MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311518 příspěvků |7816 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 5.12.2021 17:26  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

11zubé kolečko sekundárního převodu


 Ahoj, kdo ho používáte, vadí něčemu? Dře o karter nebo o gufero?    [Prohorovka]   07.07.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  pokud si vzpomenu najdu karter od 12 zubového kolečka který je opotřebený ale ještě se dá použít. Kdyby se někomu chtělo, určitě by se to dalo i nakreslit jako sestava, před 35 lety jsem se učil kreslit sestavy ale od té doby jsme to nepotřeboval. Dnes už by to asi nebyl problém v nějakém CADU nakreslit po oměření všech součástek.    [HonzaBK]   14.01.2021
Odpověď  Máte někdo nějaké nové poznatky ohledně menších koleček 12z, 11z, 10z a 9z ohledně poškození karteru při jejich použití? Zajímalo by mě zda tvrzení Honzy BK , že i 11z ničí karter je pravdivé anebo má v motoru třeba opotřebení tu distanční podložku nebo něco jiného špatně.... Jaké máte nové zkušenosti?    [Uhlíř]   13.01.2021
Odpověď  Nedalo mě to a tak jsem si nechal přefrézovat řetězové kolečko, jak píše dole BT a musím bohužel potvrdit, že má pravdu a funguje to. Akorát když jsem to teď několik dní zkoušel, tak jsem pěkně vymrz.    [čilpan]   07.02.2014
Odpověď  Jezdil jsem za kočkou do sousedního lontu zkratkou přes kopec, což byla 3km trasa přes terénní hrb a jedňák se dusil. Tak mě napadlo vyměnit kolečko za 11 zubů, ale taky to stálo za ho... a tak mě kámoš originál přefrézoval v TOSU Svitavy na 9 zubů a pak to teprve táhlo. Mělo to jednu vadu, že část zubů nebyla úplných, protože se na ně nedostával dostatek materiálu, ale nikdy se mě nestalo, že by řetěz přeskočil nebo někde štrejchal. K tomu jsem dal dozadu drapák a jezdili jsme přes ten hrb i ve dvou (Jawa 20 model 1973). Bylo to z Březové nad Svitavou do Bělé nad Svitavou z místní části Zářečí, kdo to tam zná.    [BT]   24.01.2014
Odpověď  HonzaBK, asi máš na pionýru něco špatně že ti 11zub škrtá, viz lidi níže. Mě škrtal až desetizub.    [Me2T]   21.01.2014
Odpověď  11 zubů jezdím u pionýra běžně,a občas dávám i 10 zubů,a není s tím problém.Jen pod tu 10zubé dávám podložku,at je kolečko dál od gufera a nepoškodím ho řetězem.    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2012
Odpověď  distanční kroužky a tudíž i vzdálenost uložení kolečka by měla být u všech typů shodná. 11Z by teoreticky dřít neměl (jak jsem již psal - na pár motorkách sem to jezdil). pokud je ale KO ložisko či nedolisované gufero, tak je možné, že to bude dřít. toť můj názor a mé zkušenosti.    [rybňa]   13.07.2012
Odpověď  Máte někdo 11z kolečko bez problémů namontované na motoru Jawa 20,21,23?    [Mitch]   11.07.2012
Odpověď  Nejsou u těch motorů i různě velká ložiska u řetězového kolečka?    [pete]   11.07.2012
Odpověď  Za mě typ 555 1961    [MM]   10.07.2012
Odpověď  za mě typ 20 rok 1970    [me2T]   10.07.2012
Odpověď  Mám takový pocit, že zde chybí jedna zásadní věc, a to říct o jaký stroj jde. Jelikož 05,20 .... nemám, tak nemůzu posoudit jak velké jsou nálitky a jak je daleko kolečko od kártru. Lišící se názory v tom zda dře či nedře, by mohly vysvětlovat že na některém motoru to nedře a na některém dře.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2012
Odpověď  Taky používám 11z, najel jsem s tém asi 800km a upřímě jste mě docela vylekali, že se může něco poškodit :( i kdyby řetěz trochu drhnul o karter a gufero, oškrtá se to a ničemu to neublíží, nebo jo? mám se bát, že jestli se to obrousilo, že se mi vyvalí ložisko převodovky?    [Me2T]   10.07.2012
Odpověď  Já taky zaměnil 12z na 11z a nedřelo. Není pravda že to dře a distančka původní. Měnil jsem to i s věncem rozety, ale musel jsem asi o 2 články zkrátit řetěz.    [MM]   10.07.2012
Odpověď  11z je OK - nejednou sem to jezdil, 10z už ale zaručeně dře.    [rybňa]   09.07.2012
Odpověď  v tom případě tam je větší distančka z výroby, sundal jsem po letech origo 12 a jenom nasadil 11 a jezdim.    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2012
Odpověď  Tak musíš mít vyšší distančku pod řetězovým kolečkem. To ani nemusím nasazovat, stačí k tomu šuplera a kalkulačka a zjistím že to musí dřít.    [HonzaBK]   09.07.2012
Odpověď  na 11 zubé kolečko jezdím už od roku 2007 a na karteru a guferu není ani škrábnutí. A žádný upravy jsem nedělal.    [Mirek F.]   09.07.2012
Odpověď  kolečko 11 zubů dře vždy o karter i o gufero. Teda nedře kolečko, ale dře řetěz!!!    [HonzaBK]   09.07.2012
Odpověď  O karter nedře. Myslím že je dobré, pokud jezdíš někde v kopcovitém terénu a nejde ti o rychlost    [MM]   08.07.2012
 Přidat odpověď   (20) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006