MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307724 příspěvků |7578 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraniční | Diskusní téma 29.11.2020 00:03  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Norton Dominator 99 r.v.59 po nakopnutí teče olej


 Chtěl by se zeptat zasvěcených jestli je normální že po nastartování mi vyteče asi deci oleje na podlahu.Psal jsem původnímu majitelovi do GB a sdělil mi že se to děje při delším odstavení motorky a že prý olej vytíká přes sání a mám zkusit povolit velký šroub na spodku motoru a olej přebitečný olej vypustit a nalít zpátky do nádržky oleje na straně motorky. Dominátora jsem staroval 2x po týdnu a po každé to samé unik oleje , po minutě to přestalo. Moc se mi to nelíbí. olej v nádržce cirkuluje dobře v tom problém nevídím. Děkuji předem za případné příspěvky.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2017     Přidat odpověď  
Odpověď  olej pro veterány argus@tiscali.cz    [argus]   06.05.2018
Odpověď  Když už jste u toho oleje není 20w50 jako 20w50 je potřeba sehnat olej se specifikací maximálně SN protože ten ještě tolik neřídne při větším ohřevu jinak doporučuji na nortonech používat manometr na tlak oleje protože zde není žádná kontrola mazání při jízdě a většinou se pozná že to nemaže až tehdy když začne ojnice mlátit o blatník.    [Honza]   03.05.2018
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=u2zIwRtX2hE a tady video kontrola olej cerpadla    [Free]   19.03.2018
Odpověď  tak sem trochu patral po tom protekani oleje cerpadlem a da se to vyresit neco to samozdrejmne stoji
viz odkazy
commando mk3 uz to má vyresené v serii ale k té pumpe sem se nedostal kdyby to nekomu lezelo na stole stalo by za to udelat podle originalu jinak to delaji zde

http://www.norvilmotorcycle.co.uk/techtalk18.htm
http://www.amr-of-tucson.com/nortech.html    [Free]   19.03.2018
Odpověď  poslal sem ti na mail manual na dominatora mas tam napsany naplne a spoustu veci. jinak v commandu mam mineral 20w50 od denicolu https://www.motosluzby.cz/motorovy-olej-denicol-bi ker-4t-20w50-1l/pro262.html jelikoz mam jejich prodejnu 10km od baraku zajel sem tam a pri pokecu jsem zjistil ze majitel je fanda nortonu a jezdej na nem i zavodni norton co jezdi klasiky a sou spokojeny taky sem spokojenej
skousel sem i ruzny syntetiky ale nenasel sem zadny pozitiva a cena byla vyssi nezli u kvalitniho mineralu    [Free]   18.12.2017
Odpověď  si myslim ze ten sroub by ti sikovnej soustruznik udelal nebo by se dal ten puvodni upravit vyriznout do nej mensi zavit a do nej nasroubovat nebo zavarit podle toho jaky mas moznosti ten malej na vypousteni. cafe racer ma pravdu taky to tak delam necham motorku ohrat a pak kontroluju rysku nevim jak domi ja mam rysky na vicku olejovky.    [Free]   18.12.2017
Odpověď  U motoru se suchym karterem,je dulezita hladina oleje pri provozni teplote motoru.zahrej poradne motor,nech bezet minutu na volnobeh a pak zkontroluj hladinu,prebytek pripadne odsaj.    [cafe racer]   18.12.2017
Odpověď  Toho oleje tam mám těd přesně k rysce minima,ale po zhasnutí motoru je olej až k hrdlu, řek bych centimetr od hrdla.Což se mi zdá moc. Bohužel hustotu oleje neumím určit,ale je spíš řidší. Jinak jsem si objednal palcovou sadu a ořech na povolení toho velkého šroubu a přemýšlím i o tom dvojtém šroubu na vypouštění, to je dobrý nápad až na tu cenu na ebay. Kdybych chtěl měnit olej co tam mám dát?    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2017
Odpověď  ja sem to povoleni resil tak ze sem si presne propiloval metrickej klic a pouzivam ho jen na tohle jinak palcovou radu sem si kupoval taky ale ne takhle velky klice to bych se nedoplatil jinak nevim jak domi ale commando mne prijde smes unc inf a whithwort zavitu a hlav takze stim porad bojuju.
nechci delat reklamu ale osvedcily se mne tyhle klice
http://www.dk-naradi.cz/klice-sady/340-sada-ockopl -klicu-6-19-14dilu-plastovy-kufr-honiton-h0114-859 2021057542.html

s panem co ma ten shop byla super domluva dokonce mne je zadarmo hodil i domu kdyz jel kolem
jinak kamarad koupil bsa a to samy ale teklo mu to z primaru motor byl plnej oleje.
stim kohoutem bych to neriskoval je to jen jednou a motor je ko ja sem mel na commandu takovej spetnej ventilek v olejove hadici jednocestnej pruzinka s kulickou fungovalo to rok bez problemu nez sem na to prisel pak sem to radsi z strachu vyhodil od ty doby je z motorky vyrobce kourove clony nezli se olej precerpe z motoru.
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2017
Odpověď  Jen tak pro info- kolik je u nás Dominátorů. Já mám 99 z roku 1961 (dovezeno z Dánska na bílých číslech) a ES 2 (1959) koupenou v ČSSR    [Mirek]   13.12.2017
Odpověď  No jo..řešíme to tu často..máme prostě anglický olejničky, který si rády značkují teritoium. Předně blbá otázka, namáš tam moc oleje? Nechápu ten atyp šroub..Imperiální rozměry tu byly myslím dávno před metrickými. Takže..prostě nákup palcového nářadí tě nemine, dřív ho než budeš mít radši nic nepovoluj ani neutahuj. Motor Dominator až na obsah a pár drobností skoro stejný jako Commando ale olejovou nádržu má jako ES2 viz debata v nějakým předchozím přízpěvku. Způsoby řešení jsou popsány v dalších debatách. Nejjednodušší je kohout na sací stranu čerpadla ale to je potencionální katastrofa pro zapomnětlivé. ES2 se zavřeným kohoutem něco ujede ale Dominator se po chvíli zadře (v lepším případě s motorem vcelku). pak můžeš repasovat nebo spíš vyměnit olejové čerpadlo aby líp těsnilo a nepropouštělo olej do karteru při odstavení. jaký tam máš olej? Není moc řídký? Možná by šlo upravit olejovou nádržku po vzoru Commanda..nevím. Co se týká rady původního majitele, taky bych před každou jízdou olej nechtěl z karteru vypouštět a lít ho zpět do nádržky. Byla by to mimojiné cesta ke zničení závitu v tom karteru. Pokud bych to dělal, koupil bych náhradu vypouštěcího šroubu s dalším malým, pro tento účel navrženým
https://www.ebay.co.uk/itm/Norton-Commando-Norton- Dominator-Engine-Sump-Plug-with-Oil-Filter-Kit-/29 1359211963    [Arpi]   13.12.2017
Odpověď  nevim jak dominator ale vzhledem ze motor je prakticky stejny jak commando tak se to deje diky tomu ze ti protyka olej pres olejove cerpadlo do motoru mne to taky dela ale olej mne nikde netece, hodne motorka kouri z vyfuku a po chvili se olej cerpadlem z vany motoru vycerpe a je klid to odpovida tomu co pises ty jak se ti olej odcerpe tak to prestane tyct rozdil bude v tom ze commando ma odfuk z motoru vedeny zpet do nadrzky,na tom sroubu mam zavit normalni -urcite az se tu objevi Arpad ti lip poradi mrkni nize do tematu uz se tu neco podobneho nedavno resilo.    [Free]   11.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě posílám foto šroubu od mazací jímky Dominátora, kterou bych měl dle rady předchozího majitele vypustit a olej dolít zpět do nádržky oleje. Ten šroub je atip rozměr 37-38mm, nejde povolit , nevíte někdo jetli je tam klasický pravý závit. Děkuji    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2017
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006