Nevíte někdo z čeho je ten kompresor vlevo? Je použitý má 2 písty. [P.S.] 25.07.2010 Přidat odpověď |
| Myslím si že je jedno jakým směrem se točí, když má mazací dírky na obou stranách? Nebo jaký jiný důvod má směr otáčení? [Lukáš] 08.03.2016 |
| A točíš s ním správným směrem. [Lišák] 08.03.2016 |
| Zdravím, postavil jsem si na starší vzdušník s 3,5kW motorem kompresor z Liazky, měl jsem dva na vyrobeném bloku,ale usoudil jsem,že kvůli jednoduchosti pohonu použiji jen jeden dvoupísťák.Remenici na motoru jsem koupil dvoudrážku 160mm a na kompresoru je dvoudrážka z klikověho hřídele Volha.Výsledné otáčky jsou necelých 1500ot/min. Po 3 dofoukaní na 10Atm mi začal kompresor haplovat a otočil se mi řemen na bok na řemenici.Rozdělal jsem kompresor a byla chycená ojnice na klice.Nebyla vydřená, ale nešlo s ní rukou pomalu otočit, smirkem jsem ji vyleštil a dal zpět, problém se opakoval,tentokrát te šalek rozpadl na druhé ojnici, jako skořapka od vajíčka, na kousky.Mimo to je hodně cítit spálený olej ze sáni po vypnutí kompresoru a když jsem zkoušel spustit kompresor bez hlavy, tak olej i dost rozstřikoval.Použil jsem nevhodný řídký olej a zřejmě potopeni celého spodniho oka ojnice do oleje nedělalo dobrotu.Zvolil jsem tedy použití druhého kompresoru,který má větší mazací díry v ojnici a navíc vybrání v šálcích na udržení olejového filmu po celé šířce,tak by se to snad nemuselo opakovat, zátěžová zkouška proběhne dnes.Ale už teď mám trochu obavy, že se opět přidře.Dočetl jsem se že mázání stačí rozstřikem a že šlape už třeba 20 let při 1400ot/min, tak proč mě se přidírá po 3 sepnutí?To má tak velký vliv to chlazení hlavy? To budu řešit až po tom co vyřeším to přidírání.Díky za postřehy [Lukáš] 08.03.2016 |
| Jak je to s tím chlazením?? [P.S.] 26.12.2011 |
| Při tom uzavření klikovky nezapomeňte udělat někde odfuk spodku, aby to mohlo dýchat.Byl jsem u úrazu, když si majitel vše pečlivě uzavřel, zapnul kompresor a ten mu po chvilce vyrazil jistič a nešlo s ním pootočit. Vzal klíč a chtěl vyšroubovat jeden z příchytných šroubů, když dotočil, tak šroub vystřelil a zranil jej v obličeji. [Lišák] 20.02.2011 |
| Nemáš foto chlazení kompresoru [P.S.] 20.02.2011 |
| výborný nápad, díky ! [Ludva] 02.01.2011 |
| chladím ho sáním přes hlavu :-) [Kabanos] 02.01.2011 |
| Je to kompresor z autobusu Karosa, stačí vyhotovit a utěsnit a přišroubovat dno, nalít trochu oleje a motor tak 2 Kw a vzduchovou jímku od trambusu a je nezničitelný. Při náročném použití( stříkání auta a pod.) je dobré chladit hlavu připojením hadice s vodou. Jinak není nutné chladit. Mám to tak již více než 20 roků. má někdo zkušenost s komresorem jednopístovým z Tatry 138-148, kolik potřebuje otáček ? díky za zprávu. [Ludva] 26.12.2010 |
| Tos vidět T 148 v televizi a asi ti hodně zrnila obrazovka [Lišák] 21.11.2010 |
| Je tokompresor z tatry 148 [xxxl] 21.11.2010 |
| Tak ho prodám a mám po starosti. [P.S.] 30.09.2010 |
| no jasně to mužu doporučit u jednoho musíš otocit kliku ,do klikovek je dobré navrtat otvory na
nabirání oleje a pohon musí být přes řetěz nebo kola-ozubená aby se ti nepotkaly kliky [petr.smarda] 28.09.2010 |
| To bych měl spojit 2 stejné kompresory k sobě? [P.S.] 27.09.2010 |
| Jde o kompresor co dokáže dát tlak až 10bar dává ale malé mnošstvý vzduchu a vyžaduje chlazení
hlavy válců. BEZ chlazení se časem zapečou ventily i pístní kroužky.Mazání je možné rozstřikem od
kliky, vhodné je na klikovou skříň namontovat 2. stejnou skříň.Potom stačí 2. skříň i kulaté otvory
pro kliku zaslepit, naplnit olejem 0,5l a roztočit na otáčky kolem 1 000ot/min.Do 8 barů s malým
zásobníkem vzduch i spotřebou lze používat kompresor bez hlazené hlavy kapalinou. [mareček] 09.09.2010 |
| liaz,š706,mts a další stroje liazoveho typu [petr.smarda] 14.08.2010 |
| je to kompresor z Liazky nebo Trambusu,motor typ 634-5.. [kriz] 09.08.2010 |
|
|