MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316329 příspěvků |8203 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexNákladní automobily, autobusy, | Diskusní téma 19.9.2024 02:33  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kompresory


 Nevíte někdo z čeho je ten kompresor vlevo? Je použitý má 2 písty.    [P.S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.07.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Myslím si že je jedno jakým směrem se točí, když má mazací dírky na obou stranách? Nebo jaký jiný důvod má směr otáčení?    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  A točíš s ním správným směrem.    [Lišák]   08.03.2016
Odpověď  Zdravím, postavil jsem si na starší vzdušník s 3,5kW motorem kompresor z Liazky, měl jsem dva na vyrobeném bloku,ale usoudil jsem,že kvůli jednoduchosti pohonu použiji jen jeden dvoupísťák.Remenici na motoru jsem koupil dvoudrážku 160mm a na kompresoru je dvoudrážka z klikověho hřídele Volha.Výsledné otáčky jsou necelých 1500ot/min. Po 3 dofoukaní na 10Atm mi začal kompresor haplovat a otočil se mi řemen na bok na řemenici.Rozdělal jsem kompresor a byla chycená ojnice na klice.Nebyla vydřená, ale nešlo s ní rukou pomalu otočit, smirkem jsem ji vyleštil a dal zpět, problém se opakoval,tentokrát te šalek rozpadl na druhé ojnici, jako skořapka od vajíčka, na kousky.Mimo to je hodně cítit spálený olej ze sáni po vypnutí kompresoru a když jsem zkoušel spustit kompresor bez hlavy, tak olej i dost rozstřikoval.Použil jsem nevhodný řídký olej a zřejmě potopeni celého spodniho oka ojnice do oleje nedělalo dobrotu.Zvolil jsem tedy použití druhého kompresoru,který má větší mazací díry v ojnici a navíc vybrání v šálcích na udržení olejového filmu po celé šířce,tak by se to snad nemuselo opakovat, zátěžová zkouška proběhne dnes.Ale už teď mám trochu obavy, že se opět přidře.Dočetl jsem se že mázání stačí rozstřikem a že šlape už třeba 20 let při 1400ot/min, tak proč mě se přidírá po 3 sepnutí?To má tak velký vliv to chlazení hlavy? To budu řešit až po tom co vyřeším to přidírání.Díky za postřehy    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  Před časem jsem si doma kompresor vyráběl a použil jsem dvouválcový z Liazu. Chladit ho vzduchem přes sání není úplně dobré, protože se tím snižuje účinnost. Já udělal vodní chlazení samotíží. Funguje to nádherně. Připojuji fotky a video. Jestli někoho zajímají detaily, tak se ptejte. http://josefino-2.rajce.i dnes.cz/kompresor/
http://www.youtube.com/wa tch?v=SySuoH3DxtU    [josefino-2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2011
Odpověď  Jak je to s tím chlazením??    [P.S.]   26.12.2011
Odpověď  Při tom uzavření klikovky nezapomeňte udělat někde odfuk spodku, aby to mohlo dýchat.Byl jsem u úrazu, když si majitel vše pečlivě uzavřel, zapnul kompresor a ten mu po chvilce vyrazil jistič a nešlo s ním pootočit. Vzal klíč a chtěl vyšroubovat jeden z příchytných šroubů, když dotočil, tak šroub vystřelil a zranil jej v obličeji.    [Lišák]   20.02.2011
Odpověď  Nemáš foto chlazení kompresoru    [P.S.]   20.02.2011
Odpověď  výborný nápad, díky !    [Ludva]   02.01.2011
Odpověď  chladím ho sáním přes hlavu :-)    [Kabanos]   02.01.2011
Odpověď  Je to kompresor z autobusu Karosa, stačí vyhotovit a utěsnit a přišroubovat dno, nalít trochu oleje a motor tak 2 Kw a vzduchovou jímku od trambusu a je nezničitelný. Při náročném použití( stříkání auta a pod.) je dobré chladit hlavu připojením hadice s vodou. Jinak není nutné chladit. Mám to tak již více než 20 roků.
má někdo zkušenost s komresorem jednopístovým z Tatry 138-148, kolik potřebuje otáček ? díky za zprávu.    [Ludva]   26.12.2010
Odpověď  Tos vidět T 148 v televizi a asi ti hodně zrnila obrazovka    [Lišák]   21.11.2010
Odpověď  Je tokompresor z tatry 148    [xxxl]   21.11.2010
Odpověď  Tak ho prodám a mám po starosti.    [P.S.]   30.09.2010
Odpověď  no jasně to mužu doporučit u jednoho musíš otocit kliku ,do klikovek je dobré navrtat otvory na nabirání oleje a pohon musí být přes řetěz nebo kola-ozubená
aby se ti nepotkaly kliky    [petr.smarda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2010
Odpověď  To bych měl spojit 2 stejné kompresory k sobě?    [P.S.]   27.09.2010
Odpověď  Jde o kompresor co dokáže dát tlak až 10bar dává ale malé mnošstvý vzduchu a vyžaduje chlazení hlavy válců. BEZ chlazení se časem zapečou ventily i pístní kroužky.Mazání je možné rozstřikem od kliky, vhodné je na klikovou skříň namontovat 2. stejnou skříň.Potom stačí 2. skříň i kulaté otvory pro kliku zaslepit, naplnit olejem 0,5l a roztočit na otáčky kolem 1 000ot/min.Do 8 barů s malým zásobníkem vzduch i spotřebou lze používat kompresor bez hlazené hlavy kapalinou.    [mareček]   09.09.2010
Odpověď  liaz,š706,mts a další stroje liazoveho typu    [petr.smarda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2010
Odpověď  je to kompresor z Liazky nebo Trambusu,motor typ 634-5..    [kriz]   09.08.2010
 Přidat odpověď   (18) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006