 Myslím,že návrh kolegy založit téma Tatrany je tu.Proto jej otvírám prvním kouskem. [jirka] 11.12.2008 Přidat odpověď |
|  Zdravim! chcem sa opytat, ze ci pozna niekto vnutorne zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mna dôlezite, Ďakujem [jenco] 16.02.2015 |
| ano křížové prolisy má a z hliníku také je, tu rádoby krosku jsem tu dával já ted je jen sundaná a chystám se nějaké nepotřebné díly vyměnit za jiné díly co potřebuji proto se ptám ať vím co nabízím nejsem žádný překupník ať tu někdo nenadává pokud by se podařilo určit typ tatrana budu moc rád [tomas] 15.07.2012 |
| jestli má uvnitř tunelu křížové prolisy a je to hliník tak asi ano, před časem tu byl už na tuhle nádrž dotaz, byla namontovná na 50 krosce. m. [mirek] 15.07.2012 |
|  Ahoj patří tato nádrž také na tatrana? děkuji [tomas1] 15.07.2012 |
| Iba motor.Zvažujem stavbu repliky. [Jozef Joski] 12.03.2012 |
| Josef Joski: Vy máte ÚVMV 50 ? [Pepa.] 12.03.2012 |
| Je nádherný Tatran [miloš] 11.03.2012 |
| Pan Vladimír,mohli by ste sa mi prosím ozvať na mail ohľadom foto a dokumentácie na ÚVMV 50?Dík.Pomoc s opravou.(fitomoto@atlas.sk) [Jozef Joski] 08.03.2012 |
| Mirku. Dík. [M.] 16.01.2010 |
| Mirku. Môžete mi ten článok poslať v lepšej kvalite aj s tým obalom. [M.] 16.01.2010 |
| to číslo má také tatranku k tomu článku na obalu, mohu poslat, není problém. [mirek] 14.01.2010 |
| zde uvádím e-mail,asi mi předtím vypadl: jrajdl@seznam.cz [jr] 14.01.2010 |
| to Jumbo-prosím,nebylo by možné zaslat na e-mail ty 3 obrázky v lepším rozlišení?Předem díky. [jr] 14.01.2010 |
| zdravím přiznivce tatranek, je to číslo 8.1977 [mirek] 14.01.2010 |
| Číslo neviem,mal som odložené len tieto stránky ale v uvode sa písalo o príprave na šesťdennu v roku
1977,takže asi z toho roku. [jumbo] 13.01.2010 |
| Který je to číslo a rok vydání toho časopisu STOP? [Pepa.] 13.01.2010 |
| HHH> Blbost vzhledove a nazvem stejne, ale nefunkcni. Odzkouseno... [Pája] 12.01.2010 |
|  Našiel som článok o Tatrane. Bol uverejnený v časopise STOP a autorom článku je: Stano Cvengroš.
Dúfam že im nevadí žeje to tu uverejnené. [jumbo] 12.01.2010 |
| BABETA TRANZIMO S TYPU 25 [HHH] 09.08.2009 |
| dobrý den potřeboval bych poradit jawa-tetran 75 odešla indukční cívka tranzimo jestli by nešla
nahradit nějakou jinou protože na internetu není oní ani zmíky děkuji za každou radu spozdravem
martin svak.martin@email.cz [martin-zubří] 23.06.2009 |
|  Co se týče roků výroby: modrý Tatran se nejvíce blíží období 1970-1972. Má přední brzdu CZ, v
roce 70 byly ještě malé ocelové brzdy stejné se zadní. Karburátor není Jikov ale pozdější Bing
84. Zadní tlumiče také nejsou originál. Stroj s hliníkovou nádrží a červeným rámem je 1973,
kromě brzdových bubnů, ty už jsou jako na strojích 1974. Jestli máte někdo tyto staré ocelové bubny,
viz priložená fotka, rád odkoupím nebo vyměním za jiné díly na Tatrana nebo soutěžní Jawu. [mirek] 04.06.2009 |
| fotky jsou pořízené v Benešově na Kavčáku [jirka] 26.05.2009 |
| Sú to nádherné stroje, škoda, že k nim nie sú aj roky výroby. Kde je to fotené? [M.] 24.05.2009 |
|  a další... [jirka] 23.05.2009 |
|  další.... [jirka] 23.05.2009 |
| zdravim - nemáte nějaké foto té ČZ 519 ENDURO - CROS.....MOC BYCH O NĚ STÁL.....MÁM SKORO
KOMPLETNÍ čz 519 s TP - ale nemam jí podle čeho dokončit - prostě nemam světla.....shánim proto
nějaké foto - moc děkuji [Václav Janus] 19.05.2009 |
|  ...zase jedna [jirka] 14.04.2009 |
|  a druhá... [jirka] 11.04.2009 |
|  a jedna mašinka... [jirka] 11.04.2009 |
|  ..z roku 1982... [jirka] 03.04.2009 |
| Takže pro přechytralého Lukáše-fotku jsem pořídil já a nebylo to na veřejném prostranství.Ty taky
nezveřejňuješ svůj mail,tak proč bych se měl já podepisovat? A pro Jirku:nnemusíš se skutečně
ničeho bát,nechci fotku odstraňovat a nejsem ani škrob,co všechno tají,takže tu klidně může být.Spíš
mě zajímá,kde se fotka vzala především jestli je takových parodií víc+ samozřejmě jakékoli další
informace,třeba mailem.. [X.] 15.03.2009 |
| Jirko ničeho se neboj. Pokud jsi fotky pořídil Ty osobně na veřejném prostranství nikdo nemůže ani
pípnou. Je spíše smutné, že kdokoliv zde něco vyčítá tomu kdo se zde snaží pomoci a ani se neumí
podepsat. [Lukáš] 13.03.2009 |
| to (X)- pokud se jedná o fotku přidanou mnou,omlouvám se,pokud jste autor,případně bych ji i
odstranil,kdych věděl jak.Rozhodně ale se mi nejednalo o nějaké ,,zcizení,, a nebo ji vydávat za
vlastní.Ve své podstatě by ale nebylo ani co ukázat a tím pomoci fandům těchto strojů,protože jak
vidíte sám,dostupné informace se moc nepřidávají a navíc můžou být i mylné-viz níže ve fóru.Tímto
způsobem lze je tak upřesnit.A kdyby byla nějaká publikace,kde se člověk může něco dovědět....A tak
by se sem nemohly dávat jakékoli články zkopírované z dobové literatury.A pak mi poraďte,co by
vlasně tady bylo?Myslím si,že je vůbec zázrak,že se mi(a dalším lidem) kdysi podařilo udělat pár
fotek,které jsou vloženy do fóra,protože dnes tyto a další podobné stroje jen tak neuvidíte.A pokud
použije někdo moje fotky,vůbec mi to nevadí,alespoň někomu,kdo má o podobné stroje zájem udělaly
radost.Zajisté jste si i všiml,že i z těchto důvodů jsou vidět jen stroje.Další identifikační údaje
jako obličeje,spz,firemní loga a pod. nejsou uváděny.A tak případní majitelé,pokud mají zájem a vědí
o těchto stránkách můžou přidat autentické informace.Navíc se jich ani nemůžu zeptat na
souhlas,protože jsem měl jen to štěstí vidět stroje na vlastní oči a majitele převážně neznám.A jsem
docela na rozpacích,zda přidávat další nalezené informace,abych případně někoho nepoškodil.Nedělám
tyto věci na kšeft,prostě jen obdivuji lidi,kteří přes složitost doby vniku jakéhokoliv mototocyklu
dokázaly dělat nádhernou strojařinu,dokázali prosadit a dotáhnout stroje do té podoby jak je
známe-či vlasně neznáme. [jirka] 13.03.2009 |
| Tak koukám,že mi tu někdo štípnul fotku ani se nedovolil:-(..No co se dá dělat,aspoň to měla být z
druhé strany,aby se to dalo porovnat s tou černobílou.Víte o tomhle motocyklu něco víc? [X] 12.03.2009 |
| To JIRKA : Možete sa mi prosím ozvať na môj mail. [M.] 08.03.2009 |
| Vzpomínám si když vyšel článek o tomto stroji v SM tuším že roku 1983. Začátkem lonského roku ho
přetiskli v CMN. Motor má snížený obsah na 80 kubíků, zapalko z Babety, tlumení znějakého japonce.
Podle tohoto stroje jsme s bratrem postavili něco podobného. Jelo todocela slušně ale sypala se na
tom převodovka. Podvozek jsme vzhledově nestavili podle Tatrana alepodle soutěžní Jawy 125 šoupě.
Nástupem na vojnu jsem to prodal někam do západních čech, bohužel nemohu najít foto. Třeba to někdo
má a ozve se. Docela by mne zejímal osud těchto strojů. [ls-11] 04.03.2009 |
| Jirko Tatran to není, základ motocyklu je Jawa 90. Také vyráběná v Povážských strojírnách jako
Tatran [mirek] 04.03.2009 |
| Nejsem zrovna znalcem tatranů,ale vypadá to,že na těch dvou fotkách jsou stejné stroje,a doufám že
je to tatran.A co říkáte na ty fotky na italských stránkách?Bohužel jsou ty stroje asi nenávratně
pryč.Ale je vidět,že k nim tam má majitel dobrý vztah.Jen mě trošku udivuje,co v týhle republice
bylo možné jak továrně tak soukromně vyrobit za stroje.Samozřejmě že měly určité neduhy,ale která
mašina je nemá?Nevím,jak by to finančně dnes vycházelo oprášit nějaké enduro,vylepšit bývalé
nedostatky,upravit jej o dnešní modernější prvky(např.kotoučové brzdy),strčit tam nějaký 4takt
vzduchem chlazený.ČZ to zkusila s 519(alespoň jeden kus),jenže to už bylo těsně před zavřením
podniku.Ale nechat prostě jednoduchou koncepci,bez samých cimprlátek.A v jawě by se určitě staré
formy a přípravky našly.Na takové pohodové ježdění(ne závodění)by to bylo jednoduché lehké endurko
jak víno...Nebo ať se potom nedivěj,když lidi kupují ,,čínu,, a že se domácí fabriky
zavírají.Alespoň se pokusit o pár kousků.A mít to tak ještě český motor...Možná je to trochu
fantazie,ale kdo ví... [jirka] 03.03.2009 |
| Co nedokázal člověk sestrojit doma na koleně aby mohl závodit za časů rudých bratrů. Klobouk dolů. [ls-11] 03.03.2009 |
|  je to ten stejný stroj? [mirek] 03.03.2009 |
| Jo to byvala nadhera, pridavna prevodovka, na riditkach radit pulky.... [Pája] 01.03.2009 |
|  další foto [martinbajg] 17.02.2009 |
|  druhá strana [martinbajg] 17.02.2009 |
| Pre:martinbajg. Veľmi krásny motocykel. Simson GS 50. Mohol by som Ťa poprosiť o zaslanie
kvalitnejších fotiek na mail. [M.] 17.02.2009 |
|  další foto [martinbajg] 16.02.2009 |
|  našel jsem předchůdce tatrana [martinbajg] 16.02.2009 |
|  ...málo... [jirka] 01.02.2009 |
|  a něco... [jirka] 01.02.2009 |
|  snad je to také tatran,půjčeno někde někdy s internetu... [jirka] 28.01.2009 |
| Matrine tis tomu dal [Fero] 18.01.2009 |
|  domnívám se že Vámi hledaný Tatran se startovním číslem 186 vlastním moje tel 603164725 [Martin] 17.01.2009 |
|  .... [jirka] 11.01.2009 |
|  ..... [jirka] 11.01.2009 |
|  .... [jirka] 11.01.2009 |
|  ještě jsem našel pár foto [jirka] 11.01.2009 |
| Tak to se Mirku omlouvám,trochu mne to zmátlo,ale ten podvozek je téměř shodný s ÚVMV,ale jak je to
přímo s datem výroby,tak to se budu muset ještě zeptat a upřesnit to.První ÚVMV měli upravený motor
Manet 100 scoter.Mohu potvrdit,že jezdily velmi dobře. [vladimír] 26.12.2008 |
|  Na černobílé fotografii v mém příspěvku je tento motocykl" Manet Tatran 50ccm šest
rychlostí.Motor Revue 1965, který, podle SM 1967, byl nasazen s motorem 75ccm do šestidenní, Jezdec
I.Maturkanič. Je možné, že černobílé foto je ze Zakopaného 1967? Ale tyto stroje se testovaly
již v roce 1964. prosím pane Vladimíre o uveřejnění fotky stroje, o kterém píšete. Myslím ale že
ÚVMV začaly svou práci také v polovině 60tých let, a pak zvláště druhé polovině. Automobil 9/70, mám
některé výkresy datované 1967. Velmi děkuji. Mirek [mirek] 26.12.2008 |
|  Toto je článok zo SM z roku 1965 a ÚVMV sa stavali v roku 1970. Pán Vladimír, môžete to nejak
objasniť? Ďakujem. [M.] 26.12.2008 |
| K černobílé fotografii pana Mirka bych chtěl upozornit,že se nejedná o soutěžního Tatrana,ale že se
jedná o původní motocykl ÚVMV od kterých mám mnoho fotografii a marně po něm pídím již několik let
protože na něm jezdil a vyráběl jej můj kolega O.B. a tak jsem mu chtěl udělat radost,ale neobjevil
jsem jej,i z toho důvodu,že se to dost zaměňovalo za amatérskou stavbu.Jinak k němu mám i původní
výrobní dokumentaci. [vladimír] 26.12.2008 |
|  ale byyla to krása,co? [jirka] 25.12.2008 |
|  ale je to pár let.... [jirka] 25.12.2008 |
|  ...myslím,že to bylo u Lešan.. [jirka] 25.12.2008 |
| Jirko kde je to nafotene ? F-K Nitra. [fero] 24.12.2008 |
|  a našel jsem ... [jirka] 23.12.2008 |
|  tady na to sem narazil před pár rokama na internetu ale po zmenšení na tom není nic moc přečíst [pavel229] 23.12.2008 |
| Dobrý deň. Musím s pánom Mirkom súhlasiť. Rok 1965 som udal ako založenie športového oddelenia VMV v
Pov. strojárniach.Začiatok terénnych súťaží v Pov. Bystrici spadá do roku 1963 a v roku 1964 sa tu
konali prvýkrát Majstrovstvá republiky. V tomto ruku bol postavený terénny motocykel na báze
Pioniera. Z rámu boli odstránené všetky nadbytočné časti, zosilnená predná vidlica a predné kolo
21", čím bolo dosiahnuté väčšej svetlej výšky. Motor pomocou redukcie mal 6 prevodových
stupňov a chladenie bolo zlepšené pomocou ventilátora. Tento motocykel niesol označenie S 10.
Podobne boli upravované aj skútre Manet 125 pre terénne preteky. Zobrazený motocykel je z roku 1965.
Podoba so Simsonom GS-50 z roku 1963 je evidentná,hlavne na prednej vidlici, ale od tohto tlmenia sa
veľmi skoro upustilo. Simsony a Zundappy bolo veľkým konkurentom motocyklov Tatran. Druhú generáciu
by som datoval do roku 1971 a tretiu 1977. V roku 1983 bolo športové oddelenie VMV zrušené a vývoj
prešiel do Prahy. Ktovie koľko súťažných Tatranov za toto obdobie vlastne vzniklo. Prajem prijemné
prežitie vianočných sviatkov. [M] 23.12.2008 |
|  Zdravím Vás kolegové, téma soutěžních Tatranů je tak obsáhlé, že vydá na pěknou knihu, článek a
fotka Tatrana v tomto tématu sice vyšla v Automobilu v roce 1977, ale již o 3 roky dříve vypadaly
stroje Tatran velmi podobně, viz SM 26/74, jen přední brzda byla ještě ze zetky. A to jak
opravdu vypadaly tovární stroje na šestidenní v USA v roce 1973, není moc zřetelně zdokumentováno v
SM ani jiném časopise. Měli již hliníkové nádrže, ale co zadní brzda? na levé nebo už pravé straně?
Kolega přede mnou píše o začátcích Manet-Tatran 50 již v roce 1965, já myslím že to bylo o něco
dříve, byly šestirychlostní, 8 rychlostí snad až v roce 1970, ale muselo se na tom pracovat už o pár
let dříve Přikládám foto z dob 1 generace cca 1965, krátkodobě z přední kyvkou, pak teleskopy, mizí
brzdy z pionýra, ocelové konické bubny ještě zaměnitelné, přední zadní,attd....který rok vznikají
stroje 2. a třetí generace? Přeji vám všem pěkné svátky . P.S. tento Manet-Tatran 50ccm vypadá
velmi podobně jako Simson z téže doby! [mirek] 22.12.2008 |
| Tento Tatran patrí do tretej generácie súťažných motocyklov z Pov, Bystrice. Myslel som, že sem dáte
viac fotiek, pán Mirek nižšie písal o založení novej témy. História pretekových Tatranov začala už v
roku 1965. Takže od rokov 1965 - 1983. [M.] 21.12.2008 |
| Ano, to je ono, tatranka jak ma byt!! [Pája] 15.12.2008 |
|  3 strana [jirka] 11.12.2008 |
|  2 strana [jirka] 11.12.2008 |
|  1 strana [jirka] 11.12.2008 |
|
|