rozdíl postavit typ, který je všeobecně dostatečně
popsán, než typ, o kterém ví detaly jen pár zasvěcených. Mohu ještě
prozradit, že téma exportních verzí ČS motocyklů brzy otevřeme i zde jako nové
fórum. [Jiří Bartuš] 18.01.2007 |
| Ač nerad, musím vstoupit do této diskuze.Toto téma vzniklo na základě ňákého
dotazu a téměř každý,kdo sem vstoupil,se snažil toto téma obohatit a přidat nové
informace,ale to přeci neznamená, že každý kdo se o toto téma zajímá,chce za
každou cenu stavět repliku "Kanady".Třeba já mám také zájem o již
zmiňované plechy pod blinkry na Kanadu,ale repliku Kanady stavět nebudu, byť
bych jí moc chtěl, prostě chci mít zkompletované blinkry na vývoz, to pro
strýčka příhodu,ty plechy jsou jediné co mi chybí.A jestli si chce ňekdo
postavit Kanadu,proč né.Na vetéránech se dějí mnohem horší zvěrstva než je jen
postavení repliky dle dobových originálů.Vždyť si to lidi dělají pro radost.
A to, že se toto téma rozrostlo také na vývozní provedení ČZ a jiné
barevné kombinace je jedině dobře.Dá se říct,že se tu řeší motocykly Jawa a ČZ
typů sport a jejich různé odlišnosti.Vždyť každé info pomáhá skládat minulost
našich motocyklů.Dělat veterány neznamená jen mít plnou garáž strojů, ale také o
nich něco vědět a vyznat se v jejich minulosti.Proto velký dík všem
nikotýnům,Zemánkům a ostatním,kteří se chtějí podělit o své vědomosti informací
či fotem. A to,že někdo využívá své vědomosti ke komerčním účelům ? To
snad nemyslíte pane Bartuši vážně. Je pořád lepší když to bude dělat někdo
kvalitně a na základě podložených iformací,než kyby se této příležitosti chopil
kdejaký zlatokop a bylo by mu jedno jaké informace či výrobky pouští do oběhu.
Vaší práce na těchto stránkách si pane Bartuši velice vážím ,ale bylo by
dobré, informace z diskuze přetavit v ňáký članek o daném tématu,aby nezapadli v
zapomění.Myslím,že informací k uchování je hodně a nemyslím tím jen toto téma.
Ještě jednou dík všem,kdo přispěli do této diskuze. [Libor L.] 18.01.2007 |
| Pro použití replikových dílů za účelem dokončení renovace nelze nic namítat.
Zvláště, když je možné v okamžiku sehnání dílu originálního lze replikový
zahodit. Já mám jen obavu, aby renovátoři nepodléhali módním vlivům. Když
letí Kanada, udělám Kanadu. Až poletí Californian, přestrojím na Californian.
Aby se za pár let nestalo, že se lidé budou ptát. Jak vlastně vypadala ta naše
sériová Sportka? A lidé, kteří něco vědí a umí, by se neměli využívat ke
komerčním požadavkům trhu. [Jiří Bartuš] 18.01.2007 |
| Ahoj lidi,myslím,že neustálé diskuze o tom,jestli je správné dělat repliky,je
úplně zbytečná.Většina z nás si přece renovuje motorky pro svoje vlastní
potěšení,né proto,aby něco někomu dokazovali...nebo ne?Taky se mi nelíbí,když
někdo ,,spatlá" nádhernou klasickou sportku v něco,co nikdy nejezdilo.Ale
co je špatného na tom postavit si repliku Kanady?Vždyť i ta kanada je sportka s
některými změnami a doplňky.A pokud si sportku zrenovuju do originál
slonově-červené kombinace a vybavím originál (nebo dnes vyrobenými podle
originálu) doplňky,mám Kanadu.Vždyť i v Čechách šlo koupit sportku s touhle
barevnou kombinací s českým štítkem...takže nemusím ani měnit štítek na Aj a
nechat originál. Jak tu někdo psal,i klasická sportka je nádherný stroj.Ale
i když chci zrenovovat klasickou ,,českou" sportku,většinou dnes musím
vycházet z toho, co seženu: většinou z motorky v dost špatném a většinou
upravovaném stavu. Takže udělat dobový originál znamená spoustu věcí vyměnit za
dnes vyrobené repliky. No a jsem tam, kde s tou kanadou. Pardón, nechci tu
psát romány.Je to jen můj názor.Jen prosím všechny,kdo má jakékoliv info o
těchto motorkách,aby se neurážel,když někdo nevěří jeho informacím,a dál do
diskuze přizpíval.Fórum je veřejné a tak se tu může rozkřikovat kdejaký
trouba,který tomu nerozumí.Tak se jimi, nikotyne, nebo pane Zemánku,nenechte
znechutit.Věřím, že je tu pořád dost lidí,kteří vaše jinak těžko dostupné
informace a znalosti rádi uvítají. [Johny] 18.01.2007 |
| Stando myslíš že se všechno spojovalo šrouby a nýty tak to jsi na omylu chtěli
jsste kanadu tady jí máte, to co je na tý fotce je skutečně originál akor je
spravený tak joko to bylo před tím!!! já nedělám s motorek repliky!! z obyč
sportky nebudu přestavovat kanadu radši budu mít originál za chvíly tady bude
jezdit víc kanad než jich bylo vyvezeno do kanady! a ještě jedna věc ta kanda čz
co jsem sem dal byla zakoupena v mototechně v Táboře! pořád jste se tu zminovali
že se některý "kanady" vrátili z Kanady jako některak poškozené a
tady se prodávali už opravené, taky vás napadlo to že jich jich jawa vyrobila
více než byla poptávka v kanadě tak tu zůstali na území čssr a prodali se v
mototechnách! Není nad originál než něco patlat a pak to ve finále vydávat za
originál, tímto končím z mé strany debatu o "kanadě" [nikotyn] 17.01.2007 |
| Nikotýne nekuř-co ten štítek na ČZ typ 470 v diskuzi kolem Jawy? A ty
držáky blinkrů se mně taky zdají nějaké podezřelé.Většinou se součástky spojují
rozebiratelným spojením a nee svarem , teda takovéto díly příslušenství! [standa] 16.01.2007 |
|  O kousek níže je tady zmínka o modré barvě.Přidávám nalezené foto.Odstín té
modré barvy by měl být stejný jako na dvoubarevných (modro-šedá) kývačkách.Měl
by jste někdo další doplňující informace. [Pavel] 16.01.2007 |
|  ještě přidávám údaje na štítku, nejsou zmíněny veškeré údaje čísla sem schválně
zamaskoval, dále není jistý rok výroby? výrobcem nebyl doražen [nikotyn] 14.01.2007 |
|  přídávám foto těch držáků pro blikače na čz kanada [nikotyn] 14.01.2007 |
| JC: Všiml jsem si, že máš páčkový přepínač blikačů z ČZ. Kdyžtak se mrkni,
jestli máš v řidítkách originál díru na kabílek a šroub. Jestli jo, tak se tam
blinkry montovaly už ve výrobě. Já tam teda díru mám. [Petr Kropáček ml.] 13.01.2007 |
|  foto 9 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 8 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 7 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 6 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 5 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 4 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 3 [JC] 13.01.2007 |
|  foto 2 [JC] 13.01.2007 |
|  Dobrý den, posílám pár fotek mojí Canady 250/590. Je to původní originál stav.
Motorka byla zakoupená v bývalé ČSSR. Tato verze byla prodejná i u nás, ovšem
byla na zakázku a za příplatek. Doplňky (ochranný rám boční, ochranný rám pod
motorem, blinkry, boční stojánek, kryty kolenou, boční kryty motoru a plexi)
bylo možno dokoupit jako příslušenství. Ochranné rámy však pravděpodobně nebyly
určené pro náš trh. Tato motorka byla zakoupená bez ochranných rámů, pouze s
bočním stojánkem tzv. "policajt". Taktéž blinkry byly dodané jako
příslušenství. Pro bližší informace bych musel kontaktovat původního
majitele-pamětníka. Ještě se omlouvám za sníženou kvalitu fotografií.
S pozdravem J.Čablík [JC] 13.01.2007 |
| Já nechci nijak široce moralizovat, ale každý by si měl uvědomit důsledky svého
jednání. Vyráběním nových replik dle mého názoru jen překrucujeme historii.
Proč si někdo nechá od "odborníků" postavit třeba kabriolet místo
toho, aby si koupil ten opravdový? Proč někdo skládá motocykl v lepší verzi jen
proto, aby byl něčím výjimečný? Vždyť se nám majitelé skutečných
Kanad budou z Kanady jen smát. A největší sranda by nastala, pokud by se na
jedenom místě setkalo několik stejných replik. Myslíte, že by byly stejné? [Jiří Bartuš] 13.01.2007 |
| To já s panem Bartušem souhlasím. Lidi, stavte klasické sportky, vždyť jsou to
nádherný stroje. Jestli chcete Kanadu, směle do ní, opravdu to vypadá
hezky. Ale až bude polovina všech sportek předělaná na kanadskou verzi, možná už
nebudete mít nic extra. A nebudete mít ani motorku v originálním stavu. Bude to
kopie. [Petr Kropáček ml.] 13.01.2007 |
| Když už jsem se zapletl do diskuze,chtěl bych vám říci jen jedno,pokud si chcete
CANADU postavit pro svoje potěšení,tak to udělejte dle originálu i těmi všemi
DOPLˇNKY KTERÉ JSOU DOSTUPNÉ A KAŠLETE NA KDEJAKÝ NÁZOR zvláště vyjádřený
anonimně po internetu,protože většina pisálků zná vše pouze teoreticky. Čas
potom ukáže,že to bylo správné a motocykly toho provedení budou dochovány. [vz] 12.01.2007 |
| Samozřejmě máš pravdu Tome. Co je komu do toho, čím si uděláš radost. Počítej
ale s tím, že spousta zapšklých tě ji bude chtít zkazit.Že pánové mudrlanti? [Honza] 12.01.2007 |
| Pan Bartuš má pravdu jen částečně.Ono totiž několik kusů zůstalo v republice,byť
pravděpodobně bez zmiňovaných blinkrů a bez ochraných rámů.Potvrzují to
dochované stroje v původním stavu,osobně jsem jich několik viděl. A mám
pocit že výroba tzv. "vatikánu" nebyla nikdy dostatečně prokázána,
na rozdíl od tzv. "Canady". A proč by si někdo nemohl postavit
repliku,vlastně repliku jen několik doplňkových dílů (blinkry a padací rámy),ono
se to ostatní opravdo vyrábělo. Hlavně mě nekamenujte - je to jen názor. [Tom] 12.01.2007 |
| Pánové. Doufám, že nevznikne nějaká Road King mánie a každý kdo má sportku
nezačne ji renovovat jako Road King. Aby to nedopadlo jako s ČZ 500 Vatikán.
Co potom autor přestavby řekne, až se ho někdo zeptá: Co je toto za
verzi? To víš, to je vývozní verze pro Kanadu. A jak to, že ji máš ty?
Já jsem si ji prostě tak vyrobil. To je ale blbost, že? [Jiří Bartuš] 12.01.2007 |
| Takže MONTY-JAWA tu raznici nemá ale cítí se na to ! [vz] 12.01.2007 |
| Kdo máte zájem,pište na montyjawa@seznam.cz [MONTY] 11.01.2007 |
| Moment- pochopil jsem to tak, že vz má možnost vylisovat ty malé plechy, na
normální panelku. Nebo ty velké? Pokud jde o plechy pod velké blinkry z Road
Kinga, mám zájem taky. [Petr Kropáček ml.] 11.01.2007 |
| Vladimíre, o spodní plech blinkrů mám také zájem. Jen Vás prosím o bližší popis,
případně fotku co vlastně nabízíte. Děkuji [Honza] 11.01.2007 |
| Cena výlisků na 1 motocykl,t.j.4 ks cca 500,-Kč. [vz] 11.01.2007 |
| Také pro VZ: o spodky blinkrů by určitě zájem byl. Tak jestli by vám šlo napsat
na mail, nebo že by tu ti, co mají zájem, uvedli svůj mail a vy byste odepsal.
To je jedno, ale svojí kompletní adresu bych takhle veřejně na internetu nerad
psal. A chtěl bych se zeptat, jaká by tak byla cena za kus. Samozřejmě,
stačí jen orientačně. Díky [Johny] 11.01.2007 |
| Pro vz: o plechy pro velké binkry mám zájem,ale není o ně kam napsat, kontakt
pod Vašim jménem se nezobrazuje. Pro můj kontakt stačí kliknout na jméno. [Luc] 11.01.2007 |
| A ještě k těm tolik diskutovaným blinkrům na tyto motocykly.Používali se
standartní velké blikače,myslím že je vyráběl PAL Jičín a dávali se též na
chrániče kolen a boční kryty.Tyto byly přišroubovány na zvlášť lisované spodky
které se dělali jen pro tento účel,tím myslím Canadu.Držáky na přední vidlici a
vzadu na blatník jsou použity ze standartních malých blinkrů jako na Jawě 592.Na
tyto spodky mám výkres i přípravek na jejich lisování,tak POKUD O NĚ MÁTE
ZÁJEM,tak mi napište kolik kdo chce kusů a svoji adresu a já je nechám vyrobit. [vz] 10.01.2007 |
| Tak ještě k typu Canada.Jedná se o typ 590/00/03 a 361/00/05 a toto je přímo
opsaný tovární popis:JAWA CANADA je odvozena od známých typů sport a je doplněna
příslušenstvím dle přání zákazníka.Motocykly jsou standartně vybaveny ochrannými
chromovanými rámy,které snižují možnost poškození stroje při pádu,sportovními
řidítky s rychlopalnou rukojetí plynu a tlumičem řízení.Elektrická výzbroj je
doplněna světelnými ukazateli směru.V obou obsahových třídách jsou stroje
dodávany v elegantní barevné kombinaci,SIGNÁLNÍ ČERVENĚ se SLONOVOU KOSTÍ
(nikoliv bílou,jak si neustále píšete.Motocykly tohoto typu nesou označení
Montreal 1967. /Žádný nápis Rood King na tyto typy v továrně nebyl dáván./ Toť
vše o sportkách pro Canadu. [vz] 10.01.2007 |
| Já mám originální celočernou Kanadu 361/00/05- tedy typ, o kterém se zmiňoval
nounejm. Má ale normální sportkové blatníky, nádrž (černě vybarvené logo) a
řidítka s hrazdou. Na bočních schránkách není nápis Road King, na nádrži je
lakovaný štítek nabádající zapomnětlivé Kanaďany míchat do benzínu olej. Fotka
je tady kousek níž. Jedná se o rok 1966. [Petr Kropáček ml.] 10.01.2007 |
| No-name. Co je to za publikaci z toho VVZ? Neexistuje někde na webu ke stažení? [Jirka] 09.01.2007 |
| Nevím jestli to bylo u všech těchto sportek, ale myslím, že ten znak na nádrži
by měl být zlatý. Aspoň tak to mám já na originál zachovalé Kanadě 250. Ale
nevím jak to bylo u 350tek viz foto. [JC] 09.01.2007 |
|  A na závěr dnešního dne malý námět k zamyšlení. [Honza] 09.01.2007 |
|  Ještě foto [Honza] 09.01.2007 |
| Připojení padacího rámu od Dana Barnhardta. The crash bar is connected to the
bike by way of. On the top connection a piece of flat bar bent in a U shape
around the frame with a pin on either side on to which the crash bar slides. on
the bottom connection it is welded directly to the engine mounts. Attached
pictures are of the only spare I have it has one tab broken off and is slightly
bent all very repairable. [Honza] 09.01.2007 |
|  Několik informací od Boba McDilla v původním znění bez titulků. Hi Jan, I am a
Canadian who lives in Western Canada. When I was 16 years old, my parents bought
me a Eaton's Road King scooter. It was a 1965 Jawa 50 cc , 3 speed
transmission. The next year I traded it in on a black CZ roadster, 125 cc with
16 inch wheels. The year after I traded this one in on a CZ 125 cc roadster with
19 inch wheels. Eaton's of Canada was the largest department store chain in
Canada in the 1960's. They were huge with 1000s of employees. Around 1965 they
decided to import Jawa 50cc, 250cc single and the 350 cc twin Roadsters. They
were called Eaton's Road Kings. They also imported the CZ 125 and 175 cc
Roadster, also calling them Eaton's Road Kings. They also imported the CZ
Cezetta, although I only saw one of these models. They sold quite a pile of them
from about 1965 to 1969 or so, I think. They were sold in the stores and also
advertised in the catalogue. People from across Canada could order them and they
would be shipped out by truck or train. They were good bikes, but a little old
fashioned and down in power compared to the Japanese bikes that were out at the
time. Most of them came in the red and cream colour , like your bikes. My
scooter was maroon and grey and my first CZ 125 was black. After 1966, I think
all of them had turn signals. Hope this gives you some ideas about the Jawa/CZ
Eaton's Road King. Bob [Honza] 09.01.2007 |
|  Přátelé, původním záměrem této diskuse bylo bylo přinést nové
"pravdivé" informace o motocyklu Jawa 250/590/00/03 prodávané v
Kanadě pod názvem Eaton´s Road King, nikoli jen domněnky a vysněné cíle
některých lidí. Pro další vývoj diskuse uvítám každou autentickou fotku, výkres
či jiný dokument. Děkuji [Honza] 09.01.2007 |
| Tady je to o těch Sportkách a Road Kingech nekonečný příběh - p.Zemánek
samozřejmě nemá ve všem plnou pravdu, nechť uvede typ motocyklu- pokud se jedná
o typ 361/00/05 (výroba 1966-69), nechť sáhne po přehledu vyráběných typů, který
vydal VVZ Jawa v r.1988- autor V.Slavíček - tam se dozví že :"ROAD KING
pro Kanadu- dodávaný v barevné kombinaci šedé s modrou a leskle chromovanými
blatníky", standardně dodávaná řídítka s hrazdou. K tomuto tématu již
nebudu přispívat, v ČR bude víc Road Kingů, než jich fabrika vyrobila.... [No name] 09.01.2007 |
| Pro pana ZEMÁNKA: zaujala mě tady diskuze o vývozních typech Jawy. Také se moc
přimlouvám, jestli byste mohl přidat další informace o verzi Road King.
Samozřejmě, nikdo netvrdí, že nemáte pravdu ohledně podoby vývozní verze sportky
do Kanady. Vy jste v té době v Jawě pracoval, takže samozřejmě věřím, že Jawa
350/361 Road King byla v té podobě, jak tu popisujete. Jen je to docela
překvapivé, zatím se vždy na jawovských diskuzích objevovaly červeno-bílé Road
Kingy. A zřejmě se opravdu v nějakém množství i v Kanadě prodaly(na kanadských
stránkách Jawy psal nějaký Kanaďan, že si vzpomíná, že v obchodních domech se
červeno-bílé Jawy prodávaly). Ale prý se takto neprodávaly pod značkou jawa, ale
Eaton's. Je ale možné, že to nebylo oficiální a Jawa n.p. s tím třeba ani
nesouhlasila. Podle dostupných info. se ale uplně neshodovaly s tím
šedo-modrým Road Kingem. Jak píšete, šedo-modrý R-K měl nádrž a blatníky, co se
později dávaly na californian (že měl i řidítka bez hrazdy jsem ani nevěděl). A
máte pravdu, že oproti tomu červeno-bílá verze byla v podstatě klasická sportka
s doplňky jako Road king (spodní rám, padací rámy, blinkry). Tak pokud
byste byl ochoten jakékoliv informace,obrázky,nebo dokumentaci poskytnout (tady
na foru, nebo např. vyfocené či naskenované), byl bych moc rád. A určitě byste
tím udělal velkou radost všem :-)...jak vidíte, trochu tu všichni tápem a přesné
info nikdo nezná. Díky [Johny] 09.01.2007 |
| Pro Jirku Ježka, říkám až mi to kamarád spravý tak to nafotím zatím je nemám
doma, vzadu byli navařený na ten chromovaný držáček, a v předu byli uchceny na
spodní brýle, co se týče nálepek jak se tady bavíte tak na nich nebyli nebo jsem
je nenašel protože motorka byla rozložená asi 20 let na půdě u komínu takže jsem
neměl ani tu možnost sehnat praví odstín barvy, motorka prošla amaterskou
renovací což mě velice mrzí když koukám jak je ted Kanada v modě akor na ní není
vyražen rok výroby údaje končí takto 196, momentálně renovuji triala viz odkaz
dole, dále rád přivítám jakékoliv info o čízách vyráběných v letech 1960 až 69
zájmena tý ce se vyvážela do USA děkuji s pozdravem MArtin Kahoun [nikotyn] 09.01.2007 |
| Dekuji panu Zemankovi za odpoved. Ja jsem jakymkoliv novym informacim pozitivne
naklonen a budu rad kdyz se tady pan Zemanek nejen se mnou ale i s ostatnimi
podeli o sve zajiste bohate zkusenosti nabyte behem jeho kariery v zavode Jawa.
Zajiste souhlasim s nazorem ze existuje vice verzi ktere treba nebyly uverejneny
v reklamnich materialech a naopak, nicmene vzhledem k tomu ze nejsem sam, kdo
roadkinga v provedeni takovem jako je mozne nalezt nize v teto diskusi,
renovuje, je patrne ze preci jenom asi byl i kdyz mozna v male serii vyroben a i
prodan do Kanady. Nicmene musim uznat ze vase prace na te sedive verzi vypada
velmi kvalitne z hlediska zpracovani. Me osobne by zajimalo reseni uchyceni
blikacu, detailni fotografie ci rozmery a barevne provedeni pouzitych samolepek.
Dekuji s pozdravem Jezek. [jirka jezek] 09.01.2007 |
| Panu Ježkovi,zřejmě nevíte,že se vydávali prospekty na typy motocyklů a to tím
myslím jak JAWA,tak ČZ,tyto prospekty byly rozesílány i v mnoha jazycích a k
výrobě,natož i k expedici nikdy nedošlo,natož k jejich prodeji,tím myslím těch
motocyklů.Pokud se jedná o stavby replik,tak jsem Vám všem chtěl poradit - NE ŽE
ŠÍŘÍM NEPRAVDY,ale když máte jiné informace,tak prosím se jimi řiďte.Já jsem
stavěl dle skutečné dokumentace 2 ks těchto motocyklů,mám i dokumentaci a
originál samolepky jak na přední blatník,tak na schránky.Tím myslím
samolepky,které se posílali přímo z Kanady do JAWY,a nemyslím tím ty které
eventuelně používali někteří prodejci.Protože se motocykly zabývám již více než
50 let,myslel jsem,že Vám nějaké zkušenosti povím,ale jak je vidět,není to
třeba. [Vladimír] 09.01.2007 |
| co se týče potahu sedla ne vždy bylo červené co mám doma čz sportku kanadu
originál nikoliv repliku tak měla potah sedla šedivý, dale byli šedivý veškeré
gumové věci jako jsou na stupačkách předních, zadních, rukojeti, guma na
řadičce, a lanka byly taktéž všedivé verzi! [nikotyn] 09.01.2007 |
|  Tady přidávám další foto Road Kinga spolu s jeho renovátorem Panem Vladimírem
Zemánkem. Je zajímavé, že jsou řídítka bez hrazdy,že na obou fotkách
jsou nízké hlavy z typu 354.Jsou zde také trochu vidět plechové části již
několikrát zmiňovaných vývozních blinkrů. Je to velmi zajímavý typ a
také se moc u Pana Zemánka přimlouvám o další informace a případné foto tohoto
typu. [Luc] 09.01.2007 |
|  Vladimír Z. má namysli zřejmě tento typ Road Kinga,který používal spousty dílů z
budoucího californianu. Bylo by dobré,kdyby nám Vladimír Z. o tomto typu
sdělil více.Také by mě zajímalo kolik bylo cca vyrobeno kusů. [Libor L.] 09.01.2007 |
| Vazeny pane Valdimire Z. neuvadejte tu prosim zavadejici informace. Nemam nic
proti tomu ze jste se primo setkal s vyrobou te modre verze ani nic proti tomu
ze samolepky Road King eatons pochazeli skutecne z Kanady. Ale ta verze co tu je
zobrazena se v Kandade jako original Road King skutecne vyskytuje a jsou na ni k
dispozici i dobove prospekty vydane obchodni siti Eaton pro Kanadu rovněž s
nápisy Road King. Navíc normalni sportky jak pisete rozhodne nejsou vybaveny
prave temito velkymi blikaci. Bud uvadejte informace uplne, napr. kdyz uz jste
zminil tu verzi v modrem provedeni, coz je pro mnohe zde verim zajimavy prinos
informaci, tak jake mela blinkry poripade s temi drzaky co tu vetsinu lidi
zajima mate urcite zkusenost coby zamestanec Jawy v te dobe, potah sedla,
popripade jestli mate fotografii by bylo zcela idealni reseni. S pozdravem
Jezek. [Jirka Jezek] 09.01.2007 |
| Mám doma originál Jawu 250/590 Canada. Je ve stejných barvách, jako je na fotce
tady na fóru. Mám ji zachovanou v originál stavu, včetně chromů a zlatých linek.
Jak už tady bylo správně řečeno, je v barvě slonová kost a světle červená. Pokud
máte zájem pošlu foto na mail. [JC] 08.01.2007 |
| Tak pánové motocykly JAWA 350 se dodávali do Kanady pod označením ROOD KING v 60
letech-dodávali se pokud je mi známo a v té době jsem pracoval v Jawě v Brodcích
n/Sáz. Jinak ten nápis znamená ,,KRÁL SILNIC".Tyto motocykly se dělali
pouze v barvě švestkově modré s šedivou,nápisy si posílal odběratel přímo z
Kanady,ty se dávali na schránky a na přední blatník se dávala kulatá samolepka s
javorovým listem.To co zde uvádíte na svých fotografiich jsou normální sportky,a
ty byly v barvě signálně červené a slonové kosti ale na ty se ty nápisy v Jawě
nedávali.Barvy jsou přesně shodné s Califorňanem. [Vladimír Z.] 08.01.2007 |
| Take blinkry jsem mel na 634. Jeste bych nejake nove nasel, ale ty uz maji
krytku na 1 sroubek. Krytky bez sroubu mám též. Nepotřebné, protože já potrbuji
jen ty starsí, sklenené do spicky. [Radovan Raich] 29.12.2006 |
|  přidávám foto blinkru na čz kanadu, snad brzy budu mít hotový spravený ty
držáky, tak dodám i foto [nikotyn] 26.12.2006 |
| Caute.Uz dlhsie zhanam original brasne 'replky' na peraka ale bezuspechu.
Neviete poradit? Za info o bocnom stojane 'policajt' budem taky povdacny. dik! [mazek] 25.12.2006 |
| RONe, blinkry se zdají být ty správné. Pravděpodobně souhlasí i červená barva na
zadních blinkrech, viz. obrázek. Jen mě zajímá připojení k rámu. Tento typ
blinkrů se určitě používal v minulosti i na jiných vozidlech. [Honza] 23.12.2006 |
| pro Rona na čz kanadu určitě nebyli ty byli kulatý, mám doma vyfotím a dodám
foto [nikotyn] 23.12.2006 |
|  ještě z druhé strany [RON] 23.12.2006 |
|  Dodávám slibované foto blinkrů, jen doufám, že jsou to ty správné, kdyžtak se na
mě nezlobte :-) [RON] 23.12.2006 |
|  Něco pro milovníky historie aneb co znamená Eaton´s Road King: V Kanadě
bylo v letech 1965-69 prodáno větší množství motocyklů JAWA a ČZ také
prostřednictvím prodejní sítě Eaton's of Canada, což byl v šedesátých letech
největší řetězec obchodních domů v Kanadě. Motocykly JAWA 250/590 a 350/361 se
prodávaly pod názvem Eaton's Road King. Motocykly byly prodávány přímo v
obchodních domech nebo katalogovým prodejem. Část motocyklů byla sice nabízena
ve standardních barvách, ale většina byla dodávána v kombinaci právě červené a
bílé barvy. V roce 1966 byly v souladu s dopravními předpisy v Kanadě všechny
motocykly včetně malé Jawy 50/20 vybavovány ukazateli směru. [Honza] 21.12.2006 |
| Co se týče "otočeného "předního blatníku - v tomto případě byl
použit přední blatník z ČZ Sport, který má očko na průchod bowdenu na levé
straně a z toho důvodu jej majitel otočil. Blatník ČZ má i trochu jiný tvar. [tony] 21.12.2006 |
| Pro Vikiho : tak prosím tě když víš ty rozměry a okraje a další co se týče
nápisu tak proč to sem nedáš.Určitě by to zajímalo více lidí [Jiří] 21.12.2006 |
| Na té 250 je i otočený přední blatník. [Tom] 21.12.2006 |
| Viki, určitě jsi bystrým zrakem poznal, že motocykl je samozřejmě replika.
Příště bych od Tebe raději uvítal originální snímek nápisu Eaton´s Road King
1965 než negativní popis toho, jak to vypadat nemá. Moji e-mailovou adresu pro
zaslání fotky najdeš pod jménem. [Honza] 20.12.2006 |
|  A ještě jeden král silnic, také z jawáckých stránek, tentokrát asi 250tka, ale
už né s původními blinkry a bez padacích rámů. [Ivoš] 20.12.2006 |
|  Přidávám nějaké obrázky Eaton's Road Kinga, co jsem viděl na netu na jedněch
jawáckých stránkách. Tohle bude asi 350tka. Pro Vikiho: ony se ty nápisy
těžko můžou trefit na milimetr jako origo, když žádný origo Road King u nás asi
dochovaný není a obrázky na netu nejsou tak kvalitní:-) Já osobně budu štěstím
bez sebe, pokud se mi jednou ta renovace podaří stejně nádherně a kvalitně, jako
Honzovi. [Ivoš] 20.12.2006 |
| To je sice hezky ale origo ty napisy nemate. Jednak pochybuji ze jste trefil
rozmery a to neni jen zlate pismo ale ma to dva druhy okraju co se tyce odstinu,
nad road king napisem je jeste napis Eastons coz vam tam chybi. [Viki] 19.12.2006 |
|  Nápisy Road King jsou vyřezány ze zlaté samolepící folie dle dobových prospektů. [Honza] 19.12.2006 |
| Ahoj,tak koukám,že o Road Kinga je docela zájem.Jawaři se mnou možná nebudou
souhlasit,ale já ho považuju za nejhezčí Jawu. Číslo bílé barvy také
nevím,na prospektu Eaton's (www.montyjawa.cz) je anglicky psaná ivory...slonová
kost. Ale podle vzorkovnice RAL (třeba na
www.balakom.cz/prevodnik.php?subsection=ral&Vzorkovnice-RAL) se tomu asi
nejvíc blíží krémově bílá RAL9001...to je ale jen můj odhad. RONe, jestli
jsou to opravdu originál ,,kanadské" blinkry, tak se tu také těším na
foto. Já snad postupnými dedukcemi už tuším, jak ten plechový spodek vypadal,
ale ty moje myšlenkové pochody občas nedopadnou dobře :-) Pro jistotu to zatím
testuju na papírovém modelu. Zatím ahoj a když se cokoliv nového o téhle
verzi Jawy dozvíte, nezapomeňte se podělit:) [Ivoš] 19.12.2006 |
| Honzo,Tvé motorky vypadají super.Nápisy Road king na kastlíkách jsou udělaný
jak? Můžeš sem prosím dát detailní foto těchto nápisů. [Libor L.] 19.12.2006 |
| o vikendu, nebo po Stedrem dnu sem dam fotky... predem upozornuji, ze nevim,
ejstli jsou to spravne blinkry, a nevim v jakem sou stavu ... [RON] 18.12.2006 |
| Rone,pokud jsou to opravdu ty správné blinkry pro tzv."kanadu" tak
mám zájem. Jestli můžeš ,pošli mi prosím foto na email,určitě se dohodnem. [Libor L.] 18.12.2006 |
| RONe, zkus nám sem dát nějaké foto. [Honza] 17.12.2006 |
| Takovýty blinkry s plechovým spodlek mám doma... tuším že možná i všechny
čtyři... tak kdyby měl někdo zájem, tak by jsme se nějak domluvili :-) [RON] 17.12.2006 |
| Červená je Ral 3000. S tou bílou si netroufám odhadnout odstín. Bohužel já mám
čistě bílou nikoli smetenovou (slonovou kost). Na výměně blinkrů za originální
se už pracuje. Sedlo má být samozřejmě celé červené. [Honza] 16.12.2006 |
| Pro Honzu : ta 350/361 "Road king" je tvoje ? Pokud ano,můžeš se
snámi podělit o čísla barev. Jinak moc pěkné,tedy až na ty nepůvodní blinkry,ale
docela to chápu,také mám problém sehnat ty správné - hlavně jejich plechové
spodní části.A ten chromovaný padací rám - bylo by možno podle něj udělat
repliku,měl bych zájem.A ještě jeden dotaz ohledně sedla. Nemělo by být celé
červené? [Libor L.] 14.12.2006 |
|  ČZ 125 Road King [Honza] 13.12.2006 |
|  JAWA 350 ČSLA - spodní ochranný rám [Honza] 13.12.2006 |
|  JAWA 250/579(257A) - přední světlomet [Honza] 13.12.2006 |
|  Přidám pár informací: - spodní ochranný rám je totožný s rámem na modelech
350/354 pro ČSLA - u modelu 250/590/01 a 350/361/01 je použit shodný
světlomet jako u 250/579(257A - armádní označení) pro Švédsko. Světlomet u
Libeňáka má výrazně menší průměr paraboly. - blinkry na roudnické 250/590
nejsou originální, Jiří děkuji za pochvalu [Honza] 13.12.2006 |
|  Pokud je ta hlava opravdu vetší v obvodu, než klasický litinový válec, jedná se
o hlavu válce z Libenáka. [Radovan Raich] 11.12.2006 |
| A nemáte i hliníkovej válec ? Barva sedla - dělalo se kde co,různý kombinace
barev,celá černá,červená se šedou,s béžovou [MONTY] 10.12.2006 |
| Díky Monty za odpověď, svíčky jsou každá na straně, určitě není dodělávaná
dodatečně a hlava je širší než samotný válec, ale asi již nezjistím jestli tam
byla z výroby, nebo nekdo "tunil". Ráfky vypadají zajímavě, takže je
tam nechám, barva na sedle má být hnědá nebo černá, nebo je to jedno? Miloš [Miloš] 10.12.2006 |
| Můj názor - ráfky se stříbrným středem jsem několikrát viděl,asi tím opravovali
ne zcela dokonalý chrom.Dvě svíčky - bud hlava z Libenáka,nebo druhá svíčka
dodělaná - chtělo by to fotku,jsou každá z jedné strany,nebo jedna uprostřed a
druhá z boku ?Sedlo -kdokoli je v minulosti vyměnil za jiné,pasuje tam bez
úprav. Na tenhle ročník by měla být lavice. [MONTY] 10.12.2006 |
| Renovuji také Jawu 250 sport, typ 590/00 z roku 1965, je zachovalá a původní a
má normální červenou barvu "jawa". Má však pár zajímavostí, které
jsem zatím nikde neviděl : -ráfky 19" jsou napůl chrom a napůl
stříbrná matná barva-komaxit, tato je na vypouklém středu a na rozhraní stříbrné
a chromu jsou zlaté linky, -hlava motoru je větší než normál a má dvě
svíčky, zatím jsem vypátral, že by měli být zapojeny obě a každá má svoji cívku
-hnědé sedlo-kytara, zatím na sportkách jsem jen viděl obyčejné sedlo.
Pokud víte něco k těmto specialitkám, rád uvítám každé názory a rady, také zda
někde dělají-renovují výše popsané ráfky. Všem zdar a přeji hezké vánoce. Miloš. [Miloš] 10.12.2006 |
| Ahoj Milane ! Nejsou ty 250-ky nahodou typy 559/0X "sport" ,
namisto Tebou udavaneho typu 590 ? [Martin] 09.12.2006 |
| až budu mít blinkry spravený mám ty kulatý co jsou dole na tom prospektu tak vám
sem dám fotku. jsou to ty kulatý na tý číze [nikotyn] 06.12.2006 |
| Ty blinkry co jsou na té Kanadě z Roudnice asi nejsou originál nebo ano? [Petr D.] 05.12.2006 |
|  Sice jsem to sem už několikrát psal, ale stejně mi to nedá. Potřeboval bych
někde schrastit základní plechy těchto blinkrů, mám jenom vrchní části (asi
sundané z revmaplechů). Neměl byste někdo alespoň fotku toho, jak mají
vypadat? [Petr Kropáček ml.] 01.12.2006 |
|  taky přidávám foto čz 470 kanada motorka je po amatéské renovaci na obrázku
ještě nedokončená, chromy původní, i motor byl tak vyleštěn co se týče úprav tak
bylo třeba lak protože motorky byla ohořela [nikotyn] 01.12.2006 |
|  Loni v Roudnici byla k videní tatao verze JAWY-Kanada po renovaci a ve výborném
dílenském zpracování. [Jiří] 01.12.2006 |
|  JAWA 250/590 sport - pro inspiraci [Milan] 01.12.2006 |
|  JAWA 250/590 sport - foto pro inspiraci. Téměř všechny díly se dají sehnat
po burzách a nové v replikách.Horší je to puze s rozdílnými díly.Většina dílů je
shodná s panelkou 559. Rozdílné jsou pouze blatníky,velikost kol,zadní kyvka,
kryt řetězu, podsedlový plech, řídítka, ale i ty se nechají při troše
trpělivosti sehnat. [Milan] 01.12.2006 |
| No rád bych sehnal dílenskou příručku, a jiné tiskopisy K Jawě 250/590 SPORT mám
ji doma a chci renovovat, kdyby měl doma někdo díly k tomuhle typu tak bych je i
koupil [Petr] 30.11.2006 |
| Míval jsem 250/590 po prvním majiteli, který mi rovněž potvrdil že v této barvě
motorku koupil. Spíš než oranžová byla světle červená. [JzK] 30.11.2006 |
| Už jsem také viděl takhle oranžovou Jawu 250/590 sport.Majitel, který ji
renovoval, říkal že tu barvu měla už jako nová - měl ji po strýci.Dokonce
tvrdil,že by to snad měl být stejný odstín červené,jako se dělal na tzv. kanadu
v kombinaci s barvou slonová kost,akorát že byla v té červené celá. Co si otom
myslet nevím. [Milan] 29.11.2006 |
|  . [hugo] 29.11.2006 |
|  jěště foto [hugo] 29.11.2006 |
| Zdravím, taky mám sportku, jsem 2 majitel, dle TP 350/361 r.v.1968. 1 majitel
byl náš vesnický lékař, tvrdí, že s ní nic nikdy nedělal, a že při koupi byla
oranžová??Dle mě nebyla, a i blatník vypadá jinak ( je hranatý), jako měly
panelky. Renovaci jsem provedl tak jak byla - do původního stavu. že by
dobová úprava?? [hugo] 29.11.2006 |
| Ahoj Milane,tuhle sportku jsem vlastnil v roce 1982,modrá barva byla
originální,značení bylo Pařížská modř,měla zlaté linky ale Tvůj odstín se mi zdá
světlejší.Dnes mám 350/361,s magnetem a usměrňovačem v černé barvě. [jawamuz] 28.11.2006 |
| Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevyrábí nebo nevíte někdo o spodním padacím
rámu který kryje výfuková kolena.Používaný na sportkách , libeňácích a
californianech.Potřeboval bych ho právě na Californiana. [TOLI.] 23.11.2006 |
|  další foto - JAWA 350/361 SPORT [Milan] 21.11.2006 |
|  Jaký je Váš názor na tuhle modrou barvu, slišel jsem,že se prý na sportky také
dělala. foto - JAWA 250/590 SPORT [Milan] 21.11.2006 |
| Na Californiana se tento typ masky nedával.Tato kombinace se dávala převážně na
Jawy pro švedskou armádu a na vývoz(myslím že do USA). [Milan] 16.11.2006 |
| díky Davide 1. vím že se dělali pro švédskou armádu a tzv. libeň ale o
kalifornii slyším poprvý [nikotyn] 23.07.2006 |
| Pro NIKOTYNa- to v Jawě měli nadělanejch hodně masek a tak vymysleli,že by je
mohli dávat i na sériovky.Podle info(ještě nikdy jsem ji neviděl)se takhle
vyrábely i kalifornie.To velký světlo se tam montovalo pomocí redukce,která je k
masce přišroubovaná pomocí 3 šroubů,redukce sama pochází z provedení pro
švédskou armádu. [David 1.] 22.07.2006 |
|  koukám na tu jawku 59o/o1 a má stejnej kryt předního světla jako jawa tzv.
Libeňák akor se liší velikostí světla [nikotyn] 07.07.2006 |
|  detail Jawa 250/590/01 [libor.l] 07.07.2006 |
|  detail Jawa 250/590/01 [libor.l] 07.07.2006 |
|  Také jedno provedení na vývoz - Jawa 250/590/01 . Moto mělo anglický štítek a
jinak udělaný kryt světlometu a jinde umístěný klakson.Zadní světlo není
původní. [libor l.] 07.07.2006 |
|  Jééé, to je ale hezkej prospekt. Myslíš, že bys mi ho mohl poslat na mail, v
trošičku lepší kvalitě? Díííkýýýý. [Petr Kropáček ml.] 21.06.2006 |
| mám 175 čízu bohužel má upravenej motor sice pojede líp ale za to ta spotřeba [nikotyn] 19.06.2006 |
| Pro "nikotyn". Máš Jawu nebo ČZ ? [Petr D.] 18.06.2006 |
|  jo máš pravdu dělala se navývoz do Kanadady Čz ji taky vyráběla mám ji doma, s
barvou ti neporadím [nikotyn] 17.06.2006 |
| No jo, já tu odpověď vložil blbě, je to ta s černou sportkou. Pardóón. [Petr Kropáček ml.] 16.02.2006 |
| Všechny rozdíly jsou vidět,takže porovnej normální provedení a vývozní a budeš
mít jasno.Ale pokud nemáš blinkry(myslím tím komplet - kryt i držák),padací rámi
spodní a boční, tak se raději do vývozního provedení nepouštěj a udělej ji
normálně,jinak to bude nedodělaný paskvil.Jedna super zrenovovaná
"normální"sportka je na www.jawa.webzdarma.cz v sekci
"vlastní foto". Jestli někdo znáte čísla barev na
vývozní provedení sportek tzv. kanadu,dejte prosím vědět. [Libor L.] 16.02.2006 |
|
|