MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307711 příspěvků |7576 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexBicykly a jiné bezmotorové str | Diskusní téma 27.11.2020 07:18  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Lze zjistit stáří kola a originálnost dílů Göricke?


 Dobrý den,
nejsem sběratel, ale obdivuji historii obecně a kola mne fascinují obzvlášť. Mám níže vyfocený Göricke a zajímal by mne datum vzniku. Dedukcí jsem došel k r. 1889, ale "zlé" jazyky tvrdí, že indície není pův.
Tou indícií je sedlo s vyraženým č. 89, což je důvodem si myslet, že jde o model toho roku.
Další, negující, indícií, je kryt řetězu s vyraženým logem SK, což, zřejmě, pochází z dílny Esky, resp. jejího předchůdce. A Eska, ani SK, pokud dosahují mé chatrné znalosti, v r. 1889 neexistovaly. Pokud se mýlím, pak má domněnka, o vzniku kola před 121 lety, je upevněna.
Další indícií je č. na Torpedu, které by mělo udávat rok vzniku. je tam 34 a písmeno P.. Ovšem fakt je, že Torpedo, potažmo z. kolo a i sedlo, mohly být vyměněny.
V. č. pod sedlem = 35855.
Jde nějak zjistit původnost kola, čili originálnost dílů? Kontaktoval jsem i výrobce, ale díky mé mizerné němčině mne, asi, dobře nepochopili a napsali něco ve smyslu, že díly na mé kolo žádné nemají .. Díky všem za příspěvky.

Koukám, že sem nedám víc, jak 1 foto .. :o/ .. Je tu nějaká úložna fotek, fotogalerie ap.?
No nic, zatím tu dám letmý popis a svůj názor.
Tento model patří mezi 1. vyrobené typy, 15 let po založení firmy, čili je staré 121 let! V logu dominuje písmeno G, stylizované do tvaru draka, požírajícího si ocas. Dnes už firma toto logo nepoužívá.

Pozornosti zaslouží přední bubnová brzda, ještě s pův. lankem a bowdenem i pákou.

Rovněž je zajímavý zámek v páce Torpeda, bohužel bez klíče a zamčený.

Zámek řízení je rovněž zajímavý, ale dá se spatřit častěji, než ten v Torpedu ..

V kůži sedla je vyraženo 89, což označuje model r. 1889 a je puncem letitosti celého kola ..

Na plášti je napsáno: MATADOR CORD LICENCE ADERSOL.
JS.
JS.    [OlkycRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Chlapi, dejte si závody na kolech a ten lepší má pravdu :-)    [s11]   04.08.2010
Odpověď   http://www.aukro.cz/item1172269436_bubnova_brzda_kompletni_funkcni_100_r_stara.html

http://www.aukro.cz/item1172671114_goricke_kolo_zadni_zamek_v_torpedu_100_r_stare.html

http://www.aukro.cz/item1172676399_100_r_stare_kliky_osa_goricke_kompletni.html    [Stoletý]   04.08.2010
Odpověď  Email sem ti nikdy nepsal, to se pleteš(ale celkem se nedivím že ti někdo píše), můj názor je že není férové nabízet zboží takové jaké není, kdybych měl repliku mony lisy taky nenapíšu že je ze čtrnáctého století a že je to "možná originál?"

http://www.aukro.cz/item1168890845_sedlo_89_s_5_pery_sedlovka_121_let_stare.html
http://www.aukro.cz/item1172671114_goricke_kolo_zadni_zamek_v_torpedu_100_r_stare.html

Být laik tak nevím že ten nápis 34 pod orlicí na torpedu je ročník výroby, bohužel dokud sem tomu všemu nerozuměl bylo těžké najít co je pravda a co ne.
Už k tomu nebudu více dodávat, hádky nepatří na zdejší fórum    [Radca]   04.08.2010
Odpověď  A ještě něco. Jsi nemocný člověk, úchyl, kterému nestačí, že mne spamuje 20 maily denně, ale ještě musí otravovat i na veřejnosti. Anonymita netu Ti svědčí, přizdíři, co? Takže hybaj dom a zas mi něco pěkného napiš ..J.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2010
Odpověď  Hele, proč lžeš? Nikde jsem nic takového nenapsal, tak tu nerozdmýchávej vášně! Jestli Ti je ho líto, n. závidíš, tak breč na můj soukromý mail, ne tu dělat vlny. Anebo jsi takový ubožák s IQ 0, kterému to nedojde? Takže si hraj a nezlob .. a běž ke svým na BF .. J.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2010
Odpověď  je hezký že i přesto že ti tady všeci napsali že to kolo je z 30tých let tak prodáváš jeho díly na aukru jako 121 let? staré :-D
škoda ho na díly    [Radca]   03.08.2010
Odpověď  Olkyc: jsem podobný umělec, na silničce sem blatník takhle utnul kvůli novým brzdám, ale tady je to origo, kola většinou před třicátým rokem to měla ukončené před vidlicí, nevýhodou je že při vyšší rychlosti na mokru je zaházenej krček od bordelu...    [consigliere]   04.06.2010
Odpověď  Tlumič řízeni,tu bych s Hanzem nesouhlasil.V 30.letech se cestni síť v tehdejší CS. modernizovala,ale mnoho cest bylo ve špatném stavu.Proto bylo možné řízení jízniho kola utlumit.Je to sice trochu zavádějíci,ale kolo tolik neposkakovalo .    [A.A.]   04.06.2010
Odpověď  Ještě mne zajímá, jestli je možné, aby byl př. blatník ukončen viz úvodní foto .. Ještě jsem to neviděl .. Na pohled to vypadá origo, ale čas dokáže setřít amatérský zásah a někteří šikulové jsou umělci .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2010
Odpověď  Vyhodit určo ne ..
Ještě zvonek není pův .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2010
Odpověď  Šlapátka nejsou původní a sedlo je Asmann.Možná tam nepatří i ty blatníky.Kolo jsem sehnal nekompletní a se spoustou dílů z různých kol,takže jsem přesně nevěděl co kam patří.Ale určitě by byla škoda ho vyhodit do šrotu.Od kud jsem ho zachránil.    [mojcek]   03.06.2010
Odpověď  s krytem řetězu to máš jednoduché, při koupi na kole nebyl a opravář měl zrovna jenom SK(eska) a tak to na kolo namontoval, kolik různých značek je na dnešních kolech?(přehazky, představce, sedla) mám kryt řetězu SK na tripolu ročník 1928, kde až na pedály, ručky a sedlo bylo vše původní, počítám že tam přišel stejným způsobem

Gerička na posledních fotkách, pedály asi původní nebudou a sedlo je ukrajina

a neberte ty kola tak vědecky    [consigliere]   03.06.2010
Odpověď  Pěkné, akorát chybí kryt a mi přijde, že pedály nejsou pův. .. Sedlo je pův.? A co na něm je vytlačeno?
Vůbec by mne zajímalo, co Göricke měli na sedlech a krytech řetězu a zda je možné, aby tam bylo SK .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jeden    [mojcek]   02.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další    [mojcek]   02.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [mojcek]   02.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  A toto je moje Gerička.Rok dle torpéda 1938.    [mojcek]   02.06.2010
Odpověď  ...heh, už jsem z těch motorek tak zblblej, říkám tomu tlumič řízení; ono to principielně funguje úplně stejně (stěžuje otáčení řidítek), akorát za jiným účelem. Hans má samozřejmě pravdu :-) Zámek na řidítkách s kolíčkem otáčení úplně znemožní, ale krádeži taky nezabrání :-)    [Pepa]   02.06.2010
Odpověď  Tlumič se mi též nezdá, ale ani Tvůj argument mi nesedí .. Kdežto zámek, bránící zloději v řízení, zní logicky .. Tř. nám Pepa svou tezi rozvede .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2010
Odpověď  zamek??? tlumic rizeni???? co to je za kraviny??? jakej by to melo vyznam neni to spis pomucka pri parkovani kola aby se nezvrtly riditka, proto to utahnu ja kolo v klidu stoji.....oprene o zed.... na co bych jako tlumil???    [Hanz_zlin_CB]   02.06.2010
Odpověď  Tak co, Pepo, je to zámek, n. tlumič řízení ..?
Upřímně, já o žádném tlumiči nikdy neslyšel, vždy šlo o zámek tohoto typu, který jen ztěžuje otáčení řídítek.
jednou, kdysi dávno, jsem měl v rukou kolo, kde bylo něco mezi maticemi řízení, či spíš na horní, závitové misce, co zabraňovalo točení řízení, ale je to už dlouho a od té doby jsem nikdy nic podobného neviděl ..JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se, nechal jsem se unést pohledem na "výřad" jemu podobných, viz foto. Je to opět z již známé knížky od Franka Papperitze: MARKENWARE FAHRRAD, str. 230. I přesto stále věřím Jirkovi, že se trefil :-)    [HonzaH.]   01.06.2010
Odpověď  Honzo, marně koukám, kde ve štítku vidíš slovo Werke. Je tam 2x GÖERICKE, werke nevidím.
Neví někdo, kde je k vidění tento znak v plném lesku? Určo jich je všude plno .. Dík za směr .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2010
Odpověď  nitram76: Když pošleš Kopidlno, pošlu Goericke :-) , případně jiná dohoda, bližší na mail.    [HonzaH.]   01.06.2010
Odpověď  Na štítku máš nahoře nápis Goericke-werke. Protože tento název začali používat až od r. 1921, tak to je teoreticky nejzazší datum. Ale jen teoreticky, spíš bych souhlasil s Jirkou, resp. věřil číslu z torpeda.    [HonzaH.]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zámek v Torpedu.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Logo v kůži sedla .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Však jsem psal, že kryt je negativní indície, čili nepodporující tezi o vzniku kola v r. 1889 .. U sedel Sport 05, 06 je jasné, že jdeo typové označení, kdežto u Favorit 53 to tak jasné ní .. ale odvozovat od značení sedla výšku rámu je naprostý nesmysl .. Pokusím se najít a vložit foto štítku se zámkem řízení .. JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám na svém vysokém kole sedlo z favorita s číslicí 52, na základě čehož již několik lidí usoudilo, že moje kolo je velikosti 52 palců.... V roce 1889 homo bicyclicus sotva slezl z vysokého kola, kdepak vzduchem plněné (falcové)? pláště. Tady je skutečně DOBRÝM vodítkem ono torpedo a to přes fakt, že mohlo být vyměněno.... Rád bych viděl ten zámek na řízení, on to bude spíše tlumič řízení, skutečných zámků na řízení s kolíčkem je vidět spíš málo. Mimochodem, má to nabouranou vidlici. Také z hlediska formální logiky má tvůj konstrukt určité nedostatky, například to, že sice správně uszuješ na řetěz ESKA, ale z tím, že v roce 1889 ještě neexistovala nelze nijak podpírat domněnku o r.v. 1889....    [Pepa]   31.05.2010
Odpověď  Ahojda opřel jsem se do renovace/zachování kol Brennabor a Göricke.Na Brennu je stejný zámek do náby,což mi nepřipadá nějak moc zvláštní.Göricke mám z roku 1930 dle Torpeda,na středovém tácu je velký napis Göricke,přez aukro jsem nedávno pořídil i přední blatníkový znak.Jediné co mě chybí je G-štítek,propásl jsem jeden na aukci ale přijde další.Jinak Brennabor mám se štítkem Kopidlno,asi tam bylo na opravě(a víte jek chodí lup lup a originál je fuč),občas se takové štítky vidí na e-bay,ale s tím já neumím.Časem dodám foto před a po....Martin    [nitram76]   31.05.2010
Odpověď  Fotky se dají přidat "přidat odpověď". Mj. už jsme spolu komunikovali e-mailem.    [VlastaŠ]   31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  jirka ma pravdu, je to proste obycejne kolo z 30.let, netreba v tom hledat slozitosti.
Kola pred rokem 1900 bych si predstavoval nejak takhle:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=127&idtop=122320
Jinak k tomu sedlu, to je stejne jako na favoritu. Z roku 2004 neni a 1904 taky ne...viz foto    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Odpověď  cislo modelu sedla... pred rokem 1900 vypadalo kola uplne jinak....    [jirka]   31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co to sedlo s č. "89"? JS.    [Olkyc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Odpověď  obycejne kolo s bubnovou brzdou rok cca 1930-35    [jirka]   31.05.2010
 Přidat odpověď   (35) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006