| meela, dík za info. [Roman.] 03.10.2020 |
| Ahoj, mezi ložiskem a unašečem šoupátka žádná rozpěrka není [meela] 02.10.2020 |
| Podľa toho čo píšete to naozaj vyzerá tak že tam je len to jedno gufero. Medzi ložiskom a tým unášačom bude teda pravdepodobne nejaké oceľové puzdro. Už by to chcelo len jeho rozmery. Skúsim to zmerať. Páni, ďakujem za príspevky. [Roman.] 02.10.2020 |
| Ahoj, gufero sa naozaj nachádza v statore (držiak cievok). Tlačná pružina ako písal SJ90 sa z jednej strany opiera o rotor a tlačí na unášač šúpatka. Tento unášač je aretovaný kolíkom na čape kľuky. [Maroš] 02.10.2020 |
| Ahoj myslím, že je tam jen to jedno gufero nasazené v tom statoru (krytu šoupátka). Pružina se má opírat o rotor ne o kolík. Tu pružinu tam nemám ani u jednoho motoru a funguje to bez problému i bez té pružiny. [SJ90] 02.10.2020 |
| Zdravím. Páni fakt nikto nevie ako to má teda byť? Ďakujem. [Roman.] 02.10.2020 |
| Zdravím. Takže objednal som si 38 zubovú rozetu z nejakého Pitbiku a dám ju upraviť na tú pôvodnú 34 zubovú rozetu. Prevodový pomer vychádza ešte o niečo lepšie ako pri použití 14 zubového reťazového kolečka. Zaujímalo by ma ale ešte niečo iné. Rozobral som pravú stranu motora teda zapaľovanie, šupátko atď. Nepozdáva sa mi jedna vec. Keď sa pozriem na pravý kľukový čap tak sú na ňom umiestnené nasledovné veci: pravé ložisko kľukového hriadeľa, simering, unášač šupátka na ňom šupátko a pružina tlačiaca tento unášač smerom do motora. Druhý koniec tejto pružiny sa opiera o kolík zaisťujúci polohu rotora na hriadeli. Veko šupátkovej komory má simering, 25/35x7 ktorý tesní valcovú plochu unášača šupátka. Porovnával som si to s katalógom náhradných dielov ako aj s dielenskou príručkou a medzi ložiskom a unášačom šupátka nevidím žiadny simering. V reze motora v dielenskej príručke vidím skôr nejaký oporný krúžok? Poprosil by som o radu ako to teda je. Ďakujem. [Roman.] 30.09.2020 |
| Zdravím. Dík za typy.Budem musieť riešiť tie prevody. [Roman] 21.09.2020 |
| S panem Lubošem souhlasím, každý jen hledá jak ošulit výkon a ono není kde brát, leta tak ty kila u sebe. [Kadel] 21.09.2020 |
| Soused vytáhl pionýra na kterém nejezdil 45 let, jen ho udržoval. Ze své původní 60kg váhy se dostal něco přes 100kg. Výsledkem bylo, že kopec ve vsi, který v mládí jezdil pěkně na dvojku vyjel pouze na jedničku. Velká váha a odpor vzduchu nejsou kamarádi slabých motůrků. Nejlepší zkouška je posadit někoho s poloviční váhou a hned bude vidět "závada". U jawy 175 jsem měl v zadu pneu 3,5 /16 a stačil jeden hřebíček, výměna kola s pneu 3/16 a motorka ožila. Musíme si uvědomit, že motorky byly konstruované na poválečné generace, jawy 90 spíše pro sportovnější jezdce. Dnešní jezdec je jako dva tehdejší, proto motorky netahají a musí se šáhnout do zpřevodování. Mám to také tak, co jsem vyjel zetkou v 15 letech, tak dnes o kvaltem dolů. [Luboš] 21.09.2020 |
| na,, 5tku ,,ti to pojede jen když máš 1000 km zajetý novej válec nebo výbrus... [majco] 20.09.2020 |
| pořádně nafoukejte kola. Klidně o 0,5 atm víc, než je předpis. [Monty] 20.09.2020 |
| Zdravím. Tak som sa k tomu konečne dostal. Je tam ak ako som predpokladal 15 zubové kolečko. Budem musieť zohnať to 14 zubové. Aj tak si ale myslím, že to že to neťahá už na 4- ku nebude len týmto. Napadá Vás v čom by mohol byť problém. Chystám sa skontrolovať karburátor, zapaľovanie a šupátko. Ďakujem za prípadné rady. [Roman] 20.09.2020 |
| Zdravím, to 14 zubové kolečko se může občas někde objevit, ale je to problém. Tu zadní rozetu jsem si vyrobil sám. Jen musíš mít někoho se soustruhem a vrtačkou. Řetězová kola se vyrábí standardně kolik zubů chceš. [SJ90] 18.09.2020 |
| Páni dík za odpovede. Musím sa na to pozrieť. Ešte jedna otázka. Nemal by niekto náhodou na predaj to 14 zubové koliesko, poprípade tú väčšiu rozetu použiteľnú do toho krytu na reťaz. Pozeral som to 14 zubové koliesko na nete, našiel som ho v ponuke len na motorene, ale aj tak ho nemá, lebo ich vypredal. Oni sa ani nerobia len vypredal originálne zásoby. Ešte raz dík. Potom sa ozvem. [Roman.] 18.09.2020 |
| Zdravím mám tam na některých javkách to 14 zubové a je to výrazně lepší. A ta 5 rychlost více využitelnější. Dokonce mám na jedné i upravenou zdaní rozetu se 38 zuby (vleze se ještě do krytu a je to lepší. [SJ90] 17.09.2020 |
| Pětka je pouze na rovinku, zalehnout a ideálně trochu z kopce, jinak netáhne, mám stejnou postavu jako ty a je to tak. (a táta co na 90 jezdil v mládí, takže prakticky na nové motorce, říká to samé). Ale na 4 by to táhnout docela mělo, takže by něco mohlo být špatně... [meela] 17.09.2020 |
| Zdravím páni. Nechcem zakladať novú tému, preto píšem sem. Zaujímalo by ma, koľko zubové reťazové koliesko sekundárneho prevodu máte na svojich Jawách 90. Robil som kamarátovi túto motorku a na 4. a 5. prevodový stupeň extra neťahá. Dá sa povedať že na 5. rýchlosť ani nejazdí. Mám síce takmer 2 metre a cez 100 kíl ale aj tak sa mi to nezdá. Chcem sa na to cez víkend pozrieť. Dočítal som sa, že sa montovalo 15 ale aj 14 zubové koliesko. Ďakujem. [Roman] 17.09.2020 |
| Zdar chlapi.dávám dohromady motor j 90 a mam takový problem.V příručce jsou pod spojkovým košem dvě podložky,tu první u ložiska /34x15x2.5 mám/,ale tu druhou ne. Neví někdo rozměry.Je mi jasný že musí být kalená,ale nenía stojí to na ní. Díky.jirka. [jirka] 19.08.2020 |
| očistit rez, namazat, povolit šroub na spodních brýlích a vysápat ven. Nový se prodávají ,ale turecký - nedoporučuju. takže schánět dobrý originály, nedávno byly třeba na Aukro.cz. Stejný jsou i na Panelce nebo Californii. [Monty] 28.12.2010 |
| Ahoj,dík za odpověd.Potřebuji zjistit jak se dá demontovat trubka vidlice ze spodních brýlí.Trubka má silnou hloubkovou korozi.Popřípadě dá li se sehnat trubka nová.Děkuji za odpověď. [adam] 28.12.2010 |
| Děkujo za odpověď [adams] 25.12.2010 |
| Ak myslíš celkovo vybratie prednej vidly tak hore povoliť hlavnú skrutku, ľahko klepnúť zospoda kladivom, tým vyskočí držiak riaditiek, vybereš ten umelohmotný medzikus a povoliť poistné matice [Maros] 20.12.2010 |
| Povoliť hornú maticu, tým povolíš piestnicu s pružinou a potom iba vytiahnuť spodnú časť vidlice [Maros] 20.12.2010 |
| Mám ji prohnilou.A nevím jak je tam nasunutá [adams] 20.12.2010 |
| Jde o to, jakou máš přední vidlici a co myslíš tim vyžráním (korozy?). [b] 16.12.2010 |
| Dobrý den.Mám dotaz na Jawa 90 cross.Mám vyžranou přední vydlici,nevíte někdo jak je tam přidělaná.Z odpověĎ předem děkuji. [adams] 15.12.2010 |
| zdar , mám tiež otázku ohladne spojky konkrétne pružín neviete niekto kde by sa dali kúpiť nové(v rámci SR) prípadne z akého motocykla pasujú Diki [Peter] 09.12.2010 |
| jasně, bavíme se o původních pružinách, u kterejch se musí s únavou počítat. ;) [rybna] 07.12.2010 |
| Jo jo je to ta CR80, ale dal sjem tam přímo odkaz na ty lamely, protože to bylo snažší pro hledání. Jinak mně ty lamely fungují bez problémů. Další vyvažování spojkového koše a pod má už jen vliv na celkové vibrace od motoru. Přítlak u standardních pružin a kolíkú při nových lamelách je velmi slušný a není potřeba jej regulovat. Horší je, když jsou ochozené starší lamely (nebo unavené pružiny), pak je potřeba přidat ještě jednu podložku pod ségrovku. [sj90] 07.12.2010 |
| vygoogloval sem, že by to měla být Honda CR80. taky by mě zajímalo, jak tato spojka bude chodit. jinak známý má doladěný spojkový koš a funguje mu na 100% podrobnosti zatím nevím, ale má to lépe vyvážený - naveřeny kulatinky a stočeno a pak má ještě seřizovatelný přítlak pružin. [rybna] 07.12.2010 |
| dík za radu dám vědět jak jsem dopadl caryfuk [caryfuk] 06.12.2010 |
| Zdravím, možná bude jednoduší, když sem přímo uvedu označení pod kterým tyto spojkové lamely nabízí firma EBC Breakes - CK1119 měly by stát kolem 900,-Kč. Před nasazením do spojkového koše se musí jen mírně připilovat unášecí ozub, který je na těchto lamelách širší než origo na 90-ce. [sj90] 06.12.2010 |
| ahoj jawaři po par letech se znovu vracím k problému jawa90 spojka. sj90 tady píše že by mohl zaslat bližší informace z jakého přesně typu hondy lamely použil a jaké má zkušenosti s nimi.Pokud můžu poprosit i ostatní o vyjádření k tomuto tématu.Dík caryfuk [caryfuk] 04.12.2010 |
| Za ty penize to stojí za to odzkoušet, jinak se dají sehnat i z japonských motorek. Dodáva to firma
EBC je to z nějaké Hondy 80 jen se musi pilníkem mírně zůžit ty vystupky pro nasunutí do spojkového
koše. Staly mezi 800-1200 Kč. Pro zajemce bych zjistil přesný typ těchto lamel. [SJ90] 30.04.2009 |
| ahoj, pasují také z hondy xl 200 rok 86-88. Taky to mam odzkoušený. Jen je trošku problém v
tom, že tahle honda se sem ofiko nedovážela. Ale u pořádného prodejce se sehnat dají. stojí cca 2000
sada. [Kuba pecák] 19.03.2009 |
| Lze použít lamely z Kawasaki KMX 125 z 80.-tých let.Obložení je nalepeno na duralovém nosiči a
funkce spojky, která u 90-ky nikdy za moc nestála, je s těmito lamelami dokonalá. Vyzkoušeno.Cena je
kolem 2000,- korun za sadu šesti kusů. [v.] 19.03.2009 |
| a mohu se zeptat kde jinde je možno zakoupit lamely...myslím repliky či někoho kdo má stále na
skladě, né náhodou přes inzerci...díky.. [VB] 18.03.2009 |
| Tvar a rozměry budou nejspíš správné.Ale otázkou je životnost. Lamela je tak laciná, že by se mohlo
po pár kilometrech ukázat, že byla vlastně za ty peníze drahá. Ale to je jen odhad, vlastní
zkušenost s touto náhradou nemám. [v.] 17.03.2009 |
|
|