nevíte jaký kartery byly u libeňáka250? mám doma motor kartery z kejvačky,válec
z panelky a hlava na dvě svíčky,válec z panelky na motor 353 nejde to vím,ale
tenhle tam jde:)) no nevím co to je zač,domácí bastlíř na tom motoru přerazil
číslo na 559,ikdyž to má bejt 353,nebo 553 atd atd. je tu někdo znalejší,kdo by
mi moh tuhle záhadu vysvětlit? [Mates] 12.03.2006 Přidat odpověď |
| To sotva jeden je úplne nový?Môžete niekto zmerať díru na válec orginál Libenáka?Dík. [Joski] 02.03.2013 |
| Oboje moje kartery mají průměr taky 74mm a všechny válce do nich tedy pasují. Řekl bych, že ty 72 jsou jen stočený, aby šly do obyčejných kývačkových karterů. [kaek] 02.03.2013 |
| Podla toho priemeru 74 sú to válce zo švéda.Do liben kárterov nevlezú,diera je tam 72 mm.Ak by si potreboval ja mám zasa tie válce so 72 mm vložkou a záujem o výmenu-ako píšem pár príspevkov nižšie potrebujem ten s priemerom vložky 74 mm?. [Joski] 02.03.2013 |
| Zdravím, mám 3 válce na libeňáka (možná švéda) a dvoje kartery č. S553-00404x a S553-00378x(oba mají průměr difuzoru 30mm). Potřeboval bych poradit, který válec je možné použít ke kterým karterům a případně jestli dokážete určit jejich rok výroby a typ. Všechny válce mají vnější průměr vložky 74mm. Za Vaše rady předem děkuji. Zde odkaz na fotky válců: http://kaek.rajce.idnes.c z/Valce_libenak/# [kaek] 02.03.2013 |
| to otas 557 má 19koní [free] 27.01.2013 |
| Sakriš nechcete niekto zameniť libeňácký válec za švédákový,nechce sa mi čakať do jari na burzy?(Potrebujem ten švéďákový s vložkou širokou zvonka((jak sa vkladá do kártrov))74 mm.)? [Joski] 16.01.2013 |
| Na tento problém som práve narazil.Válec z libeňáka má priemer vložky zvenku jak sa vkladá do kártrov cca 72,5 mm.Tak jak bežné kývačky.A motor zo švédáka o ktorom som si doteraz myslel že je rovnáký ako libeňák(čo na prvý pohlad je)má díru na osadenie vložky cca 74 mm.Takže válce nejde zamienať. [Joski] 14.01.2013 |
| na 353 pasuje 553 ale musi se zvetsit dira v karterech o cca 2mm na valec [Freebiker] 31.12.2012 |
| je tam valec a hlava z libenaku jsou 2 typy a ten jeden pasuje na 353 [otas] 19.11.2012 |
| ahoj chci se zeptat pasuje valec libenak na motor kevacku 353?a kolik mel koni motor 250 typ 557 libenak?? [otas] 28.03.2012 |
| Chtěl bych navázat diskuzi k tomuto motoru 353 z roku 1954-55.Pokud by mohl postrádat tento spodek
motoru,t.j.kartery,kliku atd,víka zapalování ani válec neni potřeba,karter musí mít 8 žeber to
zn,pod karburátorem,co se dává víko musí být žebro až k zadní straně motoru,tak jsem ochoten za ty
výše uvedené věci nabídnout orig,karter,válec,hlavu a karburátor na 553,pokud by byl motor kompletní
tak bych nabídl válec ,hlavu a píst na JAWA 575 = 350 jednoválec,neb válec-nový+píst+hlava na 579
atd. [vz.] 04.01.2008 |
| Na první pohled hlava a válec / pokud je hliníkový/ je Libeňák. [Olin] 22.12.2007 |
| Tak co Melo,jakpak jsi daleko s tím Tvým zázračným velevýkonným motorem co dosahuje závratných
rychlostí ? Co kdyby jsi sem poslal foto toho Tvého péráka s tímto kejvačkovým motorem ? [olda] 21.12.2007 |
| Jawa 250 z roku 1955 měla dle továrny skutečných 14 koní,ve SM je zřejmě
překlep,tento motocykl který je i na snímku v archivu Ogar vlastním-jel
šestidenní,mám k němu i doklady a návod.Má skutečně duplex na priméru.Ovšem jak
jezdil po skončení soutěží,tak další majitelé tyto drobnosti neřešily a dali tam
co měli po ruce.Za tento motor mohu nabídnout kompletní motor S579,ale pouze za
takový,který má bezvadnou motorovou skříň (karter).Neb i motor S553 - mám a mohu
jej vyměnit. [v] 28.09.2007 |
| Ve Světě motorů z roku 1955 píšou že Jawa 250 pro šestidenní v tom roce měla 15
koní. Já ten motor mám, nějaké fotky jsou tady o kus níž. Chci se zeptat jak je
to s duplex řetězem na primáru u těhle motorek, podle toho SM tam má být, ale
když jsem sundal levé víko motoru tak tam byl normální jednoduchý řetěz. [Meela] 27.09.2007 |
| kdyby jste mel zajem jsem schopen nabidnout i cely stroj ci jine dily ale otazka
je kolik mate penez jestli mate jak se rika pocesku chchtaky tak jsem schopen
vam nabidnout aji motorku co startovala na zlate prilbe (travanaty oval) v roce
1962 coz si myslim ze je stroj pekne rarity mam ho ve zbrice a uvazoval jsem za
nej cenu kolem tech 200tisic by byla prijatelna cena je to original po zavodnihu
bohuslavu rakovi s motorem eso s 45 [sdsddsfds] 17.09.2007 |
| Hlava motoru Jawa 553 [JB] 17.09.2007 |
| Tak vidím,že diskuse o zázračně výkoných motorech JAWA 250 z roku 54-55
usnula,jako ty motory nekompletní co se různě válí v garážích a nikdo s nimi nic
nedělá,ani neudělá - nebo snad ano ??? [v] 17.09.2007 |
| Dávám návrh,mám k tomuto motoru tolik diskutovanému,že je z Libeňáka atd
kompletní podvozek včetně motoru,ale tento motor má bohužel velmi špatné
kartery.Potřeboval bych z tohoto zobrazeného motoru hlavně kartery,ale pokud by
byl i kompletní-nemusí mít nějaké drobnosti,dal bych za něj kompletní motor do
Libeňáka 553 ve velmi slušném stavu a tím by byla možnost si udělat první typ SS
tak zvaného Super Sporta,kde na podvozek jsou použity sériové díly mimo výfuků.K
tomu bych poskytl i odbornou radu a dokumentaci. [vz] 29.04.2007 |
| Tak ten motor má správné značení 353 a má výkon 14 koní,těch 20 je holý nesmysl
a rokem je ten motor 1954-5 takže o libeňáku ještě nebylo v té době vůbec ponětí
a motor libeňáka začíná na 17,5 hp. [v] 14.03.2007 |
| Matesi: je to motor typu libenak 553 už jak sem psal na manii jedna se o spodek
stejnej jako u kejvačky a valce podobnej panelkovýmu akorat jako by měl uřízlo
čast kde se montuje karb,jina klikovka tyhle motory točej daleko víc než i
panelka něco kolem 6000 ot. a výkon cca 20koní... ale je to original.. označení
553 nebo 557. [jefo250] 14.03.2007 |
| Meela,ozvi se na můj meil,já mám ty motory 2 a jeden kompletní motocykl. [z] 23.02.2007 |
| Mates,pokud chceš znát správnou odpověď ohledně Tvého motoru,tak si klikni na
můj mail a ozvi se. [vz] 17.02.2007 |
| Ahoj Meelo, muzes se mi ozvat mam neco podobneho - stejneho [zdeno] 19.10.2006 |
| cuz dival sem se do odborny literatury a motor 553 vypada stejne jak ten tvuj
matice jak panelka dvoupakovej motor svicka jak mas na foto je to z crosovy 250
leta kolem59 v knize 70let jawy je vyfocena i ta hlava odpovida [T.Sokol] 10.10.2006 |
| neporadím co je to za motor ale jestli uvažuješ o prodeji zavolej na 736624699
potřebuji válec a hlavu ale koupím celí motor dohodnem se nesmlouvam [Kleofáš] 02.10.2006 |
| Hlava je z péráka - má první (krajní žebro) malé. Kývačka ho má dvoujnásobně
vysoké... [Adam] 30.05.2006 |
| Ta hlava z péráka nebube protože ten má svíčku v ose pístu(ve středu mezi
svorníkama)ta druhá svíčka je tam dost zajímavě udělaná. Tom
www.svazarmovskemotcykly.wz.cz [Tomáš] 30.05.2006 |
| Pravděpodobně to bylo na soutěžní jawu a určitě před libeňákem -ten má odlišný
válec(foto u hlavního dotazu).Ta dvousvíčková hlava ja trochu zvláštní,vypadá
to,jako by někdo jednu svíčku dodělal,libeňák má dvě svíčky šikmo proti
sobě.Přesto velice zajímavé a určitě motor sloužil ke sportovním účelům. [Libor L.] 24.05.2006 |
| kartery jsou z péráka 100%,ale sám se v těch hliníkovejch hlavách a válcích moc
nevyznám,takže by ten motor moh bejt klidně do typu,kde se laufy táhly horem
třeba pro závody..je to jen doměnka [matesjawa] 24.05.2006 |
| A ještě hlava. Můžete mi někdo potvrdit že je ten motor z péráka nebo jestli
třeba nemůže být z nějaké terénní 250 co byla ještě před libeňákem? Díky [Meela] 21.05.2006 |
| A tady je ještě válec a nějaké číslo z předního úchytu. [Meela] 21.05.2006 |
| Tak sem to zkoumal sám a zjistil sem že ten motor je asi z péráka, kvůli těm
maticím výfuků. Tak tady je fotka a je tam i číslo motoru. A ten výfukový kanál
se mi zdá moc šikmo dolů, víc než třeba u kejvačky. [Meela] 21.05.2006 |
| Jak byly označované motory na těchto terénních strojích? Mám doma jeden u
kterého číslo začíná jenom 250-... Je to dvoupáka, dvojsvíčková hlava, větší
válec. Neví někdo co je to za typ? Jestli někdo ví nemá i fotky? [Meela] 19.05.2006 |
| A není to náhodou originální typ 353/07??? Tj. kyvka s hliníkovým válcem s
dvousvíčkou, prodejní nejsilnější typ kejvačky. [dePorsche] 14.04.2006 |
| no sice podle úvah to nemusí bejt pravda,ale válec je schválně poškozenej na
místě na kterym to neni vidět a hlava je polotovar,takže myslím,že to někdo
nechal označit ve fabrice za zmetka a prones to domu [Mates] 17.03.2006 |
| Je to první 553 tzv. libeňák,ta měla hlavu ještě s jedním vodorovným
žebrem,novější typ 553 měl širší hlavu než byl válec(cca o 0,5 cm), hliníkový
válec byl u obou typů stejný,kartery jsou kývačkové s drobnými úpravami - mělo
by to mít dvoupáku,vnitřnosti jsou jiné.Dá se také poznat podle toho,zda mezi
karteri je dané papírové těsnění,pokud ano,tak je to s největší pravděpodobností
553 tzv. libeňák,pokud ne je to 353 normální kývačka. Co je ale
zajímavé,že to má jednu svíčku zaslepenou,nevíte někdo proč? Bylo by dobré
sem dát i ostatní foto,co jste mi posílal. [Libor L.] 17.03.2006 |
| tak konečný rozhodnutí bude se skládat 353/07 takže podklady uvítám.díky za
pomoc [Mates] 14.03.2006 |
| Ahoj, s 559 to nemá nic společného, buď 553 nebo předěláno z 353,budeš-li
uvažovat o prodeji, dej vědět, dohodneme se [Dan] 13.03.2006 |
| Podle mně je to jeden z prvních závodních motorů - možná ještě typ 353M nebo už
553. Hliníkovej válec,ale krátkej jako na kejvačce.Vnitřek bude dost jinej než
serie - dvojitej primár,jiný kolečka i hřídele v převodovce,kratší
ojnice.......... Pokud by byl na prodej,tak mám zájem! [MONTY] 12.03.2006 |
|
|