Vyhlašuji anketu za nejkrásnější klasický motocykl. Mým tipem je Honda 750 Four [Aleš] 14.12.2007 Přidat odpověď |
| Ve tvé otázce je i část odpovědi Kříži. Ultralighty se dají vyrábět i v garáži, motory ale rozhodně ne. A krom jiných důvodů je tu i fakt, že letadla se tady nikdy nepřestala vyrábět a vyvíjet, specialistů tady bylo vždy dost. V tom nám svět úplně neutekl. Naopak efektivní výroba motorů předpokládá krom špičkové konstrukce i velké výrobní serie a to naši inženýři objektivně nebyli a nejsou schopni zajistit. To na jejich obranu. [Honza l] 21.06.2016 |
| Trochu mne zarazilo, že dodnes naši inženýři nebyli schopni vytvořit nějaký motor , třeba i 50ccm a museli jsme brát motory z Číny. Chápu, že vývoj a uvedení na trh není legrace, ale když někdo může po revoluci začít vyrábět v garáži ultralighty a bez jakýchkoliv půjček být dnes na 2 místě na světě, a to pouze se středoškolských vzděláním, tak konstrukce malého motoru by šla uvést život také, ne? Púvodně jsem čekal, že naši inženýři mají něco v šuplíku, ale bohužel nic asi nebylo. Blata začala dobře, ale vzala si velké sousto a Čínské kopie jejich minimotorek ji zničila..Tak nás hold šíkmé oči budou motorizovat 20 let starými kopiemi.. [kříž] 20.06.2016 |
| Zatracení komunisti! Jen nevím kam se všichni poděli, ještě v roce 1989 jich tu bylo 1,7 milionu. [Jan] 20.06.2016 |
| Hi Hi, největší IQ tady má AK :-))) [J] 19.06.2016 |
| stačí jména- majitel JAWY ,pan GERLE je brácha komunistickýho ministra průmyslu,tak jak se tam asi dostal? A jak to vede, to přece vidí každej,kdo umí číst. Současný model 640 zavedla JAWA zhruba v době, kdy Škoda Favorita. A vyrábí ho dodnes. Jak by asi prodávala Škodovka Favority na dnešním trhu? Jako soubor náhradních dílů, a doklady si dáte z rodinýho mazlíka rok výroby 1989? Přesně takto řídí komunistický vedení JAWU v roce 2016. A nemusí být členy žádné strany,ani modré,ani rudé, ani oranžové. [MOnty] 19.06.2016 |
| Ale zas jeden s nízkým IQ. Takový blábol. Podle čeho se podle tebe pozná komunista? A na rovinu aby bylo jasno. Mě jsou u prdele komunisti i kapitalisti. Za každýho režimu jsou lidi chytří a blbí, prospěcháři i kariéristé, lidi co něco dovedou i co umí hovno,Režim na to nemá vliv. [AK] 19.06.2016 |
| Třeba v JAWĚ sedí komunisti pořád stejně pevně na prdeli - a podle tohoto vypadá. [-a-] 19.06.2016 |
| J Mluv za sebe. Jestli ty jsi zůstal 40 let pozadu tak to je tvůj problém. Jestli máš na všechno jednoduchý pohled- byli tady komunisti, tak všechno stálo za hovno tak je to taky tvůj problém. Je dobře známo, čím jednodušší člověk s nižším IQ, tím má na vše jednoduchý pohled a nedokáže chápat vše v souvislostech- takovéhle klišé co tady píšeš, bych očekával tak na začátku 90 let, kdy byla většina lidí naivních a ne nyní v r 2016 po 26 letech budování světlých zítřků. Ale dost již toho zbytečného vrtání v minulosti, komunisti jsou už 26 let pryč tedy nic již nebrání v cestě k skvělé budoucnosti. Howgh! [AK] 19.06.2016 |
| Jirka - nikdo tu záměrně na nic našeho neplive. Někteří tu mají naopak realistický pohled na věc a nechválí za každou cenu něco, co se v poměru s konkurencí chválit nedá. Jestli si myslíš, že jsme byly "motocyklová velmoc" (možná jen v počtu vyrobených kusů, které šly v rámci RVHP na východ a do "spřátelených" zemí), tak bys měl sundat růžové brýle a neomýlat klišé, které psali ve Světě motorů za komunistů. Prostě jsme ve finále zůstali pozadu o 40 let. Tak to je. A dohnat těch 40 let je pro JAWU dnes bez obrovských investic nemožné. [J] 18.06.2016 |
| Automatická spojka samozřejmě ano, ale nesměla by mít ošizený materiál a omezenou životnost. Po velké slávě jsme ty spojky vyhazovali do kontejneru a skončily ve šrotu...Koupili to japonci, dali pořádný materiál a úspěšně s ní zavalili trhy. A teď něco pozitivního- paradoxně dnes, kdy jsme zavaleni čínskou produkcí si začínáme cenit materiálního standartu socialistických motocyklů. Bohužel kvalita byla někdy ubrána právě u exponovaných součástek a šetření se nám velmi nevyplatilo..Mluvil jsem s konstruktéry J 90. tehdy převratné konstrukce a byli neštastni z toho, že museli ustoupit z kvality materiálu a zákaz použití zahraničních komponentů které ověřovací serie měla a testy dopadly výborně, bohužel to, co šlo na trh byl brak..Měli jsme plné ohrady právě tohoto typu, se závadami, které by se vesnickému kováři nestaly.. [kříž] 18.06.2016 |
| DKW RT125 byla doslova okopírována Yamahou. Ale to je něco jiného že. Jinak automatické vypínání spojky Kříži je určitě dobrá vychytávka, ale automatická spojka ji určitě o něco výš. [Honza l] 15.06.2016 |
| U mě vede z českých strojů jednoznačně Praga BD. [Jan] 15.06.2016 |
| A je to tu zas, každý se předhání, jak co nejvíc našeho poplivat. Jděte už někam.Proč radši nechválite? Opravdu jste tak omezení? [Jirka] 15.06.2016 |
| A co motor předválečné ČZ? To je přece DKW jako řemen. [Jan] 15.06.2016 |
| Minulosti se nezbavíme, ať děláme, co děláme. Vůbec jsem nechtěl urážet nebo dokonce pomlouvat naše konstruktéry a politiku se snažím do toho neplést, ale každému, co jeho jest..Můžu zato, že když rozeberu moto z války, často vidím Jawu, vždy jsem si myslel, že aspoň to automatické vypnutí spojky při řazení je náš nápad..Bohužel měla to už DKW , se kterou jel Hitler na východ, jeho motorky měly už řadicí váleček nebo rozvodové šoupátko..A kdy jsme to začali mít my? /J90/.Nemá cenu to připomínat, každý konstruktér se přece inspiruje jinde, ale člověk i musí uznat viditelnou inspiraci od jiné firmy..Učil a dělal jsem v Mototechně a uváděl jsem nové motocykly do chodu, aby zákazník vůbec mohl odjet. Tam jsem získal reálný pohled na úspěchy, kterými se pořád chlubíme.. JAWA socialistická nebyl žádný předvoj, ale ocas světové výroby motocyklů..Ale konstruktéři za to nemohou..Škrtili je, kde mohli a ty nejlepší "nepolitické a nepoplatné" likvidovali.. [KŘiŽ] 15.06.2016 |
| Nechme toho. Planými diskuzemi na netu se stejně nikdy nic nevyřeší. Řešme přítomnost. Minulost je pryč a co nás čeká teprve uvidíme. A nějaké kdyby v dějinách neplatí [Jirka] 15.06.2016 |
| Sorry Jirko, to je Janovi. [Honza l] 14.06.2016 |
| Je to jinak Jirko. Fabriky, které dožily do konce 80. let byly ve stavu, že nemohly obstát v konfrontaci s vyspělým světem. A zkus hádat proč. Vývoj vystihuje dobový vtip: Heslem 60. let bylo dohnat a předehnat západ, heslem 70. let bylo dohnat západ a heslem 80. let bylo neztratit stopu. Koneckonců nejlepším obrázkem jsou zrovna Jawy. Dnes jsme již opět schopni prodávat do vyspělého světa a průmyslový export neustále roste. Škodovácké lokomotivy tramvaje aj. byly dobré tak pro RVHP, dnes jdou do celého světa. [Honza l] 14.06.2016 |
| Za komunistů to s naším průmyslem nebylo vůbec špatné, prachbídné je to až teď. Fabriky které přečkaly pád Rakouska, krizi, válku, znárodnění, nepřežili 90 léta, co zbylo má většinou zahraničního vlastníka. Jan plzeňská škodovka vyráběla před revolucí 300 lokomotiv ročně a kolik jich vyrobí dneska? Je to žalostný stav. [Jan] 14.06.2016 |
| Já tím víceméně reagoval na [J] a jeho příspěvek z 12.06.2016. Nicméně on i ten dějepis dává nahlédnout do důvodů proč to bylo s motorkama a potažno naším průmyslem tak prachbídné jak to bylo. O útoku v roce 1950 nevím. Nicméně USA měly již od roku 1950 silné starosti "dole" u Koreje a pak hned následně Vietnam,.... Na druhou stranu nutné podotknout, plány na napadení jedné nebo druhé strany, ať již před, druhou světovou, nebo po ní, jedno kterou stranou jakým směrem, měly všechny mocnosti. SSSR chtělo napadnou západ již před WWII, stejně tak Hitler měl plán zmocnit se světa,....stejně tak měli západní spojenci plán jak napadnout VŘSR, a stejně tak obráceně. [dolin1] 14.06.2016 |
| Tohle Jirko předně není portál o dějepisu. Když už ale suverénně píšeš nesmysly, je třeba reagovat. Amerika uzbrojila Rusko, ale nás nikdo neuzbrojil, my jsme dojeli na impotenci veškeré výroby. Čtu docela dost, ale poprvé se dočítám o atomovém útoku na SSSR stanoveném na 1.1.1950. A dokonce je to všeobecně známo. Umím si představit, kde čerpáš. [Honza l] 14.06.2016 |
| dolin A co tím vlastně autor, tedy ty , chtěl vlastně říci? Je přece moc dobře známé, že západ nad východem zvítězil tím, že ho uzbrojil. Nekonečná kola závodů ve zbrojení, zlikvidovala východní ekonomiky. Takže nesmyslné investice do zbrojení byly pouze odpovědí. Navíc je přece dobře známé že jaderný útok na tehdejší SSSR byl stanoven na 1.1. 1950. Pokud by Rusové nevyrobili jadernou bombu, tak by k němu došlo. Východ nemohl ve zbraních zůstat pozadu. Ale dost již toho. Hleďme co se děje teď a jaké vyhlídky z toho koukají. [Jirka] 14.06.2016 |
| Již Košický národní program z dubna 1945 byl silně sociální tzv „ve prospěch všech vrstev pracujícího lidu“ a plošném znárodňování majetku zrádců, kolaborantů, Němců, maďarů,...". A "Budovatelské plány", jsou prvně vyhlášeny na podzim v roce 1946. Takže ten směr (i když tedy ne zcela ještě zcela jasný) tu již byl. Odmítnutí podoby v pomoci Marshallova plánu je také dílo z roku 1947, nikoliv až poůnorové vlády. Únor 1948 byl jen červavou třešničkou na zkaženém dortu. Směr byl dán již dávno předtím. A ekonomika komunistů založená na zcela nesmyslných investicích do nutného zbrojení, nám zcela zlomila páteř. Namátkou bych Vám doporučil tuto knihu: Dubánek, Martin – Od bodáku po tryskáče, Nedokončené československé zbrojní projekty (1945-1955). Je to velmi dobře napsaná kniha v níž je dobře vidět neschopnost našeho průmyslu, obrovské matriální a finanční náklady a celková nesmyslnost koncepce. Poprosil bych diskutující si o tom minimálně něco nastudovat, přečíst,.... Děkuji Peace. [dolin1] 14.06.2016 |
| Jan Tleskám, konečně objektivní příspěvek a ne idelogický blábol [Jirka] 13.06.2016 |
| Jawu přece znárodnili už v roce 1945 na základě Benešových dekretů, tak jaký komunisti? A to že ta firma vyráběla to co vyráběla bylo dáno hlavně požadavkem trhu. Když dokázali prodat milion kývaček tak proč by vyráběli něco jiného? Ford taky vyrobil 15 milionů Téček. [Jan] 13.06.2016 |
| J Takový blábol jsem už dlouho nečetl [Jirka] 13.06.2016 |
| Problém je , že je dnes spousty "vlastenců" aniž by věděli co to znamená. A jest li byli tito pánové vůbec na vojně. Nebo chodili na cvičení v duchu Sokola. A pokud ano jako já, tak sloužili komunistickému režimu a rusové nás chtěli hnát v "preventivním úderu na západ" a tím by ČSLA skončila, a to našim "bratrům" nikdy neodpustím, a proto je (rusáky) bytostně nesnáším. Mají talent si to rozhádat se všemi státy a to i s těmi "zpřátelenými"- stejně jako okupaci naší republiky v 1968. NATO nikdy nechtělo rozpoutat válku - to je právě ta komunistická propaganda. Je to stále dokola. Stačí se dnes podívat na Putinovu politiku. Stačí málo a náš život se změní. Nebudem řešit veterány. Mohu být hrdý na naše vojáky za II. války, vědce, designery,konstruktery apod. Zde se mluví jen o péráku ale na více jsme díky komunistům neměli. Bohužel. Ale přes ten bolševický marast jsme si vedli dobře. Viz naše tramvaje, autobusy(RTO),Tatra 603,atd. A já jsem čech a jsem za to rád. Akorát mně drtí omezené vnímání historie dnešních lidí a jejich rádoby vlastenectví. Nevím, kde je chyba..., možná ve školském vzdělání. Zaplať bůh, že se dnes dovážejí motocykly jiných značek a člověk si může vybrat a nečumět do výlohy pouze na Jawu. [J] 12.06.2016 |
| Pokud na projektu "Pérák" pracovala za války aspon částečně oficiální konstrukce(a o tom svědčí data na výkresech) - tak musely existovat nějaký rozdělovníky úkolů,protokoly z kontrolních dnů,výplatnice a podobný věci. Nemám problém s tím, že je Péráka něčemu podobnej,ale rád bych o tom věděl víc, než řeči soudruha Křivky ve Světě Motorů . Jen tak na okraj, on tehdy nebyl šéfkonstrukter, tam se procedil až po Únoru . [Monty] 12.06.2016 |
| Pochybuju, že by se kdy na takové otázky našla doložitelná odpověď už proto, že takové věci se přirozeně nedokumentovaly. Já vůbec nepochybuju, že byla snaha získat poznatky a zkušenosti odjinud a DKW byla nejblíž. To ale přece výsledek jejich práce vůbec nesnižuje. Všichni konstruktéři ve všech oborech přece analyzují práci konkurence. Je zajímavé, že všichni Asiaté, vč. Japonců kopírovali a dělali průmyslovou špionáž jako nikdo jiný a nejen to. Nikde jsem tady doposud nečetl, že by to někomu vadilo. [Lada] 12.06.2016 |
| Mně by na celé historii zajímaly další detaily, nejen to, co mleli pořád dokola ve Světě Motorů.Třeba se mně dostaly do ruky výkresy péráckých dílů(kopie defitinitivních výkresů malovaných tuší) - a polovina z nich má datum 1943 nebo 1944. Jsou to velký výkresy (třeba blatník nebo rám 1:1) ,podepsaný různými kresliči. Opravdu za války desítky lidí pracovaly na nové motorce tajně a ilegálně, bez vědomí vedení továrny?A zadarmo? Jaký měla JAWA vstah k DKW oficielně?Vyráběla nějaký díly pro DKW? Jezdili němečtí konstruktéři do Prahy? Jezdili naopak čeští dělníci a konstruktéři do DKW řešit spolupráci na válečné výrobě? Pokud ano,klidně se v Německu dostali i k nějakým střípkům vývoje nových motorek(nebo jen technologiím?)Snad tuto historii někdo dohledá ,zpracuje a vydá jako knihu...... [Monty] 12.06.2016 |
| Hele Kříži Souhlasím s Jirkou. Moje hrdost rozhodně na frak nedostává, mluv sám za sebe, pokud tvoje jo, tak holt jsi přesně ten typ o kterým píše Jirka- malý, omezený, který co bylo naše poplive a z cizího se může posrat. Jak to bylo s pérákem dobře vím ale na rozdíl od tebe já jsem hrdý na to, jak se našim podařilo oblafnout němčoury, jak za jejich zády vyvinuli nádherný motocykl, jak jezdili zkoušky na jejich benzín a s jejich číslama a to za situace, že za tohle všechno jim hrozil trest smrti. To byli hrdinové. A pak takoví chytrolíni jako ty na ně plive, snižuje jejich zásluhy.Prostě záleží na úhlu pohledu [AK] 12.06.2016 |
| Tohle je právě ten problém, je třeba aby si hoši přede mnou přečetli, kde se pérák vyvíjel, proč byl tak nenápadný v myší šedi Wehrmachtu, že jej považovali za DKW a nerozčilovali se. Chápu, že naše hrdost dostává na frak od konce války, ale lhát si do kapsy nám nepomůže. Rozčilení není program. Člověk přeci nemůže vycházet z toho, co mu nakukali v jeho útlém mládí. Pokud ano, je mi jej líto..My jsme byli společně s našimi spoluobčany Němci na vysoké urovni před válkou, mnoho firem zde vyrábělo vlastní konstrukce, takže se není zač stydět. Bohužel naše pozdější prodejní výrobky byli x let za opicemi a i díky SSSR, který bral vše a nesnášel inovace, jsme jen vylepšovali konstrukci péráka. A tu nejlepší- Californii si neměl šanci občan ČSSR koupit..Hlavně zase nekřičte, že to tak není../také proto má J500 dnes takovou cenu , je to jediný čtyřtaktní český motocykl, který šel koupit/ [KŘÍŽ] 11.06.2016 |
| "Naši konstruktéři servisovali motorky Wermachtu." Co je to za blábol?? Jo, Jirka to vystihl. [Lada] 09.06.2016 |
| Lidi přestaňte už s těmi sebemrskačskými a idelogickými bláboly, jste schopný poplivat a pohanět všechno včetně péráka, na to vám sere pes, jste malý a omezený, chybí vám hrdost.Jak to bylo je fuk, hlavní jsou výsledky a tak to je všude bez ohledu na režim [Jirka] 09.06.2016 |
| Za tento "náš" český pohled může z velké míry komunistická propaganda, která je stále všudypřítomná. Nelze ale našim konstruktérům upřít, že to, co si vzali jinde, zabalili do pěkného "balíčku" a měli náskok, díky skoro nepoškozeného průmyslu válkou. O tento náskok však záhy díky soudruhům a jejich nekopetentním zásahům do výroby a vývoje, přišli. Jinak s němci jsme se před válkou nemohli a nemůžeme v motocyklech srovnávat. [J] 08.06.2016 |
| Trochu jen upozornění, pokud se jedná o kopírování, je třeba se podívat na svůj práh a přiznat si i to, že jak píše Radek, že pérák je základ téměř všeho /a byli jsme tím krmeni /já/ celý život/, tak situace je trochu prozaičtější..Jelikož naši konstruktéři péráka současně servisovali motocykly Wehrmachtu, což byl velký rozsah konstrukcí motocyklů,Němci tehdá byli velmi na výši, vybrali si z této nabídky to nejlepší...Tvrzení že pérák byl první správný monoblok je jen slovní hříčka pro naši pýchu. Kdo někdy rozebíral např. DKW, ví, že to s čím Hitler šel na východ jsme my po válce vydávali za českou konstrukční bombu..Zní to blbě, bohužel konstruktér jako takový je vždy ovlivněn konstrukcí konkurence,ale s tím nic neuděláme.. Dlouho jsem vstřebával, že náš přínos nebyl takový, který nám tvrdili, abychom aspoň na něco mohli být hrdi...Ale to nijak nesnižuje ucelenost péráku jako motocyklu...a konstrukce , které následovaly... [KŘÍŽ] 08.06.2016 |
| Nic. V Německu musí zaplatit stejně jako tady, jsme společně v EU. [Ládes900] 22.02.2012 |
| A co je pravdy na tom, že v německu se daň neplatí? Mám na mysli dovést moto z USA do DE a z DE do čech. [Beat] 22.02.2012 |
| HONDA CB 650 [thomas] 11.05.2010 |
| No tak DPH se ze zemí mimo EU platí určitě!!! A clo je podle sazebníku [Ládes900] 21.03.2010 |
| Arpi - muzeš napsat číslo zákona,který osvobozuje veterány z placení cla a DPH? Protože
potom jsem debil,a celní deklarant,který mně dovozy vyřizuje ještě větší,a ze všech dovozů mimo
uzemí EU jsem zaplatil clo a DPH. Mimochodem, clo se platí ze základu (těch 75 tisíc,)a DPH se
součtu základu a cla [monty] 05.03.2010 |
| Bylo by dobré Arpi prověřit, jestli máš lepší informace než já. Pak by to bylo v dost jiném světle.
Zkus si to ještě nechat potvrdit -mě tvrdí berňáci (a víme, že nejsou neomylní) že se dodaňuje a
clí. [Honza l] 05.03.2010 |
| No včera jsem zkontaktoval jednoho dovozce. U nich to funguje tak, že za určitou provizi jejich
kontakt motorku prohlídne a v rámci možností zhodnotí stav dle znění inzerátu. Pak se platí doprava
po USA (důležitá je tedy lokalita) a pak se platí doprava do čr. Bylo mi řečeno, že DPH a clo se u
veteránů neplatí. [Arpi] 05.03.2010 |
| S tou 1/3 je to nesmysl. Pokud se to zrovna neveze napříč Ameriky, vejdeš se do 10 tis. Problém ale
je, že koupíš motorku za 50, k tomu dopravu kpl. za 25 k tomu DPH 20procent z 75 a k tomu clo (nevím
sazbu) taky ze 75 tis. Takže počítej zhruba s dvojnásobkem a starosti aby to vše dopadlo, protože
motorku budeš platit jako první. [Honza l] 05.03.2010 |
| 2 Arpi: Pár motorek (vesměs Jawa a Cz) jsem ze zemí EU dovezl a o Commando se rovněž zajímal. Je tu
pár překážek. Pěkný kus za rozumné peníze pořídíš buď v UK, nebo v USA. Jinde jsou výrazně dražší.
USA je potíž, pokud tam nemáš někoho kdo Ti motorku prohlídne, a pomůže zařídit dovoz. Další problém
je, že USA je ohromná země takže motorka z vnitrozemí bude o 1/3 dražší kvůli dopravě do přístavu.
Nad to je třeba zvažovat jaké kde panuje klima, to se na stroji rovněž podepíše. UK je snažší, ale
pořád málo na to, sednout do dodávky a zajet tam. Pokud nemáš kamaráda v USA, Británii, nebo
mimořádně dobrodružnou povahu doporučuji najít někoho, kdo je v dosahu a motorky občas vozí a
nabízí: www.zvelebil.cz www.vintage-motorcycle.com Rakousko
http://allegro.pl/item940439262_norton_commando_750_nie_triumph_nie_bsa.html Poslko [JzK] 04.03.2010 |
| K těm cenám ale musíš připočítat dopravu, DPH a clo. Takže nic moc. [Honza l] 04.03.2010 |
| Zjistil jsem že existuje spoustu firem, zabívajících se dovozem moto např. i z USA. Máte někdo s
někým osobní dobrou zkušenost? [Arpi] 04.03.2010 |
| případně nevíte co by obnášelo poslání z USA? Cenové výdaje atd.. ceny mi tam připadají mnohem
lepší.. [Arpi] 03.03.2010 |
| Zdravím kolegové! Mojím typem je taky Commando. Úplně jsem se do něj zbláznil a tak se ptám kudy
chodím kde se k němu dostat. Nemáte někdo tip na někoho, kdo by toto moto sehnal dovezl např. z
anglie? Nebo nevíte někdo o nějakém co by byl na prodej? Nejvíc mě zajímá Roadster kolem roku 1973.
Na Ebay jsem ho viděl v pěkném stavu kolem 7000 USD. nemám ale s takovouto koupí žádné zkušensti a
tošku se toho bojím. Díky za jakoýkoliv tip, radu, nabídku atd.. [Arpi] 03.03.2010 |
| O té vim pokud je to ta co myslím dostala se tam před několika lety ze Vsetína kde ji měl majitel
místniho motoservisu,pak ji bohužel prodal a pořídil si zánovní Jap. motocykl [stevan1] 09.01.2010 |
| ..Je tady někdo kdo renovuje Laverdu SFC,Nebo jeji repliku? [stevan1] 06.01.2010 |
| Pro mne jedna s možnýchn vítězek Laverda SFC [stevan1] 06.01.2010 |
| JB: na Motorkari.cz jsem nasel zminku o dvou motorkach, GSX1100EF a GPZ900R, ktere se pry dovezly
kvuli brnenskem strojirenskem veletrhu a nasledne pak prodaly v Tuzexu a ta Suzuki jeste dodnes
slouzi nekde v Praze. Tehdy si to opravdu nedovedu predstavit, ze dotycny prijel treba na nejakou
zabavu, to musel nosit krabici ubrousku a vidle, ubrousky utiral zmrzle uslintane tvare muzskeho
publika a vidlemi prehazoval zenskou cast omdlevajici v jeho okoli :-D Na druhy pohled asi to nebylo
uplne ruzovy s udrzbou, i kdyz nejkritictejsi byly asi filtry-sehnani, zbytek uz je zvladnutelny s
dodrzenim intervalu a peclivosti. Taky asi muselo byt blby, ze se o takovych lidech vedelo na VB,
takze kdyz franta na 4v honde jezdil jako prase po okrese, tak hned vedeli kam maji zajet :-D
...jinak souhlasim s P. Kropackem, argument o kopirovani je jen chabou vymluvou, v trzni
spolecnosti je principem delat to co chce zakaznik. Na konci 60. let chteli motorkari vic vykonu a
vicevalce, Honda zuzitkovala zavodni zkusenosti a rychle postavila poradnej spolehlivej 4valec,
anglicani se vzmohli na peknej Trident, ale ten bohuzel prisel o hodne pozdeji nez mel prijit a
nebyl to zdaleka tak dokonalej motor jako s cim prisli japonci. Nechci anglicanum krivdit, ale diky
jejich konzervatismu si to zavinili sami a japonci pravem zvitezili, je jasny, ze kdyz se nekdo
pousti do noveho odvetvi, tak v jistym smeru kopiruje ...tedka na skole stavime skutecnou formuli a
jednoznacne jsme dost veci okopirovali, zkratka nema cenu znova objevovat ameriku, kdyz to uz nekdo
udelal za nas. ...ten kdo ignoruje zajmy zakazniku vzdycky skoncil a to jak Anglicani a
Cesi(jakmile pominula umela poptavka)...i H-D by byl davno mrtvej, kdyby se cirou nahodou neujala
moda jejich vlastnich zastaralych novych vyrobku [Jindra650] 30.12.2009 |
| ...a co tenhle krasavec??? :) [venamat] 22.10.2009 |
| M 72 v pouštní úpravě [MartyC] 12.10.2009 |
| CB 750 Four byla v roce 1969 bomba a z tehdejšího pohledu supermoderní motocykl. Bez podstatných
změn se vyráběl až do roku 1976 a tak časem zastaral, nicméně na kráse mu to neubralo. CB500T je
něco zcela jiného. To je konečný typ řady motocyklů Honda, který započal v roce tuším 1964 typem CB
450 Black Bomber. Ty byl ve své době nejsilnější Japonec postavený jako konkurence zejména britským
strojům. Časem prošel designovým vývojem a v roce 1974, místo toho, aby jeho výroba definitivně
skončila, postavila Honda jeho nástupce CB500T. Zřejmě tím chtěla oslovit zákazníky preferující
konzervativní koncepci motocyklů britských výrobců. Při pohledu na typ CB500T se neubráním
dojmu, že s ním mohla klidně přijít Jawa o pár let dříve, kdyby... [JB] 05.08.2009 |
| David : Honda CB 500 T je dle meho vice klasictejsi a CB 750 F na svoji dobu zase takova moderna [Martin Samson] 04.08.2009 |
| Dobrý večer, Honda CB 750 je moc pěkná motorka,ale myslím si že Honda CB 500T je lepe sladěna a
spasované díly lepe sedí.Ale To je jen můj názor. [David] 01.05.2009 |
| Vy co jste na výstavě olejů EXPO v Brně přehlédli motocykl BSA tak koukněte je také krásný
dostala ho dcera k 18 ti nám. [argus] 24.03.2009 |
| A co motocykl roku 1971 nezdá se býti krásným ? [www.bsa.zde.cz] 23.03.2009 |
| zabdol som dodať jeto krásna motorka je ina ako sme mali možnosť kupiť si panelovku deluxe za cca
8000Kčs,a to koho kopiroval apod.to mi neviriešime to su take žabomyšie vojny motorkárov
veteránistov "houg" [podhor] 18.12.2008 |
| ahoj priatelia,pripajam svoj poznatok o HONDA750four,je to tak v 70-tich rokoch sa predavala v Prahe
v tuzexe.SM/74 č52 priniesol obsiahli test a v tom istom SM v inzercii bola na predaj od sukr. osoby
ja so sa ozval ako zaujemca dostal som nacyklostilovanu odpoved s dopisanou sumou 42tis.Kčs za
jazdenku.S105/120 nebola moc drahšia nová "tak že nič".V r.2003 sa mi podarilo taku
HONDU kupiť si ju na vl.50ku bola napadnuta garažtuningmajstrom tak jej pomaly dávam pôvodné šaty je
to nročne na čas a many many [podhor] 18.12.2008 |
| Nikdy jsem ji na našich silnicích neviděl,ale asi v roce 1974 byl ve Světě motorů obsáhlý test a
spousta fotek.pavel [pavel] 30.05.2008 |
| Tak to je pro mě velice překvapující zjištění. Docela by mě zajímaly zážitky majitelů těchto
motocyklů z projížděk po našich krajích v dobách, kdy si všichni zoufali nad Jawami 350. Vy jste se
s někým takovým setkali? Ono totiž to nebylo málo. A k tomu sehnat tolik Bonů... Já vždy dávám
k dobru přečíst článek z časopisu Motor o testu Hondy CBX 1000. Ta totiž v našich krajích působila
opravdové pozdvižení:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=archiv&menu=4&pos=archiv_zajem [JB] 30.05.2008 |
| Jo, to je pravda. Viděl jsem jí v Túzu asi v roce 73 a cena na ní byla, jestli si dobře vzpomínám
10500 TK. [gryzzlik] 29.05.2008 |
| Ano,HONDA CB 750 Four K1(nebo K2?)stála okolo roku 1971-2 asi 10000bonů(1BON asi 3-5Kč).pavel [pavel] 29.05.2008 |
| Chceš říci, že přes Tuzex ji bylo možnou koupit? [JB] 29.05.2008 |
| Honda 750 Four zvedla zájem o čtyřtakty v Evropě(píše v té době motoristický tisk). V Praze v
Karlínským Tuzexu byla vystavená za výlohou byla(a je)nádherná!!! Kavasaki 900 Z1 stojí taky hodně
vysoko! Pavel [pavel] 03.05.2008 |
| Pridavam jednu ceskou klasiku 70-tych let , ktera sice nema s motocykly nic spolecneho , ale pro
odreagovani se a k navozeni atmosfery doby neni spatne si nepripomenout ... :
http://www.youtube.com/watch?v=S3tG1X5ewAg [Martin Samson] 29.01.2008 |
| A dyt to mas Petre jedno - Bonevily vypadaj taky stejne, dvouvalce od Triumfu taky, Japonci je
okopcili i s chlupama, navic pisou ze ty trivalce prvni se vyrobily v roce 1965, takze to Japonci
museli vedet a okopirovali jejich design, to je preci jasny. Stejne tak mohli okopirovat vzhled Jawy
Californie, tak jako Suzuki kopirovala Jawu 90 Cross - vsechno to vypada stejne:). Jasne ze motory
mely jiny. Chtel si po Radkovi dukaz ze to Japonci kopirovali vzhledem jiny motorky, tak cestne
uznej porazku! Ja myslim ze bylo fajn ze tam dali pet kvaltu a kotoucovku, coz pak delali i ostatni
a tim se to posunulo dal. [Taky Radek] 13.01.2008 |
| Ach jo. Tak já ještě jednou. Ale taky už naposled. Za prvé: Poslední slovo jsem neměl, měl
ho Radek- to je celkem zřejmý z chronologického uspořádání příspěvků v tématu. Za druhé: Taky
Radek tvrdí, že Japonci během čtyř týdnů dokázali okopírovat anglickou motorku a ještě do ní
zkonstruovat vlastní motor (já to teda nikdy nedělal, ale troufám si říct, že za měsíc bych
nezkonstruoval ani půlválec, natož čtyř), tak jsou Japonci ještě schopnější, než jsem myslel. [Petr Kropáček ml.] 13.01.2008 |
| Radku diky za podporu:) Presne jak to pisou - prvni prototyp Triumphu v roce '65, do roku '67
mensi serie pro US trhy - v roce '68 oficialni predstaveni trivalcovych modelu obou fabrik pro
evropske trhy protoze BSA jeste doladovala motor a druha varka se lisila od prvni. CB 750 oficialne
predstavena v Japonsku o ctyri tydny pozdeji, seriova vyroba a prvni dodavky do Evropy v roce '69.
Snad to tady nekoho jeste zajima, ja uz opravdu koncim. [Radek] 13.01.2008 |
| Jo anglicani byli prvni, je to i ve Wikipedii - prvni Superbike 750 byly Trimfy a BSA, Honda CB
prisla po nich. Sice se tam mluvi o roce 1968 - a ze je anglani predbeli jen o ctyri tydny - ale
anglicky trivalce se v Americe prodavaly uz rok predtim, existujou modely z roku 1967, Japonci je
proste okopirovali. Radek ma pravdu.
http://en.wikipedia.org/wiki/BSA_Rocket_3/Triumph_Trident [Taky Radek] 13.01.2008 |
| Jestli to nebylo zrejme z predchoziho prispevku, tak tady je to jasnejsi :) [Radek] 13.01.2008 |
| Fajn, doufal jsem ze diskuze skoncila, ale Petr zrejme chce mit posledni slovo. Nicmene se plete.
BSA a Triumph Triple jsou cca o rok starsi nez CB 750, ktera se predstavila v roce 68 a zacala
dodavat v roce 69. V roce 67 uz anglicky Triply brazdily americky Highwaye a stvorily de facto tridu
750 ccm. Urcite to je k dohledani i na netu, ja se nicmene drzim dobove literatury - konkretne tohle
je z publikace \\\'Superbikes\\\' od Haynes z roku \\\'75:). Ja si vlastne myslim ze CB
750 je uz taky klasika, akorat ze japonska, takze az druhotna :))) [Radek] 13.01.2008 |
| A ja to taky mozna dost prehanim s obhajovanim evropskych motorek vs Japonci, priznavam ze mam na to
subjektivni nazor. Mel jsem i Japonce, treba GS 750 - jeste ta prvni s dratovejma kolama bez
kapotaze...fajn motorka, ale kdykoliv si na Japonce dneska sednu, mam dojem ze jedu na nejakym
umelohmotnym vysavaci:)....od ty doby co jsem se svezl na Commandu 850...nebo na starym BMW rady
R...MotoGuzzi LeMans...mam proste dojem ze Japonci vyrabeji derivaty motorek...ta rychlost tam je,
ale duse je z plastu:)....takze se s nikym nehadam, je to proste muj nazor...koncim, protoze uz moc
zvanim:) [Radek] 13.01.2008 |
| Mimochodem: BSA Rocket 3 se začala vyrábět v roce 1968. Honda CB 750 se začala vyrábět v
roce 1967. Sakra, Tak oni kopírovali Angličani Japonce? [Petr Kropáček ml.] 13.01.2008 |
| Jasně. Takže lstiví Japonci si koupili jednu tříválcovou BSA, doma ji rozmontovali a okopírovali. A
vznikla z toho čtyřválcová CB :-) Jestli Ti Radku jde o to, že mají obě motorky vpředu kulatý
světlo a stejný tvar nádrže, tak teda promiň. Já ale vidím podstatu motorky úplně jinde. Víš
kdo kopíroval? Sověti. Udělali z bavoráka eMku, z Opela Mosviče, nebo Pobědu, nebo co a tak dál.
Japonci nekopírovali a nekopírují. Tečka. [Petr Kropáček ml.] 13.01.2008 |
| Mislím, že ten obrázek uzavírá všechny diskuse. [Lada] 13.01.2008 |
| takový výfuk jsem viděl u Jawy clasik. a nehádejte se už chlapi. na jawu 500 nic a nikdo nemá :-) [Luboš] 13.01.2008 |
| Petre, myslim ze se odchylujes od tematu a pletes hrusky s jabkama - je preci jedno kdo koho
kopiruje, jde spis o pojem "klasicky" - prvotni otazka byla co je podle Vas nejhezci
klasicky motocykl a tam se zrejme neshodnem. Ja jsem pouze rekl ze podle me klasicky motocykl neni
Japonec protoze mam jinou predstavu o tom jak definovat Klasiku . CB o ktere hovoris byla jen kopie
neceho co uz davno vzniklo, jedine prvenstvi ktere je ji podle me prisuzovano - a ted cituju britske
casopisy (nemam to z vlastni hlavy) - je to ze to byla prvni rychla seriova motorka u ktere se zacal
masivne pouzivat pojem Superbike. Evropsti vyrobci se pak snazili konkurovat a takhle vzniklo
spousta rychlych motorek 70. let. Nicmene vsichni se shoduji na tom ze proste vzali v te dobe design
ktery se nejvice hodil k terminu "sportovni" (nemusim hledat podobny motorky, protoze
vsechny vypadaly stejne:)) - treba trivalcova BSA Rocket byla jednim z jejich vzoru urcite - tak ji
sem davam:), dali do toho svoje ctyrvalce vyvinute (a okopirovane) od zavodnich motoru od jinych
vyrobcu, kotoucove brzdy, a tim vznikla motorka ktera se dobre prodavala. Fajn, pro nekoho je to
klasika, pro me ne:) [Radek] 12.01.2008 |
| To, že Japonci ještě v padesátých a šedesátých letech masivně kopírovali je fakt, stejně jako to po
nich dělali Korejci a dnes Číňani. Ta motorka, o kterou se hádáte je určitě výsledkem i tohoto
kopírování, ale určitě je těžké říci, do jaké míry je to již originální Japonská práce. Ikdyž dnes
Japonci pracují úplně jinak než v oněch letech a jejich motocyklovou produkci si nikdo netroufne
kritizovat, určitě pořád velmi pečlivě sledují co dělá a hlavně kam míří vyspělý svět. [Lada] 12.01.2008 |
| Aha. Takže všichni, kdo vyrobí něco, co vzhledem odpovídá době (potažmo módě), tak kopírují. Takže
za první republiky kopírovala Pragovka Škodovku? Když obě fabriky vyráběly auta s blatníkama,
chladičem venku a rovnou kapotou? Uvědom si, co píšeš Radku. Když napíšeš, že CB je kopie, tak
sakra napiš čeho. Najdi na netu fotku nějaký Evropský motorky před rokem 1967, která bude vypadat
jako CB a já Ti dám za pravdu. A že na počtu válců nezáleží? Na čem jiném u motorky záleží? Na autě
ještě nějaké designové specialitky vymyslíš, ale na motorce bez kapotáže? Tam je přece motor
absolutní dominanta! Ty vlastně píšeš, že CB vypadá jako motorky v té době vypadaly... Takže
tvrdíš, že je klasická. Díky! [Petr Kropáček ml.] 12.01.2008 |
| Panove, vzdyt CB 750 je presne ukazkovy ucebnicovy priklad naprosto okopirovane motorky. Japonci
(podobne jako dneska Korejci s autama) se snazili proniknout na zapadni trhy, tak vzali design ktery
koncem sedesatych let frcel, udelali to o neco kycovitejsi a za lepsi cenu a zacali prodavat (to je
preci i pripad te XT500 ktera vypada jak terenni anglicka motorka). Jestli to ma valec jeden nebo
ctyri je uplne jedno... Japonci jsou dobri v tom ze presne vypozorovali co je na ktere motorce
zajimave, co se prodava a vyrobili pomerne kvalitni podobnou vec za nizsi cenu. Ja jsem uz
nekolikrat rekl ze Japonce nehanim, ale proste prisli na trh v dobe kdy vsechny podstatny veci byly
uz vynalezeny a tak uz jen kopirovali a vylepsovali....s tim jak se vubec cely Japonsko orientovalo
po valce na zapad....a to se tyka i jejich elektroniky, fototechniky atd...dneska to dela v Asii
kdekdo a rika se tomu globalizace. Nekomu muzou tricet let stary japonsky motorky pripadat klasicky,
ale ja si myslim ze kdyz chcete jit ke korenu veci, tak musite "klasiky" hledat v
zapadnim svete. Je to samozrejme vec nazoru. [Radek] 12.01.2008 |
| Honza I: Tak jsem to právě myslel, že H-D nekopíroval naše Laurinky i přesto, že jsou
konstukčně velmi podobné. Prostě trvám na tom, že Japonci nejsou kopírovači. Celý svět je
zmítán módními vlnami a těm se přizpůsobují všichni. I Japonci, i Evropané. [Petr Kropáček ml.] 12.01.2008 |
| Pro JB: Vzpomínám si, že jsem je chodil okukovat v létě v Praze na Václavák, když tam s nimi,
zejména Němci parkovali před hotelem. [pmr] 11.01.2008 |
| Vážení. Začalo to tu Hondou CB 750. Ten motocykl v sobě skrývá několikaletou zkušenost ze závodů
nejen mistrovství světa a také z prodeje a průzkumu trhu. Přišel v pravý čas a byla to bomba! Dle
mého a nejen mého názoru to byl doslova převrat v přístupu k motocyklům jako takovým. To není
jenotázka vzhledu či výkonů. To je otázka technologie výroby, řízení, kvality, marketingu atd.
Dovolím si malu odbočku. Nevím, zda počátkem 70. let někdo v československu tento motocykl
vlastnil, ale pokud ano, tak musel být pro našince minimálně na úrovni boha. Pamatuje někdo tuto
dobu? [JB] 11.01.2008 |
| Já těmto motorkám nerozumím, ale tvoje srovnání Petře Kropáčku trochu kulhá. Je pravda že do značný
míry tady již vše bylo, ale např. HD určitě nevyužil ůspěchu Slavie. Myslím že je to právě v tom, že
Japonci a pod. se inspirovali těmi nejúspěšnějšími - přirozeně. A dodnes samozřejmě pečlivě sledují
trendy především v Evropě a to platí všeobecně snad o všech výrobách. [Honza l] 11.01.2008 |
| Když už je diskuze o kopírování, hezky to vystihuje tento citát. Ofotografováno před lety v
Týnci/Sáz. na výstavě motocyklů. [pmr] 11.01.2008 |
| Hm, já si pořád myslím, že nemáš pravdu. Kdybysme uvažovali tímhle směrem, tak nic jiného než
kopírování neprobíhá už mnoho desítek let. V třicátých letech, kdy se výrobci tak nějak
"hledali" přece sestrojili takové kvantum roztodivných konstrukcí, že nikdo nic nového
potom vyrobit nemůže. Japonci se začali projevovat až někdy v šedesátých letech... Dneska,
kdyby někdo vyrobil boxera uloženého napříč, tak je to kopie Douglasa. Čtvercový motor? Ariel.
Čtyřválec boxer se dvěma klikovkama? Brough. Jinak opravdu nevím, koho kopíruje CB four-
žádného čtyřválcového Triumpha si nepamatuju. Kopíroval Harley- Davidson véčkové Slavie? Nebo
Vincent Harleye? Kopíroval Zündapp Bavoráka, nebo to bylo naopak? Dnes se musí považovat za
novou i konstrukce, která pouze kombinuje prvky už dávno vymyšlené. Třeba ta Yamaha GTS- měla vpředu
jednoramennou kyvku. Jasně, dlouho před ní to měla Bimota u svých Tesi 1D, ale ani Italové tohle
řešení nepoužili jako první... Asi jsem japanofil, ale já se jen snažím nic apriori
nezatracovat. Proč tvrdit, že Italové jsou krásní a japonci nudně dokonalí? Motocykly přece nejsou
vyráběny podle norem a každý je trochu jiný. [Petr Kropáček ml.] 11.01.2008 |
| Jasne, Yamaha XT500 je hezka 'klasika', taky se mi libi, mel jsem ji, psal jsem o ni clanek do
casopisu....ale bavime se o konceptech. Japonci Endura nevymysleli, vsechno jsou to jen odvozeniny.
Jestli se nepletu, tak terenni motorky zacali Japonci kopirovat v sedesatych letech. XL, XR jsou
proste potomci toho co Japonci obslehli drive - od BSA, Husqvarny, CZ, Jawy. CB 750 je proste
sportovni motorka ktera ma radovy motor a mozna zvedly vejfuky - ani nevim jestli to tak je...proste
jen nejaky vylepseny Triumph z padesatych sedesatych let a Goldwing je asi tomu co se podle me
nazyva klasika nejbliz, ale tenkrat to byl jen luxusni krizenec HD a BMW za nizsi cenu. Stejne jako
CX500 melo motor okopceny treba z Moto Guzzi. Myslim ze se preme spis o vyklad. [Radek] 11.01.2008 |
| Ne- rozuměj mi- mně vadí to paušalizování- Japonci. Dobře, třeba BMW mělo první kapotovaný
supersport. Ale v tom případě kopíruje i takový Triumph se svými Daytonami? Budeme mu kvůli tomu
upírat, že vyráběl "klasické" motocykly? Kopíruje Ducati, když montuje ABS? Řekni
mi, od koho například okopírovali Japonci tu Golwingu? To CBéčko? Od koho okopírovali VFR? Od koho
okopírovali automatickou převodovku pro FJR? Od koho okopírovali endura jako XR, XL, XT,
Supertenerku? Co takhle Yamaha RD, nebo GTS s Omega rámem? Co bylo dřív? Varadero, nebo
Caponord? [Petr Kropáček ml.] 08.01.2008 |
| Ja myslim ze Katana se da poridit kolem 100 tis. korun vpohode a je casto k videni prakticky v cele
zapadni Evrope v internetovych aukcich. Honda CB 750 byl mozna prelom prave pro Japonce kteri poprve
postavili motorku lepsi nez konkurence (stejne jako treba Goldwing), ale tim se nestaly klasikou.
Prelomovejsi byla BMW R 90 S jako prvni seriovy "superbike" vyrabeny s kapotazi, nebo
potom R 100 RS jako prvni motorka s celokapotazi, nebo rada K s ABS... Japonci to potom pouze
okopirovali a dale zdokonalovali, ale sami to nevymysleli...jinak Chopper je podle me proste jen
osekana motorka, tak jak se puvodne stavely v 50. - 60. letech v Americe (samozrejme hlavne HD) a
ten design se potom zindustrializoval a dneska uz nikdo pomalu nevi co to Chopper znamena, ale
Japonci to urcite nevymysleli:). Ja preci netvrdim ze japonsky motorky nevladnou, ale vpodstate jen
vylepsuji jiz vymyslene, stejne jako treba ve fotografii proste jen prevzali zapadni modely a dal
zlepsovali, zadnou novou tridu nebo klasiku podle me zatim nedefinovali. Krome te Hondy S Cub
mozna...Ale to je jen muj nazor, mozna by bylo vhodnejsi nedrzet se pojmu klasika, protoze to je
potom zavadejici... [Radek] 07.01.2008 |
| "Nějakého Japonce"? Faktem je, že slovu "klasik" by spíš odpovídaly třeba
anglické stroje, ale dnes, v době špičatých obludných kapotáží jsou i tady zmiňovaní Japonci
setsakra klasický! Navíc vpád Japonských strojů znamenal bezesporu revoluci- v kvalitě a
zpracování a už proto si stroje ze začátku tohohle období zaslouží být označeny jako klasické.
Jinak- kromě výroby chopperů obecně, na něž má patent samozřejmě H-D- ale které vyrábí například i
BMW, nevím o jediném případu kopírování. [Petr Kropáček ml.] 07.01.2008 |
| On není zrovna štastný ten název klasické motocykly. Asi by bylo lépe se držet hranic vytyčených
FIVA: Třída E (Post War) Vozidla postavená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960 Třída
F Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970 Třída G Vozidla postavená mezi
1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA Pokud se budeme bavit o období mladším jak 1970, tak
zde Japonci již ve velkoobjemových motocyklech zcela hráli prim a ostatní výrobci se jen snažili o
konkurenci. Myslím, že základní mezník představovala Honda CB 750. Je třeba si uvědomit, že celá 60.
léta se Japonci učili stavět zejména závodní motocykly, a že se jim to beze zbytku povedlo. Tento
úspěch byl základem pro vstup na trh se sériovými motocykly. A k tomu kopírování. Kopírovali
všichni. Jen někdo ovšem dokázal posunout techniku skutečně vpřed. A ještě k designu asi to, že není
důležité kde vzniká, ale pro koho vzniká. PS. Suzuki Katana v super stavu je nyní na
prodej na Ebay. Tedy pokud někdo máte zbytečných 15000 USD. [JB] 07.01.2008 |
| Panove - nominovat na klasickou motorku nejakeho Japonce je preci popirani vyznamu slova klasika.
Japonci se proslavili tim ze na zacatku jen kopirovali, at to bylo v 60., 70. letech nebo pozdeji..
Ty nejzajimavejsi designy japonskych motorek - treba Suzuki Katana - si nechali navrhnout v Evrope.
Japonci zatim Klasiku sami o sobe nestvorili. Klasika je podle me treba Jawa Perak, ktery potom
kopiroval i anglicky Triumph. Ironii osudu je ze Japonci vlastne puvodni klasicke motocykly zabily a
prevzaly po nich stafetu, ale zatim nevidim ze by stvorili neco klasickeho, i ty jejich slavne
terenni stroje jsou jen kopie neceho co vzniklo nejdriv v Evrope...mozna krome Hondy Super Cub,
ktere bylo vyrobene pres 50 milionu a je uz klasikou sama o sobe...Jinak muj typ na nejlepsi
klasicky motocykl poslednich let je z hlavy treba Moto Guzzi MK 1 Le Mans, Norton Commando, BMW R 90
S&R 100 RS/T, Triumph Bonneville, HD Sportster...klasiky jsou podle me i Desmo Motory od Ducati,
BMW Boxery anebo Jawa 350 ? :) [Radek] 07.01.2008 |
| taky jedna krasavice s kardánkem CX 500 [Luboš] 16.12.2007 |
| a co tahle mv agusta 750, podle mně taky dobrá klasika [pytrsmotors] 14.12.2007 |
| Nebo mašina pro pořádný chlapy Munch mamut. Motor z automobilu NSU o objemu 1,2litru hovoří sám za
sebe. [TOLI.] 14.12.2007 |
| Já mám rád evropský mašiny,takže u mě je favoritem Ducati 750 sport. [TOLI.] 14.12.2007 |
| A z těch "pro chudé" mám rád XS 650. Rozvod OHC, pohon vaček řetězem mezi válci..... [JzK] 14.12.2007 |
| Nejkrásnější klasik je podle mě Norton Commando. [JzK] 14.12.2007 |
| K těm šestiválcům. Honda je taková moc krabicová. Zde bych vyzdvihl spíše Benelli SEI, která nejen
že přišla dříve, ale má takový ten správný šmrnc. Ale je pravdou, že Italové na Hondu neměli zejména
v kvalitě. Ta je, dle tvrzení najitelů, u Benelli tragická. [JB] 14.12.2007 |
| Snad mi prominete, když sem vystavím i dalšího svého kandidáta. Je trošku modernější (1987), ale
technicky natolik výjimečný, že ho považuji za klasika. Honda VFR 750 R, neboli RC 30. Škoda, že
nejde poslat i zvuk :-) [Petr Kropáček ml.] 14.12.2007 |
|
|