MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316558 příspěvků |8219 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 48 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 7.12.2024 00:50  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jákékoliv informace


 Kolegové, přikládám foto motocyklu s motorem Tatran 6 rychlostí,
rám s největší pravděpodobností je velmi zdařilá stavba nadšenců na začátku 70.let.
Motocykl má mnoho míst označených barvou a číslem ze soutěží, jakékoliv informace o původu nebo i jakýkoliv díl uvítám.    [mirek kalousek]   08.11.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Nejde o prihlásenie,ale mám o tom hodne na stránkach tak načo to zadávať dva krát.A Jumbo-kúpil som potom kôli tomu na konec burzy celý ročník 70 nech to mám v archíve.    [Joski]   05.04.2015
Odpověď  Kdybyste boli přihlášení, tak si sem můžete vkládat fotky v pořádném rozlišení...    [...]   05.04.2015
Odpověď  Joski a máš už ten časopis?Včera si ho ešte nemal.K tej fotke-viac ako 100kb nešlo pridať.    [jumbo]   05.04.2015
Odpověď  Ved predsa v tom časopise Automobil je na obálke aj článok.Neskôr to dám na moje www,teraz je málo času,začiatok moto sezóny.    [Joski]   05.04.2015
Odpověď  a kde sa dá nájst tá fotka v lepšom rozlíšení? dajte sem prosím odkaz,to UVMV je krásny stroj    [majoNM]   05.04.2015
Odpověď  Už netreba.Zdroj Automobil 9/1970.    [Joski]   04.04.2015
Odpověď  Lepšie rozlíšenie by nebolo,skoro nič na tom nevidno?    [Joski]   24.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  UVMV    [jumbo]   23.03.2015
Odpověď  Na fotu ze startu soutěže je Karel Mazanec na Sachsu.J.Císař.    [Jiří Císař.]   20.03.2015
Odpověď  Na startu je K. Mazanec, motor Sachs 50.    [Fachman]   24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Znovu by som sa vrátil k tématu motocyklov ÚVMV.
V nedávno vydanej knihe o skútroch Manet a Tatran, bol zverejnený článok o ˇuvmv 50 s motorom, ktorý vychádzal práve z tohto skútra.
Ak by ste mal niekto k týmto motocyklom viac info, podelte sa prosím s nami, existuje tento motocykel, je pametník, ktorý ho videl, kto na ňom jazdil....    [M.]   23.11.2013
Odpověď  Keď sa už opäť otvorila téma "maloobjemových" terénnych motocyklov. Neviete náhodou viac o motocykli s motorom z Pioniera a rôznych častí z československých motocyklov, ktorý vyrobili v Učnovskom stredisku v Brne a bol predstavený na výstave Zenit ´80. Prípadne skútrov Tatran pre terenne preteky, prípadne o motocykli pretekára V. Staši na báze skútra Tatran?    [M.]   22.12.2010
Odpověď  Zdenalbenal. Mohol by ste sa mi prosím ozvať na môj mail ohľadom viacej informácii, ktoré ste sem dal? Ďakujem.    [M.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2010
Odpověď  Tatran 6R - ano, původní provedení mělo rám páteřový.
Dobová fotka - start - to vpravo je padesátka Sachs v dělaném rámu. Ani bych se nedivil, kdyby to byl sám autor Mazanec (jezdil na papíry z Pincka).
To, co letí luftem, je upravená Jawa 90.
V ÚVMV postavili motocykly 50 a 100 ccm. Padesátka měla dvojí provedení rámu - upravený páteřák (kyvka byla uvnitř rámu) a nebo dvojitou kolébku. Tu měla i "stovka".
Padesátky měly kola 16 a 19 palců, stovky 18 a 21.
Byla postavena i varianta pro šlapačky, která svým, teď se říká "designem", vypadala jak z jiné planety.
Tož to enom tak ve stručnosti.    [Zdenalbenal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2010
Odpověď  Pane Císař, nemáte náhodou fotku s té doby? Děkuji Mirek    [mirek]   11.01.2009
Odpověď  Motor ze skůtru Tatran byl použit do terénního stroje ve třídě 50ccm. Motocykl byl vyroben v UVMV. V několika závodech na něm startoval známý soutěžní jezdec sedmdesátých let Pavel Cihelka.    [Jiří Císař]   11.01.2009
Odpověď  Odkayte pajovi ye tie tlmice su original    [miro]   01.12.2008
Odpověď  Ten tatran není můj, bohužel.    [Libor L.]   17.11.2008
Odpověď  Pájo, je to už 30 let. odkud je ta fotka si netroufám tvrdit, možná Ranná u Loun a nebo někde u Holic? zkusím se pozeptat.Mirek    [mirek]   16.11.2008
Odpověď  Mirek> z jake souteze to je? Pokud je to SKP-A tak by mi to neco melo rikat, ale takovjhle barak byl akorat ve Zbraslavicich, ale na druhe strane a ta fotka evidentne neni zrcadlove otocedna.    [Pája]   16.11.2008
Odpověď  Libor L.> nadhera, musel jsem zamacknout slzu v oku, skoda jen, ze tam nejsou origo tlumice.    [Pája]   16.11.2008
Odpověď  Libore L. dík za fotky super Tatranu ze začátku 80tých let. Ale to je na úplně jiné téma.
Prosím držme se problematiky individuální stavby . A založme nové Tatran 8 rychlostí 1970-1983.
Děkuji mirek    [mirek]   12.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... a z druhé strany    [Libor L.]   12.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... tatran po renovaci    [Libor L.]   12.11.2008
Odpověď  Zabudol som na ten mail.    [M.]   11.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  dík za objasnění původu motocyklů ÚVMV, přikládám autentické foto z roku 1977 nebo 1978 start padesátek oblastní soutěž, všiměte si motoru stroje v levo,
nicméně s motorkou s 6tikvaltem to nemá nic společné.    [mirek]   11.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Považské strojárne v Pov. Bystrici požiadali ÚVMV v Prahe o konštrukciu terenného motocykla, na ktorom by sa použilo maximum náhradných dieľov z motocyklu Jawa 50. Bolo treba zvýšit výkon, znížit váhu a zlepšiť jazdné vlastnosti , hlavne v ťažkom teréne. Vedúcim tohto projektu bol Miroslav Nadrchal. Vznikli tak dva typy maloobjemových motocyklov úpravou motorov Jawa 50 a dva typy úpravou motorov z Jawa 90. Motor z Maneta S 100 nebol použitý( alebo aspoň o tom nič neviem.) Pochybujem, že s keždého typu bol vyrobený iba jeden kus. nádrž bola myslím laminátová.
To Xaver: môžeš sa mi,prosím, ozvať na mail.
Ešte ten upravený motor.    [M.]   11.11.2008
Odpověď  musím se zastat tohoto stroje, jestli je to něco, tak určitě né bastl, vše v dobrém.
soutěžního tatrana jsem měl a i dnes jednoho pojízdného mám. rám na tomto motocyklu určitě není z oficiální produkce povážských strojíren. tento 6tikvalt byl v šedesátých letech v páteřovém rámu, které byly na přelomu 70tých let nedostačující, proto se někdo podle mne inspiroval trubkou nebo vajíčkem, a použil tento motor jako základ stavby, který ve své době musel být na soutěžích v ČSSR celkem velká pecka, snad ho někdo pozná, mám i více fotek rámu bez motoru.    [mirek]   10.11.2008
Odpověď  Vypada to opravdu na nejakou dobastlenou "tatranku", origos nadrz ma byt Al. rakev, ostatni jakz takz sedi. Je mi ale divny, ze je to jen 6ti kvalt chvilku jsem ho mel, par jich stabilne jezdilo na soutezich a byly to vzdy osmikvalty!!! Pokud jely, tak jely primo neskutecne.
Jinak tech UVMV muselo byt vic, protoze jen 3 byly u nas (2x 100, 1x 50), dalsi jel Martin Sperl z Prahy.    [Pája]   10.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  jak se sem dostala fotka cestovní jawy nevím, dal jsem tam tuto a po kontrole zadání tam skutečně nějakou dobu byla. tak znovu, nepoznává někdo tohoto jezdce a motorku?    [mirek]   10.11.2008
Odpověď  Tak to foto ze soutěže se Ti moc nepovedlo,protože ta 634 žádné soutěže nejezdila.Pokud se jedná a zde píše o motocyklech UVMV,tak ty byly vyrobeny pouze 4 ks a vycházeli z motoru Manet 100.Mám všechny fotografie i výrobní dokumentaci k těmto strojů,.Bohužel se žádný nedochoval,a kdyby snad ano,tak o něm zatím nikdo neví.Takže to co je na fotografii nemá s UVMV nic společného.    [xaver]   10.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám foto ze soutěže. Toto je úvmv v akci, nepoznáváte někdo jezdce?    [mirek]   09.11.2008
Odpověď  ÚVMV používal motory Jawa 90 a ty upravoval, Toto Je Tatran 6 rychlostí z druhé poloviny 60.let, i zadní kolo je ze soutěžního speciálu Tatran, Rám vypadá jako zmenšenina trubky, Nádtž je dělaná, základ z 90tky ale uzávěr je letecký.
Přední tlumiče ceriani. Nepoznáváte někdo motocykl, který jezdil pravidelně soutěže, dle barevných značení na všech dílech? Kdo v té době stavěl stroje kromě ÚVMV? Lidé kolem DPM Praha? Před asi 10 roky mělmotocykl pán na ryby a doklady byly z pionýra 50ccm v HK. Takže ze Slovenska to asi nebude.    [mirek]   08.11.2008
Odpověď  Ak to aj nie je presne to isté, určite bolo predlohou pre tento stroj.    [M.]   08.11.2008
Odpověď  Aha,mám hlavu prázdnou - tak možná jen 100 ccm,ale tomu v časopise se to docela podobá,ne?    [Monty]   08.11.2008
Odpověď  Sorry UVMV 100 T.    [M.]   08.11.2008
Odpověď  Bolo to v č.9/70. MONTY ona bola aj 125-tka? Ja viem o UVMV 50 C, 50 SC, 100 a 100 ST.    [M.]   08.11.2008
Odpověď  Můj názor - ÚVMV 125 ,rok asi 1970,hledejte ve starých časopisech Automobil,byl tam v té době velký článek o těchto motorkách.    [Monty]   08.11.2008
 Přidat odpověď   (38) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006