MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306193 příspěvků |7503 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 59 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 8.7.2020 07:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa-Tatrany


 Myslím,že návrh kolegy založit téma Tatrany je tu.Proto jej otvírám prvním kouskem.    [jirka]   11.12.2008     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim! chcem sa opytat, ze ci pozna niekto vnutorne zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mna dôlezite,
Ďakujem    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2015
Odpověď  ano křížové prolisy má a z hliníku také je, tu rádoby krosku jsem tu dával já ted je jen sundaná a chystám se nějaké nepotřebné díly vyměnit za jiné díly co potřebuji proto se ptám ať vím co nabízím nejsem žádný překupník ať tu někdo nenadává pokud by se podařilo určit typ tatrana budu moc rád    [tomas]   15.07.2012
Odpověď  jestli má uvnitř tunelu křížové prolisy a je to hliník tak asi ano, před časem tu byl už na tuhle nádrž dotaz, byla namontovná na 50 krosce.
m.    [mirek]   15.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [tomas1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [tomas1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Ahoj patří tato nádrž také na tatrana? děkuji    [tomas1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2012
Odpověď  Iba motor.Zvažujem stavbu repliky.    [Jozef Joski]   12.03.2012
Odpověď  Josef Joski: Vy máte ÚVMV 50 ?    [Pepa.]   12.03.2012
Odpověď  Je nádherný Tatran    [miloš]   11.03.2012
Odpověď  Pan Vladimír,mohli by ste sa mi prosím ozvať na mail ohľadom foto a dokumentácie na ÚVMV 50?Dík.Pomoc s opravou.(fitomoto@atlas.sk)    [Jozef Joski]   08.03.2012
Odpověď  Mirku. Dík.    [M.]   16.01.2010
Odpověď  Mirku. Môžete mi ten článok poslať v lepšej kvalite aj s tým obalom.    [M.]   16.01.2010
Odpověď  to číslo má také tatranku k tomu článku na obalu, mohu poslat, není problém.    [mirek]   14.01.2010
Odpověď  zde uvádím e-mail,asi mi předtím vypadl: jrajdl@seznam.cz    [jr]   14.01.2010
Odpověď  to Jumbo-prosím,nebylo by možné zaslat na e-mail ty 3 obrázky v lepším rozlišení?Předem díky.    [jr]   14.01.2010
Odpověď  zdravím přiznivce tatranek, je to číslo 8.1977    [mirek]   14.01.2010
Odpověď  Číslo neviem,mal som odložené len tieto stránky ale v uvode sa písalo o príprave na šesťdennu v roku 1977,takže asi z toho roku.    [jumbo]   13.01.2010
Odpověď  Který je to číslo a rok vydání toho časopisu STOP?    [Pepa.]   13.01.2010
Odpověď  HHH> Blbost vzhledove a nazvem stejne, ale nefunkcni. Odzkouseno...    [Pája]   12.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [jumbo]   12.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [jumbo]   12.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našiel som článok o Tatrane. Bol uverejnený v časopise STOP a autorom článku je: Stano Cvengroš. Dúfam že im nevadí žeje to tu uverejnené.    [jumbo]   12.01.2010
Odpověď  BABETA TRANZIMO S TYPU 25    [HHH]   09.08.2009
Odpověď  dobrý den potřeboval bych poradit jawa-tetran 75 odešla indukční cívka tranzimo jestli by nešla nahradit nějakou jinou protože na internetu není oní ani zmíky děkuji za každou radu spozdravem martin
svak.martin@email.cz    [martin-zubříRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co se týče roků výroby: modrý Tatran se nejvíce blíží období 1970-1972.
Má přední brzdu CZ, v roce 70 byly ještě malé ocelové brzdy stejné se zadní.
Karburátor není Jikov ale pozdější Bing 84. Zadní tlumiče také nejsou originál.
Stroj s hliníkovou nádrží a červeným rámem je 1973, kromě brzdových bubnů, ty už jsou jako na strojích 1974. Jestli máte někdo tyto staré ocelové bubny, viz priložená fotka, rád odkoupím nebo vyměním za jiné díly na Tatrana nebo soutěžní Jawu.    [mirek]   04.06.2009
Odpověď  fotky jsou pořízené v Benešově na Kavčáku    [jirka]   26.05.2009
Odpověď  Sú to nádherné stroje, škoda, že k nim nie sú aj roky výroby. Kde je to fotené?    [M.]   24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další...    [jirka]   23.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  další....    [jirka]   23.05.2009
Odpověď  zdravim - nemáte nějaké foto té ČZ 519 ENDURO - CROS.....MOC BYCH O NĚ STÁL.....MÁM SKORO KOMPLETNÍ čz 519 s TP - ale nemam jí podle čeho dokončit - prostě nemam světla.....shánim proto nějaké foto - moc děkuji    [Václav Janus]   19.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...zase jedna    [jirka]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a druhá...    [jirka]   11.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a jedna mašinka...    [jirka]   11.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..z roku 1982...    [jirka]   03.04.2009
Odpověď  Takže pro přechytralého Lukáše-fotku jsem pořídil já a nebylo to na veřejném prostranství.Ty taky nezveřejňuješ svůj mail,tak proč bych se měl já podepisovat? A pro Jirku:nnemusíš se skutečně ničeho bát,nechci fotku odstraňovat a nejsem ani škrob,co všechno tají,takže tu klidně může být.Spíš mě zajímá,kde se fotka vzala především jestli je takových parodií víc+ samozřejmě jakékoli další informace,třeba mailem..    [X.]   15.03.2009
Odpověď  Jirko ničeho se neboj. Pokud jsi fotky pořídil Ty osobně na veřejném prostranství nikdo nemůže ani pípnou. Je spíše smutné, že kdokoliv zde něco vyčítá tomu kdo se zde snaží pomoci a ani se neumí podepsat.    [Lukáš]   13.03.2009
Odpověď  to (X)- pokud se jedná o fotku přidanou mnou,omlouvám se,pokud jste autor,případně bych ji i odstranil,kdych věděl jak.Rozhodně ale se mi nejednalo o nějaké ,,zcizení,, a nebo ji vydávat za vlastní.Ve své podstatě by ale nebylo ani co ukázat a tím pomoci fandům těchto strojů,protože jak vidíte sám,dostupné informace se moc nepřidávají a navíc můžou být i mylné-viz níže ve fóru.Tímto způsobem lze je tak upřesnit.A kdyby byla nějaká publikace,kde se člověk může něco dovědět....A tak by se sem nemohly dávat jakékoli články zkopírované z dobové literatury.A pak mi poraďte,co by vlasně tady bylo?Myslím si,že je vůbec zázrak,že se mi(a dalším lidem) kdysi podařilo udělat pár fotek,které jsou vloženy do fóra,protože dnes tyto a další podobné stroje jen tak neuvidíte.A pokud použije někdo moje fotky,vůbec mi to nevadí,alespoň někomu,kdo má o podobné stroje zájem udělaly radost.Zajisté jste si i všiml,že i z těchto důvodů jsou vidět jen stroje.Další identifikační údaje jako obličeje,spz,firemní loga a pod. nejsou uváděny.A tak případní majitelé,pokud mají zájem a vědí o těchto stránkách můžou přidat autentické informace.Navíc se jich ani nemůžu zeptat na souhlas,protože jsem měl jen to štěstí vidět stroje na vlastní oči a majitele převážně neznám.A jsem docela na rozpacích,zda přidávat další nalezené informace,abych případně někoho nepoškodil.Nedělám tyto věci na kšeft,prostě jen obdivuji lidi,kteří přes složitost doby vniku jakéhokoliv mototocyklu dokázaly dělat nádhernou strojařinu,dokázali prosadit a dotáhnout stroje do té podoby jak je známe-či vlasně neznáme.    [jirka]   13.03.2009
Odpověď  Tak koukám,že mi tu někdo štípnul fotku ani se nedovolil:-(..No co se dá dělat,aspoň to měla být z druhé strany,aby se to dalo porovnat s tou černobílou.Víte o tomhle motocyklu něco víc?    [X]   12.03.2009
Odpověď  To JIRKA : Možete sa mi prosím ozvať na môj mail.    [M.]   08.03.2009
Odpověď  Vzpomínám si když vyšel článek o tomto stroji v SM tuším že roku 1983. Začátkem lonského roku ho přetiskli v CMN. Motor má snížený obsah na 80 kubíků, zapalko z Babety, tlumení znějakého japonce. Podle tohoto stroje jsme s bratrem postavili něco podobného. Jelo todocela slušně ale sypala se na tom převodovka. Podvozek jsme vzhledově nestavili podle Tatrana alepodle soutěžní Jawy 125 šoupě. Nástupem na vojnu jsem to prodal někam do západních čech, bohužel nemohu najít foto. Třeba to někdo má a ozve se. Docela by mne zejímal osud těchto strojů.    [ls-11]   04.03.2009
Odpověď  Jirko Tatran to není, základ motocyklu je Jawa 90. Také vyráběná v Povážských strojírnách jako Tatran    [mirek]   04.03.2009
Odpověď  Nejsem zrovna znalcem tatranů,ale vypadá to,že na těch dvou fotkách jsou stejné stroje,a doufám že je to tatran.A co říkáte na ty fotky na italských stránkách?Bohužel jsou ty stroje asi nenávratně pryč.Ale je vidět,že k nim tam má majitel dobrý vztah.Jen mě trošku udivuje,co v týhle republice bylo možné jak továrně tak soukromně vyrobit za stroje.Samozřejmě že měly určité neduhy,ale která mašina je nemá?Nevím,jak by to finančně dnes vycházelo oprášit nějaké enduro,vylepšit bývalé nedostatky,upravit jej o dnešní modernější prvky(např.kotoučové brzdy),strčit tam nějaký 4takt vzduchem chlazený.ČZ to zkusila s 519(alespoň jeden kus),jenže to už bylo těsně před zavřením podniku.Ale nechat prostě jednoduchou koncepci,bez samých cimprlátek.A v jawě by se určitě staré formy a přípravky našly.Na takové pohodové ježdění(ne závodění)by to bylo jednoduché lehké endurko jak víno...Nebo ať se potom nedivěj,když lidi kupují ,,čínu,, a že se domácí fabriky zavírají.Alespoň se pokusit o pár kousků.A mít to tak ještě český motor...Možná je to trochu fantazie,ale kdo ví...    [jirka]   03.03.2009
Odpověď  Co nedokázal člověk sestrojit doma na koleně aby mohl závodit za časů rudých bratrů. Klobouk dolů.    [ls-11]   03.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  je to ten stejný stroj?    [mirek]   03.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  několik fotek tatranu včetně dalších jawiček endur najdete na http://www.magiciron.com/collezione%20privata/JAWA.htm    [jirka]   03.03.2009
Odpověď  Jo to byvala nadhera, pridavna prevodovka, na riditkach radit pulky....    [Pája]   01.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [martinbajg] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá strana    [martinbajg] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2009
Odpověď  Pre:martinbajg. Veľmi krásny motocykel. Simson GS 50. Mohol by som Ťa poprosiť o zaslanie kvalitnejších fotiek na mail.    [M.]   17.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [martinbajg] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  našel jsem předchůdce tatrana    [martinbajg] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...málo...    [jirka]   01.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a něco...    [jirka]   01.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  snad je to také tatran,půjčeno někde někdy s internetu...    [jirka]   28.01.2009
Odpověď  Matrine tis tomu dal    [Fero]   18.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  domnívám se že Vámi hledaný Tatran se startovním číslem 186 vlastním moje tel 603164725    [Martin]   17.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [jirka]   11.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [jirka]   11.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [jirka]   11.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jsem našel pár foto    [jirka]   11.01.2009
Odpověď  Neco málo K tomu Tatranu 50 najdete tady:
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=47903&fid=3&pgr=3    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.12.2008
Odpověď  Tak to se Mirku omlouvám,trochu mne to zmátlo,ale ten podvozek je téměř shodný s ÚVMV,ale jak je to přímo s datem výroby,tak to se budu muset ještě zeptat a upřesnit to.První ÚVMV měli upravený motor Manet 100 scoter.Mohu potvrdit,že jezdily velmi dobře.    [vladimír]   26.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na černobílé fotografii v mém příspěvku je tento motocykl" Manet Tatran 50ccm šest rychlostí.Motor Revue 1965, který, podle SM 1967, byl nasazen s motorem 75ccm do šestidenní, Jezdec I.Maturkanič. Je možné, že černobílé foto je ze Zakopaného 1967?
Ale tyto stroje se testovaly již v roce 1964. prosím pane Vladimíre o uveřejnění fotky stroje, o kterém píšete. Myslím ale že ÚVMV začaly svou práci také v polovině 60tých let, a pak zvláště druhé polovině. Automobil 9/70, mám některé výkresy datované 1967. Velmi děkuji. Mirek    [mirek]   26.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je článok zo SM z roku 1965 a ÚVMV sa stavali v roku 1970. Pán Vladimír, môžete to nejak objasniť? Ďakujem.    [M.]   26.12.2008
Odpověď  K černobílé fotografii pana Mirka bych chtěl upozornit,že se nejedná o soutěžního Tatrana,ale že se jedná o původní motocykl ÚVMV od kterých mám mnoho fotografii a marně po něm pídím již několik let protože na něm jezdil a vyráběl jej můj kolega O.B. a tak jsem mu chtěl udělat radost,ale neobjevil jsem jej,i z toho důvodu,že se to dost zaměňovalo za amatérskou stavbu.Jinak k němu mám i původní výrobní dokumentaci.    [vladimír]   26.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ale byyla to krása,co?    [jirka]   25.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ale je to pár let....    [jirka]   25.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...myslím,že to bylo u Lešan..    [jirka]   25.12.2008
Odpověď  Jirko kde je to nafotene ? F-K Nitra.    [fero]   24.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a našel jsem ...    [jirka]   23.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady na to sem narazil před pár rokama na internetu ale po zmenšení na tom není nic moc přečíst    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2008
Odpověď  Dobrý deň. Musím s pánom Mirkom súhlasiť. Rok 1965 som udal ako založenie športového oddelenia VMV v Pov. strojárniach.Začiatok terénnych súťaží v Pov. Bystrici spadá do roku 1963 a v roku 1964 sa tu konali prvýkrát Majstrovstvá republiky. V tomto ruku bol postavený terénny motocykel na báze Pioniera. Z rámu boli odstránené všetky nadbytočné časti, zosilnená predná vidlica a predné kolo 21", čím bolo dosiahnuté väčšej svetlej výšky. Motor pomocou redukcie mal 6 prevodových stupňov a chladenie bolo zlepšené pomocou ventilátora. Tento motocykel niesol označenie S 10. Podobne boli upravované aj skútre Manet 125 pre terénne preteky. Zobrazený motocykel je z roku 1965. Podoba so Simsonom GS-50 z roku 1963 je evidentná,hlavne na prednej vidlici, ale od tohto tlmenia sa veľmi skoro upustilo. Simsony a Zundappy bolo veľkým konkurentom motocyklov Tatran. Druhú generáciu by som datoval do roku 1971 a tretiu 1977. V roku 1983 bolo športové oddelenie VMV zrušené a vývoj prešiel do Prahy. Ktovie koľko súťažných Tatranov za toto obdobie vlastne vzniklo. Prajem prijemné prežitie vianočných sviatkov.    [M]   23.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás kolegové, téma soutěžních Tatranů je tak obsáhlé, že vydá na pěknou knihu, článek a fotka Tatrana v tomto tématu sice vyšla v Automobilu v roce 1977, ale již o 3 roky dříve vypadaly stroje Tatran velmi podobně, viz SM 26/74, jen přední brzda byla ještě ze zetky.
A to jak opravdu vypadaly tovární stroje na šestidenní v USA v roce 1973, není moc zřetelně zdokumentováno v SM ani jiném časopise. Měli již hliníkové nádrže, ale co zadní brzda? na levé nebo už pravé straně? Kolega přede mnou píše o začátcích Manet-Tatran 50 již v roce 1965, já myslím že to bylo o něco dříve, byly šestirychlostní, 8 rychlostí snad až v roce 1970, ale muselo se na tom pracovat už o pár let dříve Přikládám foto z dob 1 generace cca 1965, krátkodobě z přední kyvkou, pak teleskopy, mizí brzdy z pionýra, ocelové konické bubny ještě zaměnitelné, přední zadní,attd....který rok vznikají stroje 2. a třetí generace? Přeji vám všem pěkné svátky .
P.S. tento Manet-Tatran 50ccm vypadá velmi podobně jako Simson z téže doby!    [mirek]   22.12.2008
Odpověď  Tento Tatran patrí do tretej generácie súťažných motocyklov z Pov, Bystrice. Myslel som, že sem dáte viac fotiek, pán Mirek nižšie písal o založení novej témy. História pretekových Tatranov začala už v roku 1965. Takže od rokov 1965 - 1983.    [M.]   21.12.2008
Odpověď  Ano, to je ono, tatranka jak ma byt!!    [Pája]   15.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  3 strana    [jirka]   11.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  2 strana    [jirka]   11.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  1 strana    [jirka]   11.12.2008
 Přidat odpověď   (78) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006