MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307375 příspěvků |7556 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 168 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 29.10.2020 17:09  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Otáčky Z25k


 Jak přidám nejjednoduším způsobem ,abych měl větší otáčky?    [Welda]   17.11.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Takže chápu li to správně, když je ku příkladu nesprávně regulován chod motoru tak že motor skoro zhasne a v posledním okamžiku když otáčky stále padají si regulátor vzpomene a otočí elementy. Bude se jednat o vnější pružiny s největší m průměrem. Tedy v takovémto případě ubrat podložky, jsou ji osazeny???    [Pepa]   18.09.2020
Odpověď  ja jen nechapu proc tak vyvadis??pochopitelne ze vsechno by melo byt presne nastavene ale kolik traktoru tak je?vzdyt tady skoro kazdej neco resi..na to jak je to starej stroj tak je docela slozitej na serizeni:)je asi hloupost nekomu radit kdyz tomu asi nerozumi ale ja jen rekl ze to jde i tak a hlavne kdyz chtel jen trochu zvisit otacky a nemusel mne brat vazne.    [zdex]   25.11.2012
Odpověď  Samozrejme že regulátor funguje len z podnetu otáčok. Otázka je, čo na základe tých otáčok robí. Za predpokladu, že pridávávanie a uberanie množstva vstrekovcaného paliva nepovažujeme za reguláciu výkonu, potom skutočne žiadny výkon regulovať nedokáže. Že si stojíš za svojim názorom ti neberiem, ja si tiež stojím za svojim. V každom prípade bez ohľadu na naše názory ten regulátor funguje tak, ako bol skonštruovaný a to už pekných pár rokov.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2012
Odpověď  jasny.ja jen ze me tu maj za blbce tak se radsi trochu sichruju:)    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  Zdex to je nedorozumění, já jsem to psal pro Jaro25.Proti tomu, co jsi napsal ty, nic nemám.:)    [zdeník]   24.11.2012
Odpověď  teda vykon..    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  ja taky nerikal ze reguluje vikon.jen se pochoúpitelne vic roztoci motor kdyz pritahnes pruziny...    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  Jaro25, reagovat jsem musel a rozhodně v tom nehledej osobní invektiva.Spíš mi přijde, že někteří tu dělají z ostatních zbytečně!!! hlupáky, vys.věta, kterou jsem přecitoval od tebe, pro zdex.
Za názorem, který jsem psal, si stojím.Regulátor funguje pouze z podnětu otáček a žádný výkon regulovat neumí.Seřizovat se dá(řádně) pouze pružinama a dorazem na páčce,a to max otáčky.
Také by mě zajímalo seřízení regulátoru mimo traktor.    [zdeník]   24.11.2012
Odpověď  Pro Petr. Neomlouvejte se, nemáte proč. Je dobré vědět, že tu je někdo kdo o tom něco ví.    [mirek]   23.11.2012
Odpověď  Omlouvám se že jsem se zbytečně angažoval.............    [Petr]   23.11.2012
Odpověď  Tak já vím jakej je rozdíl, jenom mě už unavuje rozepisovat všechno jak to je, stejně to skoro nikdo nepochopí. jenom jsem reagoval na to , že si to snad zetor vymyslel a motory s rozdílnýma regulátorama se chovají stejně.    [mirek]   22.11.2012
Odpověď  Pro Mirka: regulátor výkonnostní a omezovací konkrétně u Zetorů 25 je zhruba stejně velký-rozdíl je v jiných pružinách a tedy i naštelování.
Největší rozdíl je v převodu mezi regulátorem a hřebínkem.    [Petr]   22.11.2012
Odpověď  Zdex: Naozaj netuším, kto v tvojom okolí dokáže nastaviť regulátor, preto som na to neodpovedal. Mne ho nastavoval pán v Senici, tak že tam stolicu aj s prípravkami má. A tu máš niekoľko odkazov na firmy, ktoré robia čerpadná aj regulátory http://zetor25dily.ic.cz/ 3.htm.

Zdeník: Viem že má výkonnostný regulátor a tvoj názor, že je výkonnostný len podľa náuzorov v Zetore je odpusti mi naozaj scestný. Niekde si tu ak sa nemýlim písal, že nie si strojár. Ja strojár som, je to síce už 21 rokov, ale vyštudoval som konštrukciu spaľovacích motorov. Netvrdím že viem všetko, ale čo to si ešte spomínam. Neviem čo si predstavuješ pod pojmom "že nesie výkonovú charakteristiku", ale podstata výkonnostného regulátora je v tom, že udržiava nastavené otáčky motora v rozsahu dosažiteľného výkonu. Tak ako píše Petr, keď sa zvyšuje zaťaženie, regulátor pridáva palivo, aby sa udržali otáčky. Teda poloha plynolej páky v podstate nerozhoduje o dodávke paliva, ale predovšetkým o otáčkach v ktorých má motor pracovať. Naproti tomu obmedzovací regulátor reguluje akurát v oblasti okolo voľnobežných otáčok a potom až pri max. otáčkach.
Ale naozaj ma nebaví riešiť tu nejaké osobné invektívy, riešme radšej veci technické a podľa možnosti s istou znalosťou veci.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Odpověď  Pro zdeník. Je velký rozdíl mezi regulátorem omezovacím a výkonnostním!    [mirek]   22.11.2012
Odpověď  Kdyby jste se zajímali o historii Z25 tak najdete že omezovací regulátor měly první série Z25. Od té doby má výkonnostní kažký traktor.
Vám při změně zatížení motoru z´třeba jízdou do kopce nemá motor snahu přidávat
dodávku nafty? Motor má stejné otáčky a začíná více kouřit.    [Petr]   22.11.2012
Odpověď  pro Jaro25, ptáš se Zdex ,, Aký regulátor má 25-ka (výkonnostný alebo obmedzovací)? ''Ty to víš? Můj názor je, že o výkonnostním regulátoru teoreticky píše jenom Zetor.Jinak funguje jako jakýkoliv jiný odstředivý regulátor,ale že by odstředivý systém byl tak inteligentni a nesl výkonovou charakteristiku?    [zdeník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Odpověď  ale jestli to nekdo dokaze komplet nastelovat odpovedet neumis?takhle povidat umim taky.je jasny ze to musi byt vsehno sladeny ale kdo to dokaze?kdyz uz skoro nejsou ani stolice na cerpadla?a kdyz se regulator roztoci tak se zavazi roztahnou a vrati elementy to pozice max.otacek ktery regilator dovoli...    [zdex]   22.11.2012
Odpověď  Zdex, nedá mi na ešte raz nezareagovať, lebo tým posledným príspevkom si ma naozaj dostal. Ja vždy očakávam, že keď niekto inému radí čo a ako má robiť, tak má aspoň elementárnu znalosť problematiky. Ale s odpustením, tušíš vôbec ako čerpadlo funguje? Od čoho závisí maximálna a okamžitá dodávka paliva? Aký regulátor má 25-ka (výkonnostný alebo obmedzovací)? Ako ten regulátor s čerpadlom spolupracuje? Z tvojich príspevkov som žiaľ nadobudol pocit, že ak vôbec, tak len hmlisto. Či sú možnosti ako zmerať regulátor to sa pýtaš úplne vážne? To si fakt myslíš, že tie regulátory niekto len tak od oka zloží a je to dobré? Videl si niekedy nastavovaciu stolicu na čerpadlá?
Máš pravdu v tom, že je tu "veľa odborníkov a každý má svoju teóriu". Ide v šak o to, že tí čo vedia o čom hovora, tak sa v tej teórii zhodnú a tí ostatní im oponujú. V každom prípade sa ako spústa iných vecí aj toto dá riešiť systémovo, alebo "nejako inak". Je to niečo podobné, ako keď dostaneš kliniec do pneumatiky. Systémové riešenie je rozobrať a zalepiť. Iné riešenie je, namotať na svetlá hadicu a po chvíľkach dofukovať. Traktor pôjde aj v jednom aj v druhom prípade. Veľa šťastia so systémovými riešeniami problémov.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Odpověď  Tak co se týká těsnění pod čerpadlo, tak je to tak, že různou silou těsnění změníte základní nastavení předvstřiku! Základní rozměr seřízení je 51 mm, ale není konečný jak by si mohl někdo myslet. Na tuhle vzdálenost se seřizují čerpadla na zkušebních stolicích, právě proto aby dodávalo správné množství k délce zdvihu. Takže jestli se použije silnější těsnění, tak by se měla upravit základní délka nadzvedátka, která je konstrukčně závislá na předvstřiku a to je 30 stupňů před horní úvratí. Znamená to, že když se použije silnější těsnění, tak budete mít opožděný předvstřik a potažmo méně nafty do válce a naopak.    [mirek]   22.11.2012
Odpověď  to je jasny.a jsou moznosti jak to vsechno zmerit?jako jestli to nekdo udela kompletne?me by taky zajimalo v jakym stavu to vsechno mam.motor je po g.o.ale cerpadlo je porad origo.a treba kdyz jsem dal tesneni pod cerpadlo z tech novych sad co se da koupit je mozny ze mi jde treba min nafty to vstrikovacu?jako ze je cerpadlo dal od bloku?    [zdex]   21.11.2012
Odpověď  Zdravím nechce se mi moc rozepisovat,je to přesně jak to popsal Mirek v příspěvku ze dne 19.11 2012 Jenom dodám,když chci něco seřizovat tak to musím mít hlavně čím změřit    [Ivo Z25A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2012
Odpověď  Takže ještě naposled vám napíšu na tohle téma. Jestli to přeženete, nebo prostě nějak špatně seřídíte, tak vám v lepším případě hrozí, že se motor přetočí a potkají se písty s ventilama a ohnou se rozvodové tyčky! To je ta nejméňe nákladná oprava. V horším případě, podle stavu motoru, vám praskne klikovka. V tom nejhorším, prasknou ojniční šrouby a vylítne ven ojnice která udělá krásnou díru do bloku! Tohle vše jsem už na pětadvacitce viděl. Jinak všem přeji krásný den a hodně radostí se zetorem 25.    [mirek]   21.11.2012
Odpověď  no a proto je tu hromada odborniku a neni problem to vyresit.ale i tak kazdej rika svou teorii.ja jen rekl ze to jde taky zvisit otacky i pritazenim regulatoru ale zase nema tolik k tomu urceny nafty takze to stejne asi nebude mit vetsi vykon.jen se to na volnobeh vic roztoci.a jestli vas to tu sere tak sem nemusite chotit.ze?    [zdex]   21.11.2012
Odpověď  Jaro 25 máš pravdu, je to těžký tady někomu radit, když to tady je samej kutil a ani neví o čem že je seřízení regulátoru a čerpadla! Proto jsem psal, že na regulátor se nemusí šahat, že je seřízen na délky pružin atd. To jak píšeš o té oválné díře, tak je pravda, čím víc se tyč zasouvá do čerpadla, tak se zvětšuje dávka nafty a opačně. Jenže to je právě o té charakteristice otáček a správném dávkování. Je pravda, že tímto způsobem se taky docílí věčí otáčky, ale na úkor kouřivosti motoru. Ono když má traktor potřebný výkon, tak nemá cenu s tím hýbat, protože jak píšeš, vždy by mělo být seřízeno čerpadlo společně s regulátorem a pákovým mechanizmem. Označené místo je potom správně jak to má být. Nejednoduší je to seřídit tím šroubkem jak jsem už jednou psal, ale když člověk ani neví kde ho hledat, tak je to potom těžký radit! A pak se najde super kutil, který rovnou šáhne do regulátoru a nadělá víc škody než užitku, hlavně že mu to blafe. Ona pětadvacítka si nechá hodně líbit, ale né všechno a potom to stojí hodně peněz. Tímto se nechci nikoho dotknout, jenom píšu jak to je. Takovejch rohrabanejch traktorů jsem už doma na dvoře viděl! Nejdříve se v tom doma každej pohrabe a když už si neví rady, tak v lepším případě dojede a v horším to přitáhne.    [mirek]   21.11.2012
Odpověď  Myslím že nie, ale rozmýšľajme spou. Keď sa regulačná tyč posúva dopredu (ku chladiču), dodávka paliva sa zatvára. Keď chcem, aby regulátor obmedzil dovávku až pri väčších otáčkach (teda neskôr, mal by som tú páku posunúť proti smeru znižovania dodávky paliva. Teda dozadu.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2012
Odpověď  Járo- není to opačně?    [zdeník]   21.11.2012
Odpověď  Pokiaľ viem, tak regulátor sa nastavuje spolu s čerpadlom ako celok a pri tom nastavení sa nájde správna poloha v tom oválnom otvore. Po nastavení sa tam vyrazila ryska pre prípad demontáže a montáže. Tak že ak bol regulátor takto nastavený, treba dodržať polohy rysiek. Ale ak ti ide o to, na ktorú stranu to posunúť, aby sa zvýšili otáčky, ak si dobre spomínam, čím viac je tá páka posunutá dozadu (k čerpadlu), tým budú vyšie otáčky.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2012
Odpověď  Jaro,jak to myslíš s tém oválným otvorem,kde by to mělo posprávnu být utáhlé- ke které straně doražené.    [jan]   21.11.2012
Odpověď  Prečo pre Boha človeku, ktorý už podľa charakteru položenej otázky poriadne netuší, ako regulátor a súvisiace veci fungujú (nič proti otázke, nikto nerozumie všetkému)radíš to najhoršie a najkomplikovanejšie riešenie?. Hrabať svojpomocne do regulátora je pokus o vraždu traktora, zvlášť pre laika. Nehovoriac o tom, že 25-kový regulátor tam má 3 pružiny a tá vonkajšia, ktorá je vlastne prvá na rane, aby s ňou niekto začal manipulovať reguluje práve v oblasti nízkych otáčok, čo on naozaj nepotrebuje riešiť.
Skús tú dorazovú skrutku, ako ti tu radili, prípadne sa dá ešte trochu pracovať so spojením regulačnej páky v mieste spojenia s regulačnou tyčou čerpadla. Je tam oválny otvor a keď to pusunieš tak, aby regulačná páka "uberala" neskôr, otáčky sa zvýšia. Inak len dať regulátor dole a nechať ho nastaviť na stroji.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  tadyty zakroužkovaný pružiny?    [w]   20.11.2012
Odpověď  Půl otáčky na regulátoru u Liazky dělá na motoru bez zatížení 200ot/min.    [Petr]   20.11.2012
Odpověď  me to zaclo delat ze mi to ztahlo otacky .tak jsem to zkusil bez deklu a kdyz jsem vytocil motor tak to hned regulator ztahnul.a kdyz jsem pritahnul pruziny asi o dva zavity tak uz to slo vic do otacek...    [zdex]   20.11.2012
Odpověď  mám to takhle přidám na max.,a ještě trošku mi jde přidat ale nic to nedělá tak nevím :)    [w]   19.11.2012
Odpověď  Kdyby se Vám podařilo sehnat otáčkoměr, tak při 1800 1/min motoru má vývodový hřídel 600 1/min (čtěte otáček za minutu), což je docela dobrá a přesná kontrola.    [Fanda]   19.11.2012
Odpověď  Do regulátoru není vůbec potřeba šahat a navíc to není zrovna jednoduchý způsob.
Regulátor je seřízen na délky pružin a jestli není náhodou nějaká prasklá tak je vše ok. Regulátor funguje, jako výkonová charakteristika otáček k poměru dávkování nafty! Maximální otáčky se dají jednoduše doladit tím šroubkem jak jsem psal. Obrázek bohužel nemám, ale najdete ho na skříní regulátoru pod tím mechanizmem na který je přivedeno táhlo od plynového pedálu. Někdy bývá i zaplombován a to proto, protože se tak seřizují konečné otáčky motoru a je nežádoucí s ním neodborně hýbat. Je možné , jak píšete, že jedno káčko vám točí méně otáček, tak proto, protože motory zetoru 25 se seřizovaly na 1800 ot/min. u modelu A a 1600 ot/min. u modelu K. Poznáte to taky tak, když přidáte plyn, tak jde celý mechanizmus směrem dopředu ke chladiči a na spodu toho mechanizmu je dorazová tyčka , která se opře právě o zmiňovaný šroubek a tím se zamezí zvyšování otáček. Když ten dorazový šroubek povolíte, tak docílíte více otáček. Musím vás ještě upozornit, abyste postupoval opatsně, nebo může dojít k přetočení motoru a k nevratnému poškození!!!    [mirek]   19.11.2012
Odpověď  to pomůže jo? :)    [w]   18.11.2012
Odpověď  pritahni pruziny na odstredivim regulatoru....    [zdex]   17.11.2012
Odpověď  nějaký obrázek kde je ten šroubek? :)    [w]   17.11.2012
Odpověď  mám 2Káčka, a na jedno má větší otáčky a jede i líp,tak mě zajímá jak zvětšim otáčky no.    [w]   17.11.2012
Odpověď  a jakej máš důvod zvětšovat otáčky ?    [petr j]   17.11.2012
Odpověď  Dorazovej šroubek na páce regulátoru!    [mirek]   17.11.2012
 Přidat odpověď   (41) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006