 Dobrý den, zajímalo by mě zda nemáte někdo informace, či na přání v čz Strakonicích montovali el.
výbavu Bosch s dynamem 75 w. na sportku po roce 1945. Nebo jestli je to tedy práce nějakého kutila.
Za jakoukoliv informaci děkuji. [psmotokary] 06.03.2010 Přidat odpověď |
| Dobrý den ,bylo by možné dát detailnější fotky motoru k foru ?nebo poslat na e-mail ?a náhodou když
jste našel motorku nebyla tam třeba i k ní bedna dílů ?to by nám hodně pomohlo ....ujasnit si teda o
co jde:):) [Rodon] 06.04.2010 |
| Tak jsem si dnes ověřil jestli lze dát dynamo tourist na 250 sport.Ten první díl dynama co se
montuje tam přesně pasuje .Pasují i 3 šrouby co to drží .Tak je lze namontovat dynamo na 250 sport
.To je jasné že se musí vyměnít klika z tourista.Možná ješte vymezovací podložku ale to už jsem
neskoušel.To relé a cívka a její držák jsou fabrické ale ty díry ne .Tady to vypadá jako nýty.U
tourista jsou šrouby. [petr] 28.03.2010 |
| Tak dobrý den, S panem Marčíkem jsem samozřejmě také mluvil a i on neví jistě co se v ČZ vyrobilo a
co ne. Jelikož tu mám skoro vše od kaktusa až po pulitra, tak opravdu nemám na své výmysli a
přerážení čísel, čas a ani chuť. Např. na pulitru mám číslo 100 221 a každý díl je navíc oražen
číslicí 5, jedná se o pátý vyrobený kus z osmi kusové zkušební série a pan Marčík se o tom taktéž
nezmiňuje, ale ví o tom. Dále je jeho kniha velice pěkná, ale koho zajímají ještě více prototypy,
první soutěžáky a např. vratné vyplachování, tak mu to dostačovat nemůže. Jen k tomuto motocyklu 250
sport. Přidané součástky jako relé a cívka, jejich držáky a vrtané otvory v rámu rozhodně vypadají
jako fabrické a ne jako z garáže. [psmotokary] 26.03.2010 |
| Ano, zrovna jsem se vrátil od kamaráda, co vlastní čz 250 Sport s "víčky" na válci.
Jde o stroje předválečné produkce. A na válec čz 350 mi to nesedí - já tam vidím svěrné
rozety, které turist přece nemá. Kombinace 250válec-350blok . . . nevím jestli to jde. Tomu
výrobnímu číslu bych věřil (mohu se ale mýlit - neviděl jsem to). Ta vložka pod dynamem by to
asi celé vyřešila. Necháme se překvapit . . . ale stálo by za to to zrenovovat tak jak to je. [radek] 24.03.2010 |
| Radek Víš že 250 sport má dva druhy válcu .Tourist také .Ale já píšu o válci na 250 sport s víčky na
přefucích jak to má čz 350 .Ty 250 tourist nemá.Kdyby tam dal spodek z 350 tak tam už to dynamo je
tak by to bylo bez práce. jestli je to 250 sport tak tam musí být vidět nějaká mezivložka .To je
jasné z jinou klikou.Chtělo by to nafotit jak je to dynamo uchycené .Musí to tam být vidět .Jestli
to číslo je originál tak je to upravované.Ten rozdíl mezi 250 turist a 250 sport je z tourista na
jeden typ 250 sport jde nasadit válec je to ten bez těch víček karburátor z boku .Ale ten druhý 250
sport s víčky nejde nasadit na tourista protože žádný tourist nemá přefuky jako 350 nebo tento 250
válec na té fotce.Ten spodek je 250 sport nebo 350 .Tourist to rozhodně není. [petr] 24.03.2010 |
| A proč 350 ? Když už "přeražená čísla" . .. tak motor 250 turist prezentovaný v knize
pana Marčíka má svěrné objímky výfuku (str. 227), takže asi moc rozdílu (250 sport - turist)tam
není, a u tohoto "Sporta" asi stačí vyměna kliky a přidat dinamo . . ., jěště by stálo
zato vidět poslední turisty 250. [radek] 23.03.2010 |
| Mirek Jsem na tom lépe než ty mám skoro všechny čz .Za těch 40 let jsem projezdil tolik burz a
navštívil hodně zběratelu a muzejí .Tak vím co tam patří .V knize o čz se také pan Marčík nepíše o
tom dynanu . [petr] 23.03.2010 |
| petr- neřikej že to je paskvil, sám doma nemáš určitě ani toho paskvila :-DDD [Mirek] 22.03.2010 |
| Dnes jsem změřil šířku válce jak jsou přefukové kanály u 350 čz a 250 sport .350 má jen o 1
centimetr širší než 250.Ten spodek motoru muže být 350 to číslo tam mohl někdo vyrazit.Chtělo by se
podívat jestli lícuje válec se spodkem motoru . Pokud je tam s každé strany 5 mm místa tak je
spodek 350 .Když ne tak je to předělané klika ,dynamo .Skrátka paskvil.On je to i tak. [petr] 21.03.2010 |
| Ahoj, z výrobního čísla vyplívá, že jde o stroj vyrobený jako jeden z posledních, a to v roce
1947 . .. (já mám 93 582), tam se mohlo stát cokoli . . ., ale osobně si myslím, že jde o dílo
šikovného kutila. Nemohl by jsi mi nafotit střed zadního kola, kolíky(šrouby)-kolo ? [radek] 20.03.2010 |
| Zdravím, tak ještě pro ty, kteří doteď nepochopili že se jedná opravdu o čz 250 sport, přikládám
číslo motoru: 93574. [psmotokary] 20.03.2010 |
| Válec je určitě 250 sport.Protože na 250 tourist je jiný válec se sáním na boku tak ten spodek
motoru je 250 sport ale má dynamo které tam nepatří musel by vyměnit i klikovku ale byl by problém
jak to dynano přidělat .Chce to číslo motoru nebo se podívat jak to dynamo je přidělané .Nebo fotku
z jedné fotky se nic nepozná.Nebo je spodek z 350 čz.Na to by šel válec 250 sport napasovat.Jiná
možnost není. [petr] 14.03.2010 |
| Přeci nejde dát na motor 250 tourist, válec 250 Sport.Jedno je příčné a druhé vratné vyplachování. [Pepík] 14.03.2010 |
| aha, tak těch matic výfuku sem si nevšimnul [pavel229] 13.03.2010 |
| Je to motor 250 tourist s válcem 250 sport.Je to slátanina . [k] 13.03.2010 |
| Možná by bylo dobré napsat číslo Vašeho motoru, ať je jasné jestli jde vůbec o sportku s předělanou
elektrikou, nebo nějak upraveného tourista. [Radek T.] 13.03.2010 |
| Zdravím, takže jedná se o sportku výrobenou cca 1939 a složenou z uskladněných dílů po válce. Má
tedy už oproti staršímu provedení světlo čz, kroužkovej přepínač, a motor s vratným vyplachováním,
tudíž píst bez deflektoru jako čz 350 Tourist, ale s tou jsou zaměnitelné jen ty ucpávky
přepouštěcích kanálů a zde použité 75 w. dynamo. Matice výfuků jsou samozřejmě svěrné šroubem. Dále
by měla mít karburátor Jikov (okopírovaný Graetzin) a rozetu asi jen na šrouby, ale jak jsem již
psal, zajímá mě jen použití el. výbavy. [psmotokary] 13.03.2010 |
| No nevím , čz 350 má matky kolen výfuků na závit a ty vypadají úplně jinak než tyhle ... [jawař] 13.03.2010 |
| motor je podle přepouštěcích kanálu ČZ 350 [pavel229] 13.03.2010 |
| a jěště jeden dotaz . . . špice kol u čz 175 Standart(1937) a 250 sport(1947) jsou černé ? [radek] 11.03.2010 |
| včem je rozdíl mezi před a poválečnou čz ? Díky Radek [radek] 11.03.2010 |
| Zdravím, je to opravdu čz 250 sport, poválečná s výbavou z Tourista s dynamem o 75 w. Potkali jste
někdo něco podobného, či o tom někdo něco víte. [psmotokary] 11.03.2010 |
| Rám a vidlice jsou ČZ 175 nebo 250 sport, světlo vetší je, asi tourist. [Pepík] 09.03.2010 |
| To vypadá na 250 tourist vélké brzdy světlo s tachometrem.Nebo i 350 v zadu na rámu má být držadlo
to není vidět.250 sport měli vždy jen magneto. [h] 09.03.2010 |
| Spíš bych řekl že ten motor nepatří k tomu zbytku, napiš jeho výrobní číslo a bude to jasný... [Meela] 08.03.2010 |
|
|