Zdar chlapi! Dovoluji si vám představit výsledek své práce: Díly kola značeny FKZ (Fuchs Zuckmantl
Zlaté Hory), štítek IDEAL, poválečné doplňky JURO - zvonek a držáčky na pumpičku. Výsledek působí
docela nenápadně, ale například kvůli šlapátku jsem musel zakoupit další velociped. Kolo samozřejmě
běžně používám, čistil jsem jej jemnou ocelovou vlnou s olejem a benzínem, konzervoval Kerotixem. Má
někdo zkušenost s použitím mikrokrystalického vosku či paraloidu? [pekacko] 11.05.2009 Přidat odpověď |
| Zdravím. Podarilo sa mi zohnať bicykel Šíp. Nie je už však v pôvodnom laku. Máte niekto takýto bicykel? Mohol by som Vás požiadať o fotku. Zaujímalo by ma, ako bol linkovaný, aké farebné variácie sa vyrábali a pod. Torpédo je značené Sytria. [vladik] 27.10.2017 |
| i já se přidám!já mám po babičce také FKZ 1938 se štítkem FLOTT,je na něm závodník...vše původní,na mnoha dílech je emblém FKZ...jinak je na balonech 26/2,00 [turecek73] 18.09.2013 |
| Dobrý den pro případného zájemce mám kolo FZK dámské cca 1930 zelené barvy, včetně brašny na nářadí pod sedlo, na jednom z ráfku je dokonce PNEU MICHELIN MADE IN BOHEMIA, mám potvrzeno od zástupců Michelin ČR že se jedná o plášť vyráběný před rokem 1918 v licenci za Rakouska Uherska, druhý plášť je zn. Barum. Kolo je se všemi doplňky, jediná vada je prasklá trubka mezi řídítky a vydlicí, nechci to nějak neodborně zpravovat, dle přání zašlu foto, ale typově je to z té reklamy z roku 1930. (Praha)tel:774103102. [necrum] 18.09.2013 |
| Ze stejného katalogu, str. 26, nabídka štítků. Že názvy jako Meteor nebo Atlantic byly s velkou
pravděpodobností značky jiných firem, s tím si asi nikdo hlavu nelámal... "A přála byste si,
milostpaní, na naše silné, velkolepé a přepychové kolo dámské, model 210/37, tento skvostný štítek
METEOR? Služebníček, přijďte zas!" :-)) Ovšem zase na druhou stranu, jak jsem tady psal
vloni o značkách Ajax resp. Ajaks v Sezemicích, kdoví jak to vlastně bylo... [HonzaH.] 08.04.2010 |
| Např. z obrázku z katalogu firmy Fuchs Cukmantl, ročník 1930, str. 15, je zřejmé, že debata o
značkách resp. štítcích kol jednotlivých výrobců, prodejců, dodavatelů, atd. je nikdy nekončící a
prakticky neřešitelná. "Původní značka FKZ nebo značka dle dohody"! [HonzaH.] 08.04.2010 |
| Tedy ať to nějak rozseknem. Viděl někdo, nebo má někdo výrobní katalog bicyklů Fuchs,FZK, kde by
výrobky byly vyobrazeny a pojmenovány?? A nemyslím katalog linkování, který už tady Honza H kdysi
"pověsil"Dík. [Andrew] 07.04.2010 |
| Andrew: Ano, souhlasím. Může to být nejen tak, jak jsi to napsal, ale i jinak v mnoha variantách.
Třeba tak, jak jsem to popisoval tady v nedávné debatě kolem značky JOSMA (zdejší vyhledávač
pomůže), cituji: "...Šmídová měla pouze velkoobchod a prodávala nejen značky Elektra, Josma,
ale taky třeba Mars (Premier) a Helix (Es-ka) - doloženo z katalogu. Takže Josmu klidně mohl opravdu
vyrábět klidně ten Matějka a o prodej se mu starala Šmídová. A na jeden ze štítků si lupla J.Š.T.
jako když si dnes nejmenované hyper a supermarkety prodávají "svoje" máslo...". A
definitivní zmatek završí vyprávění starých fachmanů, opravářů, kteří mi kdysi vykládali mj. i to,
že když dělali generálku kola včetně laku, tak nebylo výjimkou, že prostě sundali původní štítek a
dali tam svůj... A teď, současní sběratelé a badatelé, tužte se! :-) [HonzaH.] 07.04.2010 |
| VlastaŠ : Zdraví Vlasta Lith (vlasta).Kdysi dávno jsem měl pekařské kolo FKZ SWIFT v překladu SWIFT
(RYCHLÝ), ale díky stěhování, jsem o něj přišel :-( Nemáte někdo štítek HELPER ? [vlasta] 07.04.2010 |
| HonzaH:No nechci to nějak zpochybňovat, ale patří všechny tyto názvy kol FKZ?? Může to někdo doložit
nějakým katalogem, prospektem??? Není to spíš tak, že řada montérů nakupovala u FKZ signované náby,
řidítka, pedály atd. a dávala svoje štítky. Jak by se například kolo v německy mluvícím Slezsku
mohlo jmenovat Šíp ???, i když samozřejmě mohlo být určeno na trh někam uplně jinam. [Andrew] 06.04.2010 |
| Tuzemák: Písmena by měla být odvozena od Fuchs & Kompagnie, Zuckmantel (Zuckmantel - název
místa, také Cukmantl čili Zlaté Hory ve Slezsku - viz text na štítku Ostsudetenland). U této firmy
značky Atlantic, Blesk, Fest, Fuchs, FZK, Swift, Šíp, Thura. [HonzaH.] 06.04.2010 |
| Nevíte někdo něco více o názvech na štítcích značky FKZ. Koupím dobové materiály.Děkuji moc [Tuzemák] 06.04.2010 |
| Možná je to jen shoda náhod, ale zdravím Vlastu [VlastaŠ] 04.04.2010 |
| Tady máš jedno kolo FKZ.Zrovna se nabízí na aukci.Velice zajímavý kousek. [vlasta] 04.04.2010 |
| Ahoj, ano mám také dámskou zetku a pane jak mě uveze a to mám celý cent. K té konzervaci? Jednou
pršelo a znouze jsem použil srej ML na dutiny aut, nastříkal a nechal zaschnout vyleštil a od té
doby to tak dělám, zvláště na lesklé díly které jsou jen obrošeny bez niklu to funguje dobře.Ahoj
Pav. [Pavel] 15.05.2009 |
| Zdravím. Neměl bych to asi psát pánové, pač je to barbarství, ale moje dámská Zbrojovka uveze při
použití nosiče i dva pasažéry co pojedli chleba:-). [jerry] 14.05.2009 |
| Pěkné taky jsem teď dokončil jeden kousek ještě drobnosti a bude z něho krásné původní kolo. Pekacko
já bych ještě sehnal pumpičku tu co tam máš je poválečná velamos, Já sháněl až se mi jich sešlo 5
ceny do 200kč. Všechny využiju, ale současně ne všechny jsou použitelné chce to hledat nejslabším
prvkem předválečných pumpiček je sklopná rukojeť bývá z mosazného plechu a popraskaná, nebo
zdeformovaná, když se však sežene pěkná je to na kole výrazná dominanta. z těch 5 nejsou asi jedná
stejná buď se liší délku nebo provedení lisování atd. [Mirek] 14.05.2009 |
| Nechtěl bych být špatným prorokem, ale jestli jsi pojedl trošku víc chleba :-), tak na tomhle kole
asi dlouho jezdit nebudeš. Viděl jsem dost rámů dámských kol dole zlomených, ještě víc nevratně
ohnutých a tohodle parádního kousku (myslím to zcela upřímně) by bylo opravdu škoda, kdyby dopadl
podobně. Nech dámské kolo dámám a pořiď si jako ježďáka něco bytelnýho. [HonzaH.] 14.05.2009 |
| počkej až ti to sedlo povolí a sjede di dolu to se pak amíchy neudržíš :) jinak pekné kolo
Honza [Hanz_zlin_CB] 13.05.2009 |
| Tož 198cm mám taky,k tomu ještě nosím volný hadry,takže když na to kolo sednu,tak nejde ani
vidět.Ale ve stodoli mi visí dezolát Baťa,to je panečku long vehicle! [krtek] 13.05.2009 |
| Zdravím pekacko. No já tolik chleba sice nejedl, ale s mojí výškou 198cm bych mohl povídat jak se
jezdí na dámskýh velocipedech:-). Ale zvládám to v poho. Jedno FZK také vlastním, ale zatim bohužel
v nepojizdnem stavu. [jerry] 12.05.2009 |
| Zvonek je mladší, řek bych. Staré zvonky mívaly propracované ryté až reliéfní kloboučky a s
rozličnými motivy. Ale jako doklad vývoje kola v průběhu času jsem ho neváhal osadit. Podobně je na
tom pumpička... Taky je poválečná [pekacko] 12.05.2009 |
| Jerry, s držákem na karbidku máš pravdu, poloha sedlofky - sedmičky je dle mého soudu legitimní,
potřeboval jsem sedlo situovat co nejdále, ale i tak je mi kolo malé - sedlo bych potřeboval hodit
ještě dál a především výš. Pojedl jsem žel trochu víc chleba. A koneckonců jde o dámské kolo, že... [pekacko] 12.05.2009 |
| Ahoj,Kolo máš opravdu pěkný,jen tak dál..prosimtě,tenhle zvonek Juro je opravdu poválečnej? [Kabanos] 12.05.2009 |
| Souhlasím, opravdu pěkný kousek. Jen bych otočil tu sedmičku pod sedlem a držák na karbidku :-) [jerry] 11.05.2009 |
| Moc krasné provedení. Opravdu je dobré dotahovat věci do mezí funkční restaurace a přitom zachovat
výpovědní hodnotu. Osobně fandím tomuhle přístupu vždyť časem právě takové kusy budou velkou
vzácností. S pozdravem J.F. [J.F.] 11.05.2009 |
| detail [pekacko] 11.05.2009 |
| zadek [pekacko] 11.05.2009 |
| čtřičtvrteční [pekacko] 11.05.2009 |
| Předek [pekacko] 11.05.2009 |
| bočák [pekacko] 11.05.2009 |
|
|