| diskutuje se o tom v tematu zivot kolem veteranu tak mrkni [Freebiker] 23.03.2016 |
| Zdravim nortonáře a chci se zeptat: Už i trabantové mají svůj sraz a co Norton? Balcarka je fajn ale není tam už přejaponcováno? [Miroslav Śpaček] 23.03.2016 |
| mohl by se mne prosím na muj mail ozvat užifvatelé arpi nebo mirapt? potřeboval bych konzultaci. Předem děkuji [Freebiker] 17.01.2016 |
| Znalec Emil by si měl nejdříve přečíst diskuzi než do ní vstoupí.. [arpi] 18.12.2015 |
| emile my se ale bavime o stroji v odkazu ne na uvodni fotce v tematu ale vypadato že už ho někdo koupil z inzeratu zmizel [Freebiker] 13.12.2015 |
| tak nevím znalci, ale motor na foto se mi zdá jednoválcový (možná blbě koukám) a Atlas a Commando byly dvouválcové. [Emil] 12.12.2015 |
| pf 2016 SUNOCO [argus] 10.12.2015 |
| pf 2016 sunoco [argus] 10.12.2015 |
| Motor Atlas se pozná podle vývodu oddechu motoru. Toto řešení právě začal Atlas a měly ho i první Commanda. Starší dvouválce ho měly více schovaný a ústil v zadní části bloku. Ten náhon otáčkoměru není vodítkem..víka lze zaměňovat. Náhon otáčkoměru měl i 650SS a možná i další. [Arpi] 08.12.2015 |
| Arpi diky, ten motor(atlas) se pozna podle vyvodu na nahon otackomeru? kdyby nekdo vědě z čeho jsou blatniky byl bych rad za info mně se taky moc libi ale nerad bych dal takovej ranec za něco co takovou cenu mit nema. díky Free [Freebiker] 07.12.2015 |
| To freebiker: blatníky vypadají na nerez z Commanda ale mohou být také z nějaké druhovýroby. Štít přední brzdy je taky Commando. Motor Atlas 750 nebo nějaký jeho hybrid. krburátor Amal concentric se dával na kdejaké nejen anglické stroje cca od poloviny šedesátých let. Rozhodně nechci tento stroj pomlouvat. Je krásný, sám bych si ho uměl doma představit. Jen reaguji na dotaz ohledně originál stavu. http://www.nortonownersclub.org/models/heavy-twins /dominator-images/0051.jpg [Arpi] 07.12.2015 |
| Na mě ten norton působí co se týče původnosti dobře super tomu nerozumím ale mám doma 1959 es2 a na tomhle vidím na pohled jen sportovní brzdový štít a dále už nic. A jestli to má motor z atlase 750 tak ať, koně navíc nálokomu vadí. Stejně se mě zdá že u nás bude země totálních skládaček, takže lehce dobově otuněnej norton bude vždycky víc než méně origo. [honďas] 04.12.2015 |
| Pro jwm: zde je krásně vidět ten setrvačný moment kliky při přidání plynu u klasického dvouventilověho OHV BMW boxera. Zde v japonské úpravě Ritmo Sereno. Vzpomínka na bike Pridmora z mistrovství USA. Zajímalo by mne kolik si za to ten kluk japonskej řekne. Ale ty jeho úpravy nemají chybu. https://www.youtube.com/watch?v=oFmB6UGucms [J] 04.12.2015 |
| To Arpi diky. pokud vis mohl bys me napsat z ceho jsou dily ktere tam nepatri? diky [Freebiker] 04.12.2015 |
| jestli chceš originál stav, počkej si na jiného. tento je dost upravený rest.seskládaný a schánění origo dílů by tě vyšlo na další ranec a starosti. Já vidím: blatníky, karbec, př.brzda a hlavně motor - ten je z Alase 750. Pokud se ti líbí tak jak je (což mě velice) tak to prověř a případně kup. Pokud je vše uděláno dobře, je cena řekl bych odpovídající. [Arpi] 03.12.2015 |
| Jeden z nejhezčích dostupných nortonů, jede jako čert a esteticky je krásnej, mrkni na fota na net a porovnej a mrkni zda-li není renovace odfláknutá, rozhodně bych tam zajel a mrknul, tohle provedení se moc často neprodává. Cena je polovina než za J500OHC a budeš mít moto celosvětově legendarní značky. http://aukro.cz/prodam-motor-dily-jawa-500-i582319 7438.html [honďas] 03.12.2015 |
| no ja sem vychodocech. no tak kolem nejakyho sazu by nebyl nakej ten scuk a pokuc u nealko piva vubec spatnej :) Pard: no neokopiroval, ale silne se inspiroval. podivej se na OHC Chater lea. ale bacha, sou seriovy Cheter lea ktery maji tzv. face cam, a pak zavodni Chater lea ktery maji reseny rozvody stejne jako Velocette, nahore i dole kuzelovy ozubeni. Moore predelal mazani. No a uz na kazdym necham co si mysli o vyjadreni Stanleyho Woodse (trochu se s Moorem hadali), ze mel v kancelari prave Velocette OHC a Chater Lea OHC, jeste podotkl ze z obou vzal to nejhorsi :) Inspirovali se vsichni navzajem. Je opravdu jen par naprosto originalnich konstrukci. Norton sem bezpecnou cestou, ale to je v poradku. Hm, Velocette KTT, Rudge TT Replica, Excelsior Manxman, Scott TT Replica, Scott Sprint Special, ze starsich napr. Sunbeam Longstroke TT, tesim ze mae serii byli vyrobeny i Moto Guzzi C4V... ale ano, pisu o tovarnich specialech, tam se zkousi nove veci. Tam se posouva vyvoj. Jeste pro zajimavost, nevi nekdo kolik bylo vyrobeno Manxu? Pokud mozno zvlast pred valkou, povalecny s kluzakama a featherbed zvlast. Samozrejme kazdy chrani svou znacku s pychou lokalniho patriota, no koukni obcas i kolem sebe na jine znacky, najdes take zajimave stroje a nemene uspesne stroje. Ne jenom Norton je kasna a uspesna motorka :) Pro zajimavost, Chater Lea face cam (snad bude odkaz fungovat): http://www.stilltimecollection.co.uk/detail/1369-s tarbike-tpt-transport-bike-chater-lea-350cc-ohc-fa ce-cam-w-douglas-marchant-surbiton-mc-meeting-moto rsport-prix-race-racing-competition-sport-brooklan ds.html [Martin27] 22.11.2015 |
| Pro Martin 27, tvrzení že Walter Moore motor CS 1 někde okopíroval je nesmysl. A k závodním uspěchům Nortonu snad není co dodat, byl jednoduchý a díky tomu se dala komprese i vačky snadno nastavit podle tratě kde jel, u BMW se nedal měnit ani sekundární převod. Ale hlavně, Norton Manx byla seriová motorka kterou si mohl koupit i běžný smrtelník, kdežto všechny sroje co jste tu vypsal z výjimkou AJS a Matchelessu byly podle mne tovární specialy vyrobené jen v pár kusech. [Pard] 21.11.2015 |
| No, já jsem taktéž "jižan" :). Třeba se s Martinem někdy domluvíme a na to pivo se někde sejdem :) [J] 21.11.2015 |
| Jsem z jihu, ale bylo to myšleno spíše obrazně. Chtěl jsem jen vyjádřit obdiv k Vašim znalostem. Když tady čtu některé příspěvky, plné osočování a urážek, tak je balzám na duši - číst Ty Vaše . Díky. [mirapt] 21.11.2015 |
| jen par informaci nabiflovanych z knih a casopisu. ja vim prt, oproti nekterym kamaradum mam velmi povrchni a zakladni informace. pivo by slo, de o to odkud si :) [Martin27] 20.11.2015 |
| J+Martin- Hlapi,vy jste borci. S vámi bych si někdy rád popovídal u piva. [mirapt] 19.11.2015 |
| jojo, 8v guzzi je vubec fantasticka. tam to nestihal ram. predtim jsem mel na mysli L dvouvalec se kterym vyhral TT Stanley Woods. Ano, na zakaz kompresoru doplatila i Velocette a AJS, ktere do valky nestihli odzkouset. Ac co vim, Velocette Roarer (to si najdi, velmi zajimavy stroj, dnes s nim jezdi Ivan Rhodes) byla velmi slibna. Zel zrala svicky. AJS to pretavila do Porcupinu, Velocette po valce zacali pripravovat 4v, ale zemrel konstrukter... Po valce hral roli i benzin. Tam Velocette ziskali jeste vetsi vyhodu v Juniorech nez pred valkou (i kdyz uz tehdy byli ve 350 lepsi, 500 o chloupek pomalejsi nez Nortoni). Nortoni povalecny benzim hur snesli. A pak prelom, Norton postavil kratkozdvih. To byl klic uspechu. Velo skoncily, ale AJS byli vic nez dustojni souperi, kdyz se tedy bavime o Anglicanech a nechame stranou Gillery, MV a Guzzi, pozdeji NSU. K Nortonum samozrejme velky respekt, o tom zadna. I kdyz si myslim, ze hlavni tahouni vyvoje byli jine znacky. Ale tak to je a je to v pohode. Reagoval jsem hlavne kuli tomu, jak pises ze oproti jinym znackam se udrzeli do 60. let. Krom toho i AJS a Matchles. Ono je treba vnimat i jine souvislosti. Norton mel na rozdil od jinych znacek velke zakazky behem valky pro armadu. Nevim jak na tom byli jine znacky, ale britske valecne stroje si vybavuju hlavne H16 a BSA. Ale to je na jine tema a v tom uz bych se hodne topil :) [Martin27] 18.11.2015 |
| Martin, samozřejmě, že inovace a i stavění nových prototypů je dobře. Já jsem jen řekl, že to není vždy záruka úspěchu, což je pochopitelné. Jinak po válce byly zakázány kompresory, tak se muselo začínat znovu. A v té poválečné bídě z toho těžil mimo jiné Norton se svojí osvědčenou technikou. I taková značka BMW už po válce bez kompresoru nejezdila takové výsledky, jak by chtěla. I když byl stroj lehčí a pouze o 5 HP méně výkonný, než předválečný kompresor. Boxer se v sole na závody GP moc nehodil, díky setrvačnému momentu kliky. Spíš do Endurance nebo superbiků. Maximum bylo 2. místo v MS 1957 W. Zöllera. A Moto Guzzi se svým osmiválcem a Billem Lomasem? Ta bohužel nedostala šanci. Ale je to super stroj! Ten motor byl tak lehký, že ho Lomas na propagačních fotografiích drží v náručí. [J] 18.11.2015 |
| J: Vyhravat zavody se neda bez inovace a riskovani. Vsak ta OHC Velocette KSS / KTT toho vyhrala az az. AJS porcupine ma titul MS 49. Ne vse co se zkousi je vitezny stroj, samozrejme, ale bez slepych ulicek by nebyl ani ten Norton Manx. Takze v tomto s tebou nesouhlasim. DKW ladenpumpe je skvela, bezesporu. Pak bych zminil z dvoutaktu Scotta. To je uplnej atip. Pred prvni valkou kdyz dojel, tak prvni. Pak uplne jinej koncept Guzzi a jejiho L pullitru, taky uspesny stroj. Navic konec nekterych stroju nebyl zpusobeny ani tak zastaralosti konstrukce, ale koreny maji v krizi 30 let, zivoreni znacky a tudiz i priskrceny vyvoj, natoz penize na zavodeni. Norton byla velka znacka s obrovskou reputaci, jim se to podarilo. Ale vzpomen i na AJS R7 (a z neho vznikleho 500 ccm Matchlessa). Ty se do tech 60 let udrzeli taky :) [Martin27] 18.11.2015 |
| to sem prave nepochopil sem myslel ze ji prodava ze bych se na ni podival. [Freebiker] 17.11.2015 |
| Je to podobné, ale je to vlastně fuk. Nevím,co mě to vola napadlo o tom psát.. [KŘÍŽ] 17.11.2015 |
| Norton N.15.CS. : [J] 16.11.2015 |
| Martin 27: Složitá technika je velmi zajímavá, ale neznamená cestu k úspěchu. V té době, mimo těch co jsi tu zmiňoval, byla také zajímavá švédská Husquarna, nebo německá ladepumpe DKW 250/350 ccm, two stroke. Důležité je vyhrávat závody!!! A těch značek, u kterých to bylo běžné,vyhrávat, zas tak moc není. [J] 16.11.2015 |
| Ale on to neprodává, za žádnou cenu..Je to vlastně největší buchar co má..A na tom odkazu modelů ta motorka není..Její označení je N15 -CS , je to dovezené z Dánska, má to malou nádrž, dva karboše a údajně upravenou hlavu..Je to od prvního majitele, a ten děda to prodal, asi už to nenašlápl..Když si stoupne na kick starter kámoš s jeho 90 kily, páka se ani nehne.Má to tranzistorové zapalování a tachometr v km..Chtěl jsem to sem dát na posouzení, ale mám udajně velké foto. Pokud by někdo měl zájem, mohu poslat několik foto emailem.. [KŘÍŽ] 16.11.2015 |
| Zdravim Notonare, ano, krasne stroje a slapou jako hodinky. Vsak i Stanley Woods rikal, ze kolem roku 30 byli sice Rudge mirne rychlejsi, ale meli novy motocykl na kazdy zavod, kdezto s Nostonama se nic nedelalo. Jen bych podotknul ze oproti zminovanym znackam AJS a Velocette byli Nortoni trosku konzervaticni. OHC motor okopirovany mix Chater Lea a Velocette, ano, snad i lepsi a vydrzeli s nim dlouho. Ale prave znacky AJS (ctryrvalcovy kompresor z roku 39, dvouvalcovy povalecny porcupine-vitez MS 49) a Velocette (preplnovana 350 v roce 32, kompresorovy dvouvalec z roku 39) + hromada dalsich novinek. Dalo by se jmenovat dal, kyvna vidlice, nozni razeni, dvouvackova hlava... tak to jen takove kamaradske rypnuti, kdyz uz se tu tak holedbate Vasi znackou :) [Martin27] 14.11.2015 |
| To : Kříž a proč kamarád prodává? [Freebiker] 08.11.2015 |
| Norton, je synonymum sportovních úspěchů. A to samozřejmě lákalo zákazníky ke koupi obyčejných modelů. Norton se na rozdíl od jiných Britských výrobců motocyklů (AJS, Velocette, Matschless, Sunbeam atd.), udržel ve sportovním - závodním poli, se svými krátkozdvihovými OHC (s královskou hřídelí) až do 60' let. Už před 2. světovou válkou musel tento jednoválec čelit Italským výkonným čtyřválcovým Gillerám a v tomto období Norton kapituloval jen v TT 1939 před dobře připraveným teamem BMW s kompresorovým dvouválcovým strojem - opět OHC s königwelle. Po válce špičkový pilot Geof Duke vodil vítězně Nortona do cílové pásky, nikdy až na hraně sebevraždy, před čtyřválcovými MV Agustami. Mohu říci, že z anglických - je Norton Pan Motocykl.:) [J] 07.11.2015 |
| Fascinoval mne kdysi Steve Hislop na rotary Nortonu. Bylo to jako blesk z čistého nebe! Rok 1992. [J] 07.11.2015 |
| Můžeš to upřesnit? Máš pravdu, je to napsáno na boku, má to 2 karburátory a mám zato, že to má i v techničáku tento název..A schválně řeknu kámošovi ať mi to ukáže..Vím, že říkal, že to má max. psanou v TP 195km/h. Dám schválně vědět... [KŘÍŽ] 07.11.2015 |
| Je to nádhera..vím o čem píšeš. jen prosím nazývej tohoto Nortona modelem N15 jak si zaslouží a ne 750 SS (třebaže to má někde na sobě napsáno). jde o to ať to někoho neznalého nemate a nešíří se to dál. N15 je navíc velká vzácnost oproti dominátorům a commandům. V našich končinách myslím obzvlášť. Díky [Arpi] 24.09.2015 |
| Jen pro zajímavost..Motorka Norton 750 SS majitele velmi překvapila, jede to jako blázen, /až na problémy s el. spoji které nějaký doveda spojil jen izolačkou a motor vysazoval/ funguje perfektně, 2 karboše bez filtru sání tam perou směs, že si člověk říká, jak je možné, že byl takový buchar v 60. tých letech ? Udajně se někde dočetl , že podle testů tehdejší doby to byla nejrychlejší 750 s maximálkou 195 km/h..On se zatím odvážil přes 170 tachometrových, ale dle jeho slov nejel naplno...Motorka je nezvykle lehká, ale benzin z její malé nádrže mizí velice rychle..No nic není zadarmo, že? [KRIŽ] 22.09.2015 |
| S tím co tu píše (zelený kříž) o všudypřítomných chytrácích plně souhlasím a sám to vnímám úplně stejně, proto už i zde se snažím raději moc nediskutovat. V dění kolem veteránů mě chování okolí (chytráků kteří zkritizují i to co viděli snad jen jednou ve světě motorů) výrazně odradilo od návštěv burz a srazů. Není však žádný problém si tento koníček pěstovat jen sám pro sebe a občas navštívit známé o kterých vím že jsou v klidu. Výše zmíněný negativní jev už asi z míst kde se intervenuje více jedinců nezmizí . [honďas] 12.07.2015 |
| Tak to asi inzeruje na více stránkách. Já ho dovez před necelými dvěmi lety v orig. stavu (naj. 40 t mil)za cenu o 1/3 nižší. Chce to jen chvíli pátrat a domluvit se. [Mirek] 10.07.2015 |
| Jen poupravím že inzerán níže zmiňovaného Dominatora je na eurooldtimeru. Má toho víc neoriginálního..blatníky, karbec, př.brzda.. Nicméně je krásný. Cena vyšší pravděpodobně způsobená dovozem a momentálním kurzem Eura/Libry. Překupníci to holt taky nemají lehké. [Arpi] 10.07.2015 |
| zrovna teď ho někdo inzeruje na i-veteran.cz. tak trochu přechromován (nechápu, když má chromovaný kastlík baterky tak nenachromoval i druhou stranu - olejovou nádrž???? vypadá to blbě). Někomu se líbí ČS motorky, někomu něco jiného. Mám ES2 a 99 a rozdíl ve svezení je neskutečný. Tak ať si každý jezdí na tom, co se mu líbí, respektuje historii a zbytečně nekritizuje jiné. [Mirek] 09.07.2015 |
| Přiznám se, že tomu moc nerozumím, zaprvé jsem nikdy netvrdil že je to Dominátor, jen jsem napsal,že je to Norton 750SS./dovezen z Dánska/.A co se tady vyvinulo...místo radosti, že člověk vidí pěknou motorku, si připadám, že jsem urazil české ego..My Češi umíme hlavně všechno pohanět, urazit a dehonestovat. Dneska napsat cokoliv, vždy se najde několik super borců, kteří vždy vědí vše, ostatní jsou u nich jen pitomci..I kdybych se spletl, je přece jedno, jde o to pokecat o motorkách..nebo je to možnost si dokázat, jaký jsem pašák? Trochu opravdového sebevědomí hoši a ne jen spoléhat na chytrý mobil, který myslí za vás..Těm na které to neplatí se omlouvám.. [zelezny kriz] 09.07.2015 |
| Já mít tohoto Nortona, tak se na nějakého diskutéra znalce a jeho kolegu - o vysokém IQ, úplně vykašlu. Jezdím ho a bude mi přinášet radost. Je krásný a je škoda, že nejsou na silnici vidět. Teď jsem byl na dva dny na motorce v Orlických horách, motocyklů mraky, ale takový historický kousek jsem bohužel nepotkal. Troufám si říci, že bych ho poznal již podle zvuku :) [J] 06.07.2015 |
| Který dikutující má Nortona IQ ? teho jsem ještě neviděl asi dost fantazírujete boši. [petr] 06.07.2015 |
| To neřešte je to pěkná motorka a ještě že to není jawa . Takže spokojenost, krásný a veřím že i plně žijící kus. [host] 06.07.2015 |
| Ty mě trochu zkoušíš, co? Tohle není Dominator a rozhodně to není ve featherbed rámu. Jinak označení C15 bylo typové označení jedné BSA. Tohle je poupravovaný N15 - jiný blatník, řídítka, výfuky ... Takže sorry, Dominator ani náhodou Jinak jsem ještě oslovil známého, znalce anglických motocyklů a ten mi napsal toto: Tohle je Norton N15. Jedná se o hybridní stroj, vlastně motor z Atlasu v kompletním podvozku Matchless vyráběný v létech 1967-1968. Nejedná se o stroj s rámem featherbett. Je to mosazí letovaný rám s uzly z výkovků . Současník motocyklů Matchless G15 a AJS model33. Tento motocykl pochází z období po přestěhování firmy Norton z Bracebridge street v Birminghamu do jihovýchodního Londýna na Plumsted Road do původní továrny Matchless, tedy AMC. Motocykly pocházely ze stejné továrny. Společnými prvky jsou brzdové bubny, převodovky a př. vidlice Roadholder. Odlišný byl jen tvar nádrže. Tyto stroje se dál dělily na modely CS a CSR. Právě nádrže a různý výkon dělily jednotlivé modely. Drtivá většina modelu N15 spolu s modelem P11 Ranger byla vyvezena do USA pro které byl vlastně postaven. Čistokrevný scrambler. Označení Dominator nesly jen stroje Norton 88 a 99. Obsahy 500 a 600 ccm. Model 6 500SS se označoval jako Manxmann. Stroj o obsahu 750 ccm byl Atlas. Tolik lékař. O IQ diskutujícího mi taky něco napsal, ale o tom se tady šířit ... [Ládes900] 06.07.2015 |
| Ty si nedáš pokoj, je to nesmysl a je vidět, že jsou lidé , kteří když něco tvrdí, za nic na světě je nikdo nepřesvědčí. Jinak chyba je i na mé straně, přesný název typu není C 15, ale N 15/ CS a je to poslední model před skloněnými válci.../Norton Commando/..Bylo jich vyrobeno okolo 2500 kusů.. [zelezny kriz] 06.07.2015 |
| Třeba je to nějaká zbastlenina, jezdit se dá na všem. [host] 03.07.2015 |
| Takže Norton 750 SS /c 15/ je sen? Není jen Atlas..Čumím na něj každý druhý den..Ale je to fuk.. [KRIZ] 02.07.2015 |
| Chyba není na mé straně. 750 Dominator neexistuje, největší obsah u Dominatora byl 650. Motor 750 ve featherbed rámu je Atlas, jinak později Commando - je to ten samý motor v jiném rámu. Pro přehled kompletní historie modelu Dominator: https://en.wikipedia.org/wiki/Norton_Dominator. [Ládes900] 27.06.2015 |
| Ládes 900- někam se Vám tam vloudila chyba, minulý týden jsem na něm jel a je to opravdu Norton 750 SS, má to v TK a i v manuálu je tento typ popsán. Majitel je nadšen/já jel jen kousek v pantoflích/..Jelikož neumím sem poslat foto, na email bych to zvládnul. Viděl by jste jej na vlastní oči.. [KŘIŽ] 27.06.2015 |
| Děkuji "J" za krásné video, gyroskopický moment klikovky je úžasný, jak vrkne plynem, motocykl se pěkně naklání.Němci motocykly prostě uměli a umějí. [jwm] 11.06.2015 |
| Vzpomínám jak nám v sedmé třídě říkal napínavě učitel jaké že toje to nejlepší kolo a odpověď zněla : no přece to moje či vaše. Dnes jsem se vozil na kamarádově piaggiu 150 2t taky spíš yuong timer a bylo to úžasné. [honďas] 05.06.2015 |
| On jistě v ledasčem lepší být může. Ale nejsou to technické ani jízdní vlastnosti. [JB] 05.06.2015 |
| Věřím i v bývalé NDR jsou lidi co jsou přesvědčení že trabant je lepší než jaguar. [honďas] 05.06.2015 |
| Ještě že se jednomu líbí holky a druhému vdolky........to by byla jinak nuda a nebyly by nekonečné diskuse. [k] 05.06.2015 |
| Honzo pošli sem prosím svou fotku, Tebe bychom opravdu chtěli vidět. [host] 05.06.2015 |
| Mirku, tvůj vkus je tvůj problém. Ale nepiš tady nesmysly. Nortony prodané v Česloslovensku nebyly žádným zbytlem, to je jen tvoje spekulace. Stejně jako že soudruzi rozhodli že neumí 500 OHC. To je dvojnásobný nesmysl, najdi to prosím někde v tisku... Ovčáček. [Honza l] 05.06.2015 |
| Ještě jen dodám k tomu videu - za řidítky kompresorového BMW George "Schorsch" Meiera, vítěze TT senior 1939 sedí jeho synovec Wolfgang (z popisku) a mihne se tam S. Gutsch. [J] 05.06.2015 |
| Já tedy taky vyhodím toho nejobyčejnějšího nortonaa, koupím si na aukru ten ručne malovaný obraz Jawy 500 ohc a věřím že bude mít jednou větší cenu než ten blbej Norton kterýho na světě sténak nikdo pořádně nezná. A povečerech mě třeba i ten obraz bude vzrušovat. [petr] 04.06.2015 |
| Příteli, nediv se že Jawa má takovou cenu, kdybys věděl kolik různých rukou na nich během jejich života napracovalo a navíc i z kolika různých zdrojů poccházejí díly z nichž jsou dnes dotvořeny k obrazu kupujícího, zaplatil bys ochotně a byl bys hrdý na českou lidovou tvořivost. [honďas] 04.06.2015 |
| Tak hlavně není ES2 jako ES2. tento OHV motor byl v té době nejobyčejnější Norton,a běžně se montoval do jednoduchých rámů. Motor OHV ve dvojitým rámu Federbed se prý vyskytuje pouze v Česku a Belgii. [Monty] 04.06.2015 |
| o tom, že soudruzi rozhodli, že jawu 500 ohc neumí, se psalo ve Světech motorů již v dobách budování reálného socialismu. To, že jawu 500 ohc nemám není o penězích, ale o mém (špatném) vkusu. Stejně nemusím T603, Felicii a jiné. Je to podobné, jako pan president má rád tlačenku a becherovku a já bych se po tom pozvracel. Každý holt máme jiný vkus a líbí se nám něco jiného. Že jsme vyráběli nejlepší motorky na světě? Jawa - licence, ČZ tak trochu obšlehlá DKW, po válce úspěch s pérákem a malými ČZ a do toho rozhodnutí, že do komunismu nepojedeme na motocyklech. Na konci osmdesátých let jsme vyráběli úžasnou 350 (pravda, slintal jsem a neměl peníz na ní) [Mirek] 04.06.2015 |
| Mirku buď v klidu a neřeš, to těch padesát let socialismu se na nás dost podepsalo a vlastně když to čtu tak mě nenapadá nic jiného než neřešit. Ano jsme bývalá motocyklová velmoc která vyrobila nejlepší motorky světa. A pokud máš Nortona jsi chudák co nemá na jawu. A jen u nás jsou nejchytřejší lidé to si piš. P.s. a držím palce a přeji Ti mnoho spokojených km. [Kája] 04.06.2015 |
| Hm, Mirku, tak to vypadá jako jasný důkaz (myslím to že tě poznají přes bavorský přízvuk). Ale byl ses někdy podívat kolik ES2 z přelomu let 50.a 60. let je na veteránských akcích v Anglii? A ta narážka na OHC je trapná. [Honza l] 04.06.2015 |
| Můžeš tomu rozumět jak budeš chtít. Skutečné pravdy se nedopátráme, snad jen přiznání soudruhů, že J 500 OHC neuměli. Pokut jsem se bavil s pár "Nortoňáky" v Rakousku, Německu, Holandsku.., všichni rázem věděli, odkut jsem. A to v žádném případě nemám český přízvuk, ale bavorský. Stačí se podívat na závody v Soběšicích, kolik tam českých ES2 a ES2 z rakouska . [Mirek] 04.06.2015 |
| Mám tomu Mirku rozumět tak, že ty Nortony ES2 z přelomu 50. a 60. let co se dnes prodávají v zahraničí jsou dovezeny z ČR, kde podle tebe skončil zbytek produkce? [Honza l] 04.06.2015 |
| ES 2 se dovážely jako náhrada za J 500 OHC, které se přestaly vyrábět. pokut někomu po Evropě povíte, že máte ES2 z přelomu50/60 let ví, že jste z Československa. Tyto motocykly asi angličanům zbyly a nikdo je nechtěl a tak nějakým podivným způsobem skončily u nás. Teorijí dovozu jsem slyšel několik - přes nějaké zbraně na blízký východ, cukr z Kuby a jiných. Bohužel to byl jeden z mála motocyklů, o kterém jsem jako mladý ušák mohl na konci sedmdesátých let snít. Svůj sen jsem si splnil na počátku devadesátých let. Svezení je zajímavé. Jednoválec se chová zcela jinak než podobný obsah ve dvouválci. Výkon - píše se 22 koníků, ale poctivých a úžasný zvuk. Každý motocykl má své kouzlo a proto je střídám. [mirek] 31.05.2015 |
| To se nedivím, měl jsem vypůjčeného dominátora typ 99 rok 61 a byl jsem úplně vedle z toho jak to jede, oproti es2 je to neuvěřitelná raketa. [honďas] 31.05.2015 |
| ES2 bylo to skoro jediné, po čem mohl československý občan snít. Též jsem si ho koupil v roce 92 jako vzpomínku mládí. A před dvěmi lety jsem dovezl Dominátora, což je ES2 s dvouválcem. A nemohu si vynachválit. [mirek] 31.05.2015 |
| Jo, jako majitel ES 2 se ztotožňuji s názorem (JzK) že norton působí jako dvouválcové ferari ,proto ho dnes také moc nejezdím. Na druhou stranu jsem o Es2 snil v době kdy u nás ještě nic čtyřtaktního pořádně nebylo a z tehdejšího pohledu to byla dospělá motorka. A v roce 92 kdy jsem si koupil prvního Nortona jsem si to nadšení patřičně užil. Škoda že se k nám nedostaly dvouválcové nortony, to už je frkot. [honďas] 31.05.2015 |
| To "J".Ano to je on, s Bastym a jeho kolegou Josefem,jsem seděl v sobotu celý večer v Ostrovačicích u Nedbálků a je to fakt řízek a v zatáčkách na něj má málokdo.Nádherný styl a jede mu to jako prase.Ten kompresor bych také někdy rád slyšel.Díky za foto. [jwm] 22.04.2015 |
| jwm: jestli myslíš Sebastian Gutsch, tak to jsou "řízci" od teamu BMW Classic a ti jezdit umějí :) Uvidíš je např. v Goodwoodu, na MANU, nebo i u nás v Brně. Zde je S. Gutsch s továrním půllitrem BMW OHC s kompresorem, po slavném George "Schorsch" Meierovi. [J] 21.04.2015 |
| Poloha ruce vzhůru a nohy do rozštěpu je také často k vidění a přesto mi opět nic neříká. Znovu říkám není to kritika, je to pouze názor.Někdo prostě nádrž cítit musí, někdo ne a někdo je zcela ošizen o jakýkoli pocit z jízdy a to je nejhorší.Jen porovnání z Jarní ceny Brna 2015.Ve třídě Klasik jezdil mezi jezdci na čtyřválcových Hondách a Yamahách RD /všichni vysedávali v zatáčkách/ Sebastian na o 20 let starším BMW R 51 a ten jezdil styl "Havel Šťastný" bez vysedávání a přesto skoro všichni zústali za ním.Tomu říkám styl. [jwm] 20.04.2015 |
| Jezdil jsem na OHC i na ES2. Osobně mi mnohem více vyhovuje OHC. Na pěkné silnici se člověk krásně povozí. A ano, je to choulostivější motorka, což je u veterána v mých očích nepodstatné. ES2 je podle zkušeností velmi robustsní stroj, pokud je v pořádku tak při základní údržbě bude k neutahání. Vadilo mi na něm ovšem, jak zoufale podmotorovnaý je jeho podvozek. Jako celek to působí dojmem dvouválcového Ferrari. Žádné foto psa na motorce bohužel nemám [JzK] 20.04.2015 |
| Hledate v tom zbytecne vadu, vzdyt ma nohy na zadnich stupackach. Evidetne si ji jizdu uziva. Kouzlo rizeni motocyklu neni jen v jedine strnule poloze, s krecovite sevrenymi koleny na nadrzi. [Honza] 20.04.2015 |
| Scoute, to nebyla kritika,jen ten posaz holt divně vypadá a omlouvat se nemusíš o nic nejde,když si to zasloužím a někdo mě pošle někam,v pohodě to vezmu.Osobně nerad jezdím na skútru, protože jak nemám mezi koleny nádrž, nejsem s motorkou jedno tělo a jsem nervózní.Takhle stejně si ulevuje můj kamarád Jirka,když má za sebou 200 km a bolí ho záda.Tak suchou silnici a užívejte jaro. [jwm] 20.04.2015 |
| Mne ten posaz na motocyklu, taky hned zarazil. Myslím si, že to nebylo míněno snad jako kritika, ale spíš jako úsměvný postřeh. Přesně takhle - sedíte na tom jak ..., by to asi řekl F. Šťastný. Já osobně bych se v této posici, také necítil moc jistý, protože kolena jak nesvírají bandu - je špatně - je to stejné jako rozkročmo na zábradlí:) a musejí z toho za chvíli bolet ruce:) Norton je moc pěkný! Přeji hodně šťastných kilometrů! [J] 20.04.2015 |
| Pro JWM. Promiň. Nechtěl jsem se Tě nijak doknout. Při svých zkušenostech jistě pochopíš mladěho kluka, co si sám komplet sám zrenovuje ES 2jku ( a nejen jí) najezdil na ní i na jiných motorkách spoustu kilometrů a Ty ho potom krizuješ, jak na ní sedí.... Má rád všechny motorky, jezdí na veteránech i na moderních a na silnicí pozdraví každého motorkáře. Toho, co jede na rande do sousední vesnice na kývačce, toho co jede na supersportu, i toho - co jede na OHC na Man. Prosím, buďme na sebe hodní....... [scout] 20.04.2015 |
| Jo Aleši,cesta na Man utekla rychle jako voda.Bylo to jen 4000 km po ose a denně i 600 km na obyčejné Jawě 500 OHC,což je nepatrný zlomek toho co jsem na ní najezdil a kdybych zde fotil každou jízdu asi by to byla nuda.Jezdím na ní od 17 let a vždy on the wheel, žádná leštěnka ani vozíková kráska,normální motorka na ježdění.Dnes je to tak, že se z motorek dělá byznys a lidi zapomínají na co vlastně jsou.Nemám nic proti Nortonu,je to krásná motorka,má rám co snese nemožné a je to v podstatě vychytaný stroj s tradicí ale bohužel nuda a nic pro mne.Jo a nemám rád kastování podle typu motorky a postavení majitele,kdo to má zakódované, ten ví o čem mluvím, bohužel jsou mezi námi i tací,co mají v sobě zášť a závistivě plivou okolo sebe,opět nic pro mne.Tak ať Vám to jezdí. [jwm] 19.04.2015 |
| No jo Nortony si kupovali za komunistů řeznictí synkové ale taky jsem třeba znal jednoho bývalého mukla co si koupil es 2 ihned potom co ho propustili po věznění v uranových dolech. A koupil si ho na ježdění ale i jako protest proti komunistům. Dnes podle těch narážek co zde registruji, je norton stále synonymem rebelství a taky motorka která jezdí i zatáčí(bez vapek a jiných neorigo léků ) . A tohle Ti budou novodobí soudruzi chlape vždycky závidět. To že si půllitra co vyrobili naši soudruzi musí všude raději dovést na vleku je ale skutečnost a mlžit mohou jak chtějí, ale ví nejlíp sami jak to je. Tak si nenech pokazit radost, jsou to všechno lidé kteří chdili dříve na lampionové průvody a na prvního máje a dnes chodí stále dokola k volbám (cha cha) a mají i národní hrdost. [host] 18.04.2015 |
| on JWM nikam moc nejezdí, co vím byl nejdál na půlitru JAWA na ostrově MAN.......to je v podstatě kousek [Monty] 18.04.2015 |
| Nezáleží, jak kdo sedí, ale jak si pří jízdě medí. A tady je radost z jízdy očividná. Nevím, jetli jwm někdy někam daleko jel, ale někdy je třeba si při jízdě ulevit a změnit polohu. scout [scout] 18.04.2015 |
| No, sedíte na tom jako za dršťkovou polévkou. [jwm] 16.04.2015 |
| Řekněte - není to nádhera? mirapt [mirapt] 04.04.2015 |
| Už dlouho jsem Vám neukázal našeho Bertíka. Nenudí se.... [mirapt] 25.01.2015 |
| ES 2 odebírala ještě nějaká pošta (holandská, belgická - nevím přesně), ale pokut někomu v evropě povíte, že máte ES 2 z let 1959-61, odpoví Vám že jste z československa. vlastní zkušenost . [Mirek] 09.01.2015 |
| Jen pro upřesnění pro p. Kříže. Norton Dominator 750 SS neexistuje, s označením SS (supersport) skončil Norton u 650. Motor 750 ve featherbed rámu pak už byl Atlas. Pro Mirek: ES2 se ještě prodával, brala ho holandská pošta. [Ládes900] 09.01.2015 |
| Nortona 99 mám taky ještě s dynamem 57 rok pullitr je proti tomu naprostá popelnice taky sem ho měl a šel před měsícem do světa kamarád proč to prodáváš a necháváš si ty mrdky bezcenný z anglie chudák ještě nepochopil že to jsou motorky opravdu na ježdění [Jenda] 07.01.2015 |
| Nortona 99 jsem měl v rukou a musím říct že to jede opravdu děsně dobře . Vím o čem píšeš. Ve světě by Tě jistě pochopili. Tady jsi ale v čr a většina lidí chce to co mají všichni tak jak nás tomu soudruzi učili. Tak buď rád že jsi šťastný člověk, který má vlastní rozum a cit pro techniku . A jawky nech těm co na ně nedaj dopustit. Na druhou stranu to má vliv i na to že jen u nás koupíš Ariela ,nortona či starýho harleye levněji než jawku . [čudíjawa] 29.12.2014 |
| to KŘÍŽ - mohu nabídnout svezení na Nortonu Dominátoru 99, model 1961 (prodán 6.1. 1961) a myslím, že na Jawu 500 OHC budeš mít tak trochu jiný názor. ES 2 byla nouzovka za neúspěšný projekt J 500 OHC. ES 2 se v tu dobu již po evropě neprodávala. [Mirek] 29.12.2014 |
| To bych rád, ale nevím, kde tvůj email vzít. Moc se tady neorientuji.. [KŘÍŽ] 26.12.2014 |
| KŘÍŽ: mluvil jsem o té klice s otcem. Možná by ti mohl pomoci. Pokud budeš mít zájem, napiš mi na můj mail. [Jirka12] 21.12.2014 |
| Právě ty kliky, neznáte někoho, kdo to opravdu umí?/mám bmw 71/ Jinak dilema J 500 a Norton ES 2 je zajímavé, ale jak tady někdo psal, dělali to lidé, konstruktéři, takže jde o jejich kvalitu..Samozřejmě i podmínky, ale dobré srovnání je..kvalita motorek za války v třetí říši a za komunistů v 50-60. tých letech.Motorky prostě nemůžou za státní řízení..Ale Jawka má krásný zvuk.. ale Norton taky...Jde jen o vkus. Jsem zvědav, až se svezu na Nortonu 750 SS ze 60. tých let /dvouválec/, pohledově a sluchem včetně komentáře majitele to jede jako prase... [KŘÍŽ] 08.11.2014 |
| Ale jo no Nortona es 2 mám doma a nechávám si ho spíš na stáří (moc to zrovna taky nejede) ale nebojím se s mím jet na plno protože je to držák , to vzpomínky na ježdění s ohc byly jsou asi takové, raději to nehoňit aby se mi to nerosypalo pod zadkem tehdy mě zlobila nejvíc klika. No mít půllitra a bát se přidat plyn to mě nebavilo. Dnes už je doba jinde a věřím že to někdo umí udělat tak aby to jezdilo. [lada] 12.10.2014 |
| Rozhodně se distancuji od dnešního prvního příspěvku uživatele z nickem (host). Je to neregistrovaný uživatel.... [host] 11.10.2014 |
| Já si myslím, že je trochu směšné, dohadovat se zda byl byl na závodech veteránů rychlejší cestovní Norton, nebo Jawa 500 OHC. Na závodních tratích v historii GP, je to jasné. Jednoválcový Norton 500 Manx nemá, co se týká nadvlády za sebou jdoucích let srovnání. Cestovní OHV Norton ES 2, byl spolehlivý(!), ničím nevyčnívající motocykl, klasické anglické konstrukce. U paralelního dvouválce (který by se teoreticky mohl srovnávat s Jawou) Commando to bylo o hodně horší. Jawa 500 OHC naproti tomu, byl nový, praxí nevyzkoušený motocykl, který měl některé konstrukční chyby (které se také v průběhu výroby odstraňovaly) a kterých se vlastně za těch málo let, co se vyráběl nezbavil. V závodní verzi DOHC pohořel úplně. Takže pokud srovnání - tak samozřejmě na tom byly v GB lépe, protože měly větší zkušenosti. Dnes se mi zdá až neskutečné, že třeba G. Duke na Manxu dokázal s přehledem porážet víceválcové motocykly až do začátku 60. let. To, že Jawa 500 OHC dnes stojí, kolik stojí, je sice pro mne nepochopitelné, a dle mne si to cenu neudrží a je to moda tohoto desetiletí. Tyhle peníze jsou strop a ještě umělý - daný horečkou. Naopak v budoucnu opadne zájem a velice se bude dbát na původní a "replikové" (což se dnes moc neřeší) a v nich bude největší peněžní rozdíl. [Jirka12] 11.10.2014 |
| Ale vždyt to vůbec není rychlostní závod,ale jízda pravidelnosti HISTORICKÝCH motocyklů! Někdo(jako třeba pan Peterka) na HOOOODNĚ nadupaným Nortonu ES 2 jede "na krev" A někdo - třeba na 500OHC - jede hezky na pohodu,jen se projet po hezké silnici. To prostě nejde srovnávat . Já tam třeba předloni byl s OHC ,která ráno měla najeto 25 km po GO. Tak jsem prostě jen lechtal plyn, abych nedělal motor podruhý........ [Monty] 11.10.2014 |
| Ale ta jawa jako taková tam fakt skončila směšně. To je málo platný nějak vyvracet ale stejně bych tu svoji kvůli tomu z domu nedal. [petr] 11.10.2014 |
| Já komunisty taky nemusím, ale takovéto závěry jsou úplnou pitomostí. Předně ten motor nekonstruovala komunistická strana, ale ti nelepší ve fabrice. A pak především a už to tu bylo stokrát, tak složitý motor nutně potřeboval aspoň přiměřeně času na vývoj, jak dostal jednoduchý Norton. [Lada] 11.10.2014 |
| No pěkně na frak dostaly naše OHC zázraky od pošťáckých ohv es2. No čísla jsou někdy jasná řeč. [miramt] 11.10.2014 |
| Ježíš, to je zase chytrost........... Na Soběšicích přece vůbec nezáleží jen na motorce,ale hlavně na řidiči,a na tom,jak moc riskuje,nebo kolik svojí motorce nakládá. Pokud chcete srovnání maximálních výkonů JAWY OHC, dejte si tu práci, a najděte si ve výsledcích starších ročníků Soběšic časy pana Martina Vraspíra na Jawě 500 OHC,a můžete je porovnat s anglickejma dvouválcema ze stejnýho ročníku. Budou se lišit o pár vteřin. [Monty] 11.10.2014 |
| Zde jsou výsledky z letošních Soběšic , pro ty chytráky co chtějí srovnávat komunistickou dvouválec ohc techniku s Nortony, dokonce předválečná 350ohv má lepší čas, no to se soudruzi moc nevytáhli, nic proti motorka je to hezká ale zde je jasné snad úplně všechno a vaše chytré odpovědi ty čísla sotva nějak změní. Holt to padesátileté lezení rusákům do prdele se zákonitě muselo promítnout i na našem českém bajku. Ale cenově to byl dobrý kup a pěkně to cenově roste a to je nejdůležitější(když jsme už kurva za ten šrot co v něm rachtá a nedobíjí dali 300 tisíc). Tak ať Vám to teda stoupá na ceně když už to nikdy pořádně nejelo a ani nepojede. http://www.veteranbrno.cz/sobesice/sob2014/vysl201 4.html [host] 11.10.2014 |
| ZDRAVÍM. Jako každý rok na vánoce zasílám fotku našeho Bertíka, tentokrát na ES-2 v úpravě chlazení pro zimní provoz. [mirapt] 24.12.2013 |
| Ahoj chlapi.Nemáte někdo doma na prodej převodovku na 16 Nortona?Diky za př odpověď . [Zdeněk] 20.11.2013 |
| Tady je nákres ze staršího modelu, ale je to cca stejné. [Sancho] 09.10.2013 |
| Zdravím pane Petře, nemohl byste mi vyfotit po sundání krytu primáru složení spojky? Stále řeším funkčnost na mém motocyklu a mám nějaké nesrovnalosti. Kdyžtak se mi prosím ozvěte na mail martas.hans@seznam.cz, děkuji. [Honza M.] 08.10.2013 |
| Zdravím všechny příznivce těchto krásných strojů Norton a zárověň posílám foto svého posledního přírustku z roku 1950. Zajímavý je tím, že se jedná o verzi s tuhým zadkem. Kromě toho již několik let sedlám také ES 2, ale z roku 1959. Petr. [Petr] 05.10.2013 |
| zlatý norton. i soudruzi komunisté usoudili na konci padesátých let, že pokrokový, znárodněný průmysl je schopen vyrobit jen historické dvoutakty a tak dovezly pár nortonů [mirek] 22.05.2013 |
| Pane JM..docela by mě zajímalo co konkrétně máte na mysli..buď se Vám něco nepovedlo, nerozumíte tomu a tím pádem byste se v tom opravdu neměl vrtat nebo je Vám 10 let když spojku nezmáčknete a špatně se Vám řadí.. Když je vše v pořádku, funguje spojka i převodovka parádně. Tyto převodovky používají i u nás závodníci klasiků s takovými motory, že byste se divil a určitě ne z toho důvodu že je debilní. Vibrace má značné..to je pravda..jednoválec 79/100 bez vibrací asi nemůže žít. Jejich míra ale zase závisí na vaší zručnosti a znalostech při GO a celkového nastavení.. [Arpi] 22.05.2013 |
| Zlatej půllitr tak debilně vyřešenou převodovku jako má norton to je k pohledání, spojka na dvě ruce, vibrace jak prase a řazení ke kterému musí být posilovač. [JM] 20.05.2013 |
| Vyměnte olej každý rok doléváním získáte jen více starého oxidovaného plného karbonů a obroušených kovů. Informace ZÍSKÁTE čtením na www.bsa.zde.cz nebo argus@tiscali.cz pěkný výlet přeji [argus] 19.05.2013 |
| Tak opět zdravím. Našetřil jsem a koupil repl. lamely spojky na ES2 v tom Rakousku. Ještě bych se chtěl zeptat, z čeho nejlépe vyrobit zajišťovací kroužek na koš (na obr. č. 16)? [Martas] 25.03.2013 |
| Zdravím. Když budou Ty vánoce, posílám Vám opět našeho Bertíka. [mirapt] 21.12.2012 |
| To s tím reklamním sloganem jsem opravdu nevěděl. Chápu, že srovnávat Nortona a Jawu po jízních vlastnostech je jako srovnávat Simsona se Stadionem :), ale měl jsem spíš namysli zastaralou koncepci pohonu motor+oddělenou převodovku zatím co Jawa má pěkný monoblok. [jirka] 11.02.2012 |
| kdybys Jirko trošku znal historii Nortonu tak bys věděl že jsem narážel na firemní slogan který má kořeny u předválečných OHC i OHV nortonů. na každém plakátě bylo: Nepřekonatelný Norton. http://www.photographersd irect.com/buyers/stockpho to.asp?imageid=691135 Kdybys někdy sedlal Nortonský dvouválec v závodním Featherbed rámu tak bys to asi pochopil..nejde o použitý rozvod nebo dle mého názoru krásné uspořádání motor-primár-převodovka. Jde o to jak je to celé sladěno dohromady a jak to překrásně funguje. 500 OHC? V té době? Dvouválec něco málo přes 20 koní. To měl první jednoválcový 500 OHC norton CS1 z roku 1928 také při váze o několik desítek kg manší. [Arpi] 10.02.2012 |
| Arpi nechápu co je na Nortonu nepřekonatelnýho? Snand OHV motor, nebo oddělená převodovka? [jirka] 09.02.2012 |
| nějaký manuál a katalog je zde: http://www.uschovna.cz/za silka/G4AXARDYPHA9UCW3-KB N díly buď přímo z anglie např přes ebay, nebo přes někoho kdo objednává ve velkém.. ceny vychází podobně. V prvním případě cenu navršuje drahé poštovné a převod peněz, v druhém marže obchodníků.. [Arpi] 07.02.2012 |
| Zdravím. Poraďte kde sehnat gufero na klikovku na ES 2, a kde najdu katalog ND. Děkuji. [mirapt] 07.02.2012 |
| Ano..je 500OHC je moc krásná ale nepřekonatelný je NORTON :) [Arpi] 07.02.2012 |
| Koukni, desingnem je nepřekonatelná. [es2ohv] 04.02.2012 |
| NORTON 1965 Tento byl můj poslední 3 Atlas co jsem kočíroval a užil jsem si jich dosyta.Všechny jezdí v Čechách. OHC je pravda, když jedeš Ti připadá, že držíš roztřepený trenky.Proti Nortonu nesrovnatelné, to je po jízdní stránce někde jinde.Ale jsem patriot na OHC NEDÁM NIKDY DOPUSTIT A BUDU JI VŽDY NADRŽOVAT. [es2ohv] 04.02.2012 |
| Škoda veliká..Takového Atlase bych do světa nepustil..radši to OHC [Arpi] 01.02.2012 |
| eesdvojka 59 rok. [es2ohv] 27.01.2012 |
| ještě jedno foto detailu nádrže. [es2ohv] 27.01.2012 |
| před 8 lety jsem si užíval na Norton Atlas 750ccm.Původem ze Švedska výkon 50PS, vymručel ho na mě známý.Dozvěděl jsem se, že ho prodal někam do jížních čech.Rád bych ho, ještě někdy viděl. Kdyby někdo věděl kdo ho koupil a z Pardubic odvezl od p. Voženílka at mi dá vědět.dík [es2ohv] 27.01.2012 |
| Zdravím. Kdyý jsou ty vánoce. Posílám Vám našeho Bertíka...... [mirapt] 26.12.2011 |
| bohužel, nic co bych mohl postrádat... [Sancho] 20.12.2011 |
| Sancho.Máš i nějaké díly bokem na es2?Já mám model 19 z roku 49 a teď kompletuji Big 4 z 51 roku a sháním,co se dá. [Jara] 17.12.2011 |
| Mám 16H 1939 a ES2 1959. Spojku mám původní - tzn. něco mezi suchou a olejovou lázní. [Sancho] 15.12.2011 |
| Sancho.Co máš za stroja? [Jara] 15.12.2011 |
| Ty máš tu suchou spojku? [Jara] 13.12.2011 |
| U replikových lamel se mi moc nelíbí ten materiál. Co to vydrží zjistím až na jaře, kdy poprve vyrazím na silnice. Asi bych to raději nechal udělat. Repliky se dají sehnat na vintage-motorcycle.com (Rakousko) [Sancho] 13.12.2011 |
| Ohledně těch lamel bych raději koupil v UK,neboť když to tady necháš dělat,tak to bude trvat stejně dloho,ba i déle,než ti dojdou z UK.Viděl jsem i stránky v Uk kde to prodávají i posílají do Evropy.A ty máš co za stroja? [Jara] 13.12.2011 |
| Zdravím náhodou neměl by někdo na r.v.51 spojkové lamely, nebo nějakou zkušenost s repasí?! [Martas] 08.12.2011 |
| Vypadá takhle? [Martas] 12.12.2009 |
| Ten dole je můj. [Martas] 12.12.2009 |
| Ukaž fotku toho svýho a já ti na email pošlu fotku toho stojanu. [Jara] 12.12.2009 |
| Copak další es2 z 50 roku v ČR?Pochlub se! [Jara] 27.11.2009 |
| Již delší dobu sháním hlavní stojan na tento motocykl. Na angl. stránkách nic a tak se obracím tímto
na Vás jestli byste někdo nevěděl, nebo alespoň nenafotil jak stojan vypadá. Jára ho shání taky.
Díky. [Martas] 27.11.2009 |
| Přátelé., nabídka v Čechách je omezená otevřete si EBAY a tam máte tisíce nabídek na Vaše stroje.
Česká verze je www.bsa.zde.cz a v odkazech je ledacos. [argus] 22.11.2009 |
| Přední blatník bych měl, ale s tím kolem nevím. Mail martas.hans@seznam.cz [Martas] 27.10.2009 |
| Mám úplně to samé i stejný rok 600 OHV,akorát nemám původní přední blatník a přední kolo.To je tam
oboje z těch novějších typů.Nevíš,kde to splašit,zatím jsem to a ni neviděl v UK.Když mi dáš
email,tak pošlu fotky,tady mě to nechce vložit. [Jara] 27.10.2009 |
| Já mám z roku 1951. [Martas] 24.10.2009 |
|
|