MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301963 příspěvků |7294 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 19.9.2019 00:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Řez originál komínem u Z 25


 Chlapi, kamarád mi udělal perfektně vypadající komín, přesně jako originál, ale asi má špatný vnitřek, protože strašně hvízdá. Trubka, která vede dole do tlumiče a nahoře z tlumiče je vlastně jeden kus, který není uvnitř tlumiče přerušený, jen jsou v ní vyvrtané díry, aby se kouř dostal i do obalu tlumiče. Může mi někdo popsat, jak to má být správně? Částečně to řeším drátěnkou nacpanou do prostřed komína, takže kouř pod drátěnkou jde dírama v trubce do obalu tlumiče a nad drátěnkou zpět z tlumiče ven. Je to účinné, komín nahvízdá a je podstatně tišší, ale drátěnka tam dlouho nevydrží, rozžhaví se a vylétne z komína. Nechci ji tam dávat, mám strach, abych něco nazapálil. Jak mám komín upravit? Je jinak pěkný a bitelný.    [Lukáš]   06.07.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  ahoj taky jsem si kdysi delal vyfuk na domaci trakturek a pouzil jsem na nej hasicak a dve trubky vstupni jsem protahl az skoro nahoru a vystup zase az skoro ke dnu uvnitr byli sikmo abych je mel venku uprostred a tlumilo to vyborne    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2009
Odpověď  Zkoušel jsem projet ČZ 175 bez tlumiče výfuku, jen s kolenem, dělalo to strašný kravál ale ztratila výkon, obvzlášť u závoďáků se s tím laboruje, dvoutakt je na to citlivý.
U Zetora to valný vliv nemá, jeden traktorista co se Z 25 kdysi jezdil, říkal, že jeden čas nebyly tlumiče k dostání vůbec, tak jezdili bez nich a prý to velký kravál nedělalo, u Z 25 A mám jen obal tlumiče a jezdí to dobře.    [Martin Kursa]   21.07.2009
Odpověď  pionier bol dvojtakt tzn ze ked isiel piest dole zozadu do valca natlacil vzduch zmiesany s benzinom v karburatore a tym istym tlakom vytlacil spaliny ..potom stlacenie vybuch a zas dokola..sanie a vyfuk na jednu dobu....25 a štvortakty vo vseobecnosti maju aspon dva ventily..teda nasanie vzduchu cez saci.. stlacenie vstrek nafty vybuch..a vyfuk pri otvorenom vyfukovom ventile..teda sanie by z odporom spalin vo vyfuku nemalo mat ziadny suvis...asi len cim vecsi odpor vyfuknutych spalin tym mensi vykon...uf ale som saq vypisal.. ak sa mylim tak ma opravte..    [tony]   21.07.2009
Odpověď  Mám prosbu na strejdu. Můžete mi na můj email lukaslejtnar@seznam.cz poslat svou emailovou adresu? Poslal bych vám tam nákres komína jak jsem pochopil vaše vysvětlení. Sem to bohužel nejde dát, když to není ve formátu .jpg. Potřebuju jestli byste mi řekl, jestli jsem vás dobře pochopil. Díky    [Lukáš]   21.07.2009
Odpověď  Chlapi, moc díky za názory a rady. Myslel jsem, že mezi sáním a výfukem musí být určitá rovnováha. Sací filtr má přece určitý odpor, proto i výfukové plyny by měly být brzděny, jinak se motor "vyplachuje" výfukem a má pak chudou směs.Vykuchávali jsme pionýrům výfuky, ale až pak jsme zjistili, že to sice řve, ale nejede. Jednou mi upadl u osobáku výfuk hned u motoru a nemohl jsem vyjet ani mírný kopeček do garáže. Nevím, jak je toto konstruované u Z25, možná tam žádný nasátý vzduch, který je určený ke stlačení ve válci do výfuku neuteče. Může mi to někdo vysvětlit? Je fakt, že traktor mi teď docela pěkně jede, ikdyž komín bez jakýchkoliv přepážek píská. Z fyziky je ale jasné, že když tam dám přepážku, kde bude součet průměrů vyvrtaných děr plus součet děr z trubky do tlumiče stejný jako průměr samotné trubky, zvuk se asi změní, ale plyny můžou unikat stejně velkou cestou. Vysvětlete mi to prosím někdo, jistě se tu najde odborník. Díky    [Lukáš]   20.07.2009
Odpověď  Originál tlumič Z25 je tvořen děrovanou trubkou bez žádných překážek. Pouze mezi touto trubkou a obalem jsou dvě děrovaná mezikruží. Připadná další tlumící přepážky jsou pouze na úkor výkonu.
Tlumič je koustruhován aby výfukové plyny vylétly ven bez jakéhokoli odporu.    [petr]   17.07.2009
Odpověď  Pokud mohu přispět trochou svých znalostí k navozenému problému s Vaším komínkem na Z 25,tak asi tolik.Výfuková trubka vedoucí celím tlumičem výfuku by měla být alespoň dvakrát přerušená záslepkami a tlumič se třemi přepážkami.Splodiny které přijdou se zběracího potrubí by ve výfuku měli narazit na překážku a perforací výfukové trubky protéct do tlumiče,perforovanou přepážkou v tlumiči jelikož narazý na plnou přepážku zpět do přerušené výfukové roury a odsud přes perforovanou přepážku do výfuku a ven.Zaslepení výfukové roury a tím nenarušení jejího vystužení docílíte vložením a bodovým přivařením 2-2,5cm dlouhým odřezkem plné kulatiny odpovídajícího vnitřního průměru výfuku.Takže pro upřesnení potřebujeme 2x přerušit výfukovou rouru,2x děrovanou přepážku a 1x plnou přepážku navlečenou na výfukovou rouru a dobře přivařenou na tlumič výfuku aby se po čase neutřásli a nedělalo to při zhasnutí motoru cink,cink.Já osobně doporučuji nepodceňovat význam přepážek ve výfuku,slouží částečně i jako jiskrolap.Vyzkoušeno jak na nákladních tak na osobních autech a fungovalo to.Pozn.:Při navrtávání perforovaných přepážek vycházet přibližně součtu cm2 vrtaných děr v přepážce a díry v rouře výfuku.    [strejda] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.07.2009
Odpověď  To není špatnej nápad, ani jsem nevěděl, že skelná vata je nehořlavá. A když už to budu mít rozříznutý, nestačilo by jen vykuchat kus - dejme tomu 10cm - tý děrovaný trubky a svařit obal tak, že by do něho vedl ze spodu kus trubky, pak se plyny rozplynuly v obalu a nahoře byl zase kus trubky, kterým půjde kouř ven? Jestli to někdo tak máte, napište prosím svůj názor.    [Lukáš]   13.07.2009
Odpověď  mel jsem stejny problem,ten co tam byl jsem si prejel, a tak se podle toho udelal novej.Ten piskal, ze se to nedalo poslouchat.Takze jsme kolem ty derovany trubky dali skelnou vatu,nepiska,ale je hlucnejsi....    [david]   12.07.2009
Odpověď  Tak by měl origoš vypadat,jen na tý děrovaný trubce jsou ještě mezikruží(taky vrtaný),tušim čtyři,nebo pět kusů.Při ubrání plynu by hvízdat měl..    [David]   06.07.2009
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006