Dobrý den mám jawu 550 s roku 55 jaké je nejmenší výrobní číslo kdo máte? děkuji všem Jirka [Jirka] 08.05.2010 Přidat odpověď |
| to mě taky napadlo, ale nejsou tam žádné stopy po broušení, navíc vyražená čísla jsou vidět z druhé strany a je tam jenom ta 10 [Meela] 10.12.2019 |
| Spíše to někdo léčil smirglem, že si tam pak něco doklepne. [Goro] 10.12.2019 |
|  Jenom když vidím původní dotaz na nejnižší číslo, tak s tímhle štítkem musím vyhrát :-) (ale desátý kus to určitě nebude, spíš nedorazili další tři čísla...) [Meela] 10.12.2019 |
|   Ahoj kluci , ja mám takový náhon tachometru . Ale tachometr mám od firmy VDO ,ale jen přichycen na řidítka objímkou. [Jiricek1] 06.12.2019 |
| Foto celého by nebylo? [Goro] 03.12.2019 |
|  Ahoj, email pošlu.. ta historika nejspíš má nějaký skutečný základ, ale paní si to po těch letech nemusela dobře pamatovat a je možný že motorka byla jen vystavená někde ve výloze (kupoval jsem jí kousek od Prahy) a její muž to pak koupil nějak se slevou, už to taky v tý době zřejmě nebyl poslední model protože ty plechy a nosič jsou evidentně později namontované z 555 a proto mu to rádi prodali za dobrou cenu.. posílám ještě fotku značky a zadní lampičky, ale ta už asi taky není původní, nemá hladký sklo.. odrazka je bohužel už taky trochu uštíplá. [Leo] 02.12.2019 |
| Leo: Nemohl bys mě prosím kontaktovat přes mail? Tu historku není lehké ani potvrdit, ani vyvrátit... Pokud byl ten doktor ze Slovenska z okolí Považských strojáren, tak by to možné bylo, nejspíš tomu ale bylo trochu jinak. Historce nahrává to, že má motor poměrně precizně vyleštěné středy vík (na běžných kusech bývají přeleštěné jen mírně). Na druhou stranu bych u předváděcího kusu očekával chromované ráfky. K té "nadstandardní" výbavě v podobě tachometru, nosiče a revmaplechů bych hledal vysvětlení společně s původem stroje. Dle mě tento pařez skutečně mohl fungovat jako reprezentační kus, ale spíš nějaké lokální prodejny (Mototechny), než výrobního podniku. Tam možná ve výloze skutečně nějaký ten pátek stál. Je známo, že první série pařezů byly značně poruchové a výrobní podnik závady operativně na své náklady skrze Mototechny řešil. Konkrétně tato prodejna ale tuto příležitost zprostředkovaných oprav možná propásla a dodatečný prodej zákazníkovi by pro ni znamenal riziko reklamací, se kterými by se museli sami poprat. Pionýra tedy dost možná se slevou odkoupil přímo zaměstnanec prodejny, který měl nadále přístup (i k podpultovým) součástkám a ten ho nadále upravoval. Ten tachometr skutečně originální není, autor úpravy si ale na její realizaci dal velmi záležet. K bicyklovému tachometru zhotovil precizní vyrovnávací převod. Když se ale podíváš na šroubky - jsou jiné, bez pochyb tato úprava proběhla někdy později. Stejně tak nosič na nádrž se vyráběl až později a byl podpultovkou, ke které mohl mít zaměstnanec snadnější přístup. Revmaplechy jsou vyrobené po roce 1962 a daly se rovněž (s obtížemi) koupit v Mototechně pro dodatečnou montáž. To je tedy můj názor. Doktor to jistě neupravoval, dost možná to ale koupil od člověka, který to odkoupil coby vysloužilý výstavní kus. Předváděcí kus z toho udělal ale až sám tím, jak to nazdobil... Mimo jiné je zajímavá i ta kontaktnice baterií, o vzniku této varianty mám určitou teorii a tohle je druhý kus, který jsem viděl (a do jisté míry mi domněnku potvrzuje). [Pajka] 02.12.2019 |
|  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma. [Leo] 02.12.2019 |
|  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma. [Leo] 02.12.2019 |
|  Ahoj, se určitě dohodneme, jsem taky rád když se věci neprzněj a nechaj v původním stavu..k tomuhle se navíc váže zajímavá historka - je z pozůstalosti po jednom doktorovi, jeho manželka říkala že ten pařez byl 'předváděcí', fabrika ho na začátku výroby vozila prý po výstavách a veletrzích a ukazovala pracujícímu lidu, doktor se znal s někým z fabriky a prý ho pak se slevou koupil.. proto mi vrtá hlavou ten tachometr, je to tak precizně udělaný že bych věřil že je to origo.. udělal jsem zatím jen pár fotek narychlo, časem to pořádně nafotím. [Leo] 02.12.2019 |
|  Krásný pařez, zajímaly by mě detailní fotky některých částí (upřesnil bych). V případě tvého zájmu bych ho rád prezentoval na svém webu v Monografii... Já jsem se vloni taky musel plácnout přes kapsu a pařízka zachránit. Prvního zájemce jsem sice nepřeplatil, ale trval jsem na tom, že neproběhne žádná renovace a na to prodejce nakonec dal. Ten druhý prý chtěl slevu, protože řídítka by se musela koupit nová, plechy vyklepat, ráfky by se prý musely koupit chromované nové, kvalitní autolak stojí dardu, atp... No nebyla by ho škoda? [Pajka] 02.12.2019 |
| Výborně. Tak to má být.Nechat, tak jak je. Takových motorek už bylo nenávratně poškozeno zbytečnými renovacemi. [Past] 02.12.2019 |
| O těch tachometrech více na Pajkovych stránkách.. [Goro] 01.12.2019 |
|  Jojo, začnu to shánět.. překvapil mě ten tachometr- nebyl přišroubovanej tak jsem ho vytáhnul. Vůbec to nevypadá že někdo dodatečně 'pižlal' kvůli němu díru do masky, je to přesně čistě vyřízlý jak z fabriky a ten původní lak není nikde porušenej na okrajích toho výřezu, ale samozřejmě to může být znova přeštříkaný a po skoro 65 letech už je to od původního laku k nerozeznání. [Leo] 01.12.2019 |
| Tak ho dovybav dokud se to ještě sehnat dá,at ho máš komplet. [Goro] 01.12.2019 |
|  Ani náhodou.. mám ho deset let a skoro jsem na něj zapomněl. Někdy v létě ho vytáhnu na světlo, opucuju, pořádně nafotím a zas uložím k spánku.. nic na něm nebudu dělat, ani jsem ho nezkoušel nastartovat.. má i pěkný původní kožený sedlo, akorát mu chybí páka brzdy s táhlem. [Leo] 01.12.2019 |
| Nádherný kousek. Ne že ho budeš pískovat a lakovat nebo dávat nový chromy. [Past] 01.12.2019 |
| Super kousek,to uz se moc nevidí [Goro] 01.12.2019 |
|  Tak snad někomu těch pár fotek pomohlo.. přeju hezký večer :-) [Leo] 01.12.2019 |
|  lak na zadku taky už horší.. [Leo] 01.12.2019 |
|  Chromy už špatný.. [Leo] 01.12.2019 |
|  ..má zajímavě řešený náhon tachometru. [Leo] 01.12.2019 |
|  čílo motoru sedí. [Leo] 01.12.2019 |
|  Mám 10678, jsou na ní nějaké plechy z 555 včetně revmaplechů, ale jinak zdá se celkem origo stav včetně laku.. [Leo] 01.12.2019 |
| JENCO,mužeš sem prosím dát ten výkres vložky a pokud možno aby se z toho dalo vyčíst rozmery [HIS] 14.02.2018 |
| Som zvedavý na dôkazy. Ta 22ka ala Milata original nieje, su tam rozdiely už na prvý pohlad. A ten valec, vykres mám. Možno je originál ale značne upravený. [jenco] 14.02.2018 |
| Mohl by se mi ozvat majitel stroje s česky psaným štítkem prosím??? Chci se na něco zeptat, mám taky rok 1956 a štítek v češtině. Díky! mail: m.vildman@centrum.cz [Michal] 28.01.2018 |
| Dobrý den, mám dotaz sem tam se objevují články o exportním pařezu snad do Portugalska , zná někdo prosím rok ve kterém se vyvážely. Nikde jsem nenašel. Mnohokrát děkuji Jirka [Jirka] 04.02.2017 |
| Nevíte někdo kde se dá sehnat nebo jak vypadá ta pružina brzdového štítu s klíčem nahoru ? Podle mně bude opačná. [Honzík99] 26.01.2017 |
| jojo: Nemysli si o tom nic, dokud neuvidíš důkaz. Diskuze se nikam nerozvinula. To číslo stejně nedává smysl. [Pajka] 18.11.2016 |
| Na facebooku pribudol príspevok v ktorom tvrdí majitel že kúpil jawu 550 s číslom motora 03534 tak teraz neviem čo si mam o tom mysliet: http://www.img.tpx.cz/uploads/03534.png [jojoman] 18.11.2016 |
| Večer ho tam vložim. [Jožo] 11.11.2016 |
| Jožo, nemohl bys mi ten štíte prosím vyfotit?? [Pajka] 11.11.2016 |
| Mam doma origo štitek čislo10177,rozteč štitku na nitky je o 5mm. kratši oproti klasickemu štitku. [Jožo] 10.11.2016 |
| Kdybys k tomu měl i zbytek motorky tak bych bral. [pítr] 10.11.2016 |
|  Rozdíl mezi kryty. [Pejdil] 10.11.2016 |
|  Kartery lité do písku výrobní číslo 309. dnes končí na aukru. [Pejdil] 10.11.2016 |
| Pro hubohu!!!!!!Nepochopil jsi není to o překladu slova VÁLCŮ nebo VÁLCOV to ví snad každý,téma znělo:proč na jednom štítku z roku 1956 je česky psaný štítek a na stroji ze stejného roku štítek psaný slovensky!!! [dido] 20.10.2016 |
| česky obsah válců slovensky obsah válcov jen nevím co je na tom k dohadování [hubohu] 21.05.2016 |
| Ahoj pro Ftc.fotka mizerná to se stává ale moje otázka jak je psán??Česky nebo slovensky? [dido] 14.02.2016 |
|  Zdar kolegovia. Ochutnavka slonoviny. [PatoRS] 11.02.2016 |
|  dido-já mám pařízka z roku 1955 a v.č. 13555,přikládám foto štítku,ale fotka je nic moc,až se dostanu do garáže,vyfotím ostřeji. [Fte] 04.02.2016 |
|  dido-já mám pařízka z roku 1955 a v.č. 13555,přikládám foto štítku,ale fotka je nic moc,až se dostanu do garáže,vyfotím ostřeji. [Fte] 04.02.2016 |
| ČAU,chlapy,projíždím tohle téma a zastavil jsem se u motorů,sám vlastním,také komplet motor na rok 55 litý do písku a určitě musí být tento motor těžší,je smasitějšího materiálu a proto asi není tak dobitý,jsou tak kártry i boky a hlava a jěště víko přední brzdy bylo ze začátku také tak lito ,dělám tět na 58,chybí mě vyplést kola a složit motor,až ho budu mít v kupě skusím motory zvážit jakej tam bude rozdíl,at se vám daří [Rosta] 31.01.2016 |
| Ahoj můžeš dát fotku?Štítek máš slovenskej nebo českej?Dík za odpověd. [dido] 23.01.2016 |
| Čus kluci já mám pařízka r.v.1955, v.č. 12856, první r.z. byla HŘ-8, a původně sloužil jako podnikový dopravní prostředek. [CERF] 16.01.2016 |
| no pokud se vroce 1955 vyrobylo podle literaturi 3556ks. a razili se čísla až od deseti tis. Jak polovina tábora tady tvrdí i když to neprokázali tak máš asi červen 1956. já mám bohužel jen 1956. číslo 31724 [hubohu] 25.12.2015 |
|   ZDRAVIM OPĚT PO NĚJAKÉM ČASE,PŘIKLÁDÁM FOTOŠTÍTKU PAŘÍZKA,A POKLÁDÁM OTÁZKU OHLEDNĚ ČESKÉHO ŠTÍTKU CO MÁM NA PAŘÍZKU,KUOKÁM ŽE MENŠÍ ČÍSLO MÁ SLOVENKY PSANÝ COŽ CHÁPU,KDYŽ SE TAM VYRÁBĚLI.ALE ČESKÝ????DÍKY ZA VAŠE NÁZORY. [dido] 25.12.2015 |
|  Podařila se nám sehnat 550 z roku 1956. Bohužel je to jen první várka a motor je zatím na okopávačce a plechy na půdách. Je někde srovnání jak na první pohled poznat správné sedlo? [dolin1] 09.11.2015 |
| Dekuju moc [denis] 24.10.2015 |
|  to je ta barva [Martin] 23.10.2015 |
| Slonová kost je ČSN 6003 ale v dnešní době je toto číslo asi k ničemu každý má svůj vzorník barev a s tím musíš porovnávat [Martin] 23.10.2015 |
| Zdravim chtel bych se zeptat na čislo barvy tohoto odstínu [denis] 21.10.2015 |
| No, zbytek barvy na stitu mam. Tipnu to dle nej. Diky [jason007] 28.02.2015 |
| Já budu brát jako vzor barvu z brzdového štítu. I na rozetě někdy bývá po omytí šmíru pěkná barva. [goro] 28.02.2015 |
| Goro: ano, jde mi o jakou barvu na rafky a stredy. Chromaka nechci a komaxit ani nemluve. Rad bych stribrnou barvu, ale jaky ostin (cislo)? Nemam nic na porovnani. Dekuji :-) [jason007] 26.02.2015 |
| jason007:Barvu? [goro] 20.02.2015 |
| Fte: Je to vidět.Dík. [goro] 15.02.2015 |
| Ahoj, ja mam cislo jawa 550 13726. Moc by me zajimalo, co pri renovaci pouzijete na rafky kol? [jason007] 13.02.2015 |
|  goro:džak má tvar Z a je vařený z vnějšku,snad to z té fotky půjde rozeznat [Fte] 12.02.2015 |
| GORO:Poslal jsem ti pár fotek když budeš něco potřebovat ještě ta napiš. [dido] 12.02.2015 |
| dido: meil je gorodej@seznam.cz [goro] 11.02.2015 |
| Fte: super..jde mi o to jak má být to účko na rámu otočeno. Zda směrem ke kolu nebo ven. Jinak to je pěkný kousek :-) [goro] 11.02.2015 |
|  goro-bližší foto ti udělám až o víkendu,zatím jsem našel jen fotku co mám v tel. [Fte] 10.02.2015 |
| Můžu ale na mejl jestli mi ho napíšeš.Pařeza mám rozebraného tak ti pošlu i nějaké detaily.!!!!! Jo nevíte někdo jak to bylo se štítkem?? Všiml jsem si že je psán česky.Pro upřesnění je z roku 1956.Děkuji za odpověd. [dido] 10.02.2015 |
| Fte: Mohl bys vyfotit držák krytu řetězu a vzpěry zadního blatníku na rámu? Já ho mám ulomen a nevím jak má být správně otočen. [goro] 06.02.2015 |
| Děkuji za informaci učiním jak říkáš. [dido] 06.02.2015 |
| No takhle, diamant se dával cca od roku 1950 :-) To tvoje světýlko bude opravované, vyměň rámeček i se sklíčkem. [meela] 06.02.2015 |
| Zdravim do diskuse,získal jsem pařízka 1956 výr.číslo 19 879,ted dotaz k zadnímu světlu ,mám tam sklíčko hladké rovné z venku ,z druhé strany vroubkované. Rámeček je ohnilý budu ho muste vyměnit.Nevíte někdo jak to s tím bylo od kdy do kdy se dávalo a kdy se začalo dávat ten diamant??Děkuji. [dido] 06.02.2015 |
|  Zdravím mam pařízka z roku 1955 a v.č. 13555 (štítek i motor suhlasí,je už bez dokladů,ale od syna prvního majitele mám výzvu z mototechny k vyzvednutí moto.na korespondenčním lístku z ledna 1956. pařez je ve špatném stavu,ale byl skoro komletní až na levý podsedlový plech a pár drobností. [Fte] 06.02.2015 |
| sory to sem nepatří. [Toník] 01.02.2015 |
| Ty jsi ochotný za něj dát ty prachy, je to sice Golden, ale pořád to je mustang. Nevím jestli má takovou hodnotu. [Toník] 01.02.2015 |
| DÍK,už jsem toho tvýho pařeza našel pěkný,já těd skládám 58 a jeden s prvních bych taky chtěl,něco mám ale chybý mě blatníky a podsedlový plechy se 3 prolisema,takže běh na dlouhou trat,tak at se daří [Rosta] 31.01.2015 |
| Je to 1956,někde tu je i foto..myslím v chlubírně. [goro] 31.01.2015 |
| GORO,TO TVEÉ ČÍSLO 17...,JE JEŠTĚ ROK 55NEBO 56,DÍK [Rosta] 30.01.2015 |
| Tak linky tam už jsou, toto je foto těsně po složení. [stanislav menšík] 30.01.2015 |
| A postrádám linky [vqux] 29.01.2015 |
| Klakson má být velký a uvnitř prs,tři prolisy na podsedlovém plechu,vzadu jen jedna vzpěra(stejná jakou máš na předním blatníku) nádrž sedí.Mám číslo 174++ a tohle tam mám. [goro] 29.01.2015 |
|   Ahoj pinckaři, mam 550 výr.čís.10396,číslo je na štítku i na motoru,před renovací jsem jej koupil, tak doufám, že i díly jsou k tomu výr.číslu. To posuďte sami, docela mě váš názor zajímá. [stanislav menšík] 29.01.2015 |
| DOtaz pro pana Všetečku,jak to je ze zadním blatníkem,jedna vzpěra rok 55,jsou vzpěry nýtované,nebo přivařené,děkuji za odpověd [Rosta] 19.01.2015 |
|  Zdravím, krásný pařízek vývozní USA klobouk dolů..bez komentáře. S pozdravem L.V. [Vsetecka .lubos] 15.12.2012 |
| A prečo omyl? Pařez, rok výroby nejspíš 57. [rybňa] 18.09.2012 |
|  Pozdravujem Vas. Tak ja mam k dispozicii tento ciselny omyl. [roboj] 18.09.2012 |
| Blahoslaveni slabí duchem... [Pajka] 17.09.2012 |
|  Zdravím,přikládám foto štítku co mám na moto,a mám k tomu i originál doklady. Bude to asi první série,kártry lité do písku.Takže si taky myslím,že to začínalo na 10 tis. [Bawaria] 14.09.2012 |
| neříkal to nikdo ale protože neznám původ základu -rám je nález-tak abych se bál to někam dát jako ukázku protože se hned ozvou TI ORIGO VETERANISTI a to abych se pak někam schoval pod drn,jinak pro mne je to zajímavej stroj a na srazech je o čem mluvit [m] 13.09.2012 |
| m: a to někdo říkal? :-) [rybňa] 13.09.2012 |
| určitě ale přeci to nevyhodím zpět do sběrny šrotu [m] 13.09.2012 |
|  Na přiložené foto je jasně vidět jak vypadá štítek z prvních 550tek, je to ten vlevo. Číslovat se začalo opravdu od 10000. Nižší číslo ve své sbírce nemám, ani jsem jej nikdy na žádném stroji neviděl. Níže uveřejněný štítek je na 100% přeražený. [Freddie] 13.09.2012 |
| pane Všetečka, pokud umím číst, tak Vaše vyjádření je jednoznačně k Montymu, Vaše vyjádření začína slovy "D.Monty" Nemám k tomu už co dodat. [HonzaBK] 13.09.2012 |
| myslíte toho jak je vyražený 0052??? [m] 12.09.2012 |
| Majitel štítku. Prosím když štítek budete likvidovat rád ho odkoupím.Psát mi můžete následně-na konci tohoto textu klikněte na mé jméno a napište. [vsetecka lubos] 12.09.2012 |
|  Honzo mé rčení o ražbě platí všeobecně né na vaše osoby.Opět ukázka.OPAČNÁ ražba mortoru Jawa 555 momentálně k mání ještě 3 hod. [vsetecka lubos] 12.09.2012 |
| Pane všetečka, já tu nikde nenašel ani slovo, že by Vás někdo napadl že jste přerážel číslo motoru? A to jsem to četl dvakrát. Ale u nás se říká "Potrefená husa nejvíc kejhá". A taky jsem nikde nenašel že by tu Motny někoho napadal nebo byl neslušný, vždy píše pouze k věci a svůj názor (myslím že toho už zná hodně). Souhlasím že číslo je přeražený nebo vyražený na kartery které číslo neměly. A foto druhého bloku taky nevypadá na originální číslo. Mohl by se třeba vyjádřit ten co sbírá štítky /fredii/, zda má nějaký pod 10 tis. Já tomu taky nevěřím. [HonzaBK] 12.09.2012 |
| muj nazor a zjisteni od lidi atd-ten stitek je prerazeny jiste. motor s cislem na oku je dil a ne origo vin. znam takove motory s pridelenym cislem a to vice kusu znam i u klasickych pio a tam se pridelovalo kdyz nekdo nechtel mit motor bez cisla a chtel ho mit radne zapsano! kamos ma takto i jawa 05 razeno motor nahradnim cislem 4mistnym. nikdy se nerazilo stejne cislo jako mnel puvodni motor a ne na stejne misto aby neexistovali dva stejne motory!!! a ze serie zacala od 10t taky verim ale buch vi jiste ale pod 10t jsem jeste stitek nikdy nevidel z stroje. [david] 11.09.2012 |
| Já vím že touha mít "vzácnost" je silná. Ale jak dlouho ten podobně značený motor vlastníte ? z výroby určitě ne tak nemůžete vědět kdy a jakej umělec to přerážel. Třeba to je číslo náhradního dílu který se dodatečně prodával, co vy na to ? [Mirek F.] 11.09.2012 |
| Ano věřím vlastním podobně značený motor a rozhodně jsem nic nepřerážel. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
| Který slovo bylo neslušný???????? A proč sem teda nedáte fotku toho svýho zázraku nizkočíslovýho? [Monty] 11.09.2012 |
| Nic ve zlém ale přeci nevěříte že tohle je origo číslo. [Mirek F.] 11.09.2012 |
| D. Monty Vaše reakce držte ve slušnosti prosím.Nikdo z nás na Vas s určitostí nejsme zvědavi DĚKUJI. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
|  Ujasnit a určit přibližně předpokládanou ražbu v.č. 01097-hlavně přesný rok výroby.UPOZORNUJI,že tento motor nevlastním já,ale kdysi se prodával.Případný majitel at se ozve.Taktéž si nemyslím,že to je přeraženo.Krytici posuzujte. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
| A kde je teda fotka toho bájnýho nízkýho VIN ?????????? Zatím tady čtu milion keců,ale žádný důkaz(fotka) kromě viditelně zprasenýho štítku,a stejně tak divně přeraženýho motoru. Jen drobnost - tehdy to nebyl žádný VIN,ale "ČÍSLO STROJA" [Monty] 11.09.2012 |
| Jardo pařez pod vin, 10 000.Dobře vrtáte a plně s Vámi souhlasím.Věřte že vin pod 10 000 tísíc opravdu existoval.A v minulosti na burzách jsem vrak opravdu viděl. Pamatuji si ,že v.č.na jiném skoro totožném existujícím stroji opravdu začínalo nulou atd.Vždyd jsem tam kupoval ND. Až se celá věc rozumě vysvětlí bez urážek budu jedině rád.Nic jsem nepřerážel a byl bych moc rád aby se ozvali další. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
| Já nerad do toho vrtám, ale zajímavé je, že pařezů se dochovalo do dnešních dob celkem hodně, ale jen vám se podařilo najít pařeza pod vin. 10 000. To mě jaksi nejde do hlavy. Jinak já jsem měl motor na pionýru zřejmě montovaný dodatečně jako náhradní díl, nekterým z předchozích majitelů (byl po bouračce) a nebylo na ním žádné vin. Jednou jsem s tím na technické prošel, ukecal že se někdy nerazily, ale raději jsem si to číslo posléze podle štítku doklepl abych byl na další TK klidný. [Jarda] 11.09.2012 |
| Rybna - jsem vlastníkem Jawy s v.č. 01xx1.To mě a ostatním budete tvrdit totéž.Tímto žádam ostatní majitele kteří taktéž vlastí Jawy s výr.číslem 0xxxx.Sprostě jsem nic nevyrážel vážený pane. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
| tomu číslu na bloku se absolutně nedá věřit! na 99% je to přeražené a nebo tam žádné číslo nebylo a někdo ho prostě sprostě doklepnul, aby to bylo "zajímavé". víc už se k tomu nebudu vyjadřovat... [rybňa] 11.09.2012 |
|  Tady je originál toho druhého "zrcadla". Ale možná se pletu a ty stroje byly určeny do zemí s pravostranným řízením :O))) [grual] 11.09.2012 |
| Monty a Mirku F. Foto-bloky motoru jsem objevil kdysi v inzerci ND nejsou mé,ale pouze prokazuji to,že výroba 10tísícová existovala tj.v.č.08173 jak jsou kartéry litý a kde se vyráběli je mi celkem šumafuk.Jen mě pouze zajímá ve kterém roce se asi tak mohli odlévat.Beru v potaz výrobu 550ky počínaje počáteční ražby 10000,ale furt v.č.08173 je méně než počátek výroby pařezů 1955 proto logicky správně by se měli vyrábět před rokem 1955. [vsetecka lubos] 11.09.2012 |
| monty: štítek je samozřejmě "unikátně" přeražený :-) (vlastně ani nevím, komu patří resp. kdo tu fotku vložil). blok je běžný, tlakově litý, pravděpodobně s vymyšleným výrobním číslem... ale třeba je to první kus, který byl litý novou technologií a má tedy specifické číslo a je to rarYta, kdo ví. :-D [rybňa] 10.09.2012 |
| Mimochodem - ten štítek má normální znak používaný v Povážských strojírnách( s křížem uprostřed) - takže kde to teda je vyrobený? A proč je připevněný těma trhacíma nýtama? [Monty] 10.09.2012 |
| dobrej postřeh MONTY :) 550 byli opravdu číslovaný od čísla 10000. [Mirek F.] 10.09.2012 |
| A kde je ten pískovej odlitek??????? Já vidím seriový do ocelové kokily litý blok na model 550 s nizkým výrobním číslem. [Monty] 10.09.2012 |
|  10 tisícová výroba. Samozřejmě existovala žádná volovína pánové.OR kartery Jawa 50 550 v.č.08173. [vsetecka lubos] 10.09.2012 |
| Původní štítek. Dle mého názoru pod 359 jsou vidět původní zn.550 nula je dobře překryta následně novou devítkou.Vrchní ražení mají taktéž nepatrné známky původní 4 mm ražby.Nezlobte se,ale pouze můj názor. [vsetecka .lubos] 10.09.2012 |
|  o štítku se dá polemizovat--věřte nevěřte [m] 10.09.2012 |
| Veľmi rád by som videl výrobný štítok tohto motocykla. Ale asi ako prototyp ho nemá,že? [M.] 09.09.2012 |
|  Pěkné kousky. Mně na tom v zásadě nevadí nic - žádný chrom navíc atp., jenom ty nálepky "Jawa 550" ve mně vzbuzují úplné pocity šílenství. :-D Jinak já na renovace nemám peníze a ani čas, momentálně mě interesuje škola a peníze na ni... Přikládám foto mého pařeza - základ je 56. rok. :-) [rybňa] 09.09.2012 |
|  Zdravím prosím opět pařízek.Renovace 2008 na Vaše dotazy nebudu reagovat.Pouze ukazuji svou práci osobně.Krytiku chápu.Prosím případné kritiky at ukáží svoji práci.Děkuji za pochopení, [vsetecka lubos] 09.09.2012 |
| :-D [rybňa] 09.09.2012 |
| :-D a co se na tu fotku podívat pořádně, na plyn, přepínač světel, rozetu, kryt řetězu... ta fotka je zrcadlově obrácená, žádná rarita :-D [Meela] 09.09.2012 |
|  Snažím se pouze...zjistit,jak se teda dle Vás profiků vyrábělo.Pouze vlastním pařízka výrobní číslo velmi nízké a to 01xx1 prosím pouze o vysvětlení.Taktéž přikládám foto pařeza který se kdysy prodával.Zvláštností je že řadička je na opačné straně.Něco takového jsem nikdy neviděl. [vsetecka lubos] 09.09.2012 |
| To je zbytečná snaha - prostě máte jedinou raritu, vyrobenou v Čechách. Jen nevím,kde je těch dalších 9 999 ks? Že by je všechny vyvezli do USA nebo SSSR? Můžu poprosit o detainí fotku karteru odlitého do písku a víka spojky "TYPICKÉHO PRO TENTO ROK"? [Monty] 09.09.2012 |
| Monty: někdo má třeba problémy se stylistikou resp. psaným projevem. Takže nedokáže zcela přesně vyjádřit to, co chce říct. Bral bych to tak. ;-) [rybňa] 09.09.2012 |
| Zdravím motor je litý do písku taktéž spojkové výko je jiné a typické pro tento rok výroby.Pamětník mě to neustale tvrdí.Před několika lety ho i vlastnil a dokonce mě věnoval i OR díly.Žasnu takovou nádheru jsem neviděl Pařez r.v. 1955. [vsetecka lubos] 09.09.2012 |
| 10 tisíc kusů vyrobených v čechách?????????????????, To se směju už asi půlhodinu. Vždyt to byla celá produkce za první rok na Slovensku. Chvilku přemýšlejte, než sem plácnete takovou volovinu.A možná by bylo dobrý si o tom přečíst nějakou literaturu,ne? Kromě "pamětníků" a "poštáků" Výroba nikdy v čechách neběžela,jenom pár prototypů. I první serie(snad 100ks) se šlapkama má na nádrži znak "MANET" - takže je slovenská. Potom logicky všechny kusy se stupačkama jsou taky slovenský. Navíc - pokud máte původní doklady, stačí se podívat do TP, tam snad bude výrobce uvedený,ne? [Monty] 09.09.2012 |
| Pařez vypadá moc pěkně, ale ta nálepka je HRŮZA! To bych tam nedával ani, kdyby mě někdo na kolenou prosil :-) Znak na nádrži je dost vysoko, podobně jako to zrcátko, ale to jsou detaily... Motor je původní - litý do písku? A ještě by mě zajímala povrch. úprava držáku stupaček. A určitě se pařezy vyráběly v Týnci, když byl prototyp vyvinutý v Závodech 9. května v Praze? [rybňa] 09.09.2012 |
|  Zdravím Pařez je vyroben v Týnci pamětník vzpomíná na 10 000 Ks tj.jinde ražené v.č.motoru. Vím i o jiném kusu a štítky v češtíně.Nálepku jsem nalepil pro časté dotazy co je to za moto.Zrcátko mě věnoval pamětník a běžně se prodávali na mota.Elektroinstalace OK-prvopočátkové vlaštovky typické pro rok 1954-5 na fotu je to lépe vidět.Sedla dělám v kůži dle pohodlnosti z jízdy a nepotím se tolik,jak na kožence.Taktéž se ojediněle oběvovali i na některých strojích. Stvrdil mi to starý pošták. [vsetecka lubos] 09.09.2012 |
| Budu za hnidopicha - ale TÝNEC je NAD SÁZAVOU a republika se tehdy jmenovala ČSR, název ČSSR je až od roku 1960. Ten nápis pod sedlem ze samolepky tam nepatří, červená bužírka na řídítkách je taky pěst na oko,a zrcátko z nákladáku si podle mého názoru Pařez nezaslouží. Buvolí kůži komentovat nebudu,na originálu taky jistě nebyla.... Jak,prosím, poznáte, že Váš kus byl vyroben v Týnci,a ne v Povážské???????? [Monty] 09.09.2012 |
|  Jawa 50 550 r.v.1954 výroba bývalé ČSSR Týnec nad Labem.Kompletní repas cca 320h osobně.Plechařina prvopočátková značená atd.Napočítal jsem 40 odlišností od běžných výr.typů.Hodně velká vzacnost v.č 01xx1.Barva sl.kost namíchaná dle originálu-kaplička světlometu vnitřní strana.Sedlo a žalud z bůvolí kůže vlastnoručně ušité na míru. [vsetecka lubos] 09.09.2012 |
| [tibisz] Díky za fotky toho cupováku. [rohlicimuz] 06.06.2012 |
| lamela s kulickama i kluzna jde do 550 i 555 ale lepsi je kluzna,kulickova je prvovyroba. [david] 05.06.2012 |
| Jednu takovou lamelu mám doma,je na J550. Asi by pasovala i do 555, ale tam už to mám kluzně. [xbedla] 05.06.2012 |
| pár těch lamel s kuličkovou dráhou mám, dám si ju do pařeza. :-) [rybňa] 05.06.2012 |
|  Luboš Všetečka - keď renovuješ staršie 550,stretol si sa s takouto lamelou spojky?-tá ľavá s uložením na kuličky. [tibisz] 05.06.2012 |
|  original znak [tibisz] 05.06.2012 |
|  originál linkovanie a farba [tibisz] 05.06.2012 |
|  po potiahnutí [tibisz] 05.06.2012 |
|  na karburátore háčik-očko [tibisz] 05.06.2012 |
|  cupovak 1956 [tibisz] 05.06.2012 |
| rohlicimuz- bohužel tenhle kousek jsem pustil k vodě před rokem a pul... [Mirek F.] 03.06.2012 |
| [Mirek] mohl bys mi prosímtě udělat pár fotek toho cupování pro levostraný karburátor? jak máš fotku níže, abych ho měl podle čeho vyrábět díky, moc mi to pomůže [rohlicimuz] 03.06.2012 |
| Dej sem foto onoho stroje. [goro] 31.05.2012 |
| vsetecka lubos-tak to mas prvni vyrobeny kus ze??,parada [david] 31.05.2012 |
|  Zdravím Pařezáky. Taktéž vlastním jawky Jawa 550 r.v.1954-5-v.č.10001-počátek výroby 1955 se vší parádou na originálních SPZetkách a dokladech placených již od roku 1955.Veterány renovuji osobně od A do Z cca 320 hodin práce jeden motocykl-pijánko.Viz foto+moje maličkost.Případné pikantnosti ohledně pařezů budu postupně doplnovat.S pozdravem L.V. [vsetecka lubos] 30.05.2012 |
| Mám dotaz a prozbu k posledním dvěma foto. Jak vypadá tan plech který drží zadní blatník a kryt řetězu? Je jiný než ten na levo co drží blatník? Mužene ho vyfotit a dát ho sem s rozměry. Ja ho na pažízku namám budo muset udělat a navažit novy . [mnaf86] 15.08.2011 |
| Pořídit. Dodělal jsem teďkom zetku 150c,doskládám pařízka a budu hledat. A díky moc za foto. [Bawaria] 23.05.2010 |
|  .. [Mirek F.] 23.05.2010 |
|  . [Mirek F.] 23.05.2010 |
|  ... [Mirek F.] 23.05.2010 |
|  tady jsou nějaký fotky... Bawaria- speciálku si pořídit nebo zrenovovat??? [Mirek F.] 23.05.2010 |
| Mirek - Specina.. můj další cíl... :-) [Bawaria] 23.05.2010 |
| Bawaria- dneska se na to chystám... musim udělat něco na specině tak ti to vyfotim... [Mirek] 23.05.2010 |
| Mirek - našla by se ta fotečka toho zadního štítu s pákou na horu? Nevím jak tam vypadala ta
pružina. Díky [Bawaria] 23.05.2010 |
| vwkafer: Mám též takový názor a jsem rád, že jsi mě v tom utvrdil. Pokud to bylo ve fabrice ručně,
tak to musí být ručně. Jen ještě zjistit ta čísla barev - mám strach, že to podle vzorníku zmotají a
výsledek bude odlišný. U nás stojí metr malované linky 500,-, ale je to info. staré 2 roky. Jinak
bych se zde moc nemotal, mám strach, že dostanu na budku, původně to je jiná diskuze, do které jsem
nechtěně vlezl díky své nepozornosti. Martin [martin] 21.05.2010 |
| Martin: v každým případě ručně malovaný linky, to, že nebudou přesné, to je právě ono. Ve fabrice se
to taky dělalo ručně. Určitě to nenechávej nějak oblepovat. Bude to pak strašně
"sterilní". Ta nedokonalost je právě ono. Můj názor. [vwkafer] 21.05.2010 |
| Jsem truba. Promiňte, zmotal jsem to, předchozí příspěvek sem přeletěl omylem. Martin [martin] 20.05.2010 |
| No já mám na své 05 1963 nádrž i rám také takovou červenou jednoznačně základní barvu. Jinak nevíte,
prosím, jaké je správné číslo barvy slonové kosti na revmaplechy a klasické jawácké tmavě červené?
Budu totíž také lakovat. Jen nevím, co vybrat za linky. Můžu mít ručně malované, ale nevím jak to
bude vypadat - přece jen ruka není stroj. Nebo mi nabízel lakýrník lepené a pak přestříkané
bezbarvým lakém a je to podle něho super a naprosto přesné. Tak poraďte. Děkuji Martin [martin] 20.05.2010 |
| HonzaBK - mám to taky tak,ten šroub tam je a vrch je zarovnán. [Bawaria] 20.05.2010 |
| Na té fiotce jestli ten nálitek na šroub nebyl ulomen, tak to někdo zafrézoval, protož jsem ještě
neviděl kartry bez toho šroubu nahoře vedle automatu. [HonzaBK] 20.05.2010 |
| Bawaria- pokusím se ještě dnes vyfotit... jiank já ho mám komplet až na pár drobností já chci udělat
jenom motor, kola a přední vidlici lak jenom zaštětečkuji a naleštím. [Mirek F.] 20.05.2010 |
| K tomu víčku mám i nádrž,je bez prolisu,dost robustní a o něco větší,svařována asi na koleně, musel
jsem sehnat jinou,abych na ní dostal prsíčka. [Bawaria] 20.05.2010 |
| Můžu ještě poprosit o foto zadní brzdové páky? A táhla k ní. [Bawaria] 20.05.2010 |
| pokud se nepletu, tak se tohle vicko davalo na prototyp 359.. [Standa_2] 20.05.2010 |
| Tak ty olišnosti mám stejné,jen prsíčka se nedochovaly ,tak mám novší.A to sklíčko mám taky hladké a
z vnitřní strany je hrbolaté. Myslel jsem že tam nepatřilo. No do 14 dní bych chtěl vyjet,tak snad
to vyjde. [Bawaria] 20.05.2010 |
|  cucák je kovový na ocelovém lanku... další rozdíly na mém stroji- zaddní blatník s jednou vpěrou,
vzpěry blatníku bez prolisu, plechy a nádrž bez prolisu, brzd. klíč směrem nahoru, výfuk ve
stříbřence, osy kol jsou jiné je to jenom hřídel a na konci jsou závity... Ty blatníky byl asi oční
klam ed jsem měřil a jsou stejné... [Mirek] 20.05.2010 |
|  jiné vyříznutí levých plechů než u ostatních.. [Mirek] 20.05.2010 |
|  tady je jasně vidět že středy vík byli leštěny... [Mirek] 20.05.2010 |
|  menší rozdíl v karterech. [Mirek] 20.05.2010 |
|  šroub prsíček je železný ne plastový jako na ostatních... [mirek] 20.05.2010 |
|  foto zadního světýlka, sklo je hladké ani proužky ani diamant... [Mirek] 20.05.2010 |
|  Víčko máme stejný... [Mirek] 20.05.2010 |
|  Tady dávám fotošpuntu do nádrže,jaký jsem tam měl.Dokonce i nádrž měla trochu větší rozměr,nešly na
ní dopasovat prsíčka. [Bawaria] 20.05.2010 |
| Bawaria- tak přesně takoví mam také víčko nádrže, taky jsem ho nikdy neviděl.. zybtek zítra
nafotím... [Mirek] 19.05.2010 |
|  a celek [Bawaria] 19.05.2010 |
|  A tady [Bawaria] 19.05.2010 |
|  To zadní sklíčko nemám,ale ten špunt by mne zajímal. Mám tam hliníkovy s jemným drážkovaním
dookola,úplně jiný než je zvykem. Zítra dám foto. A kartry lité do písku jsou drsné,neopracované,ve
vnitř chybí odlehčovací vybráni. Odlévali se do písku a trvalo to asi 30 min, později se odlévali
tlakovým litím,za 30 sec. Tady je nějaké foto. [Bawaria] 19.05.2010 |
| MopedMedek- mají hrubší povrch a jsou v nich menší rozdíly než u ostatních zítra to vyfotím, a
středy vík byli leštěny... [Mirek] 19.05.2010 |
| Jaký je rozdíl mezi normálními kartery a mezi kartery litími do písku? Může být i foto? Děkuji. [MopedMedek] 19.05.2010 |
| Bawaria- já mám číslo 10514, jsou menší něž na novější typ, o kolik to nevím, ale zítra sem pošlu
porovnání jak vypadá s tím novějším... mám ho komplet origo a rodilný je ještě šroub prsíček, sklo
zadního světla a víčko nádrže... [Mirek] 19.05.2010 |
| Zdravím,mám číslo 10817,taky kártry lité do písku. Měl bych dotaz na Mirka,v čem jsou jiné ty první
blatníky?Nedochovali se mi. [Bawaria] 18.05.2010 |
| Výrobní čísla u typu 550 začínala s nejvědší pravděpodobností číslem 10000. [Freddie] 09.05.2010 |
| já mam 10000 a nějaký drobný, plechy, nádrž, vzpěry blatníku bez prolisu zadní blatník s jednou
vzpěrou,brzd. klíč nahoru, kartery litý do písku blatníky mají uplně jiné rozměry než ostatní, atd
atd... [Mirek] 08.05.2010 |
|
|