MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 290196 příspěvků |6755 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 39 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 24.11.2017 03:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

JAWA 250 Soutěžní


 Dobrý den velmi se zajímám o tento motocykl, mohl by mi nekdo zdělit v čem se lišil od seriového stroje 250/353. Také bych potřeboval vědět rozměry pneumatik. Za odpovědi předem děkuji.    [Martin]   10.03.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den, pane Arnošte mohl by jste mě napsat něco k motoru P - 350 185, asi se jedná o soutěžní motor, jen bych byl případně rád jestli by se v knihách psalo něco více, jaký to byl rok, případně v jakém motocyklu nebo byl náhradní, oddělení aj., děkuji za jakoukoliv informaci.    [Pavel]   30.10.2017
Odpověď  mladeznik psal sem ti mail ale vratil se nedorucen jestli neco chces k tem vyfukum napis mne mail    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Ahoj všem,
jak níže je popsaná jawa 250 soutěžní ve světě motorů pro rok 1955, dokázal by někdo říct jak přesně vypadaly ty zkrácené výfuky? Nemá někdo doma, kdo by to byl schopen nafotit (okótovat)? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si ji postavil. Jasný nebude to originál, ale mám doma soutěžní motor sice válec Libeňák a dvousvíčková hlava 353, kartery klasický 353.
Pokud by k tomuto stroji jste měli i jiné podrobnější informace sem s nimi:-) Nebo na email: yamatt@seznam.cz
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Zdravím mám ůplně stejný motor jako Pavel bohužel bez válce.Stejně značený P 250-297.Rád bych poprosil Arnošta jestli by nenašel nějakou informaci i pro mně.Případně i o Jawě 250 typ 557,výr.číslo 000090.Rok podle štítku 1958.Moc děkuji Roman.    [Roman Vaník]   27.04.2013
Odpověď  http://cs.wikipedia.org/w iki/Mezin%C3%A1rodn%C3%AD _motocyklov%C3%A1_%C5%A1e stidenn%C3%AD    [smradzjzd]   18.03.2013
Odpověď  Co znamená "dojeli na stříbrnou vázu"?    [k]   18.03.2013
Odpověď  Omlouvám se, že se vracím, k něčemu co v roce 2010 trošku poškodilo původní podstatu tohoto tématu, ale rád bych se podělil s tím co jsem po letech zjistil, aby další čtenáři fora nebyli dezinformováni. Citoval jsem zde níže totiž pana Dr. Huberta Procházku, který ve své knize Saab a také v článku v časopise Motor Journal napsal, že Květoslav Mašita šéfoval pražskému Saab servisu na Záhřebské. Někteří z vás mě tvrdili, že je to nesmysl, ale ač jsem věřil panu Procházkovi jakožto velkému znalci Saabů, nedalo mě to a začal jsem se pídit po dalších informacích. Dnes už vím, že jste měli pravdu. Květoslav Mašita nikdy v Saab servisu nepracoval. Tomuto servisu šéfoval pan ZDENĚK Mašita, také to byl závodník, ale automobilový (jezdil i se Sonetem). Nechápu, proč si pan Hubert Procházka vymyslel takovouto nepravdu (a to se s p. Z.M. osobně znali). A pak věřte knihám a článkům v renomovaných periodikách.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro zajímavost nějaké foto plakety ze šestidenní, kterou dostávali snad jen jezdci, kteří dojeli na stříbrnou vázu.    [Pavel]   04.04.2012
Odpověď  Jestli je to číslo původní nebo ne to nepoznám. Písmena ale tverem vypadají správně. Dle prototypové knihy byl motor čísla P 250-309 vyroben v roce 1957, byl vyroben jajko samostatný motor, v kolonce poznámka se píše "soutěžní", v kolonce skladováno je uvedeno "ZÁV tj asi závodní oddělení, v kolonce prodej je jen "P12/58", úplně stejné údaje měl i motor P 250 -310    [Arnošt]   20.02.2012
Odpověď  Dobrý den, mimo tuto diskusi, ale jen se zeptám, co to je / bylo ČZ Skot a kdy se vyráběl? Dal se vůbec koupit nový v tehdejší ČSSR? A cenově, dá se srovnat s "Libní"? Děkuji,    [Hobo]   19.01.2012
Odpověď  Žeber je 7.    [Pavel]   23.12.2011
Odpověď  Kolik vodorovných žeber máš na karteru ?    [v38]   23.12.2011
Odpověď  číslo motoru je prototypový .Pokud k tomu válec patří, je to dost zajímavá věc- není náhodou na prodej?    [Monty]   18.03.2011
Odpověď  To číslo motoru asi nebude originál, mělo by mít na začátku a na konci hvězdičky. Taky by asi nemělo mít tu pomlčku mezi P a 250. Myslím že kartery budou náhradní. Jinak co můžu říct tak válec, pokud je opravdu hliníkový, tak bude spíš z péráka - od 56 byly u soutěžáků matky výfuků dovnitř jako na panelce a válec z roku 55 vypadá jinak. Takže už zbývá jenom rok 54 a tam byl údajně válec stejný jako v roce 55, tak mi to logicky vychází na toho péráka :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  A číslo motoru se značkou mototechny, jestli je někdo z tohoto schopný poznat o jaký rok a typ jde, byl bych rád za zprávu.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  číslo ?    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  okno sání    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  A hliníkový válec.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Našel jsem ty kosti motoru, tak přikládám fota.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  A ještě jeden pohled.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, tak jsem našel zatím alespoň tu nádrž, tak přikládám fotky.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.03.2011
Odpověď  Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jelikož Jawy nijak moc nedělám, jak poznám zda je hliníkový válec na péráka, či kývačku a zda se dá podle čísla karteru poznat zda se jedná o soutěžní kývačkové kartery apod., případně na jaký rok patří nádrž s dvěma kohouty, bočnicemi, ale již bez díry na spínačku. Děkuji za jakoukoliv odpověď a případně i za ilustrační foto čísla motoru, ze soutěžní kývačky. Dyžtak nafotím nějaké ty kosti co mám a vložím je sem.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2011
Odpověď  Hm,tak mi to nedá,abych si tady taky nevyblil svůj pocit z téhle diskuze-motocykl,o kterém se tady bavíte jsem u pana Z.viděl před renovací a opravdu nejde o repliku...Ponechme stranou jeho charakter,každý je nějaký a nikdo se nezachová všem(já třeba nemám rád mrzáčky,protože jak říkala jedna babička-jsou zlí a Bůh si je poznamenal-a taky to tady neprezentuju).Koneckonců je to jiná věc-na motocyklu charakter renovátora vidět není-a myslím,že tady to je diskuze o motocyklu a ne o majiteli..Jen na okraj-ta nádrž není žádný paskvil s naletovanou vlajkou místo znaku,ale originální soutěžní nádrž kde nebylo místo pro znak prolisováno..A že nikomu z vás,přechytralých nechce poradit?Vždyť vy to víte líp než on-tak co by radil..Co jste kdo poradili vy jemu?Ono opisovat dokáže kdekdo,ale sehnat nějaká data a informace,to už je horší,co?A když to ještě navíc má něco stát,to už je malér!On tu historii propátrává už docela dlouho a výsledky jsou semtam vidět,třeba v kalendáři.Nebo mu snad závidíte,že chytil příležitost za vlasy a začal včas shánět to co mu teď závidíte a proto haníte? Nechci se tady nikoho zastávat,ale uvědomte si,že nic není jen černé anebo bílé ...Většina z vás tady už práci pana Z. někde viděla.Teď je řada na vás,aby jste se pochlubili tou svojí..    [David]   27.09.2010
Odpověď  Dekuji pane v za odpoved .
S puvodnim tematem to jiz opravdu skoro nesouvisi , ale nekdo tu predemnou predni blatnik zminil a ja shodou nahod nedavno take objevil foto Jawackych prednich blatniku primo ve vypalovaci peci , a to jeste navic na titulni strane doboveho casopisu z opacneho konce sveta ...
Rad posloucham znalce a pametniky k jakymkoliv tematum , a bohudik za ne . A tak mi to proste nedalo se i Vas nezeptat ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2010
Odpověď  Protože si to majitel motocyklu přál.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2010
Odpověď  Proč zmizelo foto z dotazu ???    [Libor L.]   06.09.2010
Odpověď  To je jiná JB. Řekl bych, že na všech dobových fotkách je jiná koncovka výfuku, než u té, co uvádí téma.    [Lada]   05.09.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Na dolním snímku ještě z druhé strany    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.09.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Z čeho je asi ten tlumič výfuku?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.09.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  pokračování    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.09.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Zkusím přidat něco k tématu z časopisu Svět motorů ročníku 1955    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.09.2010
Odpověď  Je jen škoda,že technická podstata příspěvků se přeměnila na něco uplně jiného.Ale zpátky k tématu.Je jasné,že každá pomoc a rada,která nebude doložená dobovým snímkem,výkresem atd.může být více či méně zkreslená.A to i neúmyslně.Vždyť už je to tak dávno...    [jirka]   05.09.2010
Odpověď  Pane JB, vaše názory jsou dostatečně známé, protože je tu prezentujete dostateěně často. Dopřejte ale právo vlastního názoru i ostatním bez komentování. Já si třeba naopak myslím že větší smysl dává uvést takovýto stroj do provozního stavu abych se na něm mohl svézt, než jej nechávat jako torzo. Jinak samozřejmě nikdo nemůže mít vše co se mu líbí.    [Lada]   03.09.2010
Odpověď  Pane JB tento můj motocykl je originál včetně technického průkazu a SPZ,replikové jsou pouze výfuky a potah sedla a to je ten hlavní důvod kdy se to všichni bohužel snaží předělat na repliku a byl bych rád,aby jste to vy tak nenazýval.Jinak na žádné jiné připomínky již nebudu reagovat.    [z]   03.09.2010
Odpověď  Uff. Tak jme tu zabili další diskusi. Mám z toho všeho takový divný pocit. Nechci soudit lidi vstupující do této diskuse a proto bych se rád zaměřil na, dle mého soudu, zásadní chybu, která je již v té úvodní myšlence pana Martina. A to postavit repliku motocyklu, ke kterému nemá k dispozici dokumentaci základních dílů. Tento záměr, ať je dotažený do konce či ne, vždy vyvolá vlnu emocí a nemůže skončit úspěchem. Zkuste si představit, že by se vedle sebe někdy objevily takto vzniklá replika a původní originální stroj? Nebo třeba dvě repliky stejného stroje a každá by v detailech vypadala jinak? Už nyní replika pana Zemánka vyvolává značné kontroverze. A co teprve kdyby byly dvě, nebo i více?
Tady nově příchozí pan Pepa to jen potvrzuje. Zejména právě tyto motocykly prošly každý velice bouřlivým životem a tak nejsprávnější je zanechat je v nálezovém stavu. Byť třeba jen jako torza. Oni se totiž najezdily dost a dost.
Dovolil bych si udělat jistý závěr. Nikdo nemusí mít vše, co se u líbí. Důležité je mít to, co dává smysl.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.09.2010
Odpověď  Tak jsem dočetl a přesto,že nemám pražádnou chuť něco vysvětlovat,ani nikoho poučovat nemohu mlčet.Pana Zemánka známe všichni,tedy myslím staří jawáci,ti co pamatuji ještě socialismus.Moihli by jste se jich zeptat kdo je pan Zemánek,jaké že to bylo to jeho soutěžení atd.Asi by jste se divili.Mnoho bývalých jawáků proto s panem Zemankem nechce mít nic společného.Je to kšeftař a vás mladé se snaží vést jen k tomu,aby jste mu vše ukázali a on to od vás koupí a zakšeftuje to někam jinam.Tomáš jak jsem pochopil panu Zemánkovi nepodlehl a neprodal mu to co on chtěl.Tedy chápu zlobu pana Zemánka.Záměrně používám pana Zemánka ač,jsme spolui pracovali v Jawě.není to dobrý člověk,tomu svědčí i jeho vystupování zde.Nic nedat,nic neukázat,jen hrabat pod sebe.Škoda slov. A Jawy ? Nazapoměňte na dobu,v jaké byly vyrobeny, tehdy se to tak nebralo.my tehdy mladí jsme chtěli jezdit,soutěžit vyhrávat a taky se trochu předvádět a prd záleželo nanějakým tom blatníku zda byl takový a nebo makový.Hlavně že to byla Jawa aže too jelo.Tak mi promiňte,že jsem to tak napsal.Já moc s počítačem neumím a tak mi pomáhá kamarád.Dáváme dohromady nějaké ty paměti.    [Pepa bývalý jawák]   03.09.2010
Odpověď  Souhlasím, že pamětníků už mnoho není. Ale stále ještě jsou. A debata s nimi je většinou docela jiná, než bývá s tímto pánem. V jiném tématu tady vzpomíná Olda, zkuste navštívit pana Somra z Neveklova-mimochodem dosud aktivního závodníka ......
Buhužel tito pánové se většinou nepřátelí s internetem, takže za nimi musíte osobně. Pane "Z" život není o úspěších v motocyklových soutěžích, dnešní mladí umí třeba angličtinu a to bych chtěl víc, než vaše sportovní úspěchy.    [Honza l]   03.09.2010
Odpověď  Takže místo poučení neznalé veřejnosti přešel pan Zemánek z Modřan k útoku na mou osobu. Ano, sháněl jsem informace i na tomto foru, výše jmenovaný se chtěl přijet podívat a já neměl důvod proč motocykl neukázat. Dostal jsem od něj fotografii modelu 353/08 a konstatování, že jde o neoriginální složeninu. Následně mě asi chtěl oslnit svou sbírkou a pozval on mne.
Byly mi nabídnuty různé “výhodné” výměny a po odmítnutí jsem jen zapůjčil požadované díly, jak popisuji níže.
Naštěstí ještě existují znalí lidé ochotní pomoci a díky nim jsem byl vyveden z omylu. Zjistili mi mnoho informací, včetně těch o závodu a osudu motocyklu až do prodeje do osobního vlastnictví (informace z různých zdrojů se shodovaly, s teorií pana Z. se však zcela vylučovaly).
V té době měli asi v Jawě nějaké brigádníky, když složili motorku ze tří ročníků a nasadili ji do závodu.
Motocykl poté změnil majitele, protože už mě nebavilo neustále řešit různé pochybné nabídky k prodeji. Nyní jej má člověk kterému dělá radost, jezdí na něm a to i mě těší více, než aby byl rozebrán na díly.
K diskuzi, nikoho jsem nezačal slovně napadat, navážet se a pomlouvat. Pomluva je totiž tvrzení nezakládající se na pravdě a k tomu se já nikdy nesnižuji. Snažil jsem se přispět do diskuze příspěvky k tématu, načež jsem byl neprávem nařčen z arogance a snad z nějaké závisti… Také jsem se o sobě dozvěděl mnoho nových věcí, asi mě pan Z. zná lépe než já sám a poukazování na nehodu a úraz o kterém neví zhola nic snad nepotřebuje komentář.
A na závěr se pod každý příspěvek podepisuji. Chovám se totiž tak, abych se za své jméno nemusel stydět.    [Tom]   03.09.2010
Odpověď  Mě by jenom zajímalo jak se z pana Z stal odborník na soutěžní jawy.. Když sice v Jawě udajně pracoval, nějaký ten přebor taky jezdli(ale kdo tenkrát ne??) jak tedy poznal co a jak má být na soutěžákách z 5O let a to ještě i podlen jednotlivýcho let??? Možná méně arogance by neuškodilo pane všeználek...

Sehnat udaje z knihy ze soutěžního oddělení kde se psali výrobní čísla, jezdici, komu bylo prodáno nejni neřešitelný problém.. pak postavit repliku něčeho udajně soutěžního, nabouchat čísla a udělat ze sebe taktéž samozvaného znalce to chce opravdu um...

O strategii když pan Z zjistí že někdo jiný má zajímavý stroj..a on by ho rád získal se raději rozeposovat nebudu    [Honza 001]   02.09.2010
Odpověď  kxn tak bohužel končí vždy debata o konkrétním motocyklu,protože když někomu poradíte a řeknete mu jak to má skutečně vypadat a dokonce jej pozvete k sobě domů a věc mu ukážete,tak Vás potom všelijak slovně napadá a ještě Vás pomluví.Takže i já končím se všema debatama.    [Z.]   02.09.2010
Odpověď  Napsáno výstižně. Takto bohužel končí většina diskusí, do kterých se pan Z, V, VŠ atd. zapojí. Škoda.    [Lada]   02.09.2010
Odpověď  Další diskuse se stáčí směrem k latríně, škoda. Sám nemám k tomuto tématu co říci jelikož tento motocykl neznám a ani jej nehodlám napodobovat. Rád si ale přečtu co kdo dělá, jak to dělá a samozřejmě i o zážitcích a zkušenostech pamětníků. Bohužel jich sem píše tak málo.

Z příspěvků TOMa jsem pochopil, že se mu nepodařilo tento motocykl dát dohromady, ale že při svém pátrání ledacos viděl a poznal. Příspěvek pana V na mne však působí zbytečně vznětlivým a sebestředným dojmem, ostatně i jeho příspěvky v minulosti nepřinášejí žádnou kloudnou informaci.

Pokud jste pane V pamětník, jak se tady v několika málo Vašich příspěvcích prezentujete, proč neporadíte co je špatně, jak to naparavit, jak co vypadalo a podobně. Nic proti, ale pamětník co se nechce podělit s ostatními, nedokáže poradit a vede zde žabomyší války, tak z mého pohledu úcty nedojde.    [knx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2010
Odpověď  Přesně tak .Učme se naslouchat posledním soutěžním mohykánům světové extratřídy , my z namyšlené generace která ani nedokáže mnohdy postavit reprezentaci na šestidenní .....    [jan m.]   02.09.2010
Odpověď  Dlouho jsem se bránil jakékoliv poznámce,ale kam až zachází Tomáš Beneš z Pyšel,tak to už je skoro trochu hodně.TAK PŘEDEVŠÍM,SÁM HLEDAL POMOC NA TĚCHTO STRÁNKÁCH,TAK JSEM MU POSKYTL CO NEJVÍCE RAD A FOTOGRAFII,KTERÉ JSEM MÉL K DISPOSICI.Koupil si motocykl Jawa 250 na kterém jel Jaromír Čížek Alpskou soutěž,ale jak je napsáno,tak nedojel ani první etapu,protože utopil motor a přetrhl ojnici.To se psal rok 1956.Pustil jsem Tomáše i s celou rodinou ke mě do mého soukromého muzea.Jeho motocykl je složený z kusů 54,55 a 56.To ovšem SAMOZVANÝ odborník na soutěžní motocykly nemůže překousnout a tak neustále útočí na druhé a nemá k tomu opostatnění.Tak ochranný rám mi půjčil,já si jej zadal udělat k pánovy který má ohýbačku a zabývá se jejich výrobou.Trvalo to sice déle než mi ten pán slíbil,a tak jsem jej vrátil trochu déle,ale to ví skoro každý,kdo něco zrenovoval,že to tak bohužel je.No a malá poznámka,ten rám byl na motocykl vyrobený v roce 1956 a ne 55 co je na fotografii.To ovšem pan Beneš ve své vysoké aroganci už nesleduje.Sám nikdy ve svém životě žádné motocyklové soutěže nikdy nejel a žádný motocykl dosud nezrenovoval.Pouze se zatím dovedl předvést na své KTM před kamarády a skončilo to velkým úrazem s následky na celý život.Zcela proto nechápu,proč má neustále potřebu se do někoho navážet,když sám zatím nic neudělal a nezrenovoval a má pocit,že vše ví .Svůj motocykl stejně již prodal,a tak vyřešil i problém s vrácením motocyklu do původního stavu.PROTO SE VY MLADÍ NEDIVTE,ŹE SKORO ŹÁDNÝ Z BÝVALÝCH SLAVNÝCH JEZDCU SE NECHCE POUŚTÉT DO DISKUSE PROTOŹE TA AROGANCE S KTEROU VÚDĆI NIM POUŹÍVAJí SAMOZVANÍ ODBORNÍCI JIM NENÍ ZAPOTŔEBÍ A VY BY JSTE SI MÉĹI UVÉDOMIT,ŹE JEJICH ŔADY JIŹ DNES RYCHLE UBÝVAJÍ A MECHANIKŮ A BÝVALÝCH PRACOVNÍKU JAWY TAKÉ A PAK BUDETE POSLOUCHAT POUZE TAKOVÉ BENEŚE.    [Z.]   02.09.2010
Odpověď  Ano, stroje se provozem opotřebovávaly a tím pádem průběžně modernizovaly. Tudíž nechápu proč je zde probíraný motocykl představován jako originál z roku 1955, když na něm jsou použity modernější díly a repliky. Namátkou, co je vidět z fotografie: blatník (sportka), výfuky (pokus o repliku dle dobové fotografie?), nádrž (original je upravená serie s vyztuženými sváry a přes znak ČZ je naletován odznak s CS vlajkou), stojan (má být samozřejmě železný) a rám pod motorem se také neshoduje. Počítám, že poslední dva vyjmenované díly už budou nahrazeny replikou dle mých originálů (tímto bych chtěl všechny upozornit, v dobré víře jsem díly půjčil na okopírování a skoro tři měsíce jsem je z dotyčného doloval zpět- telefonáty jsem už ani nepočítal, každou chvíli jiná výmluva).
Vycházím z faktů dobové literatury a hlavně z motocyklu v původním, lehce modernizovaném (jiné výfuky, zvětšené sání, hrazdová řidítka) stavu s původním TP a doloženou historií.    [Tom]   01.09.2010
Odpověď  Samozřejmě bohužel si na to pamatuji,ale nevidím žádnou souvislost s tématem diskuse.Jinak takovýmto způsobem t.j infra žárovkami se vypaloval lak v Jawě ještě v 70 letech.    [v]   31.08.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  K finalni uprave onech prednich blatniku zasilam foto vypalovaci pece v Jawe .

Jestlipak si pane "v" na tohleto vypalovani laku prednich blatniku jeste pamatujete ???    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2010
Odpověď  Je velice úsměvné číst ty příspěvky k tomuto motocyklu.Tento motocykl má svůj rodokmen a jel na něm skutečně pan A.Matějka.Jeho číslo motoru je P-250-xxx.Motocykl má i SPZ a technický průkaz platný,včetně účtu když byl prodán panu Veselému z Jawy.Pokud by někdo z vás jezdil někdy soutěže,tak by věděl,že na motocyklech na kterých se jezdilo,byly několikrát do roka opravovány a byly na nich měněny i různé díly které se provozem poškodily neb opotřebovaly a motor se dělal i 2x za sezónu.Tudíž výměna plechařiny a výfuků byla zcela normálni a při vyřazení motocyklu z aktivního závodění byla i většina dílů vyměněna.To jen na okraj.Takže takové úvahy Tom atd.jsou pouze úvahy ničím(doměnkama)podložené.Dejte teda do debaty fotografie vámi renovovaného motocyklu a potom bude diskuse o něčem. Aleši,a Tobě se divím,že se toho zúčastňuješ.    [v]   30.08.2010
Odpověď  Ten přední blatník není sportka - je to mělký, co se používal i na vojandy, je to na 16 kolo...Nemám po ruce scaner, ale v publikaci Jawy-púl století práce a úspěchů je foto Trophy týmu v r.1955, kde stojí motorky přesně s těmito blatníky...pravdu má Monty..-:)    [No name]   30.08.2010
Odpověď  Tom - je to logický - když seriový motorky měly blatníky bez lemu, tak na soutěžácích byly pravděpodobě stejný (poznat to z fotky ze SM si netroufám) - na barevné fotce lem jednoznačně je.

Takže se omlouvám, blatník na replice je opravdu jiný. Kolem originálu téhle motorky jsem nikdy ani nešel- a docela se divím, že vůbec existuje.    [Monty]   30.08.2010
Odpověď  Honza I: To, že podle fotky to přesně vyrobit nelze je mi jasné. Ale když není výkres ani mustr tak moc jiných možností nezbývá. Sám jsem je sháněl asi tři roky neúspěšně.    [Tom]   30.08.2010
Odpověď  Tome, zrazuju ho proto, že si umím představit tu spoustu práce a výsledek bude jiný než originál. Já bych byl určitě trpělivý a sháněl.    [Honza l]   30.08.2010
Odpověď  Monty: Nevím jak Vy, ale já tam ten blatník vidím. Podíváte-li se na dobové fotky ze soutěží, tak nejen že mají trochu jiný tvar, ale hlavně nemají lem (podobně jako "půlbubnové" kývačky). A měl jsem možnost si podrobně prohlédnout originál v původním laku z roku 1956 a ten byl taktéž bez lemu. A takto by se dalo pokračovat i s dalšími díly skvostu v úvodu.    [Tom]   30.08.2010
Odpověď  Tom - jak jste přišel na "nesmyslný blatník z 590"?

stačí se podívat na starý fotky ze SM,a blatníky tam jsou stejný jako na motorce v titulku.    [Monty]   26.08.2010
Odpověď  Proč Martina zrazujete od zhotovení výfuků podle fotky když, jak jsem se tu dočetl, je takto má vyrobeny i motocykl o kterém se zde vede debata? Podle mě se na té motorce ty výfuky krásně vyjímají spolu s dobově nesmyslným předním blatníkem z typu 590...    [Tom]   25.08.2010
Odpověď  Honza I:ja netvrdím,že v55 nemali 16kolesá ale práve naopak-dokazujú to aj dobové fotky tu zavesené.Podľa mojho názoru,že Monty videl na DVD aj 19kolesá sú motorky r.v.54 polbuben.    [jumbo]   24.08.2010
Odpověď  Martine, podle fotky to určitě nedělej. Bude to hromada práce a výsledek-zmetek.
Jumbo, klidně to tak mohlo být, ikdyž je to proti rozumu. 16 kola byly v té době novým trendem -dokonce se tenkrát velmi líbily.    [Honza l]   24.08.2010
Odpověď  1954 byly klubový motorky jistě Péráky, kde by se vzaly soukromý závodní Kejvačky?    [monty]   23.08.2010
Odpověď  Ale pre 54 rok.    [jumbo]   23.08.2010
Odpověď  Na fotkách je fakt vidieť 19 kolesá polbubnové.    [jumbo]   23.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě ze SM 54    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsou nějaké fotky motorek z 54 - mají 19" kola    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2010
Odpověď  Monty,nie je to čudné,že by továrenské mali 16 kolesá a trebárs klubové 19.    [jumbo]   23.08.2010
Odpověď  Ne,jistej si nejsem - ve SM jsem to nenašel,pouze jsem viděl pár záběru ve filmovém týdeníku - koupil jsem to na CD na burze ve Zloníně. Tam jsou jasně Kývačky na kolech 19" , to poznám.ale jestli to měly všechny Jawy na ISDT 1954, to teda fakt netuším    [Monty]   23.08.2010
Odpověď  Monty:si si istý,že v54 mali 19-kolesá?Martin:podla fotky postavíš/kulový/.Ak aj niečo vykúzliš,tak to bude aj tak vyzerať.A ani sa nečudujem majiteľovi motorky,že sa nechce vyjadriť k tejto téme keď sú tu len samí odborníci-až na pár výnimiek a dokonca aj na charakterové vlastnosti majiteľov alebo fandov Jaw.    [jumbo]   23.08.2010
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Monty: u těch fotek jsem to tenkrát asi nepopsal dostatečně, ta perokresba je z ročníku 54, ale fotka je z 55, posílám další, na jedné je přímo ta motorka z toho kalendáře. Jinak kdysi dávno jsem někde slyšel nebo četl, že v roce 54 měly ty motorky 19" kola protože u nás jěště nebyly dostupné 16" pneu s teréním vzorkem.
Tom: tohle je pravděpodobně jediná (skoro) kompletní a pojízdná motorka tohoto typu, takže na žádnou originálnější, líp zrenovovanou nebo kompletnější nenarazíš.
Martin: jestli to chceš oměřovat podle fotek tak si sežeň ty světy motorů z roku 55, fotek tam pár je, kdyžtak napiš mejl a já ti je pošlu, ale jsem celkem zvědavej co z toho půjde vytvořit :-)    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2010
Odpověď  A nemáte dojem,že v článku z roku 1954 asi těžko bude motorka ,která jela ISDT v roce 1955?

Na barevné fotce je rok 1955,na černobílé dole ze SM je rok 1954.
A na perokresbě je ještě něco jinýho, s divným sedlem a (asi) 19" koly.

Většina kývaček na ISDT 1954 měla 19" kola(aspon podle starého filmového týdeníku)

Tahle na 16" ze SM je nějaká vyjímka - ale proč a kolik bylo 16" a 19",to už netuším.    [monty]   23.08.2010
Odpověď  Aha, já myslel, že už podle popisu na fotce jde o originální motocykl... Takže podle dobových fotek to s originálem asi moc společného nemá. To jen potvrzuje můj názor nevěřit ničemu po renovaci. Postavit "něco" z dílů a pak k tomu vymyslet příběh je asi nějaká dnešní nová moda.    [Tom]   23.08.2010
Odpověď  Tom: třeba proto že ty výfuky z fotky nahoře už jsou repliky a od originálu se liší, stačí se podívat na dobovou fotku co jsem sem dával 24.7.
A opravdu nechte těch konfrontačních příspěvků, jednou už kvůli nim byla diskuze přímo o téhle motorce smazána, nikdo snad nechce aby se to stalo znova...    [Meela]   23.08.2010
Odpověď  Pane Veselý, když píšete jak moc dobře znáte majitele vyobrazeného motocyklu, tak proč se s ním nedomluvíte a neoměříte si výfuky od něj?    [Tom]   23.08.2010
Odpověď  To by mě zajímalo co jste myslel tím ,,ty charaktery co to přitahuje to je neskutečný" . Radeji toto forum o tomto motocyklu uzavřeme. Za příspěvky Vám děkuji.    [Martin]   23.08.2010
Odpověď  Honza l: a tohlen je přesně ten duvod proč jsem se zbavil VŠEHO na soutěžní jawy, protože ty charaktery co to přitahuje to je nezkutečnýýýý!!!!!!!!!!!!!!!    [Tom LTR]   23.08.2010
Odpověď  Ale pane Veselý, alias V, alias vš,... určitě minimálně o takovém výfuku víte (pokud ho nemáte). Tak Martinovi pomozte, vidím, že Vás to taky velice zajímá. To není nezištná touha pomoci.    [Honza l]   23.08.2010
Odpověď  Já jsem sháněl někoho kdo ten výfuk má abych ho mohl oměřit to se mi nezdařilo, tak to budu muset výkres zhotovit podle fotky aby to bylo alespoň pohledově bylo stejné, škoda že jsem ani ty výfuky neviděl na vlastní oči, ale ono to dopadne.    [Martin]   23.08.2010
Odpověď  No tak jsem doufal,že zde zobrazíš nákres těch tlumičů výfuků,ale stále nic a jen nové téma aby jsi se něco dověděl,a sám když slíbíš tak nic.Výmluvy neberem ale jen skutečnost.    [veselý]   23.08.2010
Odpověď  Mě by zajímalo čemu se pan Mašita věnuje,co dělá. prý má neco společného s okruhovými závody.    [Martin]   17.08.2010
Odpověď  Mě to taky neuráží, alespoň se dozvím něco nového o Květoslavu Mašitovi. JE TO NEJLEPŠÍ SOUTĚŽÁK NA SVĚTĚ , TAK PROČ SE O NĚM NEBAVIT .    [Martin]   15.08.2010
Odpověď  monty: v MJ to nespletli, o Mašitovi jako dobré duši a záruce kvality v pražském Saabservisu se Hubert Procházka zmiňuje i ve své knize SAAB na str.9 (vydáno nakl. Computerpress v edici Autosalon).
veselý: podle mě není na škodu, že se původní diskuze zvrtne k jinému tématu, je to normální. Důležité je, že se dozvíme něco nového a nakonec se společně dobereme pravdy. Od toho přeci diskuzní forum je.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2010
Odpověď  Pane máte pravdu takhle to přesně bylo, je vidět že jste znalí.    [Martin]   14.08.2010
Odpověď  Na konečné montáži motocyklů před 6D soutěží se skutečně podíleli jezdci,kteří na těch motocyklech následně startovali v Mezinárodní trofeji,nebo Stříbrné váze,ale to neznamenalo,že museli být zaměstnanci JAWY.Na montáži pracovali z toho důvodu,aby podrobně znali celý motocykl a případě potřeby aby si jej dokázali samy opravit.    [veselý]   14.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zato můžu já že jsem to s tím Mašitou tam napsal, ale já mám doma knížku ,,Zlato z bahna a kamení" a tam je fotografie Květoslava Mašity , Jawy, a té lavice na motocykly jak jsem se o tom zmiňoval, je tam ještě se zaměstnanci Hameršmídem , Mladým atd. viz fotografie co jsem se původně bavil s pánem co mi psal že by jednu možná prodal.    [Martin]   13.08.2010
Odpověď  Tak je vidět,kam se vždy zvrhne zdejší debata-zcela jiným směrem a k jinému tématu než k tomu,na čem byla původně.    [veselý]   13.08.2010
Odpověď  No nevím - jestli to nespletli v MJ? Co pan "V" na to?    [Monty]   13.08.2010
Odpověď  monty: časopis Motor Journal č. 10 / 2003 str. 20, článek kolegy Saabisty a velkého znalce Saabů Huberta Procházky. Cituji z článku: "...Dalších asi 1000 čtyřtaktů typu 96V4 pak dovezla k obohacení našeho chudého trhu koncem šedesátých let i Mototechna, která dokonce provozovala po dobu asi 15 let v Praze značkový servis. Jeho duší se záhy stal známý motocyklový soutěžák Květoslav Mašita...."    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  To vím že Květoslav Mašita byl od roku 1982 náčelníkem clubu Dukla Praha. Ale ještě za své soutěžní činosti se podíleli ještě s Mrázkem na přípravě motocyklů ve VVZ JAWA. Vždyť jsou i fotky.    [Martin]   13.08.2010
Odpověď  Fredie . už jsi viděl plukovníka ČSA,kterej chodí makat do servisu? jak jsi na todle došel?    [monty]   12.08.2010
Odpověď  Mašita opravoval Saaby, v pražským Saab servisu na Záhřebský.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2010
Odpověď  Tak Květa Mašita žádné motorky ve VVZ neopravoval,byl totiž náčelníkem Dukly Praha a ne zaměstnanec JAWY,    [v]   12.08.2010
Odpověď  kdyby byla na prodej měl bych zájem je to ta jako byla ve VVZ Jawa Strašnice , jak na tom spravoval soutěžní Jawy třeba Mašita, alespoň jsem dejte foto ať můžu slintat, prosím.    [Martin]   11.08.2010
Odpověď  Tak sem dej ten výkres a já Ti ukážu foto té lavice,koupil jsem 2 ks a možná jednu prodám,ale zatím ne.    [v]   11.08.2010
Odpověď  Jo, dám to sem , ale ono to taky není hned a každý den se k tomu také nedostanu. Tuto Kyvačku dělám jen tak zpozvolna, spíš se věnuji novějším soutěžním Jawám. Mimochodem chtěl bych si udělat tu lavici jako byly ve VVZ Jawa Strašnice na montáž a opravy motocyklů takové ty dřevěné, nevíte kam se poděly když se to zrušilo? nebo kdyby jsem dal někdo alespoň foto , všude je na fotce vidět Jenom kus Jawy a lavice, ani jsem to nikdy neviděl celé.    [Martin]   09.08.2010
Odpověď  Tak Martine,co se děje s tím nákresem tlumičů výfuků.Máš ho,nebo je to jenom kachna ? Slíbil jsi,že jej sem dáš bez rozměrů.Jsem na to zvědavý.Pak Ti možná poradím něco víc.    [vš]   09.08.2010
Odpověď  copak o to, materiálu je dost, práci to dá udělat formu, na komplet výfuk to asi nepude,bude to po kusech aby to nebylo tak složité,pak to budu muset posvářet. Ten nákres jsem dám.    [Martin]   29.07.2010
Odpověď  Martine, vlastnil jsem podobnou motorku v původním stavu od prvního majitele. Jestli chceš, ozvi se mi na mail. Tom    [Tom]   29.07.2010
Odpověď  No já si nemyslím,že by to bylo tak jednoduché,protože levý i pravý tlumič má jiné prolisy,takže s tím přípravkem asi nějaký problém bude.Hlavně ten výkres.Pokud jej seženeš,tak to tu dej na forum,samozřejmě bez rozměrů.    [veselý]   29.07.2010
Odpověď  Copak udělat na ně lisovací přípravek nebude problém, problém bude je někde oměřit. Ještě jsem se bavil s někým ze Slovenska ten také dává dokupy tento motocykl a ten prý na ně má výkres.    [Martin]   29.07.2010
Odpověď  VŠ jsou zkratky jmena a příjmení,občas sem dá nějaký postřeh,ale vetších diskuzí se nechce zúčastňovat protože získal špatné zkušenosti,stejně jako nynější vlastník tohoto motocyklu.Mimo jiné by mne zajímalo,jaké tam chceš dát tlumiče výfuků ? Máš alespoň torza,nebo budeš tvořit dle fotografie.    [veselý]   29.07.2010
Odpověď  Velice děkuji za Vaše příspěvky, to je škoda že jste motocykl prodal. Já jej dávám právě dohromady také z dílů.
Také mě velice zaujalo jak jste psal VŠ. že byl mechanikem soutěžních jaw, co se vlastně pod skratkou VŠ. skrývá. Já se zajímám o všechny soutěžní Jawy a věci kolem nich,jednu Jawu rotax 560 dokonce máme doma.    [Martin]   27.07.2010
Odpověď  Tak tento motocykl byl napřed můj,koupil jsem jej asi v.r.57,je to moto které jelo 6D,jel na něm Ant.Metějka.Pak jezdilo ve Svazarmu a já jej koupil již dosti zničené.Sedlo jsem dal přečalounit a ten pán mi stratil ty překlápěcí panty.Díry pro ty panty jsou v plechu sedla v rámečku pod sedlo který je jiný než u serie.Tenkrát jsem zjistil,že jej nedám dohromady a prodal jsem jej dnešnímu majiteli který jej dal do tohoto perfektního stavu.Není my známo,že by ještě někde byl tento originál.Vím o lidech,kteří vlastní nějaké věci na tento typ vč.motorů,ale to jsou pouze ND.Svádí to ke stavbě tohoto motocyklu,ale jak Vám zde napsal vš - bývalý mechanik 6D,tak je toho mnoho jinak.    [veselý]   27.07.2010
Odpověď  On by ti to pravděpodobně někdo rád vyfotil, ale je problém že těhle motorek je zachovalých naprostý minimum a třeba ani ta co jsi jí sem dával v úvodu diskuze origo sedlo nemá, takže pokud se neozve někdo kdo to má tak asi budeš muset jít cestou vlastního vývoje...    [Meela]   27.07.2010
Odpověď  Díky za rady, motor nafotím a dám to sem než to koupím. Vyfoťe mi prosím někdo to sedlo.    [Martin]   27.07.2010
Odpověď  Napřed ten motor vyfotografuj z několika stran a dej sem jeho fotografii a já ti napíšu,zda je to ten správný a nebo zase něco jiného.To ovšem musíš udělat před jeho koupením,jinak budeš mít opět něco jiného.    [vš]   27.07.2010
Odpověď  Hlavně musí mít ten válec uchycení kolen na vnější matky, 55 byl poslední rok kdy to u soutěžních 250 dělali. A aby jsi si byl jistej tak výrobní číslo by mělo být ve tvaru *P250-xxx* , případně *-250-xxx* to poslední trojčíslí by mělo u roku 55 být vyšší než 254.    [Meela]   26.07.2010
Odpověď  ne tenhle má i ty žebra,hliníkový válec,hlavu na dvě svíčky , tak ten by už měl být ten správný.    [Martin]   26.07.2010
Odpověď  Hlavně aby to nebylo jako ten druhej známej co ti prodal obyčejnou kejvačku....    [Meela]   26.07.2010
Odpověď  Motor si vezmu asi kompletní od známého, ten ho má. Ale mě by zajímalo stále to sedlo a podsedadlový plech .    [Martin]   26.07.2010
Odpověď  A valec máš?    [jumbo]   25.07.2010
Odpověď  A má číslo motoru?    [Meela]   24.07.2010
Odpověď  hm, tak jsem na to koukal a je to prvni kyvačka ani ty žebra tam nejsou.    [Martin]   24.07.2010
Odpověď  Shodné určitě ne, jsou jiné přepouštěcí kanály a podobně    [Meela]   24.07.2010
Odpověď  tak jsou tedy shodné s pérákem?    [Martin]   24.07.2010
Odpověď  Kartery musí mít protažené spodní žebro motoru až pod kryt karburátoru, stejně jako to měly péráci někdy do roku 1950.    [Meela]   24.07.2010
Odpověď  Mohl by jste sem dát prosím foto toho sedla? co se týče motoru tak mi známí prodal kartery, převodovku a klikový hřídel ale podle mě to byl podfuk protože mi to připadá na normální první model kývačky. Jinak všem děkuji že posíláte informace, já jsem o tom nikde nemohl nic sehnat.    [Martin]   24.07.2010
Odpověď  Sedlo ze švéda má zcela jiný plech sedla,tudíž tam nepasuje.To originál má takové 2x výklopné panty - byly použity pouze v roce 55 a 56 . No a co motor,ten máš ? Pokud ano,tak sem dej jeho foto a možná ti poradím víc.    [vš]   24.07.2010
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Sedlo moc jistě nevím, ale nic běžnýho to nebude, posílám dvě fotky, ten článeček je sice z roku 54, ale to sedlo je dost podobné sedlu na té fotce ze šestidenní. Uchycení sedla nevím, podle dobového článku je "uložené v zadní části otočně v závěsech"    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2010
Odpověď  Neměl by zde někdo foto jak bylo řešeno sedlo a jeho uchycení. Mám ze Švéda ale to je asi jiné.    [Martin]   23.07.2010
Odpověď  Dobrý den, Pane děkuji konečně mi nekdo neco zdělil.    [Martin]   20.07.2010
Odpověď  Takže:Rám včetně kyvné vidlice je jiný,zadní a přední blatník je upraven ze serie,rámeček sedla a sedlo je jiné,nádrž upravená ze serie,světlomet,ať spodek nebo vršek upraven ze serie,stojánek na foto tam nepatří je jiný,tachometr a hodiny jiné,dále kompletní motor a výfukové kolena i tlumiče výfuku jsou specielní a se sériovými nemají nic společného,pokud se týká kol,mají ocelové vložky pro ložiska,jiný záchyt brzdové reakce a rozměr je 3,00a3,25-50x16".    [vš]   20.07.2010
 Přidat odpověď   (118) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006