 Zdravím, pánové, netěsní mi spodní víko převodovky a kape z toho hodně olej už nějaký čas, dřív méně, teď více. Nevíte, jak vysoko od horního okraje převodové skříně má být hladina oleje. Event. neznáte délkové rozměry měrky. Na místě měrky oleje je našroubována pojistka řazení, asi jen jako ucpávka díry po ztracené měrce. Viděl jsem, že se da koupit měrka pro 4011, ale je to shodné? Pro 3011 jsem na internetu nenarazil. Potřebuji to vědět, jestli se s tím mohu ještě rozjet, než to přetěsním a koupím nový olej. Měřil jsem to přes nalévací otvor a mám hladinu 18 cm od horního okraje skříně. Kromě toho víka mi to kape ještě od čepu, jak je na něm uchycena páka brzdového pedálu... Přikládám foto, nevím jak tu část nazvat, ale především nevím, jak to utěsnit, je tam nějaké těsnění, které se dá koupit nebo vyrobit? Předpokládám, že ten čep je vyveden do vnitřku skříně a olej teče kolem něj. A ještě si dovolím jeden dotaz. Mohu dát do motoru olej M6AD, když tam byl pár roků olej Carlson SAE 15W-40 Super GX? Za případné rady předem moc děkuji! [OliverAile] 20.06.2020 Přidat odpověď |
| No, hydraulika má své dva filtry taky- první je před čerpadlem na "talíři" (namontováno na spodku skříně) a druhý ve víku hydrauliky.. Pokud máš na talíři starý typ bez klapky a je špinavý, dokáže ho čerpadlo i vdechnout:o) [Beat] 12.10.2020 |
|   Díky moc za fotky měrky. Udělal jsem to tak, jak mi bylo raděno níže, vypustil jsem olej z obou výpust. otvorů a začal jsem ho tam lít zpátky. A měřil jsem výšku hladiny k hornímu okraji převod. skříně. Viz obrázek pro 20 l, 23 l a 25 l. Původně tam bylo cca těch 20 l oleje. Ale jelikož mi při určitém náklonu traktoru nechtěla zvedat hydraulika, tak jsem přidal oleje na 25 l. (V příručce se píše pro práci v kopc. terénu 23 l a v horském 27 l). Tak snad jsem těmi 25 něco nepokazil, ale tomu zvedání to vůbec nepomohlo, spíš je to ještě horší!!! Na té měrce ty zářezy odpovídají tak těm 19 l - horní zářez. Přetěsnil jsem víka, ale do přetěsnění te hřídele ruční brzdy jsem se nedal, gufera jsem koupil, ale bez demontáže podlahy, "krytů pedálů" a nedejbože budky to asi nepůjde, je tam spoustu zarezlých šroubů, zas tolik to nekape a když je to jen jedno místo, tak to sklenice pod traktorem jistí. Až půjdu do brzd a do uzávěrky a budou sundané blaníky atak, tak se vezme i to přetěsnění té hřídele. Měl jsem sundanou vanu, čistil jsem i sací koš a vytíral motor zevnitř, a pochopitelně jsem čistil olejové filtry. Ale našel jsem v nich nějaký "nepořádek". V levém čístiči jsou sítka č.2 (a přimíchany tam jsou dvě jedničky.) a v právém byl strčený zřejmě palivový filtr č.2, který tam musel být pěkně dlouho, hádám, že proto už před lety přestala svítit zelená kontrolka mazání. Narychlo jsem ho vyměnil za novy filtr asi take palivový č.1. Kontrolka stále nic. Ale asi bych s tím neměl moc jezdit a nejlépe bych měl nakoupit sítka č. 1 do toho pravého plnoprůtokového filtru, že? Protože ten palivový, i když je to 1 (doufám že víc propouští než dvojka) se určítě rychleji zanese a nebude propouštět dostatek oleje. [OliverAile] 01.08.2020 |
|  Detail na risky. [Abdull] 12.07.2020 |
|  Tu je mierka prevodovky Z 3011 [Abdull] 12.07.2020 |
| Zajtra ti odfotim a aj zmeriam dĺžku tej miery oleja [Abdull] 11.07.2020 |
| zarez max.hladiny na merce by mel byt zhruba ve stredu vstupni hridele do prevodovky a min. hledina asi o 5 cm nize [slava] 21.06.2020 |
| spodni viko je tesneno papirem to seda koupit nebo vyrobit hridel rucni brzdy je pruchozi pres prevodovku a je tesnena dvema gufery 25/35/7 problem muze byt pokud je otvor v prevodovce vybehany do strany pak se musi dira prestruzit a vyvlozkovat merka oleje je schodna se zetorem 2011 ale delku nevim [slava] 20.06.2020 |
| Zetor 30 má v převodovce podle manuálu 19 litrů. Pro práci v horském terénu s hydraulikou se přidává až někam k 27 l. Udělal bych následující - vypustil zcela olej ze všech případných výpustných otvorů, změřil a nalil zpět 20 l. Podle této hladiny vyrobil měrku oleje, nebo koupil na 4011 a porovnal. Na hřídeli je O kroužek, který je asi sedřený. Je ale dost možné, že je moc oleje v převodovce a ten tudy uniká pro zvýšenou hladinu. Olej M6AD klidně po carlsonu být může, lepší olej pro staré vyběhané motory je M8AD Mogul Super. Najděte na netu katalog a návod as táhněte si. [vintera] 20.06.2020 |
|
|