| Dobrý den pane Jícha. Prosím, můžete mě kontaktovat v souvislosti s programy motocyklových závodů z let 1945 až 1952, které asi sbíráte. Můj email je lander@email.cz Děkuji Filip Zelenský [Filip Zelenský] 21.12.2017 |
| PRO [Vas.] PROSÍM MOHL BY JSTE MNE KONTAKTOVAT NA E-MAIL JICHA@KLECANY.CZ - předem děkuji, chtěl bych podiskutovat o číslech soutěžních motorů... díky moc předem [Jicha_2007] 16.02.2017 |
| Dobrý den všem... zajímá mne váš názor na povrchovou úpravu součástek u soutěžních motorek, konkrétně rok 1955 - na dochovaném stroji jsou startovací a řadicí páka, páka brzdy, zadní štít brzdy i brzdové páčky a táhlo řazení v matném provedení. Není to chrom. Vím, že se používalo kadmiování, nebo borodiování - nevím přesně, jen vím, že tato netoda byla toxická a byla nahrazena zinkováním v 70-tých letech. Na dobových fotografiích soutěžních strojů je povrch těchto součástí také spíše matný - jak to nahradit? Matný chrom, zinek??? Určitě použití lesklého chromu není správné, ale vím, že se hojně používá... jaký máte názor??? [Jicha_2007] 04.01.2016 |
| Pro Jicha_2007,můžete se mě prosím ozvat na k55@seznam.cz pro další případnou komunikaci?Děkuji [k] 12.12.2015 |
| Dokážete někdo přiřadit rok k číslům 200309 a 200070?Ale to jsou již 175ky. [k] 09.12.2015 Dobrý den podle mého odhadu, protože přesná evidence se nedochovala je motor, resp motocykl 200309 vyroben v rozmezí let 1961-1962... podle mého jsou motory s čísly 200xxx tzv motocyl s velkým válcem vyráběné od roku 1959. Dochovaný stroj 200408 je r.v. 1963. V tomto roce bylo vyrobeno 37 strojů. V roce 1962 15-30ks, v roce 1961 153ks... podle čísla by měl tedy spadat do produkce 1961-1962. Podle stejné logiky by pak motor 200070 byl z let 1959-1960, spíše rok 1960. V roce 1958 bylo vyrobeno 46 strojů pro 6D, v roce 1960 pak 128ks celkem. Otázkou je produkce 1959, mohla být i řádově vyšší... tyto novější motory ještě nemám důkladně zdokumentované. Uváděná čísla jsou z dochovaných strojů v původním stavu, nebo renovovaných s původním štítkem... ovšem tato dedukce nemusí být přesná. Např "Svazarnovské soutěžáky" typu 957 měly v roce 1959 a výš u kubatury 175 čísla 200xxx také - dochovaný stroj 175 / 1960 má 200701, ale 125 stejného roku má 145132 [Jicha_2007] 11.12.2015 |
| Ano to je přesně on. [Vas.] 10.12.2015 |
|  Myslíte tento motor? [J] 09.12.2015 |
| Ano 125ka z r. 1956 má také ještě 1439xx.Dokážete někdo přiřadit rok k číslům 200309 a 200070?Ale to jsou již 175ky. [k] 09.12.2015 |
| Dobrý den já si myslím, že číslování motorů C již mělo 143 xxx mám motor 4 rychlostní C, který má číslo 143 096 (měl na sobě překryt nízký - takové žábry - je ne fotce v knize Marčík i Vošalík - Šebek, je na něm přinýtován štítek ČZ 150) - a dochované motorky 1954 mají 143 124 a 143 128 - podle všeho těchto motorek mohlo vzniknout 20-30ks. Rok 1953 podle mého už měl čísla 143 xxx - pravdou je, že ta čísla hodně lítají a nešla po sobě, protože třeba prototypová 175 v r 1954 měla číslo 143 9xx a dochovaná 125 rok 1955 má 143 3xx... nemáte chuť mi poslat kontakt, na výměnu zkušenností? jicha@klecany.cz - předem děkuji. [jicha_2007] 09.12.2015 |
| K Vašemu dotazu viz. níže: 1) V roce 1952 se vracely české stroje na světovou scénu soutěžních závodů a bylo velkým přáním uspět co nejlépe. Pro bezproblémové zajištění funkcí ovládání motoru bylo snahou zálohovat jiným způsobem v tomto případě i vypínání motoru. U klasického vypínání přes dekompresor mohlo nastat přetržení lanka a proto bylo navrženo záložní jednoduché řešení(vypínač na víku), které se ovšem ukázalo jako nadbytečné a v dalším roce 1953 již bylo vypuštěno. 2)Co se týče číslování motorů, tak to bylo započato továrnou v roce 1947 jako označení pro závodní motory řadou 140 001. Označení motorů pro soutěž ve Zlíně bylo s koncovými čísly 02 až 05 (motory pouze tvarově shodné s typem T). Další rok 1948 "San Remo" následuje motor, který už podobný moc typu T není a ve firemních záznamech je označován jako prototyp ČZ 125 "C". A to z jednoduchého důvodu, protože byl určen pouze pro závody a z tohoto důvodu tak konstrukčně řešen. Krom větší hlavy, jiného širšího válce, jiných karterů, převodovky, byl použit malý klikový mechanismus s krátkou ojnicí. Zde číslování začalo koncovým číslem 06. Kam až pokračovalo, těžko říci. V záznamech je uváděno, že na soutěž odjelo 8 strojů. Z toho pouze dva, díky složitým převodovkám s přepákováním, dojelo do cíle. Další následující rok 1949 byly využity zkušenosti z předchozího roku s malým klikovým mechanismem a vznikla první podoba již známého typu C se zakrytým karburátorem. První závodní motor nesl označení koncového čísla 91. Velkým paradoxem je skutečnost, že tento motor byl asi před 7 - 8 lety nabízen k prodeji. Těžko soudit, kde motor skončil a za kolik byl prodám, ale jisté je, že šlo o opravdový sběratelský artefakt, jehož majitel určitě neprohloupil i kdyby ho koupil za dvojnásobek běžné ceny soutěžního motoru ČZ 150. Z dochovaných fotografií je možné zjistit, že tento motor měl s ostatními soutěžními motory shodné asi jen víko spojky. Následné motory určené pro soutěž v roce 1949 dosáhly číslování 97. Nové číslování 143 xxx začalo až novými "kývačkovými" odpruženými rámy tedy 1954. Jinak to číslování pokračovalo přibližně jak popisujete, i když třeba ČZ 125 r. 1956 má označení také ještě 143 xxx. [Vas.] 08.12.2015 |
| Dobrý den ano rok 1952 měl toto víko. Trochu mi uniká důvod chcípáku, protože rok 1952 měl i dekompresor, ale podle fotek motorky neměly ruční řazení - u motorky Vladimíra tam bezprizorně trčí hřídelka s ručním řazením, která by u motoru s ručním řazením měla mít protikus práve ve víku. Tušíte proč tam bylo (1952) toto víko se chcípákem? V každém případě na rok 1955 toto víko nepatří. Škoda, že pan Vladimír nenapsal číslo motoru, pak by se dalo odhadnout zda patří k motoru, nebo ne... máte potuchy o číslování motorů? Já se domnívám, podle dochovaných opravdu originál motorek bez renovací, že motory vycházející (tvarově) z typu T začínají 140 xxx a motory vycházející z typu C - (zde to opět beru tvarově, abych to nějak rozlišil), jsou číslovány 143 xxx... ovšem řady čísel nejsou komplet. V roce 1954 se vyskytuje vysoké číslo 143 9xx u prototypů s motory 175ccm, ale 150 mají v roce 1954 143 1xx a výš... číslo 143 xxx se pak vyskytuje u typu 957, ale pouze u 175, 125 mají 200 xxx podobně jako soutěžní motorky s "velkým" válcem.... [Jicha_2007] 08.12.2015 |
| Pravé víko na motoru motocyklu p. Vladimíra je org. ze soutěžního motoru. Použil by ho však správně ten, který by renovoval soutěžní ČZ z roku 1952. Toto víko v tomto provedení bylo použito pouze ve zmíněném roku. Jinak soutěžní motory řady "ČZ 125-150" starších ročníků pod r. 1952 měly vždy otvor ve víku stejný jako má ukazatel rychlostí klasického motoru. Lze s jistotou konstatovat, že každý soutěžní motor ČZ 150 od r. 1949 do r. 1954 měl své typické znaky, dle kterých lze okamžitě poznat o jaký r. se jedná, jestli je to originál nebo složenina z více dílů. [Vas.] 07.12.2015 |
| Tachometry na tovární speciály, byly nakupovány - obstarány továrnou a nepořizovali si je samotní závodníci. Tachometry zahraniční provenience s denním počítadlem nebyly moc levné. Souhlasím s p. maresem, že by musel být rozdíl v převodníku na Smith, nehledě, že VDO (s denním počítadlem) rozměrově pasovalo do klasické masky JAWA, na rozdíl od tachometru Smith, který je větší. Mám doma závodní Veigel a též má opačný směr otáčení - to znamená pro mne nepoužitelný, ale je krásný. Na hodinky se stopkami na řidítka, pro soutěžáky z roku 1953, existoval speciální držák od ČZ, z hliníkové slitiny. [J] 04.12.2015 |
| U "produkčních soutěžních strojů" 1954-1955 je v rozpiskách uveden tachometr 351-41-040. To je standardní tachometr, ale tovární jezdci si většinou dávali tachomtr Smith. Je hezké, že již od roku 1953 se v rozpiskách rozdělují soutěžní stroje na Soutěžní - základní provedení a tovární pro jezdce ČZ - ti měli motocykly vždy o trošku "lepší" a lehce jiné. U roku 1951 je uveden tachometr RaM 60/120 - na dobových fotkách jsou tachometry malé s denním počítadlem a tachometry Smith, v roce 1953 je vedle tachometru ještě místo pro hodiny. [Jicha_2007] 04.12.2015 |
| Ano, jistě mohlo to tak být. To byla jen myšlenka. Co se týká tachometrů, tak to nevím s určitostí, ani nemohu doložit foto, ale domnívám se, že s výjimkou roků 1954 - 55 (VDO), to byl jinak SMITH. [J] 03.12.2015 |
| ... ale taky to klidně mohli přidělat přímo na masku, pod hodinky dát gumovou podložku a kolem dokola omotat gumou... proč to dělat složitě... [Jicha_2007] 03.12.2015 |
| Já si myslím, že to bylo uchycené jen na šroubech, nebo na tyčkách a obalené gumou - ta měla pohlecovat chvění (na fotkách to tak vypadá, že si s tím opravdu hlavu nedělali... a myslím, že tam byl jen kruhový výřez - jsou lehce zapuštěné, ale ne komplet. Jaký máte názor na tachometr? [Jicha_2007] 03.12.2015 |
| Ale prd, teď jsem si uvědomil, že ty hodinky vlastně mají strojek pod úrovní uchycení, takže v masce musely vyříznout díru, okraje sklepat do roviny a kolem ní silnou podložku a na ní pak hodiny:) Asi tak dle foto. [J] 03.12.2015 |
| Dle dobových foto z XXX. ISDT se renovovaný speciál pana Vladimira38 liší přesně v těch detailech, jak popisuje pan mares. Víc k tomu asi není co dodat. Dle mne, pokud se to renovuje s velkým časovým odstupem, tak se dělají chyby a už to stejně není originál bez zásahu, který absolovoval tuto soutěž. Ty už neexistují. Mimochodem ihned mne zaujaly ty zapuštěné hodinky Junghans se stopkami, které jsou zapuštěné v masce. To muselo dát práci a s tím se v dílně určitě tak nepárali. Všude jsou jen přišroubované, ale určitě se to bez malé úpravy plochy na masce (kladívkem) a podložení nějakou antivibrační vrstvou neobešlo. [J] 03.12.2015 |
| Ještě jsem zapomněl... myslím, že v roce 1955 tovární motorky měli tachometr Smith... ale hodinky podle mého neměli jezdci tak zapuštěné - ostatně z těch fotek je to patrné - ale to už se opravdu hrabošíme v individuálních, nebo dobových úpravách motocyklů... [Jicha_2007] 03.12.2015 |
|  Dobrý den pro JC - je to polemika na dlouhé zimní večery. Já osobně to beru tak, že originální stav stroje je stav ve kterém vyjel z fabriky. To co popisujete já vnímám jako dobovou úpravu. Je fůra motorek, které mají na sobě zvěrstva vydávaná za originál s tím, že majitel v lepším případě řekne - to tak mohlo být, nebo to je dobová úprava, ale stav motocyklu vydávají za originál… a tak na 150C jsou hefty z kývačky atd… U té soutěžní č. 34 není pochyb, že to je soutěžní stroj ČZ. Podle toho co píše pan Mareš a co s dovolením vím, bych netvrdil, že je to originál ze 6D, ale je možné že v podobném provedení 6D jel - i když je pravdou, že stroje zdokumentované na fotografiích v průběhu 6D odpovídají tomu, co popisuje pan Mareš. (ale uvědomme si, že v roce 1955 mohlo být vyrobeno až 160ks těchto strojů a rozhodně všechny na 6D nestartovali) Pokud by majitel řekl, že je to motocykl na kterém jel na 6D pan Pudil, pak ten stroj na fotografii v originálním stavu ve kterém jel na 6D NENÍ (pokud by majitel uvedl výrobní číslo motoru, dalo by se i přibližně určit, zda na něm pan Pudil mohl startovat a zda je vyroben v roce 1955). Po tom, co jsme s H. Vošalíkem všechno viděli v archivu ČZ si dovolím tvrdit, nic není nemožné. Beru to tak, že originální stav po renovaci (už zde se dá polemizovat co je a co není originál, neb renovací měníme původní povrchy atd..) je stav motocyklu popsaný ve výkresové dokumentaci, rozpiskách atd… pak souhlasím s originálním stavem s dobovou úpravou - pokud je tak stroj prezentován. Nechci si hrát na odborníka, či soudce, přikládám fotku motorky č. 34 ze 6D 1955 - u ní sedí pan Pudil a schválně jsem se zaměřil na detaily, které zde uváděl pan Mareš a musím mu dát za pravdu - šipkami označené - tabulka 34 bez lemu, držák přední tabulky, délka předních tlumičů, sání pod sedlo, úprava schránky… [Jicha_2007] 03.12.2015 |
| Stroj na té barevné fotografii, bych podle vzhledu tipoval spíš na to co jelo v roce 1948, v San Remu v Itálii. Nevím, ale jestli tam patří motor. Ten tam měl původně na místo tříkvaltu, narychlo napraný čtyřkvalt a na tom všichni bohužel skončili. [J] 03.12.2015 |
|  A zde je ten speciál z roku 1947 s přepákováním: [J] 03.12.2015 |
|  Zde jsou držitelé Stříbrné vázy poválečné ISDT 1947, pánové- Kohlíček, Paštika, Marha, se svými stroji ČZ 125/T: [J] 03.12.2015 |
| Dobrý den pánové, dovolte mi krátký příspěvek. Velmi fandím lidem, kteří dokáží poskládat a rekonstruovat motocykl z hromady nekompletních dílů. Velmi taky fandím lidem, kteří zase na druhou stranu mají znalosti, historické podklady nebo osobní vzpomínky. ALE! jedna věc je asi všem jasná ... kdyby se nám dostal do rukou echt původní motocykl v originál stavu, kdo z Vás by ho renovoval ? Asi nikdo, raději bysme ho nechali v původním stavu i s "originál" škrábanci z boje. Nemám pravdu? Vzpomínám na jeden rozhovor kterého jsem byl svědkem ... bylo to v depu závodů veteránů klasiků a tam diskutovali pánové s jednou velkou osobností československého motokrosu. Ptali se ho právě na originalitu jistého stroje... a ten jim řekl krásnou větu ... "Pánové, jakýkoli sportovní motocykl, ať už je upraven jakkoli je vlastně originál" [jc] 03.12.2015 |
| Trochu málo k níže zobrazené fotografii ČZ 125. Těžko soudit jak kdo přišel na to, že motocykl je z roku 1947 po p. Marhovi. Motocykl z roku 1947 je zcela motorem i podvozkem jiný. Tento motocykl by šel částí přiřadit pouze k roku 1948. Rám samozřejmě org. není, protože stupačky byly jinak provedené, zad. blatník byl s jinými úchyty, vedení brzdového mechanismu levostranné). Zbývá pouze motor, který bohužel doznal částečně také pár pozdějších zásahů (úprava karterů, jiné víko zapalování, jiná převodovka s běžným levostranným řazením). I přesto lze konstatovat, že tento motor, tak jak je dochován, je velmi raritní, neboť se jich vyrobilo velmi malé množství a dochovaly se snad jen dva kusy. [Vas.] 02.12.2015 |
| Dobrý den koukám, že se diskuze konečně rozjela, proto se přidám... to původní na fotce je soutěžní motocykl 125.954 - jedná se o produkční provedení motocyklu. Tento konkrétní motocykl byl po 6D dodán do Kanady prodejci Jawa-ČZ, kde byl vystaven jako poutač ve výloze. Následně jej majitel používal na motocross - naštěstí ne moc razantně, fůra detailů je zachována a díly nejsou poničené používáním. Ano nejsou prsa, schránky, řídítka... ale motor, rám, sedlo, blatníky, vidlice, zadní a přední tlumiče jsou původní... nechci jitřit emoce, ale tovární speciály na 6D - tedy jezdci ze Strakonic a tedy i J. Pudil, měli sání vyvedené pod sedlo. Hodně dobových obrázků se dá najít v knize Katalog motocyklů ČZ - Vošalík - Šebek... [Jicha_2007] 02.12.2015 |
|  Dobrý den nikterak jsem se Vás nechtěl dotknout. Nezpochybňuji, že máte základ soutěžního stroje, nezpochybňuji, že Vám s ním pomáhal pan Pudil - jen vyvracím Vaše tvrzení, že se jedná o originální provedení 6D 1955… to že motocykl pan Pudil podepsal je skvělé. mluvil jsem s ním než zemřel a detaily jednotlivých ročníků si nepamatoval a je to celkem pochopitelné… Ale tovární jezdci měli všichni sání pod sedlo a pravé víko není ze 4 rychlostního motocyklu. Také vám chybí mezikryt řetězu. Zabývám se pouze dokumentací, na renovace motocyklů nemám prostor. Také jsem Vám nehanil provedení renovace, ale detaily. Je škoda, že jste to nedotáhl k úplné dokonalosti... včera jsem dal fotku stroje pana Roučky, kde je vidět umístění hodinek a úprava sedla... na stejné fotografii je i stroj pana Pudila, který má také upravené sedlo... Pokud by jste třeba vyfotil bateriový kastlík, sedlo zespodu tak můžeme rozebrat úpravy i těchto dílů. Na internetu je fůra motocyklů o kterých majitelé tvrdí, že jsou originální a k originálu mají hrozně daleko. Velká polemika o originálnosti strojů se vede i na stránkách Motor Journalu. Není správné prezentovat složený stroj, že je originál po konkrétním jezdci. Já se pouze snažím dát svůj názor na originálnost zobrazeného motocyklu. Pokud si projdete web stránky naleznete fůru motocyklů“také originálů" třeba tento motocykl vydává majitel za soutěžní motocykl po E. Marhovi z roku 1947. A přitom je v motocyklu zcela jiný motor... v tomto roce měli tovární stroje přepákování a prohození řazení a brzdový pedál - zajímavé je, že nikdo už moc neví proč tato úprava vznikla... je to škoda, protože podvozek je originál. Ale zajímavější pro diváky je přidat k motocyklu povídku. Já si myslím, že je to podvod, ale je to pouze můj názor. Nechtěl jsem se Vás dotknout, originální motocykl, by měl být v originálním stavu. [mares] 02.12.2015 |
| Pro [v.] - nekritizuje Vám technologické provedení renovace. Kritika padá na věcnost tvrzení, že je to originál tak jak jste motocykl provedl apředvedl. Což není, je to jen přibližná replika. Nesmyslně je vyžadována nutnost doložení renovace od uživatele [mares], která s tím nemá nic společného. Znalost věci (pokud je [mares] schopen doložit, což vypadá že ano) je úplně odlišná věc od předvedení renovovaného motocyklu. Druhou věcí je účast pana Pudila. Každý rok byly motocykly v detailech jiné. Ani on si nemůže a nepamatuje každoroční změny! Tvrdím stále dokola, že je lidská paměť velice nedokonalá! [dolin1] 01.12.2015 |
| No já jsem ten motocykl dodělal z vraku který jsem koupil.Paradoks je v tom,že když jsem jej renovoval,tak mi přitom radil a některé věci dal přímo můj známý Jaroslav Pudil.No vidím,že jste velký znalec a odborník,tak nám ukažte co jste zrenovoval Vy abychom my neznalí mohli poučit,čemuž se nebráníme žádnému názoru.Tento motocykl pan Jaroslav Pudil osobně podepsal - viz přední číslová tabulka. [v.] 01.12.2015 |
|  Dobrý den Vladimír 38 - předem skvěle provedená renovace, na druhou stranu tvrdit, že se jedná o originální úpravu pro 6D není na místě a chtělo by to pár úprav... předně č. 34 - na 6D 1955 jel J. PUDIL - všechny stroje továrních jezdců měli sání vyvedené pod sedlo - bez výjimky. Přední tlumiče byli prodloužené - ani jedno Váš motocykl nemá - jen ustřižené chrániče - tlumič byl delší a končil nad obloukem blatníku. Dále držák předního čísla je ze soutěžních motocyklů JAWA - ČZ mělo jednoduchá plech. Číselná tabulka, aby odpovídala by byla bez lemu - jen hliníkový plech. Pravé víko je ze sériové kývačky, stroje pro 6d jsou opatřeny dekomresorem a nemusí mít chcípák - a nebyl ani použit ukazatel zařazení rychlosti - na ten máte na víku díru… tedy nejedná se o úpravu se kterou jel čs jezdec... na 6D v klubových týmech startovali jezdci se strojem, který měl na nádrži pouze nastříkaný znak ČZ - ten neměl sání pod sedlo - to by tedy odpovídalo, pokud by se ten znak dal dolů - ale ty zase měli seriové přední tlumiče. Dále startovali Maďaři - opět sání nebylo pod sedlo, ale zase měli nízký překryt karburátoru, na nádrže měly JAWA-ČZ a sériové provedení přední vidlice (tedy sériové s tvrdší pružinou) pak by jste mohl říci, že se jedná o motocykl Irských jezdců, ty měli naletovaný znak ČZ, ale opět klasickou přední vidlici a nízký překryt karburátoru. Motocykl, který je na fotografii nejel 6D, ani není po továrním jezdci. Nechci se Vás dotknout, renovace je to parádní, jen mi vadí Vaše věta o originálnosti ve spojení s číslem pana Pudila. Svá tvrzení mohu doložit dobovými fotografiemi… jen jako ilustraci - motocykl pana Roučky - zde je vidět pravé víko i hodinky, které neměl žádný z jezdců tak zapuštěné jako je máte na motocyklu Vy a navíc jezdci ze Strakonic měli upravená sedla - Vy máte sedlo sériové - a co umístění bombičky? To má se sedlem hodně společné, na tom se originál pozná okamžitě… co se týká tachometru, zde nechci nic tvrdit najisto, ale tachometr Smith má opačný směr otáčení - ve výkresech není upravené kolečko náhonu a podle mého měli všichni jezdci ze Strakonic tachometr VDO s denním počítadlem - ale to se jen domnívám, ale o použití tachometru Smith bych pochyboval. Ještě jednou hezká renovace v detailech nedotažená, ale spíše bych motocykl označil ze repliku, než za originální soutěžní stroj z roku 1955.. [mares] 01.12.2015 |
| Nemáte někdo nějaké foto soutěžáků do r.1951 a níže ? [k.] 01.12.2015 |
|  foto3 [vladimir38] 30.11.2015 |
|  foto2 [vladimir38] 30.11.2015 |
|  foto 1 [vladimir38] 30.11.2015 |
|  Tak takto vypadal tento motocykl v originál provedení pro 6D. [vladimir38] 30.11.2015 |
| Oline, ty myslíš bohužel od roku 1956 nahoru, předtím byl tento rám a předtím opět jiné a jiné. [Pavel] 30.11.2015 |
| Hoši , soutěžáky ČZ / Scot / měly úplně jiné rámy. [olin] 30.11.2015 |
| Tak takto byl tento původní krasavec.Ten na foto je již upravovaný. [v.] 28.11.2015 |
| Opačně, starší, promiň, prostě rok 1954. [p] 15.10.2015 |
| To co jsi přidal v odkazu je o rok mladší, na 19 kolech a pokud dobře vidím, tak tento nekopletni scott je na 16tkach, tudíž 1955, dle nalevaciho otvoru to 4 kvalt bude, ale lepší foto by pomohlo, jisté je to, že za to stojí. Jinak těmto soutezakum říkal Scott kazdy, u Svazarmovcu vycházejících opravdu skoro plně ze série to je jinak. [p] 15.10.2015 |
| Na této motorce je velice cenné že jde jednoznačně o jednu motorku o čemže svědčí jediné shodné číslo motoru/rámu/štítku. Nejde o přestavbu seriové motorky nebo skládačku z několika kusů. [Honza Vosalik ] 15.10.2015 |
| Něco málo z historie. Slovo „skot“ vzniklo po úspěchu „Skotské šlapačkové šestidenní“ v roce 1949. Zde se jezdci Kohlíček, Marha, Paštika na upravených strojích ČZ 125 T (sériový motor ČZ 125T, s upraveným sériovým válcem na větší karburátor a jinou hlavou) prezentovali velmi výbornými výkony. Po tomto klání a po místě konání vzniklo slovo „skot“ jako označení pro šlapačkový motocykl. Jelikož soutěžní úspěchy motocyklů ČZ se rozšířily i v klasických šestidenních soutěžích s pravidelností již od roku 1952, zlidověl tento název i pro tyto stroje vyráběné do 1965. Jde proto spíše o slengový pracovní název, který byl přiřazen od samotných jezdců. [K.] 15.10.2015 |
| Tak... Název Scott bych nepoužíval - jedná se o soutěžní stroj národní, nebo jednotné řady. Obecně se název Scott používá až pro stroje po roce 1956, případně i pro motorky pro Skotskou šestidenní. Je to celkem velmi kompletní 125.954. [Jicha_2007] 15.10.2015 |
| Ne každé soutěžní ČZ se říkalo Scott. [Honza Vosalik ] 15.10.2015 |
| Peknej základ Scotta rok 1955, na kolik vyšel. [p] 14.10.2015 |
|
|