Ahoj.Mam 175 standard 15 v krasnem originalnim stavu. Jen bylo demontovano svetlo Bosch a puvodni majitel klasicky pouzil co mel po ruce. Nastesti si doma nechal , alespon sklo s rameckem a parabolou i patici. Hrnec se vyhodil. Ale uz jsem ho sehnal, ale je uplne vybrakovany. Koupil jsem na burze taky repliku prepinace. Ale netusim jak to ma fungovat. Neposkytl by mi nekdo nejake info, planek zapojeni? Vim ,ze se to tu uz resilo, ale jeste bych potreboval vedet slozeni treciho tlumice teda pokud se na tuhle motorku daval. Mam tam neco napletenyho snad z 3 motorek. Foto jeste dodam. Dekuji vsem za pomoc. [Anty26] 14.02.2012 Přidat odpověď |
| Mohu se zeptat, jaký máte průměr řídítek? Plech máte 6 pacičkový na plechovku nebo už je tam 5 pacičkový jako na pozdějších typech na baterii? Děkuji za info Jirka [truhlarcz] 30.12.2023 |
| To světlo je z Jawy 350 SV. [Michal.V] 15.03.2012 |
| Nevím jistě, že by bylo ze speciálky? Koukni na foto. Mohl bys mi prosím udělat lepší foto světla v pěkném stavu?I zhora prosím.. [zralous] 15.03.2012 |
| Ja mam tlumice cerne. A prekryt leskly chrom. Z jake Jawy svetlo mas?Mel bych o nej zajem. [Anty26] 14.03.2012 |
| Jen pro zajímavost, mám standarda 15 v.č. 10899. Ale nejsem na tom o moc lépe, místo chromované hlavice mám křídlovku matku a světlo z jawy:-( Pokud by ses od pana Marčíka dozvěděl něco konkrétního, tak prosím dej vědět. Na krytu mé nádrže jsou ještě patrně zbytky lesklého chromu. Nezaručím však, že je to originál. Nevíte náhodou někdo podle čeho se dá určit, jaké byly původně montovány tlumiče výfuků? Některé standardy měly i chromové, tuším, že černé byly pouze u lidové verze. [zralous] 13.03.2012 |
| takhle je cele [Anty26] 24.02.2012 |
| tak mi posli svuj e-mail. Muj je czmoto26@seznam.cz [Anty26] 24.02.2012 |
| O světlo bych měl zájem, písněte mi prosím na mail. [vojta] 24.02.2012 |
| Kdyby nekdo mel zajem o reflektor Bosch kterho jsou fotky nize tak je volny. Po ctrnacti letech jsem sehnal v krasnem originalnim stavu a tudiz ten co tu mam nafoceny je volny. [Anty26] 24.02.2012 |
| Mam presne to co popisujes. Siroke zapalovani, malej valec a objimky na vyfukach.A male brzdove bubny. [Anty26] 24.02.2012 |
| Číslo už jsi psal níže - přehlédl jsem. [Pavel] 24.02.2012 |
| Ten tlumič řízení se používal jako příslušenství na jednovýfuk. Na 175 standard 15 se tlumič řízení nemontoval. Mám také toto provedení a krk díru dole má,ale zaslepenou a šroub nahoře je bez díry. Osobně bych tam ten tlumič řízení z jednovýfuka nechal. Máš válec s malým žebrováním, s výfuky na objímky a široké zapalování Bosch? Jo a jaké máš výrobní číslo? [Pavel] 24.02.2012 |
| blaharadomir@seznam.cz [radek] 23.02.2012 |
| Tak mi ho prosim napis nejak mi nejde zobrazit. [Anty26] 23.02.2012 |
| Je pod jménem . .. Dík [radek] 23.02.2012 |
| Naprodej neni, ale nafotim. Napis e-mail [Anty26] 23.02.2012 |
| Ano, mám na mysli přesně to co popisuje Martin S. Tedy klasický tlumič řízení jak jej známe z pozdějších typů, je zachycen vespod, pak prochází šroub celým krkem a nahoře nad řidítky je zakončen chromovou maticí. Ano, pokud mohu požádat o fotky toho krku zak i o rozměr závitu té matice s hora co jde do toho krku. Předem děkuji . [radek] 22.02.2012 |
| ten krk by byl na prodej prosím o foto dík [rf] 22.02.2012 |
| Co myslis tim neco vlozene Radku? Mam jeden krk volnej v regalku, tak ti ho muzu nafotit a poslat i rozmer zavitu. [Anty26] 22.02.2012 |
| Já myslím, že ten tvůj tlumič je takto komplet. Jestli myslíš ten dlouhý šroub co vede skrz krkem, tak ten tam nedáš, když tam nemáš díru dole. Na tento tip ten klasickej tlumič nepatří, proto tam máš asi to co tam máš. Jinak bych se přikláněl k té variantě, že šlo asi fakt o stabilizování řízení na výmolech a toto je asi předchůdce sériového tlumiče. Možná ho začali dodávat a vyrábět právě na poznatky řidičů a ten tvůj je třeba varianta (řešení) jak ho dát na stroje co ho sériově neměli. Myslím, že jde spíše o raritu a nijak bych ho nepředělával. [martin S.] 21.02.2012 |
| Anty26 - Mi to na té fotce zespod nepřipadá, že je tam něco vložené . . Nemohl by jsi mi poslat pár fotek v lepším rozlišení na mail ? [radek] 21.02.2012 |
| Prozatim to tam necham stejne nemam sroub na dotazeni krku. Moc velka parada to neni. Jeste se pokusim kontaktovat pana Marcika E-mailem. Taky mi neni jasny k cemu slouzil ten doraz pridelanej na nadrzi, kdyz zespoda v ramu ten kolik je namontovanej. Ale fakt je , ze ten tlumic nekdo mohl vyrabet jako doplnek. Treba jako dneska padaci ramy. A udelal to po vzoru Jawy , ikdyz funkci to nema zadnou. [Anty26] 21.02.2012 |
| Možná, že ten tlumič řízení souvisí s velkou nerovností silnic v tehdejší době . .. A při "přitaženém" řízení se snáze odolávalo výmolům a lépe se tak držel stroj .. . . U vyasfaltovaných (rovných)silnic už to nebylo potřeba . .. (je to jen doměnka .. . ) Anty26 - díky za fotky. O dodatečném tlumiči řízení jsem již slyšel . . .. [radek] 21.02.2012 |
| Celkově tak nějak, ale nechápu k čemu se to dalo v praxi využít? Jasně zaaretuje to řízení, nebo udělá zatáčení tužší, ale k čemu byla tato funkce vlastně dobrá? poslední čz to má asi céčko a pak to asi zrušily. Já to dotahuji když mám moto na stojanu, aby mi drželo přední kolo v ose s motorkou, ale při jízdě to nějak nepotřebuji a u céčka se to docela samovolně povoluje a naopak to překáží, protože to člověk musí stále hlídat.Má to nějaký jiný potřebnější význam? [martin S.] 21.02.2012 |
| Toto provedení tlumiče řízení je opravdu velmi zajímavý, já osobně jsem ho ještě na žádné ČZ neviděl, ale díky fotografii z knihy pana Marčíka není vyloučené že ho ČZ montovala. Napadají mě dvě vysvětlení, buď se jednalo o první typ tlumiče, který byl později modernizován a konstrukčně zjednodušen, nebo pravděpodobněji se jednalo o jakou si sadu kterou ani nevyráběla ČZ a dala se namontovat na motocykly původně bez tlumiče, které ještě neměly krk řízení průchozí.Podobně jako to bylo s válci pro změnu na vratné vyplachování. V katalogu n.d. pro přírubovou 175 z roku 1936 je vyobrazen tlumič klasické konstrukce. [hopik.m] 21.02.2012 |
| A tady je prvni dil toho tlumice. Pak uz jsou naskladane podlozky tlumice a navrchu je guma pod tou plechovou krytkou. [Anty26] 21.02.2012 |
| Jeste pridavam foto nejakeho zachytu ktery je prisroubovan na prekryt nadrze. A je docela hezky vyrobeny [Anty26] 21.02.2012 |
| Pro Radka. [Anty26] 21.02.2012 |
| tlumič není na čz! [david] 21.02.2012 |
| Pokud by jsme tu (s pomocí všech na fóru) nepřišli na to, co je to za tlumič a něco o něm, tak zkus napsat přímo panu Marčíkovi. Také jsem se na něho kdysi obracel s dotazem. Bude asi vědět více. [martin S.] 21.02.2012 |
| Mate pravdu hosi. Ted jsem to nalistoval a koukam jako blazen. Ano mam male bubny cerne koncovky vyfuku, rucni razeni. [Anty26] 20.02.2012 |
| Anty26 - můžeš udělat pár dobrých fotek horní části přední vidlice ? Uchycení centrální pružiny ? Celého krku ? [radek] 20.02.2012 |
| Člověče máš pravdu. Hledím na to jak puk, ale nikde o tom není v knize ani zmínka ani jiná fotka. A je zajímavé, že je to až na poslední stránce 253 z 255 listů a bez jakéhokoliv textu? Tak a teď babo raď co to je ?? [martin S.] 20.02.2012 |
| Ahoj kdo má Marčíka tak na straně 253 je podle mne ten stejný tlumič řízení [mart] 20.02.2012 |
| To číslo 15 by mělo udávat výkon magneta a ten rok 37 je takový zlomový.Dochází ke změně velikosti brzdového bubnu a nožní řazení, ale až koncem roku. Ty asi ještě máš malé bubny průměr 125cm, ruční řazení a černou verzi, né tu chromovou. Je to tak? pokud jsem to teda nepoplantal:-) [martin S.] 20.02.2012 |
| Takže by mělo jít o čz 175 standart 15 z roku 1937 [martin S.] 20.02.2012 |
| Chapu :)) . v.č : 10884 Foto cele motorky jeste pridam. [Anty26] 20.02.2012 |
| neměly ho jednovýfuky a první DVOUVÝFUKOVÉ čz (zapoměl jsem to dodat pro správné pochopení;-) ) [martin S.] 20.02.2012 |
| Anty, ten tvůj tlumič řízení není zcela určitě originál na čz.Ale to není pro tebe špatná zpráva. Naopak, znamená to, že máš asi jednu z prvních čz, které ještě neměly tlumič řízení. neměly ho jednovýfuky a první čz právě ty také měly ten reflektor bosch, Takže to by sedělo-ten máš.Pošli foto té tvé čz nebo rok výr, či číslo a bude se vědět víc. [martin S.] 20.02.2012 |
| Jeste fotka sloupku rizeni zespoda a zadna dira na na pruchod tlumice tam neni. Jeste jsem zkusil jestli neni treba jen zalepena starou vazelinou nebo tak, ale kdyz jsem skrabnul sroubovakem do zeleza tak fakt nevim. Je teda mozny ze tahle motorka byla bez tlumice z vyroby??? [Anty26] 20.02.2012 |
| tlumic 3 [Anty26] 20.02.2012 |
| neni to podomacku vyrobene, ale nezda se, ze to tam patri. [Anty26] 20.02.2012 |
| tlumic 2 [Anty26] 20.02.2012 |
| tlumic [Anty26] 20.02.2012 |
| Mockrat dekuji. Uz jsem si stahnul planek. Jeste sem dam tu fotku tumice rizeni. [Anty26] 18.02.2012 |
| Pokud se tedy jedná o klasický světlomet Bosch tak se stejně jako pozdější světlomet ČZ s označením R 150 dělal pro verze s akumulátorem a bez. Pro verze s aku měl světlomet navíc tlumivku a usměrňovač. Navíc se ještě vyráběl s rámečkem s ozdobnou lištou nebo bez a samozřejmě v chromu nebo laku. [hopik.m] 17.02.2012 |
| Tak potom je to jinak. Popisoval jsem ti světlo, které už vyráběla přímo čz. Světlo bosch je jiné-je ovládáno tahovým přepínačem z řidítek, ale to se tu také řešilo. Jeho foto je i v té diskuzi, co jsem tě na ní odkázal a pamatuji si, že to tu dokonce někdo někomu pěkně podrobně nedávno popisoval. Zkus zapátrat, někde to tu také je a není to tak dávno. [martin S.] 17.02.2012 |
| Tazatel neni liny, ale chtel jsem vedet co ma byt presne v tomto svetle bosch. Coz jsem tu nikde nenasel. [Anty26] 17.02.2012 |
| Anty26 - takže než DEKOVAT za POMOC je jak je vidět lepší použít vyhledávač a pročíst si starší témata, prostě nic nového pod sluncem, tazatel je líný vyhledávat a pak se uráží, že mu nikdo neodpoví :-) [v] 17.02.2012 |
| A ještě ten plíšek dole, co je na půl zakryt stínem. Ten se dotýká paraboly. Myslím, že je to pojistka pro dokonalý kontakt s hrncem světla a tím pádem uzemění. Asi to byla jistota u černých nalakovaných světel, kdy by nemusel přes barvu být kontakt stoprocentní? [martin S.] 17.02.2012 |
| A tady jsem ti našel(také ve starších tématech) fotku vnitřku světla a doplnil ti to 1-selenový usměrňovač(dnes se nahrazuje diodou) 2- tlumivka (hlídá stejnou hladinu napětí) neodborně řečeno, nejsem elektrikář :-( 3-patice s kontakty a pojistkou 4-kontakty na žárovku( dálkové a potkávací) 5-kontakt na parkovačku [martin S.] 17.02.2012 |
| Musíš se trochu víc dívat. V odkazu níže na debatu o světlech je schéma ukázané. tady jsem ti ho vytáhl [martin S.] 17.02.2012 |
| Diky. Potrebuju vedet co vsechno ve svetle ma byt a jak zapojene. A nenasel jsem zadny schema zapojeni. Mam opravdu parabolu bosch. [Anty26] 17.02.2012 |
| A tady foto tlumiče řízení [martin S.] 17.02.2012 |
| Anty, zapojení se tu už řešilo, najdeš to někde ve starých diskuzích i foto tlumiče. Zkusím to najít, ale podle té fotky bych řekl, že máš parabolu ze světla čz a hrnec ze světla bosch? Jinak komplet světla čz dělá renoindián, tam seženeš to správné a co teda přesně potřebuješ vědět? jak to vypadá ve světle uvnitř, nebo jak se to zapojí? [martin S.] 17.02.2012 |
| Tak nejakych informaci se asi nedockam. DEKUJI tedy za POMOC. Resit nejakeho vsem znameho pacholka tak to je prispevku mraky. Skoda no . . . [Anty26] 17.02.2012 |
| Ma v tom svetle byt nejaka tlumivka a tak podobne? [Anty26] 16.02.2012 |
| Co je to za typ ? To je jeden z prvních jednovýfuků ještě se světlem 15 W ?? [hopik.m] 14.02.2012 |
| jeste jedna fotka [Anty26] 14.02.2012 |
|
|