MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309696 příspěvků |7687 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 10.4.2021 14:05  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Demontáž regulátoru obrátek


 Zdravím všechny přátele Z-25! Po delší době jsem opět zavítal na zdejší diskuzní fórum, protože mě trápí jeden problém. Prosakuje mi olej pod spodní částí příruby předního ložiska klikovky. Podle návodu jsem začal traktor rozebírat a skončil jsem na tom, že nedokážu povolit matici na vačkovém hřídeli uvnitř regulátoru obrátek. Vyrobil jsem si klíč, abych ji povolil, ohnul jsem ho a přesto se matice nechce pohnout. Máte někdo nějakou zkušenost s demontáží regulátoru obrátek? A konkrétně té matice z vačkového hřídele? Potřebuji jej sundat, abych mohl odšroubovat přední víko bloku motoru, pod kterým mi teče olej. Napadlo mě, že pokud se mi nepodaří tu matici rozdělat, tak to víko jen povolím a posunu tam, kam mi to dovolí skříň regulátoru obrátek. Pak očistím dosedací plochy víka a bloku a natřu je nějakých silikonovým tmelem. A budu doufat, že ten olej už nepoteče. Nic lepšího mě nenapadá. Poradíte mi někdo? Snad vám obrázek pomůže k pochopení. Moc děkuji. Tom.    [TH]   15.04.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahojte chalani. Dal som si urobiť ten stahovak na regulator ako sa tu popisovalo a ja mám namiesto 24x1,5 maticu 26x1,5. Tak neviem ako ostatný ale ja som iný :-)))    [Ondrej]   11.01.2021
Odpověď  souhlasím,rozletování a mechanické vyčištění strunou je dobrá věc,s tou sodou je to na koncentraci a čase,takže,když se to přepískne,není zvláštností,že se pak dostává voda i na kliku kolem vložek,nechci dělat reklamu,ale po výměně fouklého těsnění,nebo pro vyčištění,plus odmaštění jsem dával do okruhu vodu s persil gelem,nepění,obsahuje sodu i odmašťuje,zatím nejlepší zkušenost.Nakonec jen k letování,jde to líp,když se pužije cínová pasta na letování měděných topenářských trubek,kam se natře,tam se po ohřátí pájkou povrch pocínuje,pak už je to legrace.Hezký den všem Milan    [milan]   02.05.2013
Odpověď  souhlasím,rozletování a mechanické vyčištění strunou je dobrá věc,s tou sodou je to na koncentraci a čase,takže,když se to přepískne,není zvláštností,že se pak dostává voda i na kliku kolem vložek,nechci dělat reklamu,ale po výměně fouklého těsnění,nebo pro vyčištění,plus odmaštění jsem dával do okruhu vodu s persil gelem,nepění,obsahuje sodu i odmašťuje,zatím nejlepší zkušenost.Nakonec jen k letování,jde to líp,když se pužije cínová pasta na letování měděných topenářských trubek,kam se natře,tam se po ohřátí pájkou povrch pocínuje,pak už je to legrace.Hezký den všem Milan    [milan]   02.05.2013
Odpověď  Tak jsem dal dohromady vodní pumpu. Dva dny jsem měl chladič napuštěný sodným roztokem. Po vypuštění z něj tekla kalná okrová směs. Pročistil jsem voštiny a namontoval chladič na traktor. Nedalo mi to a ještě před tím jsem vyzkoušel vodní pumpu připojit na vrtačku, abych viděl, jestli vůbec saje a vytlačuje nějakou vodu. Vyrobil jsem z hadic takový "mimotělní oběh" a pumpa docela fungovala. Před zkušební jízdou jsem nalil do chladiče opět sodný roztok. Po nastartování jsem sahal rukou na chladič, abych zjistil, kde se ohřívá a kde ne. Ohřál se rovnoměrně. Jezdil jsem asi 20 minut po zahradě a myslím, že to čištění dopadlo dobře. Motor se za malou chvíli ohřál na 40°, pak mu trvalo dost dlouho, než teplota vylezla k 65°C a výš se jí už moc nechtělo. Jezdil jsem na jedničku a na dvojku. Myslím, že to čištění chladiče bylo úspěšné. Když jsem v garáži vypouštěl sodný roztok z chladiče a bloku motoru, tak tekla ven hustá šedá směs. Několikrát jsem celé chlazení propláchl horkou vodou. Uvidím, jak se traktor bude chladit, až připojím boční žací lištu a budu sekat zahradu. To ale bude asi za měsíc a půl. Děkuju vám všem za ochotu a rady zde na fóru i poslané na mail. Tom    [TH]   01.05.2013
Odpověď  No, u mne to je s letováním špatné. Musel bych najít někoho, kdo to umí.    [TH]   30.04.2013
Odpověď  Nebo mám pájkou zvýšit výšku lopatek oběžného kola?    [TH]   30.04.2013
Odpověď  Chemije je ozaj strata času ta soda sa dava iba ked motor jede vtedy učinkuje jedina dobrá chemije su vrele vypalky namočit ho do sudu ty ho ozaj protahnu. ale ja som robyl niekolko chladiču tak že som ho rozletoval tvrdy ocelovy pasik z struny zo štartovana ešte som mu ak nacvakal drašky nožnicami a riadne vše prepucovat je to fuška na den aj dva ale vysledok stoji zato.    [bronto]   30.04.2013
Odpověď  Vypadlo mi písmenko, tak se ptám ještě jednou, aby to bylo srozumitelné. Mám rozletovat chladič a vyčistit trubičky mechanicky?    [TH]   30.04.2013
Odpověď  Nějak nerozumím tomu vyzkoušení pájkou. To jak rozletovat chladič a vyčistit?    [TH]   30.04.2013
Odpověď  S tou vrtačkou jsem to taky zkoušel, no a pak jsem to vyzkoušel pájkou a je po problému. A chemie, to je ztráta času.    [zdeník]   30.04.2013
Odpověď  Chladič mám sundaný a dnes jsem do něj nalil roztok sody podle návodu z příručky. Kanálky v bloku se chystám taky pročistit. Tak snad to pomůže. Dík. Tom.    [TH]   29.04.2013
Odpověď  To oběžné kolo je v pořádku,viděl bych to na zarostlý chladič,nebo taky kanálky mezi hlavou a blokem motoru    [Ivo Z25A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2013
Odpověď  Zkusil jsem proměřit rozměry lopatek oběžného kola na výkrese sestavy vodního čerpadla, který je v technické příručce i zde na fóru. Za předpokladu, že průměr oběžného kola v mém traktoru je stejný s průměrem kola na výkrese (tedy 100 mm), mi poměrovou metodou vychází opotřebení výšky mých lopatek 0,5 - 1,0 mm proti rozměrům na výkrese. To by mohlo být ještě docela vyhovující? Co myslíte? Ještě mě napadlo, že bych mohl zkusit připojit čerpadlo k motoru a na vývody z čerpadla a bloku motoru přidělat hadice. Ruční vrtačkou pak roztočit čerpadlo, jestli dodává dostatek vody. Co myslíte?
Tom    [TH]   29.04.2013
Odpověď  Malý okruh mám zaslepený.    [TH]   28.04.2013
Odpověď  To obežné kmoleso je vcelku OK, ale ak tam nie je termostat, musí byť zaslepené potrubie od telesa termostatu k vodnej pumpe. Inak bude chladičom prúdiť len minimum vody. Samozrejme ale zanesený chladič by nebolo nič zvláštne.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím kolegové.
Protože jsem musel nařádkovat pole pro sázení brambor, půjčil jsem si 80 Ah baterii a natočil jsem na první pokus. Tu moji baterii jsem naložil do auta a dojel do Ml. Boleslavi do fy. Akubar. Tam mi řekli, že ji proměří. Když technik nasál elektrolyt do testru, tak jen kroutil hlavou. Elektrolyt byl tmavý, kalný a plaval v něm nějaký humus. Evidentně se začaly asi rozpadat desky. Hustota měla být tuším 31 nějakých jednotek, ale naměřil asi 24. Pak měřil nějaké zátěžové napětí, které podle rysky měřáku mělo být nad 10 V, ale přístroj ukázal asi 8 nebo 7 V. Takže konečná. Dostal jsem 240 Kč za hmotnost olova a objednal jsem si novou baterii.
Mám ale ještě jeden problém, který bych rád zde s někým konzultoval. Traktor se mi už dříve dost přehříval. Po 10 - 20 minutách jízdy s prázdnou károu do lesa jsem začal vždy vařit vodu. Už mě to naštvalo, když jsem předevčírem po nařádkování 20-ti řádků dlouhých 50 m pro brambory musel nechat traktor vychladnout. Napadlo mě, že asi bude termostat v háji a že ho už konečně vyměním. Rozdělal jsem nádobku u chladiče a on tam žádný termostat nebyl! Vím, že první Z25 neměly termostat, ale roletku. Takže bych spíš předpokládal, že motor bude bez termostatu podchlazený. Ale není. Takže asi bude zarostlý chladič, nebo omleté oběžné kolo čerpadla. To jsem měl rozdělané a žádné lopatky nechyběly. Otázkou je, zda je jich velikost je dostatečná. Znovu jsem tedy rozdělal chladič a vodní pumpu. Lopatkové kolo jsem vyjmul a proměřil. Žádná lopatka nechybí. U vnějšího obvodu je výška každé lopatky 4mm a na vnitřním průměru jsou vysoké 6mm. Proměřil jsem vnitřek tělesa čerpadla a zjistil jsem, že ty lopatky by mohly být klidně o 3 mm vyšší. Nevím, kolik měří nové, nebo repasované lopatky. Víte to někdo? Myslíte, že je to lopatkové kolo zralé na výměnu? Jak zjistím, jestli je chladič zarostlý. Když do něj naleju horem vodu, tak spodním kohoutem vytéká proudem. Leda že by byly zarostlé jen některé trubičky? Předem díky díky za rady a názory.
Tom    [TH]   28.04.2013
Odpověď  do sběrného dvora ne tam ti za ni nic nedaji ve srote ji vykoupi za 10-14 kc/kg    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2013
Odpověď  To mě nenapadlo. Kde bych si tu baterii mohl nechat proměřit? V běžném autoservisu? Je to normální velká nalívací baterie 125 Ah. Zkusím s ní někam zajet a případně ji odvezu rovnou do sběru, nebo do sběrného dvora. Tom    [TH]   22.04.2013
Odpověď  Tak změřit baterii a hned budeš vědět na čem seš.    [Tomas]   22.04.2013
Odpověď  Hezký den všem! Tak jsem včera konečně dal zetorka dohromady. Ještě jsem dopoledne zapnul nabíječku na baterii, abych ji trochu oživil. Odpoledne jsem nalil horkou vodu do chladiče a dolil olej do motoru. Pak jsem vylezl na traktor, nažhavil a při otočení startovací páčkou to jen tak cvaklo ve startéru a bylo ticho... Seděl jsem chvíli jako opařený a pak jsem zkusil rozsvítit světla, ale sotva se nažhavily vlákna v žárovkách. Kdybych neměl celé dopoledne baterii zapojenou na nabíječce, tak bych myslel, že je prostě jen málo nabitá. Jenže mě asi opustila definitivně. Půjčil jsem si dnes jinou baterii a traktor šlape. Takže jsou dvě možnosti: odešla baterie, nebo odešla nabíječka. Jo, jo, život je někdy jedno překvapení za druhým...
Tom    [TH]   22.04.2013
Odpověď  Tak jsem se dnes konečně dostal do garáže k zetorkovi. Ta matice vůbec nešla povolit a ten upravený ořech mi stále vyskakoval z těch drážek, tak jsem dostal nápad, že ho prostě zapřu o zeď. Pak jsem ještě dostal nápad, že rozeberu závaží regulátoru a zkusím dlouhou tyčkou zapřenou do výřezů poklepávat na matici, jestli se uvolní. Naštěstí byly ty výřezy natočeny tak, že se dala do nich z boku prostrčit tyčka skrz vyfrézované mezery tělesa regulátoru. Asi na třetí pokus se matice povolila. Pak jsem obyčejným univerzálním stahovákem uvolnil z vačkového hřídele regulátor. No ale pak asi hodinu mi trvalo, než jsem přišel na to, jak uvolnit páku s vidlicí. V zetoráckým návodu je to popsáno třemi větami, ale že je tam fígl, jak natočit osičku výstředníku, aby se dal vyjmout šroub spojující vidlici s ramenem regulátoru, to tam nemají. Každopádně dnes budu usínat s dobrým pocitem, že se "operace" traktoru zase pohnula dobrým směrem a zítra sundám víko skříně a vyměním gufero a těsnění. Tom    [TH]   19.04.2013
Odpověď  ten klic na matici jsem vyrobil podobne jen jsem jako material pouzil pistni cep ale uz nevim z jakeho byl motoru proste jsem vzal ten co vyhovoval rozmerove    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2013
Odpověď  DÍKY, DÍKY, DÍKY!!! Moc pěkná inspirace. Hlavně, jestli tu matici povolím...
Tom.    [TH]   15.04.2013
Odpověď  Ještě jednou pro Toma
Omluv některé chyby v textu a za další.Ta délka závitu M24/1,5 je asi 25mm.
Osazení na šroubu je 13x7mm.    [PepaN]   15.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto stahovák    [PepaN]   15.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto klíče    [PepaN]   15.04.2013
Odpověď  Zdravím toma
Pokusím se ti trochu poradit.Klíč na matici stahováku se dá vyrobit sz prodlouženého klíče gola 16mm a to tak,že vyřízneš výstupky o šířce a hloubce 7mm.Stahovák je vyroben ze šestihranné oceli 32mm a opatřen závitem M24x1,5 a šroub ze šestihrané oceli 19mm a opatřen závitem 16x1,5mm a na konci kuličkou 7mm.Délak závitu je cca 50mm.    [PepaN]   15.04.2013
Odpověď  Ten závit je asi opravdu „normální“ pravý. Kus závitu je vidět, takže jsem jej na 90% odhadoval na „pravotočivý“.
S tím stahovákem jsem počítal, to snad půjde vyrobit. Ale právě ta pitomá matice je tak nepřístupná. Nevím, jestli seženu kus tvrdšího materiálu na lepší klíč. Možná zkusím tu matici ohřát propanbutanovým hořákem. To by ji mohlo pomoci uvolnit.
S tím těsněním pod víkem mi to je jasné, že tam určitě nějaké bude. Když se mi nepodaří sundat ten regulátor obrátek, tak když to víko skříně povolím, půjde posunout na klikovém hřídeli asi o 2 cm od bloku motoru. Vyrobil bych dělené těsnění a doplnil bych to nějakým těsnícím tmelem. Nevím, jestli nebudu muset odpojit přední nápravu, abych se dostal ke spodnímu šroubu toho víka.
Tom.    [TH]   15.04.2013
Odpověď  Závit je tam normálny, pravý. Jediné čo by som ti odporučil, urobiť ten kľúč z materiálu o vyššej pevnosti. Ale rátaj s tým, že keď aj maticu povolíš, tak na regulátor teba ešte sťahovák http://www.nasetraktory.e u/forum/download/file.php ?id=172990&mode=view lebo je narazený na kužeľ. Bez neho to ťažko dáš dole.

Čo sa týka toho pretesnenia, tak pod tú prírubu patrí aj papierové tesnenie hrubé takmer milimeter.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2013
Odpověď  Zdar, teď si nejsem 100 % jistej, ale není tam náhodou opačnej závit?    [Tomas]   15.04.2013
 Přidat odpověď   (30) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006