MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311927 příspěvků |7841 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexBicykly a jiné bezmotorové str | Diskusní téma 23.1.2022 09:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím a mám taky jeden dotaz na gravírování. Píšete v jedné odpovědi, očistit chemicky a pak nastříkat a odstranit barvu. A co když chcete rám kola niklovat nebo chromovat nově. Jaký je návod v tomto případě. Důvod? Většina gravírování je z větší části pouze rez. Gravírování se opravdu do dnešních dnů zachovalo pouze tím, že bylo přelakováno. Byl jsem poučen, že v případě nového chromování musí být materiál zbaven původního chromu, niklu jinak prý to dělá paseku. Můj první pokus náhražky nevypadá vůbez špatně, ale není to ono. Tak jak? Vím, měl jsem dát stříbrný ale zlatá je taky pěkná.    [Jan K.]   14.02.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Neexistuje někde nějaký seznam čísel aspoň odhadem, který by určil v kterém roce bylo kolo výrobcem eska vyrobeno? Nějaké odhady aspoň.    [Jan K.]   08.04.2008
Odpověď  V případě té tašky budu muset přehodnotit své dosavadní postoje. Zatím to tak nechám, ale asi budu muset zrestaurovat trochu jiné kolo a nebo trochu jinak a doplnit ho ještě pár detaily.    [Jan K.]   03.04.2008
Odpověď  Mrkněte na kola Švýcarské armády http://www.benvanhelden.nl/Condorclub/Fiets/Switserland/Army%20Bikes%20Switserland.html    [Pepino] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Seznam všech možnejch adres na webu zatim připravuji.Jak našich tak zahraničních. Dám je na náš spolkovej blog.Ale je to vesměs jen to co běžně seženeš na netu.
Dost se dá sehnat v holandsku,německu a UK.U nás nejdiskutovanější zdroje jsou samozřejmě Veteránforum,plečky a stará kola,i-veteran,hitorikola,cykloveterán a velociped morava.Neznamená to že to co scháníš najdeš na těchto stránkách ale že lidé kteří zde dopisují dovedou poradit když se jich zeptáš.Další zdroj je někdy i ochotný kronikář města kde se kola v historiji vyráběla.    [pavel+]   01.04.2008
Odpověď  Pavle jsi opravdový mistr, všechna čest. Ta sedla jsou nádherná. A vůbec, je vidět že máš spousty dobrých informací a že se kolům opravdu s láskou věnuješ.Tvé informace jsou přínosem pro každého z nás. Díky za ně. Nechceš nám poradit kde se dopátrat zajímavostí o starých kolech?    [PepinoRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a ten LURG z boku    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Původně Ukrajina( sedlo bylo z gumy)    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dělal jsem jich několik.Sportovku    [pavel+]   29.03.2008
Odpověď  Sedlo je původně LURG(má ve znaku včelu).Dodával komponenty na lepší typy u ESKY ale !!!ten stříbrný emblém je původně taková plochá přezka z květinovým motivem .Na skrášlení. A věř že my fakt nepřekáží.Kůže je zbytek uřezu co se dává do meďáků na palubky či volanty .Musí se ale sedačka pořádně odmastit,hodně namáhané části se prošívaj,nejtky od sedláře,alkaprén extrém ,starej nůž a plyn.hořák na zdobné pálení.Kůže se na okrajích může přehnout pod sedlo ale já to oříznu a přejedu horkým nožem.Ono se to zatáhne.    [pavel+]   29.03.2008
Odpověď  Většinou měli brašny význam pro zachování dokumentace.Mapy nebo pošta.Záleželo hlavně na formátu přepravovaného nákladu.Pokud to bylo oběmné zavazadlo šlo to na nosič či záda.Ale lejstra ty bylo nutné chránít víc proti povětrnostním vlivům.Proto také štangl.Jesli mněl šofér ještě delší kabát nebo havelok překrýval i brašnu.Na tom mojem je replika brašny obchodního zástupce firmy která rozvážela po pražských trafikách známky.    [pavel+]   29.03.2008
Odpověď  To sedlo Pavle+ máš moc hezké. Co je to za značka. Ještě mám velké mezery, tak ať vím.    [Jan K.]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Někdo mi už říkal, že se začala používat ve druhé světové válce, ale kým a na co? Vypadá jako brašna první pomoci. Na Ebay se prodala za neuvěřitelných 150,- EUR.    [Jan K.]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale tahle je nejlepší .že jo???    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A další možnosti jsou i takové .    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  +    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a co se týká té brašny na Honzovo kole tak na www.altesrad.net jsem našel prakticky tu stejnou a je z roku 1947.    [pavel+]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a brašnu tak to jsem použil školní z první republiky.Hlavně pro materiál.    [pavel]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedlo -pokud je kůže ještě trocha měkká a nepromaštěná dá se potáhnout.Já to řešil asi takhle.    [pavel+]   29.03.2008
Odpověď  To sedlo jsem nerenovoval. Sedlo "kůži" mi dělal kamarád. Jan K.    [Kokrhel]   28.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobré téma. Kdo ví o té brašně víc? Rád bych věděl, kde, kým a v jakém období se používala. Samozřejmě se mi na tom kole líbí a nemám v úmyslu ji sundávat i když seženu tu správnou co na to kolo patří. Já tuto válečnou koupil záměrně, podle tohoto vzoru. Jan K.    [Kokrhel Jan]   28.03.2008
Odpověď  Tu závist jsem vážne myslel úplně nevážně :-)) Také proto jsem tam vrazil ten pokus o dvojitého smajlíka. Pokud jsem nebyl dobře pochopen, velmi se omlouvám za nevhodné vyjádření, nemyslel jsem to ve zlém. Jak jsem psal, originalita dílů je věčné téma a co člověk, to trochu jiný názor, což respektuji. Mě se ta ošklivá stará brašna prostě na tom kole líbí :-))    [Honza H.]   28.03.2008
Odpověď  Honzo tady se nedá mluvit o nějaký závisti .Tohle je jen forum názorů .To kolo je perfektní právě díky té brašně.Každý z nás má to kolo jako originál.Něco co jen tak někde na silnici nepotkáš.Buď to si koupíš kolo nové ,plné plastů lanek a nezvládneš ani zalátat píchlou duši.Anebo jsmou tu borci kteří vytáhnou vrak kola ze šrotu a i přes nemožnost dokoupit součástky v krámu to kolo uvedou do pojízdného stavu(a to v horším případě).V lepším případě to skončí jako opravdová perla.A bazírovat na orig.součástkách je zase věcí každýho zběratele.Někdo je puntičkář a někdo ne.    [pavel+]   28.03.2008
Odpověď  Nenech se ovlivnit závistí, že máš tak pěknou brašnu:-)) Naopak si myslím, že ta "obludná" brašna tomu dává ten správnej šmrnc!! Třeba by byla z bůhvíjaké armády, pasuje tam a to kolo dobře doplňuje. Kdo máte na svých kolech přesně jen a jen ty doplňky, co tam byly z továrny? A kdo to dnes vůbec zjistí, co tam bylo, když to koupil první majitel? Třeba u motorek je takové zjišťování mnohem jednodušší, a přesto to je věčná otázka mezi veteránisty, co tam vlastně patří a co už ne. A je to vůbec "správné" tam mít jen to původní? Mluvím samozřejmě o doplňcích, nikoli o podstatných částech stroje. Třeba právě tuhle brašnu tam namontoval druhý, třetí majitel a jezdil pak s tím kolem padesát let do práce! Hlavně nedávej na takový pěkný kolo něco, co si ušiješ sám - snad jen pokud bys byl v oboru profesionál.    [Honza H.]   28.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen k té brašně .Možná neuškodí sehnat nějakého obstojného sedláře ať ti udělá nějakou porádnou a nebo zkusit ušít sám.Já to zkusil a docela to i k tomu kolu jde.Je podle jednoho starého reklamního plakátu.Stačí sehnat kůži nastříhat a nechat u někoho jen sešít.Řemínky a nejtky to už zvládneš v pohodě.    [pavel+]   27.03.2008
Odpověď  Upřesňuji!!!! www.brookssaddles.com    [pavel+]   27.03.2008
Odpověď  Když nebude zrovna chuť na opravování sedadla tak koukněte na www.brooks.com
ale bacha na ty ceny.Už se daj sehnat i u nás.A jsou tam i brašničky    [pavel+]   27.03.2008
Odpověď  Honzo smekááám.Fakt paráda.Kamarád má podobně zrestaurovanou IDEALKU.    [pavel+]   27.03.2008
Odpověď  Ty jovo na tom bude škoda jezdit! Já bych to pověsil na zeď jako dekoraci :p Ale bez té obludné brašny..    [krtek]   26.03.2008
Odpověď  čau, máš to moc pěkný. Sis celkem vyhrál. Chtěl bych se tě zeptat, jak jsi renovoval kůži na sedle? dík, Tom    [tom]   26.03.2008
Odpověď  šmarja ta brašna švycarsky armady tomu dava ránu :(    [Hanz_CB]   26.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě není dodělané tak jak si představuji.    [Jan K.]   26.03.2008
Odpověď  Honzo dej sem fotku komplet tvého oře.Je-li logo takhle epesní tak jaký je asi celý kolo .Chlub se.    [pavel+]   21.03.2008
Odpověď  Jak se ti to podařilo tak pěkně vytvořit?Mám zrenovovanou ESKU a nálitek na rámu je uschovaný pod černým lakem. Potřeboval bych to také tak pěkně vytáhnout klidně i v tom zlatém. Než jsem rám lakoval přenesl jsem si nápis na papír přečmrkáním tužkou, ale jak to dostat tak pěkně na rám nevím.    [Jan Batůšek]   21.03.2008
Odpověď  Potom ještě jeden.Te se používal třeba na šicí stroje.Na voskovaném papíře se zrcadlově obráceně natiskl obrázek.Ten se přilepil třeba na rám kola.Nahřátím se přenesl a přestříknul lakem.U některých značek kol se takhle linkovalo.    [pavel+]   16.02.2008
Odpověď  Ten nápis se ti opravdu povedl a to že je zlatý nevadí.Fakt paráda .A k tomu gravírování-chemicky odstranit barvu jen těma prostředkama které nereagují s kovem.Ve výrobě se používal ještě jeden postup .Šablona se nanesla třeba na trubku ,dalo se to do leptací lázně potom se trubka svařila do rámu .Potom se to odmastilo a nastříkalo.A až nakonec se odstranil kricí lak na šabloně.A jako uplně nakonec se rám stříknul jemným bezbarv. lakem.    [pavel+]   16.02.2008
 Přidat odpověď   (35) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006