| K výměně gumičky- jaký je problém motorku položit šikmo na 45 stupnu,opřít o stůl přes matraci, nebo prostě opatrně na stupačku? Vyměnit gumičku je na 5 minut, to nevyteče baterka, ani žádný olej. [Monty] 03.08.2022 |
| Málokdy ventil netěsní tak, aby se nedalo někam dojet, kde se gumička vymění. Jinak stačí nějaká nádoba na odpuštění benzínu. Poslední léta mi ukazují, že netěsnost gumičky, až její rozpad, je pravidlem po zimě. Mám těch moto přes deset kusů a gumiček do zásoby. Během roku problém nebývá. [Luboš] 03.08.2022 |
| Ma napadlo tiez, ze gumickovy Jikov ak prestane tesnit niekde, tak spravidla nie je prazdna nadrz, takze len tak prehodit gumicku nepojde. Alebo ma niekto nejaky rychlonavod ako tu gumku menit bez vypustenia nadrze, teda mimo preklkopenia celej motorky? Jo a vsimol som si pred par dnami, ze v CR mate Natural 95 ku len s 5 percentnym podielom biozlozky. To je super, u nas je to 10 percent a je to zradlo, ktore likviduje lambdy a napada pryze... No skoda reci. Ventil ako tak drzi, nie je to zazrak, ako sa tu uz spominalo. Este tomu dam sancu...uvidime. [Rebuild] 02.08.2022 |
| Tyto kuželove Jawa případně tahací ČZ nejsou krokem zpět, ale poplatne době. Nestojí za nic a při sebelepší údržbě vydrží chvíli, takže jsou dobré akorát na muzejní výstavu. Kdo chce jezdit a nemít neustálý smrad z benzínu v garáži, tak zvolí novější kohout s gumičkou. Pokrok nezastavis. Zde vítězí funkčnost nad nějakou původnosti. [J] 24.07.2022 |
| Vdaka za komentare. Povodna idea bola ta, ze castejsim pouzivanim by sa ventil tejto konstrukcie mal zalapovat a tesnit neobmedzene. Nic menej, predstavy su len predstavy. Ak to nebude dobre, presedlam na ventil s podtlakovym ovladanim. Spat na gumickovy Jikov uz pravdepodobne nepojdem. Pekny den [Rebuild] 24.07.2022 |
| Plnou parou vzad, bratre zpatecniku!Ten kuzelovej kohout je vecnej, to se musi uznat, jen rad tece a nebo se zakusuje. [k.] 24.07.2022 |
| Po letech praxe a vlastnictví motorek s oběma druhy kohoutů mohu konstatovat, že pérácký kohout je krokem zpět. Má smysl jako zachování originality, ale jinak je spíše zdrojem budoucích problémů, zvláště v případě montáže do nádrže, která není zaručeně bez jakýchkoliv nečistot a bude se kohoutek často používat. Jeho nevýhodou je reálně neopravitelnost. Gumička se dá kdykoliv a kdekoliv vyměnit a lze ji mít i do zásoby. I když na druhou stranu je třeba dávat pozor, aby gumička pasovala a těsnila. V nouzi se dá i vyrobit. [Luboš] 24.07.2022 |
| Ked to videjko irituje, tak to ma mrzi. Islo len o ukazku, ze vypust nadrze je pripravena na narezanie zavitu pre peracky ventil. Nic menej, ak forma je prednejsia pred obsahom, tak to teda beriem ako poucenie, ine neostava. K vyhradam: tych par spon v nadrzi sa vyplachovalo, zvysok zachyti filter, stary ventil som povoloval blickami, nic mu nie je, anglictinu beriem ako univerzal jazyk a v podstate ak by tam nebol ziadny komentar, bolo by to aj tak jasne. Rukavice mam vzdy, to uz je zvyk. Ak mate niekto zaujimave video, tak dajte link, rad si pozriem. Pekny den prajem [Rebuild] 24.07.2022 |
| host úplny súhlas, a mňa ešte iritujú tie blicky, 😬😬😬 [I ] 23.07.2022 |
| Bohužel si nemůžu pomoct - fuj, to je teda pra+++na! Nádrž při práci namočená v lodně v benzínu, špony od závitníku vesele padají dovnitř atd... Hlavně, že pán pracuje v rukavicích. Musí to být žůžo, mít benzínem nacucaný hadr na ruce (viz video o revizi karburátoru). A pak s nima šahá na hefty... Angličani musej čumět - proč tu pán vůbec anoncuje video v angličtině, to mi též uniká. Sorry... [host] 22.07.2022 |
| Problem je v benzine E10, ktory napada tesnenia... A 100 oktanovku, ktora je E5 tam liat nema zmysel [Rebuild] 19.07.2022 |
| Mám podobnou zkušenost. Klasický Jikov po výměně těsnění je OK. Kuželová, pérácká replika po několika letech používání začne potit, ale není to nic extrémního, mám 2, asi 15 let staré a trochu rosí. [vojta] 18.07.2022 |
| Fu, no neviem, mne ten original tiekol takmer v kuse a je to fakt dost neprijemne. Vsade benzinovy smrad, clovek nevie kedy to zase prdne. Tento je omnoho tesnejsi. [Rebuild] 18.07.2022 |
| Tak toto fakt nechapem - ja som este nevidel repliku perackeho kohuta ktora by netiekla a naopak, ak sa dobre vycisti a zrepasuje klasicky s novou gumickou nie je ziaden problem s tesnostou! [boco] 17.07.2022 |
| tak posledních asi 60 let to lidi vyhazujou, a dávají kohouty s gumou, protože líp fungují. Mám tak nějak pocit,že jste neobjevil ameriku........... [-A-] 16.07.2022 |
|
|