 Dostala se mi do ruk taková na první pohled šílená splácanina. Půl dílů čz 475 trial, půl sériovka. Na 90% jsem to odhadoval na domácí tvorbu z dob minulých. Pak mne ale zaujalo zpracování některých úprav, červený jawácký lak na všech dílech a začal jsem mít podezření, oč se vlastně jedná. Nejvíce mne zaujala zadní 19´´ kyvka, kde je dle mě záchyt brzdového štítu přes kulatinu. Kyvka je dle mě z dob, kdy 19´´ ještě nebyly běžné. To soudím z použití seriového držáku tlumiče- má navrtán otvor pro napínák. Dále na rámu nikde není žádné číslo-nebo jsem ho alespoň nenašel. Co víc- rám nemá ani otvory pro štítek. Z katalogu motocyklů ČZ se kyvná vidlice a použitá nádrž nejvíce podobá ČZ typ 957 nebo 958 (str. 220). Zadní blatník má taktéž původní lak, oproti sériovému má odlišný konec. Spodní rámová trubka je vystužena- ve čtvercovém profilu je ještě profil kulatiny-to ovšem mohla být až následná úprava, protože krk je vystužen. Stupačky hádám ze švéda-mají tisícihran. Děkuji za jakýkoliv názor. [00] 23.06.2018 Přidat odpověď |
|  Sice to není fotka z mého Monarka, ale tady je vidět pěkný detail [Petan69] 03.02.2021 |
| U švéda to tak taky je, hadička je jen vsunuta mezi žebra a tak drží [vojta] 03.02.2021 |
| To jako ze je ten druhy konec hadicky jen tak hala-bala zastrcen mezi zebra? Ja jsem predpokladal ze je nastrcen na nejakem naustku a vzhledem k tomu ze ta hadice vede do mista kde je prisroubovany karburator predpokladam ze ten naustek je durch blok. Proto pisu o falesnem vzduchu za karburator. Vubec me nenapadlo ze pro druhy konec hadice neni zadne uchyceni a je vrazen jen tam kde nejmin prekazi. [takysportkar] 03.02.2021 |
| Takysportkar: ale o karburátoru jsem přece nic nepsal, co je to za blbost... i na té fotce je přece vidět, že ta hadička končí před krytem karburátoru. Prostor zapalování byl lépe utěsněný proti vodě a se zahřátím motoru by tam vznikal vyšší tlak, tak tam jednoduše udělali odfuk a hadička je tam pro to, aby byl otvor co nejvýše, co je na tom divného? [meela] 03.02.2021 |
| kdepak- u dynama je schovaná lahev s rajským plynem, a ve vhodný okamžik se zvyšuje výkon motoru na dvojnásobek. Jezdec potom zařadí pětku, a vyhraje. Za komunistů to STB tajila, ale díky tomuto vynálezu vyhrávali naši Šestidenní. [-A-] 03.02.2021 |
| meela: to jako ze do smesi za karburatorem zamerne pousti falesny vzduch aby to bylo chudsi??? Ono to zapalovani bezi v olejove lazni aby viko muselo byt specialne utesneno? A i kdyby tomu tak bylo, tak odvzdusneni se odvadi do airboxu pred karburator a ne za nej. [takysportkar] 03.02.2021 |
| Za 270tis.to mohlo byť tip-top. [Jumbo] 02.02.2021 |
| odvzdušnění prostoru zapalování [meela] 02.02.2021 |
|  Co je to za hadici mezi sanim a deklem? Je to fotka z aukce Libenaka na aukru. [takysportkar] 02.02.2021 |
| Monty: Pokud byl rám vyztužen ještě před navařením krku, nevěřím tomu, že by k tomu došlo ve Svazarmu. Ale nechci se hádat, kdo má 957 nebo 958 rám doma, jeden pohled do krku by stačil na správné určení. Jirka.S: Myslím že tu rám bez kyvky ještě zbyl, píšu Vám e-mail. [00] 27.02.2020 |
| Rám a nádrž bych koupil,je to svazarmovec. [Jirka S.] 09.02.2020 |
| Mně to připadne jako práce šikovnýho "amatéra" - uvědomte si, že v době Svazarmu byly dobře vybavený svazarmovský dílny, přes Svazarm se dalo zařídit v místní fabrice legálně něco vyrobit, a hlavně bylo tehdy víc šikovných lidí. Taky běžně se šmelilo s dílama na závodničky "odteklýma" z motocyklovývh továren. Připadne mně nádrž a zadní vidlice ze "Svazarmovce" - tovární upravy modelu 356 na 19" kola pro soutěže. Rám upravený ze seriovýho po vzoru Jawy Libenák, zadní blatník taky upravenej se seriovky(tovární by byl z jednoho kusu) a řídítka dělaný z trubky doma. Zbytek motorky nemáte? Masku světla, motor, výfuky? [Monty] 09.02.2020 |
| Zdravím, kyvku mam stejnou na 125/958... s držákem i s dvěma otvory pro napínak [LukasStern] 08.02.2020 |
|
|