Kolegové, přikládám foto motocyklu s motorem Tatran 6 rychlostí, rám s největší
pravděpodobností je velmi zdařilá stavba nadšenců na začátku 70.let. Motocykl má mnoho míst
označených barvou a číslem ze soutěží, jakékoliv informace o původu nebo i jakýkoliv díl uvítám. [mirek kalousek] 08.11.2008 Přidat odpověď |
| Nejde o prihlásenie,ale mám o tom hodne na stránkach tak načo to zadávať dva krát.A Jumbo-kúpil som potom kôli tomu na konec burzy celý ročník 70 nech to mám v archíve. [Joski] 05.04.2015 |
| Kdybyste boli přihlášení, tak si sem můžete vkládat fotky v pořádném rozlišení... [...] 05.04.2015 |
| Joski a máš už ten časopis?Včera si ho ešte nemal.K tej fotke-viac ako 100kb nešlo pridať. [jumbo] 05.04.2015 |
| Ved predsa v tom časopise Automobil je na obálke aj článok.Neskôr to dám na moje www,teraz je málo času,začiatok moto sezóny. [Joski] 05.04.2015 |
| a kde sa dá nájst tá fotka v lepšom rozlíšení? dajte sem prosím odkaz,to UVMV je krásny stroj [majoNM] 05.04.2015 |
| Už netreba.Zdroj Automobil 9/1970. [Joski] 04.04.2015 |
| Lepšie rozlíšenie by nebolo,skoro nič na tom nevidno? [Joski] 24.03.2015 |
| Na fotu ze startu soutěže je Karel Mazanec na Sachsu.J.Císař. [Jiří Císař.] 20.03.2015 |
| Na startu je K. Mazanec, motor Sachs 50. [Fachman] 24.11.2013 |
| Znovu by som sa vrátil k tématu motocyklov ÚVMV. V nedávno vydanej knihe o skútroch Manet a Tatran, bol zverejnený článok o ˇuvmv 50 s motorom, ktorý vychádzal práve z tohto skútra. Ak by ste mal niekto k týmto motocyklom viac info, podelte sa prosím s nami, existuje tento motocykel, je pametník, ktorý ho videl, kto na ňom jazdil.... [M.] 23.11.2013 |
| Keď sa už opäť otvorila téma "maloobjemových" terénnych motocyklov. Neviete náhodou viac o motocykli s motorom z Pioniera a rôznych častí z československých motocyklov, ktorý vyrobili v Učnovskom stredisku v Brne a bol predstavený na výstave Zenit ´80. Prípadne skútrov Tatran pre terenne preteky, prípadne o motocykli pretekára V. Staši na báze skútra Tatran? [M.] 22.12.2010 |
| Zdenalbenal. Mohol by ste sa mi prosím ozvať na môj mail ohľadom viacej informácii, ktoré ste sem dal? Ďakujem. [M.] 22.12.2010 |
| Tatran 6R - ano, původní provedení mělo rám páteřový. Dobová fotka - start - to vpravo je padesátka Sachs v dělaném rámu. Ani bych se nedivil, kdyby to byl sám autor Mazanec (jezdil na papíry z Pincka). To, co letí luftem, je upravená Jawa 90. V ÚVMV postavili motocykly 50 a 100 ccm. Padesátka měla dvojí provedení rámu - upravený páteřák (kyvka byla uvnitř rámu) a nebo dvojitou kolébku. Tu měla i "stovka". Padesátky měly kola 16 a 19 palců, stovky 18 a 21. Byla postavena i varianta pro šlapačky, která svým, teď se říká "designem", vypadala jak z jiné planety. Tož to enom tak ve stručnosti. [Zdenalbenal] 22.12.2010 |
| Pane Císař, nemáte náhodou fotku s té doby? Děkuji Mirek [mirek] 11.01.2009 |
| Motor ze skůtru Tatran byl použit do terénního stroje ve třídě 50ccm. Motocykl byl vyroben v UVMV. V
několika závodech na něm startoval známý soutěžní jezdec sedmdesátých let Pavel Cihelka. [Jiří Císař] 11.01.2009 |
| Odkayte pajovi ye tie tlmice su original [miro] 01.12.2008 |
| Ten tatran není můj, bohužel. [Libor L.] 17.11.2008 |
| Pájo, je to už 30 let. odkud je ta fotka si netroufám tvrdit, možná Ranná u Loun a nebo někde u
Holic? zkusím se pozeptat.Mirek [mirek] 16.11.2008 |
| Mirek> z jake souteze to je? Pokud je to SKP-A tak by mi to neco melo rikat, ale takovjhle barak
byl akorat ve Zbraslavicich, ale na druhe strane a ta fotka evidentne neni zrcadlove otocedna. [Pája] 16.11.2008 |
| Libor L.> nadhera, musel jsem zamacknout slzu v oku, skoda jen, ze tam nejsou origo tlumice. [Pája] 16.11.2008 |
| Libore L. dík za fotky super Tatranu ze začátku 80tých let. Ale to je na úplně jiné téma.
Prosím držme se problematiky individuální stavby . A založme nové Tatran 8 rychlostí 1970-1983.
Děkuji mirek [mirek] 12.11.2008 |
| ... a z druhé strany [Libor L.] 12.11.2008 |
| ... tatran po renovaci [Libor L.] 12.11.2008 |
| Zabudol som na ten mail. [M.] 11.11.2008 |
| dík za objasnění původu motocyklů ÚVMV, přikládám autentické foto z roku 1977 nebo 1978 start
padesátek oblastní soutěž, všiměte si motoru stroje v levo, nicméně s motorkou s 6tikvaltem to
nemá nic společné. [mirek] 11.11.2008 |
| Považské strojárne v Pov. Bystrici požiadali ÚVMV v Prahe o konštrukciu terenného motocykla, na
ktorom by sa použilo maximum náhradných dieľov z motocyklu Jawa 50. Bolo treba zvýšit výkon, znížit
váhu a zlepšiť jazdné vlastnosti , hlavne v ťažkom teréne. Vedúcim tohto projektu bol Miroslav
Nadrchal. Vznikli tak dva typy maloobjemových motocyklov úpravou motorov Jawa 50 a dva typy úpravou
motorov z Jawa 90. Motor z Maneta S 100 nebol použitý( alebo aspoň o tom nič neviem.) Pochybujem, že
s keždého typu bol vyrobený iba jeden kus. nádrž bola myslím laminátová. To Xaver: môžeš sa
mi,prosím, ozvať na mail. Ešte ten upravený motor. [M.] 11.11.2008 |
| musím se zastat tohoto stroje, jestli je to něco, tak určitě né bastl, vše v dobrém. soutěžního
tatrana jsem měl a i dnes jednoho pojízdného mám. rám na tomto motocyklu určitě není z oficiální
produkce povážských strojíren. tento 6tikvalt byl v šedesátých letech v páteřovém rámu, které byly
na přelomu 70tých let nedostačující, proto se někdo podle mne inspiroval trubkou nebo vajíčkem, a
použil tento motor jako základ stavby, který ve své době musel být na soutěžích v ČSSR celkem velká
pecka, snad ho někdo pozná, mám i více fotek rámu bez motoru. [mirek] 10.11.2008 |
| Vypada to opravdu na nejakou dobastlenou "tatranku", origos nadrz ma byt Al. rakev,
ostatni jakz takz sedi. Je mi ale divny, ze je to jen 6ti kvalt chvilku jsem ho mel, par jich
stabilne jezdilo na soutezich a byly to vzdy osmikvalty!!! Pokud jely, tak jely primo neskutecne.
Jinak tech UVMV muselo byt vic, protoze jen 3 byly u nas (2x 100, 1x 50), dalsi jel Martin
Sperl z Prahy. [Pája] 10.11.2008 |
| jak se sem dostala fotka cestovní jawy nevím, dal jsem tam tuto a po kontrole zadání tam skutečně
nějakou dobu byla. tak znovu, nepoznává někdo tohoto jezdce a motorku? [mirek] 10.11.2008 |
| Tak to foto ze soutěže se Ti moc nepovedlo,protože ta 634 žádné soutěže nejezdila.Pokud se jedná a
zde píše o motocyklech UVMV,tak ty byly vyrobeny pouze 4 ks a vycházeli z motoru Manet 100.Mám
všechny fotografie i výrobní dokumentaci k těmto strojů,.Bohužel se žádný nedochoval,a kdyby snad
ano,tak o něm zatím nikdo neví.Takže to co je na fotografii nemá s UVMV nic společného. [xaver] 10.11.2008 |
| Přidávám foto ze soutěže. Toto je úvmv v akci, nepoznáváte někdo jezdce? [mirek] 09.11.2008 |
| ÚVMV používal motory Jawa 90 a ty upravoval, Toto Je Tatran 6 rychlostí z druhé poloviny 60.let, i
zadní kolo je ze soutěžního speciálu Tatran, Rám vypadá jako zmenšenina trubky, Nádtž je dělaná,
základ z 90tky ale uzávěr je letecký. Přední tlumiče ceriani. Nepoznáváte někdo motocykl, který
jezdil pravidelně soutěže, dle barevných značení na všech dílech? Kdo v té době stavěl stroje kromě
ÚVMV? Lidé kolem DPM Praha? Před asi 10 roky mělmotocykl pán na ryby a doklady byly z pionýra 50ccm
v HK. Takže ze Slovenska to asi nebude. [mirek] 08.11.2008 |
| Ak to aj nie je presne to isté, určite bolo predlohou pre tento stroj. [M.] 08.11.2008 |
| Aha,mám hlavu prázdnou - tak možná jen 100 ccm,ale tomu v časopise se to docela podobá,ne? [Monty] 08.11.2008 |
| Sorry UVMV 100 T. [M.] 08.11.2008 |
| Bolo to v č.9/70. MONTY ona bola aj 125-tka? Ja viem o UVMV 50 C, 50 SC, 100 a 100 ST. [M.] 08.11.2008 |
| Můj názor - ÚVMV 125 ,rok asi 1970,hledejte ve starých časopisech Automobil,byl tam v té době velký
článek o těchto motorkách. [Monty] 08.11.2008 |
|
|