 Koukám,že tu moc znalců velocipédů není, přesto to zkusím. Sehnal jsem kolo zn.
Kompakt, snad rok výroby kolem r. 30? zatím se ho nechystám renovovat, jen ho
rozeberu a promáznu. Spíš bych ho chtěl dokompletovat, tak by mě zajímalo, jak
je to s replikama na starý bicykly-dělá někdo rukovítka, myslým, že by měli být
dřevěný, a gumy na šlapátka, takový ty ze dvou půlek-dodám foto a špalek do
přední brzdy. Dál co se používalo na tyto kola za typy předních světel,
býv. majitel říkal, že tam bylo světlo s dynamem, ale já bych myslel spíš
karbidku? a zvonek, abych věděl jaký typ schánět. Taky by mě zajímalo,
jestli se tyto kola vyráběli v ČSR? Díky za postřehy [Jíra] 20.02.2007 Přidat odpověď |
| Kola Kompakt, výrobca ES-KA Cheb, ale boli používané i súčiastky / stred kola značené Premier Works /. Čiže komponenty od výrobcu ES-KA a jednotlivé druhy kôl s rôznymi názvami ako v tomto prípade Kompakt. Ja mám podovný s iným tvarom stredu ozubeného kola a podľa zadnej náby r.v. 193O. v.č. rámu 585835 [luboes] 03.07.2012 |
| Gumy na šlapátka, je možné vyrobiť z hokejového puku, s ktorého pilkou na železo vyrežeme príslušný tvar, vyvrtame dieru, upravíme pilníkom a nasadíme. To je všetko [luboes] 01.07.2012 |
| Čo sa týka drevených rukátok, tak ja si ich vyrábam sám. Stačí na to plochý vrták do dreva napr. na esku velkosť 25 mm, uchytený do ručnej vŕtačky, ktorým vyvŕtam dieru do agátového dreva_pretože má krásnu kresbu. Potom opracujem na hrubo sekerkou a na finálnu podobu použijem brúsny kotúč v karbofrézke. V závere jemným šmirglom očistím a hotovo. Toto všetko bez použitia nejakých dalších nástrojov. Cena minimálna a výrobok je Váš vlastný. [luboes] 01.07.2012 |
| Silnější dynamo sháním kvůli větrné elektrárně-neděste se, že bych tam montoval
nějaké historické dynamo, k tomu mám cit. Potřebuju ale něco o výkonu aspoň 10
W. Před lety jsem vyrobil vrtulu, teď jsem se k tomu vrátil a zjistil, že na
dynamo z Trabanta je slabá. Než začnu vyrábět novou, chci to zkusit se slabším
zdrojem než 200W. Včera jsem si vzpomněl na induktor z telefonu Tesla, kterým
jsme rožínali 40W žárovku, musím to někde sehnat. Tak a dost, už to tady nebudu
zamořovat nebicyklovýma příspěvkama. Budiž mi omluvou, že su cyklista (byť
jezdím na novém kole). [Vojtěch] 28.02.2007 |
|  A tu je držiak, ktorý zároveň robí reklamu. Že viete akému bicyklu ? [Milan] 27.02.2007 |
|  Ospravedlňte kvalitu obrazu... [Milan] 27.02.2007 |
|  Presne kolega Vetroplach ma predbehol [Milan] 27.02.2007 |
|  A zde je světlo, které se na ten plech dá upnout. Lampa je na dynamo a uvnitř je
plochá baterie. [Větroplach] 27.02.2007 |
|  Takto mám ten plech na kole já ... [Větroplach] 27.02.2007 |
| Ano, myslel som tu "mriežku" že je to držiak svetla ,tie diery by
tam mali slúžiť ako aretácia aby svetlo nevyskočilo z držiaku. [Milan] 26.02.2007 |
| Prohlídl jsem svá kolo a více méně podobný plech tam mám také. Nicméně ve
většině případů k ničemu neslouží, nebo o tom nic netuším. Akorát si myslím, že
ve tvém případě by měl plech směřovat opačným směrem, protože by jsi tam pak
nedostal lampu. Ale na druhém kole ho mám stejně nahoru jako ty, ale to zase
není se světlem. A na dalším kole na něm bylo uchyceno světlo. [Větroplach] 26.02.2007 |
|  ty držáky jsou určitě na světlo, jsou se stupnicí, takový podobný světlo s
držákem a stupnicí dávali i na Stadion typ S 1, na ty první.Mě šlo spíš o tu
mřížku viz foto, jestli to tam má nějaký význam, nebo je to jen dekorece?? [Jíra] 26.02.2007 |
| Ano - držák na karbidku bude vážně asi nejspíš držák obyčejného světla. Už jsem
to někde viděl. Bývají u toho i jaké si čísla a dá se na tom přední světlo
natačet. Celkem praktické. [Větroplach] 25.02.2007 |
| Vojtěchu - nač potřebuješ silnější dynamo? Mě ty staré stačí celkem bohatě.
Stejnak tam mám většinou zapojenou baterku a dynamo nepoužívám...A hlavně jezdím
za světla...:o) [Větroplach] 25.02.2007 |
| Vidím zde ty dynama-neexistuje bicyklové dynamo, které dává víc než 3 W jako ty
,,nový" z DDR? [Vojtěch] 25.02.2007 |
| To čo si nazval držiakom na karbitku, je v skutočnosti aj držiak svetla /nejaké
také svetielka mám na povale/. Pri kompletácií bicyklu by som Ti poradil aby si
použil komponenty rovnakej značky, nebolo to prvidlo ale vyzerá to lepšie. [Milan] 25.02.2007 |
| S cenama součástek je to různé. Třeba teď jsem koupil staré kolo zhruba ve stavu
jako máš ty jen bez sedla a předního světla za 200,- Kč. A před rokem jsem za
1500,- Kč pořídíl nádherné kolo s úplně se vším co na něj patří. A když jsem si
pro něj jel, tak jsem si říkal, že jsem v úplně jiném světě. V tom kraji jezdili
snad všichni na starodávných kolech. Bylo to pěkné. [Větroplach] 23.02.2007 |
| Rokověti se v replice dají sehnat určitě. Sice netuším cenu, ale na
http://www.mesicek.cz/main.php?lang=cz je dělají. Kdybys je od nich bral dej
vědět. Zajímalo by mě to. Na tento typ kol se hodí nejspíše No.13. Je to sice
dělané na velké kolo, ale pokud si řekneš průměr a rozměr jistě to nebude
problém přizpusobit... [Větroplach] 23.02.2007 |
| Díly by určitě neměly být drahé, pokud si někdo řekne za přední světlo 100 Kč,
tak je to horní hranice (pokud není nepoužité). Doporučil bych koukat okolo
sebe, při železných nedělích, na vesnických šrotištích apod. Já jsem nikdy nebyl
cyklistický nadšenec a jak vidíš, ty doplňky se mi doma nahromadily prakticky
samy. Jinak co se týče informací a literatury, té je na velocipédy jako
šafránu. Ono popravdě- před válkou vypadala většina kol stejně a když seženeš
nějaké bez štítku, tak už asi nezjistíš, jestli je československé, anglické,
nebo ukrajinské. [Petr Kropáček ml.] 23.02.2007 |
|  Peťo díky, vidím že jsi velocipédový znalec. šlapátka mám na kole ten typ co je
na fotce šlapátek dole ty dvě gumy na jedný osičce, ale jedno šlapátko mám
vočesaný, tak mám co shánět. Zadní světýlko nemám, mám tam jen tudle
odrazku.Světla přední si vybavuju, že na burzách bývají, to zadní už jsem taky
viděl. nevíš tak orientačně ceny, za co by se daly pořídit:světlo
přední+zadní+dynamo+zvonek, ať vím kolik si mám nachystat? Ten předchozí
majitel má kolo po dědovi, kterej s ním jezdil na šachtu,ještě mi přihodil ke
kolu hornickou karbidku:), odhadl rok pořízení na 28, ale kdo ví. Neexistuje
nějakej katlog nebo seznam výrobců prvorepublikových kol? vím že jich bude asi o
dost víc než výrobců motorek, ale snad má někdo přehled? [jíra] 22.02.2007 |
|  Příklad šlapek. Zkrátka- namontuj něco v podobném stylu a nikdo nemůže nic
říct- tyhle doplňky se mnohdy dávaly na bicykly až dodatečně. [Petr Kropáček ml.] 21.02.2007 |
|  Příklad zvonku- chybí mu kryt. Je dvoutónový- kladívko uvnitř nejdřív udeří do
vrchního krytu a pak jím vratná pružinka udeří do spodního krytu. Takže dělá
jenom cink- ding, ne jako ty moderní crrrrr :-) [Petr Kropáček ml.] 21.02.2007 |
| Jo a světlo na 30. rok určitě elektrické s dynamem. Většinou měly i možnost
napájení z ploché baterky schované přímo v plášti světla. Dozadu se dávaly malé
lampičky přichycené vedle zadního kola. Co se mřížky týče, je to jenom
ozdoba, něco jako chladičový emblém na autech. Světlo zpravidla drží objímkou na
nosné trubce řidítek. Co mi ale nejde do hlavy je ten vodorovný plech za tím
emblémem. [Petr Kropáček ml.] 21.02.2007 |
| Zdravím. Rukojeti určitě dřevěné. Ty se asi v replice neseženou, ale na
burzách vídám hnízda nepoužitých, "nových". Bohužel mi připadají
dost moderní- na takhle hodně staré kolo asi patří hladké, lehoučce soudkové a
ty jsem ještě nikde neviděl (já mám na Premierovi jen jednu a je prasklá- takže
jedině stoupnout k soustruhu a snažit se... Gumy na šlapadla taky těžko,
opět doporučuji obejít pár burz. Takhle jsem jednou koupil kvůli slušným šlapkám
celé kolo. Jinak ty šlapky s půlenými gumovými špalky mám na Premierovi taky a
musím říct, že se na tom moc nedá jezdit- hřídelky jsou hrozně měkké a ohýbají
se. Možná že by se vyplatilo (pokud chceš jezdit a ne vystavovat), aby sis našel
nějakou soudobou alternativu v alespoň podobném stylingu. [Petr Kropáček ml.] 21.02.2007 |
|  Ještě fotka držáku p. světla, nevím proč je na tom druhym držáku táhla brzdy ta
mřížka,že by třebas držák na karbidku???? [Jíra] 20.02.2007 |
|
|