MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308472 příspěvků |7624 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 23.1.2021 07:59  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Řazení Zetor 25


 Dobrý den, mám problém s řazením u Zetor 25, resp. s přeřazením z malé řady do velké. Z velké do malé z neutrálu do neutrálu jde přeřadit v pohodě, ovšem z malého neutrálu do velkého je to prakticky nemožné. Nedokáži pákou najít polohu, kdy by k přeřazení došlo. Nemáte někdo zkušenost, v čem je problém. Děkuji.    [Roman]   05.03.2016     Přidat odpověď  
Odpověď  zdravím
kde povolím tu kulatinu abych mohl pootočit.
ivo    [ivo]   01.12.2020
Odpověď  Tak po celodenním sobotním snažení v dílně jsem to rozebral. Mám na ponku tu zatrolenou vidličku. Po prvotním ohledání jsem zjistil, že ve vidličce je popraskaná pružinka na 2x (proto chodila po kulatince lehce a necvakala). Ale už jsem neměl chuť zkoumat uložení těch zubových spojek a trojkového kola (to si nechám po neděli). Chtěl bych se Vás zeptat, kde by se dala ta pružinka koupit - chci je vyměnit obě a zatím jsem na ně v žádném internetovém obchodě nenarazil. Doufám, že je to hlavní příčina toho vypadání. Ale upřímně, rozdělat celý traktor, kvůli pružince to je děs. [Píst] R    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2017
Odpověď  Moc děkuji za informace. Přes týden to rozeberu.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2017
Odpověď  Ahoj musíš to rozpůlit mezi skříní spojky a převodovkou u motoru to rozebírat nemusíš a zadek si vypusť.    [novotny]   04.12.2017
Odpověď  Chlapy děkuji za reakce, měl bych ještě dotaz. Nikdy jsem to neopravoval, já jsem si tu fotku "vypůjčil" z internetu, zatím nemám motor oddělený od převodovky. Jestli to dobře chápu, tak mě stejně rozpůlení traktoru nemine, protože se na ty pružinky bez demontáže nedostanu. Jak prosím správně postupovat při demontáži řadících vydliček a jejich vedení? Lze to rozdělat bez rozpůlení traktoru? Doufám, že problem bude jen v těch pružinkách. Ještě dodám, že ze začátku ty kvalty vyskakovaly (3 a 6) jen při sjíždění kopců, ale později už to nedrželo ani v tahu. Pokud jsem chtěl jet například na 3, tak jsem musel "držet" řadící páku nohou :-) a nevyskakovalo to. Děkuji za informace.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Ano je to tam jak je ta šipka,ale ne pod tím červíkem,ten tam vůbec nemá být.Ta pružinka s kuličkou je až pod čepem po kterém jezdí vidlička,takže vytáhnout čep,vyměnit pružinku,a možná i kuličku    [Ivo Z25A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2017
Odpověď  Ahoj tam žádnej šroubek není, na té kulatině co po ní jezdí vidlička jsou 3 zápichy přední pro 3(6) prostřední neutral a zadní 2(5). Ten otvor co je ve vidličce pokračuje i pod tou kulatinou a je slepý,a v něm je pružinka s kuličkou.Pružinka může být prasklá nebo v díře zarezlá.Kulička má pruměr asi 8mm. ta kulatina může být od kuličky opotřebená to stačí tu kulatinu povolit a pootočit cca o 1/4 otáčky.Dále 3(6) se řadí ne ,,kolo do kola"ale ve dvojkovým kole je půlka zubové spojky a druhá půlka je na kole stálého záběru. Ta spojka může být opotřebovaná tak že se v tahu ,,rozskočí"od sebe. Nebo to kolo stálého záběru, je na bronzovém pouzdru, a může mít příliš velkou vůli způsobenou opotřebením.Ale podle toho co píšeš bych to viděl asi na něco kolem vidličky.    [novotny]   03.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím chlapy, mám také problém s řazením. Konkrétně vypadává 3 a 6 rychlost. Po rozdělání víka převodovky jsem zjistil, že ten segment s vidličkou, co řadí 2 a 3 rychlost, chodí po řadící hřídelce podstatně lehčeji a moc necvaká jak sousední 1 a Z. Prosím Vás, kde mám hledat šroubek s pružinkou a kuličkou, co má držet kvalt v drážce? Je to ten červík v řadícím segmentu podle obrázku? Děkuji Vám za rady.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2017
Odpověď  Před pár lety jsem jezdil s rychlou šestkou, ale 60 km/h to teda nejelo :-). Dle dobové literatury to bylo tuším 33, později se to snížilo na 28 - závisí na obvodu kol, nastavených maximálních otáčkách motoru. Věřil bych 40 km/h, ale 60? To se snad nedá udržet na silnici...    [Míra Z 25]   30.03.2016
Odpověď  Zdarvím Pepo N,
tento problém co uvádíš jsem tedy nezjistil, ale dobrá poznámka která jistě nejednomu pomůže. Závadu jsem odtranil za cca 10 hod., protože jsem se zdravě nas..., sundal kompletně vše i podlahu abych se dostal na zavařenou pozici 3/6. Pomalo jsem začel s max.opatrností drážku čistit až jsem zjisti, že přímo vní byla vevařena matka velikosti 8 - užas. Pomalonku jsem se jal vše vybrušovatm až byla drážka čistá a rychlostka tam krásně probíhala. Kolem a pod jsem měl rozhozený hadr aby nečistoty nenapadaly do převodovky. Nakonec podlahu a vše řádně očistit, odmastit a nalepit na tmel, nahodit všechny zdemontované části a hotovo. protože jsem měl i pocit, že řadička jse mělko, tak jsem ještě provedl obroušení nálitku na podlaze aby šla páka o něco níže a džela hloubjeji v pozici-šlo to dolů cca o 1-1,5mm dolů. Hned jsem to natočil a opatrně vyzkoušel. Mohu říci, že to maká o polovinu lépe a rychlost 6 je neuvěřitelně rychlá. Oproti 5 je ta 6 ukrutně rychlá. ani jsem takový skok nečekal - musí se opatrně protože fakt to naplno asi pěkně pomaže, dle mého odhadu tak kolem 60kn/h.
Děkuji za odpověď a preji klidné podrandění na Zetkách Všem.    [bart72] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2016
Odpověď  Zdravím bart 72
U Zetorů 25 je tak zvaně zaplombovaný 6 rychlostní stupeň proveden takto:
Pod držákem řadící páky,který je přišroubován na víku rychlostní skříně je plech,který má na levé straně u šroubu blíže k motoru výstupek.Ten se podobá asi 1/4 kruhového otvoru(je o něco menší) a ten omezuje zařazení 6 rychlostního stupně.Pokud je řadící páka na vrchním neutrálu myslím tím u rychostních stupňů 1,2,3 a pomalá spátečka tak tento výstupek neomezuje řazení.Pokud se rychlostní páka přesune do spodní polohy u rychl.stupňů 4,5,6 a rychlá spátečka tím se přesune i redukční převod z pomalého na rychlý a část řadící páky,která je pod držákem při zařazení 6 převod stupně narazí na tento výstupek a 6 převodový stupeň nemůže být zařazen.
Hlavy šroubů přidržující držak řadící páky byly provrtány a byl jimi protažen plombovací drát a opatřen plombou.Proto název zaplombovaná 6ka.Přesně neznám názvy tak mi prosím promiňte některé nedostatky ve vyjadřování.Při řazení rychl.stupňů 1 a pomalá R se pohybuje pravá vidlička,při řazení 2,3 se pohybuje levá vidlička a při přechodu na rychl.stupně 4,5,6 a rychlá R se pohybuje střední vidlička.    [Pepa N]   22.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás, problémy s řazením mám také ale jak jsem zjistil u sebe, tak mám údajně zaplombovanou šestku. Jedná se spíše o zavaření pozice pro rychlosti 6 a 3. Proto prosím někoho zkušeného o radu: jestli je možné tento problém, který údajně udělali přímo při výrobě aby traktor nejezdil rychle (protože má prý rychlou převodovku, něco jako prý z eNka)a tímto způsobem provádeli údajné plombování.Dále jak se přímo tento díl dá vyměnit a v případě že ano, tak jakým způsobem a co to konkrétně obnáší a v případě jestli se tento díl nechá vůbec sehnat a jako úplně za hlavní, jestli to má vůbec cenu. Poškozenou pozici se pokusím přiložit do přílohy foto. Předem mnohokrát děkuji za odborné odpovědi a rady.    [bart72Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za odpověď, to jsem všechno zkoušel a nic. Avšak dnes jsem porovnal situaci v mém traktoru s pohledem do jiného traktoru a vše bylo jasné. U mého je úplně vyhoblován žlábek na přesuvníku, tak že segment řadící páky se nemá o co opřít, aby přesuvník posunul.    [Roman]   07.03.2016
Odpověď  Je třeba to natrénovat. U svého to místo "znám", ale někdy se taky postaví svět a nemůžu se trefit, hlavně když je olej ještě ztuhlý. Pomůže pustit a zvova vyšlápnout spojku, aby se to v převodovce srovnalo. Najdi si nějaký orientační bod na palubce, proti kterému to správné místo je. Řídil jsem i jiné dvě pětadváci a chovaly se stejně, jen to místečko bylo malinko jinde. Pomůže táhnout šaltrem zleva doprava nebo opačne lehce přitlačeným k sobě, zhruba uprostřed dráhy cítíš výstupek směrem k volantu a na jeho vrcholu je to správné místo.    [Zahajskej]   07.03.2016
Odpověď  Dobrá rada nad zlato    [Jirka]   07.03.2016
Odpověď  Problém je v článku mezi volantem a sedačkou :-)    [John]   06.03.2016
 Přidat odpověď   (16) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006