MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306282 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 107 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 16.7.2020 14:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa pionýr 05sport


 Zdravím vás.Obracím se na vás o radu ohledně tohoto kusu.Jedná se typ-05 z roku 1966 a je na něm spousta zajímavých věcí,které 05 nikdy neměla a objevily se až později.Setkal se někdo s tímto typem?    [tomas]   21.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Pajko-nebude na škodu,když každému umožníš např vložení 2 fotek a nějakého textu a to navíc-třeba neomezeno bude za členský příspěvek.Mám ten pocit,že každý 2 se bude chtít pochlubit svým strojem a nějakou částku zašle,,,,,,ale raději více na e-mail.Ten múj máš níže v článku-ps miluju pionýra a vúbec se za to nestydím.    [thomas]   11.03.2010
Odpověď  Připravuji rozsáhlé fórum, členské sekce, diskuze k jednolivým článkům. V členské sekci možnost vytvoření karet motocyklů - jako je třeba na www.motorkari.cz, atp. Samozřejmostí bude propracovaná poradna. Letos by to snad mohlo být. Všechno ale stojí čas a já jsem pouze webový kodér - na toto je potřeba programátor, takže to bude stát i nějaké peníze, které mi na to bohužel nikdo nedá. Úspěchem je ale současná návštěvnost kolem 1000 lidí denně, předpokládám tedy, že by tyto plánované úpravy mohly padnout na úrodnou půdu.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.03.2010
Odpověď  Ještě mám prosbu na Pajka-na tvých www.stránkách stašně chybí forum,členové a jejich stroje-----potom to bude uplná bomba,kde se budou scházet 100vky nás bláznivejch pinckařů...    [thomas]   11.03.2010
Odpověď  Jestli moje fotky k něčemu budou tak ano muj e-mail je slovacekt@seznam.cz    [tomas]   10.03.2010
Odpověď  Kamarád má 05 sport s německy psaným štítkem. Fotky ale bohužel nemám. Odpovídá ale přesně popisu.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2010
Odpověď  Viz "thomas" - provedení 1965-1966. Podobné fotky mám na webu.

Thomasi, mohl bych případně použít některé tvé fotky (kdyby mi pochyběly) pro doplnění článku: http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-05-pionyr-informace-vyvoj-prototypy-export.html ?? Pajka    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor spodek    [thomas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  rám    [thomas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě    [thomas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a    [thomas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  05    [thomas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2010
Odpověď  Má doma někdo klasickou O5 s revmaplechama a německy psaným štítkem?555 jsou s takovým štítkem celkem běžně vidět.........ale 05????????????    [tomas]   10.03.2010
Odpověď   http://jawamania.info/Files/moto/213811/SL371302.jpg tady je třeba 05 z konce roku 1964 - má novější provedení revmaplechu, držáky jsou se dvěma dírama, šroub na olej je v přední části, má zámek řídítek, opěrku sedadla, chybí zámek v deklu, štíty jsou hladké s klíčem venku, bubny bez tlumičů záběru, nový výfuk, nové magneto... Ve všem odpovídá oficiálnímu provedení 1965. Jinak pionýr je kamarádův, není to bastl a má platné doklady.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2010
Odpověď  Za svým si stojím. Na webu mám i napsaný článek o typu 05. Bohužel tento článek není zdaleka aktuální, psal jsem ho před dvěma lety, kdy jsem měl ještě dost mezery... Podstatné věci tam ale sedí.
Plánuji ho aktualizovat, ale až na to přijde čas. S provedením 05 Sport jsem se zatím setkal 2x osobně a zdokumentované mám další 2. Článek přepíši až budu mít doma 3 nové kusy, které pořádně zdokumentuju (nechce se mi několikrát přepisovat celý článek kvůli prkotinám). Konkrétně budu mít doma provedení: 1962, 1964, 1966 + 05 Sport z roku 1965.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2010
Odpověď  no to jeprávě to čemu vůbec nevěřím a nikdy jsem žádnou takovou 05 jak píšeš neviděl. Zámek - souhlasím, bylo i na obyčejných 05, hladký štíty brzd taky souhlasím, bubny bez tlumičů záběru jsem viděl vždy jen na 20 a dále, nádrž to jsem nikdy nezkoumal, magneto a klakson nevím, myslím si že ne, protože mám dojem že se nevejde pořádně pod to kulatý víko, sedlo jsem nezkoumal, zaháknutí výztuhy na rámu měly až některé 20, první 20 měly pořád výztuhu na čepu kyvky, kryt řetězu souhlasím, nalévací šroub vpředu měli až 20 a dále, stojan souhlasím, výfuk nevím, nikdy mě nenapadlo porovnávat výfuky, revmaplechy opět jsem viděl 4 šrouby až na 20 a 21.    [HonzaBK]   10.03.2010
Odpověď  Jestli můžu přispět do diskuze...

Typ 05 Sport se vyráběl od roku 1965 do roku 1966.
Bylo to inovované provedení připravené k výrobě již v roce 1964.
Zároveň se zaváděním typu 05 Sport se zavedly nové prvky i do výroby stávajícího provedení 05 Standard. Konkrétně šlo o zrušení zámku v horním deklu, nový zámek krku řízení, nové brzdové štíty s táhly venku (s hladkým povrchem), nové bubny bez tlumičů záběru pro rozetu, nádrž byla pozměněna - víčko bez závitu, labyrint ale ještě zůstal, nová řadící páka, nové magneto se třemi póly a s hliníkovým rotorem se zalitýma magnetama, 6V klakson + selenový usměrňovač, sedlo mělo háček a na rámu opěrku, vzpěry pod nádrží už nebyly nalisované na čep kyvky, ale byly zaháknuté na návarku na rámu, kryt řetězu se nechytal objímkou k zadnímu tlumiči, ale měl návarek, který se prišrouboval zezadu k spodnímu úchytu tlumiče, na levém víku motoru byla přesunuta díra pro nalévání oleje zezadu do předu (tím pádem se zrušil prolis na zadním plechu), nový silnější stojan, pružina zaháknuta za jednu jeho příčku a klínek v karteru (doposud pružina na ose stojanu), nový výfuk ze slabšího plechu s trochu jinou koncovkou, ke kříži už nebyl uchycený pomocí objímky, ale měl vlastní úchyt, startovací páka měla těsnící okroužek, uchycení revmaplechů bylo pomocí delších pacek se dvěma dírama. No a našlo by se toho mnohem víc...

Provedení 05 Sport mělo bříško a kříž se šroubovacíma stupačkama, mělo hrazděná řídítka pohyblivá v kloubu, s pevně navařenýma úchytama ovládacích páček - tato řídítka ještě neměla krycí plech.

Změny přicházející se zaváděním typu 05 Sport se objevovaly u sériových 05tek již na konci roku 1964. Zajímavostí třeba je, že jsou k vidění nulapětky z roku 1964, které už mají nalévání oleje v přední části motoru a pak i z roku 1965, které jsou stále staré provedení. Občas jsou k vidění nulapětky s hliníkovým stojanem, atypickými bloky motoru, atp. Na konci výroby v roce 1966 se objevily na strojích ještě nějaké další změny jako například úplné odstranění labyrintu z nádrže, brzdové štíty dostaly vroubkovaný povrch, atp. Občas se objeví i nulapětky s hliníkovým stojanem, který vypadá jak z mopedu Jawetta (typ 551), ale liší se.

05 Sport se u nás nikdy neprodávaly, pouze ony vrácené série a nějaké doprodeje. Ostatní kusy šly na vývoz. Fotka vložená do tohoto dotazu (nahoře) je prototypová 05 Sport. Všimněte si zastaralých kol atp.

Je toho o dost víc, ale nevzpomenu si na vše, nemůžu vše přesně datovat a hodně toho ještě nevím. Po informacích ale usilovně pátrám :-).    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Honzo, v knizce Grady je tato fotka (viz foto). A je to Jawa 05 Sport, jak je tomu v knize receno. Za prvi, podivej se na poklici predniho kola: je stejna jako z 555, bez tech tri dir. Za druhy, podivej se na stojan: je stejnej jako z 555. Tyto dily byly pouzivany na 05ce Standart, ten pionyr na fotce teda 21 byt nemuze. Je to teda Jawa 05 Sport.    [tofek]   08.03.2010
Odpověď  Jaw 05 bylo dost, ale sporta 05 jsem ještě neviděl. Ani v knížce od Grady není fotka 05 sport, je tam fotka 21 a pod ní nápis že je to 05 sport. Ale podle katalogu asi existovaly ale bylo jich velmi málo. Samozřejmě laminátové bříška nikdy nebyly originál. vyráběli se v době kdy bylo všeho nedostatek. výfuk držel úplně stejně jakona všech pionýrech vpředu na šroubku M6 (u 20 a 05 přišroubován ke kříži, u 21, 23 a 05sport přes plechový držáček který je navlečen an stupačce)
a vzadu normálně na kříži na šroub M6.
Motory - hliníkový kartery bez žeber u válců, válce a hlavy již na pohled stejné jako 20 -23 (jiné kanály a jiný spalovací prostor v hlavě - 05 a 20 půlkruhový, pozdější 20, 21 a 23 čtvrtkruhový - nepravidelný). dále spojka již stejného typu jako u 20-23, převodovka úžší - stejná jako 555 akorát s více kolíkama na kolečkách. Samozřejmě se vyvíjelo i uchycení řadičky - napřed na kužel, u novějších jen kulatá díra. Klikovka stejná jako 555 - ale větší ojniční čep, u 20-23 širší klikovky i širší převodovka. Víko primárního převodu mí šroub vzadu (stejně jako 555 a 550) 20-23 má nalívací šroub vpředu. Samozřejmě jsou další odlišnosti na motorech např. jiný řadiocí automat z důvodu že převodovka je o cca 6 mm užší než 20-23. Kolečka a automat vypadají stejně, pokud ej člověk nemá vedle sebe snadno si to polete a pak to neředí nebo vyskakuje.    [HonzaBK]   08.03.2010
Odpověď  Jaw o5 bylo dost málo,byl to přechod mezi 555 a 20..Zapalování měla z 555 ,víko spojky také a i převody mám zato byly odlišné....Ale jezdily jako vítr..a lépe chytaly ,to staré zapalování bylo lepší...    [kriz]   06.03.2010
Odpověď  Vím projel jsem fotky.    [tomas]   22.02.2010
Odpověď  drží na dvou šroubech hnetka za kolenem a pak na kříži pod zadní kyvkou    [gumidek]   22.02.2010
Odpověď  ještě mám otázku výfuk doutník má kolik úchytú na šroub?na mojí fotce kostry je v pravém dolním rohu díra cca 4 cm za kolenem a další uprostřed.    [tomas]   22.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotky udělám,jak se dostanu do garáže.Odstranovačem nátěru jsem přejel každý díl a s barvou rámu sedí zadní dekl,kryt karburátoru.Kryt světla a přední blatník je puvodně zelený,vanička je nějaká šedá a zadní tlumiče slonová kost.Jak to tak vypadá,tak pravděpodobně vyměnili př blatnik,masku řidítka a vaničku,možná po nějakém pádu.Ale uplně přesně zjistím až dostanu do ruky TP-jsem 3 majitel a ten předemnou ho měl 10 let a takhle ho již koupil,tak se dopátrám toho prvního a budu vědět uplně přesně co se s ním dělo.Aspon fotka štítku-zatím    [tomas]   22.02.2010
Odpověď  Thomas. Môžeš vyfotiť uchytenie výfuku k rámu a ten laminátový diel?    [M.]   22.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z katalogu ND pre Jawa 05- Sport    [M.]   22.02.2010
Odpověď  určitě se dělaly taky s vaničkou ale plechovou dost mě zaráží ta laminátová a že to má štítek v němčině to klidně je origo ale jak je přepravovaly ve vagonech nebo různě převáželi tak se jim to kolikrát hlo a trošku se odřely a ty poškozený nepokračovaly takže to zůstávalo doma a šlo to do mototechen proto asi ten něm štítek takhle to dřív chodilo    [gumidek]   22.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  JAWA 05 - Sport.    [M.]   22.02.2010
Odpověď  Jojo určitě je to tak sundali revmaplechy,šup tam Německej štítek 05 a já blbec tady s toho dělám takovou vědu po 44 letech................Prostě mě to jen zajímalo,jestli to někdo máte doma-skutečnou pravou 05sport,protože zmínka o její výrobě je a nikdo ji neviděl.    [tomas]   22.02.2010
Odpověď  tak je to 05 akorát že někdo sundal kdysi revma plechy a dal tam je úzkou vaničku co se předělávalo běžně    [gumidek]   22.02.2010
Odpověď  Na rámu je originál štítek-JAWA O5 a navic má i papíry.Tak 21 to nebude.    [tomas]   22.02.2010
Odpověď  No ěm by obecně zajímalo zda existovaly 05 sport - nikdy jsem to neviděl, jen na obrazcích v knížce z Grady, kde je popis 05 sport,a le jednoznačně jsou to fotky 21.    [HonzaBK]   22.02.2010
Odpověď  Uzký řídítka tam jsou a ohnutý řidítka hrazdové jsem dostal k tomu ,stojanový kříž má šroubované stupačky,jako 21 sport.    [tomas]   21.02.2010
Odpověď  Tatíkova 05 (1962) měla taky nahoře dva šrouby. Vše v původním stavu.    [Immer Bereit]   21.02.2010
Odpověď  lamiátový vaničky jsme někdy začátkem 90- tých let prodávali replikový - předělávaly se tak modely 20 na 21.
Vzhledem k tomu,že tahle motorka má uzký řídítka,typuju,že je taky přestavěná z revmaplechů na model Sport s vaničkou.
Jak vypadají stupačky?    [monty]   21.02.2010
Odpověď  jo tak takhle jo to může bejt original viděl sem nula 05 z64 a měla už taky na každý straně dva a ty byla v původnim stavu bez zásahu takže ta tvoje to tak může mít je to už skoro s posledních typů takže to tak asi bude asi se jim to na tom jednom šroubku trhalo tak tam přidaly a byl klid    [gumidek]   21.02.2010
Odpověď  nulapětky měly revmaplechy přidělané jen jedním šroubem s každé strany nahoře u řidítek a ta moje má 2,    [tomas]   21.02.2010
Odpověď  čudlík a nádrži je mormální mám dvě nádře a maj je taky a nejmi mi jasný jak myslíš že to drží na dvou šroubech a jestli je vanička origo nebo jestly jí někdo v nějaký době nevyráběl jak je u nás známo ,,tuning"    [gumidek]   21.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá-je tam plechový čudlík na nádrži,uchycení bříška na 2 šrouby,laminátové bříško a německý štítek    [tomas]   21.02.2010
Odpověď  jaký tam máš zajímavosti?    [gumidek]   21.02.2010
 Přidat odpověď   (39) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006