MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308472 příspěvků |7624 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexBicykly a jiné bezmotorové str | Diskusní téma 23.1.2021 09:51  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Kolo ČZ


 Zdravím, dostalo se ke mě tohle kolo vyrobené v ČZ Strakonice. Nevíte někdo v jakém období se tento typ vyráběl?    [Michal14]   05.12.2011     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro Mirekku: tady je můj štítek na první kola ČZ z roku 1929    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [Cuhik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,

dostalo se mi do ruk toto kolo. Nevíte z jakého kola to přesně je ?    [Cuhik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2016
Odpověď  A s bubnovou brzdou jsem se na kolo ČZ nesetkal.    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolo ČZ se dělalo v černé a linky jsou bílé. Je pravda, že zoxidovaná barva vypadá jakoby světle zelená viz foto blatníku, ale původní linky jsou bílé. Pak se dělaly samozřejmě kola ČZ v jiné než černé barvě a linky byly barevné.    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2016
Odpověď  zdravím,dělalo se kolo čz i čerbé a zelená linka?a vepředu bubnová brzda?    [hdRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj všichni příznivci kol ČZ Strakonice - posílám odkaz na galerii mých dílů na výměnu. Pokud máte o něco zájem tak napište, co nabízíte.
http://scottscott.rajce.idnes.cz/CZ_Strakonice_-_d ily_na_vymenu/    [scott.scottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2015
Odpověď  Kolo s tímto převodníkem se nedávno prodalo na Aukro takže náhoda tento převodník nebude...http://aukro.cz/stare-kolo-cz-ceska-zbrojovka-stra konice-rarita-i5458557329.html    [scott.scott] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po dlouhé době se vracím k tomuto starému tématu. Už tu byla kdysi řeč o převodníku na mém kole ČZ, který jsem původně považoval za neoriginální, dokonce jsem ho vyměnil za "klasický" převodník s písmeny ČZS - až jsem před lety objevil druhé stejné kolo se stejným atypickým převodníkem (viz diskuse níže). Před pár dny se na aukru vydražilo další "praporkové" kolo ČZ v původním kompletním, i když lehce orezlém stavu - a opět mělo tento převodník ( viz foto). Po tom, co jsem našel už třetí kolo s tímto atypickým detailem je myslím jasné, že nejde o náhodu a že kromě rozšířenějších převodníků s písmeny se ve Strakonicích montoval na "praporková" kola i tento druhý typ převodníku bez písmen. Jaký k tomu byl důvod, zda šlo jen o estetiku, nebo i něco jiného, je otázka ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Netvrdím, že na nějakém štítku nemohla být stříbřenka, v každym případě na mém kole je chromováno obojí - viz foto...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Tak sorry, že jsem se zeptal .. Slibuji,že už se nebudu zajímat, z čeho je kolo vyrobeno a postaveno a proč něco rezaví a něco ne .. A Ty si klidně mysli, že vše je z mosazi ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   06.03.2012
Odpověď  Myslím že řešit takový věci je celkem blbost....    [Kabanos]   06.03.2012
Odpověď  [jirka.novak@soukroma.cz-nechci si z tebe dělat prdel,chraň bůh.Teď mám štítek v ruce,máš pravdu,je železnej,natřenej ještě origo stříbřenkou/vypalovací?/co drží jak čert,praporek je chromovanej,že jo?tak je to jasný ta barva holt vydrží víc než chrom.-...    [Kabanos]   06.03.2012
Odpověď  Čím si tedy vysvětlujete, že celé kolo zoxidovalo a štítek vůbec? Musí být z nějaké spec. legury ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   05.03.2012
Odpověď  Nějakou dobu jsem tu nebyl, tak jsem na dotazy nereagoval průběžně. Pokusím se odpovědět najednou :
- můj nosič je kulatých trubiček, domnívám se ale že šlo o příslušenství kola, které mohlo být různé
- štítek i praporek je podle mě ze stejného materiálu (ocelový plech) a je stříbrně pokovený a poté černě vybarvený. Žádná stříbřenka tam není. Detail je na druhé fotce od konce.
-praporek je z přeloženého plechu přesně jak píše Ebola, takže na obou stranách je reliéf vystouplý
- gravírování na rámu mého kola není
- moje kolo má vcelku zachovalé původní povrchy, ale nejsem takový expert abych byl schopen bezpečně určit, jestli je na dílech chrom nebo nikl. Přiklánám se spíš ke chromu.
- linky na mém kole jsou pouze bílé - na rámu, blatnících i ráfcích. Barevné pruhy nikde nemám. Linkování odpovídá vyobrazení z dobové reklamy - viz třetí fotka od konce
- přední nába je značená znakem ČZ, zadní ČZ Favorit. Na označení Favorit nevidím nic dovného, už v té době to byla registrovaná ochranná známka ČZ Strakonice.    [Michal14]   05.03.2012
Odpověď  Jirku Nováka má každý rád, Jirka Novák je náš kamarád a o kolech ví úplně nejvíc ze všech na téhle té planetě :-) Děkujeme za Jirku Nováka pane Novák :-)    [Mihule Vyhulená]   02.03.2012
Odpověď  Novák: ušetři štítek a nezajížděj doň, je opravdu ocelový :-)    [HonzaH.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2012
Odpověď  @ Kabanos: Jsem jist, že mosazný není, mosaz je žlutá a nemagnetizuje a žlutého tam nic není a magnet jsem kdysi zkoušel a chytal, zkusím ho i na tomto a zajedu doň i pilníkem, abych se přesvědčil .. :-) ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   02.03.2012
Odpověď  příkladem původního stavu je ten můj Achilles v jedné starší diskusi, jde o to jak se o danou věc majitel staral.

díky za ty fotky linek jsou zlaté a blatníky klasika bez prolisů v podstatě se kolo neliší od mého jen těmi mufnami na krku. Ebolo mohl by ses podívat jaký zadní střed je na kole případně jaký rok je-li to F&S. A přední nába je ČZ?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2012
Odpověď  [jirka.novak@soukroma.cz] -von totiž štítek je mosaznej,a praporek z železnýho plechu....    [Kabanos]   02.03.2012
Odpověď  Jirko, jestli stojíme o korektní diskusi, musíme se podle toho chovat. Nike jsem ani větou nevychvaloval nikl jak tvrdíš níže. A už vůbec ne vehementně. Pouze jsem napsal, že na kola z dvacátých let patří (oproti chromu) a za tím si stojím. Ano je lehce rozeznatelný od chromu, protože je lehce nažloutlý. A co se týká trvanlivosti, platí totéž jako u chromu. Záleží, jak dobře je udělán a jak byl udržován. Jestli kolo z dvacátých let stálo posledních 50 let někde ve sklepě, tak na něm nezbyl ani ten chrom. Můžu ti poslat stejné obrázky původně chromovaných dílů, jaké jsi v tom sousedním tématu ukázal na důkaz, že nikl nedrží. Naopak existuje spousta karbidek v originálním stavu s parádním niklem (téměř 100 let starým). Přečti si v motorkářských tématech kolik je tam stížností na kvalitu chromu. To je to podstatné, dobře udělaný chrom/nikl.    [Lada]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Linky na gravírovaném kole    [Ebola]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jiný kousek    [Ebola]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Praporek je původně chromovaný, tvoří ho přeložený slabý plech. Po demontáži z rámu je na vnitřních plochách chrom dobře vidět. Gravírování se vyskytuje i na praporkovém kole, zatím to mám potvrzeno pouze z jednoho exempláře. Gravírované kolo ČZ Original bylo olinkováno milimetrovou linkou, ale nevím, zda to bude z fotky po zmenšení patrné.
Jsem rád, že někteří uznali existenci jízdních kol ČZS a konečně slyšeli o praporkovém kole. Nic ve zlém.    [Ebola]   01.03.2012
Odpověď  Na mém kole mi připadá znak Čz na praporku niklovaný a těch pět proužků v stříbrné barvě.Ale koukal jsem na půdě s baterkou. Je to jako na předposlední fotce z24.5.2009-Michal14. Na rámu už mám zelené klíny a blatníky i ráfky mají zelenou a bílou linku.Výrobní číslo je 35217.    [virotago] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Odpověď  No, nevím .. foto je mizerné, za umělého světla a to vše zkresluje .. Fakt je, že na mých fotkách to není vůbec vidět, ale konce brk mají souvislý Cr/Ni .. ještě to okouknu a sfotnu, až tam půjdu ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Odpověď  Je to vidět i na fotce Vojtěcha z 16.6 v této diskuzi. Také je v laku. Ten chrom je podle mě asi jen renovátorská chyba.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Odpověď  To nevím, je to možné, jeví se mi to jako matka se zaslepovací čepičkou, ale ty v té době asi neexistovaly, takže asi ten ulomený znak. Jo a k tomu dotazu jak jsi srovnával ten znak s tím praporkem, tak já ten praporek většinou vídám ve stříbřence a černé kombinaci. Takže proto asi méně vydržel a dříve zrezl.Byl asi jen v barvě.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Odpověď  Pěkné, pěkné .. ale co to je na p. blatníku, co vyčnívá nad jeho povrch? Zbytek znaku?    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Odpověď  Co se tak dívám na všechny fotky tohoto kola, tak nikde na rámu linky nemá.To co se na fotce č 2 na spodní trubce rámu zdá jako červený pruh, tak to je jen odraz a štangle je ošoupaná, takže to také není linka, ani na trubkách zadní vydlice. Na rámu je jen to gravírování.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro mirekku, posílám foto, fotil jsem ho celkem detailně, tak snad bude vidět to na co ses ptal    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Michale, zajímalo by mne, zda Tvůj nosič je z trubky, n. z jeklu. Já mám z L profilu a myslím, že je pův. Co je zajímavé, že byl přimontován tzv. lavičkovým šroubem M7, což se dnes nepoužívá, ale tehdy to asi neobvyklé nebylo, už jsem na takový závit několikrát narazil ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Odpověď  Takže Martin s potvrzuje mou teorii, že křidélková kola gravírování neměla ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rovněž je zajímavý, až paradoxní rozdíl mezi stavem štítku a křidélka, křidélko je chyceno skoro celé, až na konečky perutě, kdežto štítek je naopak netknutý .. Proč? Z jakých jsou materiálů ..? U štítku asi nejde o povrchovou úpravu, protože je asi vyroben z jednoho materiálu, což bych očekával (vzhledem k síle materiálu) i u křidélka, ale nejspíš to bude jiný kov ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Např. řídítka jsou zcela rezavá, zůstal jen úzký proužek pod objímkou, kam se voda měla problém dostat .. A řekl bych, že jde o Ni, protože si myslím, že Ni při korozi je měkký, jako látka,odlupuje se v malých, pokroucených vlnkách, kdežto Cr tvrdý, často jsem viděl velké plochy, zachovávající pův. tvar a odpadávající od povrchu věci a nejspíš by se šlo o některé části i pořezat ..
Jak jsem psal, Cr je nejtvrdší kov, takže je mnohem odolnější při mechanickém zatížení (odírání při opření, náraz při kolizi, ap. ..), než Ni, to jsou fakta .. Rovněž se stačí zamyslet, proč se ve velkém přešlo na Cr ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kutile, rezavé kolo nevypovídá o kvalitě Cr a už vůbec ho nejde použít pro srovnání s Ni, který tam určo byl (tipuji řídítka a další díly) a po mkterém též nic nezbylo. Kolo je staré 73 let a jestli leželo desítky let v trávě, pak nelze čekat, že vydrží cokoli. Na 2. str. náb, zejména př., se to nedotklo. Vliv na to má důkladná příprava před chromováním, leštění, odmaštění, podkladová vrstva, síla nanášené vrstvy a možná i to, že rám je chromován jen někde a koroze snadněji nahlodá přechod mezi lekem a Cr, než když je nába pochromována celá .. Ovšem, kolik jsme už viděli zcela rozežraných nám, že ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Odpověď  Mirekku: zkus tu linku rozleštit, měla by být bílá. Linkování je vidět na reklamních snímcích, dřív už to tady někde bylo. Blatník mělký bez středových prolisů s červeným pruhem. Je možné, že byla i jiná barevná mutace, ale zatím jsem ji neviděl.    [Ebola]   01.03.2012
Odpověď  martine byly na tom gravírovaném kole někde linky? Na rámu? jaký tvar mají blatníky nemáš fotku jaký pruh je na nich. Já měl na svém gravírovaném linky a jejich zbytky vypadaly že byly zlaté.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2012
Odpověď  Tak koukám Jiří,že to s tou údajnou životnostní chromu zase nebude tak horké. Moc ti tam toho chromu nezbylo.    [Kutil]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ten štítek    [martin S.]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celé kolo    [martin S.]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli mohu přispět k tématu kola čz s gravírováním, tak z muzea ve Znojmě mám fotku této zbrojovky a ta nemá praporek a má štítek česká zbrojovka strakonice ten zdobenější červený (né to kolečko s čz)    [martin S.]   01.03.2012
Odpověď  Kolo je chromované, kovové šlapky jsou vyrobené v ČZS    [Ebola]   01.03.2012
Odpověď  V roce 39 se už moc nenikolovalo, upředňoval se chrom. Nikl patří spíš na 20.léta.    [Kutil]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A to nejdůležitější na konec. Mám ke kolu, mj. i ZÁRUČNÍ LISTINU, kde je vepsán r. 1939.    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Abych se vrátil k titulní otázce Michala. Sice Michal už je celkem v obraze, díky odezvě majitele stejného kola, ale myslím, že má informace má svou váhu.
Mám kolo skoro identické, jako Michal, liší se jen převodníkem (ES-KA), který nevím, jak se tam dostal a pedály, které jsou celokovové. Pak ještě nemám bílý konec blatníku, ale ten mohl vzít za své pod štětkou majitele, který natřel modrou barvou vidlici, řídítka, hlavovku a převodník, takže mohl vše dokončit černou .. Zřejmě originální (v jiném vlákně Ladou vehementně vychvalovaný a preferovaný) nikl(?) vzal brzy za své a majitel se snažil zpomalit oxidaci barvou. Otazník za slovem nikl je proto, že nedokáži rozlišit Ni od Cr, takže bych uvítal i názor Lady a dalších odborníků (i neodborníků), o jaký prvek vlastně jde. Navíc na mém kole zůstalo Ni jen velmi, velmi poskrovnu, jen na konci křidélka pod rámem, takže tu by mohl pronést svůj názor Michal, na jehož kole vypadá vše, jako z fabriky.    [jirka.novak@soukroma.cz]   01.03.2012
Odpověď  Jasně, že může a nejspíš je, je to přesně č. 335 s 45 z. .. Jen mne to udivuje na kole, ke kterému mám papíry, takže moc rukama neprošel .. Všechny věci se mi zdají být origo, znak je na držáku lampy, rámu, pedálech, sedle, nábách.prostě všude, kde byl ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   29.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Prevodník môže byť vymenený /pravdepodobne Eska/ ale môžem sa mýliť.    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bílý špalík ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   29.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aby nedošlo k nedorozumění, gravírováním mám na mysli viz foto .. Mám i toto kolo a trochu mohu srovnávat i když 2 kola nic není ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   29.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další věcí je převodník. Níže jsem se dočetl, že na těchto kolech byly používány 2 typy, ale já mám viz foto. Vzhledem k tomu, že jsem ke kolu dostal i záručák a účet, se lze domnívat, že kolo je po 1. majiteli a pův. Čili že by další záhada?
Navíc se domnívám, že u těchto typů (cestovní) kol by měly být gumové pedály. Že by si je majitel sportovního založení vyměnil?
A co mne zaujalo, je bílý brzdový špalík .. je to normální?
Výška rámu = 57 ..    [jirka.novak@soukroma.cz]   29.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsem čerstvým majitelem ČZS (v.č.5181) a jsem došel k závěru, že kola s křidélky neměla gravírování, může to někdo vyvrátit?    [jirka.novak@soukroma.cz]   29.02.2012
Odpověď  Zvláštní je , že jsem zatím nezaregistroval jiné kolo čz s podobným krkem tedy mufnami.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2012
Odpověď  Na kolo ČZ je to hodně nízké číslo, nejnižší co jsem zaregistroval má 1451. Třeba to bude něco z počátků výroby.    [Pavel]   27.01.2012
Odpověď  tak číslo rámu je 1038    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2012
Odpověď  výška rámu je 58 cm, ještě kouknu na výrobní číslo    [Mirek]   06.01.2012
Odpověď  Právě podle té velikosti rámu, jak jsem psal.    [Pavel]   21.12.2011
Odpověď  Ještě mě napadlo jestli nemám nějaké chlapecké kolo? Jak se pozná rozdíl od pánského?    [Mirek]   21.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady ještě původní štítek pro kolo Rapide, máte ho někdo?    [Mirek]   21.12.2011
Odpověď  Zvláštní je tvar těch hlavových mufen. ČZ měla vždy takové ty vykrojené, takže se tam ten štítek vejde. Jaké má ten rám výrobní číslo? Kola s nápisem na horní trubce mají čísla od cca 1400, nejvyšší jaké jsem zaznamenal je cca okolo 4500.
Ty očka se snadno ulomily, takže hodně rámů je bez štítku. Podobný štítek měla i první kola ČZ Rapide. Zkus ještě změřit výšku rámu - měří se od osy šlapacího středu po konec sedlové trubky. Dělali se velikosti 55 a 58 cm.    [Pavel]   21.12.2011
Odpověď  Ještě k tomu delšímu osobně jsem ho před řadou let sundaval z kola byla to jen kostra a talíř byl čz, domnívám se že asi někdo ulomil ta očka a amatérsky ho tam přidělal co už dnes nepotvrdím ale ty dírky mi přijdou po domácku    [Mirek]   21.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední ukazuje, že jde o rám ČZ takže buď by tam musel být původně jiný znak ČZ ale kruhový tam nebyl ani se tam nevejde a dírky jsou tam jen jedny    [Mirek]   21.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedna, kdyby to bylo jak říká Pavel bylo by to kolo cca do roku 1935    [Mirek]   21.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady je kolo na kterém byl ten kratší nanýtován    [Mirek]   21.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  já mám doma tyto , první jsem měl ten celý takže mne ani nenapdlo, že měl mít nějaká očka když pak jsem na kole měl osazen ten kratší. Na tom kratším jsou vidět původní barvy červená a modrá. Co je divné proč by ho zkracovali?    [Mirek]   21.12.2011
Odpověď  Tyto štítky se dávali na první kola s nápisem na horní trubce a na kola s oválným rámem, takže rok 31 - cca35. Na bezrychlostních motokolech z let 33-36 byl na nádrži podobný znak a také byl v češtině i němčině.    [Pavel]   20.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Logo BW na motorkách pro Sudety vypadalo takhle...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2011
Odpověď  Motocykly ČZ se po odtržení části našeho území v důsledku mnichovské dohody v záři 1938 dodávaly do Sudet, kde zájem o ně stále trval, s označením BW namísto obvyklého ČZ. (BW = Bohmische Wafenfabrik). Je proto možné že s koly to bylo podobné.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Uvedu to také zde, stejně jako jsem odpověděl na pár mailových dotazů: ne, ten štítek není k mání :-) Přikládám ještě pro detailní porovnání vedle sebe oba, český i německý a předem dodávám: ani ten český ne :-) Německý i z toho jednoduchého důvodu, že, bohužel, není můj. Byl před časem na e-bay a jeho konečná cena výrazně přebila moji (i když velkou) touhu mít ho ve sbírce. Nejdříve mě jeho existence překvapila, ale pak jsem si řekl, že to asi u kola určeného pro německý trh nemuselo vlastně být nic divného. Možná že by někdo mohl blíž určit i dobu, z které ta kola mohla být, a pokud to bylo za protektorátu, takže snad taky jedno z možných vysvětlení německého textu.    [HonzaH.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Odpověď  Mirku, podívej se níž na diskuze o kolech ČZ. Pár fotek štítků určitě najdeš.    [Ebola]   12.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byl to takový?    [HonzaH.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2011
Odpověď  Ahoj pánové máte někdo kolo ČZ Strakonice se znakem tvaru erbu místo kruhu, hodil by jste sem nějakou fotku? Měl jsem teď možnost vidět jedno úžasné kolo s erbem, ale německým nápisem.    [Mirek]   12.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tenhle tam mám teď, i když ten z pžedchozí fotky jsem si samozřejmě schoval...    [Michal14]   06.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je převodník který byl na mém kole a o kterém jsem si myslel, že není původní. Je to naprosto to samé.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to foto...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2011
Odpověď  Po dlouhé době se vracím k mému starému tématu. Dnes jsem se totiž dočkal malého překvapení, když se mi ozval majitel stejného kola ČZ a poslal mi fotky. Jeho kolo má totiž naprosto stejný převodník, jako byl na tom mém - viz foto. Já už jsem ho mezitím na svém kole vyměnil za ten s písmeny ČZS.
Kolo jehož fotky mi dorazily je v krásném původním stavu a současný vlastník ho údajně získal od syna prvního majitele, který ho zakoupil v roce 1937.
Dva stejné atypické převodníky na těchto kolech, navíc obou velmi původních a zachovalých kusech, mi přijdou jako moc velká náhoda. Nevíte o tom někdo něco bližšího, případně nemáte na svém kole také tento převodník?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2011
Odpověď  Díky, už jsem mezitim narazil taky na jedno stejné kolo a taky s ČZS, tak teda budu uvažovat o tom, že bych ho vyměnil. Mám ho a pasuje tam bez problémů, drží na klice jen na šesti šroubech.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Odpověď  Tak já tam mám ČZS..    [Vojtech] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky mám jednu Čízu,tak až se k ní dostanu,mrknu se ti na ten převodník.    [Vojtech] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2009
Odpověď  Kdyby to někoho zajímalo, dal jsem pár lepších fotek toho kola sem:
http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=moje-zetky&clanek=cz_kolo
Nejsem si moc jistý, jestli tam patří ten převodník. Na kolech ČZ jsem většinou viděl ten s písmeny ČZS. Ale na druhou stranu, proč by to někdo měnil? Ten co tam je zachovalostí celkem odpovídá stavu zbytku kola, takže na první pohled nevypadá nijak nepatřičně. Jinak tác s pímeny ČZS mám, takže bych ho mohl teoreticky vyměnit...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2009
Odpověď  Víte někdo do kdy se vyráběla co po válce?    [Mirek]   28.05.2009
Odpověď  Když teda zatím nikdo neurčil přesnější období výroby, nevíte třeba alespoň kdy se přestaly používat falcové pláště? Na tomhle kole ještě jsou (klasický rozměr 28x1,5"), zatímco na další čezetě co mám s převodníkem ČZS už jsou ráfky i pláště bezfalcové, šlapky přitom ještě nemají klínky (viděl jsem na několika kolech i stejný tác s písmeny ČZM, kde už byly šlapky k ose upevněny pomocí klínků).
To co napsal Hanz - že je to strakonická číza vyrobená před válkou - jsem poznal samozřejmě i já jako naprostý laik. (Mimochodem kola se ve Strakonicích vyráběla až od roku 1929)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2009
Odpověď  Mám svoje stránky o motrkách ČZ, tak tam chci nějaké lepší fotky toho kola dát. Jinak ti je samozřejmě pošlu, nebo mi řekni co potřebuješ nafotit, není to problém. (Sem se dají dát jen fotky do 100kb, tak nejsou moc detailní) A jaké gravírování máš na mysli?
Jinak tohle kolo je celkem jednoduše zdobené - je celé černé a má bílé linky na celém rámu, blatnících, ráfcích a přední vidlici. Konec zadního blatníku je bílý podobně jako to měly motokola ČZ.
Mám doma ještě jiný vrak kola ČZ a to je uplně jiné - má převodník s písmeny ČZS, trochu jiný rám a i lakování je jiné, barevnější - jsou na něm na trubkách modré špičaté "paprsky", na svislé trubce modrý pruh apod.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2009
Odpověď  Michale mohl by jsi sem dát více fotek kde jsou linky. Mám také ČZtu ale s gravírováním a linky se zachovaly jen někde. Nebo jestli můžeš mi poslat fotky na mail.    [Mirek]   25.05.2009
Odpověď  Díky, já kolum moc nerozumim, jsem spíš přes motorky... ale taky jsem si myslel, že kola ČZ jsou celkem běžná a známá, proto sem si řikal, že někdo třeba pozná rok výroby přesněji.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2009
Odpověď  zcela běžná Strakonická číza vyráběná od 1920+- do 1940 je pěkně zachovalá    [Hanz_zlin_CB]   25.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že by nikdo nic nevěděl? Jetě můžu doplnit, že na zadním náboji je kromě znaku ČZ nápis "favorit" (možná "favorite" nepoznám jestli ta klička na konci je myšlená jako písmeno nebo jen ozdoba). Je to jak na vlastním náboji tak na tom záchytu reakce. Znak ČZ je i na koženém sedle - viz foto.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2009
Odpověď  Jinak ještě tam samozřejmě patří přední brzda. Původní majitel jí odmontoval, ale naštěstí včetně všech šroubků schoval, tak jí tam jen namontuju zpátky.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail stejného kola je na této dobové reklamě, ale je to jen samostatný leták který nedokážu blíže datovat.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jeden    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na celkové fotce toho není asi moc vidět, taj přikládám ještě pár detailů.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
 Přidat odpověď   (95) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006