MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309185 příspěvků |7675 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 21 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraniční | Diskusní téma 8.3.2021 03:28  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Prosím o radu jestli je možné předělat M72 na BMW R71. Vím že je tam jiné sání, nádrž,světla, tacho, co víc? Je možné "reálné" s tímto motocyklem potom projít testací?    [M-72 na BMW R71]   13.03.2006     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Olej tam patří SAE 50 API SA nebo SAE 20W60 i 50 API SD převodovka SAE 80 API GL 1
Primár 20w20 nebo Dextron    [argus]   10.04.2013
Odpověď  Chlapi taková předělávka to bude navždy už jen bastl nad kterým budou ohrnovat nos jak příznivci rusáků tak baworáků. Osobně bych to nedělal, raději bych pěkně zrenovoval rusáka když na bawce není.    [Katana]   12.01.2013
Odpověď  to Ježura.
Zdravím pane kolego, vyzkoušej odkaz www.uralforum.cz Je to forum kde pár emkařů včetně mě je, a dají se tam zjistit zajímavé věci.
Jinak na stránce www.ural.cz lze zdarma stáhnout příručku k motorce M-72 a pak to chce trochu prostudovat a neměl by být problém :)    [arno77Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2012
Odpověď  Ahoj kolegové. Nedávno jsem koupil tento motocykl.Bohužel zatím nemám moc zkušeností, jak na různé opravy. Začaly téct přední tlumiče,myslím že jsou simeringy v háji.Netuším jak je rozebrat a jak pokračovat v opravě. Jaký tam patří olej. Dále sháním pár drátů do kola,dočetl jsem se, že jedině ruské né čínské. A pokouším se někde sehnat schéma jak rozebrat a seřídit přední a zadní brzdové bubny,myslím si, že jsou hodně opotřebované. Děkuji předem za jakoukoliv odpověď.    [Ježura]   04.10.2012
Odpověď  To vert.
Ahoj, prosímtě, ten rám je z M-72 jeden z ranných modelů. Tyto staré Mky neměly zadní trojůhelníkové výztuhy konzolí kluzáků. (ty přišly až po roce 1947)
Jak už zde bylo řečeno, tento rám má úchyt na relé, které měl Rus krabicové uchycené pod sedlem, BMW má relé zabudované v dynamu. Dále jasným ukazatelem že se nejedná o Rám z BMW, je to že zavěšení sedla u BMW výůsťuje v držák Klaxonu, což v tomto případě zde není. Tento držák je ve tvém případě uchycen jinak.
Já dělám starou verzi M-72, pár přízpěvků v této diskuzi mám. Ze začátku, když jsem M-72 koupil, chtěl jsem ji předělat na BMW, ale nakonec jsem od tohoto upustil, nestojí za to dělat Německo-Ruský bastl, Ale když chceš udělat opravdového němce, tak se vším všudy, žádné předělávky.
Ozvi se mi prosím na mail. arno77@centrum.cz    [arno77Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2009
Odpověď  Ta stránka je sice zajímavá (díky za ni), ale nic nedokazuje. Jsou Emky, které výztuhy rámu u kluzáků neměly (stejně jako byly ty výztuhy do oblouku i do trojúhelníku). Podle mě jsou všechny ty tři rámy z M-72. Ten v základní barvě je stejný - ranná verze se šroubovaným úchytem sajdy. Moc bych nedal za to, že i barva je časem přešlá ruská základovka. Což ovšem neznamená, že ostatní díly nemohou být BMW. Uvítám další fotky.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2009
Odpověď  Děkuji mnohokrát za cenné informace.Podle zatím dostupných obrázků jsem si zatím myslel že rám je z BMW.Protože nemá v zadu u kluzáků výstuhy jak M72.A podle těch stránek s těmy rámy se to podtvrdilo.Akorát ta nádrž.Ta mě nedá spát.Jinak většina dílů začíná číslem 201.A to je podle katogu BMW.M72 začíná číslem 720.Hodně tam toho chybí.Třeba dneska jsem přišel na to že dynamo je z R66 nebo R51,karburátory jsou Amal a ještě k tomu anglické místo gretzin.A bude toho asi víc.No snad to postupně dám do kupy.    [vert] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2009
Odpověď  tu su obrazky ramov bmw a m72 (hladajte niekde v strede stranky): http://www.changjiangunlimited.com/M72-2.htm    [roman]   18.11.2009
Odpověď  Tahle nádrž je určitě emková (je veliká), pozná se i horší kvalitou zpracování. Rám by mohl být BMW, těžko říct. Rozhodně to je ještě ranná verze se šroubovaným předním kloubem sajdy. Nejsem si jist, ale myslím, že zadní stupačky jsou na BMW jinak uchycené a pravděpodobně by neměl mít ani úchyt na relé. Jak je to s držákem baterie?, žádný nevidím. Dle mého názoru je rám taky z emky. K ostatnímu je třeba víc fotek.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím může někdo poradit?Před nedávnem jsem koupil vozík šrotu z R71.Akorát si nejsem jist jestli nádrž a rám jsou originál z BMW.Nejsou tam totiž žádná čísla jak třeba na motoru a podobně.Může někdo poradit?    [vert] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2009
Odpověď  Taky jsem pomýšlel na předělávku z Mky na R71, sehnal jsem už i dokonce replikové blatníky, zadní světlo, všechny gumy, dokonce i origo nádrž, kompletní origo skříň motoru a převodovky, ovládání spojky dolem, dynamo, origo horní brýle, přepinač na řídítka atd...
Ale pak mi bylo líto tyto díly za desetitisíce dát dohromady s "Rusem".
proto jsem upustil od předělávky,
nyní dělám M72 jak se patří.
poté budu dělat BMW R-71
ORIGINÁL.    [Arnošt Žůrek]   08.06.2009
Odpověď  K výše napsanému bych přidal, jiné blatníky, jiný rám, jiné odlitky motoru, jiné stupačky jiné ovladače na řidítkách (přepínač světla je vpravo), jiné ovládání spojky... je toho hodně a tahle úprava nemá cenu.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2009
Odpověď  Těch ůprav je víc,nezdá se to,ale je toho moc...Kartery motoru počínaje[malé dynamo] a rámem konče.Pohledově se to moc nezdá,ale aby to oklamalo člověka,který 71 zná,je toho dost...Já to dávám dohromady,protože 71 mám,ale byl z ní vytvořen chopper,takže to mám velice stíženo...A sehnat na 71 nádrž ,je nad lidské síly...Jedině repliku...    [zelezny kriz]   05.06.2009
Odpověď  Jasne, konkrétne na M-ku to je asi nemožné ale v podstate ide hádam o to aby boli na hocijakú z týchto typov ved kompetentní (polícia, STK - až na VIN) to nemajú podla čoho rozoznať, ale aj trebars na K-čko je to asi dosť ťažké zohnať, alebo nie? proste zhodnocujem ktorou cestou sa vybrať a nechcem spraviť nejakú chybu, ktorú potom budem ľutovať    [melon]   06.02.2009
Odpověď  To Melon.Jednu M-ku mám hotovú a druhú zatiaľ iba robím. Nemám k nim žiadne papiere /iba k jednej ukrajinské/ Keď dokončím druhú plánujem ich postaviť na veteránske papiere. Šanca zohnať na Slovensku papiere na M- ku je podľa mňa mizivá.    [Roman]   05.02.2009
Odpověď  teda že TP asi nezoženiem som chcel napísať    [melon]   05.02.2009
Odpověď  Aha, no neviem ta eMka je asi tak z 80 percent kompletná a nepojazdná...len predpokladám, že na to asi TP ..a aj to chcem na jazdenie a teda samozrejme legálne, Roman a vy to máte na veteránskych číslach?    [melon]   05.02.2009
Odpověď  Ja by som si iste vybral M 72 zuvlášť keď píšeš, že sú cenove rovnaké. M-ka je podľa mňa iste cennejšia ako MV. Mám dve.    [Roman.]   03.02.2009
Odpověď  Zdravim, riešim dilemu ohľadom týchto sovietskych strojov. Chcel som si zaobstarať MV750 ale prišla ponuka ma M72 a ide o to, že si neviem vybrať. Čo je podla vás lepšie, MV čiže náhon side, spiatočka alebo eMka v podstate len na parádu a na akcie?? ..cenovo v tom nieje veľký rozdiel, akurát, že je to všetko bez dokladov..je ďalšia možnosť kúpiť to v Polsku aj s dokladmi len tie zasa neviem či sa dajú prepísať..Ozaj by ste mi pomohli vašimi radami či pripomienkami, za ochotu ďakujem, Melon.
p.s. moja túžba po tomto fascinujúcom stroji je naozaj veľká    [melon]   02.02.2009
Odpověď  Zdar, no nevím s tou přestavbou jakou pořídíš parádu, každý kdo se v tom trochu vyzná to pozná. Zkus www.oldtimergarage.szn.pl nebo jen do vyhledávače díly v angl. Je toho dost.    [pepa kotla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2008
Odpověď  fakt nikdo nevíte jak to je to neříkejte že jste to někdo nedělal????    [robert]   09.11.2008
Odpověď  Potřeboval bych poradit jaké hodnoty (otrg a předzápel) a jak se nastavují u zapalování u strojů Ural a Dněpr. Budu moc rád v manuálu to bohužel není.    [robert]   07.11.2008
Odpověď  Ahoj, předělávám M 72 na BMW R 71, ale nedělám to jen tak na oko, ale důkladně, původní komponenty Bosch...potřeboval bych zda někdo nemá díly na BMW R 71, nádrž, blatníky, nosič, a drobnosti..nebo někdo neví o kontaktu na repliky, např. blatníku?? díky    [Arnošt Žůrek]   04.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čau chlapi. Neznáte firmu nebo někoho, kdo dokáže sestavit se správnýma vůlema diferenciál na M 72 ? Hrušku a talířové kolo mám nový. Díky    [Petr]   29.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je jedna focená přímo v Číně. Fotek mám více, pokud chceš tak ti je můžu poslat mailem    [pmr]   29.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, doporučuju se podívat na příspěvek o Chang-Jiang. Je to nové a z toho by se taky dala udělat kamufláž BMW R-71. Ale jinak souhlasím s Milanem. Na srazech dost často vidím kluky s přepajcovanou EMkou a okolo toho běhají v německých mundurech. A dokonce to dělají i s Káčkem nebo Dněprem. Ale to už je vrchol. Mám spoustu fotek. Já tohle teda nemusím a na srazu v Německu a Rakousku jsem jesdil na Dněpru se zapíchnutou ruskou vlajkou, a taky to mělo úspěch.    [Arad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Tě Milane,prosím tě jestli máš i nějáké zkušenosti s Ruským motocyklem K-750 SV. Budu rád za každou radu s renovací tohoto motocyklu. Napiš mi na můj email, předem díky za odpověď. René    [reneRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2008
Odpověď  No tak i kdy by ses postavil na hlavu tak to prostě nepředěláš zkušený oko pozná hned to abys sehnal motorovej agregát BMW a vůbec všechno BMW a nakonec ti zbyde ruskej přepínač světel ze kterýho budeš brousit nápisy v azbuce..ale to je vlatně jedno pač hlavně že to vypadá:)))))))fakt k smíchu,a kolegovi podemnou ,když nevíš a nemáš to prověřený tak do toho nekrafej...P.s.vlastně si můžeš postavit třeba čechii stačí jen vodlejt bloky,svařit rám..no když to vychytáš tak to bude k nepoznání:))))))))ale nevim nemám to prověřený:))))    [milan]   12.04.2006
Odpověď  Já si myslím, pokud vychytáš všechny změny, tak je to k nepoznání. Nevím prověřený to nemám    [M-72]   03.04.2006
Odpověď  Prosim tě na to se s vodpuštěnim vyser je to dost podobný ale každej kdo se v tom vyzná tě bude mít za totálního vola,M72 má taky svoji historii,a je lepší jí mít v origoši a stat si za tim než z toho dělat bastl,věřmi budeš akorát pro smích,nechtěl jsem tě urazit ale tak to je.Pak budeš mít stroj kterej bude uplně naprd.Znám pár pitomců co si na M72 nastříkaly německý insignie a hrajou si stim na BMW,ale jak jsem řekl je to ostuda ,zpracování a další věci...jsou nesrovnatelně horší než u BMW.Dej jí do barev RA a uděláš stím stokrát větší frajeřinu pokud ti jde o to.Přeji hodně zdaru .Milan    [Milan]   13.03.2006
 Přidat odpověď   (30) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006