MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307248 příspěvků |7550 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 89 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraniční | Diskusní téma 19.10.2020 18:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Vyhlašuji anketu za nejkrásnější klasický motocykl. Mým tipem je Honda 750 Four    [Aleš]   14.12.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Ve tvé otázce je i část odpovědi Kříži. Ultralighty se dají vyrábět i v garáži, motory ale rozhodně ne. A krom jiných důvodů je tu i fakt, že letadla se tady nikdy nepřestala vyrábět a vyvíjet, specialistů tady bylo vždy dost. V tom nám svět úplně neutekl. Naopak efektivní výroba motorů předpokládá krom špičkové konstrukce i velké výrobní serie a to naši inženýři objektivně nebyli a nejsou schopni zajistit. To na jejich obranu.    [Honza l]   21.06.2016
Odpověď  Trochu mne zarazilo, že dodnes naši inženýři nebyli schopni vytvořit nějaký motor , třeba i 50ccm a museli jsme brát motory z Číny. Chápu, že vývoj a uvedení na trh není legrace, ale když někdo může po revoluci začít vyrábět v garáži ultralighty a bez jakýchkoliv půjček být dnes na 2 místě na světě, a to pouze se středoškolských vzděláním, tak konstrukce malého motoru by šla uvést život také, ne? Púvodně jsem čekal, že naši inženýři mají něco v šuplíku, ale bohužel nic asi nebylo. Blata začala dobře, ale vzala si velké sousto a Čínské kopie jejich minimotorek ji zničila..Tak nás hold šíkmé oči budou motorizovat 20 let starými kopiemi..    [kříž]   20.06.2016
Odpověď  Zatracení komunisti! Jen nevím kam se všichni poděli, ještě v roce 1989 jich tu bylo 1,7 milionu.    [Jan]   20.06.2016
Odpověď  Hi Hi, největší IQ tady má AK :-)))    [J]   19.06.2016
Odpověď  stačí jména- majitel JAWY ,pan GERLE je brácha komunistickýho ministra průmyslu,tak jak se tam asi dostal? A jak to vede, to přece vidí každej,kdo umí číst.

Současný model 640 zavedla JAWA zhruba v době, kdy Škoda Favorita. A vyrábí ho dodnes.
Jak by asi prodávala Škodovka Favority na dnešním trhu? Jako soubor náhradních dílů, a doklady si dáte z rodinýho mazlíka rok výroby 1989?
Přesně takto řídí komunistický vedení JAWU v roce 2016. A nemusí být členy žádné strany,ani modré,ani rudé, ani oranžové.    [MOnty]   19.06.2016
Odpověď  Ale zas jeden s nízkým IQ. Takový blábol. Podle čeho se podle tebe pozná komunista? A na rovinu aby bylo jasno. Mě jsou u prdele komunisti i kapitalisti.
Za každýho režimu jsou lidi chytří a blbí, prospěcháři i kariéristé, lidi co něco dovedou i co umí hovno,Režim na to nemá vliv.    [AK]   19.06.2016
Odpověď  Třeba v JAWĚ sedí komunisti pořád stejně pevně na prdeli - a podle tohoto vypadá.    [-a-]   19.06.2016
Odpověď  J
Mluv za sebe. Jestli ty jsi zůstal 40 let pozadu tak to je tvůj problém. Jestli máš na všechno jednoduchý pohled- byli tady komunisti, tak všechno stálo za hovno tak je to taky tvůj problém. Je dobře známo, čím jednodušší člověk s nižším IQ, tím má na vše jednoduchý pohled a nedokáže chápat vše v souvislostech- takovéhle klišé co tady píšeš, bych očekával tak na začátku 90 let, kdy byla většina lidí naivních a ne nyní v r 2016 po 26 letech budování světlých zítřků. Ale dost již toho zbytečného vrtání v minulosti, komunisti jsou už 26 let pryč tedy nic již nebrání v cestě k skvělé budoucnosti.
Howgh!    [AK]   19.06.2016
Odpověď  Jirka - nikdo tu záměrně na nic našeho neplive. Někteří tu mají naopak realistický pohled na věc a nechválí za každou cenu něco, co se v poměru s konkurencí chválit nedá. Jestli si myslíš, že jsme byly "motocyklová velmoc" (možná jen v počtu vyrobených kusů, které šly v rámci RVHP na východ a do "spřátelených" zemí), tak bys měl sundat růžové brýle a neomýlat klišé, které psali ve Světě motorů za komunistů.
Prostě jsme ve finále zůstali pozadu o 40 let. Tak to je. A dohnat těch 40 let je pro JAWU dnes bez obrovských investic nemožné.    [J]   18.06.2016
Odpověď  Automatická spojka samozřejmě ano, ale nesměla by mít ošizený materiál a omezenou životnost. Po velké slávě jsme ty spojky vyhazovali do kontejneru a skončily ve šrotu...Koupili to japonci, dali pořádný materiál a úspěšně s ní zavalili trhy. A teď něco pozitivního- paradoxně dnes, kdy jsme zavaleni čínskou produkcí si začínáme cenit materiálního standartu socialistických motocyklů. Bohužel kvalita byla někdy ubrána právě u exponovaných součástek a šetření se nám velmi nevyplatilo..Mluvil jsem s konstruktéry J 90. tehdy převratné konstrukce a byli neštastni z toho, že museli ustoupit z kvality materiálu a zákaz použití zahraničních komponentů které ověřovací serie měla a testy dopadly výborně, bohužel to, co šlo na trh byl brak..Měli jsme plné ohrady právě tohoto typu, se závadami, které by se vesnickému kováři nestaly..    [kříž]   18.06.2016
Odpověď  DKW RT125 byla doslova okopírována Yamahou. Ale to je něco jiného že. Jinak automatické vypínání spojky Kříži je určitě dobrá vychytávka, ale automatická spojka ji určitě o něco výš.    [Honza l]   15.06.2016
Odpověď  U mě vede z českých strojů jednoznačně Praga BD.    [Jan]   15.06.2016
Odpověď  A je to tu zas, každý se předhání, jak co nejvíc našeho poplivat. Jděte už někam.Proč radši nechválite? Opravdu jste tak omezení?    [Jirka]   15.06.2016
Odpověď  A co motor předválečné ČZ? To je přece DKW jako řemen.    [Jan]   15.06.2016
Odpověď  Minulosti se nezbavíme, ať děláme, co děláme. Vůbec jsem nechtěl urážet nebo dokonce pomlouvat naše konstruktéry a politiku se snažím do toho neplést, ale každému, co jeho jest..Můžu zato, že když rozeberu moto z války, často vidím Jawu, vždy jsem si myslel, že aspoň to automatické vypnutí spojky při řazení je náš nápad..Bohužel měla to už DKW , se kterou jel Hitler na východ, jeho motorky měly už řadicí váleček nebo rozvodové šoupátko..A kdy jsme to začali mít my? /J90/.Nemá cenu to připomínat, každý konstruktér se přece inspiruje jinde, ale člověk i musí uznat viditelnou inspiraci od jiné firmy..Učil a dělal jsem v Mototechně a uváděl jsem nové motocykly do chodu, aby zákazník vůbec mohl odjet. Tam jsem získal reálný pohled na úspěchy, kterými se pořád chlubíme.. JAWA socialistická nebyl žádný předvoj, ale ocas světové výroby motocyklů..Ale konstruktéři za to nemohou..Škrtili je, kde mohli a ty nejlepší "nepolitické a nepoplatné" likvidovali..    [KŘiŽ]   15.06.2016
Odpověď  Nechme toho. Planými diskuzemi na netu se stejně nikdy nic nevyřeší. Řešme přítomnost. Minulost je pryč a co nás čeká teprve uvidíme. A nějaké kdyby v dějinách neplatí    [Jirka]   15.06.2016
Odpověď  Sorry Jirko, to je Janovi.    [Honza l]   14.06.2016
Odpověď  Je to jinak Jirko. Fabriky, které dožily do konce 80. let byly ve stavu, že nemohly obstát v konfrontaci s vyspělým světem. A zkus hádat proč. Vývoj vystihuje dobový vtip: Heslem 60. let bylo dohnat a předehnat západ, heslem 70. let bylo dohnat západ a heslem 80. let bylo neztratit stopu. Koneckonců nejlepším obrázkem jsou zrovna Jawy.
Dnes jsme již opět schopni prodávat do vyspělého světa a průmyslový export neustále roste. Škodovácké lokomotivy tramvaje aj. byly dobré tak pro RVHP, dnes jdou do celého světa.    [Honza l]   14.06.2016
Odpověď  Za komunistů to s naším průmyslem nebylo vůbec špatné, prachbídné je to až teď. Fabriky které přečkaly pád Rakouska, krizi, válku, znárodnění, nepřežili 90 léta, co zbylo má většinou zahraničního vlastníka. Jan plzeňská škodovka vyráběla před revolucí 300 lokomotiv ročně a kolik jich vyrobí dneska? Je to žalostný stav.    [Jan]   14.06.2016
Odpověď  Já tím víceméně reagoval na [J] a jeho příspěvek z 12.06.2016. Nicméně on i ten dějepis dává nahlédnout do důvodů proč to bylo s motorkama a potažno naším průmyslem tak prachbídné jak to bylo.

O útoku v roce 1950 nevím. Nicméně USA měly již od roku 1950 silné starosti "dole" u Koreje a pak hned následně Vietnam,.... Na druhou stranu nutné podotknout, plány na napadení jedné nebo druhé strany, ať již před, druhou světovou, nebo po ní, jedno kterou stranou jakým směrem, měly všechny mocnosti. SSSR chtělo napadnou západ již před WWII, stejně tak Hitler měl plán zmocnit se světa,....stejně tak měli západní spojenci plán jak napadnout VŘSR, a stejně tak obráceně.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2016
Odpověď  Tohle Jirko předně není portál o dějepisu. Když už ale suverénně píšeš nesmysly, je třeba reagovat. Amerika uzbrojila Rusko, ale nás nikdo neuzbrojil, my jsme dojeli na impotenci veškeré výroby.
Čtu docela dost, ale poprvé se dočítám o atomovém útoku na SSSR stanoveném na 1.1.1950. A dokonce je to všeobecně známo. Umím si představit, kde čerpáš.    [Honza l]   14.06.2016
Odpověď  dolin
A co tím vlastně autor, tedy ty , chtěl vlastně říci?
Je přece moc dobře známé, že západ nad východem zvítězil tím, že ho uzbrojil. Nekonečná kola závodů ve zbrojení, zlikvidovala východní ekonomiky. Takže nesmyslné investice do zbrojení byly pouze odpovědí. Navíc je přece dobře známé že jaderný útok na tehdejší SSSR byl stanoven na 1.1. 1950. Pokud by Rusové nevyrobili jadernou bombu, tak by k němu došlo. Východ nemohl ve zbraních zůstat pozadu. Ale dost již toho. Hleďme co se děje teď a jaké vyhlídky z toho koukají.    [Jirka]   14.06.2016
Odpověď  Již Košický národní program z dubna 1945 byl silně sociální tzv „ve prospěch všech vrstev pracujícího lidu“ a plošném znárodňování majetku zrádců, kolaborantů, Němců, maďarů,...". A "Budovatelské plány", jsou prvně vyhlášeny na podzim v roce 1946. Takže ten směr (i když tedy ne zcela ještě zcela jasný) tu již byl. Odmítnutí podoby v pomoci Marshallova plánu je také dílo z roku 1947, nikoliv až poůnorové vlády. Únor 1948 byl jen červavou třešničkou na zkaženém dortu. Směr byl dán již dávno předtím.

A ekonomika komunistů založená na zcela nesmyslných investicích do nutného zbrojení, nám zcela zlomila páteř. Namátkou bych Vám doporučil tuto knihu: Dubánek, Martin – Od bodáku po tryskáče, Nedokončené československé zbrojní projekty (1945-1955). Je to velmi dobře napsaná kniha v níž je dobře vidět neschopnost našeho průmyslu, obrovské matriální a finanční náklady a celková nesmyslnost koncepce.

Poprosil bych diskutující si o tom minimálně něco nastudovat, přečíst,.... Děkuji
Peace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2016
Odpověď  Jan
Tleskám, konečně objektivní příspěvek a ne idelogický blábol    [Jirka]   13.06.2016
Odpověď  Jawu přece znárodnili už v roce 1945 na základě Benešových dekretů, tak jaký komunisti? A to že ta firma vyráběla to co vyráběla bylo dáno hlavně požadavkem trhu. Když dokázali prodat milion kývaček tak proč by vyráběli něco jiného? Ford taky vyrobil 15 milionů Téček.    [Jan]   13.06.2016
Odpověď  J
Takový blábol jsem už dlouho nečetl    [Jirka]   13.06.2016
Odpověď  Problém je , že je dnes spousty "vlastenců" aniž by věděli co to znamená. A jest li byli tito pánové vůbec na vojně. Nebo chodili na cvičení v duchu Sokola. A pokud ano jako já, tak sloužili komunistickému režimu a rusové nás chtěli hnát v "preventivním úderu na západ" a tím by ČSLA skončila, a to našim "bratrům" nikdy neodpustím, a proto je (rusáky) bytostně nesnáším. Mají talent si to rozhádat se všemi státy a to i s těmi "zpřátelenými"- stejně jako okupaci naší republiky v 1968. NATO nikdy nechtělo rozpoutat válku - to je právě ta komunistická propaganda. Je to stále dokola. Stačí se dnes podívat na Putinovu politiku. Stačí málo a náš život se změní. Nebudem řešit veterány.
Mohu být hrdý na naše vojáky za II. války, vědce, designery,konstruktery apod.
Zde se mluví jen o péráku ale na více jsme díky komunistům neměli. Bohužel. Ale přes ten bolševický marast jsme si vedli dobře. Viz naše tramvaje, autobusy(RTO),Tatra 603,atd. A já jsem čech a jsem za to rád. Akorát mně drtí omezené vnímání historie dnešních lidí a jejich rádoby vlastenectví. Nevím, kde je chyba..., možná ve školském
vzdělání.
Zaplať bůh, že se dnes dovážejí motocykly jiných značek a člověk si může vybrat a nečumět do výlohy pouze na Jawu.    [J]   12.06.2016
Odpověď  Pokud na projektu "Pérák" pracovala za války aspon částečně oficiální konstrukce(a o tom svědčí data na výkresech) - tak musely existovat nějaký rozdělovníky úkolů,protokoly z kontrolních dnů,výplatnice a podobný věci. Nemám problém s tím, že je Péráka něčemu podobnej,ale rád bych o tom věděl víc, než řeči soudruha Křivky ve Světě Motorů . Jen tak na okraj, on tehdy nebyl šéfkonstrukter, tam se procedil až po Únoru .    [Monty]   12.06.2016
Odpověď  Pochybuju, že by se kdy na takové otázky našla doložitelná odpověď už proto, že takové věci se přirozeně nedokumentovaly. Já vůbec nepochybuju, že byla snaha získat poznatky a zkušenosti odjinud a DKW byla nejblíž. To ale přece výsledek jejich práce vůbec nesnižuje. Všichni konstruktéři ve všech oborech přece analyzují práci konkurence.
Je zajímavé, že všichni Asiaté, vč. Japonců kopírovali a dělali průmyslovou špionáž jako nikdo jiný a nejen to. Nikde jsem tady doposud nečetl, že by to někomu vadilo.    [Lada]   12.06.2016
Odpověď  Mně by na celé historii zajímaly další detaily, nejen to, co mleli pořád dokola ve Světě Motorů.Třeba se mně dostaly do ruky výkresy péráckých dílů(kopie defitinitivních výkresů malovaných tuší) - a polovina z nich má datum 1943 nebo 1944. Jsou to velký výkresy
(třeba blatník nebo rám 1:1) ,podepsaný různými kresliči. Opravdu za války desítky lidí pracovaly na nové motorce tajně a ilegálně, bez vědomí vedení továrny?A zadarmo? Jaký měla JAWA vstah k DKW oficielně?Vyráběla nějaký díly pro DKW? Jezdili němečtí konstruktéři do Prahy? Jezdili naopak čeští dělníci a konstruktéři do DKW řešit spolupráci na válečné výrobě? Pokud ano,klidně se v Německu dostali i k nějakým střípkům vývoje nových motorek(nebo jen technologiím?)Snad tuto historii někdo dohledá ,zpracuje a vydá jako knihu......    [Monty]   12.06.2016
Odpověď  Hele Kříži
Souhlasím s Jirkou. Moje hrdost rozhodně na frak nedostává, mluv sám za sebe, pokud tvoje jo, tak holt jsi přesně ten typ o kterým píše Jirka- malý, omezený, který co bylo naše poplive a z cizího se může posrat. Jak to bylo s pérákem dobře vím ale na rozdíl od tebe já jsem hrdý na to, jak se našim podařilo oblafnout němčoury, jak za jejich zády vyvinuli nádherný motocykl, jak jezdili zkoušky na jejich benzín a s jejich číslama a to za situace, že za tohle všechno jim hrozil trest smrti. To byli hrdinové. A pak takoví chytrolíni jako ty na ně plive, snižuje jejich zásluhy.Prostě záleží na úhlu pohledu    [AK]   12.06.2016
Odpověď  Tohle je právě ten problém, je třeba aby si hoši přede mnou přečetli, kde se pérák vyvíjel, proč byl tak nenápadný v myší šedi Wehrmachtu, že jej považovali za DKW a nerozčilovali se. Chápu, že naše hrdost dostává na frak od konce války, ale lhát si do kapsy nám nepomůže. Rozčilení není program. Člověk přeci nemůže vycházet z toho, co mu nakukali v jeho útlém mládí. Pokud ano, je mi jej líto..My jsme byli společně s našimi spoluobčany Němci na vysoké urovni před válkou, mnoho firem zde vyrábělo vlastní konstrukce, takže se není zač stydět. Bohužel naše pozdější prodejní výrobky byli x let za opicemi a i díky SSSR, který bral vše a nesnášel inovace, jsme jen vylepšovali konstrukci péráka. A tu nejlepší- Californii si neměl šanci občan ČSSR koupit..Hlavně zase nekřičte, že to tak není../také proto má J500 dnes takovou cenu , je to jediný čtyřtaktní český motocykl, který šel koupit/    [KŘÍŽ]   11.06.2016
Odpověď  "Naši konstruktéři servisovali motorky Wermachtu." Co je to za blábol?? Jo, Jirka to vystihl.    [Lada]   09.06.2016
Odpověď  Lidi přestaňte už s těmi sebemrskačskými a idelogickými bláboly, jste schopný poplivat a pohanět všechno včetně péráka, na to vám sere pes, jste malý a omezený, chybí vám hrdost.Jak to bylo je fuk, hlavní jsou výsledky a tak to je všude bez ohledu na režim    [Jirka]   09.06.2016
Odpověď  Za tento "náš" český pohled může z velké míry komunistická propaganda, která je stále všudypřítomná. Nelze ale našim konstruktérům upřít, že to, co si vzali jinde, zabalili do pěkného "balíčku" a měli náskok, díky skoro nepoškozeného průmyslu válkou. O tento náskok však záhy díky soudruhům a jejich nekopetentním zásahům do výroby a vývoje, přišli.
Jinak s němci jsme se před válkou nemohli a nemůžeme v motocyklech srovnávat.    [J]   08.06.2016
Odpověď  Trochu jen upozornění, pokud se jedná o kopírování, je třeba se podívat na svůj práh a přiznat si i to, že jak píše Radek, že pérák je základ téměř všeho /a byli jsme tím krmeni /já/ celý život/, tak situace je trochu prozaičtější..Jelikož naši konstruktéři péráka současně servisovali motocykly Wehrmachtu, což byl velký rozsah konstrukcí motocyklů,Němci tehdá byli velmi na výši, vybrali si z této nabídky to nejlepší...Tvrzení že pérák byl první správný monoblok je jen slovní hříčka pro naši pýchu. Kdo někdy rozebíral např. DKW, ví, že to s čím Hitler šel na východ jsme my po válce vydávali za českou konstrukční bombu..Zní to blbě, bohužel konstruktér jako takový je vždy ovlivněn konstrukcí konkurence,ale s tím nic neuděláme.. Dlouho jsem vstřebával, že náš přínos nebyl takový, který nám tvrdili, abychom aspoň na něco mohli být hrdi...Ale to nijak nesnižuje ucelenost péráku jako motocyklu...a konstrukce , které následovaly...    [KŘÍŽ]   08.06.2016
Odpověď  Nic. V Německu musí zaplatit stejně jako tady, jsme společně v EU.    [Ládes900] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2012
Odpověď  A co je pravdy na tom, že v německu se daň neplatí? Mám na mysli dovést moto z USA do DE a z DE do čech.    [Beat]   22.02.2012
Odpověď  HONDA CB 650    [thomas]   11.05.2010
Odpověď  No tak DPH se ze zemí mimo EU platí určitě!!! A clo je podle sazebníku    [Ládes900] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2010
Odpověď  Arpi - muzeš napsat číslo zákona,který osvobozuje veterány z placení cla a DPH?

Protože potom jsem debil,a celní deklarant,který mně dovozy vyřizuje ještě větší,a ze všech dovozů mimo uzemí EU jsem zaplatil clo a DPH.
Mimochodem, clo se platí ze základu (těch 75 tisíc,)a DPH se součtu základu a cla    [monty]   05.03.2010
Odpověď  Bylo by dobré Arpi prověřit, jestli máš lepší informace než já. Pak by to bylo v dost jiném světle. Zkus si to ještě nechat potvrdit -mě tvrdí berňáci (a víme, že nejsou neomylní) že se dodaňuje a clí.    [Honza l]   05.03.2010
Odpověď  No včera jsem zkontaktoval jednoho dovozce. U nich to funguje tak, že za určitou provizi jejich kontakt motorku prohlídne a v rámci možností zhodnotí stav dle znění inzerátu. Pak se platí doprava po USA (důležitá je tedy lokalita) a pak se platí doprava do čr. Bylo mi řečeno, že DPH a clo se u veteránů neplatí.    [Arpi]   05.03.2010
Odpověď  S tou 1/3 je to nesmysl. Pokud se to zrovna neveze napříč Ameriky, vejdeš se do 10 tis. Problém ale je, že koupíš motorku za 50, k tomu dopravu kpl. za 25 k tomu DPH 20procent z 75 a k tomu clo (nevím sazbu) taky ze 75 tis. Takže počítej zhruba s dvojnásobkem a starosti aby to vše dopadlo, protože motorku budeš platit jako první.    [Honza l]   05.03.2010
Odpověď  2 Arpi: Pár motorek (vesměs Jawa a Cz) jsem ze zemí EU dovezl a o Commando se rovněž zajímal. Je tu pár překážek. Pěkný kus za rozumné peníze pořídíš buď v UK, nebo v USA. Jinde jsou výrazně dražší. USA je potíž, pokud tam nemáš někoho kdo Ti motorku prohlídne, a pomůže zařídit dovoz. Další problém je, že USA je ohromná země takže motorka z vnitrozemí bude o 1/3 dražší kvůli dopravě do přístavu. Nad to je třeba zvažovat jaké kde panuje klima, to se na stroji rovněž podepíše. UK je snažší, ale pořád málo na to, sednout do dodávky a zajet tam. Pokud nemáš kamaráda v USA, Británii, nebo mimořádně dobrodružnou povahu doporučuji najít někoho, kdo je v dosahu a motorky občas vozí a nabízí:
www.zvelebil.cz
www.vintage-motorcycle.com Rakousko
http://allegro.pl/item940439262_norton_commando_750_nie_triumph_nie_bsa.html Poslko    [JzK]   04.03.2010
Odpověď  K těm cenám ale musíš připočítat dopravu, DPH a clo. Takže nic moc.    [Honza l]   04.03.2010
Odpověď  Zjistil jsem že existuje spoustu firem, zabívajících se dovozem moto např. i z USA. Máte někdo s někým osobní dobrou zkušenost?    [Arpi]   04.03.2010
Odpověď  případně nevíte co by obnášelo poslání z USA? Cenové výdaje atd.. ceny mi tam připadají mnohem lepší..    [Arpi]   03.03.2010
Odpověď  Zdravím kolegové! Mojím typem je taky Commando. Úplně jsem se do něj zbláznil a tak se ptám kudy chodím kde se k němu dostat. Nemáte někdo tip na někoho, kdo by toto moto sehnal dovezl např. z anglie? Nebo nevíte někdo o nějakém co by byl na prodej? Nejvíc mě zajímá Roadster kolem roku 1973. Na Ebay jsem ho viděl v pěkném stavu kolem 7000 USD. nemám ale s takovouto koupí žádné zkušensti a tošku se toho bojím. Díky za jakoýkoliv tip, radu, nabídku atd..    [Arpi]   03.03.2010
Odpověď  O té vim pokud je to ta co myslím dostala se tam před několika lety ze Vsetína kde ji měl majitel místniho motoservisu,pak ji bohužel prodal a pořídil si zánovní Jap. motocykl    [stevan1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ve Zlíně jezdí jedna 750 SF. O tomto typu je povídání na http://www.realclassic.co.uk/lav03110600.html    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.01.2010
Odpověď  ..Je tady někdo kdo renovuje Laverdu SFC,Nebo jeji repliku?    [stevan1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro mne jedna s možnýchn vítězek Laverda SFC    [stevan1]   06.01.2010
Odpověď  JB: na Motorkari.cz jsem nasel zminku o dvou motorkach, GSX1100EF a GPZ900R, ktere se pry dovezly kvuli brnenskem strojirenskem veletrhu a nasledne pak prodaly v Tuzexu a ta Suzuki jeste dodnes slouzi nekde v Praze. Tehdy si to opravdu nedovedu predstavit, ze dotycny prijel treba na nejakou zabavu, to musel nosit krabici ubrousku a vidle, ubrousky utiral zmrzle uslintane tvare muzskeho publika a vidlemi prehazoval zenskou cast omdlevajici v jeho okoli :-D Na druhy pohled asi to nebylo uplne ruzovy s udrzbou, i kdyz nejkritictejsi byly asi filtry-sehnani, zbytek uz je zvladnutelny s dodrzenim intervalu a peclivosti. Taky asi muselo byt blby, ze se o takovych lidech vedelo na VB, takze kdyz franta na 4v honde jezdil jako prase po okrese, tak hned vedeli kam maji zajet :-D

...jinak souhlasim s P. Kropackem, argument o kopirovani je jen chabou vymluvou, v trzni spolecnosti je principem delat to co chce zakaznik. Na konci 60. let chteli motorkari vic vykonu a vicevalce, Honda zuzitkovala zavodni zkusenosti a rychle postavila poradnej spolehlivej 4valec, anglicani se vzmohli na peknej Trident, ale ten bohuzel prisel o hodne pozdeji nez mel prijit a nebyl to zdaleka tak dokonalej motor jako s cim prisli japonci. Nechci anglicanum krivdit, ale diky jejich konzervatismu si to zavinili sami a japonci pravem zvitezili, je jasny, ze kdyz se nekdo pousti do noveho odvetvi, tak v jistym smeru kopiruje ...tedka na skole stavime skutecnou formuli a jednoznacne jsme dost veci okopirovali, zkratka nema cenu znova objevovat ameriku, kdyz to uz nekdo udelal za nas. ...ten kdo ignoruje zajmy zakazniku vzdycky skoncil a to jak Anglicani a Cesi(jakmile pominula umela poptavka)...i H-D by byl davno mrtvej, kdyby se cirou nahodou neujala moda jejich vlastnich zastaralych novych vyrobku    [Jindra650]   30.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...a co tenhle krasavec??? :)    [venamat]   22.10.2009
Odpověď  M 72 v pouštní úpravě    [MartyC]   12.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  CB 750 Four byla v roce 1969 bomba a z tehdejšího pohledu supermoderní motocykl. Bez podstatných změn se vyráběl až do roku 1976 a tak časem zastaral, nicméně na kráse mu to neubralo. CB500T je něco zcela jiného. To je konečný typ řady motocyklů Honda, který započal v roce tuším 1964 typem CB 450 Black Bomber. Ty byl ve své době nejsilnější Japonec postavený jako konkurence zejména britským strojům. Časem prošel designovým vývojem a v roce 1974, místo toho, aby jeho výroba definitivně skončila, postavila Honda jeho nástupce CB500T. Zřejmě tím chtěla oslovit zákazníky preferující konzervativní koncepci motocyklů britských výrobců.
Při pohledu na typ CB500T se neubráním dojmu, že s ním mohla klidně přijít Jawa o pár let dříve, kdyby...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.08.2009
Odpověď  Zasilam odkaz na jedno pekne zpracovane video a popis motocyklu
Honda CB 750 Four
http://www.youtube.com/watch?v=4-FstCKzbzQ    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2009
Odpověď  David : Honda CB 500 T je dle meho vice klasictejsi a CB 750 F na svoji dobu zase takova moderna    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2009
Odpověď  Dobrý večer, Honda CB 750 je moc pěkná motorka,ale myslím si že Honda CB 500T je lepe sladěna a spasované díly lepe sedí.Ale To je jen můj názor.    [David]   01.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vy co jste na výstavě olejů EXPO v Brně přehlédli motocykl BSA tak koukněte je také
krásný dostala ho dcera k 18 ti nám.    [argus]   24.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co motocykl roku 1971 nezdá se býti krásným ?    [www.bsa.zde.cz]   23.03.2009
Odpověď  zabdol som dodať jeto krásna motorka je ina ako sme mali možnosť kupiť si panelovku deluxe za cca 8000Kčs,a to koho kopiroval apod.to mi neviriešime to su take žabomyšie vojny motorkárov veteránistov "houg"    [podhor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2008
Odpověď  ahoj priatelia,pripajam svoj poznatok o HONDA750four,je to tak v 70-tich rokoch sa predavala v Prahe v tuzexe.SM/74 č52 priniesol obsiahli test a v tom istom SM v inzercii bola na predaj od sukr. osoby ja so sa ozval ako zaujemca dostal som nacyklostilovanu odpoved s dopisanou sumou 42tis.Kčs za jazdenku.S105/120 nebola moc drahšia nová "tak že nič".V r.2003 sa mi podarilo taku HONDU kupiť si ju na vl.50ku bola napadnuta garažtuningmajstrom tak jej pomaly dávam pôvodné šaty je to nročne na čas a many many    [podhorRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2008
Odpověď  Nikdy jsem ji na našich silnicích neviděl,ale asi v roce 1974 byl ve Světě motorů obsáhlý test a spousta fotek.pavel    [pavel]   30.05.2008
Odpověď  Tak to je pro mě velice překvapující zjištění. Docela by mě zajímaly zážitky majitelů těchto motocyklů z projížděk po našich krajích v dobách, kdy si všichni zoufali nad Jawami 350. Vy jste se s někým takovým setkali? Ono totiž to nebylo málo. A k tomu sehnat tolik Bonů...
Já vždy dávám k dobru přečíst článek z časopisu Motor o testu Hondy CBX 1000. Ta totiž v našich krajích působila opravdové pozdvižení: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=archiv&menu=4&pos=archiv_zajem    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.05.2008
Odpověď  Jo, to je pravda. Viděl jsem jí v Túzu asi v roce 73 a cena na ní byla, jestli si dobře vzpomínám 10500 TK.    [gryzzlik]   29.05.2008
Odpověď  Ano,HONDA CB 750 Four K1(nebo K2?)stála okolo roku 1971-2 asi 10000bonů(1BON asi 3-5Kč).pavel    [pavel]   29.05.2008
Odpověď  Chceš říci, že přes Tuzex ji bylo možnou koupit?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.05.2008
Odpověď  Honda 750 Four zvedla zájem o čtyřtakty v Evropě(píše v té době motoristický tisk). V Praze v Karlínským Tuzexu byla vystavená za výlohou byla(a je)nádherná!!! Kavasaki 900 Z1 stojí taky hodně vysoko! Pavel    [pavel]   03.05.2008
Odpověď  Taky mám jedno,sice patří do malinko jiného časového období,ale alespoň se tam vyskytuje nějaká mašina. http://www.youtube.com/watch?v=2WhfVeHU6Uw    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.02.2008
Odpověď  Pridavam jednu ceskou klasiku 70-tych let , ktera sice nema s motocykly nic spolecneho , ale pro odreagovani se a k navozeni atmosfery doby neni spatne si nepripomenout ... : http://www.youtube.com/watch?v=S3tG1X5ewAg    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2008
Odpověď  A dyt to mas Petre jedno - Bonevily vypadaj taky stejne, dvouvalce od Triumfu taky, Japonci je okopcili i s chlupama, navic pisou ze ty trivalce prvni se vyrobily v roce 1965, takze to Japonci museli vedet a okopirovali jejich design, to je preci jasny. Stejne tak mohli okopirovat vzhled Jawy Californie, tak jako Suzuki kopirovala Jawu 90 Cross - vsechno to vypada stejne:). Jasne ze motory mely jiny. Chtel si po Radkovi dukaz ze to Japonci kopirovali vzhledem jiny motorky, tak cestne uznej porazku! Ja myslim ze bylo fajn ze tam dali pet kvaltu a kotoucovku, coz pak delali i ostatni a tim se to posunulo dal.    [Taky Radek]   13.01.2008
Odpověď  Ach jo.
Tak já ještě jednou. Ale taky už naposled.
Za prvé: Poslední slovo jsem neměl, měl ho Radek- to je celkem zřejmý z chronologického uspořádání příspěvků v tématu.
Za druhé: Taky Radek tvrdí, že Japonci během čtyř týdnů dokázali okopírovat anglickou motorku a ještě do ní zkonstruovat vlastní motor (já to teda nikdy nedělal, ale troufám si říct, že za měsíc bych nezkonstruoval ani půlválec, natož čtyř), tak jsou Japonci ještě schopnější, než jsem myslel.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2008
Odpověď  Radku diky za podporu:) Presne jak to pisou - prvni prototyp Triumphu v roce '65, do roku '67 mensi serie pro US trhy - v roce '68 oficialni predstaveni trivalcovych modelu obou fabrik pro evropske trhy protoze BSA jeste doladovala motor a druha varka se lisila od prvni. CB 750 oficialne predstavena v Japonsku o ctyri tydny pozdeji, seriova vyroba a prvni dodavky do Evropy v roce '69. Snad to tady nekoho jeste zajima, ja uz opravdu koncim.    [Radek]   13.01.2008
Odpověď  Jo anglicani byli prvni, je to i ve Wikipedii - prvni Superbike 750 byly Trimfy a BSA, Honda CB prisla po nich. Sice se tam mluvi o roce 1968 - a ze je anglani predbeli jen o ctyri tydny - ale anglicky trivalce se v Americe prodavaly uz rok predtim, existujou modely z roku 1967, Japonci je proste okopirovali. Radek ma pravdu.

http://en.wikipedia.org/wiki/BSA_Rocket_3/Triumph_Trident    [Taky Radek]   13.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli to nebylo zrejme z predchoziho prispevku, tak tady je to jasnejsi :)    [Radek]   13.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fajn, doufal jsem ze diskuze skoncila, ale Petr zrejme chce mit posledni slovo. Nicmene se plete. BSA a Triumph Triple jsou cca o rok starsi nez CB 750, ktera se predstavila v roce 68 a zacala dodavat v roce 69. V roce 67 uz anglicky Triply brazdily americky Highwaye a stvorily de facto tridu 750 ccm. Urcite to je k dohledani i na netu, ja se nicmene drzim dobove literatury - konkretne tohle je z publikace \\\'Superbikes\\\' od Haynes z roku \\\'75:). Ja si vlastne myslim ze CB 750 je uz taky klasika, akorat ze japonska, takze az druhotna :)))    [Radek]   13.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ja to taky mozna dost prehanim s obhajovanim evropskych motorek vs Japonci, priznavam ze mam na to subjektivni nazor. Mel jsem i Japonce, treba GS 750 - jeste ta prvni s dratovejma kolama bez kapotaze...fajn motorka, ale kdykoliv si na Japonce dneska sednu, mam dojem ze jedu na nejakym umelohmotnym vysavaci:)....od ty doby co jsem se svezl na Commandu 850...nebo na starym BMW rady R...MotoGuzzi LeMans...mam proste dojem ze Japonci vyrabeji derivaty motorek...ta rychlost tam je, ale duse je z plastu:)....takze se s nikym nehadam, je to proste muj nazor...koncim, protoze uz moc zvanim:)    [Radek]   13.01.2008
Odpověď  Mimochodem:
BSA Rocket 3 se začala vyrábět v roce 1968.
Honda CB 750 se začala vyrábět v roce 1967.

Sakra, Tak oni kopírovali Angličani Japonce?    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2008
Odpověď  Jasně. Takže lstiví Japonci si koupili jednu tříválcovou BSA, doma ji rozmontovali a okopírovali. A vznikla z toho čtyřválcová CB :-)
Jestli Ti Radku jde o to, že mají obě motorky vpředu kulatý světlo a stejný tvar nádrže, tak teda promiň. Já ale vidím podstatu motorky úplně jinde.
Víš kdo kopíroval? Sověti. Udělali z bavoráka eMku, z Opela Mosviče, nebo Pobědu, nebo co a tak dál.
Japonci nekopírovali a nekopírují. Tečka.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2008
Odpověď  Mislím, že ten obrázek uzavírá všechny diskuse.    [Lada]   13.01.2008
Odpověď  takový výfuk jsem viděl u Jawy clasik. a nehádejte se už chlapi. na jawu 500 nic a nikdo nemá :-)    [Luboš]   13.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Petre, myslim ze se odchylujes od tematu a pletes hrusky s jabkama - je preci jedno kdo koho kopiruje, jde spis o pojem "klasicky" - prvotni otazka byla co je podle Vas nejhezci klasicky motocykl a tam se zrejme neshodnem. Ja jsem pouze rekl ze podle me klasicky motocykl neni Japonec protoze mam jinou predstavu o tom jak definovat Klasiku . CB o ktere hovoris byla jen kopie neceho co uz davno vzniklo, jedine prvenstvi ktere je ji podle me prisuzovano - a ted cituju britske casopisy (nemam to z vlastni hlavy) - je to ze to byla prvni rychla seriova motorka u ktere se zacal masivne pouzivat pojem Superbike. Evropsti vyrobci se pak snazili konkurovat a takhle vzniklo spousta rychlych motorek 70. let. Nicmene vsichni se shoduji na tom ze proste vzali v te dobe design ktery se nejvice hodil k terminu "sportovni" (nemusim hledat podobny motorky, protoze vsechny vypadaly stejne:)) - treba trivalcova BSA Rocket byla jednim z jejich vzoru urcite - tak ji sem davam:), dali do toho svoje ctyrvalce vyvinute (a okopirovane) od zavodnich motoru od jinych vyrobcu, kotoucove brzdy, a tim vznikla motorka ktera se dobre prodavala. Fajn, pro nekoho je to klasika, pro me ne:)    [Radek]   12.01.2008
Odpověď  To, že Japonci ještě v padesátých a šedesátých letech masivně kopírovali je fakt, stejně jako to po nich dělali Korejci a dnes Číňani. Ta motorka, o kterou se hádáte je určitě výsledkem i tohoto kopírování, ale určitě je těžké říci, do jaké míry je to již originální Japonská práce. Ikdyž dnes Japonci pracují úplně jinak než v oněch letech a jejich motocyklovou produkci si nikdo netroufne kritizovat, určitě pořád velmi pečlivě sledují co dělá a hlavně kam míří vyspělý svět.    [Lada]   12.01.2008
Odpověď  Aha. Takže všichni, kdo vyrobí něco, co vzhledem odpovídá době (potažmo módě), tak kopírují. Takže za první republiky kopírovala Pragovka Škodovku? Když obě fabriky vyráběly auta s blatníkama, chladičem venku a rovnou kapotou?
Uvědom si, co píšeš Radku. Když napíšeš, že CB je kopie, tak sakra napiš čeho. Najdi na netu fotku nějaký Evropský motorky před rokem 1967, která bude vypadat jako CB a já Ti dám za pravdu. A že na počtu válců nezáleží? Na čem jiném u motorky záleží? Na autě ještě nějaké designové specialitky vymyslíš, ale na motorce bez kapotáže? Tam je přece motor absolutní dominanta!
Ty vlastně píšeš, že CB vypadá jako motorky v té době vypadaly... Takže tvrdíš, že je klasická. Díky!    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2008
Odpověď  Krasny povidani primo od Hondy....CB Four uz byla proste komercni motorka a vznikla asi podobne jako Jawa Califonie...


http://world.honda.com/history/challenge/1969cb750four/text/01.html    [Radek]   12.01.2008
Odpověď  Panove, vzdyt CB 750 je presne ukazkovy ucebnicovy priklad naprosto okopirovane motorky. Japonci (podobne jako dneska Korejci s autama) se snazili proniknout na zapadni trhy, tak vzali design ktery koncem sedesatych let frcel, udelali to o neco kycovitejsi a za lepsi cenu a zacali prodavat (to je preci i pripad te XT500 ktera vypada jak terenni anglicka motorka). Jestli to ma valec jeden nebo ctyri je uplne jedno... Japonci jsou dobri v tom ze presne vypozorovali co je na ktere motorce zajimave, co se prodava a vyrobili pomerne kvalitni podobnou vec za nizsi cenu. Ja jsem uz nekolikrat rekl ze Japonce nehanim, ale proste prisli na trh v dobe kdy vsechny podstatny veci byly uz vynalezeny a tak uz jen kopirovali a vylepsovali....s tim jak se vubec cely Japonsko orientovalo po valce na zapad....a to se tyka i jejich elektroniky, fototechniky atd...dneska to dela v Asii kdekdo a rika se tomu globalizace. Nekomu muzou tricet let stary japonsky motorky pripadat klasicky, ale ja si myslim ze kdyz chcete jit ke korenu veci, tak musite "klasiky" hledat v zapadnim svete. Je to samozrejme vec nazoru.    [Radek]   12.01.2008
Odpověď  Honza I:
Tak jsem to právě myslel, že H-D nekopíroval naše Laurinky i přesto, že jsou konstukčně velmi podobné.
Prostě trvám na tom, že Japonci nejsou kopírovači. Celý svět je zmítán módními vlnami a těm se přizpůsobují všichni. I Japonci, i Evropané.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2008
Odpověď  Pro JB: Vzpomínám si, že jsem je chodil okukovat v létě v Praze na Václavák, když tam s nimi, zejména Němci parkovali před hotelem.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2008
Odpověď  Vážení. Začalo to tu Hondou CB 750. Ten motocykl v sobě skrývá několikaletou zkušenost ze závodů nejen mistrovství světa a také z prodeje a průzkumu trhu. Přišel v pravý čas a byla to bomba! Dle mého a nejen mého názoru to byl doslova převrat v přístupu k motocyklům jako takovým. To není jenotázka vzhledu či výkonů. To je otázka technologie výroby, řízení, kvality, marketingu atd.

Dovolím si malu odbočku. Nevím, zda počátkem 70. let někdo v československu tento motocykl vlastnil, ale pokud ano, tak musel být pro našince minimálně na úrovni boha. Pamatuje někdo tuto dobu?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.01.2008
Odpověď  Já těmto motorkám nerozumím, ale tvoje srovnání Petře Kropáčku trochu kulhá. Je pravda že do značný míry tady již vše bylo, ale např. HD určitě nevyužil ůspěchu Slavie. Myslím že je to právě v tom, že Japonci a pod. se inspirovali těmi nejúspěšnějšími - přirozeně. A dodnes samozřejmě pečlivě sledují trendy především v Evropě a to platí všeobecně snad o všech výrobách.    [Honza l]   11.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když už je diskuze o kopírování, hezky to vystihuje tento citát. Ofotografováno před lety v Týnci/Sáz. na výstavě motocyklů.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hm, já si pořád myslím, že nemáš pravdu. Kdybysme uvažovali tímhle směrem, tak nic jiného než kopírování neprobíhá už mnoho desítek let. V třicátých letech, kdy se výrobci tak nějak "hledali" přece sestrojili takové kvantum roztodivných konstrukcí, že nikdo nic nového potom vyrobit nemůže. Japonci se začali projevovat až někdy v šedesátých letech...
Dneska, kdyby někdo vyrobil boxera uloženého napříč, tak je to kopie Douglasa. Čtvercový motor? Ariel. Čtyřválec boxer se dvěma klikovkama? Brough.
Jinak opravdu nevím, koho kopíruje CB four- žádného čtyřválcového Triumpha si nepamatuju.
Kopíroval Harley- Davidson véčkové Slavie? Nebo Vincent Harleye? Kopíroval Zündapp Bavoráka, nebo to bylo naopak?
Dnes se musí považovat za novou i konstrukce, která pouze kombinuje prvky už dávno vymyšlené. Třeba ta Yamaha GTS- měla vpředu jednoramennou kyvku. Jasně, dlouho před ní to měla Bimota u svých Tesi 1D, ale ani Italové tohle řešení nepoužili jako první...
Asi jsem japanofil, ale já se jen snažím nic apriori nezatracovat. Proč tvrdit, že Italové jsou krásní a japonci nudně dokonalí? Motocykly přece nejsou vyráběny podle norem a každý je trochu jiný.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.01.2008
Odpověď  Jasne, Yamaha XT500 je hezka 'klasika', taky se mi libi, mel jsem ji, psal jsem o ni clanek do casopisu....ale bavime se o konceptech. Japonci Endura nevymysleli, vsechno jsou to jen odvozeniny. Jestli se nepletu, tak terenni motorky zacali Japonci kopirovat v sedesatych letech. XL, XR jsou proste potomci toho co Japonci obslehli drive - od BSA, Husqvarny, CZ, Jawy. CB 750 je proste sportovni motorka ktera ma radovy motor a mozna zvedly vejfuky - ani nevim jestli to tak je...proste jen nejaky vylepseny Triumph z padesatych sedesatych let a Goldwing je asi tomu co se podle me nazyva klasika nejbliz, ale tenkrat to byl jen luxusni krizenec HD a BMW za nizsi cenu. Stejne jako CX500 melo motor okopceny treba z Moto Guzzi. Myslim ze se preme spis o vyklad.    [Radek]   11.01.2008
Odpověď  Ne- rozuměj mi- mně vadí to paušalizování- Japonci. Dobře, třeba BMW mělo první kapotovaný supersport. Ale v tom případě kopíruje i takový Triumph se svými Daytonami? Budeme mu kvůli tomu upírat, že vyráběl "klasické" motocykly? Kopíruje Ducati, když montuje ABS?
Řekni mi, od koho například okopírovali Japonci tu Golwingu? To CBéčko? Od koho okopírovali VFR? Od koho okopírovali automatickou převodovku pro FJR? Od koho okopírovali endura jako XR, XL, XT, Supertenerku? Co takhle Yamaha RD, nebo GTS s Omega rámem?
Co bylo dřív? Varadero, nebo Caponord?    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.01.2008
Odpověď  Ja myslim ze Katana se da poridit kolem 100 tis. korun vpohode a je casto k videni prakticky v cele zapadni Evrope v internetovych aukcich. Honda CB 750 byl mozna prelom prave pro Japonce kteri poprve postavili motorku lepsi nez konkurence (stejne jako treba Goldwing), ale tim se nestaly klasikou. Prelomovejsi byla BMW R 90 S jako prvni seriovy "superbike" vyrabeny s kapotazi, nebo potom R 100 RS jako prvni motorka s celokapotazi, nebo rada K s ABS... Japonci to potom pouze okopirovali a dale zdokonalovali, ale sami to nevymysleli...jinak Chopper je podle me proste jen osekana motorka, tak jak se puvodne stavely v 50. - 60. letech v Americe (samozrejme hlavne HD) a ten design se potom zindustrializoval a dneska uz nikdo pomalu nevi co to Chopper znamena, ale Japonci to urcite nevymysleli:). Ja preci netvrdim ze japonsky motorky nevladnou, ale vpodstate jen vylepsuji jiz vymyslene, stejne jako treba ve fotografii proste jen prevzali zapadni modely a dal zlepsovali, zadnou novou tridu nebo klasiku podle me zatim nedefinovali. Krome te Hondy S Cub mozna...Ale to je jen muj nazor, mozna by bylo vhodnejsi nedrzet se pojmu klasika, protoze to je potom zavadejici...    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  "Nějakého Japonce"? Faktem je, že slovu "klasik" by spíš odpovídaly třeba anglické stroje, ale dnes, v době špičatých obludných kapotáží jsou i tady zmiňovaní Japonci setsakra klasický!
Navíc vpád Japonských strojů znamenal bezesporu revoluci- v kvalitě a zpracování a už proto si stroje ze začátku tohohle období zaslouží být označeny jako klasické.
Jinak- kromě výroby chopperů obecně, na něž má patent samozřejmě H-D- ale které vyrábí například i BMW, nevím o jediném případu kopírování.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2008
Odpověď  On není zrovna štastný ten název klasické motocykly. Asi by bylo lépe se držet hranic vytyčených FIVA:
Třída E (Post War) Vozidla postavená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960
Třída F Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970
Třída G Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA

Pokud se budeme bavit o období mladším jak 1970, tak zde Japonci již ve velkoobjemových motocyklech zcela hráli prim a ostatní výrobci se jen snažili o konkurenci. Myslím, že základní mezník představovala Honda CB 750. Je třeba si uvědomit, že celá 60. léta se Japonci učili stavět zejména závodní motocykly, a že se jim to beze zbytku povedlo. Tento úspěch byl základem pro vstup na trh se sériovými motocykly.
A k tomu kopírování. Kopírovali všichni. Jen někdo ovšem dokázal posunout techniku skutečně vpřed. A ještě k designu asi to, že není důležité kde vzniká, ale pro koho vzniká.

PS. Suzuki Katana v super stavu je nyní na prodej na Ebay. Tedy pokud někdo máte zbytečných 15000 USD.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Panove - nominovat na klasickou motorku nejakeho Japonce je preci popirani vyznamu slova klasika. Japonci se proslavili tim ze na zacatku jen kopirovali, at to bylo v 60., 70. letech nebo pozdeji.. Ty nejzajimavejsi designy japonskych motorek - treba Suzuki Katana - si nechali navrhnout v Evrope. Japonci zatim Klasiku sami o sobe nestvorili. Klasika je podle me treba Jawa Perak, ktery potom kopiroval i anglicky Triumph. Ironii osudu je ze Japonci vlastne puvodni klasicke motocykly zabily a prevzaly po nich stafetu, ale zatim nevidim ze by stvorili neco klasickeho, i ty jejich slavne terenni stroje jsou jen kopie neceho co vzniklo nejdriv v Evrope...mozna krome Hondy Super Cub, ktere bylo vyrobene pres 50 milionu a je uz klasikou sama o sobe...Jinak muj typ na nejlepsi klasicky motocykl poslednich let je z hlavy treba Moto Guzzi MK 1 Le Mans, Norton Commando, BMW R 90 S&R 100 RS/T, Triumph Bonneville, HD Sportster...klasiky jsou podle me i Desmo Motory od Ducati, BMW Boxery anebo Jawa 350 ? :)    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  Zájemcům o klasické motocykly doporučuji navštívít stránky německého časopisu Motorrad-Bild http://www.motorrad-bild.de/ta_marken/stst.htm
Komentoval bych to citoslovcem "áááách"    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.12.2007
Odpověď  Nekolik foto ery 70-tych let ... : http://www.s3750motoguzzi.co.uk/posters/index.htm    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  taky jedna krasavice s kardánkem CX 500    [Luboš]   16.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  a co tahle mv agusta 750, podle mně taky dobrá klasika    [pytrsmotors]   14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nebo mašina pro pořádný chlapy Munch mamut. Motor z automobilu NSU o objemu 1,2litru hovoří sám za sebe.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám rád evropský mašiny,takže u mě je favoritem Ducati 750 sport.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A z těch "pro chudé" mám rád XS 650. Rozvod OHC, pohon vaček řetězem mezi válci.....    [JzK]   14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejkrásnější klasik je podle mě Norton Commando.    [JzK]   14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  K těm šestiválcům. Honda je taková moc krabicová. Zde bych vyzdvihl spíše Benelli SEI, která nejen že přišla dříve, ale má takový ten správný šmrnc. Ale je pravdou, že Italové na Hondu neměli zejména v kvalitě. Ta je, dle tvrzení najitelů, u Benelli tragická.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snad mi prominete, když sem vystavím i dalšího svého kandidáta. Je trošku modernější (1987), ale technicky natolik výjimečný, že ho považuji za klasika. Honda VFR 750 R, neboli RC 30. Škoda, že nejde poslat i zvuk :-)    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já vím, four je four.
Ale six je six...    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2007
 Přidat odpověď   (111) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006