MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316553 příspěvků |8219 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraniční | Diskusní téma 5.12.2024 22:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Norton Commando


 Zdravím všechy příznivce klasiky. Tak se mi to po dlouhém pátrání, schánění, šetření atd povedlo a Commando je doma. Dovoluji si založit nové téma, tento motocykl si to jiste zaslouží. Můj krasavec je Roadster z roku 1970, údajně policejní model v lehké Caferacer úpravě, týkající se jen řidítek a sedla. Původní díly mám, ale zatím to vypadá že zůstane takto. Nádrž, kastlíky a kryt sedla jsou přalakovány, ale zbytek je v krásném původním stavu s patinou. Jede jako z praku ale se svou muší vahou 65 kg mám zatím trošku problém se startováním:) To se ale poddá..chce to ten správný grif. Zvuk neskutečný. Byl bych rád, kdyby sem majitelé sem tam napsali třeba nějaký postřeh, zkušenost atd..díky:)    [Arpi]   20.04.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  a k cemu mne bude na motorku 300 sroubku ? :-)    [Free]   23.11.2017
Odpověď  Jste docela boháči kupovat palcový spojovací materiál v Čechách radši si koupim 300 šroubů na Triumph spitfire z anglie a vyjde mě to i s dopravou na cca 1200,-    [Honza]   23.11.2017
Odpověď  tak hlava je dole unc/unf tam nejsou nejspis tam sou palcovy whitworth ale jde to sundat i s beznym naradim jen tri srouby z vrchu sou rozmerove neco kolem 13,5mm na ty sem musel vyrobit specialni klic to samy na sroub zespodu valcu co drzi hlavu.
free    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2017
Odpověď  chystám se sundat hlavu na commandu nevíte někdo jaké sou použity matice a šrouby jestli unc-unf nebo whitworth? abych si pořídil správné nářadí?díky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2017
Odpověď  http://proprumysl.cz/matice-sestihranna-pojistna-u nf-3-8-pozink/

tady sem bral po par kusech    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2016
Odpověď  Diky,tam jsem se dival,ale maji uvedeno ze prodavaji jen po 100 kusech.Prodavaji i po jednotlivych kusech?    [cafe racer]   25.12.2016
Odpověď  http://eshop.killich.cz/matice-3-8-24-bez-pu-unf-d in-934-02060096001

ja kupoval zde    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2016
Odpověď  Kde v CR nakupujete unc a unf spojovaci material?    [cafe racer]   25.12.2016
Odpověď  http://www.ebay.com/itm/162286048872


je to na commando? vyzná se nekdo v značení dílu podle tech katalogových čísel sem to nějak nedokázal dohledat
Díky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  pumpa    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mně začla téct pumpa na commandu na př. brzdě, objednal sem díly z GB a provedl repas časová náročnost cca 2h a cena 500kč i s poštovným kdyby někdo potřeboval přikládám pár fotek    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Odpověď  No nejsem odborník ale radiálně se to nezdeformuje protože to bude přesně nasazené na bubnu a pokud se to zdeformuje ve směru osy tak to se stejně pak srovná společně se svary na soustruhu. Na starších anglických moto kde rozeta s bubnem není tak lehko s sehnání se to tak dělá. U commanda teško říct jestli vyjde líp to za cca 2500 včetně dopravy koupit nebo to nechat udělat..záleží na tvých možnostech.    [Arpi]   09.09.2016
Odpověď  bohuzel retezovka je ko kdyz vemu za plyn tak mne poskakuje retez po rozete a zuby jsou ohle stim navarenim sem taky premyslel ale nevim jak to udelat aby se to neskrutilo az to budou varit    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2016
Odpověď  https://andover-norton.co.uk/en/shop-details/15958 /brake-drum-sprocket-cush-drive-42-tooth    [Arpi]   08.09.2016
Odpověď  Andover nebo Norvil. Ale je to drahé, je to zároveň brzdový buben. Nestačilo by vyměnit řetěz a kolečko? Nebo třeba by šlo stočit z rozety starý věnec a udělat a navařit nový..    [Arpi]   08.09.2016
Odpověď  nemáte někdo praktickou skušenost s replikou rozety na commando? budu potrebovat vymenit komplet řetězovku a nerad bych šahl vedle na nějakou shitovou repliku.
Diky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2016
Odpověď  tak stefty sem vyrobil nove palcove s jemnym zavitem prvni jizda ok uvidíme jak to bude casem.    [Free]   27.08.2016
Odpověď  Norton clubu dám zadarmo samolepky Norton club kdo se ozve včas než to hodím do popelnice s ostatním značkovým materiálem    [argus]   26.08.2016
Odpověď  Zdravím pánové, vidím, že se to tady Commandy hemží, nepřemýšlí někdo o prodeji? kdyby ano, pište na schwarzwolf@schwarzwolf.eu
dík, M.    [Labi]   26.08.2016
Odpověď  Loctite 603 by to zvládlo, ale povoluje se teplotou 100 až 120 stupňů. Takže u šteftů karburátoru nevím..    [Honza l]   12.08.2016
Odpověď  Tak to ti asi nic jinýho nezbyde než ten locktite tam dát. třeba je nějakej spešl na hliník..zapátrej.    [Arpi]   12.08.2016
Odpověď  cuz no prave ted se mne povolily srouby co drzej karburatory a ty priruby k hlave problem u myho stroje je ze nakej blb prerezal vsechny zavity na metrycky ale klasicky stoupani ne jemny takze se mne porad vse povoluje vsude mne prosakuje olej protoze nemuzu dotahnout srouby abych nestrh ty srouby co sou prerezany. kde to jde menim za puvodni palcovy, hlavu nechavam na zimu chci se jeste trochu projet.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2016
Odpověď  Já zajišťuju jenom ty šrouby, u kterých by hrozil průser kdyby se povolily. Např matici na altíku a na spojkovém koši apod. Do hliníku jsem ho lepidlo nedával. On má Norton všude jemný závity, který drží dobře. Co máš konkrétně na mysli? Sundal jsi tu hlavu?    [Arpi]   12.08.2016
Odpověď  zdravím zajišťujete šrouby na nortonu lepidlem? doporučíte nějaké aby se třeba pak při demontáži nevytrhal zavit když je to povětšinou v hliníku. díky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2016
Odpověď  Argus nevim co tim myslis. specifikace jsem si nasel a je to olej urceny specialne do vzduchem chlazenych motoru s vyssim zatizenim a vysokym bodem vzplanuti coz doporucuji na anglických forech na Nortony.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2016
Odpověď  Nevhodné API dodržuj návod výrobce a nebo se pak nediv    [argus]   25.06.2016
Odpověď  Nevhodné API dodržuj návod výrobce a nebo se pak nediv    [argus]   25.06.2016
Odpověď  ted davam motul skousel sem syntetiku a ted mam mineral rozdil sem nepoznal motor je překroužkovanej nic nemlati ale spotreba pri cene 250 za litr celkem dost už mam najeto necely 3tis km. pocitam tak 5tis za sezonu,    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2016
Odpověď  ještě..co tam liješ za olej? jestli nejdostupnější castrom actevo 20w50 tak přejdi na nějaký classic a nejlépe hustší.. Třeba penrite 25w70 nebo nějaký monograde 50    [Arpi]   24.06.2016
Odpověď  To by podle mě teda chtělo ne jen hlavu (vodítka) ale i válce, minimálně překroužkovat. V hlavě by možná stačilo doplnit (vyměnit) gufera na vodítka. Jde o to kolik km najezdíš a kolik do toho chceš dát. Kompletní GO by byla dost drahá a musel bys to taky dlouho zajíždět..Pak je taky otázka kdo by to dělal. Fachmanů co to udělají dobře ubývá a kolikrát taková rychlo GO pro výdělek je spíš ke škodě. Další věc je, že u Commanda dle manulálu můžeš kliku brousit jen dvakrát a válce myslím třikrát... Já dolívám asi tak litr na 1000 a jezdím. GO budu zvažovat až ztratím kompresi, bude to mlátit apod..    [Arpi]   24.06.2016
Odpověď  zakouří když mu naložím, pri studeném startu ani ne. cca o,7l na 500km možná víc.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2016
Odpověď  a kolik tak dolíváš? Kouří to při jízdě? nebo po studeném startu po delší odstávce?    [Arpi]   23.06.2016
Odpověď  zatím to maká dobře najeto asi 500km. baterka drží. spís mně vadí spotřeba oleje asi budu v zimě dělat hlavu. pořád musím kupovat olej něco veme motor něco uniky.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2016
Odpověď  Tak pak někdy napiš jak ti to s tím funguje...    [Arpi]   20.06.2016
Odpověď  tak to vypada ze stroj je osazen 3f alternatorem koupil sem toto rele tak až čas ukaže jestli to byla dobra volba
http://www.sparesforclassicmotorcycles1.co.uk/soli d-state-three-phase-rectifier--regulator-ww10124w- 971-p.asp    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2016
Odpověď  Ale kolikafázový..to nevím..zapátrej na zahraničních fórech. Já chodil na accessnorton.com ale to nějak nevalí..    [Arpi]   27.05.2016
Odpověď  Rotor alternátoru je hliníkový se zalitými permanentními magnety    [Arpi]   27.05.2016
Odpověď  nevim jestli se delaly obe verze ale v knize sem nasel ze ma pernamentni magnety    [Free]   27.05.2016
Odpověď  Ještě je otázka jestli Commando má pernamentní magnety nebo buzenej altík, bacha na to.    [Katana]   26.05.2016
Odpověď  zdar draci poradi někdo jaky je v commandu alternator jestli 3 fazovy nebo jedno? potreboval bych koupit dobijeci rele a to musim vzit podle alternatoru. diky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2016
Odpověď  Dobíjení je na tomto zapalování nezávislé. Nejsem teda expert na elektro. Já mám boyer zapalování ale dobíjecí soustavu původní se zenerovou diodou. Boyer funguje super ale musí být dobrá baterka. Bez baterky sice jiskru vytvoří jako např VAPE ale nefunguje regulace předstihu a předstih nechává maximální. Takže to strašně kope při startování. Jednou jsem se s tím strašně natrápil a týden z toho kulhal :)    [Arpi]   11.04.2016
Odpověď  ok diky pod nadrz sem jeste nekoukal. rele uz mam taky elekronicke .    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2016
Odpověď  na 99proc Boyer. Pod nádrží máš tzv černou skříňku na které je napsáno o jakou značku zapalování se jedná    [Arpi]   09.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  může mně někdo prosím napovědět o jaky tip zapalování se jedná ? děkuji    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2016
Odpověď  Taky mám motorku kde je řazení vpravo a brzda nalevo ale ani na chvilku mě nenapadlo že bych to předělával, buď to chci a naučím se s tím jezdit, a že to taky občas měním za stroje se současným ovládáním a nebo nic.    [Katana]   02.03.2016
Odpověď  honza diky za přispěvek k tematu :-)    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2016
Odpověď  komu není rady tomu není pomoci třeba je to opravdu levák    [Honza]   02.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci neblbněte,to je jak snažit se naučit leváka psát pravou rukou.Angličan má prostě řazení vpravo a kdo není jelito,tak opravdu za 10 minut jízdy už řadí bez přemýšlení.Tady je můj Roadster z roku 1970.    [beemer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2016
Odpověď  to asi ne kdyz to chytim k vnejsimu bude se klepani prenaset protoze tim vlastne spojim vnitrni a vnejsi ram na tvrdo pres ty tahla, si myslim ze by to melo byt chycene k vnitrnimu k nemu je chycen motor s prevodovkou a bude to stejne jako v originalu kdy se klepe motor s prevodovkou a stupacky a zbytek ramu je oddelen isolatikem    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2016
Odpověď  edit: a to je právě dle mě esteticky nevyřešitelné.    [Arpi]   28.02.2016
Odpověď  Právě naopak. vnitřní rám vibruje s motorem a to tak že moc. Ty to musíš chytit k vnějšímu rámu, který je izolován    [Arpi]   28.02.2016
Odpověď  monty ano o tom take premyslim jen se to musi udelat s ohledem na to ze ram je do motoru a prevodovky oddelen silenbloky a celek se klepe tudit uchyceni musi byt ne na ramu motorky ale na pomocnem, ramu v kterem, je na blokach motor s prevodovkou    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2016
Odpověď  a nenapadlo Vás udělat přepákování zvenku ? Prostě hřídel napříč přes motorku, dvě páčky a táhlo?    [Monty]   25.02.2016
Odpověď  a nenapadlo Vás udělat přepákování zvenku ? Prostě hřídel napříč přes motorku, dvě páčky a táhlo?    [Monty]   25.02.2016
Odpověď  jasny vsech tech detailu sem si vsiml neni to z hlediska strojariny zadny velky problem hridel se da vyrobit viko vyvlozkovat nejvetsi problem bych videl v vyvodu z vika prevodovky a to v tech komponentech ktere se lisi uvnitr. sem samozdrejme za svuj stroj rad a prednostne budu resit jine veci jako neprilis tlumici predni vidlice a nebrzdici brzdy :-)    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2016
Odpověď  Buď rád že máš úžasný stroj a zvykni si na to. MK3 commanda údajně nejsou tak dobrá. Jsou o dost těžší, startéry stejně nefungovaly a stroje z konce výroby prý nebyly moc kvalitní    [Arpi]   25.02.2016
Odpověď  V převodovce je toho víc. Ne jen to vnější víko ale i vnitřní víko. Je tam tyč která prochází skrz na levou stranu k primáru. Skříň primáru je úplně jiná, vyztužená a vyvložkovaná pro tu řadící tyč. navíc je řazeno přes ozubený převod. Asi aby jednička byla dolu.    [Arpi]   25.02.2016
Odpověď  arpi jo ta mk3 mne utekla byla moc pekna ale taky hned prodana jelikož sem strojař tak tohle beru jako vyzvu a časem si myslim že si bud zvyknu nebo se pustim do nejake upravy.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2016
Odpověď  jinak jsem koukal na prevodovky a lisi se jen nalitkem a otvorem na viku a hridelkou na ktere je pripevnena radicka primar ma pouze vyvrtany otvor jimz prochazi tycka ktera ja napojena na radicku a na druhe strane na vyvod z prevodovky. až budu mit čas podivám se na to podrobněji.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2016
Odpověď  Já si na to zvykal dlouho a pořád mám problém když přesedám z jiného stroje kde je to naopak. Ale opravdu se to dá. Předělat to jednoduše opravdu nejde. jedině vyměnit všechny komponenty co psal HM. Nedovolím si radit něco ve smyslu koupit japonce ale jediná jednoduchá varianta je prodat a koupit MK3 commando.    [Arpi]   25.02.2016
Odpověď  na kole jezdit umim, ale nikdo mně nepřesvedčí že si po 10metrech zvykne na obraceny razeni a brzdy kdyz sem do ted jezdil 20let obracene a prijde kryzovka tak proste slapnes a des na tlamu pac mysto brzdy si tam das kvalt.uvidime co ukaže praxe behem sezony    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2016
Odpověď  Ale zvyknout se dá proč ne já toho mám taky víc a je mi jedno jestli jedu na haryku nebo na triumphu jo a moje přítelkyně si na to zvykla po 10 metrech jízdy jinak ano předělat jde všechno musí být jiná převodovka držák převodovky stupačky primární kryt a i zadní kolo protože když si nebudeš muset dělat stupačky sám a použiješ originál tak ty jsou na kotoučovou brzdu což ty asi mít nebudeš suma sumárum cca 45000 kč když se teda nějaká převodovka sežene a že jich moc k sehnání není.A na kole jezdit umíš? Protože kolo má brzdy na řidítkách.    [HM]   25.02.2016
Odpověď  HM to je opravdu inteligentni rada možná lépe kdybys nás takových rad ušetřil. jinak asi to budu muset předělat už kvůli tomu že to možné je vzdyt ta sama motorka v verzi mk3 už to má přehozený a nevřím že kvůli tomu dělali velké zásahy do konstrukce. kdyby to byla jedina motorka na ktere chci jezdit tak si zvyknu ale tak to neni.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2016
Odpověď  Anglický stroj má řazení napravo a brzdu nalevo všechno ostatní není normální a nic nepředěláš jestli si to nepřehodíš ve svý hlavě tak si kup rejži.    [HM]   25.02.2016
Odpověď  neporadi. zvykni si :)    [arpi]   24.02.2016
Odpověď  poradi někdo s přehozenim razeni a brzdy na evropsky standart?
Díky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  Jendo ti poradím jestli chceš bílé značky nech si udělat štítek s hlučností a váhama na předek i zadek dost si to ulehčíš    [honza]   23.02.2016
Odpověď  neměl by prosím někdo scan techničáku kvůli přihlášení na bílé značky na 850ku děkuji    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  když jsme u toho děkovaní tak děkuji arpimu za trpělivost s mojí maličkostí a dotazy které jsem na něho směroval jistě jich na jaře přibude az moto vyrazí na silnici    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2016
Odpověď  Také nechápu to srovnávání. V době kdy jsme se trápily s nedokonalou 500 OHC, tak angličané jezdili mimo jiných i na H.R.D. Vincent. Tak jaké srovnávání, že? :-)    [J]   22.02.2016
Odpověď  Paráda, ještě jednou gratuluju. Jsem fanda anglie, musím ale říct že mě štve, že jen co se tu po dlouhé době někdo ukáže s Nortonem, místo gratulací a případné debaty o tomto krasavci to hned někdo spojí se srovnáním s 500OHC. Nechme toho, opravdu jsou to hrušky s jabkama. Už to tu bylo milionkrát a žádný další spor nepřinese nic novýho.    [Arpi]   22.02.2016
Odpověď  samozřejmě nelze srovnávat Nominátora s Jawou. I soudruzi v padesátých letech usoudili, že neumí vyrobit čtyřtaktní motocykl a tak ukončili výrobu a dovezli sem pár zastaralých anglických motocyklů    [Mirosk]   22.02.2016
Odpověď  Pěkný, ale kolik jich bylo vyrobeno? Pak ta cena je OK. Nevím jestli to lze srovnávat tímto s Jawou.    [v.]   21.02.2016
Odpověď  I já nakoupil v Dánsku, Ale Dominátora 99 po takřka původním majiteli za cenu cca 1/2 Jawy 500 OHC.    [Mirosk]   21.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak aby se to tu trochu obživilo moje commando letos zakoupené v dánsku    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Odpověď  Doporučuji nádrž vystavit do poličky a koupit plechovou. Stejně to tak dříve nebo později dopadne. Laminátové nádrže nemají rády moderní paliva    [Roadster]   31.03.2014
Odpověď  Mohl by mi někdo posloužit zkušeností,zda lze kvalitně opravit laminátová nádrž na Commando 750,je prasklá ve spoji laminát -plast a vyhnilá matice pro benzinový kohout,díky předem    [Norton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2014
Odpověď  Zdravím,pošli mi svůj mail,oskenuju Ti TP ,mám roadstar 750 model US 5/1971s bubnem    [NortonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2014
Odpověď  mira: chtělo by to poněkud podrobnější info. Nebo odkaz, kde by se člověk něco dozvěděl.    [Tom]   07.03.2014
Odpověď  Přepákovat na druhou stranu se to dá, vyráběly se převodovky s vývodem na druhou stranu, ale je to dost drahé a ke koupi jsou zřídka. Lepší je zvyknout si na to.    [Ládes900]   07.03.2014
Odpověď  Napiš    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2014
Odpověď  A co řazeni a zadni brzda da se to přepakovat.Děkuji    [olda]   06.03.2014
Odpověď  Můžu poprosit o víc info o tom podzimu? Dík    [Arpi]   18.02.2014
Odpověď  pánové vemte své nortony a poslední červnovou sobotu na balcarku .termín slavkova.a pak na podzim u angličana hotel drnholec.projíždka kolem palavy a konec lednice. co vy na to?ahoj mira    [mira]   17.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Se dvěma krburátorama to logicky musí jet líp. Taky z tohoto důvodu je z výroby commando osazeno dvěma karbecama. Sání je přímé a krátké a projeví se to hlavně ve vyšších otáčkách. Karburátory mají svou životnost. častý problém je hodně vychozené šoupátko a tedy přisávání vzduchu zhora kolem lanek. Když už to prostě nejde naladit a jsou prověřeny netěsnosti na hrdlech, doporučuju koupit za cca 6000 nové concentric premier a natryskovat. Kdo nechce ladit a nevadí mu neoriginalita, může koupit japonskou náhradu. Její výhoda je že má větší průměr..okolo 34 mm. Takže je to lepší než krmit commando jedním concentrikem. Elekronické zapálko např Boyer má oproti kladívkům jednu velkou výhodu - neustále stoupající křivku předstihu. Kladívka se v cca 2500 otáčkách odstředibě nastaví na jednu hodnotu ideálně 28 stupňů, kdežto elekronika pořád přidává a v 5000 kde je commandu nejlíp má ve správném nastavení 31 stupňů. Jsou i další alternativy - Lucar Rita, Pazon atd. Údajně na 850 je vhodnější Boyer, na 750 a 750 combat Pazon. Doporučuju prolést fórum access norton    [Arpi]   10.02.2014
Odpověď  elektronické zapalování sem měl taky a nakonec sem ho vyhodil a dal zpátky kladívka a byl klid    [Honza]   09.02.2014
Odpověď  Zapalko dal už anglán elektronický, takže v tom by to snad být nemělo (?). Při jízdě problém není, až na to že to občas střelí, jen při volnoběhu. Jinak moc děkuju.    [ládes900]   09.02.2014
Odpověď  Když jsem měl commando tak dva krbce se mi nepodařilo rozchodit vůbec tak sem svařil z varných kolen potrubí na jeden concentric dal ho tam a fungovalo to od začátku spíš se podívej jestli ti neodskakuje jedno kladívko vypadá to spíš na zapalování s jedním karbem budeš mít o problém míň a stejně to pojede jak prašivý    [Honza]   09.02.2014
Odpověď  Ahoj, chci se zeptat na vaše zkušenosti s karburátory Amal. Já mám na motu úpravu na jeden karburátor Amal, ale při volnoběhu to vypadá že jde na jeden válec, jakmile se rozjedu, tak motor jde normálně, jen to občas střelí do výfuku. Zkoušel jsem různě nastavovat bohatost, ale výsledek se nedostavil. Anglán mi dal i dva původní Amaly s přírubami, ale ty jsou dost hanebné. Zamýšlím kopit dva nové Amaly a dát je tam. Na polovině obrázků Nortonů ze zahraničí jsou jap. karbce, ale to se mi nechce dávat. Díky    [ládes900]   09.02.2014
Odpověď  Ahoj. Nikde nemohu najít k prodeji samolepy na nádrž a schránky v šedé barvě na Commando 850. Poradíte? Děkuji.    [scout] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Commando 750    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, hlásím dvě Commanda 750 z Liberce    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2014
Odpověď  Nádhera. Už jsem obdivoval na caferacer foru. Nechal bych tak jak je dokud pěkně jezdí..renovace a GO motoru sežere neskutečně peněz..    [Arpi]   06.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je muj Roadster,ac to mozna nevypada tak je pred renovaci.Motor ma natocenych 50tis mil,zere olej ale porad jede jak pila.    [beemer]   05.02.2014
Odpověď  No s bubnem je bez linek pripadne pozdejsi Roadstery jedna linka na nadrzi,na schrankach jenom napis Commando 750.850 pak ma dve linky 3mm silne a mezi nima 3mm mezera.Tady jsem dal nejake origo prospekty pro predstavu [url]http://ulozto.cz/xGWLhyNX/commando-zip[/url]
S tim technicakem to snad dopadne dobre,nejaky Nortonak me dnes napsal a nabidl pomoc.    [beemer]   05.02.2014
Odpověď  Máme Roadstera. Stejný typ jeko je na fotce, tedy stejné linky. Vím ještě o jednom commandu, které jezdí v JČ. Pán je ale Angličan, jeho žena z Čech. Zjistím jakou má SPZ a dám Ti vědět.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2014
Odpověď  A mas Roadstera nebo Interstate?Tam se linky lisi.To Commando na te fotce je tvoje?pises ze mas 75' a tohle ma buben.Tomu panovi z Hodonina z motorkari.cz jsem psal uz pred casem,ale zadna odezva a jiny kontakt na nej bohuzel nemam.    [beemer]   04.02.2014
Odpověď  BREEMER Nemohl by jsi mi ještě změřit šířku linek na nádrži a jak daleko mají být od sebe. Asi mají být ve stejné - šedé barvě jako nápis, že? Já mám na neoriginál laku dolepované. A nápis mám přelakovanou samolepku. Je to tak správné? Díky.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2014
Odpověď  BEEMER - Děkuji Ti. Pomocí Tvé rady - odstínů - jsem se se dostal na příslušné stránky. A k Tvému dotazu - bohužel nemám český ani žádný jiný TP. Ale teď jsem se díval na motorkáři.cz a je tam uživatel NORTON, který tam má fotky svého stroje s českou SPZ. Spoj se s ním. Možná by Tě pomohl.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2014
Odpověď  Ahoj,tady mas barvy v kterych se Commando vyrabelo>Grenadier red(Peugeot Talbot Cherry YAR054),Silver(Opel Silver 135),JPN Red(British Leyland Flame Red),JPN BLue(Rootes Ming Blue),Norvil Yellow(Renault Canary Yellow,Alpha Romeo Giallo Yellow),v zavorkach jsou ekvivalenty originalnich odstinu.
Mel bych prosbu na majitele Commanda 750 idealne s bubnovou brzdou a na ceskych znackach,chci prihlasit sve Commando,ale potreboval bych ofocenou zadni stranu ceskeho technickeho prukazu s technickymi udaji.Byl by nekdo ochotny pomoct?Diky    [beemer]   03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Nevíte kde bych našel informaci v jakých barvách se vyráběly Commannda kolem roku 1975? Díky    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2014
Odpověď  Arpi děkuji,ta elektrika tam je,ale zapojeni oleje ne.    [Hanz]   09.06.2013
Odpověď  Nahrál jsem na ulož to. Mělo by tam být vše co potřebuješ. http://uloz.to/xxUnNuW4/norton-heavy-and-light-twi ns-rebuild-manual-pdf    [Arpi]   30.05.2013
Odpověď  Dobrý den pánové a možná i dámy,sháním schéma zapojení elektriky a oleje na Norton Jubilee,nebo Navigátor,nevíte někdo?Dík.S pozdravem Hanz.    [Hanz]   29.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  45 rally Classic Bike "ALLA MEMORIA"letos opětovně uspořádám aniž bych ho dotoval jako v minulosti , dám jen svou práci s registrací,ubytováním a ev.pohoštěním majitelů klasických motocyklů. Na svůj záhumenek nás nikdo nepozval musíme si tedy oplocený pozemek koupit jako vše ostatní. propozice dostane každý majitel pokud si o ně napíše,dělám to pro Vás naposledy protože spoupracovníci jsou neboštíci a další možní nemají čas.    [argus]   29.01.2011
Odpověď  pěkná fotka..já v to velice doufám..    [Arpi]   25.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dokážeme se příští rok zase sejít na rally ClassicBike tedy sjed jen Bri-tie motocykly a ne si jen dopisovat ?    [argus]   25.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám zakonzervováno,nádrž jsem vyprázdnil aby biolíh neškodil a kdo chce vědět co vše nutno udělat k zimnímu spánku nechť napíše.Pokud se opravdu najde někdo kdo by opravdové klasiky pozval na potlachání ozvěte se.    [argus]   20.10.2010
Odpověď  Ozve se nějaký sedlák majitel klasika který nás pozve na mléko a ku stanování na záhumenku.Nebo myslíte že by se akce setkání jako před léty neměla konat?    [Martin]   13.10.2010
Odpověď  Kolegové..nevíte prosím náhodou o někom na jižní moravě, kdo má stroboskopickou lampu s kostrou + (anglie)? Mám na commandu bezkontakt Boyer. Šlape pěkně, ale výhledově bych rád nechal přeměřit předstih..díky    [Arpi]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá podložka pod filtr, zručný řemeslník jí udělá alwe asi ne levněji jak za 450,- na EBAY občas protože se to nejen na ostrovech u motocyklů používá.
Nezapomeňte taky na olej do vzduchem chlazených s odpovídající hodnotou SAE a API    [argus]   02.06.2010
Odpověď  Arpi můj email je g15csr@gmail.com posli mi tvůj at můžem komunikovat mimo forum    [honza]   02.06.2010
Odpověď  S veteránskejma můžeš jezdit prakticky kdy chceš a kam chceš, jediný omezení je snad v tom že si tím nesmíš vydělávat nebo s tím podnikat (tak nějak to bylo)    [Meela]   02.06.2010
Odpověď  Veteránské papíry beru jako poslední možnost..na první dojem je to nej ale..oficiálně můžete jet s véčkem jen na zkušební jízdu nebo na sraz..nikdo to samo nekontroluje takže všichni jezdí kdy chtějí ale kdo ví jak to bude s ohledem na naše vedení..začalo to ekologickou daní při přepisu auta a skončit to může kdo ví jak..myslím si že bílý značky jsou přeci jen nejlepší volba. A pojištení u ČPP u strojů do roku 75 včetně je taky za babku..    [Arpi]   02.06.2010
Odpověď  Proč to řešit dej to na veteránské a pojistku se slevou 90% a postup jak na to je na www.bsa.zde.cz    [argus]   02.06.2010
Odpověď  tak tak...tohle je prostě o něčem jiným:) kastlíky možná časem seženu malý roadstový ale nijak mi tam nevadí..jsem rád že jsem commando ve slušným stavu vůbec sehnal:) filtr asi opravdu umístím..jde o to aby nebyl moc vidět..já doufám že repasi nějakej čas dělat nebudu..zatím to vypadá že se žádnej problém neblíží. Měl ho poctivej předchozí majitel a podle všeho nemá ani moc najeto. Jinak jsem se zatím pořádně ani neprojel..celkem mám zatím asi tak 50 mil. Pořád vyřizuju papíry. Odkud si sehnat ty to tvoje? Dovoz nebo jsi měl štestí v čr? A odkud jsi?    [Arpi]   02.06.2010
Odpověď  Cau taky jsem v unoru koupil Commando ale musel jsem udělat repasi motoru což s použitím ebaye nebyl žádný problém jo a plnoprůtokáč tam určitě dej ale jen ten který tam patří protože nemá tu přetlakovou gumu a čerpadlo to v pohodě zvládne od roku 1972 mají filtry i 750tky.Máš nádrž roadster a kastlíky fastback ale to je jedno já mam nádrž interstate a kastlíky roadster.Jinak radši se budu celej život hrabat v Commandu a triumphu než mít doma japonskej šrot    [honza]   02.06.2010
Odpověď  Thomas: V pokoji by se vyjímal asi nejlíp:) ale rodina by mě hnala..ono z něj přeci jen občas něco ukápne..známe se osobně?    [Arpi]   12.05.2010
Odpověď  Krása nádherná a ten zvuk bom-ba-----Parkuješ v garage mezi JAWKAMA,nebo ve svém pokoji?    [thomas]   11.05.2010
Odpověď  Díky. O tom olejovém filtru jsem uvažoval. Konzultoval jsem toto s dalším Commando nadšencem..jde o to jestli by to zvládlo olejové čerpadlo. Commanda 850 s olejovým filtrem měly výkonější čerpadla..    [Arpi]   10.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych ohlídal mazání SAE 20W50i60 API SD I SF do převodovky 80/90 GL4 a vřadit olejový filtr.Pěkné svezení přeji argus    [www.bsaservis.zde.cz]   09.05.2010
Odpověď  Udělal jsi dobře, oplastovaných rejží je všude mraky a všechny jsou stejně nepěkné. Nehledě na to , že na takovou 10 let starou motorku už nic neseženeš (nebo za strašné pálky). Tohle je krásná klasika (dostávám vyrážku, když někdo mluví o japonských strojích z 80. let jako o klasice). Přesně jak píšeš, jsou konzumní stroje (po pěti sezónách do šrotu) a pak skutečné stroje, které budou krásné a žádoucí asi pořád.    [Luboš H.]   21.04.2010
Odpověď  Ne že by to byla úplně nuda..ale pro mě to prostě není. Je to takový konzumní..jako třeba mobily..člověk si to koupí, za rok ho to přestane bavit, prodá to za třetinovou cenu a koupí něco jinýho... Jsem prostě na klasiku a tohle je jedna z nejkasičtějších a taky jsem chtěl moto, který nestrácí na hodnotě...nepředpokládám že bych někdy prodával ale stát se může kde co (zdraví a tak..).    [Arpi]   21.04.2010
Odpověď  Děkuji, za ty peníze sice mohl bejt novej japonskej čtyřvál,ale to je nuda,že?    [Monty]   21.04.2010
Odpověď  No já se s cenou moc nechlubím...ale tady mezi lidma, kteří ceny ve světě znají určo můžu. Bylo to 7000 Eur. Takže cca těch 180 000 kč..nicméně to považuju za velice dobrou cenu. Hlavně vzhledem k tomu, že jsem si pro něj mohl jet sám a nemusel jsem platit přepravce..    [Arpi]   21.04.2010
Odpověď  Perfektní,krásná motorka..byl to můj mladistvý sen a jsem rád,že na silnici se člověk sem tam může potěšit pohledem na klasiku s bubny ,krásným vzhledem a zvukem...Jen tak dál...    [kriz]   20.04.2010
Odpověď  Já cenu odhaduji na víc naž 180 tis., spíš kolem 200.    [Luboš H.]   20.04.2010
Odpověď  No krásný! Ptát se na cenu je neslušný - co třeba takto - je to do 150 tisíc nebo přes 150 ?    [Monty]   20.04.2010
Odpověď  jo jo..on startuje parádně ale ta kompese je prostě značná:)K rychlosti můj je ještě navíc zpřevodován do rychla. Na můj vkus až moc. Takže nějaké menší kolečko sekundáru bude asi první co budu schánět společně s náhonem otáčkoměru, který nemám. Manuál by se mi určo moc hodil. Angličtina není problém. Můj mail: arpad.m@seznam.cz. Když tak mi prosím napiš. Dík    [Arpi]   20.04.2010
Odpověď  Pokud máš zájem, tak mám doma manuál v angličtině. Jinak startování Commanda je při správném seřízení uplně v pohodě, maximálně na druhé šlápnutí, ale musí být dobrá baterie. Mám Commando s kotoučovou brzdou ale brzdy jsou nejslabším článkem na ježdění v dnešním provozu. Mašina jede až 180 km/hod, ale je dlouhá brzdná dráha. Jinak super poježdění na klasickém stroji. Náhradní díly není problém, v Anglii i na kontinentální Evropě je spousta firem, které díly prodávají.    [Ládes900] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2010
Odpověď  Dík..týden před dovezením jsem nespal a teď o víkendu jsem málem spal v garáži..:)    [Arpi]   20.04.2010
Odpověď  Krásnej. Gratulace.    [Tom LTR]   20.04.2010
Odpověď  Jel jsem si pro něj do rakouska kousek za Salzburg do Tirolských alp. Koupeno přes Ebay. Dlouho jsem řešil dovoz z USA nebo z Anglie ale ceny za dovoz jsou opravdu vysoké. Najednou se pak objevil tento:)    [Arpi]   20.04.2010
Odpověď  Gratulujem je to pekny stroj! Odkial si ho kupil? Je to dovoz?    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2010
 Přidat odpověď   (135) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006