MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297017 příspěvků |7075 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 85 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 17.11.2018 21:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Zetor 35 Super 4x4


 Myslím že tento stroj si zaslouží pár řádku zde na veteranforu. Nikdy jsem jej naživo neviděl a moc mě zajímá. Ví o něm někdo něco bližšího?    [tomm]   22.01.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Kdysi jsem někde četl že přední kola byla hnaná od zadních řetězy,předpokládám že to byla kolová varianta pásového supru,tento traktor je vidět v pohybu ve filmu U nás v Mechově.    [jura]   04.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě    [petr1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  něco jsem našel na netu    [petr1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2010
Odpověď  V pohode, budem rád keď tu bude pribúdať ešte viac príspevkov k tomuto typu Supra a aj nejaká fotka toho čo mu že vraj stojí v stodole. Naživo som ho ešte nevidel.    [koro]   27.01.2009
Odpověď  koro: děkuji za vyčerpávající odpověď. Ano na tu fotku z knihy jsem narazil na foru nasetraktory.cz, velice mě zaujala, tak se snad nezlobíš že jsem ji zde použil.

Všem děkuji za odpovědi k tomuto krásnému stroji a doufám že se diskuze bude nadále rozvíjet. Tom    [tomm]   26.01.2009
Odpověď  V roku 1957 na strojárenskej výstave v Brne vystavovalo Výskumné vývojové stredisko traktorov v Líšni u Brna traktor v novej úprave. Pri tejto novej forme má traktor usporiadanie motora, spojkovej skrine, prevodovej skrine aj riadenie zhodné s pásovým traktorom. Odlišuje sa však konštrukciou podvozka. Podvozok pri tomto traktore tvoria dve pozdĺžne skrine umiestnené na pravej a ľavej strane. V skrini je umiestnený režazový pohon predných kolies. Predná časť podvozka je odperovaná torznou tyčou, zatiaľ čo zadná je otočne uložená na zadnej osi traktora. Riadenie traktora sa uskutočňuje dvoma spojkami, ktoré sa ovládajú dvoma pákami. Na pripojenie pracovného náradia má traktor predný ťažný hák, zadný záves pre prívesy, výkyvný záves pre hospodárske náradie a navijak Z-65. Traktor má päť rýchlostných stupňov dopredu, a to od pojazdovej rýchlosti 2,88 až 21,48 km/hod a jednu spiatočnú rýchlosť 3,84 km/hod. Ťažná sila traktora na háku pri rýchlosti 2,8 km/hod je 3200kg, celková váha traktora asi 4100 kg, z čoho na predné kolesá pripadá 2300 kg, a na zadné 1800 kg pri statickom rozdelení váhy.

Toto je text, ktorý som odpísal z knihy Zetor Super kolesový a pásový vydanej v roku 1958 autormi Ing. Antonínom Andertom a Františkom Macháčkom, samozrejme v pôvodnom znení v češtine. Je to slovenský preklad. A tú fotku tomm toho supra ako sa škriabe na tú guľatinu si stiahol z nasetraktory.cz čo som tam tiež dal ja. Však.    [koro]   26.01.2009
Odpověď  Na tý kolový verzi DT-čka o který psal Miník něco bude,protože sám jsem v Bulharsku takové traktory viděl,bulhaři je vyráběli v ruské licenci,jezdilo to především v lesním hospodářství ale i s čelním nakladačem,kupř.v stavebnictví,zkrátka všude tam kde pásy dělali potíž.Jen se mi to zdálo jaksi menší než detéčko.Určite to ale bylo tomu supru hodně podobný(alespoň z dálky).Co se týče ruských traktorů skutečne první Stalinci byli licenční Caterpileři. Konečne mnoho ruských strojů mnělo za vzor americké protějšky.    [Otakar od Sedlčan]   26.01.2009
Odpověď  tech prispevovatelu s podpisem Pavel je tady vic kdyz si nekdo dava podpis ktery uz tady je zavedeny tak by se mel nejak odlisit a nevznikalo by nedorozumneni me se take stalo ze nekdo pod mym podpisem prispival a ne zrovna tak aby se mi ten prispevek libil tak to mam z vlastni zkusenosti    [slava]   25.01.2009
Odpověď  je to pravda,je to tým ze mozes pridat prispevok aj ked si neni prihlaseny(priznam sa ze to robim aj ja) skor by som bol za keby sa tu vytvorilo viac sekcii napr technicke problemy,foto len tak,odkazy na ine stranky,atd.. ked chcem nieco najst na 60 stranach trvá mi to aj 2 hodiny..aspon dat niekde hore cisla stranok...    [tony]   25.01.2009
Odpověď  Ted docela cumim,na tomhle foru je problem ze si nikdo nemuže zaregistrovat jmeno,když tohle forum zacinalo tak jsem napsal jmeno a ted koukam ze pod tim jmenem pise kde kdo ,tak vzdy u pocitace koukam co tam zas je a kdo to asi psal ,je asi zbytecne tam ted psat Pavel protože tim jmenem tu pise kde kdo.    [pavel]   25.01.2009
Odpověď  Omlouvam se vsem protoze se bavime o uprave pasoveho supra 35 s kolovou upravou¨,Takze mi unikla pointa protože misto pasu jsou tam nosniky s koly.85 % pasovy traktor.    [pavel]   25.01.2009
Odpověď  Pavle ruské pásáky ale doopravdy vychází s Caterpilerů.    [Dan]   25.01.2009
Odpověď  Klid hoši,Pavlovi jaksi uniká pointa.Bavíme se o kolovém Supru 4X4 né o pásácích Pavle!    [Kratochvíl Jan]   25.01.2009
Odpověď  Pavel ale ja som nehovoril o klasickom pásovom DT ale o kolovom s usporiadaním pohonu ako super 4X4 ,podvozok bol úplne iný,veľmi podobný tomu Supru,len zvršok bol ako DT.    [miník]   25.01.2009
Odpověď  Niektorých vyrývačov sa ozaj nedá pochopiť    [ze slovenska]   25.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  V pravo je videt cast podvozku DT 54    [pavel]   25.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevim obcas mi to tu pripada co odkaz ze slovenska to perla.    [Pavel]   25.01.2009
Odpověď  To bylo asi hodne davno ,protože super pasovy vychazi z koloveho,maj i stejny obal rozvodovky jen usporadani je jine ,nema diferak ale stranove spojky , takze podobnost s DT je asi jako caterpilarem.    [pavel]   25.01.2009
Odpověď  Zdravím,zaujali ma Vaše príspevky a spomenul som si že podobný traktor som obdivoval asi pred 25 rokmi u nás.Vlastnily ho Rusi a používali ho na svojom hospodárstve pri letisku Tri Duby pri Sliači.Ten traktor mal základ DT asi 54 a systém pohonu presne ako opisuje Monty,od zadných kolies masívne reťaze na predné(zaujímavé neboli vôbec kryté len chránené akousi lyžinou),riadenie ako štandardná DT stranovými spojkami a brzdami.Nikdy pred tým ani potom som nič podobné nevidel ani na obrázku.    [miník]   25.01.2009
Odpověď  taky si myslim ze je to nejaky vtipalek pochybuju ze se naky dochoval    [slava]   24.01.2009
Odpověď  že mu veřite ,protože v zadnem muzeu se nedochoval tak by nebyl problem ho do muzea prodat klidne za 70 tis,ale ten clovek se jen bavi a bude vas tahat za nos a email na sebe neda.    [pavel]   24.01.2009
Odpověď  cus honzo mas ho jeste dam ti za nej 13 kc za kg tak dej prosim vedet dik    [luksa]   24.01.2009
Odpověď  honzík:Jestli ho máš, tak Ti dám 10Kč/kg tolik ve šrotě nedostaneš.    [Martin Kursa]   24.01.2009
Odpověď  taky si myslim    [slava]   24.01.2009
Odpověď  zas nejaky provokater co ho nenabidne jen ceka na reakce    [petr]   24.01.2009
Odpověď  muj děda ho má ve stodole zaházeny haraburdím ale je prý nefunkční už uvažoval že ho dá do šrotu ale ted prý málo platí    [honzík]   24.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za postřehy, přidávám ještě jedno foto k diskuzi.    [tomm]   24.01.2009
Odpověď  Je to presne jak pise monty,byl vivinut pro lesnicke prace prestavbou pasove verze zetoru 35,kde misto nosniku na pasy byl jiny ,primo byla pohanena zadni kola a pres retezova kola od nich predni kola,podvozek byl ale vic namahan než u pasove verze ,tak bylo vyrobeno jen par kusu jež byly osazeny lesnim navijakem.    [Pavel]   24.01.2009
Odpověď  Můj názor je,že to je pouze úprava pásové verze ,pohon musí být na všechny kola (dovedl bych si představit řetěz mezi předním a zadním kolem) a použití pouze na nezpevněným povrchu.
Vzor bych hledal v cizích strojích ze stejné doby.    [monty]   23.01.2009
Odpověď  S tím pohonem jsem to nedomyslel-jedno hnané kolo by s tím fakt neotočilo.Ale to řízení bude podle mě pásákový-spojka a brzda na každou stranu.Pochybuju že by to tenkrát honily hydromotory jako UNC.Možnost změny směru otáčení pravých a levých kol nezávisle a tím možnost točení "na fleku" to podle mně nemělo takže manévrování asi nebylo tak jednoduchý a namáhání pohonu větší než u pásáku.Ale třeba podceňuju konstruktéry,taky nic podrobnějšího nevím.    [Širda]   23.01.2009
Odpověď  no ved práveže by to nič nespravilo a je to akosik proti logike ak by spravili takuto modifikaciu ked by to nebolo 4x4...je niečo uplne ine ked su tam pasy ale takto to funguje ozaj ako petr spomynal nam všetkym dobre zname UNC Detvan    [melon]   23.01.2009
Odpověď  Pro Supráky!!! Pokud máte zájem o štítky čí nápisy na vaše stroje, mrkněte na naši stránku www.zetor25dily.ic.cz    [Radek]   23.01.2009
Odpověď  Má to stejný systém řízení jako dnešní malé ,,smykově,, řízené nakladače(Bobcat).
Kdyby to mělo pohon jen zadní nápravy tak bude kolo jen hrabat a nic nebude dělat natož aby zatočil.    [Petr]   23.01.2009
Odpověď  ja jsem zase cetl ze ma pohanena vsechna kola    [slava]   23.01.2009
Odpověď  To není 4x4,hnaná jsou jenom zadní kola.Je to původně pásový Super a taky se tak řídí.Jestli se to dostalo dál jak k prototypu,nevím.    [Širda]   23.01.2009
 Přidat odpověď   (35) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006