 Zdravím, dostala se mi za směšnou cenu do ruky motorka Honda DAX ST-50-G z roku 1974. Je to takovej
japonskej pincek i když o mnoho a mnoho dokonalejší. Pustil jsem se do renovace podle barevného
schématu, které bylo původní a snad i tovární, motor jsem dělal GO (co taky zbylo, když nějákými
chytrýmu se potkal ventil a píst - sedlo naštěstí ok). Bohužel k ní nemám žádné papíry ani nic a
nemyslím si, že bych měl šanci projít testací,.. je nějáká naděje, jak motorku registrovat normálně?
V registru zřejmě není, kdo by platil za něco, co nemá doma. Jinak si myslím, že by byla škoda to
neukázat. [Ondřej Dyk] 11.11.2009 Přidat odpověď |
| Záleží jaký je tam držák na tu baterku. Změřte a dle toho vyberte baterii, je to standardizovaný rozměr a baterie je dle ročníku 6V nebo 12V. Pokud je to model ST50G, tak je to 6V. Olej stačí jakýkoliv motocyklový pro mokrou spojku, ideální je minerální. Teplotní specifikace pro určité teploty je napsaná na deklu. Nějaké supermoderní syntetické oleje nedoporučuji, motor na to není stavěný. Pokud budete mít další otázky, napište mi klidně do mailu ( fiffiq [zavinutec] seznam [tečka] cz ). [Fifík] 28.04.2014 |
| Dobrý den, dostala se ke mě Honda dax st 50. Potřebovala bych vědět co zde patří za baterka a jaký olej se dává do motoru ? Díky za info. [ Kateřina Quardová] 28.04.2014 |
| ten plakát je neskutečně dobrý... kde se dají takové sehnat a v dobré kvalitě? [wierka] 21.01.2014 |
|  Všem majitelům japonských klasiků přeji do nového roku spoustu kilometrů bez nehody. A třeba se někde na silnicích potkáme. Ondra [Ondřej D,] 22.12.2011 |
|  K Hondě DAX přibyla do sbírky i Honda Monkey. Leč není to Honda, ale její mladší sestřička - replika vyrobená čínskou firmou Jincheng. Replika je to naprosto dokonalá a i kvalita zpracování je poměrně dobrá. Jednou snad přijde nařadu i originální kultovní Honda Monkey,.. :) http://www.monkey-gorilla club.cz/obrazky/340.jpg [Ondra] 17.11.2011 |
| Zdravím, jezdím a jezdím, už máme natočeno několik tisíc. Ale na stavu našich silnic se velmi projevuje to, že přední tlumiče už špatně tlumí. Jsou to klasický pružiny, žádný olejový. A tak mě zajímá, co všechno by se mělo při tomto úkonu vyměnit? Pružiny (5), silonový vodítka dole (6), gumový dorazy (10),.. a co dál? Tady je šejma: http://zkracovatko.cz/JPZ pCS (CMSNL:COM) a seznam http://zkracovatko.cz/HIX Yta (CMSNL:COM), vidím tam nějáký gufero (15) to je asi jenom aby vazelína nestékala když je hic, ne? Jinak tam žádný olej není. Koukal jsem do werkstathandbuchu a tam je limitní délka pružin na výměnu, tak samozřejmě jsem pod ní. O tom co dalšího měnit tam nic ale není,.. [FiffiQ] 23.03.2011 |
|  No to zase neee, moje snad vypadá i jako motorka. A Stella hlavně asi nejede 90 :-D . Uznávám, že byla provedena řada drobných změn - jako třeba výměna motoru (125cc). Ale myslím si, že není problém tak do dvou hodin mášu vrátit do původního stavu. [FiffiQ] 24.02.2011 |
| :)) predpokladam ze mas taku krajsiu stellu papierovo [vit] 23.02.2011 |
| Je, ale jenom u Babett,.. tohle je dovoz, takže normální dovozová procedůra. Já už to neřeším, mám jí už skoro rok na normálních papírech. Nebudu tady rozebírat jak, nebylo to košer, ale taky to nebylo uplně levný - takže jsme na tom se státem 50:50 .. :) [Ondra] 22.02.2011 |
| Existuje aj babetta typ 225 tzv mokick, ktora mala nakopavacku a stupacky. U nas nepodliehaju registracii male motocykle s konstrukcnou rychlostou do 45 km/h a je jedno ci ma slapky alebo stupacky. Nie je tomu tak aj v CR ? [vik] 18.02.2011 |
| Dyku to máš sice pravdu,taky nemám rád podvody/což je dnes běžná věc/,ale jsou státní ůředníci
,poslanci vyrobené nesmyslné zákony košer?Odpovím za sebe...nejsou a nejhorší je přiblblej státní
ůředník...Hlavně že má svoji kopičku papírů,ale jstli dává smysl ,je jedno... [kriz] 19.12.2009 |
|  Tak špunt už má i motor (kterej běží), ale nemám jehlu v karburátoru, takže jenom
"blafnu" - ale i z toho mám radost,.. :) [Ondřej Dyk] 12.11.2009 |
| Popravdě, moc si nevěřím,.. moc pěkně to udělat neumím a žádné velké investice si nemůžu dovolit.
Mám jen rozsáhle výrobní možnosti - což ale koliduje s originalitou, když to něják obejdu a upravím,
je to funkční, ale nikoli originální. Další mě napadlo sehnat v německu z vraku (mají jich tam
dost tedy DAXů, vraků nevim) štítek i s TP, což už ale není uplně košer,.. [Ondřej Dyk] 11.11.2009 |
| Nevím,proč by nemohla projít veteránskou testací ? A druhá varianta je sehnat doklady od
čínské kopie - ale moc jich asi nebude. A třetí - upravit na verzi se šlapkama(existovala
i v originále,fotku nějak ten nemůžu najít) - potom nepodléhá registraci. [Monty] 11.11.2009 |
|
|