MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304734 příspěvků |7419 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 109 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 29.3.2020 23:16  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zetor 25 žhavenie


 Zdravim, pozeral som tu na fore rôzne príspevky na tému žhavenie, ale neviem si rady....Skladam jednu 25-ku a keď chcem nažhaviť, tak kontrolka žhavenia a obidve sviečky sú studené,ale špirála v kolene sania je žeravá....Všetko je to nové, originál. Skúšal som aj prehodiť pozície 17 a 19 na spínači (ako som sa tu na fore dočítal), ale stále rovnaký problém. Proste žhaví iba špirálka v kolene.Ak niekto vie, čo by to mohlo byť, tak budem vďačný za odpoveď.    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0253830001428513904.jpg    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2018
Odpověď  tady se uz toho tolik napsalo o zhaveni ze je az s podivem takovy dotaz staci jen pohledat je toho dost http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=130&idtop=263120    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2018
Odpověď  Zdravym. Potrebuji presne zapojeni zhavicich svicek mezi sebou na Z25A. Kdyby bylo foto bylobyto ideal.    [Man]   12.02.2018
Odpověď  no a co jste s tim udelali žhavici svicky na 25 nejsou pripojene přes kostru ty meji dva kontakty a pripojuji se do serie za sebou az ke zhaveni v sani a to je teprve ukostrene    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2017
Odpověď  Ahoj, švára měl stejná problém se žhavením, žhavící svíčka žhavila, ale svíčky v hlavě ne. Nakonec jsme zjistili, že žhavící svíčky v hlave nemají kostru, tělo žhavící svíčky bylo odizolované. Vyndej svíčku a prozkoušej to zkoušečkou. Nevím teď jake svíčky koupil. Josef    [Josef]   18.08.2017
Odpověď  Ahoj, tak závada odstraněna, ale dalo mi to než jsem na to přišel.Dělala to první svíčka, když jsem ji zapojil, tak se kontrolka rozsvěcela, usoudil jsem tedy, že je špatná.Po výměně za novou to bylo stejné-pořád se kontrolka rozsvěcela.Vyšrouboval jsem ji tedy z hlavy a připojil venku a vše fungovalo jak má, kontrolka se nerozsvítila.Usoudil jsem, že se to po zašroubování do hlavy musí někde kostřit, ale kde?Asi po pátém vymontování mě napadlo,že mam na svíčce měděnou podložku na dotěsnění, protože mi kolem svíčky utikal tlak.Po jejím odstanění bylo vše v pořádku, přitom jsem ji tam měl několik let a fungovalo to.Zapoměl jsem napsat, že je motor po celkové GO v Meziříčí.Nechal jsem odtlakovat hlavu a nejspíš vyměnili vložku svíčky, protože teď bez podložky mi nepřipadá, že by to kolem utikalo.Traktor jsem měl poprve natočený a oproti starému motoru má tento tvrdčí chod.Je na něm opravený čerpadlo a předvstřik mi nastavili taky tam.Motor prý měli natočený.Tak se chci zeptat jestli se to časem zlepší, že si motor sedne nebo jak, neměl jsem na něm výfuk a vzduchový filtr, ale to by na chod nemělo mít snad vliv.Po kolika litrech by jste dělali první výměnu?    [Lukáš]   14.10.2012
Odpověď  Ahoj podle toho co tu čtu by nebylo marne přidat detajlní fotku žhavících svíček jak je maš zapojene,soused měl naprosto stejný problem a nakonec se ukázalo že to měl špatně zapojene přes žhavíci svíčky,měl přivod ze spinačky na první svíčku a odvod hnedka z přivodu prvni svičky na další svíčku přívodu misto spod izolatoru na další svíčku,měl to prostě jen propojene přes svičky rovnou do sani. možná je to i tvůj problém    [charda]   12.10.2012
Odpověď  ano to mas pravdu ale muze se spalit spirala tak ze dojde ke spojeni nakratko zkrouti se a nebo se spoji s kostrou uvnitr svicky pripadne jak pise jaro 25 se dotyka drat kostry    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2012
Odpověď  Já myslel, že pokud by byla nějaká prasklá, tak se mi nerozsvítí ani kontrolka, protože neprojde proud až ke kostře.Je to zapojení do série, jako některé svíčky na vánočním stromečku a pokud jedna praskne, tak nesvítí žádná.Tak nám zapojení do série vysvětlovali ve škole.    [Lukáš]   09.10.2012
Odpověď  lukasi tak to jde nekde do zkratu pokud jsi neprepojoval draty tak by to melo byt zapojene dobre ale mohla se spalit svicka nebo spirala v sani zacni od prvni svicky odpoj z ni vyvod a zkus lece prizhavit pokud to bude stejne tak je to v ni kdyz se nebude dit nic tak ji pripoj a odpoj zase dalsi odchod ze svicky kdyz se rozzhavi kontrolka tak je zkrat ve druhe svicce pak uz zbyva spirala v sani    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2012
Odpověď  Mne to pripadá, že máš niekde na ceste medzi kontrolkou žhavenia a žhavičmi skrat na kostru. Normálne je to všetko zapojené do série, preto sa všetky prvky rozžhavia v podstate v rovnakom čase a trvá to niekoľko desiatok sekúnd. Ak nastane skrat za kontrolkou, prestane žhaviť všetko čo je "za skratom" a kontrolka bude nabiehať veľmi rýchlo. Tým že poklesne odpor v celom systéme, stúpne odoberaný prúd a preto horí spínacia skrinka. Hľadaj, či nemáš niekde predraný kábel o nejaký plech a podobne.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2012
Odpověď  Zdravím, mám podobný problém u své 25.Přečetl jsem zdejší příspěvky a stejně nevím.Moje 25 nežhaví ani nestaruje.Při žhavení se okamžitě rozsvítí kontrolka žhavení a když zkusim nastartovat, tak se nic neděje po chvilce se začne z palubky kouřit.Zkoušel jsem jestli nejsou někde volné kabely nebo nějaké opálené a nic.Jenom mi příjde, že smrdí bošárna, ale to by na žhavení nemělo mít vliv.Bošárnu vyměním, ale nejspíš to bude ve spínačce žavení.Předtím s tím žádné problémy nebyly.    [Lukáš]   08.10.2012
Odpověď  Čau, nevíte někdo jak má být dlouhý odporový drát v sání Z25. Koupil jsem kanthal průměr 1,8 mm. Díky za radu.    [mikin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2011
Odpověď  Ahoj s tím tělískem jsem to vyřešil podobně akorát s tím rozdílem že jseempoužil těleso avia i s přírubou ze které jsem odřízl tu naklonenou přírubu a navařil ji na puvodní viko hlavy pak udelal otvor podle příruby a zasuvku mám k dinamu připadlo my tam více místa ,ale je to asi jedno nahřeju áž je na teplomněru 5O-55stupňů astert super a neběhá mtor studenej tak ho snad i šetříme.    [navrátiljj]   05.02.2011
Odpověď  Takže,když čtu příspěvky tak asi bude rozdíl v číslování svorek u jednotlivých skříněk.Já jsem to musel vyřešit takto:Přívod je na svorku č.54 ze svorky č.17 na kontrolku a z kontrolky přímo na žhavící svíčky a to z důvodu vypálené svorky č.19.
Výhoda je ta že se nepřežhavují jednotlivé spirály a nevýhodou je,že je větší odběr proudu z baterie a jak jsem dříve popsal méně kvalitní žhavení.Tento problém jsem vyřešil tím,že jsem do hlavy válců do její přední části jak je přišroubované víko do vodního prostoru osadil topné tělísko ,které se používá do Zetoru uř.1 1000W/230V.
a to takto: Stávající víko jsem demontoval a vyrobil podle něj nové z plechu 4mm a do nej jsem vyříznul oválný otvor pro spirálu.Tato se musí malinko narovnat v její přední části a trochu přihnou zpět aby tam vešla.Toto se nesmí provést po připojení tělíska k síti a to z důvodu,že dojde k vytvrzení izolace uvnitř telíska a zpětným ohnutím tato praská.Při výrobě je izolace s odporovým vodičem nastrčena do rovné trubky a ta se potom tvaruje dle potřeby.Do kruhového držáku
tělíska jsem vyvrtal dva nové otvory 5.5mm do kříže kde je nejlepší přístup pro šrouby M5 a do nové desky otvory 4mm pro závit M5Do těsnící gumy se vyseknou otvory 4.8mm aby dobře těsnily.Stávající otvor jsem zaslepil krátkým šroubem s kuželovou hlavou ,kterou jsem namazal silikonem na motory a přitáh maticí.Toto celé jsem přetěsnil a přišrouboval zpět. Nalil jsem chladící směs a zkusil zapnout.Bylo -2°C.Po asi 20 min. se hlava ohřála tak odhaduji na +10-15°C Tělísko jsem odpojil a nechal teplotu klesnout z důvodu rovnoměrného ohřátí.Po cca 15 min.jsem opět tělísko připojil k zásuvce 230V a proces opakoval. Po odpojení jsem přistoupil ke startování s obavamí,že výsledek nebude ten správný.Po nažhaveníto byl přímo pohádkový start.Ani jsem tak pěkný nečekal.Vím,že ohřívat kapalinu v jakékoli nádobě v její vrchní části je proti fizikálním zákonům ale v tomto případě je to nejméně bolestivý zásah do motoru Z 25 a je kdykoliv vratný do původního stavu a navíc zásuvka tělíska není nikde vidět.Je asi 10 cm od vrtule.Tělísko se namontuje na desku zásuvkou směrem ke vstřikům a nasunuje se prvně do pravého otvoru v hlavě a to i s novým víkem současně.Jistě by se našlo i jiné řešení ale já jsem zvolil tento způsob.    [Pepa N]   04.02.2011
Odpověď  Je to všetko v tom, že vela vecí sa vyrába v rôznych licenciách a nie vždy sa dodrží originál. Ja mám tiež spínač, ktorý pri prvej polohe zopne 54 a 19 a nie ako je to na povodnych schemach 54 a 17.    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2011
Odpověď  Ahoj zdeník odpoj to všechno rozdělej spinačku abys zjistil jak se ti to spíná a dej přívod na 54 zjisti kterej kontakt se ti spíná v první poloze jestly 17 nebo 19 a na ten dej jeden konec kontrolky druhej konec společně s se svičkama dej na ten kterej se sepne až ve druhý poloze. a starter dej na 50 a musí fungovat. Hodně zdaru.    [navrátiljj]   04.02.2011
Odpověď  koupil jsem 25ku před půl rokem a mám na spínači taktéž hlavolam,je to udělané tak, že z bošárny to nejde na 54, ale na 17, 54 a 19 jsou propojeny nastálo kabílkem, z 19 na svíčky a z 50 na startér,kontrolka je odpojená,žhaví to a startuje bez problému,ale chtěl bych to udělat tak, jak to má být i s kontrolou žhavení.    [zdeník]   04.02.2011
Odpověď  potom je problem vyřešen jsou bva druhy spínačů.    [navrátiljj]   04.02.2011
Odpověď  Zdravím,na mém spínači první poloha 54-17,druhá poloha 54-19    [Ivo Z25A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2011
Odpověď  Ahoj pepa n ten spínač jsem mněl rozdělanej několikrát zřejmně si nepochopil jeho funkci ty ten spínač se při první poloze spíná pól 54 s 19 proto musíš spojit drát od svíček na pólu 17 aby šel proud přes kontrolní spirálu jinak jde přímo na svíčky a kontrolka némá ukostření. V druhé poloze začneš startovat tak poklesne napětí a žhaví to na přímo bez kontrolky .takto to mám já a funguje . Jediný vysvětlení mám takoví že jsou dva tipy startovácích spinaček protože mně ta moje funguje takto je možné že u některých jde na první polohu pól54s 17 pak by bylo dobře schema co je nad tím mojím upravenýmpodívej se jak to máš ty ať je v tom jasno . Děkuji Navrátil    [navrátiljj]   04.02.2011
Odpověď  Prodáváme nové výfuky na Zetor 25 a Zetor 50 Super!
Povrch smaltovaný nebo pozinkovaný.
Domácí výroba!
Nově i výroba sběrného potrubí na Zetor 25!
foto na hospo.wz.cz    [Stanislav Kučera]   04.02.2011
Odpověď  Zdravím Navratiljj.Tím opraveným propojením si vyrobil nesmyslné schéma a budou fungovat jenom jedna svíčka a spirála v sání.Kontrola žhavení nemá odkud si vzít druhý pól.Tady je velké riziko přepálení spirál.Na schematu od Tomáše B je to správné.Podívej se na svoje schéma a na spínač žhavení.Tam jsou polohy nakreslené.Tam dobře uvidíš ,že při stlačení do druhé polohy dojde k vyřazení kontrolky.Kontakt pro svorku 50 je mírně prohnutý a to z důvodu dřívějšího zapnutí starteru než dojde k přemostení kontrolky a to z důvodu aby nedošlo k přepálení spirál zvýšeným napětím a proudem.Pokud to měkomu nechce fungovat tak rozdělejte spínač očistěte kontakty překontrolujte jejich dotek v polohách uvidíte,že to půjde.    [Pepa N]   04.02.2011
Odpověď  Dovolím si přispět svým názorem na téma žhavení u zetoru 25.Schémata co jsem se na ně díval jsou naprosto správné.Pokud se podíváte na spínač žhavení tak zjistíte,že při první poloze je spirála kontroly žhavení v sérii se žhavícími svíčkami.Při druhé poloze se tato spirála vyřadí přemostěním ve spínači a to z důvodu poklesu napětí a proudu baterie při startování.Pokud by se tak nestalo žhavící svíčky v hlavě motoru a sacím potrubí by nedostávaly potřebnou energii a špatně by žhavily čímž se zhorší startování obzvláště v zimě.Také záleží na průřezu vodiče.který napájí celý obvod žhavení.Tento by měl mít průřez min.6mm2 (10mm2)je to z důvodu průchodu proudu tímto vodičem.(cca 30-40A)při žhavení.Pokud je tam slabší vodič je nebezpečí přehřátí a vznícení elektroinstalace traktoru.Vodiče motorových vozidel musí být laněné z důvodu otřesů.    [Pepa N]   03.02.2011
Odpověď  Podľa tej schémy čo si sem dal tá húkačka fungovať nemôže, nemá napájanie. Pozri starú schému, tam je to jasné +12V ide u 15ky na poistku a odtiaľ ide napätie +12 na húkačku. Húkačka sa aktivuje tlačítkom "ukostrením". Samputremé je, že musíš mať zatlačený kľúčik "bošák"    [Peto Z 25 A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Odpověď  Inak tiež mi nie je jasné z tej schemy čo som sem dal, že ako može fungovat hukačka? Ved z poistky k nej nevedie žiadny prud a z druhej strany je už iba ukostrena. Na scheme od Tomas B. je to správne.    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Odpověď  No teda, naozaj stačilo prehodit iba pozície 17 a 19 a kontrolka žhavenia funguje. A to som už chcel vytrhat celu elektriku! Dakujem za vyborne rady, na tomto fore som sa dozvedel za pol dna viac, ako od množstva mudrlantov u nas za celu zimu.    [Gabo240] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Odpověď  Ano, možem potvrdit,to čo píše ,,navratiljj,, že treba pripojit drot od sviečok k 17 na spínači a nie k 19...........na tej scheme je to zle! Už sa to tu niekde spominalo, tak som to vyskúšal a je to tak, potom to všetko (kontrolka,žhaviče,špiralka) pracuje ako má.
fekete2: vždy som púštal prúd do sústavy iba na chviločku a špirála sa ihned rozžeravila, tak som to hned vypol. Inak by sa určite prepálila.    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mě to funguje podle tohoto bez problémů.    [Tomáš B.]   03.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  takto to funuje    [navratiljj] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2011
Odpověď  Dobrý den taky sem to včera řešil je to špatně zapojené respektive je toto schema špatně namalované přehod drat od svíček na 17 ajinak to nech a už to poběží. když to necháš jak to máš hrozí že přepalíš svíčky když to neodhadneš.když rozděláš pačku žhavení tak ti to bude jasné.Takže drát od síček na 17 a funguje ?????    [navratiljj] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2011
Odpověď  Ak sa možem zamiešat...mne zasa žhavenie funguje (sviečky,špirala v saní), ale nefunguje kontrolka. Mam to zapojené tiež podla rovnakej schémy, aj cez kontrolku prechádza prúd,ale sa nerozžhaví a sviečky sú pritom ,,do červena,,.??? Mam to zapojené tak,že zo 17 na spínači ide prúd do kontrolky a potom z kontrolky na 19 na spínači a odtial na prvú sviečku od nádrže.Kontrolka je povodná, priemer drotu 1,8 mm.Tak neviem....    [Gabo240] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Odpověď  A to se ta spirála nepřepálila?(v sání)?    [fekete2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2011
Odpověď  Ano, bolo to presne tak ako napisal Slava a tiež ostatní........pozrel som foto a mal som to zle na prvej sviečke,čiže nefungoval ani zvyšok, už je to ok. Díky moc!    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2011
Odpověď  Aj tu sa to riešilo, pozri moje príspevky http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=130&idtop=68592    [Peto Z 25 A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2011
Odpověď  Už se to tu řešilo: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=130&idtop=69133    [Tomáš B.]   02.02.2011
Odpověď  vsetky tri spiraly musia byt v serii a az potom na kostru..takze zo spinaca na prvu sviecku,tie prepojis medzi sebou ,z druhej na sanie a potom kostra..kontrolka k tomu paralelne...spiraly na svieckach nesmu byt nikde ukostrene..takto ti pojde vsetko alebo nic...    [tony]   02.02.2011
Odpověď  tak to ti to asi nejde pres svicky a jde to rovnou na spiralu pripojeni svicek je nad izolatorem pak pod izolatorem vest ke druhe svicce zase nad izolator a ze spodu izolatoru vest ke spirale    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám to zapojené podla tejto schémy...    [vladman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2011
 Přidat odpověď   (39) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006