| Pravdepodobne jde jeste o likvidace z obdobi pred drazbami. Vyberove rizeni na odkup je formou obalkovky a predava se to nekde v praze mezi 10-11h dopoledne po nejaky pochybny registraci. Pak musite dolozit "podnikany s odpady" a proti sobe mate hrace typu BVSa pod. Prohlidka je na utvaru, drazite za cca 14 dni po prohlidce. Po koupi si jedete pro vykradeny sroty. Jiz se Vam o to nekdo anonymne v posadce postaral. Osobni zkusenost s gazama a jednou vejdou MKII co ji ukradli cerpadlo i pistni krouzky... Je to k placi, ale je to tak. Sam jsem chtel orig radiovuz, ale vetsinou to vykradli zlatokopi (zlato stribro..)a nebo se prestavujou skrinovky po zkraceni na sklapecky s rukou. A jeste, od vojaku to jde BEZ TP!!! Tim to asi poslali do huti definitivne. 73" Martin [martin] 24.05.2017 |
| Vážení nevím co tady řešíte Praga V3S byla vyrobena v roce 1953 a jeje jízdní vlastnosti co se týká průjezdnosti terénem do dnes žádné auto není schopno překonat,žádný zápaďácký vrak to nesvede,za to že vás komunisti nepustili na západ tak za to vétřieska nemuže.komunisti byli zlati než ten dnešni bordel. [karel] 14.09.2016 |
| V3S byla asi úžasná v roce 1950, ale já jí dostal v roce 1984 jako služební, protože nebyl limit na benzín. Jako silniční vozidlo, k převozu jednoho člověka + jedné montážní brašny. Takže neskutečný krám. [standa] 12.05.2014 |
| Pardon - 20 ti vojáků. A náklaďáky GM, nebo jejich ruské kopie byly váhově o třídu víš a v těžkém terénu, na tom byly o to hůř. Něco jiného je to tahání na silnici. [Jirka 12] 11.05.2014 |
| Vojenská třítuna (povolená zátěž do terénu), nebyla primárně určená na svážení dříví, courání se se zbožím po silnici atd, ale k převozu vojáků (tuším max. 12cti s plnou výstrojí a výzbrojí, nebo nákladu do 3tun). Pokud má zatížení v daném limitu, je v terénu velmi dobrá ještě dnes.I když srovnání s dnešními již samozřejmě nesnese. Stačí se podívat na konstrukci podvozku. Tohle auto má smůlu, že dělalo všechno. Pak jsou takovéto falešná srovnání a subjektivní názory, které vycházejí od lidí, kteří tento vojenský speciál používali, na co původně nebyl ani určený ani dělaný. [Jirka 12] 11.05.2014 |
| Tak třeba můj děda, ročník 1934, řidič z povolání, ty pragovky V3S kdovíjak nechválí. Respektive v porovnání s GM, s kterým také sváželi po horách dřevo pro pilu. [Honza] 11.05.2014 |
| V3S je auto z roku 1950, proto je musíte posuzovat pohledem roku 1950. Tehdy to podle mně bylo špičkový auto i ve srovnání se světem. Ještě po 30 letech dobře sloužila,dneska už jen jako veterán,nebo v nějakým opravdu rozvojovým státě(kterej nákladák je schopnej jezdit úplně bez eletriky,bez vody,a s minimálníma nárokama na olej? )- to třeba v africe ocení i dneska [MOnty] 11.05.2014 |
| V3S možná byla úžasná v padesátých letech, kdy tu nebylo srovnání s imperialistickými vozy. Dnes je to jen starý, problémový krám, vhodný na srazy veteránů. [Evžen] 11.05.2014 |
| Sohlas, jen Clea stála v obchodě 6 a v hospodě 6,60Kč. Sparty 8Kč. Jinak jsem odpůrce kouření, ale chodil jsem je kupovat. [Giom3] 07.05.2014 |
| Vím, že to není forum o politice, ale v tomto souhlasím se Standou. Mě také nepustili komunisti na západ, protože jsem tam měl příbuzné. Asi se báli, abych soudruhům nezdrhnul ze socialistického ráje. Jako vyučený řemeslník ve IV.platové třídě jsem si rozhodně na dovolenou u Balatonu nevydělal a naše barevná televize stála 14 500 Kčs a šla sehnat jedině přes známého. Máslo stálo 10,- Kčs a cigára Clea 10,- Kčs - při průměrném platu 2 000,-. O autě nemluvě. Lampásáci a jim podobní se váleli za čtyřnásobek mého platu na štábu a chodily to prochlastávat do hospody. V krámě odpoledne už nebyly rohlíky a o sortimentu nemluvě. Lidi si záviděli stejně jako dnes. Nebyla tu žádná konkurence, která by hnala vývoj dopředu. A to co bylo z našich výrobků konkurenceschopné, bylo vyexportováno na západ, protože soudruzi potřebovaly valuty na na kupování výrobků na jejichž výrobu neměli technologie(proč asi?) a k našemu zákazníkovi se toto až na výjimky nedostalo. A dnes dělám stejné řemeslo jako zaměstnanec, televizi si koupím z jedné výplaty, na dovolenou si ušetříme též a kam vyrazíme nerozhoduje nějaký zakomplexovaný bolševik, v sortimentu obchodů si vyberu co potřebuji a neexistuje, že když něco chci, abych to nesehnal. Takže nevidím, ale vůbec nic, co bylo v minulosti lepší. A dluhy? Já žádné nemám, protože si je nedělám. Není nic jednoduššího, než si dnes na všechno půjčit, protože to někteří musejí mít všechno hned. Ale to není chyba demokracie a ani demokracie nemůže za to, že si jí ve vládě vysvětlují "po svém". A konečně co se týká vybrané techniky ( jako je Praga V3S), tak ta byla pro vojenské účely vynikající (na silnici patřila S5) a měli jsme tu vždy velmi chytré lidi a konstruktéry, kteří v socialistickém marasmu dělali co uměli (v moto např. pan ing.Pudil) Samozřejmě jsme nemohly konkurovat západu, ale hodně věcí se nám povedlo. Omlouvám se román, ale to jen pro ty, kteří rádi zapomínají a snaží se vzpomenout na něco "lepšího". Upřímně nechápu, jak dnes někdo múže volit komunisty. [Jirka] 06.05.2014 |
| V3S jsem měl jako služební. Když nebyl limit na benzín, tak se místo Š 1203 používala V3S (skříňová) pro převoz jednoho člověka + jedné montážní brašny. Ušetřil se limit benzínu a úspěšně čerpal limit nafty. [standa] 06.05.2014 |
| Stando máš úplnou pravdu, stálo to úplně za hovno. Do zahraničí se nedalo, ale měls na to. Dneska sice můžeš kam chceš, ale stejně nejezdíš, bo na to nemáš. V obchodech nebylo skoro nic, ale všechno se dalo sehnat. Dneska jsou obchody narvané zbožím, ale jak chceš něco konkrétního koupit, nic neseženeš, nedej bože, že se odvážíš něco opravovat. A dokonce v tý zasraný době nebyly ani žádné dluhy, což se o dnešní době rozhodně říct nedá.Technika byla rozhodně zastaralá, ale byla naše. Ta doba se mně rozhodně nelíbila, nechtěl bych, aby se vrátila, ale v mnoha ohledech byla rozhodně lepší, než než dnešní modro. A kritizovat práci našich lidí, kteří pracovali rohodně ne v ideálních podmínkách a přesto vytvářeli kvalitní výrobky, se rozhodně nehodí. A ve V3S jsi asi nikdy nejel, jinak bys ji nekritizoval. [lišák] 05.05.2014 |
| Pro AK - bohužel jsem již starý na odstěhování z tohoto "úžasného" státu. V dobách pradávných jsem tam nesměl (a to jsem tam měl blízké příbuzné). Takže jsme si tu úžasně žili, chválili výdobytky socialismu, chrochtali blahem nad Jawou 350 - ale to již zacházíme do politické debaty - někomu se ten systém líbil, vstup do SSM, KSČ, podnikový byt v paneláku, občas Jugoslávie ..... Ale technikou jsme začali zaostávat. Bohužel nebylo srovnání, tak spoustu strojů považujeme za úžasné. [Standa] 05.05.2014 |
| Víte, ono posuzovat historii, byť s odstupem času a vlastními zkušenostmi, není nijak snadné. Vývoj každého automobilu je ovlivněn mnoha vlivy, které nemusí být zjevné ani v době vývoje, natož s odstupem času. Praga V3S vznikla v rekordně krátké době a jen proto, že tehdejší Tatry 128, nesplnily základní požadavky na lehký nákladní automobil. Zejména proto, že při malé nosnosti byly příliš těžké. K tomuto tématu doporučuji nastudovat knihu Jana králíka Utajené projekty Škoda o konstruktérovi Oldřichovi Medunovi. Praga V3S vznikla v 50. letech a z tohoto pohledu je nutné ji posuzovat. Základním požadavkem byla terénní průchodnost a proto je Praga v tomtostále bez konkurence. Dnes jde vývoj armádní techniky zcela jiným směrem a maximální průchodnost terénem ustupuje jiným parametrům, se kterými prostě nejde zkloubit. Jsem toho názoru, že negativní názor pramení hlavně z toho, že vejtřeaky byly hojně používány k běžným činnostem, jako jízdám ve městě či po silnici, kde by za normálních okolností měly být používany zcela jiné nákladní automobily. Praga V3S byla vytvořena pro terén. Tam se cítí jako ryba ve vodě. [JB] 05.05.2014 |
| Stando jdi s těma kecama do p....e. Všechno stálo za hovno, všude všechno dělali líp, takový kecálisty mám nejraději. Všechno domácí poplivat Někam se odstěhuj, kde je všechno tak skvělý a neopruzuj tady. [AK] 05.05.2014 |
| opravdu ničemu nerozumím. V letech, kdy jsme dělali úžasné felicie, dělal Mercedes typ 190 SL, Když komunisté zjistili, že neumí vyrobit J 500 OHC, jsme dovezly zastaralé ES2 (bohužel funkčnější jak Jawy, dvouválcové Dominátory byly byly o několik tříd lepší, byť OHV). Spartaky + Octavie se nechávaly srovnávat s lidovým vozem vzniklým v polovině třicátých let konstruktérem českého (sudetského) původu. Takže jsme vyráběli nejúžasnější terenní vozidla, motocykly , auta a ostatní. [standa] 04.05.2014 |
| další chytrák co ničemu nerozumí [potměšil] 04.05.2014 |
| tak nevím, v čem V3S předběhla dobu. Motor - 1/2 z vyvýjeného něm. tanku, údržba absolutně jednoduchá - nic nefunguje, na jaře vyměnit asi 30 olejových náplní za letní, na podzim totéž za zimní. Topilo to pouze v létě, startovalo jen na stranický tisk. Prostě úžasný stroj hodný tuším ceny Klementa Gottwalda. A vrchol dokonalosti byl přepínač 12/24 V. [standa] 04.05.2014 |
| Ahoj chlapi, já osobně si myslím, že Praga V3S předběhla dobu, jak v jednoduchosti obsluhy a údržby motoru, tak v konstrukci podvozku a průjezdnosti v terénu. Samozřejmě jsou věci jako vzduchem poháněné stěrače, špatně vytápěná kabina, spínač baterií apod. Pokud se někdo nehrabal ve vstřikovacím čerpadle (běžně to dělali řidiči při údržbě v autoparku, protože se víc udržovalo, než jezdilo) a motor byl opravdu oborně seřízený včetně vstřiků, nebyly se studeným startem problémy. Pozemáci v Č.Bu v zimě za silných mrazů (středisko těžké mechanizace) nejdříve nastartovali vétřiesky(kolem roku 1980-85) a těmi pak roztahovali Tatry a Avie, proč asi. Jinak nefandím ani ruským zilům, což je v podstatě americký ford, tak ani anglickým Rowerům. Veškerá tahle technika je těžká a v těžkém terénu selže. Naše Tatry samozřejmě taky. Zdraví Mirek . [Mirek z Budějovic] 03.05.2014 |
| Jirka 12. Neprožívej to tak a hlavně nebuď naivní. [AK] 03.05.2014 |
| martin S.: musím, ještě reagovat na tvůj popis naší armády - trapných a pár vojáčkú se zastaralou technikou... Pokud bys měl aspoň trochu přehled o stavu a hlavně úkolech naší armády v rámci NATO, pak bys nevypouštěl takové chiméry. Je pravdou, že státní rozpočet armádu nyní dusí (cca 1% ze státního rozpočtu), ovšem nutno zdůraznit, že to co máme je je dobře vybaveno a soudobou technikou. Jsou pryč doby, kdy jme měli několikasettisícovou armádu s tankovými divizemi podle Sovětského vzoru. Kde bylo místo pro nepořádek a lajdáctví. Dnes v rámci NATO plníme své úkoly a máme spíš úzce specializované útvary, které obstojí. Konečně, naše armáda dnes nás sama nemůže ochránit a ani to primárně není její účel. Je to věc Severoatlantické aliance. Asi je to dobře, protože sami bychom se stejně neubránili a výdaje na armádu jsou tím pádem obrovské, nepočítaje brannou povinnost pro všechny zdravé minimálně na 3 roky. A to by snad nikdo nechtěl... [Jirka 12] 03.05.2014 |
| A nějakého Pavola asi s.re, že jim tam nad hlavami lítaj nějaký ruský krámy, na jejichž údržbu a provoz jde většina Slovenského rozpočtu na armádu. Gripeny byly v době, kdy jsme si je pronajímali jediné stíhačky čtvrté generace. Víceúčelový Eurofighter nebyl ještě hotový. Ostatní typy nám nabízené, byly zmodernizovaná stará (svým vznikem)letadla. Ale to už sem nepatří... [Jirka 12] 03.05.2014 |
| Praga V3S byla v době svého vzniku, zcela výjimečný automobil určený ze začátku jen pro armádu. Srovnávat tehdejší techniku s dnešní je pošetilé, ale když už jsme u toho, tak US Hammer (vojenský) nepřežil jednu dekádu a V3S dobře sloužila těch dekád několik a nejen u nás. Sloužila jak na blízkém východě, tak i v džungli ve Vietnamu. Letadla mají sofistikovanou techniku, což se u náklaďáků nevyžaduje, takže tohle srovnání je také mimo. Spíš by se hodilo srovnání Pragy s nynějšími, nebo lépe s vojenskými náklaďáky od roku výroby 1958. Garantuji, že v této konkurenci 3t do terénu je všechny smázne. O spolehlivosti se netřeba dohadovat, zvlášť po subjektivních zkušenostech. Všichni víme (kdo byl na vojně), jak to tam vypadalo. Ani u bojových útvarů to v autoparku nebylo vše v absolutním pořádku, natož pak u takzvaných týlových a zabezpečovacích jednotek. Ale za to ta Praga nemůže. [Jirka 12] 03.05.2014 |
| To Mirek: Jednim z duvodu, ze o to ani soukromnici nestoji je krom spotreby i legaslativa, na dalnici nemuzete, v Praze na okruh vc. toho vnitrniho nemuzete a nebude dlouho trvat tak ani do toho centra, a pokud ano tak jedine s vyjimkou. Jak psal Monty, nadsenci co ji chteli ji uz maji, zbytek srot...bohuzel. [JESE] 22.04.2014 |
| Jasně, takže u tvé V3S že nějaký kokot odfláknul generálku tak proto všechny V3S stojí za hovno a nestartuji. Zvláštní logika [PS] 10.04.2014 |
| V3S jsem měl jako služební v letech 83-85. A nestartovala ani v létě - pouze na rudé právo. A to byl motor po GO. [emil] 10.04.2014 |
| emile, emile. Nic proti tobě ale mě připadáš jako prudič.Pokud jsi byl skutečně na vojně nebo vojenském cvičení, nevím jak u tebe ale já měl na vojně taky V3S a když byly velmi nízké teploty tak byly opatření aby se ráno technika nastartovala.Mluvím o velmi nízkých tedy od mínus 20.Byl jsem na Doupově v únoru 1987 to zrovna bylo k ránu mínus 30 a prostě jsme se střídali a abychom ráno nemuseli blbnout s letlampou a nahřívat motory tak jsme každé dvě hodiny dva chodili startovat techniku na půl hodiny- eter do vstřikovače ten se taky používal a rovněž měla V3S ráda po odklopení fitru zapálené noviny u sání.No a pochopitelně jsme ráno všichni vyjeli.A kam všude V3S vyjela a co všechno projela jsem se i sám divil.Ale pochopitelně je to stroj vzniklý v 50 letech, tedy pro dnešní dobu už zastaralý. [PS] 09.04.2014 |
| byl jsem kdysi dávno jako záložák na manévrech. Útočili jsme na 101 mechanizovaný prapor bavorské armády. Jenže v noci bylo mínus 25 a ani jedna V3S nenastartovala. Takové to byly skvělé stroje. [emil] 09.04.2014 |
| Do soukromých rukou to určo nešlo jen tak jednoduše a určo ne za pár stovek. Za těch to koupil vždy - většinou? nějaký dealer ve více kusech. http://www.excaliburarmy.com/prodej-nakladnich-voz u soukromníci tak nějak neměli moc šancí. Snad jako klub, nebo třeba hasičský spolek ,ale ani takto moc ne. [dolin1] 09.04.2014 |
| je to možná smutné, ale na druhou stranu, kolik lidí si koupí tento úžasný krám (měl jsem jej gdysy jako služební, tak vím, co to je za zrůdu). Kolik lidí má možnost toto vozidlo garážovat? A údržba? Tuším asi 30 olejových náplní a vše tak jednoduché, až zbytečně složité. A armáda není soukromník, který hospodaří svědomitě se svým majetkem. Rozkaz - dát pryč sto pragovek, tak se dají pryč druhý den, i kdyby se měly naházet do Vltavy. [emil] 09.04.2014 |
| Má někdo představu proč to soukromníci nekupovali? nebylo to náhodou proto, že kdyby to armáda nabízela za cenu šrotu tak si ušetřili práci s odvozem a zatím ta prodejní cena byla mnohem vyšší? A nebo marketing armády jako vždy selhal informace o prodeji nebyly rozšířeny? [Mirek] 09.04.2014 |
| nepotrvá to dlouho a budou tam vozit Grippeny. [Pavol] 28.12.2013 |
| Všichni fandové měli spoustu šancí si V3S koupit. Byly jich plný vojenský výprodeje,kolikrát nový nejetý auta, jen trošku opršený. Ale armáda jich měla jistě několik tisíc, možní desítek tisíc - u soukromníků skončilo možná pár stovek. [Monty] 25.12.2013 |
| Škoda to je, ale nadruhou stranu si představte, že by naše armáda v době kdy američané jezdí hummrama a lítají bezpilotníma a neviditelnýma letadlama šla do války z V3eskama :-) sice naše armáda je trapných a zbytečných pár vojáčků se zastaralou výbavou, ale praga v3s je už opravdu na moderní armádu hodně stará záležitost. je to škoda,mohli to prodat fandům a sběratelům, ale to zelené mozky asi nenapadne,také proč, do armády se cpe tolik zbytečných peněz, že to nemají za potřebí prodávat, ale chápu, že když chcou jít trošku s dobou, tak se této staré archaické techniky musí zbavit aby na tu novou bylo místo. [martin S.] 25.12.2013 |
| Taká škoda,strašný pohlad keby sa to tak všetko dalo zachrániť. [Feri OHC] 25.12.2013 |
| No to je škody a nejhorší na tom je, že dneska zase vojáci ruší sklady kde jsou bud´ celé auta nebo nové díly. [jena] 23.12.2013 |
| Tyhle fotky byly pořízeny nejspíš v kovošrotě v Brně - Horních Heršpicích zhruba před 10 lety, naváželi to tam na kamionech tak byly vozy bez kol. Auta byla prakticky nová, většinou kompletně vybavené radiovozy, radary a podobné speciality s nájezdem okolo 1000 km. Mimo to tam byly sanitní a vyprošťovací BVP a vyprošťovací T 55, opět skoro nejeté. Několikrát jsem tam odkupoval něco z vybavení tak jsem měl možnost to prolézt. Něco málo z toho odkoupily nebo vyměnily podniky co používaly V3S, taky vybavení vyprošťováků a elektrocentrály lidi vykuchali ale většina šla do hutí... [Širda] 08.12.2013 |
| 2 [zetormanik] 02.12.2013 |
| fotky [zetormanik] 02.12.2013 |
|
|