MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307268 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 133 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexBicykly a jiné bezmotorové str | Diskusní téma 22.10.2020 06:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  RENOVACE STARÉHO JÍZDNÍHO KOLA - Základy
=======================
Ahoj všem, chystám se pro svého taťku kompletně k 60tinám zrenovovat staré pánské kolo, (je to symbol, že to kolo ani on ještě nepatří do starého železa :-)))

Je asi předválečné výroby. Prosím, nerad bych se dopustil nějaké nováčkovské chyby, technicky jsem celkem zručný, ale jistě jsou pevné zádady. Poraďtě mi prosím nějaká základní pravidla, aby to zůstal veterán, např. jaké se smějí používat barvy, pláště a podobně. Jméno kola vám napíšu po neděli včetně fotografií.
PS:Předběžně jsem sondoval, jak je to s chromováním, dostal jsem se až do galvanovny u nás v Plzni, a tam mi šéf výroby sdělil interní infomaci, že středová kola se ve Favoritu "jen" zinkovala, ale vydávalo se to za chrom. To by možná mohla být socialistická praxe, ale víte tedy, jak to bylo se staršími koly?? Myslím řidítka, páky, oz. kola atd...Zatím mi ale stačí jen základní rady. Průběh renovace, kterou musím stihnout za měsíc a půl, budu digitálně fotografovat a v případě zájmů i zde publikovat. Děkuji za spolupráci. Hallogen. [hallogen] 16.05.2007    [hallogenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Jak jste se popral s těma linkama,vlastní výroba?Pouštím se právě do částečné renovace starého kola a řeším problém co s linkováním?    [Tomas]   31.12.2007
Odpověď  Díky za tu chromovnu, renovuji svoje první kolo tak to zkusím.Ještě jednou díky.Mira    [Mirek]   27.12.2007
Odpověď  První plzeňská galvanovna, Plzeň-Doudlevce, Průmyslová ulice. Na netu snadno k nalezení. Ale není to chromovna, pouze dělají zinkové chromátování (do modra nebo do žluta). DO modra je více podobné chromu. Je to levnější a pochopitelně i méně kvalitní. Ale stačí to. Vše ale musí opravdu perfektně vybroušené. Narozdíl od chromování, není žádná mezivrstva. Hallogen    [Pavel Halla]   27.12.2007
Odpověď  Ahoj prosím o něco více informací o Chromovně v plzni Dodlebích, adresu-kontakt a tak,díky M.    [Miran]   25.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kola vozte opatrně :-)    [hallogen]   05.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  detail    [hallogen]   05.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě přidám    [hallogen]   05.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  včelí vosk byl z OBI na dřevo, rzevřál jsem ho ve vodní lázni, potíral jsem to štětcem a nechal do druhého dne napustit. Kůže byla místy zpuchřelá :-(. Pak jsem povrch odmastil a napustil bezbarvým syntetickým lakem na chaty, stáří cca 15 let. Za dva dny to vytvrdlo a zatím to drží .-)) Hallogen    [Hallogen]   05.11.2007
Odpověď  ještě k tomu včelímu vosku...to jsi ho rozehřál a sedlo do něj celé namočil,nebo jsi koupil nějaký krém s včelým voskem(koukal jsem, že něco takovýho se dá sehnat třeba v obuvi). Jakej jsi na to pak použil lak? Jde mi o to,aby mi to sedlo pak třeba nepopraskalo,až ho zalakuju. Díky    [tom]   05.11.2007
Odpověď  díky pánové, zbytek už je na mě    [tom]   05.11.2007
Odpověď  Ahoj, kůži jsem napustil včelím voskem a přelakoval bezb. lakem. Brašničku jsem musel celou sešít, byla rozpadlá. A navíc chycená plísní. Koželuh ale nejsem, takže posloužil 5% SAVO roztok proti plísním a pak zahřátý včelí vosk.    [hallogen]   05.11.2007
Odpověď  to TOM: najdi si na netu KOREX stoji 700.- ale dela divy, pouzivaj to muzea ;)    [Hanz_Zlin_CB]   03.11.2007
Odpověď  ahoj, krásná práce. Jak jsi prosím "oživival" kůži na sedačce? díky, Tom    [tom]   03.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna. Jinak můj mejl: phalla@cro.cz Pište mi rovnou :-)    [hallogen]   31.10.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady je výsledek. Pro Zdendu: Jednalo se o zinkové chromátování v Plzni v Doudlevcích. Stálo to komplet všechno včetně drátů a všech šroouků a td viz foto 900.- . V Domažlicích v chromovně by za to nebyla ani řídítka :-( Ale není to chrom, jak už jsem psal, ale na ten můj účel to stačilo :-))

A o štítek bych zájem měl v jakémkoli stavu. Díky.    [Hallogen]   31.10.2007
Odpověď  Chtěl jsem se zeptat, kam v Plzni dáváš chromovat. A jaké jsou ceny ? Díky Zdenda    [Zdenda]   30.10.2007
Odpověď  ahoj myslím ,že taký štítek vlastním,ale je málo čitateľný (Adam)    [adam]   27.10.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...připraveno do galvanovny...    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  improvizovaná kancelářská dílna    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  I šlapka se dočká :-))    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  autogenem na dvou místech svařovaná řidítka!!!    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  nemáté jí někdo??    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak posílám další fotky z renovace. Co součístka, to problém .-)

Sháním štítek Fuchs Cukmant Slezsko, to by měl být výrobce mého kola.    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2007
Odpověď  oblepit    [pepa]   23.05.2007
Odpověď  Jak rozebrat mufny rámu kola před lakováním? Jde to vůbec? Děkuji za odp.    [Pavel]   22.05.2007
Odpověď  Hoj,
několik věcí - kolo je obyč, žádný zázrak nebo nedej bože unikát. Šlapka bude origo, máš-li 2, tak je ponech. Čudlíkem z boku se utahují řidítka, někdo má rád řízení tužší, někdo volnější. U motorek se tomu říká tlumič řízení. Středové složení je běžné - dobové. Jakékoliv kolové předválečné sedlo je OK. Tmavě zelená barva je dost podezřelá, maximálně bych tipoval černou s tmavě zeleným dekorem (trojúhelníky, cípy, linky....?). Řidítka, páky, sedlovka, konstrukce sedla, kliky, převodník, náboje kol, blatníkové vzpěry, možná i dráty kol chrom. Na celou renovaci počítej tak 8k Kč, chrom je největší ranec. Chromové jsou jen mufny na krku, všechny ostatní jsou v barvě.    [Pepa]   21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Šlapka je tam stará a robustní, že je snad i původní, co myslíte??    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  štítek chybí. Nevíte ale někdo, na co je ten čudlík z boku?? Je přišroubovaný a uvnitř je pérko, takže jde jakoby vytahovat, lze s ním i točit, ale nikdo z nás netuší, na co to bylo ...    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Středové složení mi přijde hodně originální oproti současným závitový ...    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  sedlo, jak jsem psal chybí - můžete mi když tak poradit?? jinak tento střed také není chromován, tak nevím ...    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá střed...    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...další fotky :-)    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj pánové, tak už mám to kolo doma. Bohužel na něm chybí štítek. Je to jako detektivka. Na středu je "FZK", že by ten Fuks?? viz fotky. Pomůžete mi prosím, z následující obrázků něco rozluštit o původu tohoto kola?? A také se mi zdá, že původní barva je tmavá zelená, alespoň pod touto vrstvou už je rez....jinak je to skoro torzo a práce bude víc než dost....chybí mi sedlo, řidítka jsou nepůvodní, budu ale mít zvonek, který se podobně jako př. brzda přikládá na př. kola točením zvoní :-) paráda. Pomozte prosím. Díky, Hallogen.    [hallogen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2007
Odpověď  Já měl několik kol a například dámský poválečný Stadion měl chromování přímo na ocel bez mědi a podle toho ta trvanlivost chromu vypadala. A když by dnes člověk renovoval kolo a dal tu práci a peníze za chrom, má cenu se držet toho původního úsporného řešení, které se nazývá pouze "dekorační chrom" a ve vlhku se bude loupat? Já osobně bych to udělal řemeslně správně s mědí, nehledě na dobové řešení.    [Filip P.]   18.05.2007
 Přidat odpověď   (34) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006