MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306192 příspěvků |7503 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexČlánky o vetránech v časopisec | Diskusní téma 8.7.2020 06:25  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

http://www.jawatesty.cz/m ototesty/garazovareinkarn ace.html


 Tak se zdá, už i v Jawě uvažují o nové Jawě Californian. Pokud by se nechali inspirovat přístupem Berta (http://www.motorkari.cz/m oto-uzivatel/?muid=63969) , tak bych jim i já přál komerční úspěch.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Honzo.Jmenuj prosím tě nějaké normální společnosti. Děkuji. Já bohužel žádnou neznám.    [PS]   04.04.2014
Odpověď  Kdyby nebylo eurohujerství, bruselských dotací, tento problém by nebyl. Ten jsme nevyrobili v naší "nenormální společnosti", ale byl importován z rozvinutých zemí EU, ke kterým vzhlížíme. Naštěstí v dnešní době není nikdo nucen žít v nenormální společnosti, můžeme si svobodně vybrat.    [Honza l]   04.04.2014
Odpověď  Pokud někdo staví letadlo, které má létat, myšleno má být provozováno jako letadlo, musí s příslušnými certifikačními společnostmi spolupracovat po celou dobu vývoje. Zpětně získat certifikaci snad ani nejde. To se v Kunovicích neděje a tak je každému od počátku jasné, že jde o projekty, které nakrmí večerní zprávy, zaplatí špičkové vybavení konstrukčních kanceláří, desítky konstruktérů, domy majitelům a nic víc. Škoda, že nežijeme v normální společnosti. My již jen můžeme číst, jak nějaký Soichiro Honda měl vize a správné úsoudky a podnikal. Se vším, co k tomu paří. Nebo třeba Baťa, Janeček a jim podobní.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2014
Odpověď  V jednom se pleteš.V Kunovicích vznikají letadla, které vzlétnou a i pěkně létají:-) jenže se neudělá certifikace a tudíž je nikdo nekoupí,certifikace pod daným úředam je velice nákladná proto se nemohou pochopitelně prodávat lajcky řečeno.Maximálně může létat pod experimentálem a tím nemůžeš přepravovat lidi.To by bylo na dlouho.Vyžerou se grandy,několik let se živí konstrukční kanceláře ti dělníci maj z toho stejnak h....Toto nechápu takové prodrbávání peněz.Takové prachy se mají dávat do něčeho, co žádá trh a hlavně kde se firma zaručí seriovou výrobou a tím pádem se dá i práce lidem.Ono na druhou stranu ten trh o to má zájem ale prostě....je to začarovanej a temnej kruh    [jarek]   03.04.2014
Odpověď  Ohledně dotací plně souhlasím. Firmy díky jim mají k dispozici nejmodernější zázemí, ale nic je nenutí uspět na trhu. A to je zásadní problém. Takto například vznikají v Kunovicích nové letadla, která nikdy nevzklétnou.

K té Škodě. Vše ohledně Favoriu je uvedeno v knize Ing. Hrdličky. Kdyby nebylo Favoritu, nebylo by ani německého kapitálu. A škodovácký motor? Na tlakové odlitky, které byly v Boleslavi již od dob Škody 1000 MB koukali Němci jak zjara. Ostatně ten motor Favorita přežil a úspěšně se montoval i do Felicií.
Srovnávací testy s konkurenčními automobily, které si v konstrukční kanceláři dělali, Favorit vyhrál. To auto samozřejmě mělo slabiny, ale ve své kategorii bylo pro tehdejší československý trh bez konkurence. Tehdejší dobu nelze srovnávat s dneškem. Ještě v polovině 90. let si málo kdo mohl dovolit koupit novou Felicii. A když přišla Octavia, tak po léta si ji mohly dovolit koupit jen firmy. Dost výmluvný byl tehdejší pojem "syndrom řidiče služební Octavie". Stačilo pár let a osmnáctiletí kluci opovrhují nos i Octávií a chtějí rovnou Superba. To je auto z kategorie, kterou si u nás na počátku 90. let nemohli dovolit ani zasloužilý veksláci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2014
Odpověď  Jenom k těm nakousnutým dotacím. Mám naprosto odlišný názor. Dotace pokřivují trh a zrovna FGR je pro mne příkladem jejich nesmyslnosti. Jen pro zajímavost FGR je firma která nemá standartní výrobní program a je živa v zásadě jenom z našich dotací. Za dobu své existence již spotřebovala desítky a možná již i stovky milionů dotací na vývoj, modernizaci výroby, nové sídlo společnosti a td. Výsledkem je prototyp motocyklu Midalu, který mám pocit že vývoj motorismu nikam neposunul a s jeho sériovou výrobou se v podstatě nepočítá, protože reálná prodejní cena by musela být neprodejně vysoká (mluvilo se o částce nad 1 milion Kč). Pokud mám dělat něco co má ekonomický potenciál investory obvykle seženu, ale dotace je černá díra na veřejné peníze, které chybí třeba na silniční infrastruktuře.    [tom]   04.03.2014
Odpověď  Skodovku hlavne zachranil kapital a technika VW. S vozidly typu favorit - dotahujicim se na konkurenci se zpozdenim s archaickym motorem - tak to by take byla jen krachujici a skomirajici znacka.Podobne jako Jawa.Ta technicka zaostalost se nedala jen tak jednoduse dohnat. Bohuzel Jawa takove stesti na strategickeho partnera nemela a tak se utapi cestou lepeni dilu z asijske produkce.    [Honza]   04.03.2014
Odpověď  Škoda na Favoritu pracovala jako na stranickém úkolu č. 1. Osobnost Ing. Hrdličky byla v tomto případě klíčová, ale bez podpory z nejvyšších pater by k takovému vzepětí sil na konci komunistické éry nemohlo dojít.

Jawa byla dlouhodobě poškozena odsunutím motocyklového průmyslu na vedlejší kolej v 60. letech a "uvězněním v Týnci". Na přelomu 60. a 70. let je patrná snaha prosadit nový výrobní podnik na Benešovsku, který by Jawě uvolnil výrobí kapacity. Toto a i mnoho dalších faktorů Jawu dokonale potopilo. Čím dál tím více lidí, včetně skalních fanoušků, nevěří v pozitivní obrat Jawy. Jawa obecně vůbec nedělá nějaký pozitivní marketing. Například avizovaná expozice Jawy na Motosalonu byla měsíc před zahájením zrušena. Co si o tom má veřejnost myslet?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2014
Odpověď  Podle měn JAWě chyběla podobná osobnost ,jako byl u Škodovky Ing.petr Hrdlička - šéfkonstruktér Favorita.

Taky výchozí postavení bylo proti škodovce jiný, v roce cca 1980 byla škodovka totálně bez perspektivy odbytu aut s motorem vzadu,a nový produkt(favorit) byl otázkou bytí a nebytí.

JAWA v roce 1980 hrnula tisícový serie do SSSR,byla pořád schopná prodat i na západ, a investicí do nového produktu se nikdo nezabýval.    [monty]   04.03.2014
Odpověď  Když se tu nakousnuly dotace, tak je jistě zajímavé srovnat, jak to dělají ostatní. Třeba u FGR, kdy FGR Midalu vznikla naké za pomoci dotací. Zdá se, že v případě FGR je vše na dobré cestě.
http://www.motofgr.com/aktualityv6/    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2014
Odpověď  No kdyby to jawa dotáhla s tím designem aspoň do té podoby pod jakou to prodávají v té argentýně v příspěvku od katana, tak by se třeba i vzchopila. Některé ty "jawy" nevypadají zle. Ale naše jawa nedokázala ani to. Zůstaly u svých dvoutaktů a hranatých tvarů a mysleli si že co? Že jsme asi rusáci a budeme doteď jezdit žigulikama a ladou niva? Jawa byla dobrá, ale svůj konec si zavinili sami. Je to smutné ale nemít ani na obhajobu své značky a nechat si takto malovat logo na kde co, to je už zatracenihodné. Ale jak se říká o mrtvých jen dobré.    [martin S.]   04.03.2014
Odpověď  Nicméně takový motocykl, tedy tu slušnou pětistovku čtyřtakt, Jawa na počátku 90. let potřebovala jako sůl. Kdyby jej měla nachystaný do série, mohla dopadnout třeba jako Škoda, která měla v rukávu Škodu Favorit. Bohužel to stranické vedení zařídilo jen pro Škodovku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2014
Odpověď  Jo,kdyby aspoň prodaný.
Argentinci to tam prostě jen namalujou,a česká firma JAWA údajně nemá dost peněz na právní ochranu, tak to nechává plavat.

Ono je asi jednodušší žrát evropský dotace,a tvořit motorky, který pak nikomu neukážou ani na obrázku, než se řešit nějaký problémy na druhým konci světa.    [-a-]   04.03.2014
Odpověď  Tady se podívejte jakej čínskej brak se prodává pod značkou Jawa třeba v Argentině http://jawacz.com.ar/plantilla09.php?cual=Motocicl etas a v jyných zemích to bude obdobný, prostě prodaný logo, tohle je pod taktovkou Motoscootu http://www.motoscoot.cz/.    [Katana]   04.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.unibo.ru/m489375/kupitj-jawa-prototip-s -dvigatelem-cagiva.htm    [Jirka]   03.03.2014
Odpověď  co jsem četl tak 350 zachovali kvůli východním trhům.Tam se Jawa doteď vyvážela a asi ještě několik let vyvážet bude.Nové jawy tam neznají.A asi ani moc nových mašin známých značek tam nejezdí.Myslím nějakou střední vrstvu spíše možná ještě něco pod ní tak ti to možná budou brát    [Jarek]   27.09.2013
Odpověď  "Bohužel",musím souhlasit s Montym!Tohle si přece nikdo nemůže kupovat,natož aby to fabriku v Týnci uživilo a vydělávala na tom!    [Jára]   19.09.2013
Odpověď  Uvedená jawa je v nabídce britského prodejce Jawa firmy F2 Motorcycles Ltd. http://www.jawamotorcycles.co.uk/
Předpokládám tedy, že jde o výrobu na základě požadavků tohoto prodejce a pro Jawu je jen epizodou před představením dlouho očekávané novinky.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.09.2013
Odpověď  Tak snad si Škodovka nevezme inspiraci,a nezačnou znovu dělat model 120 LS !

Mně to příjde už fakt trapný,vždyt kromě detailů to je naprosto stejný jako 634/639 z osmdesátých let. Něco jako ta 120 LS vylepšená airbagem a bezkontaktem....


V Týnci se dívali na obrázky retromotorek z Japonska nebo Anglie,ale už si nepřečetli,že tyhle věci jen VYPADAJÍ podobně jako starý,ale fungují na úrovni roku 2013.    [monty]   17.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že by se v Jawě přeci jen blýskalo na lepší časy?
Sice to má katalyzátory, které omezují výkon na tragické hodnoty, ale jako pokus o retro styl se mi velice líbí. Trochu by to chtělo dotáhnout detaily, jak blinkry, budíky...
Jawisté, co vy na to?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2013
Odpověď  Variace na 634 ze stejné stáje:
http://www.cmn.cz/clanek- 347/jawa-250-four-rozsiru je-retro-kolekci    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A dnes už i v bulváru: http://auto.idnes.cz/test -jawy-250-californian-a-j awy-four-d6i-/motorky.asp x?c=A120524_214804_motork y_fdv    [JzK]   30.05.2012
Odpověď  byl jsem tam taky a o zpracování Califu hrůza děs smutno pohledět..Prý je to zatím prototyp:-( ale bomba byla o trochu dál ta kývačka s ohc motorem to byla krása.Něco takového v retro dělat to by byla parádička    [jarek]   19.03.2012
Odpověď  Byl jsem na motoveletrhu v Brně a navštívil jsem i samozdřejmě stánek JAWA.Model California se "choulil" vzadu v koutě,kam svým vzhledem patřil!Bohužel,vypadal hrozně,hlavně na něm ta retro nádrž california dělala motorku tak minimálně o 20let starší,něž ve skušenosti je!Myslím,že to bude propadák.Bohužel....    [Jára]   11.03.2012
Odpověď  Nevím,proč je tam takový zbytečně velký brzdový kotouč a za ty kolena by potřeboval někdo je otlouct o hlavu.    [jirka]   21.11.2011
Odpověď  ta 660 je pěkně hnusná slátanina.Jestli ten kalif bude tak vypadat tak díru do světa neudělají.Naházat na rám sportarda takové plechy, tak to je děs.Fakt Jawa je pro mě tak do roku 1970.    [jarek]   04.11.2011
Odpověď  Nevěřím tomu,a nevěří asi ani JAWA, když to zadala malé externí dílně.    [Monty]   09.10.2011
Odpověď  Jsem zvedav jak pujdou na odbyt ? Myslite , ze se to uchyti natolik , ze dojde k vyrobe dalsi a vetsi serie ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Odpověď  Další novinky z Jawy: http://www.icmn.cz/clanky /aktuality/jawa-californi an-se-vraci-na-trh-a-hned -v-nekolika-objemovych-tr idach-jako-250-125-nebo-k lasicka-dvoudoba-350_5406 .clanek    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.10.2011
Odpověď  Myslím,že by to byla trefa do černého,vyrábět takovovou Califonii s Travela!Důležitá je v tomto případě taky cena motocyklu a vzhledem k tomu,že se většina dílů vyrábí,nebo se vyráběla,není potřeba vývoj a tudíš by cena mohla být nízká.
No a se silnějšším 660ccm motorem,by mohla vypadat třeba takhle:
http://www.veteranforum.c z/photo.php?photo=photos/ 2009/0911260533.jpg    [Jára]   03.10.2011
Odpověď  Mně se ten Betův pokus o retro návrat líbí. I v kontextu toho, že původní Californiany byly také levné motocykly, které se nemohly rovnat tehdejší světové špičce. Jawa se může pokusit o vývoj špičkového motocyklu, ale peníze by ji měly vydělat i motocykly pro denní univerzální použití. Ne každý touží jezdit zrovna jen na skútru a zde by levná pěkná motorka mohla bodovat.

Jak se zdá, možná začne Jawa opravdu z gruntu, když je její výrobní objekt v Týnci na prodej http://www.hyperreality.c z/inzerat/detail/2139131- vyrobni-objekt-areal-jawa -tynec-nad-sazavou    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak praví jedna docela dobrá knížka, californie jsou mašiny nesoucí v názvu bohatou tradici značky. Přestavba je to hezká, ale důstojnej nástupce starýho kalifa tato českočínská platforma podle mě prostě neni. Pro zajímavost taky přikládám foto jedné úpravy 362.    [hanz]   02.10.2011
Odpověď  Na první pohled hrozné výfuky.    [Lada]   02.10.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Pro porovnání přidávám fotografii z knihy Jawa Californian - ukázkový vzor Jawy Californian v podobě motocyklu Jawa 350 typ 362/00/04 Oilmaster.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.10.2011
 Přidat odpověď   (34) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006