  Zdravím, sešly se mi tři "vraky" 477, chtěl bych z nich vybrat nejlepší díly a jednu pěknou složit. Bude to rok 1969 a potřeboval bych poradit s pár díly. První jsou držáky předního světla - mám dva typy, jedny jsou hladké, druhé mají dva prolisy. jsou ty hladké starší? Další jsou spodní brýle vidlic, zase mám dva typy, lišící se rozříznutím a stahovacím šroubem - posílám fotky. U černých je šroub skrz s matkou, u červených je závit přímo v brýlých. Jsou obě provedení ze 477? Které je starší? A ještě jedna otázka, patřilo by na stroj s číslem kolem 5000 světlo Aprilia? Díky za pomoc. [Meela] 19.09.2011 Přidat odpověď |
| Přesně tak! na Kladenské burze sem scháněl kasltík jak o závod a byl tam jeden rozvrtanej hnusnej a pak nakonec sem sehnal jeden za stovku z jinýho typu, ale tvarově pasuje - neměla dole jazýček po uchycení a nahoře jinak dělanej držák... [patt] 17.05.2012 |
| nejhorší je že tyhle stroje ignorují na burzách, už na čtyřech různých burzách jsem nedokázal sehnat ucházející baterkový kastlík... [meela] 16.05.2012 |
| Nezdá. 477 má přepracovanou převodovku. [jawarmaniak] 16.05.2012 |
| Tak jsem to poprve projel, ještě to bude chtít trochu poladit, ale jinak celkem příjemný svezení. Líbí se mi jak to řadí, přijde mi že řadička má příjemnější kratší chod než na 470, nebo se mi to zdá? [Michal14] 16.05.2012 |
| No já jsem na vibrace zvyklej, moje 470 sice vzpěru má, ale i tak je to někdy zajímavý :) [Michal14] 15.05.2012 |
| no vona i "blbá" 450tka bez vzpěry na hlavě pěkně promíchá člověku spermie X-D [jawarmaniak] 14.05.2012 |
| ty vibrace ujdou, zprovoznil jsem si 250/475, ještě typ bez vzpěry k hlavě, a ta má teprve vibrace :-) [meela] 14.05.2012 |
| Moc se netěš, ona 477čka je docela vibrátor :) [jawarmaniak] 14.05.2012 |
| tak jsem všechno prošel a zdá se že to opravdu bylo pouze špatnou délkou lanka. Lanko od čerpadla do karburátoru je asi původní, ale to od heftu k čerpadlu vypadá fungl nové. Předchozí majitel ho nejspíš musel vyměnit když už byla motorka odstavená a motor nešel, možná když jí dával do pořádku před prodejem. Takže takováto triviální pitomost :)... Na karteru u čerpadla je pod kumovou návlečkou ještě jeden stavěcí šroub bowdenu, zašrouboval jsem ho až na doraz a spolu se zašroubovaným dorazem na karburátoru to akorát stačilo k upravení délky lanka (ale bowden asi časem tak o cenťák zkrátim). Teď už motor šlape jak hodiny. Tak ještě poladit pár věcí, nasadit novej sekundár a budu to moct konečně poprve projet... [Michal14] 14.05.2012 |
| To je fakt na to se taky kouknu, pro jistotu teda celý vedení plynu rozeberu a promažu a uvidim... zkrácení bowdenu nechám až jako poslední možnost. [Michal14] 13.05.2012 |
| A má rychlopal celý chod? Jestli se třeba nezasekne před dolní polohou... [jawarmaniak] 13.05.2012 |
| No to myslim že ne, protože když jsem odpojil lanko plynu, je to OK. Takže to šoupátko muselo nahoře držet jen to lanko. Samozřejmě neni problém ztrochu zkrátit bowden, ale je mi divný jak je to možný když to předtim údajně fungovalo... [Michal14] 13.05.2012 |
| A nemáš moc zašroubovaný doraz šoupátka? [meela] 13.05.2012 |
| Zkusil jsem na doraz zašroubovat stavěcí šroub na karburátoru, jestli to něco udělá a zdálo se mi že otáčky nepatrně klesly. Tak jsem vyhodil lanko plynu z karburátoru uplně aby šoupátko mohlo zapadnout až dolu a najednou je tu krásně bublavej volnoběh. Prostě jako by plynový lanko bylo krátký a šoupě bylo i při zavřenym plynu otevřený. Ale neni mi moc jasný jak je to možný, protože lanko vypadá letitý a původní majitel tvrdil, že než jí odstavil tak normálně jezdila... Jinak to neni jen lanko od plynový rukojeti - je to posilube, takže jsou tam lanka dvě - od plynu jde k jedno k čerpadlu a od čerpadla ke karburátoru druhý. Na čerpadle jsou lanka spojený přes takovou kladku... [Michal14] 13.05.2012 |
| jo a zkontroluj, jestli ti z tělesa karburátoru nevypadly nějaké ucpávky, kterýma by to mohlo sát falešnej vzduch. Taky jsem se s tím už setkal. [jawarmaniak] 13.05.2012 |
| 100% ti to saje falešnej vzduch. Buď pod přírubou karbu, nebo máš hin gufera na klice. A v tom případě budeš muset půlit. [jawarmaniak] 13.05.2012 |
|  Jinak je to taky červená posilube s aprilií... [Michal14] 13.05.2012 |
|  Když je řeč o 477 - taky se právě snažim přivést k životu 477 z roku 1969. Když jsem jí přivez byla zachovalá ale dlouho stála a nedávala jiskru, bylo to ale jenom přerušovačem. Po seřízení sice chytne na šlápnutí, ale motor jde okamžitě do šílených otáček. Nevíte co by to mohlo být? Seřídil jsem odtrh i předstih (dal jsem 3mm), vyčistil kompletně karburátor adt., komprese je slušná... Že by to někde sálo falešněj vzduch? Nebo něco v karburátoru? Nemůžu na nic přijít... [Michal14] 13.05.2012 |
| Protože zapomínali dolejvat olej a zadřeli. [pecin] 10.05.2012 |
|  taky jsem u obou rozchodil posilube, přijde mi že se na tom nemá co rozbít, proč se toho lidi tolik báli, :-) [Meela] 19.04.2012 |
|  Tak nakonec jsem složil dvě, tady je fotka ;-) jenom menší prosba, nemá někdo doma použitelný bateriový kastlík v origo šedivé barvě? Ten mi chybí ke štěstí... :-) [Meela] 18.04.2012 |
| Díky, to má i italskou spínačku? [meela] 02.10.2011 |
| mirapt: mohl bys mi prosím nafotit to světlo aprilia, procházel jsem fórum ale pořádná fotka tady není... díky [Meela] 26.09.2011 |
| Mám doma vývozní angličanku ze 69. roku (č. 6788). Tachometr v mílích už vzal za své (přeci jenom je praktičtější jezdit na km/h), ale jinak přední kluzáky bez nohavic s gumovými čepičkami, chrom nádrž se šroubovacími znaky (přetřená štětkou). Brýle mám rozříznuté. Držáky světlometu (mám klasiku hranatej) bez prolisů. Světlomet Aprilia, jak psali ostatní se dával podle přání zákazníků. [jawarmaniak] 21.09.2011 |
| díky za rady, mirapt: a jaké tam máš nádrže, celobarevné nebo chromované? [Meela] 20.09.2011 |
| Zdravím. Mám dvě 477, č. m.5464 a 5985 a obě mají na spodních brýlích šroub bez matky a světlo aprilia. Chybí mi přepínač světel aprilia. Poradíte kde ho sehnat? M [mirapt] 20.09.2011 |
| Hladký držák světla byl první na 100%, světlo aprilie bylo hlavně na prvních kusech s oilmastrem, bez oil jsem tam aprilku viděl jen jednou na tovární fotce. Světlo by tam mohlo klidně být. Spodní brýle bez matky byly první. [pecin] 19.09.2011 |
| Zajdu se ti na to do dílny mrknout. Netvrdím že to mám ale správně, s mašinou ale nikdo nic nedělal-jen úprava palubky na 634 místo toho světla 477. Aprilácké světla se montovaly tuším spíše podle toho kdo objednal. Jedno jaké výrobní číslo asi prostě počet kusů co byl zrovna na lince. Tak to někdo kdysi tlumočil. Je li to pravda neuším ani zesrandy. Mám taky kolem 5000 výrobní číslo tuším. Z hlavy teď nevím. [Dolin1] 19.09.2011 |
|
|