Dobrý den Už 40 let vlastním zetor 15.Nedávno došlo k vylámání zubů na rozvodovém kole.
Chci se zeptet jestli se někomu nestalo něco podobného a jestli někdo neví kde toto kolo sehnat
nebo nechat vyribit. S pozdravem Vojta [Vojta s] 25.07.2009 Přidat odpověď |
| Stupně se měří špatně. Mám digitální úhloměr z lidlu a různě jsem nastavoval pravítkama roviny od závaží přičítal 90 stupňů a měřil vzhledem k bloku motoru. Dělá se to špatně a ruce jsou při tom černý jak uhel. Vůbec mi to ale nevycházelo podle diagramu časování v knize pana Lupoměcha. Buď mám nějakou divnou vačku, nebo blbě měřím. Je mi divné, že když přidám na tom regulačním šroubu u vstřikovacího čerpadla větší vzdálenost, tak už to začne narážet na doraz v čerpadle, že se prohýbá příruba čerpadla. Když trochu uberu, tak to bouchne jen občas, sotva se to točí a čoudí to. Rozdíl mezi narážením do čerpadla a tím, že už to nejede je asi dvě otáčky na regulačním šroubu. Ventily taky střihají jinak, než je uvedeno v diagramu. Asi si stupně vyznačím na řemenici u chladiče a změřím to pořádně. V zimě na to bude čas. Chci vyměnit chladič a ložisko spojky. Nevíte někdo, kde sehnat ten grafitový kroužek? Dík [Petr] 14.10.2017 |
| Ještě mě tak napadá že ten otisk výfukového ventilu může být když použiješ dekompresor tak pootevřeš výfukový ventyl tak bych prověřil nejdříve to, nebo stačí nečistota popřípadě přidřený vantyl ve vodítku a otisk je na světě. nemusí být nutně posunutý rozvod [novotny] 01.09.2017 |
| Ještě než to rozebereš jak jsi změřil tech 18 stupňů? [novotny] 31.08.2017 |
| Ahoj rozvodová kola u zetoru 15 jsou vzadu,tudíž traktor rozpůlit demontovat spojku, setrvačník,a zadní víko motoru. [novotny] 31.08.2017 |
| Dělala se na Z15 hlava, výbrus válce a nový píst. S ničím jiným se nehýbalo. Kliku nechal děda nachromovat a vybrousit před 30 ti lety. Čep a ojniční ložisko má sice po obvodu dvě drobné drážky od nějakého bordelu, ale je krásně kruhový, nemá opotřebení do oválu, a vůli na ojničním ložisku jsem nezpozoroval, tak jsem to zatím nechal. Nevíte někdo, zda je nutné vyndat setrvačník, a rozebírat ze strany setrvačníku, když chci změnit postavení rozvodových kol? Nebo jdou vačky a rozvody rozebrat odpředu a motor se nemusí oddělávat od převodovky? [Petr] 29.08.2017 |
| Ahoj výbrus jako válec s pístem nebo i klikovku, nemněl jste sundaný setrvačník a zadní výko? Na rozvodových kolech by měly být značky ale počítejte s tím že to bylo asi ,,milionkrát'' zozebraný tak tam značek muže být víc nebo nečitelné [novotny] 18.08.2017 |
| Dobrý den Nechal jsem opravit hlavu a udělat výbrus na zetoru 15. 35 let se s ním jezdilo a ničím jiným jsem nehýbal. Nyní řeším časování ventilů. Vstřik jde nastavit max 18 st a má být 28 st. Když vyšroubuji víc stavěcí šroub, začne píst v čerpadle narážet na něco v čerpadle. Na starém pístu byl vyklepán otisk výfukového ventilu cca 0,4 mm hluboko. Sací ventil otvírá přesně v horní úvrati. Myslím, že je to nějaké posunuté - zpožděné. Je na rozvodových kolech nějaká značka, podle které by se dalo zkontrolovat nastavení kol? [Petr] 17.08.2017 |
| Ahoj. potřebuji poradit, nevím jestli má správně na zetoru 15 sestavená rozvodové kolo a kolo na klikovém hřídely. Je tam nějaké značení nebo postup jak nastavení provést. Děkuji [Filip] 22.10.2012 |
| Dobrý večer, poprvé jsem tento problém řešil asi v roce 1975, podruhé pro někoho z inzerátu asi v roce 1988. Ozubené rozvoDové kolo je ze šedé litiny...je to nevhodný materiál pro toto konstrukční řešení. Použil jsem kotlový plech, případně tzv. kulatinu, problémem je pouze vnitřní kuželová díra...musí to být dobře nalícované + ozubení. Mohu zajistit dle vzoru za cenu do 3 000 Kč...1 hodina práce tzv. odvalovky obnáší cca 600 kČ. mÁTE-LI ZÁJEM, OZVĚTE SE A SDĚLÍM PODROBNOSTI. s POZDRAVEM Navrátil st. 607/180037 [Petr Navrátil] 11.09.2011 |
| Úžasný! [Josef K.] 28.07.2010 |
| Velká pochvala. Poslední fotka je moc pěkná. [Tom] 28.07.2010 |
| Moc pěkný [Ivo Z25A] 15.07.2010 |
| Zdravim,koukám na ty Vaše nádherné stroje a chci se zeptat.Mám Z25 A po Go motoru včetně
čerpadla,vodní pumpy,hlavy prostě traktor kompletně pojízdný ale chybí mu lak a eletrika.Z důvodu
nové práce mi na toto již nezbyl čas.Proto se ptám jestli Vy nebo nékdo jiný ,známý,nedotáhl GO do
konce.Za toto dokončení bych nabídl kopletní Z25 vhodný na repas.Děkuji za informace.S pozdravem
Zdenek.Můj tel.776 801656.Díky [Zdeněk Slonek] 16.05.2010 |
| Arad a tony -díky za pochvalu! [Vojta s] 27.04.2010 |
| KRÁSA!!! [Arad] 25.04.2010 |
| pochvala.. [tony] 25.04.2010 |
|  A tady před týdnem při práci. [Vojta s] 25.04.2010 |
|  Takže skoro hotovo zbývají dodělat přední kola vlastně už jen čekáme až přídou pneumatiky. [Vojta s] 25.04.2010 |
| K dnešnímu dni zbývá dodělat přední masku kapotu a přední kola.Takže brzy už snad bude hotovo. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  Následovala základní barva a pak finální zelená. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  Pohled do převodovky. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  No a potom vše pěkně obrousit a oškrábat. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  Následovala oprava vytlučeného uložení vačkové hřídele.Pravděpodobné příčíny vylámání zubů.Díru jsme
"vystrouhali"takovým přípravkem o tolik aby bylo možné do ní narazit slabostěnné
pouzdro. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  Zdravím Tak jak sem už říkal při čekání na ozubené kolo jsme začali s renovací.
Nejprve jsme museli traktor rozpůlit aby šlo ono kolo vytáhnout ven. [Vojta s] 30.03.2010 |
|  Tady jak to vypadá vevnitř. [Vojta s] 16.03.2010 |
|  Zdravím Po delším čase sem zpět,kolo je opraveno(vyříznutím vylámaných zubů,vsazením nové
části a přefrézováním na odvalovačce).Traktůrek tedy můžeme zase pomalu poskládat do hromady.Při
čekání na opravu kola sme ale nezaháleli a pustili se do renovace o tom zase příště. [Vojta s] 16.03.2010 |
| To druhý kolo co je na klikovce je železný.Takže no problem. [Vojta s] 09.08.2009 |
| zelezo s litinou se neschodnou jedno z toho se bud vic opotrebovavat [slavek] 05.08.2009 |
| Děkuju všem za rady,doma jsme se shodli že nejlepší bude nechat vyrobit nové kolo z železa.Pořád ale
platí kdyby někdo náhodou na to kolo narazil nebo ho měl doma a mohl ho postrádat tak bych ho
koupil. [Vojta s] 03.08.2009 |
| takové kolo ti udělá každej obraběč, kterej má odvalovačku, jako materiál bych volil 16420 [500ohc] 30.07.2009 |
| kdyz mas moznost to presne vyriznout a vsadit do kola tak bych to tak udelal a nevaril radeji bych
to natvrdo spajel mosazi [slava] 28.07.2009 |
| Jestli znáš nějakyho soustružníka a frézaře tak si to nech vyrobit nové ze železa.(Neuškodilo by to
cementovat a kalit) Svařování litiny v namáhaných místech bych moc nevěřil. Svařit litinu je umění. [Marek] 28.07.2009 |
| jESTE JEDNODUSEJI,nech ho navarit a zaroven nech udelat na jine misto novou drazku na klinek,presne
umistenou na zuby jako ta stara,pak ho jen otocis jinam kde neni obehane a nebylo tolik namahane a
pokud vymezis zubovou vuli jak ma byt tak to vydrzi. [Petr] 27.07.2009 |
| No,já myslel že bych ho nejdřív skusil sehnat.Co se týče toho naváření mám doma tohle kolo ještě
jedno jenže s tím samým problémem.S ohledem na to že to místo je asi namáhaný,vymyslely jsme že by
bylo lepší vyříznout takovej segment s těmi asi 5 zuby z druhýho kola,vsadit a zavařit,(na drátovce
v práci by mě to vyřízly bez problému). No a jak se to stalo?Asi před čtrnácti dny při
obracení sena v tom začalo něco ramplovat.Myslely sme že to je ložisko vpředu na vačce,po rozdělání
ložisku nic nebylo.Ale ložisko je tam v takovym kroužku a ten je nasazen do bloku motoru a na
osazení přitlačen víčkem.A ten kroužek byl vyhrkanej na průměru z dolní strany asi o 0,75mm.Po
opravení sem nastartoval,ramplovalo to stejně a po chvíli se ozvala rána,to jak se srazil píst s
ventilem.Asi vám je jasný co byla příčina.Po prozkoumání zubů jsme zjistily že 2 zuby jsou vyštípány
a oleštěny a v tomhle místu se to po čase prostě protočilo,tím pádem šel píst proti ventylům a
vylomilo to ještě 3 zuby. Co vím se tohle stalo vícero lidem asi je to místo na kole dost
namáhaný a někdy se stane že to prostě uletí. [Vojta s] 26.07.2009 |
| tak tohle poskozeni bych si troufl opravit i doma a to takhle vyvarit alektrodou na litinu za
studena pak navar stocit na soustruhu udelat si z plechu dve sablony zubu stahnout je proti sobe na
navar a vybrousit [slava] 25.07.2009 |
| Těžko budeš shánět. Nech opravit, jde to.. Znám fakt šikovnýho chlapa, kterej už dělal lecjaký zuby
a chodilo to nádherně.. Jak se ti to stalo?? samo od sebe asi ne co?? [Radek] 25.07.2009 |
| Zdravim, pokud to není nijak extremě namáhané, tak by se asi dalo dovařit a vybrousit. [megabeda] 25.07.2009 |
|  Jedná se o tohle kolo. [Vojta s] 25.07.2009 |
|
|