MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316402 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 26 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 10.10.2024 05:33  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Baterie teče


 Zdravím tento týden jsem zpozoroval že mi u Zetoru z baterie přez odvzdušňovací otvory něco vytéká, tedy pouze při jízdě a dobíjení, když jen jedu a nedobijim batetii tak nic neteče, baterie je 1 rok stará.
Nevíte co s tím může být?    [Zdeněk]   05.06.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  Obvykle bývá koroze na oku kabelu u startéru, velký přechodový odpor a i s nabitou baterkou to sotva otočí. Rozebrat, vyčistit, namazat a složit. Jinak se může až upálit oko. Za druhé, shazují se ti ventily? Můžeš mít špatně aretaci, páku překlopíš více než je třeba, zdvihátka ti spadnou zpět a roztáčíš s kompresí. Za třetí, Ah baterie nemají na startování vliv, udávají ti výdrž baterie při určitém odběru v čase. Důležité je, jaký startovací proud baterka dá. Pokud máš Z25 v cajku, dá se natočit klidně i s 44Ah baterií. Samozřejmě ne v zimě. V dokumentaci je uvedena tuším pro Z25 baterka 150Ah, ale bylo to dáno v době, kdy dala s bídou 400A startovací proud. Tohle dnes umí i malé baterky.    [zahajskej]   19.11.2022
Odpověď  Odborníkem na Z-25 nejsem. Ale - pokud novodobá 100 Ah baterie neotočí startérem tohoto nevelkého motoru, je něco špatně. I dobíjení alternátorem může být problém. Je správně zapojeno? Provedl jste alespoň orientační napěťové měření za chodu? Je přizpůsobena velikost řemenic alternátoru? Obecně potřebuje alternátor pro (začátek) dobíjení vyšší otáčky než dynamo, tedy obrřemenici na klice + maličkou na tom alternátoru. Je nutno počítat s cca polovičními pracovními otáčkami motoru traktoru proti pravděpodobně benzínovému motoru dárce. A nakonec to nejpravděpodobnější - není ta baterie po smrti, zkoušel jste jinou, třeba z osobáku?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2022
Odpověď  Dobrý den,
jaká baterie - kolik Ah - má být na Z-25??
Koupil jsem traktor před několika roky, má alternátor s el. regulátorem a 12V/100Ah akumulátor. Ale už nenastartuji, a nabíječka musí být připojena třeba hodinu.
Děkuji    [Luboš]   15.11.2022
Odpověď  Změřit kolik dobíjí aby byl regular cívkový relé ok jištak dát nový a pokud nepomůže tak baterka je síť tak ji cejchnout mezi kontakty a dát novou jinak perion nebo zap to je asi dnes to nejlepší co se tam dá dát    [Jan]   25.09.2022
Odpověď  Mechanický regulátor je citlivé zařízení a po letech provozu mívá unavené pružinky a opálené kontakty. Nový regulátor se dá seřídit dobře, ale u letitého je to většinou problém. O tom vědí své majitelé jaw a čezet.
Pokud je kabeláž kolem regulátoru v pořádku, tak bych začal výměnou regulátoru za jiný. Seřizovat není jen tak a často se ani nepovede.    [Luboš]   09.06.2022
Odpověď  Upřesňuji jedná se o dynamo s mechanickým regulátorem    [Zdeněk]   08.06.2022
Odpověď  Kolísání hodnot dobíjení je běžné, ale musí se pohybovat v určených mezích.Ještě by bylo dobré uvést jestli dynamo, nebo alternátor a mechanický či elektronický regulátor.
Hodnoty kolísají vlivem startu, zapnutí spotřebičů, stavu uhlíků, baterie, ale i třeba teploty, vibrací, prokluzu řemene.
Regulátor umí potrápit a není vždy možné jedním měřením odhalit závadu. Nejjednodušší je záměna za jiný, prokazatelně funkční. Jinak jsem praktikoval i dva vodiče natažené do kabiny a měření za provozu. Například mechanický regulátor na roztrhané kapotáži vlivem různých vibrací nechce regulovat.
Je potřeba provést více měření v různé době po startu a zapsat si hodnoty. Je také otázkou, jestli měřidlo je přesné.    [Luboš]   08.06.2022
Odpověď  Baterku jednou za 14 dní kontroloju,a případně ji dobiju. Nikdy nebyla ve stavu kdy by byla vybitá a mohla sulfatovat.
Dnes jsem zase zkoušel měřit relé a hodnoty byli jiné, vyčistil jsem kontrakty a zase to bylo jiné nakonec jsem se rozhodl že dám k relé novou kabeláž a o víkendu uvidím co to bude dělat    [Zdeněk]   07.06.2022
Odpověď  Pokud se vyloučí přebíjení baterie, tak brzké plynování po začátku dobíjení ukazuje na její sulfataci, která je způsobena delším časem ve stavu vybití. I pouze roční baterie může být zasulfátována. Vzhledem k nevelkému stáří by stálo za pokus řízeným zdrojem sulfataci potlačit. Ale záleží na typu baterie, ty "obyčejné" jdou lépe. Některé "moderní" ale téměř vůbec. U nich stačí delší hluboké vybití a jsou nevratně poškozeny.
Chtělo by to najít zkušeného elektrikáře, který baterii posoudí a otestuje.
Nebo uplatnit reklamaci, ale po roce provozu moc šancí na úspěch nedávám.    [Luboš]   07.06.2022
Odpověď  Změřeno a max.dava 14V, takže to bude v baterce    [Zdeněk]   06.06.2022
Odpověď  pripojte multimetr ke svorkam baterie mela by mit min, 12.6 V pri bezicim motoru by melo byt nepeti 13.5-14.4 V a to i pod zatezi se svetly topenim pokud stoupne napeti nad 14.6 V tak se uz prebiji a vyvaruje se elektrolyt coz je vas pripad    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2022
Odpověď  A kde to změřím na relé že prebiji, multimetr mám.    [Zdeněk]   06.06.2022
Odpověď  jsou dve moznosti zavada v baterii a nebo je zavada v dobijeni v relatku te bych veril vic baterie se prebiji je zapotrebi zmerit dobijeci napeti pokud by byla zavada v baterii tak lze uplatnit zaruku    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2022
Odpověď  Vadný regulátor.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2022
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006