 Našli by ste niekto odvahu zajazdiť si na tomto? [M.] 03.01.2010 Přidat odpověď |
|  Na zemi, ve vzduchu i na vodě.... někdy i po železnici [VlastaŠ] 03.11.2013 |
| Zato Tvůj post je velmi informativní, přínosný a konstruktivní .. na novice až příliš .. a kterou že značku jsi měl na mysli? Postni sem foto, ať víme, jak ten krasavec vypadá .. [J] 02.03.2012 |
| Jsem zde nováčkem, ale žasnu co je zde za odborníka. Když jsem si ale tak všechno přečetl, tak mám dojem , že jde o jistou taktiku-co si on sám sobně dokazuje to nevím, ale ty jeho repliky a kasací jen zdržují a možná bych řekl i odrazují..... [Honza] 02.03.2012 |
| pozná se to podle toho když ho máš v ruce a znáš ty typy dole roku, protože jinak to nerozeznáš podle informací co jsem zjistil je to 09 model a jednorychlostní se datuje jako model 1909 jako třeba třírychlostní je 27F&S24 ty mám dvě a vždycky je tam 24. Na jednorychlostním jiný popis není kdo ho najde může mi ta má tvrzení vyvrátit. dokonce i na nábě nedatované maji vnitřní díly značené 09. [Mirekku] 02.03.2012 |
| Mirekku-podle čeho se pozná,že Torpedo 23FaS10 je dvourychlostní torpedo???? Podle příkladu 24FaS09 bych to viděl jako Torpedo z roku 23 model 1910-nebo ne???? [virotago] 01.03.2012 |
| Tak ta cena by tak mohla odpovídat možná víc, cena moto řídítek na české motorky jsou tak od 1000 je to trubka na níž jsou držáky páček, srovnat by se dala cena podle řídítek na Jawu Robot, kterou v tuto chvíli nevím. [Mirekku] 01.03.2012 |
| No jo, ale kam se potom dostaneme s cenou takových řidítek? Odhaduji cca 1500kč a pořád to bude replika. [Petr] 29.02.2012 |
| Souhlasím Mirku. Lidí, kteří se profesionálně věnují výrobě rámů kol se najde dost. Podstatné je, že znají zdroj odpovídajícího materiálu (většinou se vozí z Itálie) a umí s ním pracovat. Jediný problém by mohl být správný rozměr. Naohýbání trubek ale musí udělat specialista. Výsledek bude mít vyšší kvalitu, než originál, mimimálně co se materiálu týká. [Lada] 29.02.2012 |
| Srovnávat koilotoče a motokára s kolem je nesmysl, jednak šroubované spoje jsou úplně někde jinde a jsou mnohem pevnější, než svar, protože nedochází ke změně struktury materiálu vysokou teplotou, svařováním .. A tyto věci jsou z obyčejné, ale masívní oceli, kdežto na kole se šetří materiálem kvůli hmotnosti a proto se používají oceli s vyšším obsahem uhlíku a proto mohou být rámy z tenkostěnných trubek silných jen několik desetin milimetru (0,6 ..) .. a přehřátím materiálu (to se může stát i u pájení, když se to neumí) dochází ke zkřehnutí a i když svar drží, praskne to vedle něj .. a k prasknutí nemusí dojít hned, ale časem .. Možná jsou nějaké moderní způsoby svařování černým drátem, ale bez důkladné znalosti materiálu a bez svářečského průkazu bych to nezkoušel .. "řidítka nesou asi třetinu váhy jezdce cca 30kg .." .. Řídítka nesou mnohem víc, než 1/3 a je ještě tř. přičíst přetížení, časovou únavu .. Kolikrát jede cyklista (i na veteránu, pokud nejde o vrak) ze sedla, ať už tahá rukama při jízdě do prudkého kopce, či se při sjezdu schová do aerodynamického "vajíčka" a někdy stojí jen na pedálech .. a stačí nečekaná díra, vymletá vozovka a řídítka dostávají zabrat - však se na takové cestě pevně držíte řídítek, abyste nespadli .. a kór u smutných řídítek je to aktuální, protože jsou svou povahou (tvarem) "závodní" .. [jirka.novak@soukroma.cz] 29.02.2012 |
| jiná alternativa výroby je nechat si je udělat, znám několik výrobců motocyklových řídítek, kteří podle vzoru udělají nové jen musím kouknout jestli by udělali i ten přestavec ohnout trubku není problém. [Mirekku] 29.02.2012 |
| to že by to mohlo prasknou t jsem měl také strach tak jsem zkusil ty první řídítka upnou do svěráku a vzal to za madla a rukou se to pokusil ohnout skončilo to tak, že se prohýbala svislá trubka a svar držel [Mirekku] 29.02.2012 |
| myslím,že když se řezaný spoj spoj řidítek doplní ještě o kousek trubičky vnitřního průměru a následně zavaří,je riziko rupnutí u běžného ježdění minimální. [P.K.] 29.02.2012 |
| Tam jde spíše o to, že řidítka jsou slabostěná trubka a navíc tam kde by se svářelo, tak by působila největší páka. Jsem strojař a i o výrobě jsem zpočátku uvažoval, ale pouze o tom, že bych je naohýbal. Nakonec jsem se na to vykašlal a raději jsem byl rozhodnut použit klasické. A co se týče kolotočů atd...tam jde spíše o konstrukci, požité materialy a profily mat. a sváry tam procházeji zkouškou. A šroubový spoj je jeden z nejpevnějších. [Petr] 28.02.2012 |
| Já zase souhlasím s mirkem, že při normální jízdě se nemá co stát. Na skákání po U-rampě tyto řidítka nejsou, ale vemte si co za dopravní prostředky je svařováno a nic se nestane a takové kolo je zatíženo hlavně nad sedlem, řidítka nesou asi třetinu váhy jezdce cca 30kg to snad udřží i pořádné lepidlo(s trochou nadsázky) natož kvalitní svár. Vemte si kolotoče, horské dráhy, motokáry atd. vše je svařené a šroubované a to je jiná zátěž a drží to, tak žádný zbytečný strach při zabrždění nemůže kvalitní svár prasknout v řidítkách. Obzvlášť při brzdných vlastnostech pákové brzdy :-)) [gg] 28.02.2012 |
| Když už se pokusit o bezpečnou repliku, tak dle mého by bylo nejschůdnější naohýbat. U krku by se to ale muselo stejně svařit. Šlo by to i Tigem tam nejsou teploty zas tak hrozivé. [Petr] 28.02.2012 |
| S tímto souhlasím s Jirkou...je to hazard. A především koupit zvonek třeba i za několik stokorun a pak posvářet řidítka? [Petr] 28.02.2012 |
| a nepij, Mirkku .. [jirka.novak@soukroma.cz] 28.02.2012 |
| Zatím se nic nestalo, ale až někdy prudce zabrzdíš před překážkou (např.malým dítětem), tak to rupne a je zle .. Stačí popřemýšlet, proč se ocelová kola nesvařovala autogenem, ani elektrikou, ale pájela se na tvrdo pracnějším a dražším způsobem mosazí a stříbrem. jednoduše proto, že mosaz i Ag mají násobně (cca 5 - 6x) nižší stupeň tavení a při jejich použití se ocel nepřehřeje, jako u svařování černým drátem a tedy následně nezkřehne. Takových případů bylo, že rám praskl vedle svaru, který sice dělal svářeč se státní zkouškou, ale nerozuměl bicyklům .. Na 1 straně tu nelogicky lpíte na niklu, místo chromu, ale svařováním bez skrupulí nahradíte pájením .. Teda fakt veteránisti .. [jirka.novak@soukroma.cz] 28.02.2012 |
| Asi s tím fakt začnu [gg] 28.02.2012 |
| gege tak je začni vyrábět a prodávat,když tu jsou nadšenci ochotni dát za ně 2500,- mohl by ses s tím dobře živit. Já na ně nemám kolo ani brzdu, ale ostaní na Tě určitě čekají [Kutil] 28.02.2012 |
| zatím se nic nestalo, když se na tom nebudete chovat jak na horském kole a skákat přes pařezy mělo by to být v pohodě. [Mirekku] 28.02.2012 |
| Proboha, co pořád na těch smutných řidítkách hledáte za vědu? Když vemete holá řidítka ze starého kola a dáte je obráceně, tak jsou také smutně sklopená dolů, no a pak už jen navařit sloupek a je to.Hledáte vědu a nemožný zázrak, tam kde není! [gg] 28.02.2012 |
| Cože? Ty stříbrný smutný řídítka jsou domácí výroba? Tak to zírám ! A nezlomí se to při jízdě skopce? [Kutil] 28.02.2012 |
| Mirku prý jsem nejhorší fotograf a dělám žabí fotky,ale klidně mě zaměstnej,třeba z toho bude něco vidět.Jestli se Ti podařilo vyrobit smutná řidítka,tak klobouk dolů [Hynek007@seznam.cz] 27.02.2012 |
| Nevím jestli to tu zaznělo, ale v tom katalogu na straně asi 2 dole v prvavo je napsáno o modelu 1924 což by datovalo ten katalog. Ještě k těm nábám, na páčce je znak v kruhu až od roku 1929(stejně na nábě) rok 27 má znak orla bez kruhu, rok 28 má dost často nápis Welt maister jiný se mi zatím nepotvrdil. Těch páček bylo docela dost typů z hlediska značení, kdysy jsem takovou diskusi založil, chystám se s odstupem času dát ty informace dohromady a rozšířit o zjištění za uplynulou dobu. [Mirekku] 27.02.2012 |
| @ Hynek: Samo, že lze vyplést 36/40, ale i obráceně, 40/36 .. a s matykou to nemá nic společného, chce to jen bystrou hlavu, praxi a zkoušet a dopasovávat několik délek špic .. a vynechat na každé flanši 2 protilehlé dírky, nahoře a dole, to se naučí kdekdo, ale vyplést nábu s menším počtem děr, než je v ráfku, to je opravdový kumšt .. [jirka.novak@soukroma.cz] 27.02.2012 |
| Hynku kde jsi zjistil, že se náby značily rokem výroby až od roku 1922? Já zatím zachytil Torpedo označené 1923 co by tvému tvrzení napovídalo. Starší jsou také značena ale jen vnitřní díly Torpedo co je v katalogu Esky je Model 1909 pozná se to právě v tom označení roku výroby např. 24F&S09 je Torpedo z roku 24 model 1909. Torpeda (1905/07) jsou úplně jiná rozměrově i tvarem. Jediné co se dá použít je osa. To značení zavedli docela dobře pozná se např že 23F&S10 je dvourychlostní torpedo z roku 23. Hynku jestli budeš mít chvíli požádal bych tě o fotku jednoho dílu z tvého torpeda. [Mirekku] 27.02.2012 |
| Než se tato diskuse rozjela naprosto jiným směrem než byla původně, ptal se Kutil, jestli už někdo zkoušel vyrobit ta smutná říítka? Tak určitě zkoušel :-) Dívali jste se na ně :-) Inspirovala mne k tomu ta diskuse jak psal Kutil. Sice tam tehdá zaznívaly nevěřícné výroky, ale jak jsem psal již tam, nebylo to nic složitého. Otočil jsem je v představci. Nkolikrát jsem viděl svařená řídítka na kolech a bez problémů sloužila a jediné co mi vrtalo hlavou je páka brzdy. Když jsem se doma pak zadíval na jedno kolo zjistil jsem , že ač má vlaštovky tak páčka je oznutá dolů. Vzal jsem stará řídítka ,která byla poškozena, aby se těmi pokusy nezničila nějaká použitelná. Rozřízl jsem je v představci, není důležité to řízkout rovně ale tak aby se řez trefil prostředkem a zbytečně se nepřibližoval žádné z trubek pak jsem je jednoduše nabodoval COčkem , srovna a dovařil, pak opatrně brousil rozbrušovačkou s kotoučem se smirkem. Po obroušení se mohou vyskytnout místa, kde to bylo špatně zavařeno tak se optaví a znovu přebrousí. Na fotkách jsou řídítka přestříkána aby to nerezlo šupinky co jsou na nich vidět tam jsou od původních vrstev barvy. Chystám se je nechat naniklovat tak jsem zvědav na výsledek. [Mirekku] 27.02.2012 |
| ...a jestli ti Jirkovo šikovný mechanik vyplete 40 drátů do ráfku na 36 nebo 32 děr,(moc mi to matematicky nevychází) pak máš zadní nábu vyřešenou. [Hynek] 27.02.2012 |
|  Také Petře stačí vyrazit na nějaký sraz a koukat se po takle divně trčící brzné páce. Je evidentní,že páka patří na smuná řidítka(opravdu nejde dát jinak). Pak už je to jen o dohodě s majitelem kola. [Hynek] 27.02.2012 |
| Poslední ktátká replika: chrom je od niklu lehce okem rozpoznatelný a na kolo z 20 let rozhodně nepatří. [Lada] 26.02.2012 |
| Dobrý mechanik vyplete nábu s jakýmkoli počtem děr na ráfek s jakýmkoli počtem děr .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Jo já tě Petře včas varoval,ušil sis na sebe bič. Já mám akorát tu zadní nábu, ale ta je jak jsem psal na 40 drátů. Ta páka by asi ohnout dolů šla,ale nesměla by to být ta litěná. [Hynek] 26.02.2012 |
| Myslím, že jsem se už o tento podobný návrh snažil zde: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=127&idtop=184888 a očividně to tu asi nikoho netrápí, nebo se tu asi všeci velice baví jeho příspěvky.Takže další pokus je o ničem, ostatní jsou tu zbabělci. Na druhé straně Jirka Novák toho asi zná hodně, jen ta jeho vznětlivá povaha je problém. Takže Jiříku, víc klidu a pohody a bude to dobré. Slunce v duši :-)) [také registrovaný] 26.02.2012 |
| Přátelé, mohl bych něco navrhnout? Velmi bych prosil, abychom se všichni snažili reagovat na příspěvky toho blba max. jen v diskusích, které jsou moderované, aby měl daný moderátor možnost si to promazávat. Já vím, sám nejdu příkladem, ale slibuji, že se budu snažit... [HonzaH.] 26.02.2012 |
| Spíš bych to viděl na vyhnutí páky u kloubu ven .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Díky za info. Takže jak koukám nebude to jednoduché. Když už bych sehnal náby, tak pak zas budu mít problém s ráfky:-) Když by náhodou někdo měl něco s toho na prodej, tak určo mám zájem. A s tou pákovou brzdou na smutná řidítka...co když bych jen lehce upravil vrchní táhlo na klasické řidítka přiohnutim dolu? [Petr] 26.02.2012 |
| Že nikl vydrží méně, než chrom, je fizikální (i fyzický) fakt a odvolávat se na abstraktní nikl na abstraktních kolech, je nesmysl, to nelze, papír snese vše .. dej stejnou niklovanou a chromovanou věc do vody, občas je navzájem o sebe otři a pak budeš mít jasný a hlavně objektivní výsledek .. Stačí si zodpovědět otázku, kdy se nikluje, chromuje a co to stojí .. rovněž rozeznat Ni od Cr umí jen člověk, který s tím dělá .. satčí se podívat tu na fóru a kolik lidí neví, zda na jeho kole je Cr, či Ni .. Názvosloví si vymýšlí Lada, já jen píši, co denně desítky let slyším kolem sebe, jak se vyjadřují cyklistické špičky, skuteční mistři a ne nějaký anonym Lada .. Stačí si otevřít jakýkoli odborný časopis a vše je tak, jak jsem napsal, kdežto Lada, možná, četl nějaký zapadlý článek ještě většího amatéra, než je sám a považuje to za jedinou správnou možnost, nic jiného neexistuje, či je špatně -- Lado, drž se svých motorek a nefušuj do kol .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Hynku, co píše Jirka Novák jsou samé bláboly: 1) Jasně jsem napsal, že Hvězdonice stažené dráty nevyrábějí, ale nakupují. Nakupují je černé (nikoli černěné) a nebo chromované. Dokonce jsem prozradil, že je nakupují v Německu. 2) Napsal jsem černé, protože to je terminus technikus pro železo bez povrchové úpravy, tzn. že povrchovou úpravu si můžeš nechat udělat jinde jakýmkoli způsobem. 3) Do začátku 30.let se dělal nikl (pouze), pokud máš kolo takto staré, tak tam určitě patří. Chrom se začal dělat jako nová moderní technilogie a nahradil nikl. Na rámech kol bežně vidíš nikl a posuď jak drží. Jirka Novák permanentně zápasí s názvoslovím a já se bojím, že jsem mu nepomohl. [Lada] 26.02.2012 |
| Mockrát všem děkuji za rady. Naštěstí po sto letech praskl jen jeden drát a to ještě mojí vinou, když jsem se pokusil při centrování povolit zarezlý nipl. Na kole jezdím jen jednou ročně, abych ho šetřil,takže vyjede až začátkem června. [Hynek] 26.02.2012 |
| Hvězdonice vždy byly trochu pozadu za světem a zatímco jinde zeslabovali špice (nikoli zesilovali konce, ale i to, ale ve velmi omezené míře, se dělalo a dělá), Hvězdonice, Marek&Jasanský, teprve teď k tomu došli a to ještě na 1 konci .. Zužované, či "stažené" špice? Dost možná, že v Hvězdonicích poté, co nedávno začali dělat špice s různým průměrem na délce špice, tak to mohli nazvat tř. stažené, ale ve světě je odjakživa, desítky let, vžitý výraz zeslabované, protože špice se zeslabovala kvůli hmotnosti, úspoře gramů .. kdežto v Hvězdonicích, když se chtěli trochu podobat, nemohli špici zůžit, protože už i tak praskaly, ale museli konce zesílit .. A proto se v cizině vyráběla a používala kola s 32, 28, 24, 20, 18 i méně dráty, protože dráty (ale i ráfky a náby) byly dost kvalitní, aby unesly nápor na ně kladený,kdežto Hvězdonické dráty praskaly i při 36 kusech .. Toto jsou historická fakta, ne můj výmysl .. Hvězdonice vždy dělaly špice zinkované, po revoluci ještě nerez a černé, chromové nikdy nedělaly (pokud je nezačly dělat v posledních pár letech, to nevím).A že by udělaly někomu na zakázku pár špic (protože tisícovka je pro ně pár, čili nic), to dost pochybuji .. Co se týká volby povrchové úpravy, tak si myslím, že pokud je možnost (a navíc je to jednodušší,když už se vyrábí) dát Cr špice, tak bych nikdy nešel do Ni, protože vzhledově to je stejné a Cr víc vydrží, což je smyslem povrchové úpravy špic. Ni se kdysi dával proto, že byl a je levnější, než Cr, vypadá stejně, jako Cr, ale ochránil hůř, než Cr, protože Cr je tvrdší, než Ni. A pokud někdo radí niklovat černé špice, tak zas blbě, protože černé špice jsou dražší, než obyčejné,které jsou zinkované a snadněji se upraví (vlastně jen odmastí) pod jakýkoli další povrch, což u černěných ne. Ale myslím, že tato úvaha o špicích z Hvězdonic je ryze teoretická, protože její provedení nereálné .. Pro pár špic by nevyráběli nové nástroje a stroje .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Tak abys mi Hynku správně rozuměl: když zavoláš do Hvězdonic a řekneš, že chceš stažené dráty, bude jim jasné, že ti jde o dráty, které mají silnější konce (opačně se to samozřejmě nikdy nedělalo). Asi ti řeknou, že mají silnější jen konec s hlavičkou. A pak krom rozměrů budeš řešit zda chromované, nebo niklované. Niklované ale nedělají (pokud vím), takže vezmeš černé a necháš poniklovat. Předpokládám, že na veterána nechceš nerez. [Lada] 26.02.2012 |
|  @ Hynek: staré cyklistické pravidlo říká, že praskání špis u náby je způsobeno nekvalitní špicí, kdežto praskání u ráfku je zapříčiněné mechanikem, nesprávným výpletem, proto bych doporučil posoudit způsob výpletu, zda není něco špatně, zpravidla jde o špatné křížení .. Něco jiného je, když praskne zarezivělý drát při otáčení niplem, protože závit je nejslabší místo špice a v krutu povolí, tj. praskne, na konci závitu .. Ale to udělá jakkoli silná zakouslá špice .. Pro zpevnění výpletu se proto (zejména na dráze) křížená místa svazovala vázacím drátem a někdo je ještě zacínoval .. viz foto .. (Ovšem toto foto je jiná kategorie, výplet s 18 špicemi (ačkoli je v nábě 36 děr ..)( .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Lado, nečteš pozorně, je to právě naopak. Tzv. zužované špice se běžně vyrábí, ale jsou zůžené vždy uprostřed a zesílené na konci u závitu, příp. na obou koncích, mám oboje. Problém je u Hynka, že potřebuje právě rozšířené u hlavičky, tak pokud o takových víš, jak píšeš, tak mu je nabídni a hlavně závit musí být M1,5. Motošpice bych sem nepletl a Hvězdonice s jejich kvalitou už vůbec .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Tzv. "stažené dráty" se vyrábějí stále, ale bohužel právě jen na konci k nábě. Přiznám, že nevím, jak je to s kolem, ale motocyklové seženeš v Hvězdonicích v jakékoli potřebné délce a je to dovoz z Německa. [Lada] 26.02.2012 |
| A jak jsou dlouhé ty Tvé dráty? [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Oprava: "(okem nerozeznatelný rozdíl 0,3 mm)" [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Takže i závit je M1.5 .. Tak to se asi sehnat nedá i když pro výrobce drátů s 1.8 závitem by to nebylo tak velký problém .. V každém příp. já bych dal ty, co mám a mám jistotu, že jsou nejen skoro stejné (okem nerozeznatelný rozdíl 1,3 mm), ale i vydrží, nepraskají .. a kdykoli bych prasklý nahradil novým .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Koki podle torpéda rok katalogu 1922 a starší. Nába torpéda nemá značení výroby ,které se tam razilo až od roku 1922 a na druhé straně než je pastorek je zakončení sodečkovité, ne s rantlíčkem jako mladší náby. Mimochodem tahle nába se také blbě shání. Kromě té na Panzeru mám ještě jednu volně, ale je na 40drátů, takže k ní nemám ráfek. [Hynek] 26.02.2012 |
| Jirko tyhle dráty se bohužel rozšiřují jen na jednom konci u náby,to asi ještě v té době nepřišli na to, že pak budou praskat u ráfku :-( [Hynek] 26.02.2012 |
| Můj typ je před rokem 1930. Když se podíváš na torpedo ještě tam není pták v kolečku, ale pouze nápis FS (str.19, díl 78). V katalogu není nikde uvedeno, že je některá z věcí chromovaná. Z druhé strany zase musíme vzít na zřetel převodníky vyobrazených typů (str.15). [Koki] 26.02.2012 |
|  Hlava .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
|  Niple jsou v mnoha barvách .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Akorát je to otázka délky. U postele mám 267 mm, jinde i mnohem delší, myslím, že 302, z hlavy nepamatuji. Pro vás jsem ji vyfotil. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Dráty 1,5, na obou koncích rozšířené na 1,8, nerez, mám už 30 let u postele a prodávám je po 2,-/ks + niple 1,-/ks .. stačí se zeptat .. neomezené množství .. [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Na mém kole na fotce má přední nába průměr 28mm, zadní torpédo bez rantlíčku, které se vyrábělo do roku 192...a teď nevím,asi 2. Ráfky duté (zdvojené) na 32drátů. Ty dráty mají průměr 1,5mm,ale u středu se rozšiřují na 1,8mm (apsolutně k nesehnání). No jestli to chceš mit takle, tak do léta určitě nevyjedeš :-( [Hynek] 26.02.2012 |
| Děkuji za foto. Asi by to bylo řešení... trochu to upravit. Kolo mám Britannia (Premier) akorát bez původních kol. Takže se ještě pokusím sehnat přední a zadní nábu. Jaké středy na tomto kole nejspíše byly... F/S? [Petr] 26.02.2012 |
| Koki, do jakého časového období bys zařadil odkazovaný katalog? [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
|  Myslím,že jediné řešení,je otočit vodorovnou páku zprava do leva. Jestli to chceš mit takle,(viz foto) tak si připrav další balík. Dají samozdřejmě se dají sehnat i páky ohlé dolů, takže na smutná řidítka, ale shání se složitě. :-( A máš vůbec k těm řidítkům zbytek kola? :-) [Hynek] 26.02.2012 |
| Výborně, Koki .. :-) .. Tvůj odkaz je důkazem, že ve sporu o výraz představec jsem měl pravdu. Někdy se část mezi sloupkem a objímkou řídítek nazývá krkem, řidčeji můstkem, pánové Kastrup a Swetlik ji nazývali kolínkem (logicky a právem, protože bývala tehdy ta delší prohnutá do kulata, jako koleno), nikde nepíší o řídítkách bez představce .. Dalším argumentem,který podporuje mé tvrzení, že mnohé tehdejší názvy jsou přežilé a dnes jiné, pozměněné, je např. označení "ŠAVLE". každý cyklista (nevím ovšem, zda i vy, veteránisti, zejména na tomtom fóru a jmenovitě Honzah a Petr) ví, že se jedná o postranní trubky vidlice, protože jsou zahnuté do tvaru šavle. (Někdy se šavle přeneseně říká i trubkám zad. vidlice.) Ale na Kokiho odkazu jim pánové Kastrup a Swetlik říkají "POCHVY". Dnes, kdybyste toto řekli kdekoli, tak by bylo kvitováno hurónským smíchem a nejspíš i posměchem - troufl by si někdo z vás hovořit mezi jinými, cizími cyklisty o POCHVĚ? Měli byste odvahu? [jirka.novak@soukroma.cz] 26.02.2012 |
| Já mám průměr svislé trubky 25mm. To S tou brzdou mě to ani nenapadlo, ale je to pravda. Měl by někdo foto jak u těchto řidítek byla řešena brzda? [Petr] 26.02.2012 |
| Ještě pro upřesnění. Můj nesouhlas nebyl na průměr, ale na smutná bez představce. [Koki] 26.02.2012 |
| Bohužel s tímto závěrem nemůžu souhlasit. Už po několikáté dávám odkaz tohoto katalogu, který jsem dal k dispozici. Rok není uveden, ale určitě když jsem ho měl v ruce, není do, nebo kolem roku 1910. Str.11. http://www.eurooldtimers. com/cze/manual/171-es-ka. html [Koki] 26.02.2012 |
| Ještě pro upřesnění ten rok cca 1910 patří pro průměr svislé trubky 25mm ne 22mm. Podle fotky se to nedá odhadnout. [Hynek] 25.02.2012 |
| Pánové řídítka bez představce se přestaly dělat tak kolem roku 1910. S představcem se smutné dělaly ještě ve dvacátých letech. V případě Petrovo smutných řidítek bez představce v nádherném stavu se jedná o takovou pecku, že jsou v podstatě k nesehnání a tak 2500,- by tak odpovídalo. Já to za ně sice nedal, ale za mnohem horší jsem bez váhání dal celé kolo, za které mi dříve nabízeli 3000. Jestli se tu najde další, kdo má smutná řídítka bez představce,(Petrova poslední fotka snad vše vysvětluje) má můj hluboký obdiv. Jen budeš mít Petře problém velký s pákou brzdy. [Hynek] 25.02.2012 |
| Jak se do lesa volá, taková je echo .. Na moc otázek, je moc odpovědí .. a to ještě jakých otázek .. A pak, zajdi si do nějaké školy, otevři jakoukoli učebnici a tam bude "tolik řečí a inteligentních pouček", až Ti z nich zle zabude .. Další věcí je, že tu kdokoli jiný nad vašimi dotazy mávne rukou a jen si pomyslí: marnost nad marnost .. A nejspíš chodíš mezi nesprávné lidi .. Knihu napíši, když předem složíš zálohu .. a slíbíš, že ji celou přečteš .. [jirka.novak@soukroma.cz] 25.02.2012 |
| Novák.tebe je tady škoda,měl bys jít do politiky,tolik řečí a inteligentních pouček o představci-nepředstavci jsem ještě NIKDE nečetl.nechceš o tom napsat knihu?-Představte si představec. [Peter] 25.02.2012 |
|  Řekl by mi raději někdo z jakých let asi pochazejí má řiditka, nebo na jaká kola patřila? Případně nějaké další info... Díky Petr [Petr] 25.02.2012 |
| Z historického pohledu musím uznat,že měl Petr (a Kolda a spol.) pravdu, z pohledu logiky a dnešního pojímání ne .. viz můj předcházející post .. Čili můj názor je, že i nulový předstvec (čili žádný) je představec .. Samo, můžete to nazvat sloupkem s objímkou a též to bude pravda, klidně i monoblok, monokok a jakkoli jinak .. [jirka.novak@soukroma.cz] 25.02.2012 |
| Z kterého roku? Hodně staré, meziválečné, možná i z počátku ČSR, tipuji .. Předpokládám, že z doby, kdy ještě samostatné, oddělitelné představce nebyly .. či jich bylo velmi málo a převažovala řídítka s představci vcelku .. Toto vůbec nepopírá to, co jsem napsal, jde o "nulový" představec, čili žádný .. Ale charakteristika a nazývání věcí záleží jen na nazírání autora. V té době samostatné představce nebyly (n. poskrovnu) a proto popis výrobce vychází ze současné doby, jsem přesvědčen, že dnes by to nenapsal .. (a propó: existují dnes takovéto typy řídítek? (krom dětských) Tipuji, že u freestyle kol snad ano .. A jak se nazývají ..?) .. Můj názor jsem dostatečně vysvětlil a logicky podpořil, kdokoli jiný může mít názor jiný, opačný .. Ale! Kdyby se Petr vyjádřil mým popisem a tedy slovy,že má řídítka s "nulovým představcem", nemuselo dojít k takové sáhodlouhé rétorice (kdo chce, monologu .. :-) ..) a bylo by hned jasno, kdežto takto jsem byl nucen problematiku detailně rozebrat .. A pak: Máme demokracii, svobodu slova a projevu a kdo nesouhlasí, má na nesouhlas právo .. Ovšem pravdu by si měl každý zjistit sám a nespoléhat na něčí řeči, či prehistorické dokumenty .. A co těma držáky Honzah chtěl říct, to nevím .. že se tam píše u 1 kousku, pro jak je dlouhý představec ..? a co s tím? @ Kolda: samo, že jsi měl pravdu, stejně,jako já, jak jsem to rozepsal do detailů, že představec předsazuje řídítka .. od super dlouhých až na nulu .. a až do mínusových hodnot, takže je to stále představec i když nic nepřesahuje, ale naopak ZAsazuje ZA osu otáčení .. n. je právě na ose, na bodu nula .. Honzahu, doba se mění,máme 21. století .. všiml sis ..? [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  zdroj: velokatalog 1931-32, Josef Jaňour, Praha II, Havlíčkovo nám. 34, telefon 280-76 [HonzaH.] 24.02.2012 |
| Kousek níž jsem si přečetl, že 99 procent cyklistů má v představci jasno Koldo a ty k nim evidentně nepatříš. Těma obráztama Honzo potvrzuješ, že taky zůstáváš v nevědomosti. [Lada] 24.02.2012 |
| No tak jsem to chápal správně? představec je ta část uchopující řidítka a předsazijící je před sloupek? [kolda] 24.02.2012 |
| @ LADA: "ale poslední dobou se nestačím divit úrovni některých diskusí" .. souvisí to nějak se mnou? Jak? Já ovlivňuji úroveň některých diskuzí? [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  tamtéž [HonzaH.] 24.02.2012 |
|  zdroj: velkoobchod s jízdními koly Brauner, Mikulovice, Slezsko, hlavní katalog číslo 13, strana 101 [HonzaH.] 24.02.2012 |
| nechápu Laďo o jakém jednom procentu mluvíš? [kolda] 24.02.2012 |
| @ LADA: Není špatné být nevědomý, ale vědomě v nevědomosti zůstávat .. Autor: já .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Možná bude správné, abych napsal a uznal, že představec a řídítka tvoří celek, kterému se říká řídítka, ať jde o berany, vlaštovky, kozy, bullhorny, či jakkoli, jen jsem měl nutnost napsat, že bez představce není žádné kolo .. a proto jsem reagoval na Petra, že on měl na mysli řídítka jako celek, ačkoli napsal bez představce .. Myslím, že by všem tu bodla kooperace, či alespoň 1denní soudružská návštěva mezi závoďáky, abyste .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Nech toho Koldo, rád si něco přečtu o kolech a poučím se, ale poslední dobou se nestačím divit úrovni některých diskusí. Doporučuju se dobrovolně přiznat, že patříš k tomu jednomu procentu a já jdu do toho s tebou. [Lada] 24.02.2012 |
| Honzahu, chybně to je JEN dle Tebe, dle mne (a úplně všech), viz níže, je to představec, protože můstek i krk je jeho součástí a proč používat názvy jednotlivých prvků předstvce, když tam nic jiného není? Jak jsem psal níže, můstek i krk se moc nepoužívá, protože když se mluví o délce, tak o délce představce, stejně tak o výšce, o objímce .. Každý řekne "délka" představce, "výška" představce, předstvec "svírá" řídítka .. proč mluvit o jednotlivých částech,když každý už z názvu představec ví, vo co go ..? Můstek,krk, hrazda, to může mít (a má) i jiná součástka na kole, ale představec je jen 1 .. Je dost lidí, kteří mají posměch z jiných jen proto, že ti jiní neuvažují, jako oni, ačkoli ti posmívající se často uvažují omezeně, neuvědoměle .. že, Honzahu ..? Kdysi jsem na jiném fóru též psal (mezi řečí) o představci, jako o krku a někteří se tomu smáli, ale je dost lidí,kteří to běžně používají .. i tu, mezi vámi, ale i jinde .. Když se řekne "chytil jsem řídítka za krk", či "délka krku řídítek je ..", myslím, že každý ví, vo co go .. (Musím jít, práce volá ..) [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Sloupek je součást představec, ať chceš, či ne. Ještě znovu. Budu vycházet z toho, cos napsal: " ..... A je jedno jestli je otočen dopředu, nebo pro děti dozadu. stále je to představec." Ano. A jsou různé délky,že? Dlouhé .. střední .. krátké .. Jakýpak je nejkratší? Cokoli napíšeš, vždy se dostaneme až k nule, což je Petrův případ. dalo by se říci, že [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Už tomu taky úplně rozumím. Děkuji za vysvětlení. Je prosím ještě o doplnění výuky, abych neumřel blbý: to, co se nyní prodává v cykloobchodech a chybně se nazývá představcem, tak to vlastně není žádný představec, ale můstek (krk), že? [HonzaH.] 24.02.2012 |
| Netřeba, takže představec je to celé. Sloupek, krk i objímka ;-) [kolda] 24.02.2012 |
| Asi už chápu. Považuješ i tu objímku za představec? Svým způsobem to tak mohu připustit i já ve svém chápáni představce. Jako ten nulový představec [kolda] 24.02.2012 |
| A abyste to 100% pochopili, tak si vysvětleme, co je co: Představec je součástka j. kola,která má několik funkcí.Určuje vzdálenost od sedla, drží řídítka (aby se v něm nehýbala), určuje výšku řídítek,nejen svým úhlem, ale i vytažením. Díl představce, který drží řídítka, se jmenuje objímka (je fuk, jestli na šroub, či připájená), délku představce určuje část, které se říká někdy můstek (občas krk), ale obvykle se hovoří jen o délce představce právě v těchto místech, to je prioritní úloha představce. A pak je tu část, určující výšku řídítek a pevné uchycení s vidlicí a té části se říká sloupek. A TO VŠE TVOŘÍ PŘEDSTAVEC .. ( Chcete i rozebrat druhy, typy, velikosti a názvy představců ..? Kein problem ..) [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Honzah opravdu nejsem. Pokud vím, tak zde debatujem bohužel jen my dva, takže to chápu, že mluvíš na mě. A Petrovy řidítka považuji , za řidítka bez představce. [kolda] 24.02.2012 |
| No myslím, že si až tak neprotiřečíme. S názvem sloupek souhlasím a pomůže to k lepšímu popisu. Sloupek se vsunuje do vydlice. pak máme řidítka, zde se také shodujem a pak přichází ten díl co řidítka a sloupek spojuje a tomu říkám představec. A je jedno jestli je otočen dopředu, nebo pro děti dozadu. stále je to představec.Aspoň by se to tak lépe a pogicky dalo chápat.Nebo jak vysvětlíš požadavek, kdy chce cyklista dát řidítka co nejvíc dopředu před krk rámu (nebavím se o výšce řidítek)? No logicky je chce představit, tak bych to nazval a pochopil já. Co to má společného se sloupkem? [kolda] 24.02.2012 |
| Koldo, Ty jsi Honzah!(?)! Já psal o Honzahovi, že je křikloun a Ty to vztahuješ na sebe, jako bys byl Honzah .. ale nedivil bych se tomu .. Ale OK, Koldo, výborně jsi mi pomohl, pro potřebu výuky použiji Tvé chápání představce a Tvou skicu. Součástí "Tvého" červeného představce je i objímka, která drží řídítka. (N. snad ne?) A právě tato objímka tu je stále i když jsou řídítka na ose otáčení (čili délka 0), jako u Petra. Takže vlastně i dle Tvého (ne zcela přesného) pojímání představce mají Petrova řídítka představec, byť jen ve formě objímky, ale je tam .. jen je třeba se nad tím zamyslet .. Nějaké námitky ..? [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Milý Koldo, já nic netvořím, jen předestírám fakta, známá 99% cyklistů. Naopak Ty svůj názor vydáváš za fakt, nad kterým se ovšem normální cyklisté pousmějí .. Vidím, že buď jsi důkladně nečetl můj výklad, n. potřebuješ ještě polopatičtější vysvětlení .. (chjo ..) .. Jak jsem psal, představec předsunuje řídítka před osu otáčení vidlice. Délka představce se primárně volí dle délky rukou (což souvisí s výškou postavy) a protože malý člověk má kratší ruce, má i kratší představec. Malé děti mají velmi krátké ruce a aby dosáhly vůbec na řídítka, montuje se představec obráceně, čili řídítka nepředsazuje, ale naopak posazuje za osu otáčení, takže lze délku představce označit mínusovou hodnotou. Ale stále je to představec, to snad souhlasíš. N. bys ho teď chtěl nazvat zastavec?? (:-)) Z toho logicky plyne,že osa otáčení je hodnota nula a to je Petrův případ. Abys to úplně pochopil, musím Ti vysvětlit, že to, co se strká do vidlice (nikoli do rámu, jaks napsal), je část představce, kterému se říká sloupek .. Napsals: "U mě je představec pouze ta část co je předsazuje. Zase si tvoříš vlastní názvy." Jenže, jak jsem výše vysvětlil, vlastní názvy si vytváříš Ty a spol. Měli byste jít mezi normální lidi, koldo, abyste věděli, jak se co nazývá a neměli v hlavě zmatek .. Pak jsi napsal "to pak opravdu nejsou řidítka bez představce, protože všechny musí být nějak vsunuty do rámu." Tu Ti i Honzahovi mohu excelentně podat, co je představec: PŘEDSTAVEC JE TEN DÍL, KTERÝ SPOJUJE ŘÍDÍTKA S VIDLICÍ (potažmo s rámem, abys to lépe pochopil). Jestli už tohle nepochopíte, pak .. OMG .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  Půjčil jsem si zde foto, kde jsem znázornil co považuji za představec.A klidně se nechám poučit o něčem jiném, zatím považuji za představec pouze to co je na fotce červeně. [kolda] 24.02.2012 |
| No tím spíš. tu trubku si zasune každý do rámu jak potřebuje, ale ten představec, jak ho chápu já, už asi ne?Takže se dělá na míru, protože je neměnný, narozdíl od trubky, kterou si zasuneš jak chceš. A nevím co máš s křiklounstvím. Nic jsem tu nevykřikoval. Pouze s tebou nesouhlasím, to je vše, ale pokud tvůj názor někdo potvrdí, tak se nechám přesvědčit. Zatím bych řekl, že to tak jako já chápe i Honzah. [kolda] 24.02.2012 |
| Že si to podle mého vysvětlení představuješ tak, že řídítka bez představce vlastně nejsou, ukazuje velkou omezenost Tvého myšlení (či spíš pokus o další FlameWar), protože každý cyklistický elév ví, co je představec, protože právě představec se vybírá každému na míru, dle vzrůstu, ev. délky rukou a též stylu jízdy a dalších kritérií .. Jestli Ty tu prezentuješ a zastupuješ typického veteránistu (jakožto největší křikloun), co si pak náhodný čtenář může myslet o ostatních zůčastněných ..? Nic povznášejícího to nebude .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Já měl za to, že představec je ta část, která řidítka předsune=představí před tu trubku co se vsouvá do krku rámu.Takže ty nazýváš představec i tu trubku co se strká do rámu? to pak opravdu nejsou řidítka bez představce, protože všechny musí být nějak vsunuty do rámu.U mě je představec pouze ta část co je předsazuje. Zase si tvoříš vlastní názvy [kolda] 24.02.2012 |
| A spec. pro Tebe, Honzahu, polopatická definice: Řídítka se drží v rukou, protože se jimi řídí kolo (odtud jejich název), představec je spojovací díl mezi řídítky a vidlicí s předním kolem a ve většině příp. řídítka předsazuje (představuje) před osu otáčení kola, odtud pochází jeho název .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  ..Toto jsou řídítka ze švýcarského kola (prodávám) s představcem .. řídítka vlajdy 460 x 25-detail představce .. na šroubu jsou písmena BF .. Snad už chápeš(?), Honzahu, rozdíl mezi řídítky s představcem a bez .. a nic na tom nemění fakt, že některá řídítka jsou s představcem spojena nerozebíratelným způsobem (převážně pájením) .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  ..Toto jsou řídítka ze švýcarského kola (prodávám) s představcem .. řídítka vlajdy 460 x 25-zhora [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  ..Toto jsou řídítka ze švýcarského kola (prodávám) s originál pův. představcem ze stejného úhlu pohledu .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  Zas děláš vlny?!? Máš snad 7 let, že to nevíš?? Otázky tomu odpovídají .. Toto jsou řídítka ze švýcarského kola (prodávám) bez představce .. 460 mm dlouhé x 25 mm uprostřed-bez představce-zleva .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| Prosil bych o vysvětlení: Pokud řídítka, které sem dal Petr, jsou s představcem, jakou tedy mám mít představu o řídítkách bez představce? Zatím si to podle tvého vysvětlení představuji tak, že řídítka bez představce vlastně nejsou, protože existují pouze s představcem nenulové délky a s představcem nulové délky. Nebo se v něčem mýlím? :-) [HonzaH.] 24.02.2012 |
| Foto to vysvětluje .. Ovšem to, co se zasouvá do vidlice, je, principiálně, představec, byť, paradoxně, řídítka nepředsazuje, ale z povahy věci to je představec s nulovou délkou .. Nakonec, proč paradoxně, když se pro děti montují představce obráceně, tj. směrem dozadu, tak stále je to tentýž představec, jako když byl orientován dopředu .. Takže i v tomto příp. jde o řídítka s představcem .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
|  Nevím, jak nasazujete řidítka opačně vy, ale za 40kč bych od vás tyto koupil desatery. [Petr] 24.02.2012 |
| Bez představce?? Tak to pak jsou zcela obyčejné vlaštovky za 40,-, nasazené opačně .. [jirka.novak@soukroma.cz] 24.02.2012 |
| To já na ně narazil, ale stálo mě to 2500kč. Ale jsou v hezkém stavu, ještě s původním chromem. Jsou bez představce..šroub vede rovnou středem trubky. [Petr] 24.02.2012 |
| kuku Mirkuku, kdes to vyšťoural, dobrý objev. To já na ně ještě nenarazil :-( [Kutil] 24.02.2012 |
|  druhý pohled [Mirekku] 24.02.2012 |
|  smutná řídítka, ty se shánějí špatně [Mirekku] 24.02.2012 |
| Podle staršího příspěvku ,,Durkopp" soudím, že nejsi jediný, kdo po nich prahne, a ani nevím jestli se už někomu podařilo je vyrobit podomácku. [Kutil] 24.02.2012 |
| to maadzagos: Ahoj, neprodal by si náhodou ty řidítka? Shánim je můj email. hanus1938@gmail.com [R.] 21.02.2012 |
|  A je to! Směsí. Rám je otázka! [maadzagos] 08.01.2012 |
| Taky myslim, že minimálně přední vidlice je o dost novější než řídítka a navíc zřejmě vůbec nepatří k rámu - viz délka horní trubky, která je o hodný kus delší než krk rámu. Mimochodem jaký tvar mají ráfky? Jsou falcové? [Michal14] 08.01.2012 |
| Vypadá to,že nějaký recesista posbíral šrot na železnou neděli a ono to kupodivu nejezdí. Já to vidím tak na tři generačně odličná kola. Nejstarší budou asi ty smutná řidítka, která se v tomto provedení s představcem dělaly ve 20.letech, ale myslím,že z tohoto období už k nim nic nepatří. [Kutil] 08.01.2012 |
|  Víte, že starý, ale jaké národnosti? Možná, že nějaký rys české? Bohužel, žádné logo. Rok mozek není. :-( [madzagos] 08.01.2012 |
| Obávám se, že z téhole fotky se nic nepozná a pokud není na kole štítek nebo nějaké jiné značení, pravděpodobně se výrobce nezjistí. Není vpředu nějaký štítek? Jinak podle tvaru řídítek a předního blatníku který je až za vidlicí (pokud není ulomený) to vypadá na nějaký starší kousek, řádově 20. léta, ale je to jen můj laický odhad. Podivej se na torpédo zadního kola, jaké je značky a jestli na něm není vyražený rok. [Michal14] 07.01.2012 |
|  Vážení kolegové, Mohli byste mi říct, jak to kolo? České? Děkuji moc! [madzagos] 07.01.2012 |
|  Dřevostroj [VlastaŠ] 30.12.2011 |
| František Brauner vypadá na výrobce, když i držák lampy je ve tvaru B .. [jirka.novak@soukroma.cz] 17.12.2011 |
|  Ahoj kolegové! Je možné, že se jedná o rok výroby znamená? 1912 ... [madzagos] 17.12.2011 |
|  EFFEKT (František Brauner, Bruntál) (?) Maďarsko, Szeged [madzagos] 06.12.2011 |
|  Děkuji moc! Tento ES-KA reklamu, v mém rodném městě. Odlehlé části Maďarska. [madzagos] 06.12.2011 |
| U značky EFFEKT mám, bohužel, jen jednu poznámku, a to ještě bez zdroje a tím pádem bez záruky: František Brauner, Bruntál. Možná to byl prodejce, nevím. Také uvítám jakoukoliv další informaci. [HonzaH.] 06.12.2011 |
| To já mám po včerejší mikulášské jízdě kolo Defekt,nevíte někdo co s tím ? :-( [Mikuláš] 06.12.2011 |
|  O bicyli ale nič neviem, možno HonzaH by niečo vedel... [Milan Ježík] 05.12.2011 |
|  Z opačnej strany. [Milan Ježík] 05.12.2011 |
|  Ja mám tento Effekt. [Milan Ježík] 05.12.2011 |
| Znáte nějaké jméno EFFEKT 1938 kole? Thx madzagos [madzagos] 05.12.2011 |
| Díky... [Petr] 22.11.2011 |
| madzagos..mohl by jste mi změřit výšku krku? [Petr] 20.11.2011 |
|  Nestandardních rozměrů řetězové kolo.Navazující volně běžící... originál má také fixní kolo. [madzagos] 19.11.2011 |
|  Děkuji moc! Ve chvále české master! I 1910-20 byla odhadována. emblem se zdá být originál [madzagos] 19.11.2011 |
| Tento rám je opravdu mnohem starší než 1938. Podle dlohého krku a vařených spojů bych jej dokonce odhadoval na rok cca 1915! Krásný kousek . [Kutil] 19.11.2011 |
|  Česká kola je vždy zvláštní a krásné. Myslím, že je starší než 1938 ... (?) [madzagos] 19.11.2011 |
| 1938 píše Papperitz. Já si myslím, že z toho období může být štítek č. 297. Ostatní dva by měly být asi starší. Ale je to jen odhad podle typu a zpracování. [HonzaH.] 19.11.2011 |
| Děkuji moc! V roce 1938, kované FIXI kole? Myslel jsem, že dříve. Nebo na sport kole? madzagos [madzagos] 19.11.2011 |
|  Ano, je to česká firma Premier Cheb (německy Eger). Zdroj: FRANK PAPPERITZ, MARKENWARE FAHRRAD, Impressum, HochlandVerlag Pappritz, 2003, strana 75, 97. [HonzaH.] 19.11.2011 |
|  HELO! Jsem maďarští kolegové. Pomoc! Prosím pošlete mi informace o kolo. Český premiér značku? Rok? Děkuji moc! Madzagos (a Google Translate) [madzagos] 19.11.2011 |
|  zimní výlet [lux] 12.10.2011 |
|  stařičký bicykl, stařičká uniforma a staříček [VlastaŠ] 05.10.2011 |
|  auto na vodu.....nebo spíše kolo na vodu [VlastaŠ] 01.10.2011 |
|  ...Samozřejmě že avon měl i klasisické provedení pro dva pány, že by na kole cestovaly dvě dámy už se jaksi nepředpokládalo :) [Michal14] 30.05.2011 |
|  Podobný tandem "pro pána a dámu" měla v třicátých letech nabídce i firma Avon augustina Vondřicha... [Michal14] 30.05.2011 |
| Co myslíš tím, že je složené?? [Michal14] 26.05.2011 |
|  pohled na složené dvoukolo....taky nápad [VlastaŠ] 26.05.2011 |
|  dráhové kolo....ale ta motorka je taky síla....řemenový pohon jak u stabiláku [VlastaŠ] 26.05.2011 |
|  aerodynamika...ale použitelná asi jen za bezvětří? [VlastaŠ] 26.05.2011 |
| Neznam zdroj fotek, ale vsimli jste si tech ceskych napisu na posledni fotce? Bejt ta fotka vetsi, tak jde precist i ulice... Takze vzhuru do stodol patrat po "okarosovanem kolu" :o) [Kubik] 26.05.2011 |
| Ta "pracovní verze" není "pomocník pro řemeslníky", ale obchod, zejména s okurkami .. [jirka.novak@soukroma.cz] 25.05.2011 |
|  taky řešení.... [VlastaŠ] 25.05.2011 |
|  pracovní verze...pomocník pro řemeslníky [VlastaŠ] 25.05.2011 |
|  je to kouzlo tehdejší doby...staré fotky...jízda na kole pro radost [VlastaŠ] 25.05.2011 |
|  lehokolo na léto [VlastaŠ] 25.05.2011 |
|  dvoukolo...inspirace [VlastaŠ] 25.05.2011 |
|  jiný pohled na dvou?kolo.... [VlastaŠ] 25.05.2011 |
| VlastaŠ: nejen to, ale docela rád bych je viděl, jak se "perou" o řidítka, když je mají spřažené a chtěli by se třeba jen něčemu vyhnout... :-)) [HonzaH.] 21.05.2011 |
|  dvoukolo jinak.....chtěl bych vidět to společné nasedání a slézání...v tom byl asi největší um [VlastaŠ] 21.05.2011 |
|  A ještě jeden obrázek, jak se dají využít kola z kola [VlastaŠ] 27.02.2011 |
|  Toto vozítko je vzdušny pohon. Zdravím o víkendu [VlastaŠ] 27.02.2011 |
| To není Tleskač to je Štefan ! ,,Já pamatuji,jak touhle dobou chodil po vsi dráteník, a teď Štefan. Hoši tak už se neperte,to jste družstevníci? Štefan....,, Omluvám se za citát z filmu,který sem asi nepatří,ale mě to tak s ohledem na vleklé téma FAVORIT napadlo :-D [Hynek] 25.02.2011 |
| Není to sám Jan Tleskač? [JzK] 25.02.2011 |
|  co vy na to? [štefan] 25.02.2011 |
|  ještě jsem na tom nejel a asi nikdy nepojedu. Podařilo se mi sehnat dělanou jednokolku ze starého kola....v přední vidli naražený krk a na tom sedlo [VlastaŠ] 08.02.2011 |
|  ---a něco na koleje [VlastaŠ] 27.09.2010 |
|  RETRO vozítko [VlastaŠ] 27.09.2010 |
| ...ten motor o dvě fotky níže není moje fotka....to tam někdo vložil (přebil) následně [VlastaŠ] 26.09.2010 |
|  z jineho uhlu [Hanz_zlin_CB] 26.09.2010 |
|  to je 1939 Sironval double seater [Hanz_zlin_CB] 26.09.2010 |
| VlastaŠ: to je dokonce pětikolka :-) [meela] 24.09.2010 |
|  .....kurňa...ńákej přerostlej [VlastaŠ] 24.09.2010 |
|  čtyřkolka...to byla doba?!? [VlastaŠ] 24.09.2010 |
|  ...ale tohle je sakra starý....to ž asi neuvidme ani v muzeu..... [VlastaŠ] 23.09.2010 |
|  ...staré foto...mladý cyklista na dvoukolu [VlastaŠ] 23.09.2010 |
|  by mě zajímalo co na ty bečky říkali ty pláště [consigliere] 22.06.2010 |
| @ consigliere (18.06.2010): Když se člověk zamyslí, tak vidí, že vlaštovky, jakkoli namontované,
vždy simulují, či kopírují část beranů. Pokud vlaštovky obrátíte prohnutím dolů, napodobuje
to berany, akorát bez před. oblouku, když je natočíte dopředu, jde o berany bez spodního oblouku ..
Vše záleží na individuálním stylu jezdce, zda je víc pohodlný (drží se nahoře), či spurtér/časovkář
(dolní úchop), anebo vytrvalostní dříč, kdy spojí oba předchozí styly a drží se vpředu a níž ..
Proto jsou berany universální pro každého .. JS. [Olkyc] 21.06.2010 |
|  zajímavé foto z netu, hlavně kvůli těm řidítkám, zajímavý bylo že když sem na burze v drahotuších
měl svoji sportovní esku(ročník 1993?) s vlaštovkama obrácenýma dolů mi všeci říkali že je to špatně [consigliere] 18.06.2010 |
|  šlapadlo na sníh...to je prácička: foto z netu [VlastaŠ] 28.05.2010 |
|  něco pro děti....domácí tvorba [VlastaŠ] 17.04.2010 |
|  a jiný samohyb...byli to umělci.... [VlastaŠ] 17.04.2010 |
|  sáňky na kole...tedy...to je odvaha...foto z netu [Vlasta] 12.04.2010 |
| presne tohle ma muj znamej v nemecku [Hanz] 12.04.2010 |
|  ...no a co takovéto spojení? ...opět foto z netu [VlastaŠ] 12.04.2010 |
|  ...jiné řešení...spojení dvou kol....foto z netu [VlastaŠ] 12.04.2010 |
|  i takový samohyb se dá najít na aukru....naní aktuálně [Vlasta] 27.03.2010 |
|  Foto z aukra...dětský samohyb [Vlasta] 12.03.2010 |
|  Na aukru se kdysi objevilo i RETRO.... [Vlasta] 24.01.2010 |
| tak to je zlo, vubec nevim jak to funuje asi je to prvni krok k koleckovemu kreslu :) [Hanz] 09.01.2010 |
|  Na této stránce jsou fakt dobré věci...doporučuji a dávám jedno stažené foto [Vlasta] 09.01.2010 |
| Ahoj tak vidíte vše už tady bylo ty kolečkové inleny jsou super kousek, kdes je našel?? [Míra] 04.01.2010 |
| Příšerné. To musí být sběratelský skvost. [Koki] 03.01.2010 |
|  tohle je v pohode to sou inliny :) ale co toto vyrabeno 1930-50 [Hanz_LIT] 03.01.2010 |
| A ty jsi to zkusil? Jestli bych to svou váhou nezničil, tak bych do toho šel. [Koki] 03.01.2010 |
|
|