Zdravim. Nemáte někdo informace a této motokrosové jawě??? Foto je
ze Stříbra ze setkání mistrů. Díky Tom [Tomáš] 04.09.2007 Přidat odpověď |
| Jiří dej sem prosimtě fotky Díky Tom [Tomáš] 18.12.2007 |
| Mohu nabídnout na tuto Jawu válec 350 vrtání 76 zdvih 75 hlavu píst a pístní kroužky vše original
nové nejeté a katalog dílu. Tel. 6O4 376 232 [jiří] 15.12.2007 |
| Foto.. Tom [Tomáš] 10.12.2007 |
| Monty v knížce velká kniha motorkrosu od Husáka je na straně 43 fotka jawy 250 OHC. Ten rám je
použitej z týhlen motorky..Ted nemám foták ale zejtra to blejsknu a dám to sem. Tom [Tomáš] 08.12.2007 |
| Odsoudit takovou hezkou motorku jen podle fotek si netroufám,zadní blatník je použitý z typu
634,pokud je to replika,tak hezká. [MONTY] 07.12.2007 |
| Foto1967 [olda] 07.12.2007 |
| Foto1966 [olda] 07.12.2007 |
| Foto 1966 [olda] 07.12.2007 |
| foto 4 [Tomáš] 06.12.2007 |
| foto 3 [Tomáš] 06.12.2007 |
| foto 2 [Tomáš] 06.12.2007 |
| foto [Tomáš] 06.12.2007 |
| je to ofoceno z černobílá fotky -špatná kvalita. [olda] 06.12.2007 |
| Tomáš - není víc fotek? jak to tak studuju,a něco o tom taky vím,tak mně připadá,že tohle je celý
replika,nebo jen napodobenina . Přední rámová trubka se mně zdá nějaká slabší než na originál
rámu,stejně tak zadní vidlice ze všeho nejvíc připomíná seriovou.Sklopné stupačky jezdce taky nemají
s originálem nic společného. [MONTY] 06.12.2007 |
| Oldo jestli to nevychází z toho svazarmovskýho to co mám na fotce. ten motor se jim tam vešel jen
tak tak. Na továrních bylo široké uložení a slyšel sem že kyvka měla kruhový průřez a ne jako tady
obdelníkový. Je to tak? Tom [Tomáš] 06.12.2007 |
| Ještě něco , čep kyvné vidlice jsem měl uložený z levé strany až k rámovým trubkám , ne tak
jak je to na té fotce. Tam je uložení kývačky úzké. [olda.] 06.12.2007 |
| Na obrázku je každopádně dlouhozdvih, soudím podle doutníků které se montovaly pouze na tyto typy.
Můj podčtverec měl každopádně karter i s víkem zkrácený . Šroubek úplně vpravo již nebyl. Tovární
250 byla jak jsem již psal podčtverec. Měla malou kliku, a vnitřek karterů pro kliku pochopitelně
menší. U toho dlouhozdvihu na obrázku si nejsem úplně jistý ,ale vidíte jak je to tam
napěchované. ??? Škoda že nemám takový obrázek, kde by to bylo vidět. Na každé fotce kterou mám je
to nějak překryté nohama nebo je to z jiné strany . [olda.] 06.12.2007 |
| Tady je vidět že zkrácený nebylo..Tom [Tomáš] 06.12.2007 |
| Oldo ještě sem se chtěl zeptat to se dělali i 250 podčtverce??? Tom [Tomáš] 06.12.2007 |
| Oldo koupil jsem pouze samotný motor ten 350 podčtverec. Tom [Tomáš] 05.12.2007 |
| Jo, Tomáši a v jakém rámu jste ten motor měl. nemáte fotku? [Olda.] 05.12.2007 |
| Samozřejmě , zkrácený karter nebyl proveden tak amatérsky. Asi na to měli jinou formu již při
lití.Ten segment, nevím jestli nebyl zkrácen, myslím že startpáka měla o něco menší hup než Libeňák.
Ale opravdu si již nepamatuji. Je to 42 let co jsem na tom jezdil !!! Podčtverců bylo vyrobeno pár
kusů pro tovární jezdce Jawy , já jsem jí měl od Cháry, který byl tovární jezdec. Dlouhozdvihů pro
svazarmy ať už 250 nebo 360 těch bylo více, jen na Moravě co vím ,jich bylo okolo 10 kusů. [olda] 05.12.2007 |
| Oldo ten motor na fotce je můj. Tam to bylo ale zkráceno dost amatérsky a navíc byl z jawy SS.
Hlavně to bylo zkráceno o tolik že se tam ten segment na startování už nevešel. proto mě zajímá o
kolik a jak to bylo zkrácený. Ze 75/76 to vychází lechce pod 350 objem. Do budoucna to ale
vidím jako veliký problém tu motorku složit. NEvíte kolik bylo asi kusů vyrobeno? Díky Tom [Tomáš] 04.12.2007 |
| Pokud je vrtání 76/75 tak to není už 250, ale vypadá to na 360 a ty se taky dělaly . [Olda.] 04.12.2007 |
| Když se líp podíváte , tak i na fotce ze Stříbra je evidentní že kartery jsou zkrácené. Jinak
všechny krosové javy měly řadicí a startovací páky samostatné !!! [Olda.] 04.12.2007 |
| Zkrácení karterů bylo jako na té fotce, ale byly tam dvě páky. Pokud máte vrtání větší jak zdvih ,
tak je to tovární podčtverec. Plech ve předu na rámu měl bránit zanesení válce blátem od předního
kola. [Olda] 04.12.2007 |
| Já z té motorky nemám nic. Ptám se na to, protože mě to dost zajímá. Ty můžeš nějaké udělat. [Roman.A] 04.12.2007 |
| Oldo když se podívám na fotky ze stříbra tak tam maj dvě páky a ty kartery zkrácený nevypadaj. A
hlavně tam maj dvě páky. Netušíš kolik bylo asi vyrobeno kusů? nenašelby si třeba výkres na
výfuk? Jaký jste jely karburátory monobloky a nebo z oddělenu komorou? Libenák byl 250 a
měl vrtání/zdvih 65/75 a tohlen má 76/75. Romane ty máš nšco z tý motorky? fotky vnitřku můžu
udělat. Oldo díky za odpověď Tom [Tomáš] 04.12.2007 |
| Ty kartery myslíte takhle? [Roman.A] 04.12.2007 |
| Ty kartery chápu jak to myslíte, ale na té fotce to je jak na sériových motorech. Dále bych se chtěl
zeptat jakou funkci plnil ten plech u předních držáků motoru? [Roman.A] 04.12.2007 |
| Kartery byly zkráceny ze strany startpáky, hřídel samozřejmě byla ve stejném místě a segment- to už
si nepamatuji, zkrátka několik cm. za hřídeli byly kartery i víko spojky svisle zakončeny. Co
se týče jízdy, srovnávám s ČZ 250 dvoulauf a jednolauf, motor neměl taký výkon jako číza, zhruba o
4-6 koní méně, ale jízda hlavně na bahně byla velice kontrolovatelná ,díky celkově nižší stavbě než
čz a plynulejšímu náběhu výkonu.Škoda že v Jawě nepokračovali ve vývoji tohoto motocyklu. Jawa
" banán " byla trefa vedle. Ještě k motoru ze svazarmovské série. Taktéž zkrácené
kartery jako podčtverec kvůli rámu, válec měl stejný zdvih a vrtání jako libeňák ale myslím ,že byly
upraveny kanály ,větší karburátor a vyšší komprese. Olda. [olda] 04.12.2007 |
| Ještě jeden dotaz. Jak se na ní jezdilo? [Roman.A] 04.12.2007 |
| Ty kartery byl zkrácené ze strany sekundárního řetězového kolečka nebo ze strany startování? Pokud
ze strany startování jak byl vyřešený startovací segment? Ty motory do těch strojů pro svazarmovce
byly ještě ty co se používaly v r.1958? [Roman.A] 04.12.2007 |
| Jawa , která je na fotce ,není tovární speciál alebyla vyrobena fabrikou v malé sérii jako prodejní
typ pro svazarmovské jezdce .Několik mojich přátel jí měli. Rám byl prakticky shodný s tovární
podčtvercovou javou, akorát mi podle fotky nesedí předsazená hřídel předního kola, a sedlo nebylo
vzadu tak vyvýšené. Hlavní rozdíl však byl v motoru, válec byl dlouhozdvihový a neměl taký výkon
jako podčtverec. Taký měl tiché tlumiče výfuku. Převodovky byly stejné , čtyřrychlostní , hřídele
byly třídrážkové, řazení šlo podstatně lehčeji jako u Libeňáka. Kartery u obou modelů byly z levé
stranyu kyvné vidlice zkráceny!!! Z důvodu širokého uložení čepu zadní kyvné vidlice. Spojka byla s
dvojitým řetězem, Lamely ocelové se zalisovanými ferodovými kostkami. Zadní tlumiče byly Pal MP 22 ,
někteří tovární jezdci měli Girlingy. Hlava motoruu podčtverce byla s antidetonační štěrbinou,
to jsou ty dvě prolínající se polokoule/ malá miska ve vlké misce/, u dlouhozdvihu nevím. Pokud
ještě něco budete chtít vědět ,zeptejte se ,rád odpovím. [Olda] 04.12.2007 |
| Tady jsem zrovna našel fotku to je asi ona ne. [Roman.A] 03.12.2007 |
| Zdravím, zajímaly by mě ty zadní tlumiče v knize Terenní motocykly mistři světa v motokrosu od
Pavla Husáka je popsaná tato motorka a je tam psané že jsou ty tlumiče štelovatelné pootočením
střední části jednotek. Taky mě zajímá motor jaká byla spojka, převody atd. tvar spalovacího
prostoru představuje průnik dvou kulových ploch to nevím jak si mám představit. Nemáte ještě nějaké
fotky kde by byla lépe vidět celá motorka? [Roman.A] 03.12.2007 |
| Ještě něco, nádrž z boku byla původné chromována s emblémem Jawa, byla však menší a užší než na
Libeňáku. Samozřejmě ,že neměla spínací skříňku v nádrži. Měla pouze páčkový vypínač z boku pod
sedlem. Filtry na airboxu byly z boku , každý z jedné strany. Na fotkách je ještě originální
předek. Jsou to fotky asi z roku 1965. Olda [olda] 30.11.2007 |
| Rám této Jawy byl úplně odlišný od Libeňáka . Zadní část se podobala rámu Čz cross. Vzadu měla
dva tlumiče MP 22, pod sedlem byla niklcadmiová baterie a airbox ,který měl dva papírové
mikrofiltry z Fiata 600. Zadní blatník bylplechový, chycený k podsedlové trubce jako u ČZ cross ze
60 a 70 let. Fotky mám pouze ze závodů. Detailní fotky Jawy asi nemám. Olda. [olda] 30.11.2007 |
| Taky jsem tam byl, tenkrát ve Stříbře mu nehorázně zvonila.. [ED250] 27.11.2007 |
| To by mi hodně pomohlo...prosím kontaktujte mě na mail. Tomlitera@seznam.cz Tom [Tomáš] 20.11.2007 |
| Mohu nabídnout katalog dílú na tento motocykl ale je to jen část s obrázky katalogová císla chybí. [Josef] 19.11.2007 |
| Oldo děkuji za informace. Nenašli by se nějaké dobové fotky? Jak to mělo udělé uložení zadní kyvky?
Nádrž a zadní blatník byli jako na libenáku a nebo úplně odlišné?? Díky Tom [Tomáš] 17.11.2007 |
| O této Jawě bych mohl podat / pokud si ještě pamatuji / podrobné informace,
protože jsem v 60 létech na níjezdil motocross. Pokud je to tatáž, podle fotky
to tak vypadá, Jedná se o tovární Jawu - podčtverec, kterou měl jako první
tovární jezdec Jawy Josef Chára. Na motocyklu není originální přední
vidlice a přední kolo. Toto jsem já vyměnil. Originál bylo kolo s malým
plechovým bubnem a vidlice byla jak na Libeňáku ale se širokým uložením hřídelky
dole. Také tlumiče výfuku nejsou originální, byly tam netlumené expanzáky. Rád
bych se dozvěděl kdo nyní motocykl vlastní. [Olda] 19.10.2007 |
| Zkuste starý Světy motorů,bylo to tam docela podrobně popsaný,ale hledat se mně
to nechce. [MONTY] 04.09.2007 |
| Monty mám ten motor...takže sem myslel něco konkrétnějšího ale díky. Typové
označení, nejaký dobový foto, fotku rámu bez té ochrané koženky jak je to tam
vlastně udělaný atd. Tom [Tomáš] 04.09.2007 |
| Poslední varianta motokrosové Jawy,odvozená od Kývačky. Rok cca 1962,přední kolo
a vidlice tam samozřejmě nepatří,to je z motokrosu ČZ ,minimálně o 5 let
novější.Zadní tlumiče jsou taky novější.Motor s hliníkovým válcem. [MONTY] 04.09.2007 |
|
|