 Dobrý den, co všechno víte o této Jawě. Kolik bylo vyrobených kusů, kolik se jich dochovalo. Motor
je shodný se soutěžním nebo je jiné konstrukce. Za Vaše příspěvky předem děkuji. [Martin] 18.08.2010 Přidat odpověď |
| Nezapomeňme na Jardu Homolu! [Jiří Císař] 14.09.2015 |
| Ještě dodatek. Tato Jawa s vějířovitou hlavou je z roku 1969 a vznikla vlastně na popud V. Válka, kdy byl upraven stávající typ 400, který byl převrtán na 420 ccm, místo rozestavěné nové 500 ccm. V roce 1969 byla nejlepší Husquarna 400, ČZ 400 s Friedrichsem byly (po titulech v předešlých letech až 3. místo a Jawa s bohužel průměrným Homolou až na 10. místě. Opět se ukázalo, že tyto výkonné dvoutaktní bestie dokáže krotit pouze úzká špička, těch nejlepších jezdců a to byly pouze ti ze zahraničí. Dobře to nezvládali ani jezdci, kteří přecházeli z nižších kubatur. Ani De Coster nedokázal ze začátku vyždímat z ČZ 400 to nejlepší (na rozdíl od Friedrichse) a raději sedlal 360, jako ostatní naši jezdci. V šedesátých letech nejlepší motokrosaři jezdili naší ČZ - která s dvoutakty do MS vlítla jako vítr, a sbírala jeden titul za druhým, nebo Husquarnu, BSA, Bultaco atd. Dá se říct, že Jawa vždy tahala za kratší konec, a nikdy se na rozdíl od ČZ nestala Mistrem světa ač měla na to technický potenciál. Papírově opravdu patřila mezi ty nejrychlejší. Proto se asi také na to vy...., a z téhle 420 vznikly velmi úspěšné soutěžní stroje. [J] 27.05.2015 |
| Nejrychlejší ano, ale neměli na to špičkového jezdce. Válek už byl starý. V roce 1969 odstoupil. I když ho později Jawa ještě "přemluvila" na motokros národů, protože nikoho lepšího neměla. [J] 27.05.2015 |
|  Jawa byla jednoznačně nejrychlejším motocyklem na Mistrovství světa a to v celém průběhu a to až do konce výroby 1972 kdy byl ukončen vývoj. Nejlepší byl stejně Vlastimil Válek !!! [Martin] 26.05.2015 |
| Jawa 1967 - cca rozdíly od r. v. 1966 - trubkový rám (na rozdíl od banánu -5kg), jiný karburátor (difuzor +2mm), jiný čistič vzduchu se dvěma mikročističi z Fiatu 600 a jiný laděný výfuk (i dvě expanzní komory). V té době ale vládl bezkonkurenčně Friedrichs na Strakonické ČZ. [J] 21.05.2015 |
| Na ČZ neměla, tak takle jsem se už dlouho nenasmál! :-))))) [Martin] 19.04.2015 |
| Je to pěkná motorka , ale ve své době bohužel na Strakonické ČZ neměla. [oli] 17.04.2015 |
| takúto motorečku som mal keď som nafúkal teleskopy tak som nedočiahol na zem...neviem prečo sa mi zdá že mala 6 rýchlostí pokazila sa mi spojka potom som ju predal za 11000 Sk.V Brne na burze som ju videl za167000Czk:( [roman] 08.04.2015 |
| Zdravim, nemohu pridat neco k tematu co tu jeste nebylo receno ale Jardu Homolu znam osobne a jeho zážitky co mi vyprável jsou nezapomenutelne...opravdu v ty dobe ty jezdci to bylo neco.. [Jarda] 29.03.2012 |
| Pane Kraus děkuji za popis. Na tomto stroji právě po Jiřím Stodůlkovi jezdil můj známí, motocykl byl přiřazen do motoristického střediska v Dobřanech v O.H. ale co je s motocyklem teď to neví ani bývalí majitel. Je možné že jsem Vás viděl s tímto motocyklem v Březhradě? [Martin] 06.12.2010 |
| Nechtělo by se Vám, prosím, napsat pár řádek o vývoji tohoto stroje? Určitě by to zajímalo více lidí [JzK] 06.12.2010 |
| Motor mého mocyklu tovární výroby byl původně obsahu 400ccm. Byl v banánovém rámu,později převrtán na 420ccm a vsazen do rámu na obrázku.Převodovka je budˇ čtyř nebo pěti rychlostní motokrosová.Levá strana má jiné víko než soutěžní.Fotka je v Motor Journalu č.6 s Přerova.Takový motocykl jezdil Vlstimil Válek,Jaroslav Homola,Jiří Stodůlka.Na Vaší fotce je jiš čtyřkanál.Tento motocykl je z osmikusové serie banánového typu později továrně modernizován.Získat se dal/ propůjčit /jenom zaměstnancům Jawy.Podílel jsem se na výrobě těchto motocyklů a tak jsem ho získal. [jiří kraus] 05.12.2010 |
|
|