MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306143 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexJaponské klasické motocykly | Diskusní téma 5.7.2020 16:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Yamaha XJ 650 Turbo r.v. 83.


 Zajimalo by mě jestli má někdo z nás zkušenosti jak perfektně dát do původního stavu, nebo hlavně připravit před pokovováním origo šrouby, držáky a pod. Co mám zkušenosti tak se na to v galvanovně vykašlou a jsou potom stejně vidět mapy po starý oxidaci. Když je průměrná cena šroubu 50kč, tak už se to vyplatí si je doma přeleštit. A rád bych radu od někoho kdo ví jakou použít kvalitní černou barvu na motor, v podstatě jako originál, barvu na kamna znám,nebrat. Momentáně dělám přípravu na lak a motor s rámem mě čeká, tak kdo něco ví, dík za rady.    [tusakvlasta]   10.03.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  I galvanizování se dá neumět. Sem profi galvanizér, ruční práce a tak. Když si to dáte dělat u nějakejch šašků, tak se nedivte,že to stojí za hovno.    [dackwood]   10.07.2013
Odpověď  Ďakujem za návod na renováciu šrobov ale pravdupovediac odkedy som videl tie nové nerezové šroby nemám chuť dávať opravovať staré.V podstate na mojom stroji vačšina skrutiek nebola hrdzavá ale mala poškodenu povrchovu vrstvu pravdepodobne to je nikel.Hrzdzavé boli len niekolko málo skrutiek ktoré fixuju motor v ráme Galvanizovňa u nás robí tri druhy farebného zinkovania ale neviem o tom že by skrutky poniklovali.Ponechať na týchto strojoch pôvodné skrutky je určite správnejšie z hladiska originality o tom nemôže byť reč.    [Dušan]   01.01.2010
Odpověď  Zdravím tě Dušane: Asi si koupil šrouby co nabízel že jsou nový, ale byli to repliky. Já preferuju origo šrouby a pokud je nemáš ůplně sežraný rzí tak se nechaj v pohodě zrenovovat/pokovit, a ty co už jsou po smrti, koupím radši nový. Poradím ti. nejdřív musíš mit kvalitní galvanizovnu, a když jo tak je potřeba si ty šrouby a plechy sám předem chemicky připravit. Podle stupně koroze si je roztřiď abys je mohl potom samostatně odrezovat. Kup ji kyselinu solnou a hydroxid sodný (v každé drogerii) Základní poměr kyseliny je asi 1:15 vody, když je to rezavý tak víc kyseliny, ALE POZOR NA VYPARY, Dělej to venku, a taky na prsty. Nechej louhovat než zmizí poslední rez, déle ne!! Pak to hoď do vody, na opláchnutí a nakonec do mísy s přiměřeně rozpuštěným Hydroxidem sodným ve vodě. Po pár minutách to vyndej a pořádně to propláchni teplou vodou. Doporučuju to potom fénem vysušit. Tak a máš to připravený pro kvalitní galvanovnu, a když to zkurvěj tak je nakopej protože líp to nedělaj ani oni. Používaj stejnou procedůru, jen se stím tak nepiplaj, a bacha na prsty jestli si chcete ještě někdy šáhnout!!!    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2010
Odpověď  Ja som na ebay kupoval sadu šrobov na motor na CB 750 , problem ale je že su moderné imbusové ale na druhú stranu su nerezové takže korozia je tým pádom vyriešená .Sadu šrobov na karburátory som kúpil tiež nerezové temer identické s originálmi normálne v KOVO predajni a tiež sú nerezové .Pokovovať pôvodné šroby je pracné a výsledok nemusí byť vždy dobrý.    [Dušan]   31.12.2009
Odpověď  Já teď akutně šroby nepotřebuju, teda budu potřebovat šrouby na motor až budu ty původní nově pokovovat, aby se mě motor nerozpadl. Když na něco kápnu tak ti dám vědět. Intrenet obchod na díly zkus www.partsdepot.cz    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2009
Odpověď  Ondra: no sice jsou metricky, ale mivaj nektery rozmery proti evropskym metrickym jiny stoupani a rozmery na klic. Takze je docela naprd, kdyz nekde je misto rady hlav sroubu 10, 12, 14 atd nase rada 10, 13 atd, pak ma treba evropskej sroube velkou hlavu.

Tusakvlasta: no ze me to nenapadlo, neco za 1E by se hodilo vydrazit, mam kontakt v Nemecku, kam posilam veci z Ebay kde je predrazeny nebo vubec nemozny je dostat do
CZ ...takze u neceho vyhodnyho co by se hodilo obema na XJ se muzem dohodnout.    [Jindra650]   31.12.2009
Odpověď  Se scháněním šroubů máš asi tak tři možnosti. 1. je koupit nový v motoprodejně nebo internetprodejce náhradních dílů podle katalogovýho čísla,ale jsou dost drahý (30-90 kč) u běžných velikostí. 2.na nějakým motovrakáči a pod. ale tam si spočítej jestli se ti vyplatí jejich cena protože většinou je musíš nechat znova pokovit+ doprava+ čas. 3.Koupit je na aukci, třeba Ebay. nabízej je tam třeba z celýho motoru apod.jako komplet. Já jsem před rokem vydražil celou bedýnku šroubů na XJ za 1,-euro ale on to nechtěl poslat a pro mě to bylo trochu z ruky, tak je nemám ale teď by se mě hodily.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2009
Odpověď  Japonci používají, co vim ze svý Hondy, metrický šrouby. Withwortový se u nás taky dají bezproblému sehnat a o jiných jsem neslyšel (protože snad jinej globálně užívanej systém než metrickej a anglickej (palcový měření) není).
Jinak barvu na válec jsem koupil v Baumaxu (i když tam nakupuju velmi nerad) a je to barva ve spreji psaná pro vysoké teploty a zatím drží,..    [Ondra]   31.12.2009
Odpověď  Urcite se ti taky povedlo nejaky srouby ponicit, kde si pak schanel novy? Pred rokem pri demontazi bylo par sroubu vpredu na ramu tak zarezlych, ze se ukroutily hlavy a jeden dokonce i kdyz jen byval drikem vlozenej do diry, musel jit ven odvrtanim, jak byl zarostlej do hliniku. Jenze japonsky srouby jsou podle jiny normy, to ze jsou s flanží by jeste bylo ok, ale maji jiny rozmery na klice a jiny stoupani, tady teda jeste k tomu jemny, hodne jemny, takze je otazka kde je sehnat. Hlavne mi schazi tedy na oba predni uchyty motoru.    [Jindra650]   31.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak si musím odpovědět sám. Pokovení šroubů mě udělali v Jilemnici a musím říct že perfektně (stříbrný, zlatý a černý) a za super cenu, klidně bych zaplatil příště větší díško. Jsou vstřícný, rychlí a budou taky chromovat.    [tusakvlasta]   12.04.2009
 Přidat odpověď   (10) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006