 Zajimalo by mě jestli má někdo z nás zkušenosti jak perfektně dát do původního stavu, nebo hlavně
připravit před pokovováním origo šrouby, držáky a pod. Co mám zkušenosti tak se na to v galvanovně
vykašlou a jsou potom stejně vidět mapy po starý oxidaci. Když je průměrná cena šroubu 50kč, tak už
se to vyplatí si je doma přeleštit. A rád bych radu od někoho kdo ví jakou použít kvalitní černou
barvu na motor, v podstatě jako originál, barvu na kamna znám,nebrat. Momentáně dělám přípravu na
lak a motor s rámem mě čeká, tak kdo něco ví, dík za rady. [tusakvlasta] 10.03.2009 Přidat odpověď |
| I galvanizování se dá neumět. Sem profi galvanizér, ruční práce a tak. Když si to dáte dělat u nějakejch šašků, tak se nedivte,že to stojí za hovno. [dackwood] 10.07.2013 |
| Ďakujem za návod na renováciu šrobov ale pravdupovediac odkedy som videl tie nové nerezové šroby
nemám chuť dávať opravovať staré.V podstate na mojom stroji vačšina skrutiek nebola hrdzavá ale mala
poškodenu povrchovu vrstvu pravdepodobne to je nikel.Hrzdzavé boli len niekolko málo skrutiek ktoré
fixuju motor v ráme Galvanizovňa u nás robí tri druhy farebného zinkovania ale neviem o tom že by
skrutky poniklovali.Ponechať na týchto strojoch pôvodné skrutky je určite správnejšie z hladiska
originality o tom nemôže byť reč. [Dušan] 01.01.2010 |
| Zdravím tě Dušane: Asi si koupil šrouby co nabízel že jsou nový, ale byli to repliky. Já preferuju
origo šrouby a pokud je nemáš ůplně sežraný rzí tak se nechaj v pohodě zrenovovat/pokovit, a ty co
už jsou po smrti, koupím radši nový. Poradím ti. nejdřív musíš mit kvalitní galvanizovnu, a když jo
tak je potřeba si ty šrouby a plechy sám předem chemicky připravit. Podle stupně koroze si je
roztřiď abys je mohl potom samostatně odrezovat. Kup ji kyselinu solnou a hydroxid sodný (v každé
drogerii) Základní poměr kyseliny je asi 1:15 vody, když je to rezavý tak víc kyseliny, ALE POZOR NA
VYPARY, Dělej to venku, a taky na prsty. Nechej louhovat než zmizí poslední rez, déle ne!! Pak to
hoď do vody, na opláchnutí a nakonec do mísy s přiměřeně rozpuštěným Hydroxidem sodným ve vodě. Po
pár minutách to vyndej a pořádně to propláchni teplou vodou. Doporučuju to potom fénem vysušit. Tak
a máš to připravený pro kvalitní galvanovnu, a když to zkurvěj tak je nakopej protože líp to nedělaj
ani oni. Používaj stejnou procedůru, jen se stím tak nepiplaj, a bacha na prsty jestli si chcete
ještě někdy šáhnout!!! [tusakvlasta] 01.01.2010 |
| Ja som na ebay kupoval sadu šrobov na motor na CB 750 , problem ale je že su moderné imbusové ale na
druhú stranu su nerezové takže korozia je tým pádom vyriešená .Sadu šrobov na karburátory som kúpil
tiež nerezové temer identické s originálmi normálne v KOVO predajni a tiež sú nerezové .Pokovovať
pôvodné šroby je pracné a výsledok nemusí byť vždy dobrý. [Dušan] 31.12.2009 |
| Já teď akutně šroby nepotřebuju, teda budu potřebovat šrouby na motor až budu ty původní nově
pokovovat, aby se mě motor nerozpadl. Když na něco kápnu tak ti dám vědět. Intrenet obchod na díly
zkus www.partsdepot.cz [tusakvlasta] 31.12.2009 |
| Ondra: no sice jsou metricky, ale mivaj nektery rozmery proti evropskym metrickym jiny stoupani a
rozmery na klic. Takze je docela naprd, kdyz nekde je misto rady hlav sroubu 10, 12, 14 atd nase
rada 10, 13 atd, pak ma treba evropskej sroube velkou hlavu. Tusakvlasta: no ze me to
nenapadlo, neco za 1E by se hodilo vydrazit, mam kontakt v Nemecku, kam posilam veci z Ebay kde je
predrazeny nebo vubec nemozny je dostat do CZ ...takze u neceho vyhodnyho co by se hodilo
obema na XJ se muzem dohodnout. [Jindra650] 31.12.2009 |
| Se scháněním šroubů máš asi tak tři možnosti. 1. je koupit nový v motoprodejně nebo internetprodejce
náhradních dílů podle katalogovýho čísla,ale jsou dost drahý (30-90 kč) u běžných velikostí. 2.na
nějakým motovrakáči a pod. ale tam si spočítej jestli se ti vyplatí jejich cena protože většinou je
musíš nechat znova pokovit+ doprava+ čas. 3.Koupit je na aukci, třeba Ebay. nabízej je tam třeba z
celýho motoru apod.jako komplet. Já jsem před rokem vydražil celou bedýnku šroubů na XJ za 1,-euro
ale on to nechtěl poslat a pro mě to bylo trochu z ruky, tak je nemám ale teď by se mě hodily. [tusakvlasta] 31.12.2009 |
| Japonci používají, co vim ze svý Hondy, metrický šrouby. Withwortový se u nás taky dají bezproblému
sehnat a o jiných jsem neslyšel (protože snad jinej globálně užívanej systém než metrickej a
anglickej (palcový měření) není). Jinak barvu na válec jsem koupil v Baumaxu (i když tam
nakupuju velmi nerad) a je to barva ve spreji psaná pro vysoké teploty a zatím drží,.. [Ondra] 31.12.2009 |
| Urcite se ti taky povedlo nejaky srouby ponicit, kde si pak schanel novy? Pred rokem pri demontazi
bylo par sroubu vpredu na ramu tak zarezlych, ze se ukroutily hlavy a jeden dokonce i kdyz jen byval
drikem vlozenej do diry, musel jit ven odvrtanim, jak byl zarostlej do hliniku. Jenze japonsky
srouby jsou podle jiny normy, to ze jsou s flanží by jeste bylo ok, ale maji jiny rozmery na klice a
jiny stoupani, tady teda jeste k tomu jemny, hodne jemny, takze je otazka kde je sehnat. Hlavne mi
schazi tedy na oba predni uchyty motoru. [Jindra650] 31.12.2009 |
|  Tak si musím odpovědět sám. Pokovení šroubů mě udělali v Jilemnici a musím říct že perfektně
(stříbrný, zlatý a černý) a za super cenu, klidně bych zaplatil příště větší díško. Jsou vstřícný,
rychlí a budou taky chromovat. [tusakvlasta] 12.04.2009 |
|
|