 Jsem začátečník a renovuju tuhle padesátku. Už jsem tady párkrát psal ohledně barvy i spojky. Na
fotce je moje dílo. Renovací se to nazvat nedá a pravě bych ji chtěl začít renovovat a mám na Vás
pár otázek, které Vám možná příjdou jako samozdřejmost, ale pro mě jako lajka je to celkem problém.
Chybějící díly pomalu sháním a už mi cyhybí jen dva, které nejsou až tak problem sehnat. No, ale teď
k veci, chci dělat nový lak a plechy poslat na opískování a tu je ten problém mohu díly dát na
pískování i se stavajícím lakem a to otryskání už ten lak odstraní samo nebo musejí být díly
obroušene na kov a ty obroušene dily se jen opiskují, aby barva lepe chytla ?(taky mi bylo sděleno,
že pískování je zhruba 400,- na hodinu takže teoreticky když bych už sám si díly obrousil na plech a
připravil tím by se i zkrátila doba pískování a tím i cena). No a mezi tím než se to opískuje a
nalakuje bych chtěl udělat GO motoru. Gufera, ložiska, pouzdra to je mi vše jasné, ale jak s
klikovkou ? už jsem se poptal ve firmách v mém okolí co by to stálo a celou dobu jsem se ptal na
Repasi klikovky a v jedne firme mi řekli, že repase 1000,- a oprava 500,- jaký je mezi tím rozdíl a
kdy co potřebuju ? Motor mám funkční a momentalně i využívaný, tak potřebují udělat repasi a nebo
jen opravu ? (na foto už mnou amatersky zrenovovaná 555tka s novym lakem,
linkami a prsičky zrovna nově zakoupenými) [Láďa_2] 11.01.2010 Přidat odpověď |
| Heleď do mých tématů se s těmito žabomišími spory nepleť. Kola jsou 555 jen jsem tam kdysi měl štíty z 21. Ty už teď nemám a mám s klíči vevnitř tak jak to má být ostatně můžete to sami vidět na foto. [Láďa_2] 24.10.2011 |
| a nevim tedy lubobek jake kola myslel proto se ptam v dobrem. beru to dle puvodni fotky co je vlozena v nadpisu protoze tam vidim predni kolo s dirama na rozetu jako ma dle meho typ 20 az 23. pokud lubobek mysli fotku spodni v tematu ta tam vidim kola dle meho z 555 i vlastne z 05tky ktera povazuji za stejna jak jsem nize uz psal. rozebiram to protoze nechapu to co psal lubobek a proto vas zadam o odpoved kdyz on neodpovida na muj dotaz z 10.10. kopiruji jeho komentar------nevím sice proč máš kola z 05 ? takových je tu vice co si pletou 550 555 kola z 05 [lubobek] diky kdo me to vysvetli [smich...] 21.10.2011 |
| dle meho kola- 550 ma pulbubny. 555 rozeta ulozeni do gum a stity brzd kterym prochazi brzdove lanko do vnitrku. 05 stejna jako 555. 20 21 23 stejne vsechny uz a koliky rozety na tvrdo bez gum a lanka v stitech vedena venkem s viditelnym klicem na lanka. pokud tam je rozdil v rafku sire treba o neco malo to nevim ale okem dle meho lze posoudit tak. ale jak pises ty lubobku ze na jawe 555 na fotce ma kola z 05 se me nezda,leda ze by 05 meli dva druhy kol coz je treba mozne ale ja znam 05 jawy s koly jako 555tky. diky za odpovedi vsem [smich...] 21.10.2011 |
| lubobek-uz ti nekdo udal dobijeni na pionyra jak si tady zadal? koukam na tvoje fotky a psani na motorkarich a nestacim se divit. nechtel jsem uz reagovat ale musim a to protoze pises ze nevim ze se plni karbec i spodem. ano ja to nevedel a odpoved jsem dostal a podekoval zato,ale tobe to pripada moje neznalost jako spatna vec a me zas dostava to dobijeni ted a spousta dalsich veci. tak doufam ze odpovis a ne ze to jen preposles na jine www co pisu. a taky jsi nam tvrdil tady na www ze nezname 521 tak tam na jinem servru netvrd ted ze jsi ty dal to oznaceni ted,tvrdil si jine veci ze my to nezname! na kazdych www to pises jinak,takze tak. a jeste prosim o vysvetleni tech kol dle ceho soudis ze ma kola z 05? ja si myslim ze ma to predni alespon co poznavama a znam z pio 20 a vyse a ne z 05.dle meho 05 ma alespon vzhledove stejne jako 555. mohu se plest ale myslim ze ne ale a proto prosim o odpovedi i jine lidi tady s koly.dik vsem za odpoved. [smich...] 21.10.2011 |
| Goro> Díky za rozměr. Mám stejný čili filtrem to nebude. Bohužel jsem teď mimo místo a dostanu se k tomu až o výkendu. Už mám i kartu z foťáku takže budu konečně moc vše zdokumentovat. Jelikož už mám skoro vše chtěl bych ještě tento rok pojezdit a mam problem s pneu. Na přední i zadní mám boule. Zadní je jasná mitas vyrábí stejný rozmer i vzorek ale co přední 2,50 ? Máte nějakou firmu kde by se dal sehnat lepší vzorek než 2,50 od mitasu s tím jemným vzorkem ? [Láďa_2] 13.10.2011 |
| lubobek-ty me fakt dostavas. myslis dobijeni na 521??takze ne tobe ale vnukovi ze?nebo ty mas taky pincka?ukaz! a ty kola jak pises muzes nam napsat prosim tve rozpoznani?? diky rad se neco noveho dozvim zas od tebe a ver ze to nikdy nezapomenu,to nejde ani! [smich...] 10.10.2011 |
| nevím sice proč máš kola z 05 ? takových je tu vice co si pletou 550 555 kola z 05 [lubobek] 10.10.2011 |
| Láďa_2 mohl bys mi udělat dobíjeni na pincka [lubobek] 09.10.2011 |
| Tak pokut je to levák je to 550 ale pravák je 555 a to se těžko dolaďuje pokud si to neměl přímo u něho tak se můžeš mít 550 a ne 555 ale to se dá vyřešit a ne stále kupovat a nevědět zda je to to ořechové nebo ne ? [lubobek] 06.10.2011 |
| ide mi o vzdialenost az po uchyt podsedloveho plechu (vratane toho uchytu). Este raz diky. [furioso] 06.10.2011 |
|  ked uz sa tu meraju veci. Mohol by mi niekto prosim zmerat vzdialenost co je na obrazku zltou farbou? ospravedlnujem sa za pouzitie obrazka z predchadzajucich diskusii. Ak by sa dalo, tak co najskor, potrebujem to na zajtra. Dakujem [furioso] 06.10.2011 |
|  4,2cm. [goro] 02.10.2011 |
| Já nevím,jestli je špatný - jen hledám příčínu, proč to nepasuje . O filtru se zatím nemluvilo. [Monty] 02.10.2011 |
| Monty > Mohl by jste mě zaslat foto zprávného filtru i s rozměrem od příruby po nýt ? Ono já s tím nic nenadělám jelikož mám všechny filtry stejné, ale alespoň bych měl mustr podle čeho shánět. [Láďa_2] 02.10.2011 |
| Můžeš mít třeba jenom ty dvířka z levostranných,jinak jsou všechny prsa stejné a pasují natěsno kolem nádrže.Škoda že nemáš foto. [goro] 02.10.2011 |
| A nenapadlo Vás, že máte jiný, delší vzduchový filtr? [Monty] 02.10.2011 |
| Nejvíc mě štve, že nemám zrovna kartu do foťáku a nemám šanci to odfotit. Pravdou je, že výřez pro páčku filtru je na jednom kraji takový jakoby stříhaný, ale celkově ten otvor je tak přesný, že jestli to někdo vystřihnul, tak předním smekám, protože tak hezky vystřihnout bych to nezvlád ani s nůžkami na nehty. Prsa mám ale ůplně jiné než pro levostranný karb. Takže bych měl mít asi správné prsa. [Láďa_2] 02.10.2011 |
|  Tady ještě foto prs s levostrannám karbecem,po vyříznutí otvoru do pravých dvířek by se daly použít jako pravostranné.Třeba to může být Tvůj případ. [goro] 02.10.2011 |
| Zkus ještě přeměřit ty prsa v zavřeném stavu,2 cm je dost mělo by to jít poznat. [goro] 02.10.2011 |
| Díky moc za ochotu. Rozměry mám stejné. Karbec od lemu kolena po špici filtru 11,5 i nadrž 11,5 ale ono to spíš vypadá jako by dvířka byly kratší nebo plech pod nadrž byl kratší přitom nikde ani známka po nějakých úpravách. Nechápu to. Když dvířka vyndám z pantu a posunuje je zhruba o ty 2cm dopředu tak je pomyslně dovřu nádherně, ale tím vznikne právě ta 2cm škvíra. [Láďa_2] 02.10.2011 |
|  Ještě mě napadlo jestli nemáš delší kolínko. [goro] 01.10.2011 |
|  a ještě prsa [goro] 01.10.2011 |
|  další [goro] 01.10.2011 |
|  tady [goro] 01.10.2011 |
| Tak sem ti to oměřil,nádrž(hloubka)11,5cm,zavřená prsa obepínající nádrž taky 11,5.Karbec i s kolínkem(měřeno od lemu kolínka po špičku filtru,ten nýtek uprostřed) též 11,5cm.Přidám foto,snad ti to pomůže. [goro] 01.10.2011 |
| No, popravdě jsem z toho už neštastný, bez filtru to padne jak ulité. Tolik jsem už s tím pokroutil, roztáhnul, přihnul, ale pořád je to strašně hodně. Když dvířka sundám z pantu a přiložím je k filtru a zároven druhým dvířkám tak jako to pasuje tak mi mezi plechem pod nádrž a dvířkami vznikne snad 1,5 až ty 2cm díra. Takže to vypadá jako by byl ten plech pod nádrž kratší ale to zas nesouhlasí s druhou stranou která je stejně a u kohoutu to padne jak ulíte i ke krytu kabeláže na sešroubování to pasuje. Fakt si nevím rady. Zatím jsem fitr vyhodil a sešrouboval to bez něj, ale to není řešení. Jestli narazím na dobrou nabídku prs či na aukru se něco podaří, tak skusím koupit druhe jak budou pasovat i když tomu moc nevěřím když říkáte, že jsou všechny stejné. No holt chybami se člověk učí a při dalším stroji (Čz 150C) si už na tohle dám pozor. Je to moje první renovace, kterou tedy dělám už podruhé a setejně se je pořád co učit. [Láďa_2] 01.10.2011 |
| Z péráka filtr mít nemůže má cca 2x větší průměr, já osobně si myslim že máš dvířka nepatrně pokroucený nebo ohnutý, na první pohled to nemusí bejt znát ale ve výsledku to ty dva cm udělá :) [Mirek F.] 01.10.2011 |
| Prsa by měla být stejná,co se týče pravostranného karbecu.Mám čtvery a rozdíl v nich nevidím.Nemůžeš mít třeba jiný filtr,třeba z péráka? [goro] 01.10.2011 |
| Prsa mám s pantem ne na revmaplechy. Ale to co psal Sanchro je přesně můj případ. Jen mu nato nikdo nedokázal odpovědět. Takže jsou dva druhy prs jedny pro 550 a 555 oba dva s pravostrannými karburátory ? Jestli je to tak, jak potom rozeznám od sebe prsa pro 550 a pro 555 ? [Láďa_2] 01.10.2011 |
| Tak chlapi, první velký problém. Před lakováním jsem udělal osudovou chybu. Zakoupené prsíčka jsem nespasoval se zbytkem. Už se s tím trápím dva dny a pořád to nemůžu napasovat. Dvířka se mi opírají o filtr a pořád chybí asi 2cm na dovření. Zkoušel jsem přihýbat úchyty na nádrži, že celé prsa posunu nahoru tím pádem spodek blíž k přednímu kolu, ale bez úspěchu. Napadlo mě tedy co když je dlouhej karbec, ale to je blbost. Tak mě napadlo jestli nejsou dva druhy prs ? [Láďa_2] 01.10.2011 |
| soudečky. [Mirek F.] 23.09.2011 |
| Chtěl bych se vás zeptat. Jaký patří originál návlek na řídítka ? [Láďa_2] 21.09.2011 |
| Díky za chválu, zas tak jsem to nemyslel s tím, že to nikoho nezajímá. Jen mi poslendní dobou připadá, že to tu nějak umřelo. Vyhrát jsem si s tím vyhrál a jelikož je to první renovace, tak jsem se poučil a dost věcí příště udělám jinak. Například jsem měl dost hloubkově prorezlé brzdové bunby, tak jsem je stáhnul na soustruhu. Samozdřejmě jsem to stáhl moc a teď nebrzdím. Vyřeším to hliníkovými destičkami přišroubovnými jako podložky na pakny u klíče. [Láďa_2] 20.09.2011 |
| zaujima nas to, neboj. pekne ti to ide, ja mam tiez po laku a chystam sa skladat. pekna 555ka. [furioso] 19.09.2011 |
| Krasavice,je vidět že sis s ní vyhrál. [goro] 19.09.2011 |
| Láďa_2: ale zajímá, neboj. Určitě ti to tady hodně lidí pochválí, tak tě nebudu rozmazlovat:-)), to udělají jiní. Víš, leckdo řekne, že to není veterán, že jich byly vyrobený mraky. Asi ano. Ale beru to podle sebe - stavěl sis jí (555-ku) pro sebe, dal jsi do ní svůj um a čas, máš z ní jistě radost a budeš se z ní těšit. Buď pohledem v garáži nebo na nějaké vyjížďce za pěkného počasí. Takže - je krásná a ať ti slouží. [vwkafer] 19.09.2011 |
|  Zdravím, pokud to zde ještě někoho zajímá, tak po delší odmlce přinášim report o tom jak jsem pokročil. Jsem už skoro u konce. Nevyšla mi barva na kryt řetězu a kapku, takže ty ještě čekají na lak. Jinak chybí koupit návlek na držadlo řídítek, poprat se s prsíčky, namontovat objednanou repliku výfuku a časem poslat nakopávačku s řadičkou na chrom. Ono je tho ještě dost, ale už toho neni tolik co bylo na začátku :) [Láďa_2] 19.09.2011 |
|  Tak jsem se zase pohnul dál. Ještě musím vykytovat hlavní podsedlový plech a nádrž ať to mužu dokončit. [Láďa_2] 05.08.2011 |
| Je to stříkané z jedné plechovky a z jedne várky takže buď to dělá ten odraz nebo foták. Mám už více fotek hodím zase report. [Láďa_2] 04.08.2011 |
| i ten blatník s prsíčkama? [radek] 03.08.2011 |
| To dělá slunce. A je to přímo 8850. [Láďa_2] 30.07.2011 |
| přijde mi že máš moc světlý odstín barvy...co je to za číslo? to asi nebude 8850 viď? :-) [radek] 30.07.2011 |
|  Tak jsem se konečně rozhoupal a začal něco dělat. Minulej tejden nalakoval plechařinu (krom nadrže a hlavního plechu pod sedlem, ktere potřebují ještě lehce překytovat a udělat par kosmetických úprav) Nalinkoval prsa s přednim bltanikem a začinám pomalu skládat. Postupně budu informovat o stavu. [Láďa_2] 20.07.2011 |
| Díky moc, já měl v hlavě odněkud 20cm, ale nebyl si jistý a ještě že tak ... [Láďa_2] 19.05.2011 |
| Láďa 2: zrovna dnes jsem to dělal a mají být zasunuty 160 mm. [pmr] 18.05.2011 |
| 16 cm pokial ma pamat neklame :) [furioso] 18.05.2011 |
| Chlapi, vím že to tu někde je, ale zaboha to nemůžu najít. Prosím vás jak daleko mám narazit zadní futra v předni vydlici ? [Láďa_2] 18.05.2011 |
| Tak mému pařezu už chybí jen výbrus už sem to dal týpkovi stačí pak jen nasadit a nastartovat! [Tubin] 05.03.2011 |
| Jawa 21 [Pepan] 14.02.2011 |
| Díky,už má pár nedostatků ale alespoň nová zkušenost...ted bych dost věcí dělal jinak třeba pouzdra ve vidlích sem nevěděl že se mají vystružníkem protáhnout tak sem to pak dělal až z novým lakem :D ale nevadí.. [Tubin] 21.12.2010 |
| Tubin: Řekl bych, že na Tvůj věk pěkná práce. :-) Jen tak dál. [Bill] 21.12.2010 |
| jawa350ohv: Taky bych to neviděl s tou renovací tak ohnivě. Možná budu rýpal, ale leštění hliníku si s pojmem renovace nespojuji. Ale jako proč ne. Ničemu si neublížil, děláš krásný stroj a že ti dělá radost (i přes tolik investic) je přece krásné! Btw. Nechtěl bys mi někdy naskenovat tu dobovou dokumentaci? Něco už si mi kdysi skenoval, ale chtěl bych si udělat na webu ucelenější archiv literatury... Měl bych z toho velkou radost :-) [Pajka] 15.12.2010 |
| Díky za snahu. Ta výška hladiny snad ani nebyla nikde přesně daná, každý karburátor co mám doma to má jinak, jak kdo plíšek ohnul a měl zaklepanou jehlu. Vrtám se v mustangu a porád to nějak nejede. [jf] 14.12.2010 |
| Příručku jsem proletěl ale potřebné informace jsem z ní nevyčetl. Je tam jen něco opravdu málo o tryskách a čištění karburátoru. Celkově se mi zdá, že v té příručce není moc přínosných informací... [jawa350ohv] 14.12.2010 |
| Koukám že máš v literatuře i dílenskou příručku na mustanga. Chci se zeptat,píšou v ní něco o seřízení plováku? Aspoň vzdálenost hrany plechu od hrany víka plovákové komory? Nemůžu nikde sehnat kolik tam má být. [jf] 09.12.2010 |
| Sancho- plně s tebou souhlasím, každopádně je to tvůj stroj a hlavně že dělá radost :-) [Mirek F.] 09.12.2010 |
| no doufám, žes toho mustanga už uvedl do podoby 70. roku ;) a jako jo, je to pěkný, ale pro mě je tak vysoká cena zbytečná. Jestli máš třeba 2-3 stroje, tak to beru, ale na mě jich čeká ještě asi 10, takže 300k bych za ně fakt nemohl dat. jde to prostě uvést do slušného stavu i za levnějc :) [rybňa] 09.12.2010 |
| jawa350ohv: když odečteš věci, které jsi vyměnil zbytečně za nové, další, které jsi koupil navíc, pak odečteš peníze, které jsi dal za práci, kterou sis mohl udělat sám (leštění a pod.) tak se dostaneš na třetinovou cenu (nehledě na to, že mi spousta uvedených cen připadá přehnaná). Já osobně bych do renovace tímto způsobem nešel. [Sancho] 09.12.2010 |
|  Ano, ano. Odborník žasne, lajk se diví :o) . Nejsem ani blbej, ani nekecám. :o) Jen to fakt beru z gruntu a detailně. Rybňo pročpak myslíš, že to není rok 1970? To by mě teda fakt zajímalo... No každopádně to rok 1970 je. Konkrétně číslo 892039. Co na tom bylo tak drahýho? Kdybych to měl všechno sakumprásk vypsat, tak by ten příspěvek byl asi hodně dlouhý a zřejmě bych si asi ani na všechno nevzpomněl. V zájmu zachování zdravého rozumu jsem to přestal počítat a dokumentovat. Zkusím napsat alespoň něco co si teď z hlavy vzpomenu nebo mám poznačeno. Bylo potřeba sehnat hranatý tachometr - sehnal jsem postupně 3 kusy. Jeden za 400, další za 450 a poslední úplně nový nepoužitý na aukru za 300(+ jeden tachometr z 555 v ceně :-)), řekl bych dobrý kauf). Výfuky jsem sehnal taky 3(hodně poničené) myslím byly v průměru za 350 + pošta. Renovace výfuku a pochromování vyšlo na 1500Kč. Řidítka se musely nahřát autogenem(byly ohlé) a pak chrom - 820Kč. Za asi 3500Kč jsem na aukru koupil sadu nepoužitých dílů(nová klikovka+ojnice, písty a kroužky na všechny výbrusy, brzdové pakny, všemožné těsnění, koleno výfuku a mnoho dalšího). Pochromování kolena výfuku(origo chrom stál za nic)483Kč.Bylo potřeba sehnat chromovaný přepínač na řidítka(sehnal jsem 2, už nevím za kolik). Jejich pochromování 2x 145Kč. Koupě(cenu nevím) a naleštění té hlinékové trubky co kouká z filtru sání - 90Kč. Naleštění šneka - 180, bubnů kol 2x 620, páček řidítek - 200, zátek vidlice 4x50,brzdových vík 2x160, chromování páky brzdy 302, šroub řidítek 60. Koupil jsem 2 nepoužité ráfky(jeden chromovaný a druhý s barvou) dohromady za 1300. Ty jsem nechal za 2000Kč nachromovat a nakonec jsem je nepoužil, protože jsem sehnal originál kompletní nepoužitá kola za 2000Kč :oP. Koupě nepoužitého válce na aukru 1500Kč(nechal jsem se unést v zápalu boje) a nepoužité hlavy válce 381Kč. Nové pokovení paraboly 350Kč. Nepoužitý uzávěr nádrže 250Kč, nový přední blatník 350Kč. Naleštění motoru 2500Kč. Pak něco málo peněz za základní barvy a kyt(nevím kolik). Potřeboval jsem opravit stupačkový kříž(vychozený závit). Sehnal jsem za 100Kč nepoužitý z novějšího typu a potřebnou část jsem odřízl a nechal si ji navařit na ten původní. Nepoznáte že s ním něco bylo děláno. Za svařování 400Kč. Potřeboval jsem jiný kastlík(můj měl vylomený a ztracený pant). Sehnal jsem postupně 2 asi po 300Kč. Pak jsem si objednal z fichtl krámku nějaké drobnosti, co mi scházely - pružiny předních vidlic, nějaká těsnění a matice, dráty kol(pak jsem je ani nepoužil) a další za něco málo přes 1000Kč. Nedávno jsem si ze Slovenska od Miloše Dado koupil novou převodovku a pár dalších nových věcí převážně do motoru za 1786 + pošta. Koupě všech ložisek a gufer(do motoru, kol, rozety) za skoro 1000Kč. Pak jsem potřeboval sehnat originál gumy s pěkným vzorkem. Jedno komplet kolo mi dal můj bývalý učitel zadarmo a to druhé jsem koupil na aukru. Cena s poštovným něco málo přes 500Kč. Nový potah sedla - 175Kč. Koupil jsem 2 nepoužité rozety(jedna byla součástí toho balíků dílů z aukra a jedna byla tuším za 510Kč). Obě jsem nechal nově pozinkovat(cenu už netuším). Koupě nepoužité(3 kusy) a znovupochromování řadící páky. Už nevím za kolik. Ale bylo to drahý :o(. Pak jsem sháněl gumu přes nádrž. Jednu jsem vyměnil a tu druhou koupil. Už nevím za kolik. Pozinkování zadních stupaček. Koupě nových bowdenů a lanek. Zavaření nádrže. Komplet nová spojka, primární a sekundární řetěz(nepoužitá původní výroba). No a je toho jistě ještě o hodně víc, ale už je po půlnoci, tak už bych to ukončil. Většinou jsem do toho svého výčtu nezahrnoval poštu a další náklady jako cesta, telefon, koupě dílů, které mám několikrát nebo byly příliš poničené než abych je použil nebo byly pěkné ale na novější typ Mustanga atd. atd. atd...... No když jsem to vyjmenované a oceněné teď narychlo sečetl, dává mi to něco kolem 28 000Kč a to jsem nezapočetl zdaleka vše. Omrkněte moje příspěvky. V některých jsou vyfocené už opravené díly jako řidítka, výfuk a tak... http://veteranforum.cz/in dex.php?id=10 Chystám kompletní zdokumentování a popsání celého procesu restaurace a s tím spojených potíží(opravy, shánění, rozdílnostiMustangů a tak). Ale to tak za rok či dva. Není kam spěchat. Dlouho jsem se také zabýval rozborem odlišností Mustanga 1970 od Mustangů pozdějších. [(Například ten katalog ND Mustang 1969 co je na http://www.jawa-50.cz má Pajka ode mě.)] A rozdílů je tam požehnaně. O moc víc než je uvedeno na stránkách jawa-50.cz . Tudíž když chci mít stroj opravdu takový jaký vyjel z výrobní linky, stojí to peníze a čas. Jinak motocykl zatím není smontovaný a lak je hudba budoucnosti. V současnosti zatím marně sháním nepoužitou startovací páku(všechny co se dají koupit mají vymačkanou drážku - v horní části páky), levý kryt motoru(při leštění mi bohužel odbrousili nápis OLEJ :o(( ) a nejlépe nepoužité zadní tlumiče. Kdybyste někdo tyto díly měl, můžu je vyměnit za jakýkoliv díl z 555ky(mám celou kromě prsíček a spravovat ji nebudu), jakýkoliv díl z Maneta S100 a Mustanga 1981 nebo za literaturu k Jawě a ČZ. Nebo koupím za Vaši cenu. -->> Mirek F. - tak snad jsem tě už přesvědčil :-). Pro potěchu oka přidávám foto literatury k Mustangovi. Mátě někdo ještě jinou literaturu? Když tak prosím dejte foto. [jawa350ohv] 09.12.2010 |
| mělo tam být za 30 000,- ti udělám dva ........ [Mirek F.] 08.12.2010 |
| jawa350ohv - 30 000 ? NESMYSL, bud tě někdo pěkně nátáhl, nebo si vymejšlíš a nebo s prominutím seš tak blbej... za 15k ti udělám dva mustangy... dyt renovace speciálky mě výjde cca na 45 000,- a to je vše v chromu... čabas. [Mirek F.] 08.12.2010 |
| světlo, výfuk, řidítka už máš aspoň vyměněný? jinak co na tom sežralo nejvíc peněz? lak předpokládám? nějaký foto, celkem bych se aji rád pokochal :-) [rybna] 08.12.2010 |
| tak toto 70. rok určitě není. ale nechápu, kde si nabral těch 30k to aji kdybys měl všecko nový, tak to snad néni možný :) [rybna] 08.12.2010 |
| ja to renovuju asi rok,ale chromy nedělám zas tolik si ještě nevidělávám ale postupem času to udělám.. [Tubin] 08.12.2010 |
| Tak vypadal na začátku [jawa350ohv] 08.12.2010 |
| jawa350ohv: to je co za fotku? :) [rybna] 08.12.2010 |
|  Mě je 24 a už tři roky(s přestávkami) pečlivě do detailu restauruji Mustang 1970 a doteď v něm mám minimálně 30 000Kč spíš víc(těch 30 mám zdokumentovaných) a odpracováno mrda moc hodin a k cíli se zatím blížím velmi pozvolna. A když jsem s ním začal, tak to nebyl žádný vrak. Měl jen pár nepůvodních dílů, ovšem jinak byl plně funkční s STK. Myslím, že to bude nejdražší pionýr všech dob:-D. Nechápu, jak to děláte, že máte renovaci hotovou za pár měsíců... Renovaci dalšího stroje si už móóóc dobře rozmyslím :o). [jawa350ohv] 08.12.2010 |
| Heleť mě je 15 a renovuju taky poprvé něco mi tam trochu poteklo ale myslim že na poprvý to neni zlý pistoly mám po dědoj co měl ke kompresoru..k tomu malymu z obi myslím :-D a lak je celkem dobrej... [Tubin] 08.12.2010 |
| Dobrý den, renovuji 21 a lak mě taky čeká. Když vidím vaše zdařilé práce tak bych si taky zkusil lak udělat doma. Jsem začátečník a nemám ani stříkací pistoly. Proto se vás chci zeptat jaké pistole máte vy a jaká (v jaké cenové relaci - myslím tak do 1000,-) by mi stačila na hezky vypadající lak. Ještě nevím jestli jsou nutné ke kompresoru přidat nějaké odlučovače vody, filtry apod. Děkuji vám za odpovědi [kotak] 03.12.2010 |
| ten slavný ral3004 myslím že je velmi podobný ale nebudu říkat že originál...vypadá to pěkně už jen pár drobností a dovánoc to mám složené když budu dělat pořát! [tubin] 28.11.2010 |
| Tubin : velmi pekne , tesim sa na fotky ked bude poskladana :o) a ake si daval cislo/odtien farby ? [Luke] 27.11.2010 |
|  a poslední sorry Láďo!! :D [Tubin] 26.11.2010 |
|  6. [Tubin] 26.11.2010 |
|  5. [Tubin] 26.11.2010 |
|  4. [Tubin] 26.11.2010 |
|  3. [Tubin] 26.11.2010 |
|  2. [Tubin] 26.11.2010 |
|  Tak aby to nezaniklo přidám fotky meho pokusu o renovaci posudte sami... [Tubin] 26.11.2010 |
| Všechno jsem koupil na jawadily.estranky.cz ale poštou posíla jen nad 2 000,- Jinak spokojenost. [Láďa_2] 13.11.2010 |
| ZDravim. Kde jsi koupil ty průchodky lanek a gumu kolem řidítek? Díky JOska [Joska] 13.11.2010 |
|  Tak jsem se dočkal. Matrial na kola a gumove dily jsou doma. [Láďa_2] 12.11.2010 |
|  Ještě druhá fotka páru dílů. Zítra či pozítří bych objednal chrom ráfky s výpletem a zbytek gumových dílů, které si nechám na dlouhé zimní večery v čekání na lak. Tak se mějte, pak se zase ozvu. [Láďa_2] 31.10.2010 |
|  Jelikož to tu poslední dobou zkomírá, tak přebírám štafetu po Standovi_2. Opět začíná zima a mě přibívá času na motorky. Celkem špatná kombinace kvůli lakování za nízkých teplot a tak dále. Než začnou mrazy, tak bych chtěl ještě stihnout dozákladovat a doplničovat plechy na svou 555 a pak je na konečný lak můžu zavézt do lakovny klidně v lednu. Tak jsem s přípravou na konečný lak začal hned dnes. V příloze zasílám pár fotek. [Láďa_2] 31.10.2010 |
| používám od fy. Body - pixla /1kg stojí 278,- nehledej na netu - aději zajdi do nějákého domu barev [jawarmaniak] 04.04.2010 |
| jawarmaniak: Ten dvousložkáč ? Ja to hledal na netu a byly tam nehorazné ceny. [Láďa_2] 04.04.2010 |
| šprickyt vyjde cca na 300,- [jawarmaniak] 04.04.2010 |
| bacha na spreje,nejsou v nich tužidla!Mohlo by se Ti stát,že když to víc nakrmíš barvou,že to
roztrhá a zvedne ten stříkací kyt.Já ho z nouze taky použil,a tohle se mi přesně stalo [matt] 04.04.2010 |
| Mě jde o to,aby se to neoloupalo,jestli ten plnič neni drahý tak ho klidně koupim!! [Tubin] 04.04.2010 |
| Vadit to nebude, ale dvousložák je mnohem kvalitnější. [jawarmaniak] 04.04.2010 |
| Čus,vadilo by hodně kdybych použil dvosložkový základ pak plnič ve spreji a pak ten akrylát
dvousložkový?Díky. [Tubin] 03.04.2010 |
| chápeš to zcela správně [jawarmaniak] 31.03.2010 |
| Takže jestli to dobře chápu, tak na 100g barvy příjde 17g tvrdidla. Každopádně děkuji moc za rady . [Láďa_2] 31.03.2010 |
| hmotnostních dílů - buď je poměr udávaný na objemové díly nebo na hmotnostní. V tvém případě tedy
potřebuješ ještě při tužení váhu. [jawarmaniak] 31.03.2010 |
| Díky, no já jim to taky říkal, že si myslím, že epoxid jak ztuhne, tak nemůže reagovat s ničím, ale
nebyl jsem si jistý a oni taky nevěděli, tak jsem si ten epoxid koupil s tim, že jim ho kdyžtak
donesu vrátit. Takže plnič taky dvousložkový ? Dobře, že jsi mi to řekl, já bych to normálně
stříknul obyčejným plničem ve spreji. A ještě bych měl otázku ohledně mísícího poměru. Prodavač mi
sice řekl, že je to 100 : 17 ale podle toho jak jsem se ho ptal ohledně reakci mezi barvami mi nebyl
moc důvěryhodný. Navíc když mi sdělil, že se v tom moc nevyzná, že je vyučený tesař. V návodu je
taky 100 : 17 takže to mi řekl od tama, ale ono tam je napsáno "100hm. dílů S 2300 a 17hm.
dílů tvrdidla S 7300" Co znamená to "hm." ? [Láďa_2] 31.03.2010 |
| Láďa_2: Akrylát ti nemůže nic s epoxidem udělat (ani naopak). Podotýkám, že používám klasický
dvousložkový akryl - nikoliv vodou ředitelný, což je dnes velký trend. Epoxid po zaschnutí
nezreaguje s ničím - nevadí mu ani benzín a ani rozpouštědla. Jinak doporučuju na základ stříknout
plnič (dvousložkový). [jawarmaniak] 31.03.2010 |
| láďo 2 já sem akrylát stříkal rovnou na plnič a nebo rovnou na základovku [gumidek] 31.03.2010 |
| Ok v pohodě. No s tím klaksonem něvíte někdo ? Jinak už se mi blíží doba lakování a nevím jaký
použít základ pod akrylát ? Na jawarmaniakových stránkách sem četl, že používá epoxidovou zakladovku
a používá akrylát, ale nikde to tam nenapsal doslovně a tak nechci, aby se mi nakonec ten akrylát s
tim epoxidem nepopral a nevyhodil sem prachy za drahej akryl. Jak to tedy je ? [Láďa_2] 31.03.2010 |
| Díval, už jsem to asi někomu s ostatními věcmi podaroval... našel jsem jen ten obyč. na 555ku bez
revmaplechů. [Jack] 31.03.2010 |
| Jack: Díval jses po tom kříži ? Jinak chtěl jsem se zeptat. Jak byly
lakovány kryty klaksónu ? Podle laku motorky a nebo měli svojí barvu např. šedou jako kryt
tachometru ? [Láďa_2] 30.03.2010 |
| To by bylo super, tak pak dej vedět a stejnak mi pak pošleš čislo učtu a hodim ti aspoň 50,- na pivo
;-) [Láďa_2] 16.03.2010 |
| Jestli jsem ho ještě nevyhodil, tak stačí, když si zaplatíš poštovné.. o víkendu se po něm ohlédnu.. [Jack] 16.03.2010 |
| Co bys za něj chtěl ? Fakt nikdo nic nevíte o katalogu nd na deluxe ? [Láďa_2] 16.03.2010 |
| Ten stupačkovej kříž na 555ku s revmaplechy bych někde ještě měl mít, jestli bude zájem, tak po něm
hodím oko... [Jack] 15.03.2010 |
|  Předem bych se chtěl zeptat jestli existuje katalog ND na provedení deLuxe, zatím jsem na něj
nenarazil. A teď k dotazu. Je to jen čistě teoreticky a tak bych se chtel s vámi podělit o svůj
napad. Jelikož dávam dokupy jednu 555 v provedeni DeLuxe tak shaním chybejici dily a už delši dobu
nemůžu sehnat stupočkový kříž, proto mě napadlo upravit křiž z 21(?) myslím že pro odřezani těch
části co sem zvýraznil na foto bych dostal stejny křiž jako original jeslti se nepletu. Jaký na to
máte názor ? [Láďa_2] 15.03.2010 |
| Díky za objasnění :-) Já už se lek, že to mám plechy na něco jinýho. [Láďa_2] 04.03.2010 |
| to je v poho ;) [tofek] 04.03.2010 |
| Sorry, beru zpět honor - máš pravdu ;) Je to už nějaký rok, co jsem se kolem Jawek točil, pak se
všeho zbavil a nechal si jen dva kousky :) Díky za "otevření očí" ;) [Jack] 03.03.2010 |
| Trofku, nepíšeš pravdu... [Jack] 02.03.2010 |
| Oba revmaplechy, (ty chatry i ty tvoje) patrej na 555. Byly dve verze jedna z vbudovanym tunylkem a
jedna s tunylkem zvlast. [tofek] 02.03.2010 |
| Právě Tvý revmaplechy jsou z 555ky, ty na Chátrově stránce jsou z 05ky.... [Jack] 02.03.2010 |
|  Dávám dokupy ještě druhou 555 v deLuxe a mám tenhle revmaplech chcu se zeptat jestli je to vůbec
revma plech na 555, protože jsem se koukal na renovaci u chatry >
http://www.chatra.cz/fichtl/images/plechy/03.html a ten má plech uplně jinačí. [Láďa_2] 02.03.2010 |
|  Včera jsem rozlisoval zadní kyvné vidlice z dvou rámů za účelem přehození z jednoho rámu na druhý
jelikož na tom, který bude k renovaci byl dobový "tuning" přivařením dvou ocelových
profilů za účelem zpevnění a předejítí možného zlomení. Když jsem se pak koukal v jakém stavu jsou
futra, tak jedno je jakesi polámané. Dají se ještě někde sehnat repliky a nebo vyprodej nějakých
masových zásob ? [Láďa_2] 22.02.2010 |
| dělal sem teď jawettu a motor sem jen omyl benzínem a trošku překartáčoval a víka sem teda trochu
pastou vyleštil a tim sem skončil žádný velký zázraky sem nedělal a je to pěkný jednoduchost je
krásná:)to lehce zvládneš ať se ti daří pak přidej nějaký foto jak to dopadlo [gumidek] 20.02.2010 |
| No už něco pozkouším chtěl sem to vyčistit, aby to vypadalo nějak jako to maji zde
http://lvk.7x.cz/navody/slozeni-motoru.html jde videt že si to čistil něčím a sám, že to neni z
chemického leštění atd ... [Láďa_2] 20.02.2010 |
| a kdyby nestačil benzín tak kup arvu maj ji na benzinkách nebo v drogerkách [gumidek] 20.02.2010 |
| to klidně stačí použít obyč benzín za technickej sou zbytečný prachy z peněženky tak to vem
štetečkem a co bude držet víc tak vem klasickej dráťák do ruky a tim tu špínu taky očistíš a blokum
neublížíš a když seženeš malinkej drátáček co je větší o malinko než kartáček na zuby tak to budeš
mít perfektní takhle sem se načistil motorů a jaký byli [gumidek] 20.02.2010 |
| Motor mam rozpulenej s vylisovanymi ložisky, takže zakrývat nic nemusím. Jde mi o to, že nemam
kvanta nějakých chemikalii. Napadlo mě, že bych ty bloky mohl vyvařit v jarové vodě nebo něco na ten
zpusob. Taky mě napadlo že bych misto technickeho benzinu hohl vlastně použít normální motorovej a v
něm to máchat. Je ohodně levnějši než technický a mastnotu rozpouští taky. [Láďa_2] 20.02.2010 |
| tak čapni šteteček a benzín a hurá na to a nebo vapem a polejt to arvou nechat chcilku působit a pak
to oprat a jde to taky pěkně samozdřejmě ucpat dirky a by voda nenatekla do motoru [gumidek] 20.02.2010 |
| Dík ja to teda k někomu skusím zanést a uvidim no. Chtěl jsem se ale zeptat. Když děláte GO motoru
a máte kartery špinavé všude možně jak to odmaštujete ? 5 litrů tech. benzínu nemám, abych to v tom
mohl máčet, jak to děláte vy ? [Láďa_2] 20.02.2010 |
| to je pravda to je na hodně pionýrech [gumidek] 20.02.2010 |
| Lada2: toto je skutocne malicky problem ktory je skoro na kazdej 555,21 a sikovny zvarac to zavari
tak ze to ani nebude poznat :o) [Lucas] 19.02.2010 |
| ahoj takovej malej kousíček lehce opravíš nebo vyříznes a navaříš kousek novího to je lehká oprava
tak na půl hoďky [gumidek] 17.02.2010 |
|  Nedávno jsem si přivez další 555 a ten hlavní plech má menší nedostatek. Sice je pěkny a
nepomačkaný, ale někdo se ho snažil vařit, ale moc mu to nešlo a dopadlo to jako na fotkach. Má to
cenu vyvařit, nebo je lepši sehnat jinej plech v lepšim stavu ? Nevim jestli by se pak taková díra,
ktera by tam po odstranění té sraženiny vznikla dala esteticky pěkně vyvařit. [Láďa_2] 16.02.2010 |
| Díky moc za rady a aji to souhlasí jelikož mám jednu z roku 1959 a druhou 1960 a mám oba typy
nosičů, takže to teoreticky souhlasí, ale protože jsem obě přivezl v rozebraném stavu s díly v
krabicích tak nikdy člověk neví kdo předním už ty díly pomíchal a povyměňoval. Ví tady někdo jak to
bylo s těmi řídítky ? [Láďa_2] 30.01.2010 |
| Do roku 1960 s madlem, po roce 1960 včetně, bez madla. Aspoň jsem to u svých strojů v původním stavu
vypozoroval. [Jack] 30.01.2010 |
| taky by mne to zajimalo...az na ty v dobovejch plakatech, vsechny 555 de luxe co jsem videl mely uz
pozdejsi nosic, takze nejspis nekdy kolem roku 60 byla zmena... [tofek] 30.01.2010 |
| Dneska jsem si přivezl torzo další 555 s pérákovským nosičem, který se montuje i na 555, ale chtěl
bych se zeptat na které 555 se montovaly ? Od nebo do jakého roku se dávaly ty pérakovské a nebo
byly jen u provedeni DeLuxe ? Taky mám i druhé řídítka ktere mají střed uchycen chromovým plechcem a
chcu se zeptat na to samé jako s tím nosičem, kde a do kdy se montovaly ty plechové a kdy ty
hliníkové ? [Láďa_2] 30.01.2010 |
| Plechy dej tak jak je mas na opiskovani. Vemeou to komplet i s lakem a mas to bez prace. Motor
udelej komplet celej. Ja ted delam taky 555tku (mam zde tema) a je lepsi udelat vse dobre kdyz uz to
jednou delas a mas treba motor rozhozenej na stole.. Hodne stesti [Standa_2] 11.01.2010 |
| pískování, zbaví plechy starého laku, když by sis to obrousil sám na kov tak už to ani dát piskovat
nemusíš ale musíš to udělat precizně!, dále musíš všechny plechy porovnat zavařit (pokud to bude
potřeba) pak nasleduje kytovaní (kyt nech nějmín měsíc pořádně zaschnout jinak tam budou vidět
propady, kyt si hrozně dlouho sedá), potom plnič, broušení na hrubo zase plnič potom pod vodou na
jemno, tohle bejt tebou si udělám sám protože ti to málokdo uděla a když jo tak za to chce strašný
prachy, já osobně dávam jen finální lak profíkoj... repase klikovky je komplet nový futra čep a
ložisko, zato oprava je bud jenom futra nebo ložisko, ted přesně nevim, každopádně na tomhle bych
nešetřil... každopádně si na tom dej záležet je to sice jenom pařez ale je škoda ho odfláknout... [Mirek] 11.01.2010 |
|
|