MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313353 příspěvků |7964 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 37 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, Č | Diskusní téma 3.10.2022 17:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa 350/639 - peracky palivovy ventil nadrze


 Ahojme,

prestal ma bavit vecne netesny ventil nadrze na 639, tak som tam napasoval repliku z peraka. Tu je video, mozno to niekomu bude na nieco.

https://youtu.be/6mvyFMn_r1g

Pekny den    [Rebuild]   16.07.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  K výměně gumičky- jaký je problém motorku položit šikmo na 45 stupnu,opřít o stůl přes matraci, nebo prostě opatrně na stupačku? Vyměnit gumičku je na 5 minut, to nevyteče baterka, ani žádný olej.    [Monty]   03.08.2022
Odpověď  Málokdy ventil netěsní tak, aby se nedalo někam dojet, kde se gumička vymění. Jinak stačí nějaká nádoba na odpuštění benzínu. Poslední léta mi ukazují, že netěsnost gumičky, až její rozpad, je pravidlem po zimě. Mám těch moto přes deset kusů a gumiček do zásoby. Během roku problém nebývá.    [Luboš]   03.08.2022
Odpověď  Ma napadlo tiez, ze gumickovy Jikov ak prestane tesnit niekde, tak spravidla nie je prazdna nadrz, takze len tak prehodit gumicku nepojde. Alebo ma niekto nejaky rychlonavod ako tu gumku menit bez vypustenia nadrze, teda mimo preklkopenia celej motorky?

Jo a vsimol som si pred par dnami, ze v CR mate Natural 95 ku len s 5 percentnym podielom biozlozky. To je super, u nas je to 10 percent a je to zradlo, ktore likviduje lambdy a napada pryze... No skoda reci. Ventil ako tak drzi, nie je to zazrak, ako sa tu uz spominalo. Este tomu dam sancu...uvidime.    [Rebuild]   02.08.2022
Odpověď  Tyto kuželove Jawa případně tahací ČZ nejsou krokem zpět, ale poplatne době. Nestojí za nic a při sebelepší údržbě vydrží chvíli, takže jsou dobré akorát na muzejní výstavu. Kdo chce jezdit a nemít neustálý smrad z benzínu v garáži, tak zvolí novější kohout s gumičkou. Pokrok nezastavis. Zde vítězí funkčnost nad nějakou původnosti.    [J]   24.07.2022
Odpověď  Vdaka za komentare. Povodna idea bola ta, ze castejsim pouzivanim by sa ventil tejto konstrukcie mal zalapovat a tesnit neobmedzene. Nic menej, predstavy su len predstavy. Ak to nebude dobre, presedlam na ventil s podtlakovym ovladanim. Spat na gumickovy Jikov uz pravdepodobne nepojdem. Pekny den    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  Plnou parou vzad, bratre zpatecniku!Ten kuzelovej kohout je vecnej, to se musi uznat, jen rad tece a nebo se zakusuje.    [k.]   24.07.2022
Odpověď  Po letech praxe a vlastnictví motorek s oběma druhy kohoutů mohu konstatovat, že pérácký kohout je krokem zpět. Má smysl jako zachování originality, ale jinak je spíše zdrojem budoucích problémů, zvláště v případě montáže do nádrže, která není zaručeně bez jakýchkoliv nečistot a bude se kohoutek často používat. Jeho nevýhodou je reálně neopravitelnost. Gumička se dá kdykoliv a kdekoliv vyměnit a lze ji mít i do zásoby.
I když na druhou stranu je třeba dávat pozor, aby gumička pasovala a těsnila. V nouzi se dá i vyrobit.    [Luboš]   24.07.2022
Odpověď  Ked to videjko irituje, tak to ma mrzi. Islo len o ukazku, ze vypust nadrze je pripravena na narezanie zavitu pre peracky ventil. Nic menej, ak forma je prednejsia pred obsahom, tak to teda beriem ako poucenie, ine neostava.

K vyhradam: tych par spon v nadrzi sa vyplachovalo, zvysok zachyti filter, stary ventil som povoloval blickami, nic mu nie je, anglictinu beriem ako univerzal jazyk a v podstate ak by tam nebol ziadny komentar, bolo by to aj tak jasne. Rukavice mam vzdy, to uz je zvyk.

Ak mate niekto zaujimave video, tak dajte link, rad si pozriem. Pekny den prajem    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  host úplny súhlas, a mňa ešte iritujú tie blicky, 😬😬😬    [I ]   23.07.2022
Odpověď  Bohužel si nemůžu pomoct - fuj, to je teda pra+++na! Nádrž při práci namočená v lodně v benzínu, špony od závitníku vesele padají dovnitř atd... Hlavně, že pán pracuje v rukavicích. Musí to být žůžo, mít benzínem nacucaný hadr na ruce (viz video o revizi karburátoru). A pak s nima šahá na hefty... Angličani musej čumět - proč tu pán vůbec anoncuje video v angličtině, to mi též uniká.
Sorry...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022
Odpověď  Problem je v benzine E10, ktory napada tesnenia... A 100 oktanovku, ktora je E5 tam liat nema zmysel    [Rebuild]   19.07.2022
Odpověď  Mám podobnou zkušenost. Klasický Jikov po výměně těsnění je OK. Kuželová, pérácká replika po několika letech používání začne potit, ale není to nic extrémního, mám 2, asi 15 let staré a trochu rosí.    [vojta]   18.07.2022
Odpověď  Fu, no neviem, mne ten original tiekol takmer v kuse a je to fakt dost neprijemne. Vsade benzinovy smrad, clovek nevie kedy to zase prdne. Tento je omnoho tesnejsi.    [Rebuild]   18.07.2022
Odpověď  Tak toto fakt nechapem - ja som este nevidel repliku perackeho kohuta ktora by netiekla a naopak, ak sa dobre vycisti a zrepasuje klasicky s novou gumickou nie je ziaden problem s tesnostou!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2022
Odpověď  tak posledních asi 60 let to lidi vyhazujou, a dávají kohouty s gumou, protože líp fungují. Mám tak nějak pocit,že jste neobjevil ameriku...........    [-A-]   16.07.2022
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006