MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 290752 příspěvků |6782 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 56 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 18.12.2017 00:10  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

JAWA 420 typ 665


 Dobrý den, co všechno víte o této Jawě. Kolik bylo vyrobených kusů, kolik se jich dochovalo. Motor je shodný se soutěžním nebo je jiné konstrukce. Za Vaše příspěvky předem děkuji.    [Martin]   18.08.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Nezapomeňme na Jardu Homolu!    [Jiří Císař]   14.09.2015
Odpověď  Ještě dodatek. Tato Jawa s vějířovitou hlavou je z roku 1969 a vznikla vlastně na popud V. Válka, kdy byl upraven stávající typ 400, který byl převrtán na 420 ccm, místo rozestavěné nové 500 ccm. V roce 1969 byla nejlepší Husquarna 400, ČZ 400 s Friedrichsem byly (po titulech v předešlých letech až 3. místo a Jawa s bohužel průměrným Homolou až na 10. místě. Opět se ukázalo, že tyto výkonné dvoutaktní bestie dokáže krotit pouze úzká špička, těch nejlepších jezdců a to byly pouze ti ze zahraničí. Dobře to nezvládali ani jezdci, kteří přecházeli z nižších kubatur.
Ani De Coster nedokázal ze začátku vyždímat z ČZ 400 to nejlepší (na rozdíl od Friedrichse) a raději sedlal 360, jako ostatní naši jezdci.
V šedesátých letech nejlepší motokrosaři jezdili naší ČZ - která s dvoutakty do MS vlítla jako vítr, a sbírala jeden titul za druhým, nebo Husquarnu, BSA, Bultaco atd.
Dá se říct, že Jawa vždy tahala za kratší konec, a nikdy se na rozdíl od ČZ nestala Mistrem světa ač měla na to technický potenciál. Papírově opravdu patřila mezi ty nejrychlejší. Proto se asi také na to vy...., a z téhle 420 vznikly velmi úspěšné soutěžní stroje.    [J]   27.05.2015
Odpověď  Nejrychlejší ano, ale neměli na to špičkového jezdce. Válek už byl starý. V roce 1969 odstoupil. I když ho později Jawa ještě "přemluvila" na motokros národů, protože nikoho lepšího neměla.    [J]   27.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa byla jednoznačně nejrychlejším motocyklem na Mistrovství světa a to v celém průběhu a to až do konce výroby 1972 kdy byl ukončen vývoj. Nejlepší byl stejně Vlastimil Válek !!!    [Martin]   26.05.2015
Odpověď  Jawa 1967 - cca rozdíly od r. v. 1966 - trubkový rám (na rozdíl od banánu -5kg), jiný karburátor (difuzor +2mm), jiný čistič vzduchu se dvěma mikročističi z Fiatu 600 a jiný laděný výfuk (i dvě expanzní komory).

V té době ale vládl bezkonkurenčně Friedrichs na Strakonické ČZ.    [J]   21.05.2015
Odpověď  Na ČZ neměla, tak takle jsem se už dlouho nenasmál! :-)))))    [Martin]   19.04.2015
Odpověď  Je to pěkná motorka , ale ve své době bohužel na Strakonické ČZ neměla.    [oli]   17.04.2015
Odpověď  takúto motorečku som mal keď som nafúkal teleskopy tak som nedočiahol na zem...neviem prečo sa mi zdá že mala 6 rýchlostí pokazila sa mi spojka potom som ju predal za 11000 Sk.V Brne na burze som ju videl za167000Czk:(    [roman]   08.04.2015
Odpověď  Zdravim, nemohu pridat neco k tematu co tu jeste nebylo receno ale Jardu Homolu znam osobne a jeho zážitky co mi vyprável jsou nezapomenutelne...opravdu v ty dobe ty jezdci to bylo neco..    [Jarda]   29.03.2012
Odpověď  Pane Kraus děkuji za popis. Na tomto stroji právě po Jiřím Stodůlkovi jezdil můj známí, motocykl byl přiřazen do motoristického střediska v Dobřanech v O.H. ale co je s motocyklem teď to neví ani bývalí majitel. Je možné že jsem Vás viděl s tímto motocyklem v Březhradě?    [Martin]   06.12.2010
Odpověď  Nechtělo by se Vám, prosím, napsat pár řádek o vývoji tohoto stroje? Určitě by to zajímalo více lidí    [JzK]   06.12.2010
Odpověď  Motor mého mocyklu tovární výroby byl původně obsahu 400ccm. Byl v banánovém rámu,později převrtán na 420ccm a vsazen do rámu na obrázku.Převodovka je budˇ
čtyř nebo pěti rychlostní motokrosová.Levá strana má jiné víko než soutěžní.Fotka je v Motor Journalu č.6 s Přerova.Takový motocykl jezdil Vlstimil Válek,Jaroslav Homola,Jiří Stodůlka.Na Vaší fotce je jiš čtyřkanál.Tento motocykl je z osmikusové serie banánového typu později továrně modernizován.Získat se dal/ propůjčit /jenom
zaměstnancům Jawy.Podílel jsem se na výrobě těchto motocyklů a tak jsem ho získal.    [jiří kraus]   05.12.2010
 Přidat odpověď   (12) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006