MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316558 příspěvků |8219 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 46 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 6.12.2024 23:22  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  nevíte jaký kartery byly u libeňáka250? mám doma motor kartery z kejvačky,válec z panelky a hlava na dvě svíčky,válec z panelky na motor 353 nejde to vím,ale tenhle tam jde:)) no nevím co to je zač,domácí bastlíř na tom motoru přerazil číslo na 559,ikdyž to má bejt 353,nebo 553 atd atd. je tu někdo znalejší,kdo by mi moh tuhle záhadu vysvětlit?    [Mates]   12.03.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  To sotva jeden je úplne nový?Môžete niekto zmerať díru na válec orginál Libenáka?Dík.    [Joski]   02.03.2013
Odpověď  Oboje moje kartery mají průměr taky 74mm a všechny válce do nich tedy pasují. Řekl bych, že ty 72 jsou jen stočený, aby šly do obyčejných kývačkových karterů.    [kaek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2013
Odpověď  Podla toho priemeru 74 sú to válce zo švéda.Do liben kárterov nevlezú,diera je tam 72 mm.Ak by si potreboval ja mám zasa tie válce so 72 mm vložkou a záujem o výmenu-ako píšem pár príspevkov nižšie potrebujem ten s priemerom vložky 74 mm?.    [Joski]   02.03.2013
Odpověď  Zdravím, mám 3 válce na libeňáka (možná švéda) a dvoje kartery č. S553-00404x a S553-00378x(oba mají průměr difuzoru 30mm). Potřeboval bych poradit, který válec je možné použít ke kterým karterům a případně jestli dokážete určit jejich rok výroby a typ. Všechny válce mají vnější průměr vložky 74mm. Za Vaše rady předem děkuji.

Zde odkaz na fotky válců: http://kaek.rajce.idnes.c z/Valce_libenak/#    [kaek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2013
Odpověď  to otas 557 má 19koní    [free]   27.01.2013
Odpověď  Sakriš nechcete niekto zameniť libeňácký válec za švédákový,nechce sa mi čakať do jari na burzy?(Potrebujem ten švéďákový s vložkou širokou zvonka((jak sa vkladá do kártrov))74 mm.)?    [Joski]   16.01.2013
Odpověď  Na tento problém som práve narazil.Válec z libeňáka má priemer vložky zvenku jak sa vkladá do kártrov cca 72,5 mm.Tak jak bežné kývačky.A motor zo švédáka o ktorom som si doteraz myslel že je rovnáký ako libeňák(čo na prvý pohlad je)má díru na osadenie vložky cca 74 mm.Takže válce nejde zamienať.    [Joski]   14.01.2013
Odpověď  na 353 pasuje 553 ale musi se zvetsit dira v karterech o cca 2mm na valec    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2012
Odpověď  je tam valec a hlava z libenaku jsou 2 typy a ten jeden pasuje na 353    [otas]   19.11.2012
Odpověď  ahoj chci se zeptat pasuje valec libenak na motor kevacku 353?a kolik mel koni motor 250 typ 557 libenak??    [otas]   28.03.2012
Odpověď  Chtěl bych navázat diskuzi k tomuto motoru 353 z roku 1954-55.Pokud by mohl postrádat tento spodek motoru,t.j.kartery,kliku atd,víka zapalování ani válec neni potřeba,karter musí mít 8 žeber to zn,pod karburátorem,co se dává víko musí být žebro až k zadní straně motoru,tak jsem ochoten za ty výše uvedené věci nabídnout orig,karter,válec,hlavu a karburátor na 553,pokud by byl motor kompletní tak bych nabídl válec ,hlavu a píst na JAWA 575 = 350 jednoválec,neb válec-nový+píst+hlava na 579 atd.    [vz.]   04.01.2008
Odpověď  Na první pohled hlava a válec / pokud je hliníkový/ je Libeňák.    [Olin]   22.12.2007
Odpověď  Tak co Melo,jakpak jsi daleko s tím Tvým zázračným velevýkonným motorem co dosahuje závratných rychlostí ? Co kdyby jsi sem poslal foto toho Tvého péráka s tímto kejvačkovým motorem ?    [olda]   21.12.2007
Odpověď  Jawa 250 z roku 1955 měla dle továrny skutečných 14 koní,ve SM je zřejmě překlep,tento motocykl který je i na snímku v archivu Ogar vlastním-jel šestidenní,mám k němu i doklady a návod.Má skutečně duplex na priméru.Ovšem jak jezdil po skončení soutěží,tak další majitelé tyto drobnosti neřešily a dali tam co měli po ruce.Za tento motor mohu nabídnout kompletní motor S579,ale pouze za takový,který má bezvadnou motorovou skříň (karter).Neb i motor S553 - mám a mohu jej vyměnit.    [v]   28.09.2007
Odpověď  Ve Světě motorů z roku 1955 píšou že Jawa 250 pro šestidenní v tom roce měla 15 koní. Já ten motor mám, nějaké fotky jsou tady o kus níž. Chci se zeptat jak je to s duplex řetězem na primáru u těhle motorek, podle toho SM tam má být, ale když jsem sundal levé víko motoru tak tam byl normální jednoduchý řetěz.    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2007
Odpověď  kdyby jste mel zajem jsem schopen nabidnout i cely stroj ci jine dily ale otazka je kolik mate penez jestli mate jak se rika pocesku chchtaky tak jsem schopen vam nabidnout aji motorku co startovala na zlate prilbe (travanaty oval) v roce 1962 coz si myslim ze je stroj pekne rarity mam ho ve zbrice a uvazoval jsem za nej cenu kolem tech 200tisic by byla prijatelna cena je to original po zavodnihu bohuslavu rakovi s motorem eso s 45    [sdsddsfds]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava motoru Jawa 553    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.09.2007
Odpověď  Tak vidím,že diskuse o zázračně výkoných motorech JAWA 250 z roku 54-55 usnula,jako ty motory nekompletní co se různě válí v garážích a nikdo s nimi nic nedělá,ani neudělá - nebo snad ano ???    [v]   17.09.2007
Odpověď  Dávám návrh,mám k tomuto motoru tolik diskutovanému,že je z Libeňáka atd kompletní podvozek včetně motoru,ale tento motor má bohužel velmi špatné kartery.Potřeboval bych z tohoto zobrazeného motoru hlavně kartery,ale pokud by byl i kompletní-nemusí mít nějaké drobnosti,dal bych za něj kompletní motor do Libeňáka 553 ve velmi slušném stavu a tím by byla možnost si udělat první typ SS tak zvaného Super Sporta,kde na podvozek jsou použity sériové díly mimo výfuků.K tomu bych poskytl i odbornou radu a dokumentaci.    [vz]   29.04.2007
Odpověď  Tak ten motor má správné značení 353 a má výkon 14 koní,těch 20 je holý nesmysl a rokem je ten motor 1954-5 takže o libeňáku ještě nebylo v té době vůbec ponětí a motor libeňáka začíná na 17,5 hp.    [v]   14.03.2007
Odpověď  Matesi: je to motor typu libenak 553 už jak sem psal na manii jedna se o spodek stejnej jako u kejvačky a valce podobnej panelkovýmu akorat jako by měl uřízlo čast kde se montuje karb,jina klikovka tyhle motory točej daleko víc než i panelka něco kolem 6000 ot. a výkon cca 20koní... ale je to original.. označení 553 nebo 557.    [jefo250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2007
Odpověď  Meela,ozvi se na můj meil,já mám ty motory 2 a jeden kompletní motocykl.    [z]   23.02.2007
Odpověď  Mates,pokud chceš znát správnou odpověď ohledně Tvého motoru,tak si klikni na můj mail a ozvi se.    [vz]   17.02.2007
Odpověď  Ahoj Meelo, muzes se mi ozvat mam neco podobneho - stejneho    [zdeno]   19.10.2006
Odpověď  cuz dival sem se do odborny literatury a motor 553 vypada stejne jak ten tvuj matice jak panelka dvoupakovej motor svicka jak mas na foto je to z crosovy 250 leta kolem59 v knize 70let jawy je vyfocena i ta hlava odpovida    [T.Sokol]   10.10.2006
Odpověď  neporadím co je to za motor ale jestli uvažuješ o prodeji zavolej na 736624699 potřebuji válec a hlavu ale koupím celí motor dohodnem se nesmlouvam    [Kleofáš]   02.10.2006
Odpověď  Hlava je z péráka - má první (krajní žebro) malé. Kývačka ho má dvoujnásobně vysoké...    [Adam]   30.05.2006
Odpověď  Ta hlava z péráka nebube protože ten má svíčku v ose pístu(ve středu mezi svorníkama)ta druhá svíčka je tam dost zajímavě udělaná.
Tom www.svazarmovskemotcykly.wz.cz    [Tomáš]   30.05.2006
Odpověď  Pravděpodobně to bylo na soutěžní jawu a určitě před libeňákem -ten má odlišný válec(foto u hlavního dotazu).Ta dvousvíčková hlava ja trochu zvláštní,vypadá to,jako by někdo jednu svíčku dodělal,libeňák má dvě svíčky šikmo proti sobě.Přesto velice zajímavé a určitě motor sloužil ke sportovním účelům.    [Libor L.]   24.05.2006
Odpověď  kartery jsou z péráka 100%,ale sám se v těch hliníkovejch hlavách a válcích moc nevyznám,takže by ten motor moh bejt klidně do typu,kde se laufy táhly horem třeba pro závody..je to jen doměnka    [matesjawa]   24.05.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě hlava. Můžete mi někdo potvrdit že je ten motor z péráka nebo jestli třeba nemůže být z nějaké terénní 250 co byla ještě před libeňákem? Díky    [Meela]   21.05.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je ještě válec a nějaké číslo z předního úchytu.    [Meela]   21.05.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak sem to zkoumal sám a zjistil sem že ten motor je asi z péráka, kvůli těm maticím výfuků. Tak tady je fotka a je tam i číslo motoru. A ten výfukový kanál se mi zdá moc šikmo dolů, víc než třeba u kejvačky.    [Meela]   21.05.2006
Odpověď  Jak byly označované motory na těchto terénních strojích? Mám doma jeden u kterého číslo začíná jenom 250-... Je to dvoupáka, dvojsvíčková hlava, větší válec. Neví někdo co je to za typ? Jestli někdo ví nemá i fotky?    [Meela]   19.05.2006
Odpověď  A není to náhodou originální typ 353/07??? Tj. kyvka s hliníkovým válcem s dvousvíčkou, prodejní nejsilnější typ kejvačky.    [dePorsche]   14.04.2006
Odpověď  no sice podle úvah to nemusí bejt pravda,ale válec je schválně poškozenej na místě na kterym to neni vidět a hlava je polotovar,takže myslím,že to někdo nechal označit ve fabrice za zmetka a prones to domu    [Mates]   17.03.2006
Odpověď  Je to první 553 tzv. libeňák,ta měla hlavu ještě s jedním vodorovným žebrem,novější typ 553 měl širší hlavu než byl válec(cca o 0,5 cm), hliníkový válec byl u obou typů stejný,kartery jsou kývačkové s drobnými úpravami - mělo by to mít dvoupáku,vnitřnosti jsou jiné.Dá se také poznat podle toho,zda mezi karteri je dané papírové těsnění,pokud ano,tak je to s největší pravděpodobností 553 tzv. libeňák,pokud ne je to 353 normální kývačka.
Co je ale zajímavé,že to má jednu svíčku zaslepenou,nevíte někdo proč?
Bylo by dobré sem dát i ostatní foto,co jste mi posílal.    [Libor L.]   17.03.2006
Odpověď  tak konečný rozhodnutí bude se skládat 353/07 takže podklady uvítám.díky za pomoc    [Mates]   14.03.2006
Odpověď  Ahoj, s 559 to nemá nic společného, buď 553 nebo předěláno z 353,budeš-li uvažovat o prodeji, dej vědět, dohodneme se    [Dan]   13.03.2006
Odpověď  Podle mně je to jeden z prvních závodních motorů - možná ještě typ 353M nebo už 553. Hliníkovej válec,ale krátkej jako na kejvačce.Vnitřek bude dost jinej než serie - dvojitej primár,jiný kolečka i hřídele v převodovce,kratší ojnice..........
Pokud by byl na prodej,tak mám zájem!    [MONTY]   12.03.2006
 Přidat odpověď   (40) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006