MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316695 příspěvků |8239 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 63 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexBicykly a jiné bezmotorové str | Diskusní téma 20.1.2025 22:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

KOLO ČZ praporkové


 Ahojte, tak se ze mě stal majitel kola ČZ. Mám starší auto (další se rodí) a slabost pro starší věci vůbec. No a tak při rozhodování, co si pořídit, abych ženě pořád neujížděl dvacetiletým (=pro mě hypermoderním) Favoritem, bylo celkem jasno. Mimochodem mám ještě další tři Favority (1955, 1960 a 1965) + hafo dílů. Před deseti lety jsem (pitomec) dal pryč předválečného Premiera s berany včetně hromady dílů a jednu další předválku po sousedovi... Taky mámin Achiles je kdovíkde. Člověk je někdy trouba.
Tak posílám fotky a prosím o věcnou diskusi, co je blbě. Rozhodně bych uvítal výměnu sedla z brněnské zetky za originál ČZ. Ještě musím nafotit přední nábu, která taky není originál. Otazníky mám s dynamem Bosch, "Nounejm" reflektorem a zvonkem a se zadní odrazkou z hliníku? A co s rukojeťmi? Ježišmarjá a kovové čepičky místo PVC! Jinak je to asi kolo totožné s Michalovým. Dohromady bychom z toho dali dost originální kus... Tak prosím, do mě!!! Kolo je mechanicky perfektně seštelované, jede úžasně. Jinak kompromis mezi zachováním, co se dalo a repasí (natřené blatníky, nové trubky šlapek, nový výplet, asi nová/stará zadní nába a ČZ torpedo).    [panelfotrRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj všichni příznivci kol ČZ Strakonice - posílám odkaz na galerii mých dílů na výměnu. V případě zájmu napište
http://scottscott.rajce.idnes.cz/CZ_Strakonice_-_d ily_na_vymenu/    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2015
Odpověď  Tak se pomalu připravuju na renovaci a zatím je to spíše o shánění dílů...

http://scottscott.rajce.idnes.cz/CZ_Strakonice_-_p raporkove_kolo/    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2015
Odpověď  Chtěl jsem napsat nejautentičtěji.    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak ještě jedna zajímavá stránka z Auta 15.10.1940 v souvislosti s cyklistikou. Detail inzerátu ČZ už jsem omylem poslal víckrát, omluvte starce a jeho nedokonalost v ajtý (smajl).    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Krasavice inteligentní z Auta 15.10.1940 a kolo ČZ    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z Auta 15.10.1940.    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ebola: Moc děkuju, dokonalé informace. Návrh: to, co jste napsal, uvést jako samostatné téma - fous pro nováčky. Předpokládám, že desítky začátečníků mělo (a bude mít) naprosto stejné dotazy na konzervaci eventuálně patinování. Takhle by šlo jen odkázat, eventuálně pak tento "fous" doplňovat novými poznatky,postupy a nápady. Myslím, že by to bylo velmi prospěšné vzhledem k sílícímu veteránskému trendu zachovávat vozidla co nejautičtěji v původním stavu. Když už se "zprasilo" tolik aut a motorek (a do těchto zprasitelů se počítám bohužel taky...), tak ať alespoň kola jsou zachována co nejvíce.
Pro zajímavost přikládám skeny z těsně válečného časopisu Auto z 15. října 1940 s koly a reklamou ČZ. Obecně všem doporučuji datovat (když to jde) skenované materiály. Pak se snad omezí nechutné hádky, jestli to či ono bylo před válkou a po válce atd... S těmito hadači a sprosťáky mám úplně stejnou zkušenost i na jiných webech pro totálně jiné obory. Anonymita na internetu působí jako přírodní zákon.    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011
Odpověď  Originální rukojeti bude celkem problém sehnat. Nejlépe vyhrabat na šroťáku nějaké torzo tohoto kola a očesat je z něj (můj případ), nebo se na burzách pečlivě dívat, zda se nebudou řidítka válet někde v bedně. Šance, že seženete tímto způsobem obě najednou je ale celkem malá. O víkendu se pokusím rukojeti nafotit, ale na Vašem místě bych to nehrotil a zatím v klidu nasadil třeba dřevěné.
Silichrom na niklované a chromované díly vůbec nepoužívám, daleko šetrnější je třeba Tempo a další přípravky. K oživení starého laku, hliníku nebo chromu je vhodná ocelová vlna, samozřejmě pouze extra jemná. Pozor - nepřehánět s leštěním ani s tlakem na vlnu při samotném leštění. To Tempo lze s úspěchem využít i k oživení plexiskla (blinkry atd.), naopak ho v žádném případě nepoužívejte na poškozený lak (např. rám Vašeho kola), protože vzniknou ošklivé fleky na zkorodovaných místech. Rušivá vyrezlá místa lze seškrabat do úrovně laku a lehce tónovat hodně ředěnou černou barvou. Způsobů je mnoho, každý používá svůj osvědčený postup, konečně zkoušejte si to sám na nějakém orezlém vraku. Na konzervaci celého stroje používám Kerotix ředěný benzínem. Ten se po vyschnutí dá rozleštit do matného lesku a jeho výhodou je i to, že výrazně ztmavnou zkorodované fleky bez barvy, což se na tmavém rámu Vašeho kola docela hodí.
Patinace – používám celou řadu postupů od slabých kyselin až po „mechanické“ opotřebení. Nevím, jakou barvou jsou Vaše blatníky natřeny a jak je upraven podklad, ale zbavit se lesku barvy lze např. jemným prostředkem na nádobí (samozřejmě pod vodou) a podobně. Opět platí zkoušet, ono hodně záleží na podkladu a stupni „vyrezlosti“ dílu. Některé díly se musí patinovat a opětně rozlešťovat několikrát za sebou, než dosáhnete správného efektu a někdy je potřeba znovu vyvolat korozi. Nově pozinkované díly lze patinovat chemicky. Na některé věci se dá použít Niklík, na něco třeba čaj, škála prostředků je opravdu bohatá a doufám, že i ostatní Vám nabídnou své postupy.
Moc s opravou kola nepospíchejte, on Vám čas přihraje do ruky originální přední blatník i další díly a kolo bude opět krasavec.    [Ebola]   20.07.2011
Odpověď  Ebola: Naprosto souhlasím, žádná renovace. Nechám s patinou. Moc děkuji za informace a rady začátečníkovi, za ty se v polsku plotí zlotem (jak praví klasik). Takže odrazku a zvonek nechám. Budu dohledávat věci ČZ (světlomet, taštička, sedlo, dynamo) a eventuálně s rozvahou měnit.
Rukojeti budou asi velký problém - už jsem pochopil popis v reklamě ČZ: "rukojeti jsou ze zvláštní lisované hmoty". To teda nevím, jak sehnat... Dřevěné originály nebo repliky jsem viděl, ale bakelit ne. Máte nějaký zdroj? Dají se sehnat?
A prosím ještě o 2 rady (či alespoň odkaz)
1. čím se konzervuje (kovové a pokovené věci bych tipoval jemně Silichromem ev. zbrojní olej, ale co s plochami s kombinací barva/holý kov/rez?
2. jak citlivě patinovat - kov - ten bych nechal, on už čas svoje vykoná? a nově natřené plochy - v mém případě blatníky a světlo? Nechci udělat nějaký nevratný kiks, to to radši nechám tak.    [panelfotr]   19.07.2011
Odpověď  Kolo je to celkem pěkné, ale tu cenu bych až asi nebyl ochotný dát. Rukojeti jsou původně ze slabého hnědočerného bakelitu a rádi praskají. Předchozí gravírovaný typ kola měl papírové lakované rukojeti s kovovým zakončením obou stran. Odrazka je původní, ale pokud ji chcete vyměnit za jinou, tak bych o tuto měl zájem. Váš zvonek se dával na kola ČZ, tak ho tam nechte, tedy pokud si neseženete typ s logem ČZS. Na vašem místě bych zvážil nutnost renovace - některé opravené díly se dají celkem snadno zapatinovat a zbytek kola zakonzervovat. Myslím, že přiznané stáří se k takovému kolu hodí, už jen pro to, že nově zrenovované kolo nemá tu původní šťávu. Vím o čem mluvím, mám jak kola v původním stavu, tak i po renovaci - ale je to jen můj osobní názor. Doporučuji prohledat diskuze na téma ČZS, které jsou níž - bylo tam mnohé řečeno a je tam i dost fotek. Přeji pěkné poježďení.    [Ebola]   19.07.2011
Odpověď  Micha14: Ano, pán, který dal kolo dohromady, natřel konec zadního blatníku a celý přední blatník. Zadní byl zlomený na kusy, je svařen a nýtován, ale naprosto původní. Přední prý byl totálně rezavý. Já bych ho asi rezatý nechal... Nejsem si jist profily blatníků, speciálně ten přední? S rukojeťmi souhlas, pokusím se časem sehnat ty červené gumy. Dřevo mi na konec třicátých let či na léta 40. připadá "zastaralé"? Nebo není? Nechal jsem si nějaké staré odrazky+tu se zámkem+zadní světýlko po otčímovi, tak tuto droboť vylepším, až se dostanu na chalupu. Sedlo je moc pěkné, i když z jiné zbrojovky... Snad se časem k originálu + té taštičce + třeba zvonku + dynamu a světlometu dohrabu. Mám na chalupě nádherně zachovalý světlomet Daimon, ale ten se tam asi nehodí? Jinak díky za shovívavost až pochvalu!
Hynek: To je fakt, aspoň černé by ty rukojeti byly vhodnější. Odrazka - to už jsem řešil. Taky díky za pochvalu, přece jen jsem tady novej!
A dotaz mimo čízu: nevíte někdo, kdo dělal kola Tatra (já jsem autař-tatrovák)? V Kopřivnici určitě ne, ale je jich zachováno docela dost, takže mi to na nějakého malo-malovýrobce nesedí.    [panelfotr]   18.07.2011
Odpověď  Mě se to také líbí. Možná kdyby ty rukojeti byly černé, když už ne dřevěné a jiná odrazka . Ale to jsou opravdu hlouposti. U mě bys prošel :-)    [Hynek]   18.07.2011
Odpověď  Je to moc pěkný kousek, gratuluju. Je to opravdu to samé kolo jako to moje (ve skutečnosti mám už dvě ale to druhé není zdaleka tak pěkně zachovalé, koupil jsem ho hlavně kvůli zachovalému původnímu převodníku). Zdá se mi že tohle už ho někdo trochu restauroval ne? - třeba ten býlý konec zadního blatníku vypadá nově natřený. Osobně bych vyměnil akorát rukojeti na řídítkách, tyhle mi k tomu moc nejdou. Já jsem koupil dřevěný repliky, vypadají na tom dobře, i když vůbec netvrdim, že tam takový původně byly. Měl jsem tam původně zbytek jedné rukujeti z červenohnědé gumy, ale byla už uplně zpuchřelá a jen jedna. Měl jsem štěstí že mi tam zůstalo původní sedlo se znakem ČZ, ale tohle taky nevypadá blbě. Sehnal jsem k tomu ještě původní brašnu na nářadí, taky se znakem ČZ.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 15 - (zatím) poslední    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 14 - už to bude    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 13    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 12    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 11    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 10    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 9    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 8 - už jsem za půlkou    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 7    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 6    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 5    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo a pár fotek.    [panelfotr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2011
 Přidat odpověď   (27) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006