Zdravím tento týden jsem zpozoroval že mi u Zetoru z baterie přez odvzdušňovací otvory něco vytéká, tedy pouze při jízdě a dobíjení, když jen jedu a nedobijim batetii tak nic neteče, baterie je 1 rok stará. Nevíte co s tím může být? [Zdeněk] 05.06.2022 Přidat odpověď |
| Obvykle bývá koroze na oku kabelu u startéru, velký přechodový odpor a i s nabitou baterkou to sotva otočí. Rozebrat, vyčistit, namazat a složit. Jinak se může až upálit oko. Za druhé, shazují se ti ventily? Můžeš mít špatně aretaci, páku překlopíš více než je třeba, zdvihátka ti spadnou zpět a roztáčíš s kompresí. Za třetí, Ah baterie nemají na startování vliv, udávají ti výdrž baterie při určitém odběru v čase. Důležité je, jaký startovací proud baterka dá. Pokud máš Z25 v cajku, dá se natočit klidně i s 44Ah baterií. Samozřejmě ne v zimě. V dokumentaci je uvedena tuším pro Z25 baterka 150Ah, ale bylo to dáno v době, kdy dala s bídou 400A startovací proud. Tohle dnes umí i malé baterky. [zahajskej] 19.11.2022 |
| Odborníkem na Z-25 nejsem. Ale - pokud novodobá 100 Ah baterie neotočí startérem tohoto nevelkého motoru, je něco špatně. I dobíjení alternátorem může být problém. Je správně zapojeno? Provedl jste alespoň orientační napěťové měření za chodu? Je přizpůsobena velikost řemenic alternátoru? Obecně potřebuje alternátor pro (začátek) dobíjení vyšší otáčky než dynamo, tedy obrřemenici na klice + maličkou na tom alternátoru. Je nutno počítat s cca polovičními pracovními otáčkami motoru traktoru proti pravděpodobně benzínovému motoru dárce. A nakonec to nejpravděpodobnější - není ta baterie po smrti, zkoušel jste jinou, třeba z osobáku? [host] 16.11.2022 |
| Dobrý den, jaká baterie - kolik Ah - má být na Z-25?? Koupil jsem traktor před několika roky, má alternátor s el. regulátorem a 12V/100Ah akumulátor. Ale už nenastartuji, a nabíječka musí být připojena třeba hodinu. Děkuji [Luboš] 15.11.2022 |
| Změřit kolik dobíjí aby byl regular cívkový relé ok jištak dát nový a pokud nepomůže tak baterka je síť tak ji cejchnout mezi kontakty a dát novou jinak perion nebo zap to je asi dnes to nejlepší co se tam dá dát [Jan] 25.09.2022 |
| Mechanický regulátor je citlivé zařízení a po letech provozu mívá unavené pružinky a opálené kontakty. Nový regulátor se dá seřídit dobře, ale u letitého je to většinou problém. O tom vědí své majitelé jaw a čezet. Pokud je kabeláž kolem regulátoru v pořádku, tak bych začal výměnou regulátoru za jiný. Seřizovat není jen tak a často se ani nepovede. [Luboš] 09.06.2022 |
| Upřesňuji jedná se o dynamo s mechanickým regulátorem [Zdeněk] 08.06.2022 |
| Kolísání hodnot dobíjení je běžné, ale musí se pohybovat v určených mezích.Ještě by bylo dobré uvést jestli dynamo, nebo alternátor a mechanický či elektronický regulátor. Hodnoty kolísají vlivem startu, zapnutí spotřebičů, stavu uhlíků, baterie, ale i třeba teploty, vibrací, prokluzu řemene. Regulátor umí potrápit a není vždy možné jedním měřením odhalit závadu. Nejjednodušší je záměna za jiný, prokazatelně funkční. Jinak jsem praktikoval i dva vodiče natažené do kabiny a měření za provozu. Například mechanický regulátor na roztrhané kapotáži vlivem různých vibrací nechce regulovat. Je potřeba provést více měření v různé době po startu a zapsat si hodnoty. Je také otázkou, jestli měřidlo je přesné. [Luboš] 08.06.2022 |
| Baterku jednou za 14 dní kontroloju,a případně ji dobiju. Nikdy nebyla ve stavu kdy by byla vybitá a mohla sulfatovat. Dnes jsem zase zkoušel měřit relé a hodnoty byli jiné, vyčistil jsem kontrakty a zase to bylo jiné nakonec jsem se rozhodl že dám k relé novou kabeláž a o víkendu uvidím co to bude dělat [Zdeněk] 07.06.2022 |
| Pokud se vyloučí přebíjení baterie, tak brzké plynování po začátku dobíjení ukazuje na její sulfataci, která je způsobena delším časem ve stavu vybití. I pouze roční baterie může být zasulfátována. Vzhledem k nevelkému stáří by stálo za pokus řízeným zdrojem sulfataci potlačit. Ale záleží na typu baterie, ty "obyčejné" jdou lépe. Některé "moderní" ale téměř vůbec. U nich stačí delší hluboké vybití a jsou nevratně poškozeny. Chtělo by to najít zkušeného elektrikáře, který baterii posoudí a otestuje. Nebo uplatnit reklamaci, ale po roce provozu moc šancí na úspěch nedávám. [Luboš] 07.06.2022 |
| pripojte multimetr ke svorkam baterie mela by mit min, 12.6 V pri bezicim motoru by melo byt nepeti 13.5-14.4 V a to i pod zatezi se svetly topenim pokud stoupne napeti nad 14.6 V tak se uz prebiji a vyvaruje se elektrolyt coz je vas pripad [slava] 06.06.2022 |
| A kde to změřím na relé že prebiji, multimetr mám. [Zdeněk] 06.06.2022 |
| jsou dve moznosti zavada v baterii a nebo je zavada v dobijeni v relatku te bych veril vic baterie se prebiji je zapotrebi zmerit dobijeci napeti pokud by byla zavada v baterii tak lze uplatnit zaruku [slava] 05.06.2022 |
| Vadný regulátor. [Lubos H.] 05.06.2022 |
|
|