 Nechám to tu pre zaujímavosť. Je to pôvodné tranzistorové zapaľovanie na pionýra vyvynuté v roku 1969. Našiel by sa majiteľ ďalšieho takého zapaľovania? [jenco] 14.02.2018 Přidat odpověď |
| :) [jenco] 17.04.2018 |
| Čo sa watáže týka dajme tomu.Ale s tým kolíkom sa mýliš.Naľavo je kužeľový spoj oceľ-oceľ,to je OK.Ale pri zapaľovaní je to oceľ-hliník.To je kužeľový spoj úplne o niečom inom,preto tam musí byť aj kolík. [Joski] 16.04.2018 |
| Vape tieto zapaľovania robí pre upravené skútre a motorky ktoré točia nad 10 000 ot/min tak konštruktéri Vape boli takého názoru, že napríklad taká jawa 550 to nevyužije, lebo by musela točiť nad 5000 ot/min aby zapaľovanie tých 60W dávalo. Plus by to vyžadovalo rozšírenie elektroinštalácie o regulátor napätia. Kolík na klukovne pre rotor nieje preto lebo by sa bez toho rotor pootočil ale pre referenciu stačí sa pozrieť na druhú stranu klukovky kde sa prenáša celý krútiaci moment motora cez kúžel čo má menšiu plochu a bez problémov poradí aj s výkonom upravených motorov. [jenco] 15.04.2018 |
| Len keď to robí VAPE tak v čom je problém že to nedodávajú ako štandard do Pionierov ale stále len to s 20 W svetelného prúdu?Nechápem prečo by mal byť problém s väčšou vatážou,sám píšeš že v praxi nie je.Tvoje www som videl ale nezaistený rotor to fakt nebudem riskovať. [Joski] 15.04.2018 |
| Aha- bylo mně to nějaký povědomý........... Ale dá se takovej stator koupit v Čechách? [Monty] 15.04.2018 |
| Vyrába to Vape Kroměříž. Dodáva to ďalej firmám MVT,Artek,KRD,Doppler. Tento vzor zapaľovania upravili z 12V 60W pre veteránov (jawa 90,pioniere,štadion,babetta) na 6V 22,5W podla ich slov z dôvodu že silnejsí stator dosiahne maximálny výkon 60W pri 5000ot/min a to by nebilo pre spomínané motocykle vhodné. Z praxe si to nemyslím. Mám to na pionieri cca 12tisic km a som spokojný. Viac tu: http://www.jencomoto.wbs.cz/Zapalovanie-VAPE-12V-60W.html [jenco] 15.04.2018 |
| http://www.mvt-allumage.com/WD210AWP/WD210Awp.exe/CTX_1208-1-NKhYNvYyvh-06AA61C2/PRINCIPAL/SYNC_-587500156 tak vidtelně to český není, stačila chcvilka na Googlu. [Monty] 15.04.2018 |
| A pre koho alebo do čoho to v ČR vyrábajú?Ja len že som sa s tým ešte nestretol. [Joski] 14.04.2018 |
| A pre koho alebo do čoho to v ČR vyrábajú?Ja len že som sa s tým ešte nestretol. [Joski] 14.04.2018 |
| Je to české. [jenco] 12.04.2018 |
| Na babety existovali rôzne cievky.To na foto je taká väčšia,krásne svieti vpredu 15/15 a vzadu 5 W.Ja sa tým bavím,kúpiť a implantovať japonské zapaľovanie zo skútra mi nič nehovorí. [Joski] 12.04.2018 |
|  Babettácke zapaľovanie klasické má ak dobre viem najviac 20+10W, tak jedna velká cievka má iba 10W. Na pioniera sa dá kúpiť spolahlivé a výkonné zapaľovanie.12V 60W a môžeš mať plnohodnotnú elektroinštaláciu ako moderný motocykel. [jenco] 11.04.2018 |
|  Jedna svetelná 15 či 20 watová sa vojde,v pohode to svieti.VAPE tiež nedáva svetlám viac šťavy. [Joski] 08.04.2018 |
| Áno a funkčné to je, ale svetelné cievky sa nezmestia. Či je to komplikované, no odliať sa dá hocičo tak rolu to nehralo. Sú to prototypy preto sú frézované vo fináli by boli odlievané. [jenco] 07.04.2018 |
| Zaujímavé a komplikované s ohľadom na to že Babetové zapaľovanie do pioniera ide celkom jednoducho vložiť tak ako je.Len s dvomi prídavnými medzikusmi. [Joski] 07.04.2018 |
| Díky za info... [Pája] 04.04.2018 |
|  Ano údajne ich vyrobili málo, paradoxne viem o najmenej 4ks takých zapalovani Finálna verzia tyristorového zapaľovania sa vyrobila v 1982 keď už bolo isté že výroba pionierov končí, keby to zaviedli museli by k tomu povinne vyrábať náhradné diely po ukončení výroby ešte 10rokov. Rotor nieje totožný s rotorom babetty, má iba 6 pólov. Posielam foto snímača. Dátum na výkresi je 14.8.1969 platí to ale pre prvú tranzistorovú verziu. Zaujímavosťou je že k tranzistorovým zapaľovaniam boli hotové aj tlakové odliatky statorov, že vtedy prečo sa to nedostalo do výroby informáciu nemám. [jenco] 03.04.2018 |
| Jenco>Ono je to cca takto: bylo vyrobeno udajně 5 ks mustangů s bezkontaktem pro poláky, kteří měli motory dávat do jejich motocyklů. Na vývoji pracova pan Prchal a Čiernik. Nakonec to nějak jako vše dobré chcíplo (tipuji nařízení soudruhů z důvodu konkurence jiné země RVHP) Podomácku se to dělalo tak, že se otočil rotor babety (horní foto) kde je ale nějaký mne neznámý snímač, nebo byl snímač z báby (foto z 24.3 žlutý drát.)Pokud se sehnala jednotka z báby bylo vyhráno. Vyšlo ale schéma (bylo to katalogové zapojení KT206/200) tím bylo vyhráno. Zajímavé je to, že mustangy udělali někdy až 82-3 a to už jsem byl v práci a tyhle vývoje probíhaly když jsem byl na vejšce tzn 76-81. je škoda, že na výkresu není čitelný datum docela by mne to zajímalo. Joooo bejt tehdá alespoň mobily s foťákem :-) [Pája] 03.04.2018 |
|  Tak pre zaujimavosť rohova peciatka vyrobneho vykresu z Povazskych strojarni. Taktiež doma v garáži asi nikto tlakovo neodlial 6 pólový rotor pre toto zapalovanie s katalogovym cislom. [jenco] 03.04.2018 |
| Nechci kazit radost, toto zapalování bylo ale vyvíjené možná v mnoha garážích. My jsme ho používali do pio, J90, ČZ125 motocross. Základ se používal z Babety (té první z r.70) nebo profi motorové pily. Provedení tranzistor v ČZ nešel, nestíhal otáčky. Předpokládám, že snímač dává 0.2V... Tyristorové provedení jsem vyráběl i doma (elektroniku) jednalo se o tehdá o zapojení vyvinuté pro povážské str. Tato jednotka šla upravit i pro Simson, stačilo do ovládání přidat dělič 1:10 [Pája] 02.04.2018 |
|  a tyristor [jenco] 24.03.2018 |
| Jj posobi to tak mohutne. [jenco] 16.02.2018 |
| Zaujímavé,splietol ma ten magnet,neuvedomil som si ako je ten na pôvodnom zapaľovaní utopený. [Joski] 16.02.2018 |
| Nemeral, zle som pozrel výkres. Celková výška tranzistorového zapaľovania je 69mm a kladivkového 73mm po vrch kondenzátora. To som už meral. [Jenco] 16.02.2018 |
| Jenco jedna vec je že to tam vojde,verím ak si to zmeral.Ale daj vedľa toho klasické zapalko a aj voľným okom bude vidno je je to vyžšie cca o 30 mm! [Joski] 15.02.2018 |
| Celková výška 63mm [jenco] 15.02.2018 |
| Neni to vyššie od klasického zapaľovania, možno o pár mm. Bez problémov vojde aj pod dekel 05ky. [Jenco] 15.02.2018 |
| Je to nejaké vysoké,skúšal si to namontovať pod normálny dekel zapaľovania? [Joski] 14.02.2018 |
|  Určite je ich viac. Tieto sú ešte frézované ale boli už aj odliatky. [jenco] 14.02.2018 |
| Pjekné,ale asi si jediný komu sa to podarilo skompletovť.Dík za foto. [Joski] 14.02.2018 |
|
|