Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to
nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je
original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky. [Jawak] 02.11.2008 Přidat odpověď |
| dík, zkusím p. Hadrávka [Petan69] 04.11.2022 |
| koleno z ničeho jiného nepasuje, musí být 485 [meela] 04.11.2022 |
| Ahoj, věděl by někdo jaké má přijít výfukové koleno na Egypťana? Pasuje tam z něčeho, nebo jen koleno na 485? [Petan69] 04.11.2022 |
| 52 zubů , jako všechny Zetky na 18 kolech [MOnty] 04.05.2020 |
| Dobry, chcem sa opytat na cz 250 typ 485 kolko zubov ma mat rozeta. V katalogu nahradnych dielov nie je uvedeny pocet zubov a mne rozeta chyba,neviem aku mam kupit. [Milanxx] 04.05.2020 |
| Ahoj potřeboval bych ložiska do krku asi s i misky. Poradte Prosím kde koupit. [Anty26] 27.11.2017 |
| Pája, Meela: Děkuji Vám za odpovědi, je to tak že se musí pootočit tou spodní maticí a stáhnout pružinu, je tam bajonet, který pak vypadne. Ty tlumiče co myslel Monty mám na jiné motorce, tam je opravdu ten vrchní kroužek ze dvou polovin a ty jdou rozdělat, ale toto je ještě asi starší provedení nebo co. [kettenkrad] 29.06.2017 |
| Nee, musel to být nějakej atyp nebo domácí vývoj. Je to uzavřenej kruh, vyndavá se horem. [Pája] 23.06.2017 |
| ale ta spodní miska na seřizování tuhosti jde přece vyndat, v jedné poloze je průchozí a vysune se ven - potom je už rozebrání jednoduché. Nebo jsem měl nějaký atyp? [meela] 22.06.2017 |
| Ty tlumiče jsou každej jinej a oba špatný. Pokud je to 47x, tak nemá seřizování tuhosti, horní miska je přivařená a rozebírá se, jako jawskej. Pokud je to z 48x, tak má seřizování tuhosti, zmačkne se pero vycvakne se horní půlená hliníková miska a "vysype" se vše vrchem jak píše Monty. Pokud je zmaštěnej, tak lze zrepasovat, je to stejné jako na Jawě. Já odpáral na 477 horní misku, koupil novou pístnici s okem, na šabloně bodnul misku a stříknul kladívkovou barvou. Foto mohu dodat. Na tlumičích nemají být ty plastový kryty. Olej tlumičovej 50 ccm, nebo 1:1 s motorákem. Věc vkusu, chce to zkusit. My máme vyzkoušeno, že dopředu jen motorák. [Pája] 21.06.2017 |
| Děkuji Ti za radu Monty, ale nemůžu ten tlumič stlačit tak, abych vytáhl ty půlkulaté spony, u kývačky nebo 477 mi to rozdělat šlo, ale tady ne, možná jestli to není kvůli tomu seřizování tuhosti. Ještě dotaz na svorník stupaček a stojanu, jaká je správná délka? Když jsem motorku rozebíral tak byl z obyčejné závitnice, pak jsem sice sehnal jiný s jemným stoupáním, ale ten je kratší, hádám že ze 634 a pak taky s jemným závitem, ale moc dlouhý, ten je asi na 472. Mohl bych ho kdyžtak zakrátit, ale potřeboval bych vědět délku. Je to jako na 477? Ale radši bych jeden z nich vyměnil za původní. [kettenkrad] 21.06.2017 |
| Stlačíte pružinu, a ten horní kroužek je ze dvou půlek - ty se potom rozpadnou, a pružina jde sundat. Potom vyšroubujete hlavní matici, vyměníte těsnícího "slavíka" a nový olej. Myslím, že 50 ccm do jednoho. [Monty] 12.05.2017 |
| Pája: Děkuji Ti za typ, zámek je už venku, koupím si pak oba nové. Už se mi povedlo sehnat i druhý tlumič. Teď bych se chtěl zeptat, jak se rozdělávají tlumiče, abych mohl vyměnit olej. Ještě se chci zeptat na tu podložku co je na tom spodním tlumiči pod horním okem, ta tam asi být nemá, že? Ještě se chci zeptat jaký olej a kolik patří do jednoho tlumiče. [kettenkrad] 12.05.2017 |
| Vyndat a dobře schovat tu drátěnou pojistku a pak zámek krátkou a suchou ránou vrazit do krku. Střihne se kolíček a je hotovo. [Pája] 10.04.2017 |
| Jestli někdy budete měnit o-kroužky v čepu kyvné vidlice, tak bacha na katalog ND. Jsou v něm o kroužky typu 353-031-025 a 353-031-028 a jsou rozměru 20x2 a 25x3. Ty tam ale nesedí, takže dneska jsem si dal do obchodu repete:) Podle původních jsem nakonec koupil ty menší buď 22,22x2,62 nebo 22x3 a ty větší buď 28x3 nebo 29x3 protože ty staré už jsou samozřejmě vymačkané a ne úplně kulaté, takže úplně přesný rozměr nevím. Vlevo na fotce jsou původní, uprostřed nové menší a vpravo větší, tak uvidím jak to tam pásne. [kettenkrad] 06.04.2017 |
| Ještě dotaz na zámek, v krku zůstal původní a klíček samozřejmě nemám, jde nějak nenásilně vydělat? Nebo se musí odvrtat? Jak ho kdyžtak odvrtáváte? [kettenkrad] 05.04.2017 |
| Pája: Děkuji Ti za potvrzení. Tak, motorka je už rozdělaná na prvočinitele:) [kettenkrad] 05.04.2017 |
| Ano MZ nebo Simson [Pája] 01.04.2017 |
| Ještě se chci zeptat, tohle je tlumič z MZty, že? [kettenkrad] 31.03.2017 |
| Ahoj všem. Taky jsem si pořídil jednu tuhle motorku, původem je taky z Maďarska a snad ji taky jednou přihlásím:) Chci se zeptat, máte prosím někdo schéma elektroinstalace a nějaký návod k obsluze? Pár dílů mi chybí, zrovna třeba guma mezi filtr a karbec, dělá už někdo repliku? A pak bych se taky chtěl zeptat, co byste dělali s tím stavem, barvu zkusím rozleštit Tempem, chromy Silichromem, ale co věci, které byly zinkované, nechat je rezaté jak jsou nebo je nechat znovu pozinkovat? [kettenkrad] 31.03.2017 |
| A 350/472 mám taky dovoz H ale nové doklady přihláška v pohodě [tetrevarna] 09.10.2014 |
| Přivezl jsem 559 z Maďarska starý H techničák a dovozová stk a přihlášení v pohodě. [tetrevarna] 09.10.2014 |
| To ale asi byla ČZ 350/472 , že jo ? Ta byla u nás homologovaná , narozdíl od té 485 . Teď jsou dvě nějaký ty 485 v inzerci , ale jedna má starý odhlášený maďarský papíry a druhá (ta dražší ) už nějaký novější maďarský EU doklady . Předpokládám , že u těch EU by to asi šlo , u těch starejch maďarskejch nevím . ČZ Strakonice by v tom si nepomohlo , když ta motorka neměla v době vzniku schválení pro ČSSR . Zkusím se nejdřív zeptat u nás na odboru dopravy . [Lukáš V.] 09.10.2014 |
| Mám zkušenost s přihlašováním pouze z Polska, ale asi to bude podobné. Stačil mi polský techničák, vyjádření čz strakonice-výpis technických dat a dovozní technická [Jakub] 09.10.2014 |
| Má tu někdo zkušenost s přihlášením ČZ 485 z Maďarska na české doklady ? Už jste to někdo úspěšně absolvoval ? Jaké maďarské dokumenty jsou k tomu potřeba ? Díky za odpověďi . [Lukáš V.] 06.10.2014 |
| mám kompletnú motorku 485 kto má záujem nech ozve na veteranrs@gmail.sk [anti] 06.03.2012 |
| K tomu spojkovému deklu , na motori z 485.5 mám náhon otáčkomeru.Už som to tak kúpil ale pripadá mi to origo.Fito. [Jozef Joski] 28.02.2012 |
| ydravim...netušíte někdo kde najdu blinkry na čezetu 175 477 sport....díky [grunger] 04.03.2011 |
| Asi mas pravdu, ze to nestaci jen tak zevrubne porovnat podle oka. Prevodovku ze 477 sem sehnal kompletni i s nahonem, tak ji tam dam celou bez nejakyho bastleni. Jinak diky za info. Urcite se predejde hodne neprijemnostem, kdyz se vi, ze to neni stejne. [kroky01] 16.10.2010 |
| Není to tak, že ostatní kolečka jsou stejné. 2. převodový stupeň 455, kolečka s počty zubů 19/18, výška zubů 4,2 mm,, 477, kolečka s počty zubů 19/17, výška zubů 3,5 mm. Převodovka 455 má postranní kolečka v převodovce s výškou zubů 3,5 mm, prostřední kolečka výška zubů 4,2 mm. Převodovka 477 má všechny kolečka s výškou zubů 3,5 mm. Dále se ještě také liší západkami při zařazení, i když né všechny, ale to uvidíš očima, tak se podívej. Když na 455 dáš ty prostřední čtyři kolečka ze 477, tak to fungovat bude. Jinak ne a roztrhneš ložiska v převodovce a zničíš ji celou i se skříní, už jsem to viděl. Vem si šupleru, změř a uvidíš. [kriz] 16.10.2010 |
| Tak jsem mel vcera stesti, sehnal jsem cirou nahodou kompletni prevodovku ze 477, takze ji muzu dat do motoru celou, ale co pises, nevim, zda je uplne pravda. Svagr je takovej sberatel a ma doma jak rozebranej motor 477, tak 455 (ale nic neproda skrt:-)) Tak jsme porovnavali vsechny dily a dosli jsme k zaveru ze je jinej jenom hlavni hridel (o zub min), naproti tomu kolecku, ktery je soucasti hridele je jednickovy (velky kolecko) a to ma zase o zub vic. A ostatni kolecka maji stejny pocet zubu a stejny prumer jako 455. Jak je to s modulem nevim, ale prisla nam vsechna stejna az na ty dve. Nicmene, jak rikam, nastesti to nemusim pachat z kazdyho neco. No a s klikou to bude asi tak, ze pouziju klasiku z 455 bez jehel, ojnicni sadu s jehlama si ode me vydundal svagr - doda kliku 455:-) [kroky01] 16.10.2010 |
| Klika tam bude pasovat bez problému, jen budeš mít větší vibrace do řídítek, protože ojnice na jehlách je těžší než original na válečkách. Když vyměníš v motoru ČZ 250/485 spodní hřídel, tak ty původní kolečka, tam musíš všechny nechat, nemůžeš tam dát kolečka z 455, protože to nepasuje do sebe z kolečky z horní hřídele. Mají jiné počty zubů a některé jiný modul. Jedničkové kolečko na spodní hřídeli měnit nemůžeš, protože 455 má o jeden zub méně a horní hřídel 455 zase o zub více. [kriz] 15.10.2010 |
| No doufam, ze klika ze 455 nebude zadny problem. Rozmerove by melo vsechno pasovat. Tuhle neoriginalitu ozelim. Ta hlava ze stare perovny je opravdu pekna, staci jen vylestit a je jako nova. S tim valcem za 1500 je to tak, ze se na nej asi tezko sezene pist, popripade nechat vybrousit na vetsi (kvuli pistu). Treba to problem nebude, ale konkretne tam na ten valec pist nevedou, ptal jsem se. Nedavno se na aukru prodeal kompletni celej motor za 4150,- Minuly rok jsem taky koupil Sportku 250 s tim, ze je v ni motor 250 Trial, ale postupem casu jsem prisel na to, ze se jedna o 485 (Jednicka se radi dolu, ulozeni na sekundaru na dvou loziskach a vetsi prumer hridele. Prvni rychlostni stupen o neco kratsi, dvojku radim temer okamzite po rozjeti, jednicka se nemusi nijak roztahovat. Nahon na tachometr nefungoval, pidil jsem se proc a prisel jsem na to, ze na ridelce je petichody zavit - CZ 175/477, takze na zaklade toho vseho jsem usoudil, ze se jedna o 250/485 a myslim, ze neprekopana, ale origo, ale zase az na viko. Jinak co se tyce nahonu, pasuje tam prevodovkova hridel z 455 a pak lze pozit nahon z 175,250. Na te hrideli se musi vymenit je zminovane jednickove kolecko. No a retez mi o vnitrek vika drhne taky (nemam na sportce origo kryt a v tomhle pripade to bude nejspis vyhoda, retez muze pracovat) nicmene idealni to neni, kdyz je rozeta o centimetr presazena, ale diky tomu, ze rozetu mam uvolnenou na nytech a ta se trochu mele, vyrovnava tim to presazeni a retez nikdy nespadnul, ale mam rozetu novou a tam mam trosku strach. No uvidime. Jinak CZtce zdar:-) Jo kdyby nahodou mel doma rozsypanej motor 175/477,487 ( potrebuju jen dily prevodovky) tak dejte vedet. Ten co muzu koupit je kompletni, ma malo najeto a vyjde i celkem draho. Skoda ho vykuchat pro 4 soucastky:-) [kroky01] 15.10.2010 |
| Já jsem měl štěstí, že po několika letech se mně podařilo sehnat nové original díly na dva kompletní motory ČZ 250/485. Největší práci dalo sehnat hlavy a pravá víka. Vždy jsem je sehnal jen náhodou. Motory jsem zatím dohromady nedával, protože je nebudu zatím nikam montovat a předběžně je dávat leštit nechci. [kriz] 14.10.2010 |
| Hlavu tam má za 600,- Kč a má i original válec za 1500,- Kč, bez pístu. Original klika má v setrvačníkách větší otvory na vyváženost s ojnicí na jehlách oproti 455. [kriz] 14.10.2010 |
| Hlava se svickou do boku www.moto-ustinl.cz. Kartery http://cgi.ebay.de/ws/eBa yISAPI.dll?ViewItem&i tem=370426400444&ssPa geName=STRK:MEWAX:IT Originalni kliku nemam, ale ojnicni sadu s jehlama na pistnim cepu - jinej rozdil tam neni. Spojka je stejna, popsane dily do prevodovky, radici kulisa s jednickou dolu a ovladaci silna tycka razeni a vypinani spojky je taky delsi. Jde o to, ze je pravy karter kvuli sirsimu ulozeni (dve loziska) sekundarniho kolecka vytazeny a tim jsou i ty dily delsi. Ale kecal bych kdybych rek, ze mam vsechno, chybi mi origo viko. Dam tam ale vicko z klasiky 455. Motor chci pouzit v klasicke kyvacce, tak tam to nebude vadit. Jen nevim, jaky bude problem s presazenim sekundarniho kolecka a rozety, aby to nedelalo nejaky neplechy s retezem. A asi to bude to neoriginalni viko krapet obrusovat retez:-( Ale tech vik je hodne, musim vyzkouset. [kroky01] 14.10.2010 |
| Hromada skříní na ČZ 250/485 bývávala ve skladu Mototechny ve Volyni, okr. Strakonice. Ale je problém sehnat na to original hlavu a pravé víko. [kriz] 14.10.2010 |
| kroky 01: hlavu se svíčkou do boku, original kliku a pravé víko, co je níže vyfocené si sehnal také? [kriz] 14.10.2010 |
| Diky Monty, to jsem potreboval slyset a je rozhodnuto:-) [kroky01] 14.10.2010 |
| Přvodovky jsou stejný. Navíc 485 se dělaly souběžně s 487,takže logicky použily díly z modelu 487. [Monty] 14.10.2010 |
| Zdravím před nedávnem jsem se dostal k úplně funglnovým karterům na motor ČZ 250/485 (ještě je jich asi pár k mání) a chtěl bych ten motor zkompletovat. Jediné co mi chybí je převodovka. Tedy co je jiné je pouze jedničkové koleško, předlohový hřídel a kolečko na výstupu pro dvě ložiska. Převodovka tam patří ze 175/477. Měl bych možnost koupit motor ČZ 175/487 a chtěl bych z něj použít díly převodovky, ale nevím, zda mezi 477 a 487 není nějaký rozdíl?? Respektive jaký je v těch motorech rozdíl? Díky za případné odpovědi Kroky [kroky01] 14.10.2010 |
| Ještě doplním,číslo na spojkovém víku je 25-485-11-04,na druhém je 25-485-11-034 Motor mám
kompet,hlava má svíčku zboku,řemenice má průměr cca 80mm [Leopold] 26.08.2010 |
| ještě zevnitř [Leopold] 26.08.2010 |
| Dobrý den,když je řeč o 485 měl bych dotaz,koupil jsem motor označen ČZ 485 který má mě neznámá
víka.Víko zapalování má zaslepenou díru na seřizování spojky,spojkové víko má vývod na řemenici
trochu podobnou jako u skútru. Děkuji za idetifikaci [Leopold] 26.08.2010 |
| Jawak ponukam 485 origo na predaj anti4@seznam.cz [anti] 13.11.2008 |
| Ahoj. Mám motocykl čz 350/472.5 1979 a už dlou scháním nádrž. Má dva kohoutky jinak je
stejná jako na 487. Nevíte někdo kde ji sehnat. Mohu za ní nabídnout také nádrž na čz 350/472 resp
471, ale na první modely s úzkým hrdlem na benzín. [Filip] 11.11.2008 |
| Zkrátit držák opravdu nepomůže,tolik místa ve předu není,485 má ale taky páku zadní brzdy jako 487.
To znamená že není vedená zkrz čep kyvné vydlice. Proto má v názvu typu číslo 8, rám typu 487
je delší v motorovém prostoru než 477 a 471. Prostě naroubovat motor 485(pakliže máte to štěstí
a máte ho) nebo 455,475 který má jen jednoduché ložisko na výstupu. Koleno výfuku by pohlo
pasovat ze 487-4,mám ho nenachromované,tak ho tam budu zkoušet dopasovat. [pecin] 09.11.2008 |
| A nestačilo by přední držák motoru jen zkrátit,aby se motor pošoupnul dopředu? [Monty] 08.11.2008 |
| Má ten rám jeden nevo dva držáky cívek na horní trubce? Zdá se,že dva,ale moc to přes papír není
vidět.Mám několik různých druhů rámů,po neděli to vyzkouším. [Monty] 08.11.2008 |
| Detail motoru,kde se motor nevejde do rámu. [pecin] 08.11.2008 |
| Druhá fotka. [pecin] 08.11.2008 |
| K omylo došlo,zajisté neúmyslně,nepslal jsem že schválně.Jak jsem napsal níže,musí se navařit
nový držáky ve předu po vzoru 471 na rám 487. Já jsem Montyho předběhl a rám s karterami
nafotil. Ten motor nejde zavřít levým víkem,viz fotky. [pecin] 08.11.2008 |
| Pokud došlo k takovýmu omylu,určitě ne schválně - rám na 485 musí mít přední patku úzkou(na 487 je
široká) a pod nádrží držák pouze na jednu zapalovací cívku(471 na dvě) Po neděli do
rámu,který leží ve stodole dám zadní držák motoru a zkusím tam blok 485 nasadit,at mám jistotu. [Monty] 08.11.2008 |
| Pokud někdo chcete stavět repliku 485,tak rám ze 471 nemůžete použít,protože motor se tam
nevejde. Musíte použít rám z typu 487 a navařit nový držáky na motor v předu. Pokud mi někdo
nevěří,tak si to může vyskoušet. Já sem si to osobně vyskoušel,tak to vím 100%. Pokud má Monty nový
rám na 485,tak si ho asi nejspíš plete s rámem 471. Mám nový rám 471,který jsem zakoupil od Montyho
jako rám na 485 před několika lety na burze. Doma po mém zjištění,že se mi tam motor nevejde,jsem
začal pátrat proč. Prostě musíte použít rám ze 487,protože je v motorovém prostoru delší. [pecin] 08.11.2008 |
| Jawak: Tak ty 350 šli hlavně na vývoz do Sovětskýho svazu. Proto když už se tady nějaká ukáže, má
štítek azbukou. Verzi s oblou nádrží jsem teda ještě neviděl, ale nedivil bych se. Už z vlastních
zkušeností vím, že se montovaly všemožné kombinace různých dílů... [polopost] 05.11.2008 |
| to Jawak: tady přidávám foto ČZ 350 472 s "kulatou" nádrží [Libor L.] 04.11.2008 |
| ...fota [jirka] 03.11.2008 |
| ...tedy tři.. [jirka] 03.11.2008 |
| ...několik... [jirka] 03.11.2008 |
| a přidávám.. [jirka] 03.11.2008 |
| a neviete nejake polske inzertne stranky???dik [Jawak] 03.11.2008 |
| Zdravim.dakujem za info.Chcel by som sa este spitat co viete o CZ 350 472.Nasiel som ze boli
vyvazane do madarska a polska a ze boli jedny s hranatymi a druhe s oblimy nadrzami.Strasne sa mi
pacia tieto CZ-ty :) [Jawak] 03.11.2008 |
| ...a foto [Libor L.] 03.11.2008 |
| Přidám jen foto prospektu [Libor L.] 03.11.2008 |
| Přesně tak - a hlava má svíčku do boku,protože svislá svíčka v ose válce se pod nádrž nevejde. Taky
je jiné pravé víko motoru,přizpůsobené jinému systému krytu řetězu,samozřejmě dynamo 6V/75w s
externím reglerem,speciální guma sání(vyrovnává jinou výšku karburátoru proti 477) Taky
speciální koleno výfuku,výfukový kanál je výš než 477. [Monty] 02.11.2008 |
| Jen doplním, motor má převodovku z 477 (karter je u sekundárního kolečka upraven na dvě
ložiska)proto je motor z 455 v detailech jiný [Martin S] 02.11.2008 |
| 485 neboli Arnoštek podle Arnošta Zemena - nikdy se v ČR neprodávaly,neměly ani homologaci,dělaly se
jen dva roky,na vývoz do Iránu a podobných zemí. Ale součástek měla Mototechna dost - dala by
se udělat z rámu 471 a motoru 455,pokud by jste chtěl originál nový rám 485,mám na prodej .Do rámu
477/487 se tento motor nevejde na délku. [Monty] 02.11.2008 |
|
|