Dobrý den velmi se zajímám o tento motocykl, mohl by mi nekdo zdělit v čem se lišil od seriového
stroje 250/353. Také bych potřeboval vědět rozměry pneumatik. Za odpovědi předem děkuji. [Martin] 10.03.2010 Přidat odpověď |
| Dobrý den, pane Arnošte mohl by jste mě napsat něco k motoru P - 350 185, asi se jedná o soutěžní motor, jen bych byl případně rád jestli by se v knihách psalo něco více, jaký to byl rok, případně v jakém motocyklu nebo byl náhradní, oddělení aj., děkuji za jakoukoliv informaci. [Pavel] 30.10.2017 |
| mladeznik psal sem ti mail ale vratil se nedorucen jestli neco chces k tem vyfukum napis mne mail [Freebiker] 20.03.2017 |
| Ahoj všem, jak níže je popsaná jawa 250 soutěžní ve světě motorů pro rok 1955, dokázal by někdo říct jak přesně vypadaly ty zkrácené výfuky? Nemá někdo doma, kdo by to byl schopen nafotit (okótovat)? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si ji postavil. Jasný nebude to originál, ale mám doma soutěžní motor sice válec Libeňák a dvousvíčková hlava 353, kartery klasický 353. Pokud by k tomuto stroji jste měli i jiné podrobnější informace sem s nimi:-) Nebo na email: yamatt@seznam.cz Díky [mladeznik] 20.03.2017 |
| Zdravím mám ůplně stejný motor jako Pavel bohužel bez válce.Stejně značený P 250-297.Rád bych poprosil Arnošta jestli by nenašel nějakou informaci i pro mně.Případně i o Jawě 250 typ 557,výr.číslo 000090.Rok podle štítku 1958.Moc děkuji Roman. [Roman Vaník] 27.04.2013 |
| Co znamená "dojeli na stříbrnou vázu"? [k] 18.03.2013 |
| Omlouvám se, že se vracím, k něčemu co v roce 2010 trošku poškodilo původní podstatu tohoto tématu, ale rád bych se podělil s tím co jsem po letech zjistil, aby další čtenáři fora nebyli dezinformováni. Citoval jsem zde níže totiž pana Dr. Huberta Procházku, který ve své knize Saab a také v článku v časopise Motor Journal napsal, že Květoslav Mašita šéfoval pražskému Saab servisu na Záhřebské. Někteří z vás mě tvrdili, že je to nesmysl, ale ač jsem věřil panu Procházkovi jakožto velkému znalci Saabů, nedalo mě to a začal jsem se pídit po dalších informacích. Dnes už vím, že jste měli pravdu. Květoslav Mašita nikdy v Saab servisu nepracoval. Tomuto servisu šéfoval pan ZDENĚK Mašita, také to byl závodník, ale automobilový (jezdil i se Sonetem). Nechápu, proč si pan Hubert Procházka vymyslel takovouto nepravdu (a to se s p. Z.M. osobně znali). A pak věřte knihám a článkům v renomovaných periodikách. [Freddie] 13.03.2013 |
|  Jen pro zajímavost nějaké foto plakety ze šestidenní, kterou dostávali snad jen jezdci, kteří dojeli na stříbrnou vázu. [Pavel] 04.04.2012 |
| Jestli je to číslo původní nebo ne to nepoznám. Písmena ale tverem vypadají správně. Dle prototypové knihy byl motor čísla P 250-309 vyroben v roce 1957, byl vyroben jajko samostatný motor, v kolonce poznámka se píše "soutěžní", v kolonce skladováno je uvedeno "ZÁV tj asi závodní oddělení, v kolonce prodej je jen "P12/58", úplně stejné údaje měl i motor P 250 -310 [Arnošt] 20.02.2012 |
| Dobrý den, mimo tuto diskusi, ale jen se zeptám, co to je / bylo ČZ Skot a kdy se vyráběl? Dal se vůbec koupit nový v tehdejší ČSSR? A cenově, dá se srovnat s "Libní"? Děkuji, [Hobo] 19.01.2012 |
| Žeber je 7. [Pavel] 23.12.2011 |
| Kolik vodorovných žeber máš na karteru ? [v38] 23.12.2011 |
| číslo motoru je prototypový .Pokud k tomu válec patří, je to dost zajímavá věc- není náhodou na prodej? [Monty] 18.03.2011 |
| To číslo motoru asi nebude originál, mělo by mít na začátku a na konci hvězdičky. Taky by asi nemělo mít tu pomlčku mezi P a 250. Myslím že kartery budou náhradní. Jinak co můžu říct tak válec, pokud je opravdu hliníkový, tak bude spíš z péráka - od 56 byly u soutěžáků matky výfuků dovnitř jako na panelce a válec z roku 55 vypadá jinak. Takže už zbývá jenom rok 54 a tam byl údajně válec stejný jako v roce 55, tak mi to logicky vychází na toho péráka :-) [Meela] 17.03.2011 |
|  A číslo motoru se značkou mototechny, jestli je někdo z tohoto schopný poznat o jaký rok a typ jde, byl bych rád za zprávu. [psmotokary] 17.03.2011 |
|  číslo ? [psmotokary] 17.03.2011 |
|  okno sání [psmotokary] 17.03.2011 |
|  A hliníkový válec. [psmotokary] 17.03.2011 |
|  Našel jsem ty kosti motoru, tak přikládám fota. [psmotokary] 17.03.2011 |
|  A ještě jeden pohled. [psmotokary] 17.03.2011 |
|  Dobrý den, tak jsem našel zatím alespoň tu nádrž, tak přikládám fotky. [psmotokary] 17.03.2011 |
| Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jelikož Jawy nijak moc nedělám, jak poznám zda je hliníkový válec na péráka, či kývačku a zda se dá podle čísla karteru poznat zda se jedná o soutěžní kývačkové kartery apod., případně na jaký rok patří nádrž s dvěma kohouty, bočnicemi, ale již bez díry na spínačku. Děkuji za jakoukoliv odpověď a případně i za ilustrační foto čísla motoru, ze soutěžní kývačky. Dyžtak nafotím nějaké ty kosti co mám a vložím je sem. [psmotokary] 16.03.2011 |
| Hm,tak mi to nedá,abych si tady taky nevyblil svůj pocit z téhle diskuze-motocykl,o kterém se tady
bavíte jsem u pana Z.viděl před renovací a opravdu nejde o repliku...Ponechme stranou jeho
charakter,každý je nějaký a nikdo se nezachová všem(já třeba nemám rád mrzáčky,protože jak říkala
jedna babička-jsou zlí a Bůh si je poznamenal-a taky to tady neprezentuju).Koneckonců je to jiná
věc-na motocyklu charakter renovátora vidět není-a myslím,že tady to je diskuze o motocyklu a ne o
majiteli..Jen na okraj-ta nádrž není žádný paskvil s naletovanou vlajkou místo znaku,ale originální
soutěžní nádrž kde nebylo místo pro znak prolisováno..A že nikomu z vás,přechytralých nechce
poradit?Vždyť vy to víte líp než on-tak co by radil..Co jste kdo poradili vy jemu?Ono opisovat
dokáže kdekdo,ale sehnat nějaká data a informace,to už je horší,co?A když to ještě navíc má něco
stát,to už je malér!On tu historii propátrává už docela dlouho a výsledky jsou semtam vidět,třeba v
kalendáři.Nebo mu snad závidíte,že chytil příležitost za vlasy a začal včas shánět to co mu teď
závidíte a proto haníte? Nechci se tady nikoho zastávat,ale uvědomte si,že nic není jen černé anebo
bílé ...Většina z vás tady už práci pana Z. někde viděla.Teď je řada na vás,aby jste se pochlubili
tou svojí.. [David] 27.09.2010 |
| Dekuji pane v za odpoved . S puvodnim tematem to jiz opravdu skoro nesouvisi , ale nekdo tu
predemnou predni blatnik zminil a ja shodou nahod nedavno take objevil foto Jawackych prednich
blatniku primo ve vypalovaci peci , a to jeste navic na titulni strane doboveho casopisu z opacneho
konce sveta ... Rad posloucham znalce a pametniky k jakymkoliv tematum , a bohudik za ne . A
tak mi to proste nedalo se i Vas nezeptat ... [Martin Samson] 08.09.2010 |
| Protože si to majitel motocyklu přál. [JB] 06.09.2010 |
| Proč zmizelo foto z dotazu ??? [Libor L.] 06.09.2010 |
| To je jiná JB. Řekl bych, že na všech dobových fotkách je jiná koncovka výfuku, než u té, co uvádí
téma. [Lada] 05.09.2010 |
|  Na dolním snímku ještě z druhé strany [JB] 05.09.2010 |
|  Z čeho je asi ten tlumič výfuku? [JB] 05.09.2010 |
|  pokračování [JB] 05.09.2010 |
|  Zkusím přidat něco k tématu z časopisu Svět motorů ročníku 1955 [JB] 05.09.2010 |
| Je jen škoda,že technická podstata příspěvků se přeměnila na něco uplně jiného.Ale zpátky k
tématu.Je jasné,že každá pomoc a rada,která nebude doložená dobovým snímkem,výkresem atd.může být
více či méně zkreslená.A to i neúmyslně.Vždyť už je to tak dávno... [jirka] 05.09.2010 |
| Pane JB, vaše názory jsou dostatečně známé, protože je tu prezentujete dostateěně často. Dopřejte
ale právo vlastního názoru i ostatním bez komentování. Já si třeba naopak myslím že větší smysl dává
uvést takovýto stroj do provozního stavu abych se na něm mohl svézt, než jej nechávat jako torzo.
Jinak samozřejmě nikdo nemůže mít vše co se mu líbí. [Lada] 03.09.2010 |
| Pane JB tento můj motocykl je originál včetně technického průkazu a SPZ,replikové jsou pouze výfuky
a potah sedla a to je ten hlavní důvod kdy se to všichni bohužel snaží předělat na repliku a byl
bych rád,aby jste to vy tak nenazýval.Jinak na žádné jiné připomínky již nebudu reagovat. [z] 03.09.2010 |
| Uff. Tak jme tu zabili další diskusi. Mám z toho všeho takový divný pocit. Nechci soudit lidi
vstupující do této diskuse a proto bych se rád zaměřil na, dle mého soudu, zásadní chybu, která je
již v té úvodní myšlence pana Martina. A to postavit repliku motocyklu, ke kterému nemá k dispozici
dokumentaci základních dílů. Tento záměr, ať je dotažený do konce či ne, vždy vyvolá vlnu emocí a
nemůže skončit úspěchem. Zkuste si představit, že by se vedle sebe někdy objevily takto vzniklá
replika a původní originální stroj? Nebo třeba dvě repliky stejného stroje a každá by v detailech
vypadala jinak? Už nyní replika pana Zemánka vyvolává značné kontroverze. A co teprve kdyby byly
dvě, nebo i více? Tady nově příchozí pan Pepa to jen potvrzuje. Zejména právě tyto motocykly
prošly každý velice bouřlivým životem a tak nejsprávnější je zanechat je v nálezovém stavu. Byť
třeba jen jako torza. Oni se totiž najezdily dost a dost. Dovolil bych si udělat jistý závěr.
Nikdo nemusí mít vše, co se u líbí. Důležité je mít to, co dává smysl. [JB] 03.09.2010 |
| Tak jsem dočetl a přesto,že nemám pražádnou chuť něco vysvětlovat,ani nikoho poučovat nemohu
mlčet.Pana Zemánka známe všichni,tedy myslím staří jawáci,ti co pamatuji ještě socialismus.Moihli by
jste se jich zeptat kdo je pan Zemánek,jaké že to bylo to jeho soutěžení atd.Asi by jste se
divili.Mnoho bývalých jawáků proto s panem Zemankem nechce mít nic společného.Je to kšeftař a vás
mladé se snaží vést jen k tomu,aby jste mu vše ukázali a on to od vás koupí a zakšeftuje to někam
jinam.Tomáš jak jsem pochopil panu Zemánkovi nepodlehl a neprodal mu to co on chtěl.Tedy chápu
zlobu pana Zemánka.Záměrně používám pana Zemánka ač,jsme spolui pracovali v Jawě.není to dobrý
člověk,tomu svědčí i jeho vystupování zde.Nic nedat,nic neukázat,jen hrabat pod sebe.Škoda slov. A
Jawy ? Nazapoměňte na dobu,v jaké byly vyrobeny, tehdy se to tak nebralo.my tehdy mladí jsme chtěli
jezdit,soutěžit vyhrávat a taky se trochu předvádět a prd záleželo nanějakým tom blatníku zda byl
takový a nebo makový.Hlavně že to byla Jawa aže too jelo.Tak mi promiňte,že jsem to tak napsal.Já
moc s počítačem neumím a tak mi pomáhá kamarád.Dáváme dohromady nějaké ty paměti. [Pepa bývalý jawák] 03.09.2010 |
| Souhlasím, že pamětníků už mnoho není. Ale stále ještě jsou. A debata s nimi je většinou docela
jiná, než bývá s tímto pánem. V jiném tématu tady vzpomíná Olda, zkuste navštívit pana Somra z
Neveklova-mimochodem dosud aktivního závodníka ...... Buhužel tito pánové se většinou nepřátelí
s internetem, takže za nimi musíte osobně. Pane "Z" život není o úspěších v
motocyklových soutěžích, dnešní mladí umí třeba angličtinu a to bych chtěl víc, než vaše sportovní
úspěchy. [Honza l] 03.09.2010 |
| Takže místo poučení neznalé veřejnosti přešel pan Zemánek z Modřan k útoku na mou osobu. Ano,
sháněl jsem informace i na tomto foru, výše jmenovaný se chtěl přijet podívat a já neměl důvod proč
motocykl neukázat. Dostal jsem od něj fotografii modelu 353/08 a konstatování, že jde o neoriginální
složeninu. Následně mě asi chtěl oslnit svou sbírkou a pozval on mne. Byly mi nabídnuty různé
“výhodné” výměny a po odmítnutí jsem jen zapůjčil požadované díly, jak popisuji níže. Naštěstí
ještě existují znalí lidé ochotní pomoci a díky nim jsem byl vyveden z omylu. Zjistili mi mnoho
informací, včetně těch o závodu a osudu motocyklu až do prodeje do osobního vlastnictví (informace
z různých zdrojů se shodovaly, s teorií pana Z. se však zcela vylučovaly). V té době měli asi v
Jawě nějaké brigádníky, když složili motorku ze tří ročníků a nasadili ji do závodu. Motocykl
poté změnil majitele, protože už mě nebavilo neustále řešit různé pochybné nabídky k prodeji. Nyní
jej má člověk kterému dělá radost, jezdí na něm a to i mě těší více, než aby byl rozebrán na díly.
K diskuzi, nikoho jsem nezačal slovně napadat, navážet se a pomlouvat. Pomluva je totiž tvrzení
nezakládající se na pravdě a k tomu se já nikdy nesnižuji. Snažil jsem se přispět do diskuze
příspěvky k tématu, načež jsem byl neprávem nařčen z arogance a snad z nějaké závisti… Také jsem se
o sobě dozvěděl mnoho nových věcí, asi mě pan Z. zná lépe než já sám a poukazování na nehodu a úraz
o kterém neví zhola nic snad nepotřebuje komentář. A na závěr se pod každý příspěvek
podepisuji. Chovám se totiž tak, abych se za své jméno nemusel stydět. [Tom] 03.09.2010 |
| Mě by jenom zajímalo jak se z pana Z stal odborník na soutěžní jawy.. Když sice v Jawě udajně
pracoval, nějaký ten přebor taky jezdli(ale kdo tenkrát ne??) jak tedy poznal co a jak má být na
soutěžákách z 5O let a to ještě i podlen jednotlivýcho let??? Možná méně arogance by neuškodilo pane
všeználek... Sehnat udaje z knihy ze soutěžního oddělení kde se psali výrobní čísla,
jezdici, komu bylo prodáno nejni neřešitelný problém.. pak postavit repliku něčeho udajně
soutěžního, nabouchat čísla a udělat ze sebe taktéž samozvaného znalce to chce opravdu um...
O strategii když pan Z zjistí že někdo jiný má zajímavý stroj..a on by ho rád získal se raději
rozeposovat nebudu [Honza 001] 02.09.2010 |
| kxn tak bohužel končí vždy debata o konkrétním motocyklu,protože když někomu poradíte a řeknete mu
jak to má skutečně vypadat a dokonce jej pozvete k sobě domů a věc mu ukážete,tak Vás potom všelijak
slovně napadá a ještě Vás pomluví.Takže i já končím se všema debatama. [Z.] 02.09.2010 |
| Napsáno výstižně. Takto bohužel končí většina diskusí, do kterých se pan Z, V, VŠ atd. zapojí.
Škoda. [Lada] 02.09.2010 |
| Další diskuse se stáčí směrem k latríně, škoda. Sám nemám k tomuto tématu co říci jelikož tento
motocykl neznám a ani jej nehodlám napodobovat. Rád si ale přečtu co kdo dělá, jak to dělá a
samozřejmě i o zážitcích a zkušenostech pamětníků. Bohužel jich sem píše tak málo. Z
příspěvků TOMa jsem pochopil, že se mu nepodařilo tento motocykl dát dohromady, ale že při svém
pátrání ledacos viděl a poznal. Příspěvek pana V na mne však působí zbytečně vznětlivým a
sebestředným dojmem, ostatně i jeho příspěvky v minulosti nepřinášejí žádnou kloudnou informaci.
Pokud jste pane V pamětník, jak se tady v několika málo Vašich příspěvcích prezentujete,
proč neporadíte co je špatně, jak to naparavit, jak co vypadalo a podobně. Nic proti, ale pamětník
co se nechce podělit s ostatními, nedokáže poradit a vede zde žabomyší války, tak z mého pohledu
úcty nedojde. [knx] 02.09.2010 |
| Přesně tak .Učme se naslouchat posledním soutěžním mohykánům světové extratřídy , my z namyšlené
generace která ani nedokáže mnohdy postavit reprezentaci na šestidenní ..... [jan m.] 02.09.2010 |
| Dlouho jsem se bránil jakékoliv poznámce,ale kam až zachází Tomáš Beneš z Pyšel,tak to už je skoro
trochu hodně.TAK PŘEDEVŠÍM,SÁM HLEDAL POMOC NA TĚCHTO STRÁNKÁCH,TAK JSEM MU POSKYTL CO NEJVÍCE RAD A
FOTOGRAFII,KTERÉ JSEM MÉL K DISPOSICI.Koupil si motocykl Jawa 250 na kterém jel Jaromír Čížek
Alpskou soutěž,ale jak je napsáno,tak nedojel ani první etapu,protože utopil motor a přetrhl
ojnici.To se psal rok 1956.Pustil jsem Tomáše i s celou rodinou ke mě do mého soukromého muzea.Jeho
motocykl je složený z kusů 54,55 a 56.To ovšem SAMOZVANÝ odborník na soutěžní motocykly nemůže
překousnout a tak neustále útočí na druhé a nemá k tomu opostatnění.Tak ochranný rám mi půjčil,já si
jej zadal udělat k pánovy který má ohýbačku a zabývá se jejich výrobou.Trvalo to sice déle než mi
ten pán slíbil,a tak jsem jej vrátil trochu déle,ale to ví skoro každý,kdo něco zrenovoval,že to tak
bohužel je.No a malá poznámka,ten rám byl na motocykl vyrobený v roce 1956 a ne 55 co je na
fotografii.To ovšem pan Beneš ve své vysoké aroganci už nesleduje.Sám nikdy ve svém životě žádné
motocyklové soutěže nikdy nejel a žádný motocykl dosud nezrenovoval.Pouze se zatím dovedl předvést
na své KTM před kamarády a skončilo to velkým úrazem s následky na celý život.Zcela proto
nechápu,proč má neustále potřebu se do někoho navážet,když sám zatím nic neudělal a nezrenovoval a
má pocit,že vše ví .Svůj motocykl stejně již prodal,a tak vyřešil i problém s vrácením motocyklu do
původního stavu.PROTO SE VY MLADÍ NEDIVTE,ŹE SKORO ŹÁDNÝ Z BÝVALÝCH SLAVNÝCH JEZDCU SE NECHCE
POUŚTÉT DO DISKUSE PROTOŹE TA AROGANCE S KTEROU VÚDĆI NIM POUŹÍVAJí SAMOZVANÍ ODBORNÍCI JIM NENÍ
ZAPOTŔEBÍ A VY BY JSTE SI MÉĹI UVÉDOMIT,ŹE JEJICH ŔADY JIŹ DNES RYCHLE UBÝVAJÍ A MECHANIKŮ A
BÝVALÝCH PRACOVNÍKU JAWY TAKÉ A PAK BUDETE POSLOUCHAT POUZE TAKOVÉ BENEŚE. [Z.] 02.09.2010 |
| Ano, stroje se provozem opotřebovávaly a tím pádem průběžně modernizovaly. Tudíž nechápu proč je zde
probíraný motocykl představován jako originál z roku 1955, když na něm jsou použity modernější díly
a repliky. Namátkou, co je vidět z fotografie: blatník (sportka), výfuky (pokus o repliku dle dobové
fotografie?), nádrž (original je upravená serie s vyztuženými sváry a přes znak ČZ je naletován
odznak s CS vlajkou), stojan (má být samozřejmě železný) a rám pod motorem se také neshoduje.
Počítám, že poslední dva vyjmenované díly už budou nahrazeny replikou dle mých originálů (tímto bych
chtěl všechny upozornit, v dobré víře jsem díly půjčil na okopírování a skoro tři měsíce jsem je z
dotyčného doloval zpět- telefonáty jsem už ani nepočítal, každou chvíli jiná výmluva). Vycházím
z faktů dobové literatury a hlavně z motocyklu v původním, lehce modernizovaném (jiné výfuky,
zvětšené sání, hrazdová řidítka) stavu s původním TP a doloženou historií. [Tom] 01.09.2010 |
| Samozřejmě bohužel si na to pamatuji,ale nevidím žádnou souvislost s tématem diskuse.Jinak takovýmto
způsobem t.j infra žárovkami se vypaloval lak v Jawě ještě v 70 letech. [v] 31.08.2010 |
|  K finalni uprave onech prednich blatniku zasilam foto vypalovaci pece v Jawe . Jestlipak
si pane "v" na tohleto vypalovani laku prednich blatniku jeste pamatujete ??? [Martin Samson] 31.08.2010 |
| Je velice úsměvné číst ty příspěvky k tomuto motocyklu.Tento motocykl má svůj rodokmen a jel na něm
skutečně pan A.Matějka.Jeho číslo motoru je P-250-xxx.Motocykl má i SPZ a technický průkaz
platný,včetně účtu když byl prodán panu Veselému z Jawy.Pokud by někdo z vás jezdil někdy
soutěže,tak by věděl,že na motocyklech na kterých se jezdilo,byly několikrát do roka opravovány a
byly na nich měněny i různé díly které se provozem poškodily neb opotřebovaly a motor se dělal i 2x
za sezónu.Tudíž výměna plechařiny a výfuků byla zcela normálni a při vyřazení motocyklu z aktivního
závodění byla i většina dílů vyměněna.To jen na okraj.Takže takové úvahy Tom atd.jsou pouze úvahy
ničím(doměnkama)podložené.Dejte teda do debaty fotografie vámi renovovaného motocyklu a potom bude
diskuse o něčem. Aleši,a Tobě se divím,že se toho zúčastňuješ. [v] 30.08.2010 |
| Ten přední blatník není sportka - je to mělký, co se používal i na vojandy, je to na 16 kolo...Nemám
po ruce scaner, ale v publikaci Jawy-púl století práce a úspěchů je foto Trophy týmu v r.1955, kde
stojí motorky přesně s těmito blatníky...pravdu má Monty..-:) [No name] 30.08.2010 |
| Tom - je to logický - když seriový motorky měly blatníky bez lemu, tak na soutěžácích byly
pravděpodobě stejný (poznat to z fotky ze SM si netroufám) - na barevné fotce lem jednoznačně je.
Takže se omlouvám, blatník na replice je opravdu jiný. Kolem originálu téhle motorky jsem
nikdy ani nešel- a docela se divím, že vůbec existuje. [Monty] 30.08.2010 |
| Honza I: To, že podle fotky to přesně vyrobit nelze je mi jasné. Ale když není výkres ani mustr tak
moc jiných možností nezbývá. Sám jsem je sháněl asi tři roky neúspěšně. [Tom] 30.08.2010 |
| Tome, zrazuju ho proto, že si umím představit tu spoustu práce a výsledek bude jiný než originál. Já
bych byl určitě trpělivý a sháněl. [Honza l] 30.08.2010 |
| Monty: Nevím jak Vy, ale já tam ten blatník vidím. Podíváte-li se na dobové fotky ze soutěží, tak
nejen že mají trochu jiný tvar, ale hlavně nemají lem (podobně jako "půlbubnové"
kývačky). A měl jsem možnost si podrobně prohlédnout originál v původním laku z roku 1956 a ten byl
taktéž bez lemu. A takto by se dalo pokračovat i s dalšími díly skvostu v úvodu. [Tom] 30.08.2010 |
| Tom - jak jste přišel na "nesmyslný blatník z 590"? stačí se podívat na
starý fotky ze SM,a blatníky tam jsou stejný jako na motorce v titulku. [Monty] 26.08.2010 |
| Proč Martina zrazujete od zhotovení výfuků podle fotky když, jak jsem se tu dočetl, je takto má
vyrobeny i motocykl o kterém se zde vede debata? Podle mě se na té motorce ty výfuky krásně vyjímají
spolu s dobově nesmyslným předním blatníkem z typu 590... [Tom] 25.08.2010 |
| Honza I:ja netvrdím,že v55 nemali 16kolesá ale práve naopak-dokazujú to aj dobové fotky tu
zavesené.Podľa mojho názoru,že Monty videl na DVD aj 19kolesá sú motorky r.v.54 polbuben. [jumbo] 24.08.2010 |
| Martine, podle fotky to určitě nedělej. Bude to hromada práce a výsledek-zmetek. Jumbo, klidně
to tak mohlo být, ikdyž je to proti rozumu. 16 kola byly v té době novým trendem -dokonce se tenkrát
velmi líbily. [Honza l] 24.08.2010 |
| 1954 byly klubový motorky jistě Péráky, kde by se vzaly soukromý závodní Kejvačky? [monty] 23.08.2010 |
| Ale pre 54 rok. [jumbo] 23.08.2010 |
| Na fotkách je fakt vidieť 19 kolesá polbubnové. [jumbo] 23.08.2010 |
|  ještě ze SM 54 [Meela] 23.08.2010 |
|  Tady jsou nějaké fotky motorek z 54 - mají 19" kola [Meela] 23.08.2010 |
| Monty,nie je to čudné,že by továrenské mali 16 kolesá a trebárs klubové 19. [jumbo] 23.08.2010 |
| Ne,jistej si nejsem - ve SM jsem to nenašel,pouze jsem viděl pár záběru ve filmovém týdeníku -
koupil jsem to na CD na burze ve Zloníně. Tam jsou jasně Kývačky na kolech 19" , to poznám.ale
jestli to měly všechny Jawy na ISDT 1954, to teda fakt netuším [Monty] 23.08.2010 |
| Monty:si si istý,že v54 mali 19-kolesá?Martin:podla fotky postavíš/kulový/.Ak aj niečo vykúzliš,tak
to bude aj tak vyzerať.A ani sa nečudujem majiteľovi motorky,že sa nechce vyjadriť k tejto téme keď
sú tu len samí odborníci-až na pár výnimiek a dokonca aj na charakterové vlastnosti majiteľov alebo
fandov Jaw. [jumbo] 23.08.2010 |
|   Monty: u těch fotek jsem to tenkrát asi nepopsal dostatečně, ta perokresba je z ročníku 54, ale
fotka je z 55, posílám další, na jedné je přímo ta motorka z toho kalendáře. Jinak kdysi dávno jsem
někde slyšel nebo četl, že v roce 54 měly ty motorky 19" kola protože u nás jěště nebyly
dostupné 16" pneu s teréním vzorkem. Tom: tohle je pravděpodobně jediná (skoro) kompletní
a pojízdná motorka tohoto typu, takže na žádnou originálnější, líp zrenovovanou nebo kompletnější
nenarazíš. Martin: jestli to chceš oměřovat podle fotek tak si sežeň ty světy motorů z roku
55, fotek tam pár je, kdyžtak napiš mejl a já ti je pošlu, ale jsem celkem zvědavej co z toho půjde
vytvořit :-) [Meela] 23.08.2010 |
| A nemáte dojem,že v článku z roku 1954 asi těžko bude motorka ,která jela ISDT v roce 1955?
Na barevné fotce je rok 1955,na černobílé dole ze SM je rok 1954. A na perokresbě je
ještě něco jinýho, s divným sedlem a (asi) 19" koly. Většina kývaček na ISDT 1954
měla 19" kola(aspon podle starého filmového týdeníku) Tahle na 16" ze SM je
nějaká vyjímka - ale proč a kolik bylo 16" a 19",to už netuším. [monty] 23.08.2010 |
| Aha, já myslel, že už podle popisu na fotce jde o originální motocykl... Takže podle dobových fotek
to s originálem asi moc společného nemá. To jen potvrzuje můj názor nevěřit ničemu po renovaci.
Postavit "něco" z dílů a pak k tomu vymyslet příběh je asi nějaká dnešní nová moda. [Tom] 23.08.2010 |
| Tom: třeba proto že ty výfuky z fotky nahoře už jsou repliky a od originálu se liší, stačí se
podívat na dobovou fotku co jsem sem dával 24.7. A opravdu nechte těch konfrontačních
příspěvků, jednou už kvůli nim byla diskuze přímo o téhle motorce smazána, nikdo snad nechce aby se
to stalo znova... [Meela] 23.08.2010 |
| Pane Veselý, když píšete jak moc dobře znáte majitele vyobrazeného motocyklu, tak proč se s ním
nedomluvíte a neoměříte si výfuky od něj? [Tom] 23.08.2010 |
| To by mě zajímalo co jste myslel tím ,,ty charaktery co to přitahuje to je neskutečný" .
Radeji toto forum o tomto motocyklu uzavřeme. Za příspěvky Vám děkuji. [Martin] 23.08.2010 |
| Honza l: a tohlen je přesně ten duvod proč jsem se zbavil VŠEHO na soutěžní jawy, protože ty
charaktery co to přitahuje to je nezkutečnýýýý!!!!!!!!!!!!!!! [Tom LTR] 23.08.2010 |
| Ale pane Veselý, alias V, alias vš,... určitě minimálně o takovém výfuku víte (pokud ho nemáte). Tak
Martinovi pomozte, vidím, že Vás to taky velice zajímá. To není nezištná touha pomoci. [Honza l] 23.08.2010 |
| Já jsem sháněl někoho kdo ten výfuk má abych ho mohl oměřit to se mi nezdařilo, tak to budu muset
výkres zhotovit podle fotky aby to bylo alespoň pohledově bylo stejné, škoda že jsem ani ty výfuky
neviděl na vlastní oči, ale ono to dopadne. [Martin] 23.08.2010 |
| No tak jsem doufal,že zde zobrazíš nákres těch tlumičů výfuků,ale stále nic a jen nové téma aby jsi
se něco dověděl,a sám když slíbíš tak nic.Výmluvy neberem ale jen skutečnost. [veselý] 23.08.2010 |
| Mě by zajímalo čemu se pan Mašita věnuje,co dělá. prý má neco společného s okruhovými závody. [Martin] 17.08.2010 |
| Mě to taky neuráží, alespoň se dozvím něco nového o Květoslavu Mašitovi. JE TO NEJLEPŠÍ SOUTĚŽÁK NA
SVĚTĚ , TAK PROČ SE O NĚM NEBAVIT . [Martin] 15.08.2010 |
| monty: v MJ to nespletli, o Mašitovi jako dobré duši a záruce kvality v pražském Saabservisu se
Hubert Procházka zmiňuje i ve své knize SAAB na str.9 (vydáno nakl. Computerpress v edici
Autosalon). veselý: podle mě není na škodu, že se původní diskuze zvrtne k jinému tématu, je to
normální. Důležité je, že se dozvíme něco nového a nakonec se společně dobereme pravdy. Od toho
přeci diskuzní forum je. [Freddie] 15.08.2010 |
| Pane máte pravdu takhle to přesně bylo, je vidět že jste znalí. [Martin] 14.08.2010 |
| Na konečné montáži motocyklů před 6D soutěží se skutečně podíleli jezdci,kteří na těch motocyklech
následně startovali v Mezinárodní trofeji,nebo Stříbrné váze,ale to neznamenalo,že museli být
zaměstnanci JAWY.Na montáži pracovali z toho důvodu,aby podrobně znali celý motocykl a případě
potřeby aby si jej dokázali samy opravit. [veselý] 14.08.2010 |
|  Zato můžu já že jsem to s tím Mašitou tam napsal, ale já mám doma knížku ,,Zlato z bahna a
kamení" a tam je fotografie Květoslava Mašity , Jawy, a té lavice na motocykly jak jsem se o
tom zmiňoval, je tam ještě se zaměstnanci Hameršmídem , Mladým atd. viz fotografie co jsem se
původně bavil s pánem co mi psal že by jednu možná prodal. [Martin] 13.08.2010 |
| Tak je vidět,kam se vždy zvrhne zdejší debata-zcela jiným směrem a k jinému tématu než k tomu,na čem
byla původně. [veselý] 13.08.2010 |
| No nevím - jestli to nespletli v MJ? Co pan "V" na to? [Monty] 13.08.2010 |
| monty: časopis Motor Journal č. 10 / 2003 str. 20, článek kolegy Saabisty a velkého znalce Saabů
Huberta Procházky. Cituji z článku: "...Dalších asi 1000 čtyřtaktů typu 96V4 pak dovezla k
obohacení našeho chudého trhu koncem šedesátých let i Mototechna, která dokonce provozovala po dobu
asi 15 let v Praze značkový servis. Jeho duší se záhy stal známý motocyklový soutěžák Květoslav
Mašita...." [Freddie] 13.08.2010 |
| To vím že Květoslav Mašita byl od roku 1982 náčelníkem clubu Dukla Praha. Ale ještě za své soutěžní
činosti se podíleli ještě s Mrázkem na přípravě motocyklů ve VVZ JAWA. Vždyť jsou i fotky. [Martin] 13.08.2010 |
| Fredie . už jsi viděl plukovníka ČSA,kterej chodí makat do servisu? jak jsi na todle došel? [monty] 12.08.2010 |
| Mašita opravoval Saaby, v pražským Saab servisu na Záhřebský. [Freddie] 12.08.2010 |
| Tak Květa Mašita žádné motorky ve VVZ neopravoval,byl totiž náčelníkem Dukly Praha a ne zaměstnanec
JAWY, [v] 12.08.2010 |
| kdyby byla na prodej měl bych zájem je to ta jako byla ve VVZ Jawa Strašnice , jak na tom spravoval
soutěžní Jawy třeba Mašita, alespoň jsem dejte foto ať můžu slintat, prosím. [Martin] 11.08.2010 |
| Tak sem dej ten výkres a já Ti ukážu foto té lavice,koupil jsem 2 ks a možná jednu prodám,ale zatím
ne. [v] 11.08.2010 |
| Jo, dám to sem , ale ono to taky není hned a každý den se k tomu také nedostanu. Tuto Kyvačku dělám
jen tak zpozvolna, spíš se věnuji novějším soutěžním Jawám. Mimochodem chtěl bych si udělat tu
lavici jako byly ve VVZ Jawa Strašnice na montáž a opravy motocyklů takové ty dřevěné, nevíte kam se
poděly když se to zrušilo? nebo kdyby jsem dal někdo alespoň foto , všude je na fotce vidět Jenom
kus Jawy a lavice, ani jsem to nikdy neviděl celé. [Martin] 09.08.2010 |
| Tak Martine,co se děje s tím nákresem tlumičů výfuků.Máš ho,nebo je to jenom kachna ? Slíbil jsi,že
jej sem dáš bez rozměrů.Jsem na to zvědavý.Pak Ti možná poradím něco víc. [vš] 09.08.2010 |
| copak o to, materiálu je dost, práci to dá udělat formu, na komplet výfuk to asi nepude,bude to po
kusech aby to nebylo tak složité,pak to budu muset posvářet. Ten nákres jsem dám. [Martin] 29.07.2010 |
| Martine, vlastnil jsem podobnou motorku v původním stavu od prvního majitele. Jestli chceš, ozvi se
mi na mail. Tom [Tom] 29.07.2010 |
| No já si nemyslím,že by to bylo tak jednoduché,protože levý i pravý tlumič má jiné prolisy,takže s
tím přípravkem asi nějaký problém bude.Hlavně ten výkres.Pokud jej seženeš,tak to tu dej na
forum,samozřejmě bez rozměrů. [veselý] 29.07.2010 |
| Copak udělat na ně lisovací přípravek nebude problém, problém bude je někde oměřit. Ještě jsem se
bavil s někým ze Slovenska ten také dává dokupy tento motocykl a ten prý na ně má výkres. [Martin] 29.07.2010 |
| VŠ jsou zkratky jmena a příjmení,občas sem dá nějaký postřeh,ale vetších diskuzí se nechce
zúčastňovat protože získal špatné zkušenosti,stejně jako nynější vlastník tohoto motocyklu.Mimo jiné
by mne zajímalo,jaké tam chceš dát tlumiče výfuků ? Máš alespoň torza,nebo budeš tvořit dle
fotografie. [veselý] 29.07.2010 |
| Velice děkuji za Vaše příspěvky, to je škoda že jste motocykl prodal. Já jej dávám právě dohromady
také z dílů. Také mě velice zaujalo jak jste psal VŠ. že byl mechanikem soutěžních jaw, co se
vlastně pod skratkou VŠ. skrývá. Já se zajímám o všechny soutěžní Jawy a věci kolem nich,jednu Jawu
rotax 560 dokonce máme doma. [Martin] 27.07.2010 |
| Tak tento motocykl byl napřed můj,koupil jsem jej asi v.r.57,je to moto které jelo 6D,jel na něm
Ant.Metějka.Pak jezdilo ve Svazarmu a já jej koupil již dosti zničené.Sedlo jsem dal přečalounit a
ten pán mi stratil ty překlápěcí panty.Díry pro ty panty jsou v plechu sedla v rámečku pod sedlo
který je jiný než u serie.Tenkrát jsem zjistil,že jej nedám dohromady a prodal jsem jej dnešnímu
majiteli který jej dal do tohoto perfektního stavu.Není my známo,že by ještě někde byl tento
originál.Vím o lidech,kteří vlastní nějaké věci na tento typ vč.motorů,ale to jsou pouze ND.Svádí to
ke stavbě tohoto motocyklu,ale jak Vám zde napsal vš - bývalý mechanik 6D,tak je toho mnoho jinak. [veselý] 27.07.2010 |
| On by ti to pravděpodobně někdo rád vyfotil, ale je problém že těhle motorek je zachovalých naprostý
minimum a třeba ani ta co jsi jí sem dával v úvodu diskuze origo sedlo nemá, takže pokud se neozve
někdo kdo to má tak asi budeš muset jít cestou vlastního vývoje... [Meela] 27.07.2010 |
| Díky za rady, motor nafotím a dám to sem než to koupím. Vyfoťe mi prosím někdo to sedlo. [Martin] 27.07.2010 |
| Napřed ten motor vyfotografuj z několika stran a dej sem jeho fotografii a já ti napíšu,zda je to
ten správný a nebo zase něco jiného.To ovšem musíš udělat před jeho koupením,jinak budeš mít opět
něco jiného. [vš] 27.07.2010 |
| Hlavně musí mít ten válec uchycení kolen na vnější matky, 55 byl poslední rok kdy to u soutěžních
250 dělali. A aby jsi si byl jistej tak výrobní číslo by mělo být ve tvaru *P250-xxx* , případně
*-250-xxx* to poslední trojčíslí by mělo u roku 55 být vyšší než 254. [Meela] 26.07.2010 |
| ne tenhle má i ty žebra,hliníkový válec,hlavu na dvě svíčky , tak ten by už měl být ten správný. [Martin] 26.07.2010 |
| Hlavně aby to nebylo jako ten druhej známej co ti prodal obyčejnou kejvačku.... [Meela] 26.07.2010 |
| Motor si vezmu asi kompletní od známého, ten ho má. Ale mě by zajímalo stále to sedlo a podsedadlový
plech . [Martin] 26.07.2010 |
| A valec máš? [jumbo] 25.07.2010 |
| A má číslo motoru? [Meela] 24.07.2010 |
| hm, tak jsem na to koukal a je to prvni kyvačka ani ty žebra tam nejsou. [Martin] 24.07.2010 |
| Shodné určitě ne, jsou jiné přepouštěcí kanály a podobně [Meela] 24.07.2010 |
| tak jsou tedy shodné s pérákem? [Martin] 24.07.2010 |
| Kartery musí mít protažené spodní žebro motoru až pod kryt karburátoru, stejně jako to měly péráci
někdy do roku 1950. [Meela] 24.07.2010 |
| Mohl by jste sem dát prosím foto toho sedla? co se týče motoru tak mi známí prodal kartery,
převodovku a klikový hřídel ale podle mě to byl podfuk protože mi to připadá na normální první model
kývačky. Jinak všem děkuji že posíláte informace, já jsem o tom nikde nemohl nic sehnat. [Martin] 24.07.2010 |
| Sedlo ze švéda má zcela jiný plech sedla,tudíž tam nepasuje.To originál má takové 2x výklopné panty
- byly použity pouze v roce 55 a 56 . No a co motor,ten máš ? Pokud ano,tak sem dej jeho foto a
možná ti poradím víc. [vš] 24.07.2010 |
|   Sedlo moc jistě nevím, ale nic běžnýho to nebude, posílám dvě fotky, ten článeček je sice z roku 54,
ale to sedlo je dost podobné sedlu na té fotce ze šestidenní. Uchycení sedla nevím, podle dobového
článku je "uložené v zadní části otočně v závěsech" [Meela] 24.07.2010 |
| Neměl by zde někdo foto jak bylo řešeno sedlo a jeho uchycení. Mám ze Švéda ale to je asi jiné. [Martin] 23.07.2010 |
| Dobrý den, Pane děkuji konečně mi nekdo neco zdělil. [Martin] 20.07.2010 |
| Takže:Rám včetně kyvné vidlice je jiný,zadní a přední blatník je upraven ze serie,rámeček sedla a
sedlo je jiné,nádrž upravená ze serie,světlomet,ať spodek nebo vršek upraven ze serie,stojánek na
foto tam nepatří je jiný,tachometr a hodiny jiné,dále kompletní motor a výfukové kolena i tlumiče
výfuku jsou specielní a se sériovými nemají nic společného,pokud se týká kol,mají ocelové vložky pro
ložiska,jiný záchyt brzdové reakce a rozměr je 3,00a3,25-50x16". [vš] 20.07.2010 |
|
|