MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308468 příspěvků |7624 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 22.1.2021 16:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Tranzistorové zapaľovanie pionýr


 Nechám to tu pre zaujímavosť. Je to pôvodné tranzistorové zapaľovanie na pionýra vyvynuté v roku 1969. Našiel by sa majiteľ ďalšieho takého zapaľovania?    [jenco]   14.02.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  :)    [jenco]   17.04.2018
Odpověď  Čo sa watáže týka dajme tomu.Ale s tým kolíkom sa mýliš.Naľavo je kužeľový spoj oceľ-oceľ,to je OK.Ale pri zapaľovaní je to oceľ-hliník.To je kužeľový spoj úplne o niečom inom,preto tam musí byť aj kolík.    [Joski]   16.04.2018
Odpověď  Vape tieto zapaľovania robí pre upravené skútre a motorky ktoré točia nad 10 000 ot/min tak konštruktéri Vape boli takého názoru, že napríklad taká jawa 550 to nevyužije, lebo by musela točiť nad 5000 ot/min aby zapaľovanie tých 60W dávalo. Plus by to vyžadovalo rozšírenie elektroinštalácie o regulátor napätia. Kolík na klukovne pre rotor nieje preto lebo by sa bez toho rotor pootočil ale pre referenciu stačí sa pozrieť na druhú stranu klukovky kde sa prenáša celý krútiaci moment motora cez kúžel čo má menšiu plochu a bez problémov poradí aj s výkonom upravených motorov.    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2018
Odpověď  Len keď to robí VAPE tak v čom je problém že to nedodávajú ako štandard do Pionierov ale stále len to s 20 W svetelného prúdu?Nechápem prečo by mal byť problém s väčšou vatážou,sám píšeš že v praxi nie je.Tvoje www som videl ale nezaistený rotor to fakt nebudem riskovať.    [Joski]   15.04.2018
Odpověď  Aha- bylo mně to nějaký povědomý........... Ale dá se takovej stator koupit v Čechách?    [Monty]   15.04.2018
Odpověď  Vyrába to Vape Kroměříž. Dodáva to ďalej firmám MVT,Artek,KRD,Doppler. Tento vzor zapaľovania upravili z 12V 60W pre veteránov (jawa 90,pioniere,štadion,babetta) na 6V 22,5W podla ich slov z dôvodu že silnejsí stator dosiahne maximálny výkon 60W pri 5000ot/min a to by nebilo pre spomínané motocykle vhodné. Z praxe si to nemyslím. Mám to na pionieri cca 12tisic km a som spokojný. Viac tu:
http://www.jencomoto.wbs.cz/Zapalovanie-VAPE-12V-60W.html    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2018
Odpověď  http://www.mvt-allumage.com/WD210AWP/WD210Awp.exe/CTX_1208-1-NKhYNvYyvh-06AA61C2/PRINCIPAL/SYNC_-587500156 tak vidtelně to český není, stačila chcvilka na Googlu.    [Monty]   15.04.2018
Odpověď  A pre koho alebo do čoho to v ČR vyrábajú?Ja len že som sa s tým ešte nestretol.    [Joski]   14.04.2018
Odpověď  A pre koho alebo do čoho to v ČR vyrábajú?Ja len že som sa s tým ešte nestretol.    [Joski]   14.04.2018
Odpověď  Je to české.    [jenco]   12.04.2018
Odpověď  Na babety existovali rôzne cievky.To na foto je taká väčšia,krásne svieti vpredu 15/15 a vzadu 5 W.Ja sa tým bavím,kúpiť a implantovať japonské zapaľovanie zo skútra mi nič nehovorí.    [Joski]   12.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Babettácke zapaľovanie klasické má ak dobre viem najviac 20+10W, tak jedna velká cievka má iba 10W. Na pioniera sa dá kúpiť spolahlivé a výkonné zapaľovanie.12V 60W a môžeš mať plnohodnotnú elektroinštaláciu ako moderný motocykel.    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna svetelná 15 či 20 watová sa vojde,v pohode to svieti.VAPE tiež nedáva svetlám viac šťavy.    [Joski]   08.04.2018
Odpověď  Áno a funkčné to je, ale svetelné cievky sa nezmestia. Či je to komplikované, no odliať sa dá hocičo tak rolu to nehralo. Sú to prototypy preto sú frézované vo fináli by boli odlievané.    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2018
Odpověď  Zaujímavé a komplikované s ohľadom na to že Babetové zapaľovanie do pioniera ide celkom jednoducho vložiť tak ako je.Len s dvomi prídavnými medzikusmi.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.04.2018
Odpověď  Díky za info...    [Pája]   04.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano údajne ich vyrobili málo, paradoxne viem o najmenej 4ks takých zapalovani Finálna verzia tyristorového zapaľovania sa vyrobila v 1982 keď už bolo isté že výroba pionierov končí, keby to zaviedli museli by k tomu povinne vyrábať náhradné diely po ukončení výroby ešte 10rokov. Rotor nieje totožný s rotorom babetty, má iba 6 pólov. Posielam foto snímača. Dátum na výkresi je 14.8.1969 platí to ale pre prvú tranzistorovú verziu. Zaujímavosťou je že k tranzistorovým zapaľovaniam boli hotové aj tlakové odliatky statorov, že vtedy prečo sa to nedostalo do výroby informáciu nemám.    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Jenco>Ono je to cca takto: bylo vyrobeno udajně 5 ks mustangů s bezkontaktem pro poláky, kteří měli motory dávat do jejich motocyklů. Na vývoji pracova pan Prchal a Čiernik. Nakonec to nějak jako vše dobré chcíplo (tipuji nařízení soudruhů z důvodu konkurence jiné země RVHP) Podomácku se to dělalo tak, že se otočil rotor babety (horní foto) kde je ale nějaký mne neznámý snímač, nebo byl snímač z báby (foto z 24.3 žlutý drát.)Pokud se sehnala jednotka z báby bylo vyhráno. Vyšlo ale schéma (bylo to katalogové zapojení KT206/200) tím bylo vyhráno. Zajímavé je to, že mustangy udělali někdy až 82-3 a to už jsem byl v práci a tyhle vývoje probíhaly když jsem byl na vejšce tzn 76-81. je škoda, že na výkresu není čitelný datum docela by mne to zajímalo. Joooo bejt tehdá alespoň mobily s foťákem :-)    [Pája]   03.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak pre zaujimavosť rohova peciatka vyrobneho vykresu z Povazskych strojarni. Taktiež doma v garáži asi nikto tlakovo neodlial 6 pólový rotor pre toto zapalovanie s katalogovym cislom.    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Nechci kazit radost, toto zapalování bylo ale vyvíjené možná v mnoha garážích. My jsme ho používali do pio, J90, ČZ125 motocross. Základ se používal z Babety (té první z r.70) nebo profi motorové pily. Provedení tranzistor v ČZ nešel, nestíhal otáčky. Předpokládám, že snímač dává 0.2V... Tyristorové provedení jsem vyráběl i doma (elektroniku) jednalo se o tehdá o zapojení vyvinuté pro povážské str. Tato jednotka šla upravit i pro Simson, stačilo do ovládání přidat dělič 1:10    [Pája]   02.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tyristor    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2018
Odpověď  Jj posobi to tak mohutne.    [jenco]   16.02.2018
Odpověď  Zaujímavé,splietol ma ten magnet,neuvedomil som si ako je ten na pôvodnom zapaľovaní utopený.    [Joski]   16.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2018
Odpověď  Nemeral, zle som pozrel výkres. Celková výška tranzistorového zapaľovania je 69mm a kladivkového 73mm po vrch kondenzátora. To som už meral.    [Jenco]   16.02.2018
Odpověď  Jenco jedna vec je že to tam vojde,verím ak si to zmeral.Ale daj vedľa toho klasické zapalko a aj voľným okom bude vidno je je to vyžšie cca o 30 mm!    [Joski]   15.02.2018
Odpověď  Celková výška 63mm    [jenco]   15.02.2018
Odpověď  Neni to vyššie od klasického zapaľovania, možno o pár mm. Bez problémov vojde aj pod dekel 05ky.    [Jenco]   15.02.2018
Odpověď  Je to nejaké vysoké,skúšal si to namontovať pod normálny dekel zapaľovania?    [Joski]   14.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Určite je ich viac. Tieto sú ešte frézované ale boli už aj odliatky.    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2018
Odpověď  Pjekné,ale asi si jediný komu sa to podarilo skompletovť.Dík za foto.    [Joski]   14.02.2018
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006