Právě začínám můj zatím největší projekt a to renovaci ČZ 500, r. 1938. Na fotkách je aktuální stav mého stroje,a rád bych Vás požádal o rady a postřehy, kde sehnat chybějící díly, jak renovovat a na koho se s čím obrátit. Tato motorka si zaslouží pečlivou a kvalitní opravu/renovaci, tak tímto žádám o pomoc. Postupně zde chci rozebírat jednotlivé kroky renovace, tak to třeba taky někomu pomůže. Předem Vám děkuji za rady. [gripen09] 22.06.2012 Přidat odpověď |
| Přikláněl bych se ke středu s 5ti dírama.....ale měly by tam být díry na špice průměr 4,5 mm. Ty mají tlustší nyple. Tak to bych bral jako stěžejní. Pokud by takové díry byly na desetidírovém středu a ne na tom pětidírovém, volil bych ten desetidírový. [Gripen09] 06.03.2024 |
| Přikláněl bych se ke středu s 5ti dírama.....ale měly by tam být díry na špice průměr 4,5 mm. Ty mají tlustší nyple. Tak to bych bral jako stěžejní. Pokud by takové díry byly na desetidírovém středu a ne na tom pětidírovém, volil bych ten desetidírový. [Gripen09] 06.03.2024 |
| Vypletené kolo nemá silný drát. Nevypletený náboj vypadá na přírubáka v provedení 10 kolíků, stačí přeměřit otvory drátů, pak měly ještě 5kolíků+5 šroubů. Půlitr měl 5 šroubů. [Pepík] 21.02.2024 |
| Este jedno foto. [milanxx] 17.02.2024 |
| Zdravim, chcem sa opýtať ktorý stred patrí na CZ 500 ten zrenovovany s desiatimi či ten povodny päťdierovy. [milanxx] 17.02.2024 |
| Aktuální stav, jedem do finále..... [Gripen09] 08.08.2023 |
| Ahoj měl bych prosbu mám čz 500 a pořad mě zlobí tím že za studena jede a za cca 10min jízdy začne ztrácet výkon a začne se dusit. mohu někoho z vás porosit kdo mě muže pomoct tento problém vyřešit .nebo kontakt na správného člověka co ví dík Tom [Tomáš jawa] 20.07.2021 |
| Ahoj Gripene tak jak jsi pokročil ? [pavel229] 15.09.2020 |
| na bílých značkách není. A jediné co vím, tak že motor sehnal k rámu později. Ale to už je tuze dávno. Jak ho na schůzy uvidím poptám se více. [orf] 22.06.2017 |
| Pokut tě zajímá výroba dílů, měla by tě zajímat i prodejní cena daného motocyklu (auta). Těžko někdo koupí díly za 100 t na vozidlo, které je prodejné bídně za 80 t. [Pavel] 22.06.2017 |
| Sleduji toto téma, zajíma mne renovace případná výroba dílů na pětikilo. A řeči které tu vedete o tom jaká motorka má jakou cenu a zda-li je něco replika nebo není tu nepatří. Na to tu jsou jiná vlákna [janec] 22.06.2017 |
| robertissimo. A ty jsi kdo? Ty jsi nějaký administrátor nebo majitel stránek že nám chceš nařizovat nebo rozhodovat o čem tady smíme diskutovat? Nebo jsi stejná nula jako my všichni tady? Více pokory by ti neškodilo. [PS] 22.06.2017 |
| Hmm, tak to je fundovaný dotaz k věci. [Lada] 22.06.2017 |
| Běžte si "tlachat" někde na chat. Vlákno je o ČZ 500 a tu vidím na fotce od ORFa. Máte k té ČZ 500 nějakou radu nebo komentář? Pokud ne, tak nezasírejte toto vlákno tlacháním. ORFe: ta ČZ 500 je na bílých značkách? Má k ní majitel nějaké informace o majiteli? Zajímá mě, kdo si takové motorky v minulosti pořizoval. [robertissimo] 22.06.2017 |
| Honzo , přiznávám, že na pragovku jsem si v roce 1989 musel půjčit. Stála před renovací 8 600 Kč. Dnes bych toho Manxe zvládnul možná ne z dvou výplat ale ze tří určitě. [Evžen] 22.06.2017 |
| Rumpál je tak ceněný, protože to je první Jawa a Česko je země jawařů, Wanderer 500 K tolik nestojí. [JAn] 21.06.2017 |
| Tady se bere vše s nadsazkou... [jkl] 21.06.2017 |
| Neznám cenové relace, ale osobně víc cením Pragovku. Na svou dobu pokroková konstrukce, vyšší technická úroveň proti Rumpálu. Jinak na Manxe bys dělal Evžene spíš roky, než 2 měsíce [Honza l] 21.06.2017 |
| jo, tak to udělejte evžene [tony] 21.06.2017 |
| Takže Praga 500 BD na bílých číslech je tzv. bezcenná (ve srovnání s Rumpálem) . Tak si jí raději nechám a za cca 2-3 měsíční platy ve státní správě zakoupím Nortona Manxe. [Evžen] 21.06.2017 |
| Praga není rumpál, Praga je zajímavější, je 100 procentně česká. Rumpál je německý. Oproti rumpálu se ale Pragovek o hodně víc dochovalo. Můj odhad je kolem 300 kusů. Tuším že origninální Praga se dnes prodá kolem 700 tisíc. [Jan] 21.06.2017 |
| Praga není rumpál, bohužel, Praga 350 OHC by za řeč stála [tr] 21.06.2017 |
| Tak nějak tápu, Pokut Rumpál by stál cca 1,5 M, kolik by stála Praga 500 BD na bílých číslech, renovovaná před lety za použití jediné repliky - výfuku. Pokut by cena byla podobná, velice rád bych jí prodal a dovezl něco pro mne zajímavějšího. [Evžen] 21.06.2017 |
| hynek. Zatím ho nemají. A kde je poptávka bude i nabídka. Za ty prachy se to vyplatí.Ceny našich motorek se dočista zbláznily, kam se na ně hrabou zahraniční stroje. [PS] 21.06.2017 |
| rumpál i čz 500 jeden majitel a co ho znám tak je většina původních dílů. [orf] 21.06.2017 |
| Tito červa nemají.... [hynek] 21.06.2017 |
| Chacha, já nezávidím, já se jim směju, jejich hlouposti,jak za těžký peníze nakupujou od padělatelů kopie a myslí si co nemají. A dobře jim tak.On takový Rumpál nebo Čechie z rokem výroby třeba 2012 nemá chybu. Jen tak dál.Při těch cenách jich za chvíli bude víc, než jich bylo vyrobeno.A pak jim začne hlodat červ pochybnosti, začnou to prověřovat, zkoumat, co vlastně doma mají. [PS] 21.06.2017 |
| Tak nezaviď, však to není pro chudé, stejně jako ten Tourist,vlastně kývačka už taky nedostupná že? [jkl] 20.06.2017 |
| Chacha a co je na vyobrazeném Rumpálu po renovaci vyrobeno v 30 letech minulého století a co v tomto století? To ví, jak se říká ,jen Bůh a renovátor. Takže jen ať hlupáci dávají za ně 1,5 mega, bude jich na prodej kopií po renovaci dostatek.Za ty prachy se to padělatelům rozhodně vyplatí. [PS] 20.06.2017 |
| Moc pěkný, jak se asi pohybuje tento rumpál po renovací? bavíme se 1,5? u origo? více? [OldaR] 20.06.2017 |
| jedna pěkná motivační z našeho srazu. letos dokončené pětikilčo. [orf] 20.06.2017 |
| Čau Gripen09 mohl by jsi mě kontaktovat potřeboval bych poradit. Mindim@seznam.cz [Michal] 08.03.2017 |
| Zdar, níže popisujete renovaci spojkových lamel, z jakého materiálu je nejlepší výpalky udělat? Díky [josef pod] 02.01.2017 |
| Ano klikovka podle obrazku je stejna. Nekde jsem se docetl, ze motor dkw lze predelat na cz 500'mam doma 2 tyto motory. Pokud by mel nekdo o jeden zajem. A poradil by jak na prestavbu , tak mu ho necham. Diky. [Petr svabensky] 02.10.2016 |
| Nevím co ostatního,ale klikovka je prý stejná. [Jára] 01.10.2016 |
| Zdravim vas panove. Chci se vas zeptat jestli bejake komponenty pasuji z dkw 500 sb na CZ 500. Dekuji za radu. [Petr svabensky] 01.10.2016 |
| Ahoj Gripene tak jak pokračuješ na pulitru? [pavel229] 14.09.2016 |
| Najeď na nick Gripen09 a v levém dolním rohu obrazovky se ti objeví mail. [Gripen09] 17.04.2016 |
| Zdravim nemate nekdo kontakt na Gripena? Potrebuju poradit. Diky [honza9.9] 15.04.2016 |
| Pro Gripen09: Pracuji též na pětiosém a tříosém CNC, příležitostně na drátovce a vyjiskřovačce a je radost koukat na to, co ty stroje pod šikovnýma rukama jako jsi Ty, dokáží :-) S pozdravem Osek [Osek] 09.11.2015 |
| Hmm,tak to je paráda. [D.K.] 06.11.2015 |
| Vlevo nová výroba. [Gripen09] 05.11.2015 |
| Vlevo nová výroba, vpravo originál. [Gripen 09] 05.11.2015 |
| Zdravím, anabáze s hlavami je u konce, jsou....hotové. Posílám pár fotek stavu po opracování na pětiosé frézce. Pokud by měl někdo zájem, mohu nechat sérii odlít a případně nechat opracovat. Kontakt pod nickem. [Gripen09] 05.11.2015 |
| Kde jsou ty časy co jsem nechal na Kladně přední půlku motoru za 2500 kč, bohužel pryč. [P] 13.10.2015 |
| tak prodavat si muze za kolik chce .. ale na druhou stranu 55 tisic mu za to nikdo neda. [Honza] 13.10.2015 |
| No a ešte je to aj pekne olámané, jak rebra na valcoch tak aj na hlavách. Na foto... [costelo] 13.10.2015 |
| Mohu potvrdit..... Snad už budu mít příští týden hlavu opracovanou a dám ji sem. Nějak se to oměření pro CNC frézu protáhlo. [Gripen09] 13.10.2015 |
| Jo tak to je on. Toho poznáme. Cena za všetko 2000€ a nechce to predať po kusoch, iba všetko naraz. Je tak Gripen? [costelo] 12.10.2015 |
| Nyní na iveteran, ze Slovenska prodej hlavy, válce a pístů, originál, tak kdo hledáte, koukněte a zeptejte se na cenu. [P.] 12.10.2015 |
| gratuluji k dalšímu postupu vpřed. Hezký odlitek. Co ti vše vlastně ještě do motoru chybí? [martin S.] 02.09.2015 |
| moc pěkné. Gratuluji [čezeťák] 02.09.2015 |
| Formíčka....asi lepší hlavu nikdo neudělá..... [Gripen09] 02.09.2015 |
| další [Gripen09] 02.09.2015 |
| Spodek [Gripen09] 02.09.2015 |
| boční pohled [Gripen09] 02.09.2015 |
| Tak a hlava je na světě :-) Vypadá fakt naprosto přesně jako originál, musím pochválit výrobce formy. Nakonec jsme zvolili jinou variantu odlévání a ten model z 3D tiskárny byl zbytečný. Příští týden nechám tu origo hlavu oměřit na měřící stolici a podle ní opracovat tu odlitou. Pak tu dám foto. Chci to ještě u kamaráda nechat namontovat na Tourista ať se s tím projede a pokud bude vše OK, nechám odlít několik dalších kousků. Takže pokud by jste měli někdo potřebu, můžete mi napsat na mail (pod nickem) [Gripen09] 02.09.2015 |
| Zdravim všechny,mam prosbu neporadil by někdo jak nastavit predstih na čz500 uz se stim trapim dlouho.nevim o tom vůbec nic.mel jsem komplet kladivka venku a ted jsem v koncích:-)Dekuju a zdravim Gripena. [Petr Hanka] 28.07.2015 |
| Jak pokracuji práce? Chci se zeptat mistnich, je stojan shodny s 350 nebo 250kou? [Janec] 21.06.2015 |
| Samozřejmě z technického a sběratelského hlediska to je obrovská škoda přijít o přípravky a formy. Ovšem napadá mne kacířská myšlenka, že kdyby se vše dostalo mezi lidi, tak nám tu možná časem jezdí víc pětistovek, než kolik bylo vůbec vyrobeno :) To je jako když máte vatikánku v každém druhém muzeu :) A pak by tu chlapci nepředváděli taková krásná kouzla s výrobou vlastní formy.... [čezeťák] 12.06.2015 |
| Na druhou stranu to co dela veterany zajimavymi je pocet vyrobenych kusu a stare soucastky dychajici historii. Pokud zacnou vznikat stovky ci tisice novodobych replikovych stroju, tak se kouzlo daneho stroje pomalu vytraci s obrovskym mnozstvim kopií. [ Honza] 12.06.2015 |
| Když vidím tu formu hlavy, vzpomenu si na sklad forem v ČZ. Není to zase tak dlouho kdy se likvidoval. Rozprodaly se na topení za pár kaček. Stačilo si říct chci na topení formy na pětistovku a měli jste komplet forem na tento model. V tom skladu byly formy snad od Kaktuse přes všechny předválky atd., všechny v plně použitelném stavu, včetně všech přípravků. Podle nich nebylo problém nechat znovu něco odlít a vyrobit. [martin] 12.06.2015 |
| krásná práce, přeji hodně zdaru s dokončením. [Jirka] 28.04.2015 |
| To Ti přesně neřeknu, zajišťoval to kluk na VUT v Brně. Tak proto asi tak dobrá cena. Komerčně by to bylo násobně dražší. [Gripen09] 15.04.2015 |
| Hm, to je dobrá cena. A kde tisknou za 50 Kč za hodin? [Lada] 14.04.2015 |
| Šest stovek. Tisklo se to jedenáct hodin. [Gripen09] 14.04.2015 |
| Dobrý den, chtěl bych se touto cestou zeptat na cenu za tisk hlavy na 3D tiskárně Děkuji [ja] 13.04.2015 |
| Tuto polemiku bych přenechal odborníkům z VÚT a slévárny. Nevyznám se v tom. [Gripen09] 05.04.2015 |
| Gripene, kdysi nás to učili ve škole (materiály) a nevidím problém to udělat ze starých hlav, které k tomu byly určené. Struktura slitiny se při těch tavících teplotách rozhodně nezmění. [...] 05.04.2015 |
| Ohledně té analýzy materiálu - nemůžeš prostě vzít staré hlavy , třeba ze zmiňované kývačky ( kovošrot ), a nechat novou odlít právě z tohoto materiálu . Držim palce Jirka [jirkap61] 05.04.2015 |
| Dovoluji se připojit k obdivovatelům a také smeknout. Je to opravdu obdivuhodné, co všechno jde, když člověk chce. No a ten čas a peníze k tomu přece patří jako k jakémukoliv jinému koníčku. [Dansson] 04.04.2015 |
| to je jasné, ale ta vůle to dotáhnout do konce tu u tebe obdivuju. Já jsem ten inzerát na to pětikilo tenkrát také viděl na inzerci, byl za slušné peníze, ale když jsem viděl tu nekompletnost, tak mi bylo jasné, proč to majitel prodává. To prostě nejde doshánět a doskládat, jen tak, že budeš číhat na origo díly, ty už prostě nejsou. Takže jsem to zavrhl, ale tys posunul laťku mnohem dál a ukazuješ, že to není překážka. zkrátka tam kde to jiní vzdávají, ty začínáš. Teď už věřím , že to dáš. jen si počkat na ten den.A ten jednou přijde a pak si po dlouhé době zase z něčeho fakt sednu na prdel. [martin S.] 04.04.2015 |
| Kluci dík, ale věřte mi, že bych raději hlavy někde koupil a nasadil, něž se s tím takto mořit. Ale není kde..... [Gripen09] 04.04.2015 |
| Taky ti fandím. Chce to opravdu pevnou vůli a obrovskou trpělivost. [Karel] 03.04.2015 |
| Já už se fakt těším, až to pětikilo doskládáš a nastartuješ a ono to bude všechno fungovat. Ty tu motorku ani neskládáš, ani nerenovuješ, ty ji přímo znovu vyrábíš ;-) to je něco co se mi hrozně líbí. Tady není na místě řešit origo/neorigo a podobné řeči, v tomto případě je na místě jen smeknout a poklonit se. Fakt se těším na ten den, kdy sem dáš kompletní foto a řekneš že ses na tom projel. držím ti palce. [martin S.] 03.04.2015 |
| Tak a teď ještě trocha metalurgie. Co je to vlastně za hliníková slitina potřebná na odlití hlav? Navíte nikdo....? Asi nejlepší postup bude, na hlavě třeba z kývačky, udělat analýzu materiálu (to mi udělají na VUT v Brně) a pak vybrat adekvátní materiál na odlití (hlavně kvůli křemíku..) z toho co umí slévárna nabídnout. Pak tu přesně napíšu z čeho to budeme odlévat. [Gripen] 03.04.2015 |
| zespodu... [Gripen09] 03.04.2015 |
| celkový náhled [Gripen09] 03.04.2015 |
| Druhá strana... [Gripen09] 03.04.2015 |
| Tak takto to vypadá vytištěno na 3D tiskárně (ta bílá). Druhá je origo. Ještě doladit nějaké drobnosti a rozměry a výkres hlavy v Inventoru je hotový. [Gripen09] 03.04.2015 |
| odpoledne ti jí změřím ( mám tu jednu originál) [Pavel] 27.03.2015 |
| Je třeba počítat se smrštěním materiálu, nyní si nějak nejsem jistý kolik to je u hliníku, snad něco kolem 11 procent, fakt bych kecal, no s velikostí a tloušťkou materiálu to kolikrát ve skutečnosti klesá. Pravděpodobně bych volil ztracený model s přídavky na obrobení u šroubů, svíčky a pod spalovákem, který bych následně teprve vytočil. Či pokud by jsi si byl jistý smrštivotí, tak klidně vyrobit dřevěný model, či vytištěný z plastu aj. o správném zvětšení. Někdo je ale již kdysi vyráběl, snad je i inzeroval, tuším že jsem je viděl na Kladenské burze. [Pavel] 25.03.2015 |
| Druhý pohled.. [Gripen] 25.03.2015 |
| Hlavy na pětikilo jsou skresleny. Nechám vytisknout na 3D tiskárně model a přirovnám ho na motorku. Mám od kamaráda půjčený originál, tkl je porovnáme a odladíme tvary. Pak přeměřím objem spalovacího prostoru v hlavě (umíte někdo podadit jak nejlépe?). Když bude vše OK, tak model použijem jako kopyto pro výrobu formy. Samozřejmě pak musím model upravit na odlití (přídavky, zadělat díry, nálitky atd). Už mě nebaví furt čekat a prosit, vyřeším si to po svém... [Gripen] 25.03.2015 |
| Tlumiče ted také resim. Ty slovenské jsou drahsi, kvalitou by měly byt stejně. Ještě jsou k sehnání za 9tis ale dodavatele ted nevim [Janec] 01.03.2015 |
| Nevíte náhodou zda výfuky u ČZ500 nejsou schodné s DKW 500SB? Buyak.sk má na DKW 500, ale za 14.500 Kč jen za tlumiče mi připadá dost drahý. Hadrávek má v ceníku kolena a tlumiče na ČZ500 za 11.000. Kdo ví, napište mi prosím na mailk: petrkure@seznam.cz Díky. [petrkure] 01.03.2015 |
| Příští týden budu mít odlitky brzdový pedál na čz 500 .Jestli budeš mít zájem ozvi se [rf] 19.02.2015 |
| Teď sem tento projekt moc neřešil.... Neustále se potýkám s nějakými většími či menšími drobnostmi a už mi chybí taková ta radost z nějakého posunu kupředu. Když už si myslím, že to bude dobré, pravidelně se objeví zas něco špatného... :-( A tak pro zlepšení nálady sem se pustil do jiné motorky, a tam to odsýpá. Během tohoto projektu se snad podaří dořešit ten motor a převodovku. Pak to bude už zase radost, protože relativně vše další už je kompletní a hotové. Takže lak, chromy a kompletace. No snad na podzim .... [Gripen09] 18.02.2015 |
| Ahoj tak jak jsi pokročil v ČZ 500?? Nechceš pridat zas nějaký fotky? [Vlada] 14.02.2015 |
| Omlouvám se Treschlům za zkomolení jména. A dělají 100%. [Lada] 26.12.2014 |
| Cekani nevadi, kolena mam jde mi o tlumice, chci aby byly 100% idealne i s kvalitnim chromem. Hadravka jsem nasel jak je na tom s provedenim,nejaka osoni zkusenost/postreh? prispevek od Lada mi nic nerekl [Janec] 26.12.2014 |
| Co ja pamatuji, tak slovak je mel skvele, ale jen tlumice bez kolen a pak je delal cele Hadravek kolem 9 tisic, jen cekani bylo dlouhe. [Pavell] 26.12.2014 |
| Trešlové [Lada] 26.12.2014 |
| řesil z vas nekdo replikove tlumice vyfuku? nasel jsem pouze od MK Replica - Slovensko za 14400. Jak je na tom kvalita pripadne mate nekoho jineho? origo asi nikdo na prodej nema a jeste bowdeny,odkud je berete? Díky za postrehy a rady [Janec] 26.12.2014 |
| ..jenže já netuším, kdo ten karter dělá. Koupil jsem ho k motorce. [Gripen09] 21.12.2014 |
| _ Bonjour , _ Qui refabrique en Tchequie le carter droit d' embrayage de CZ 500 1938 ??? ,car je restaure cette moto , la seule en France . Pouvez-vous me donner l' adresse pour ecrire ??? _ Merci pour votre aide . Pierre 74 [durepaire pierre] 20.12.2014 |
| ...4... [Gripen] 10.12.2014 |
| Origo deska... [Gripen] 10.12.2014 |
| Dárce kladívka.... [Gripen] 10.12.2014 |
| Tak takto vypadá zapalování a dynamo po repasi. Snaha byla co nejvíce ponechat původních dílů. Takže rotor a stator přeměřen zda neprobíjí, nabuzen a nově propojen a dosedací plochy pro uhlíky lehce přebroušeny. U zapalovíní doplněno jedno kladívko s pružinou, které jsem koupil na Aukru. Kupodivu kondíky byly OK, takže byly ponechány, stejně jako uhlíky. Některé dráty dány nové. Musím ještě dodělat plíšek s houbičkou na mazání a čistění vačky - po namontování na motor a usazení vačky. Čeká mě pak ještě na motoru poladit polohu kladívek podle vačky, protože bohužel nejsou úplně stejné. Oboje jsou ale předválečný Bosch. Jinak dynamo je 75 watové,jak má být. Mám i origo štítek co na tom obalu byl. No a při nasazování na kónus na klice ješte zabrousím kónus na rotoru, ať to do sebe pěkně pasuje.. [Gripen] 10.12.2014 |
| Gripen09 : rad by som vedel co vsetko ste robil so zapalovanim a dynamom , pripadne na co si davat pozor ,alebo hladam nejake kontakty na odbornikov . Je to posledna vec ktoru musim repasovat na Touristovom motore a ocenil by som rady od niekoho skusenejsieho. [roman_rk] 05.12.2014 |
| Pepo, tiše zívidím :-) Už bych si to taky takto chtěl užívat. Jinak převodovka by měla být do týdne v kupě. S novými ložisky, pouzdry, odladěná a připravená k sešroubování s motorem. Pak tlumič záběru, spojka, víko s ovládáním spojky atd. To už ale vše mám, tam snad nebudou zásadní problémy. Mám taky hotovou GO zapalování a dynama. takže snad do jara bude komplet motor v kupě. [Gripen09] 05.12.2014 |
| Motivace pro Gripena viz foto.Už aby ti to takhle uhánělo jako mě. [Pepa] 05.12.2014 |
| gripene tak jak pokračuješ? [jenda] 29.11.2014 |
| Kluci dík ta Vaši podporu. Naprosto s Vámi souhlasím, že dnes jsou spíše vzácnější ty černobílé klasické motorky. A mně se taky víc líbí :-) Ten můj projekt v sobě má hodně sice hodně ústupků a obsahuje dost replikových dílů, nebo nově vyrobených na základě původního dílu, ale tak to už u tohoto motocyklu bohužel dnes musí být (a za slovem musí si stojím). Rád bych to příští rok dokončil, tak uvidíme. Jsem taky dost zvědavý jak mi budou "spolupracovat" původní a nové díly v motoru a převodovce ??? [Gripen] 16.08.2014 |
| A těším se až ji dokončí Gripen :) [Jirka12] 15.08.2014 |
| Zde jsou obě pohromadě: [Jirka12] 15.08.2014 |
| Zde je krásná černá 500 ccm, ze stejného podniku ve Strakonicích: [Jirka12] 15.08.2014 |
| bile petikilo je pekne ale nase petikule pujde do klasicke cerne tech je snad min jak bilozlatych 500 [Janec] 15.08.2014 |
| Tohle si myslím, že je právě motocykl, který to "vyhrál", když bylo výročí 90 let ČZ. Bohužel u mne ti organizátoři u mne dosti klesly. [Jirka12] 15.08.2014 |
| ČZ "vatikán" je pouze legenda. Dle toho co jsem se dopátral za X let, v literatuře a i zde, byl zhotoven v tomto duchu (a je doložen fotografií) pouze jeden kus - barevně a povrchovou úpravou jinak pojatý stroj ČZ 500 ccm a to jako poutač na výstavu. Vše ostatní co se okolo toho mele nelze doložit. A to je i logické, protože se okolo tohoto stroje vytvořila nějaká legenda, která poté žila svým životem. Bohužel to došlo tak daleko, že máme dnes spoustu "vatikánů" , které jsou každý jinak a tím pádem i spoustu zprzněných ČZ 500 ccm, které byly v původním krásném černém laku s bílými linkami... Bohužel, někteří rádoby renovátoři jsou bez mozku. [Jirka 12] 15.08.2014 |
| bravo člověku jako gripen ,že zachoval čezeťácké barvy !!!! [Jára ] 15.08.2014 |
| nic jasnějšího než ,že bylo vyrobeno tolik a tolik vatikánú neexistuje ,podle mě nebyl vyrobený žádný ,možná jen reklamní tah možná jen některý s dědečků nynějších majitelů vytáhl tuto fámu ,aby zajistil vnukovi bohatství ...názor každého ....Jen je zajímavé ,že dle Marčíka se zachovalo nebo bylo vyrobeno tolik a tolik kusů... ale záznamy žádné, jen pohádky ....,myslím že každý si svůj motocykl znehodnotil tím ,že ho natřel bílou barvou ,,a zlacenkou !!!!! [Jára ] 15.08.2014 |
| letos je opět nějaké výročí ČZ a bude k tomu i nějaká akce. Kolik Vatikánů se asi sejde? Posledně byla vyhodnocena replika (nebo snad originál ?) Vatikánu. [Josef 3] 15.08.2014 |
| Vatikan podle knižky pan Marčíka byly vyrobeny 3 kusy.Ale podle fotek kterých existuje cca jen asi 5 fotek,mě připadá že je to ten samí motocykl.Dale jsem neviděl ani kousek dilů na vatikana v originál laku nebo dokonce celí motocykl.Ale v dnešní době je jich tak kolem 20 až 30 kusů. [Pepa] 15.08.2014 |
| myslím, že to přesně neví nikdo ale je kolem toho spousta hezkých pohádek... [michal] 15.08.2014 |
| nevíte někdo, kolik bylo skutečně vyrobeno tzv. Vatikánů? Snad jen dva ? [pavka] 15.08.2014 |
| daniel.ales@seznam.cz , tel: 605717537 [roman_rk] 14.08.2014 |
| Gripene prosim Vás potřeboval bych repas karburátoru jikov 2423.Kdysi jste sem dával kontakt na pana Daniela.Ale jeho e-mail ales.daniel.@seznam.cz nejak neni funkční.Dělá ještě pan repase?Nebo nemáte na pána nový kontakt.Děkuji za odpověd'... [D.K.] 14.08.2014 |
| no za 55 tis - to bych snad uvažoval i nad možností odlití nových hlav. I když odlít hlavu asi není taková sranda, jako víko spojky. [michal] 05.08.2014 |
| No volal jsem tam, ale 55.000,- za válec a hlavy mi přijde jako hodně. Zvlášť když válec mám. Je to krajní varianta, zkusím ještě vyčkat. Napiš mi na mail (pod nickem) a dej vědět co ti na motoru chybí a co budeš dělat. Mám už něco vyřešené, tak Ti zkusím poradit. [Gripen09] 05.08.2014 |
| Myslím si že neni moc čo závidieť, skús sa popýtať na ten odkaz čo som Ti poslal. A určite bidem akurát zaávidieť ja Teba, lebo môj motor je tiež v mizernom stave. Ale uvidíme... [Costelo] 04.08.2014 |
| Costello, tiše Ti závidím... :-) [Gripen] 27.07.2014 |
| Jediné čo mám ako tak k spokojnosti sú hlavy. Boli tiež poškodené rebrá a sú vyvarené. Ostatné je beh na dlhé trate. [Costelo] 25.07.2014 |
| No a tady je dekl v původním stavu. Dnes vypadá jinak, ale nemám fotky. Jak bude hotový, nafotím ho. [Gripen09] 07.07.2014 |
| Tady už motor i s válcema. [Gripen09] 07.07.2014 |
| Tak po delší pauze zase jistý pokrok s převodovkou. Na fotce je její sestava, už mám udělaný nový starovací segment a řadící segment (oboje pan Dyttrych). Takže se již pomalu připravuji na její složení. Ještě udělat všechny bronzové pouzdra a spasovat je s hřídelemi, ale to už není nic složitého. Samotné složení pak nechám odborníkovi (podložky, vůle atd... nevíte o někom fakt dobrém, kdo by to udělal případně i s těmi pouzdry?).Takže motor je hotový a převodovka asi brzy také. Pak napasovat spojku a tlumič záběru a zaklopit to deklem. Ten je apropo taky celý nový. Ještě ty nešťastné hlavy... to bude ještě ořech :-) [Gripen09] 07.07.2014 |
| GRIPENE,JAK JSI POKROČIL,JSEM MOC ZVĚDAVEJ....JIRKA [JIRKA] 21.04.2014 |
| Ta páka je divně ohnutá má být do pravého uhlu. [jan] 09.02.2014 |
| TEDA GRIPENE,PŘED TEBOU KLOBOUK DOLŮ.... [JIRKA] 02.02.2014 |
| Tak ke kompletaci motoru sem se ještě nedostal. Odrazuje mně to počasí a nechce se mi mrznout. Ale, spáchali jsme startpáku dle origo vzoru. Myslím, že se povedla. Spodek a vrch páky je origo ČZ, ohlá kulatina je nově dopasovaná. [gripen09] 29.01.2014 |
| Ahoj ta startovací hřídel je čz 500. [Miloš] 26.01.2014 |
| Krásná práce kterou můžu jen závidět. Tohle už není jen o nadšení z veteránu ale hlavně o financích... [Mirek F.] 23.01.2014 |
| čoveče to čučím moc pěkná práce a tiše závydím už se taky těším až si tímhle projdu na mý 250 Touristovy ale bohužel nyní nejsou finance koupil sem druhej traktor tak spravuju ten [pavel229] 18.01.2014 |
| Co dáš mezi válec a karter??? Jen papír. Jinak máš můj obdiv. Petr Kuře [Petr Kuře] 18.01.2014 |
| Plánuji příští víkend nasadit válce na kartery. Nechal sem udělat celou sadu nových černěných šroubů u pana Krause a jsou perfektní. Takže už se těším na výsledek. [gripen09] 18.01.2014 |
| motor ze strany zapalování. [gripen09] 18.01.2014 |
| válec zepředu [gripen09] 18.01.2014 |
| válec [gripen09] 18.01.2014 |
| Pěkný nový rok všem. Po delší odmlce se opět ozývám s hlášením co nového. Asi víc než slova napoví pár fotek, takže je přikládám. [gripen09] 18.01.2014 |
| Je toto startovací hřídel na pětikilo? Nemůžete někdo poradit? [gripen09] 18.11.2013 |
| Nemáte náhodou někdo jedno toto kladívko? Nebo, nevíte, kde by se dalo sehnat? děkuji [gripen09] 04.11.2013 |
| Vnitřek převodovky. Jen s pár díly. [gripen09] 20.10.2013 |
| Pomalu kompletuji převodovku a nemám pojišťovací čep, který na pružině aretuje polohu řadící hřídele při řazení. Díl 701123 - pojišťovací čep. Nemáte někdo nějakou fotku jak ten malý hajzlík vypadá :-) S orientačními rozměry? Jestli je špičatý nebo kulatý? Pružinku mám. Je to zajištěno zvenku 10-kou šroubem. Jinak stále přetrvává problém se startovací hřídelí a řadícím segmentem. Pokud by mohl někdo díly zapůjčit k novovýrobě, kterou mám vyřešenou, tak to by byly druhé vánoce...mohu nechat pak udělat zdarma sadu navíc. Jinak úspěšně pokračuji s převodovkou. Opravili jsme všechny dosedací plochy karterů (zabroušeny), opraveny a spasovány všechny díry a kolíky tak ať to sedí. Dopasovány hliníkové krytky ložisek ze strany sekundáru. Zabroušeny hřídele s pouzdry a spasován tisícihran mezi hřídelí a sekundárním řetězovým kolem (nové). Vyřešili jsme původní labyrint u sekundáru, který byl už dost špatný, tak, že jsme zevnitř víčka udělali zápich na gufero 40x30x5, které to dokonale utěsní. A nepude to vidět. Dány nové ložiska a právě teď to cvičně skládám dohromady. Ale stále se něco dodělává..... [gripen09] 20.10.2013 |
| Pořád bojuji s tím rámečkem na jednovýfuka. Zatím sem ho nesehnal :-( Co jsem se díval, tento typ nikdo ani v replice nedělá. [gripen09] 11.10.2013 |
| zdravím.co rámeček na jednovýfuka?dá se sehnat? [aldafiny] 06.10.2013 |
| tak jak ste pokročil na motoru? [12345] 06.10.2013 |
| ak bol ten ramcek montovany aj na bmw, tak mozes skusit meyer-bikes.de [peto 01] 19.08.2013 |
| Co Nepokoj ? Zkoušel jsi ? [radek] 18.08.2013 |
| Lehce odbočím od pětistovky k jednovýfuku. Nevíte jestli někdo nedělá repliku ráměčku světla Bosch na jednovýfuk 1935. Ten co mám se ukázal jako nepoužitelný. Díky za tip. [gripen09] 18.08.2013 |
| Jednu taky budu prodávat, pokud by byl zájem... [Bat.] 29.06.2013 |
| Jejda jejda, to by se mi hodilo.... Nebo alespoň kdyby byla možnost zapůjčit startovací segmemt a řadící hřídel...škoda... Aspoň jsem si dnes konečně vyzvedl motor od pana Padalíka. přes víkend to trochu zkompletuji a dám tu nějaké foto. [gripen09] 27.06.2013 |
| Díky... [Jirkas4] 27.06.2013 |
| Nemáte někdo odkaz na tu aukci? [Jirkas4] 27.06.2013 |
| Tak se na aukru objevila převodovka se spojkou, i s řazením, byla od 4999 a nakonec změněno na 20 kup teď a trvalo to snad pár minut, tak se někomu možná povedlo dokompletovat. [Pavel] 26.06.2013 |
| nejlepší to je stočit na soustruhu, ostrou kudlu a je to perfektní. Dělal jsem to takhle na speciálce. [Mirek F.] 31.05.2013 |
| Docela to šlo, dělal jsem v únoru myslím, 80 brusný papír na rovné ploše, krouživé pohyby a posuvkou hlídáš a obyč tužkou jsem si značil kde je třeba přitlačit. [petrkure] 30.05.2013 |
| detail [gripen09] 30.05.2013 |
| Tak opět malý posun, mám udělanou kompletní spojku. Ještě musím zbrousit to korkové obložení. Nevíte někdo jak? Poraďte, kdo se s tím už plahočil. U jiných čezet přesahuje ten korek nad plochu lamely tak o cca 1,5 - 2mm na každé straně. Stačí to? Asi bude muset, jinak by se to do koše prostě nevlezlo.. [gripen09] 30.05.2013 |
| ahoj tak jak pokračuješ? [jenda] 15.05.2013 |
| já koupil od HF moto repliky na čz 175 a sedli naprosto perfektně, bez nějakých dodatečných úprav. [orf] 13.05.2013 |
| diky. u HFmoto jsou k sehnani za 8200kc ale fotku ma mizenrnou ty slovenske repliky za 13 vypadaj luxusne, koukam i na dalsi dily napr repliku filtru vs origo a vypada taky pekne. ma nekdo zkusenosti aby porovnal tyto dve repliky, zpracovani, jak sedi a porovnani s origem? [Janec] 08.05.2013 |
| Zdravim vas. vetru se zde do fora:) chci se zeptat jdou sehnat tlumice vyfuku komplet vcetne te propojovaci trubky na petikilo. Replika nebo original. Je to jedna z mala veci co nam chybi jinak krom lanek je snad komplet ale renovace se jiz nekolik let oddaluje [Janec] 07.05.2013 |
| čz 500 jako 350 nebo 250 tourist má stejný regulátor ale je jiná destička pod ním je jinak zapojená je to přece dvojválec. [josef] 24.04.2013 |
| Listoval jsem v "Marčíkovi" a je to takto: 250ccm - zapalování F1LN50/6 1800L3 - 75W 350ccm - zapalování F1LN50/6 1800L3 - 75W 500ccm - zapalování F2LN50/6 1800L4 - 75W Takže pokud je regulátor dle výkonu dynama, tak by snad měl být stejný. [gripen09] 23.04.2013 |
| Ano má 75, pokud tedy nejde o prvních pár kusů, kde je 45 a stejně (75) má i 350. [Pavel] 23.04.2013 |
| A nemá náhodou čz 500 dynamo 75w? Tedy pokud nebude udělané z 250tky [Jirkas4] 23.04.2013 |
| Regulátor se osazuje podle výkonu dynama a ten je podle mě stejný - 50 W . [Richard] 23.04.2013 |
| Není. Na pulitr je silnější k silnějšímu zapalování... [Jirkas4] 19.04.2013 |
| Nikdo neví, zda je regulátor na jendoválec a dvoválce stejný? ?? Díky [gripen09] 18.04.2013 |
| Pepo, dík za radu s tím regulátorem. To je ono! Není to sice původní, ale zase funkčností mnohem lepší. Jinak ty výpalky vypadají super. Takže se do lamel bude obložení vkládat a vlepovat, že. Stejně jak originál. Už se těším, až tu spojku zkompletujeme. Díky a Čao. [gripen09] 04.04.2013 |
| Našel jsem tuhle stranku kde nabizejí nové vnitřky regulátorů.www.dobijeni.webpark.cz .Jinak už jsou hotové první výpalky docela se povedly. [pepa] 04.04.2013 |
| Mám dotaz ohledně regulátoru napětí na Tourista. Je rozdíl mezi regulátorem na jednoválce (250 a 350 ccm) a na dvouválec - pětikilo. Samozřejmě, že myslím uvnitř, zvenku jsou stejné. Co si myslím, tak by měly být stejné, ale mé znalosti elektro jsou dost chabé. No a druhá část. Původní zachovalý kousek je dost obtížně sehnatelný a také drahý. Obal se dělá v replice. Ale co vnitřek? Nevíte, zda existuje někdo, kdo si poradí s cívkama uvnitř? Nebo jsem dokonce viděl moderní pojetí formou elektronické regulace??? Pokud s tím má někdo zkušenosti, budu moc rád ... a asi nejenom já. [gripen09] 04.04.2013 |
| Robertissimo - je to plovákovka na H24. Rozměry přesně sedí. Ostatní - nějaké díly má, ale neručím že všechny. Mě tam něco chybělo a doplnil to. Jinak je na pana Daniela mobil. 605717537, ales.daniel@seznam.cz.(snad mu to nebude vadit, že to tady zveřejňuji, ale myslím, že je to pozitivní reklama). [gripen09] 29.03.2013 |
| gripen09- Neměl bys kontakt na ty renovace karburátorů ? Pokud teda dělá i AMAL na jawu. Díky. [Mirek F.] 29.03.2013 |
| Ahoj, kde mohu se zeptzat kde pán bere originální díly do Graetzin karburatoru? Také dávam dohromady karbec a něco mi chybí [carp.lada] 29.03.2013 |
| Pokud je karbec kompletní, tak cca 1500,-Kč. Pokud něco chybí, pán to originálními díly doplní. Jinak je tam nové šoupátko, které je spasováno s tělem, nový plovák, jehla, vše vyčistěno a seřízeno. Jen namontovat. [Gripen09] 29.03.2013 |
| Jenom dotaz na kolik vyjde takova pekna repase karbecu? [orf] 28.03.2013 |
| ..druhé foto [gripen09] 28.03.2013 |
| Petře, dík za info k pružině :-) Tak jsem opět malinko postoupil, mám hotové karburátory Graetzin H24 a Kf.20s. Nechal jsem je nakonec bez povrchovky, protože se mi líbí jak vypadají, má to takový trochu retro nádech. Hlavně ta 24-ka vypadá perfektně. Mám radost... Dělal je pan Aleš Daniel a jsem s ním vždy spokojen. Už mi dělal dříve jiné repase a bez problémů. [gripen09] 28.03.2013 |
| DKW 500 SB hlásí 4,5mm [petrkure] 26.03.2013 |
| Strmější stoupání znamená rovněž vyšší tuhost. Může být ale i rozdíl v materiálu. Zkus je porovnat stlačením př. o 10mm proti váze a budeš chytřejší. Je taky možné, že plochý profil používali aby dosáhli většího zdvihu. Namontoval bych jí a zkusil jak se bude motor chovat, možná ta vyšší tuhost nebude na závadu. [Lada] 25.03.2013 |
| Myslím si ale, že na funkčnost to asi nebude mít vliv. Tlak, který vyvinou kameny v tlumiči záběru na pružinu je takový, že ji to hravě zmáčkne a zajistí tím prokluz při extrémním záběru. Co Vy na to?? [gripen09] 25.03.2013 |
| Tak díky ochotě jednoho staršího pána mám pružinu. Ale je zde drobný problém.... Jak vidno z fotek, tak je tloušťka pásovinky větší. Originál je cca 3 mm, ta moje pružina má tloušťku cca 4,5 mm. Sice je ta originál zase hustší, má o půlotočky více vinutí, ale i tak je na tlak trochu měkší. Pokud někdo máte možnost toto proměřit, napište tu, jakou tloušťku má pásovivka na Vaší pružině. Šířka pásovinky je stejná, cca 10 mm. Celkové rozměry jsem tu již psal. [gripen09] 25.03.2013 |
| též pérovna Invelt Plzeň - bývalé Škodovy závody. [Pavel] 24.03.2013 |
| Tu pružinu zkus okótovat, já se zeptám v pérovnách v Prostějově. [Mirek] 24.03.2013 |
| S tou pružinou bude problém, já ji měl na DKWce prasklou a vyřešil jsem to koupí torza dalšího motoru s dobrou pružinou. Počítám, že z kulatýho bude taky fungovat, je to pod deklem, vidět to nebude. [franta.k] 06.03.2013 |
| pěkná práce jen tak dál [pavel229] 06.03.2013 |
| To bude pětistovka jako nová [PS] 05.03.2013 |
| Krásná práce, kdo umí ten umí :) [Mirek F.] 05.03.2013 |
| Ještě drobnost, kamarád mi udělal Pouzdro hlavy spojky a Hlavu spojky. Paráda. Ještě lamely (dělají se) a celá spojka je na světě. [gripen09] 04.03.2013 |
| Nevíte kde by se dala sehnat tato pružina. Je to díl č. 70163 - pružina tlumiče záběru. Není problém si nechat udělat průřezem kulatou pružinu, ale s obdélníkovým průřezem jsem zatím nepochodil. Jinak je vnější průměr 53mm, vnitřní průměr 33mm a výška 35mm. Asi bude pasovat i pružina na DKW 500 atd. Díky za rady. [gripen09] 04.03.2013 |
| Kluci, dík za rady. Pokud je to stejné na všechny předválečné ČZ, od 175 do 500 ccm, tak to by neměl být problém. Mrknu po tom v sobotu v Chotusicích. Já jsem si původně myslel, že je to jen pro pětikilo a vůbec mě nenapadlo mrknout do seznamu ND i na 175-ku. Díky. [gripen09] 27.02.2013 |
| Ještě na okraj když jsem renovoval Duplexa mám dojem,že je tam podobný věneček,ale rozměry si už nepamatuji! [Ivosek] 27.02.2013 |
| Jedině vyzkoušet ten menší věneček,třeba to bude fungovat! [Ivosek] 27.02.2013 |
| Rád bych pomohl,ale všechny podobné, věnečky jsou na průměr o 1mm menší a kuličky 5,5mm,jináč mám ruzné velikosti,ale tu Tvoji jak naschvál nemám! [Ivosek] 27.02.2013 |
| Jirkas4 - pokud by si to našel, tak mám velký zájem to koupit. Díky moc. Kontakt pod nickem. [gripen09] 26.02.2013 |
| Možná ho mám navíc,ale musíš vydržet do pátku. [Jirkas4] 26.02.2013 |
| Jo je to shodné i na čz 500. v katalogu na čz 500 je to také jako star K8 a i ten konusový kolíček který to vytláčí je pod shodným číslem. [martin S.] 26.02.2013 |
| Já myslím že to schodné je neboť ve všech katalozích ND od 175-350 ( na 500 nemám)je to vedeno pod jedním číslem "STAR K 8"jako věneček s kuličkami [mihr] 26.02.2013 |
| A není to shodné i se 175kou? Kuličky mají asi 6,34mm. Zbytek je vidět na fotce. Pokud je to shodné, tak by to neměl být problém sehnat i z nějakého torza motoru čz 175. [martin S.] 25.02.2013 |
| Pokud by jste to někdo měl, můžete změřit vnitřní a vnější průměr věnce a taky průměr kuliček. Díky. [gripen09] 25.02.2013 |
| Jirkas4 - vím co myslíš, ale ty věnečky do kol mají moc malé kuličky. To asi nebude pasovat. Kdo by to mohl umět udělat? Nevíte nikdo. [gripen09] 25.02.2013 |
| Dobrý den, opět mám prosbu :-) Nevíte kde by se dalo sehnat ložisko ze spojkového mechanismu, označení ze seznamu dílů je Star K8. Je to takový věneček s kuličkami. Měl by asi být i na jiných Touristech. Děkuji Vám za pomoc. [gripen09] 25.02.2013 |
| Napiš mi na mail ( stuchlik.hk@seznam.cz ) kolik by si chtěl za tu spojku. Díky J. [Jirkas4] 06.02.2013 |
| Spojka pěkná práce...Jak pokračuješ s Duplexem,nějaké pokroky? [carp.lada] 06.02.2013 |
| ..druhá strana... [gripen09] 06.02.2013 |
| Takže opět malý posun. Dnes mi dorazila nová spojka. Myslím, že je to perfektní práce. Pokud by někdo potřeboval, nechal jsem vyrobit dva nové kousky podle originálu. Celé je to cementované, zuby povrchově kalené. [gripen09] 06.02.2013 |
| Momentálně nemám moc o čem psát, protože je v plném proudu renovace kliky, výroba nových pístů a pak kompletace motoru. Kdy to vše bude zatím neumím odhadnout, ale tipuji tak konec února. Pak sem vystavím foto a popis. Stále mě dost brzdí a brzdit bude situace kolem převodovky. Nemám startovací a řadící hřídel. Kdyby někdo věděl o výkresu, měl výkres, nebo měl k zapůjčení, budu moc rád. To je zatím velká brzda. Uvidíme... [gripen09] 23.01.2013 |
| ahoj jak se dař? nějaký novinky u 500stovky? [pavel229] 22.01.2013 |
| Přikládám dobovou fotku,určitě se bude hodit při renovaci. [Michal.V] 23.12.2012 |
| Dorazily mi originál písty, které mi doposud chyběly. Dále je hotový tlumič záběru, který mi dle vzoru dělal pan Šátek. Měl by dorazit do týdne, tak pak sem hodím foto. Co ty ojnice? Nemáte nikdo možnost mi to změřit. Díky [gripen09] 22.12.2012 |
| Nevíte náhodou jaká je rozteč děr na ojnici na pětikilo. Popřípadě, můžete to někdo změřit (průměr děr a vzdálenost mezi vrchem spodní díry a spodkem horní...). Mám ojnice vařené, tak chci oměřit správnou délku. Díky. [Gripen09] 17.12.2012 |
| Takže vše je chemicky očistěno a cca před měsícem předáno panu Padalíkovi. Ještě čekáme na tlumič záběru, který by měl být každým dnem hotov, aby se napasoval na úkos na konci kliky. A spustí se renovace kliky, ojnic a pístů (budou se dělat nové). Tak uvidíme. Teď je to o čase. To už neovlivním. Jinak ještě stojím na krytu řetězu. Nemá někdo originál? Aspoň jako vzor pro novovýrobu?? Díky [gripen09] 11.12.2012 |
| ahoj tak jak pokračujete ? [pavel229] 11.12.2012 |
| ...ještě fotka druhé strany... [gripen09] 02.09.2012 |
| Trochu jsem se posunul. Díky ochotě kamaráda Pepy mám už hotové příruby na ojniční ložiska. Ještě v nich zbývá udělat vnitřní díra pro ložiska, ale ta se udělá až dle přesného rozměru ložisek. Dalším krokem tedy je GO kliky a pístu. Takže po chemickém čistění bloků tyto pošlu k Padalíkovi. Dále jsme se spolu pustili do novovýroby kompletního spojkového koše s lamelami a tlumiče záběru s maticí a pružinou. Takže až to dopadne, dám tu fotky. [gripen09] 02.09.2012 |
| no tak je to přesně obráceně :-) menší kolečko vepředu - na jednu jeho otočku se zadní rozeta otočí míň než při velkém kolečku, tím pádem je pomalejší do síly a naopak. U kola je to obráceně protože přehazovačkou vlastně měníš rozetu a né kolečko sekundáru ( a pokud máš přehazovačku i na předním "talíři" u šlapek tak tam přece platí že menší kolo jede pomalejc ;-) [meela] 19.07.2012 |
| No nevím, ale čím menší kolečko, tím větší rychlost. A zase čím větší, tak větší síla. Beru to jako na kole. [gripen09] 19.07.2012 |
| no logicky to bude obráceně ne? menší kolečko pro sajdku [meela] 19.07.2012 |
| Tak zapalování je doma. Kompletní a snad i funkční - to jsem ještě nezkoušel. Takže jsem se zase o kus posunul. Teď řeším společně s velmi ochotnými kolegy výrobu těch přírub klikových ložisek, ať se můžeme pustit do renovace kliky a válců.. Jen tak pro info, jaký materiál by se mohl hodit. Chceme to dělat z S355J2 (11 523), tak snad to bude OK? Nebo doporučujete nějaký jiný materiál či následnou povrchovou úpravu? Jinak jak jsem se ptal, zda ozubené kolo sekundáru 18 či 20 zubů, tak 18 je na solo a 20 se sajdou. [gripen09] 19.07.2012 |
| Zdravím tě, tak při prohlížení jsem našel alespoň pravou stranu domku na ložiska. Někomu jsem to kdysi kreslil, snad ti to pro představu a doměření na motoru bude stačit. Vnitřek na ložiska a průměry jsem prve neměřil, jelikož chtěl dotyčný použít jiná ložiska. Ale pokud se nepletu, tak jsou tam válečková ložiska na stranách, plus ještě krycí podložky a mezi ložisky je asi dané gufero. Ale už je to déle, takže bych kecal. [Pavel] 11.07.2012 |
| Kluci, já vím, že ty pouzdra/příruby jsou na výrobu jednoduchá, ale nemám potřebné rozměry. Kde to pak nechat udělat už vím. Janec - bude to klasická černá..... Ještě mě napadla taková věc. Kolik je tu vlastně pětikil. Tady ve fóru je nás pár, zkusme napsat jen : pořadové číslo,černá/Vatikán, rok a region/jméno-přezdívka. Tedy pokud Vám to nebude vadit. Popř. co víte, kde jaká je. Začínám : 01, černá, 1938, Olomoucký kraj, gripen09 [gripen09] 11.07.2012 |
| Rovněž tak očištění plechových dílů před lakováním od koroze to take dělají dobře, lepší než to mořit barvožroutem apod. [patrik] 11.07.2012 |
| Kartery, hlavy i valce si davam delat k fy. Daytona. Laky na valcich a karterech delaly vypalovaci barvou, mam to rok v sezone jezdim denne a vse je porad bez problemu, mohu jen doporucit. [Patrik Roklansky] 11.07.2012 |
| Souhlasim s Pavlem je to na vytočení jednoduchý díl který bych snad zvládnul i ja s mejma spíše teoretickejma než praktickejma znalostma o soustruhu hlavní je výkres a rozměry :) [Mirek F.] 11.07.2012 |
| Ty pouzdra na ložiska ti vytočí snad úplně jakýkoliv soustružník, jde jen o přeměřění a základní rozměry. Pak si tedy ještě rozmyslet, zda použiješ původní rozměr ložisek, nebo jiná a podle toho si unašeče upravit. Ohledně zapalování, na kolik tě vyšlo, poslední nabízené bylo za nekřesťanských 18 t. [Pavel] 10.07.2012 |
| sleduju toto tema od zacatku a fandim ti. Mam jedno petikilo take pred renovaci nastesti krom lanek a tlumicu vyfuku komplet origo. Pro jakou verzi ses rozhodl, vatikan nebo klasika cerna? Ja chtel vatikana, ale je tak udelane skoro kazde petikilo takze az na ni dojde pujde asi jako klasicka správna ČZ [janec] 10.07.2012 |
| Možná je to blbost, ale na i-veteránu se co chvila ukazuje v inzerci nabídka na výrobu různých drobných výkovků a vysoustružených prvků, tak co se zkusit obrátit na ně, zda by to nesvedli? Horší to bude s tím vzorem, ale podle toho obrázku níže a zbytku motoru na který to má pasovat, by to snad "nějak" šlo???? [martin S.] 10.07.2012 |
| Ještě dotaz, nevíte kolik zubů má ozubené kolo sekundáru? 18 nebo 20? Díky. [gripen09] 10.07.2012 |
| Došla mě ta startovací hřídelka od Oty (viz níže), přiměřil jsem to ale je krátká a také zuby jsou jiné. Ovšem průměry hřídele a celková funkčnost jsou přesně takové, jak mají být. Takže jako vzor pro případnou výrobu kopie by to určitě stačilo.Zítra udělám foto pro představu. Podařilo se mi sehnat komplet zapalování, příští týden si pro něj jedu, tak doufám, že to klapne. Jinak se plácám a sháním chybějící komponenty do motoru. Objevují se a myslím, že motor dohromady dám, ale bude to ještě běh na dlouhou trať. To mě ale právě baví. Stále ale nemám ty příruby ojničních ložisek, a ani žádný tip, kdo by je uměl udělat, takže kdyby jste někdo tip měli, budu moc rád za radu. [gripen09] 10.07.2012 |
| Ahoj gripen09 tak jak pokračuješ? [pavel229] 10.07.2012 |
| Padalíka mohu taky jenom doporučit, termín nebude tak dlouhý jak píše Ala. Ale já bych s generálku tvojí kliky moc nespěchal a ověřil bych jestli je to čz 500. Podle mě je to DKW a proto budou hřídele jiné. [Karel] 27.06.2012 |
| A to z toho bude VETERˇAN s historik EČ??? [tibisz] 27.06.2012 |
| padalík to je tak akorát vstřícná slibotechna...počítej že si na to počkáš třeba i půl roku a to i přes to že ti do telefonu bude mazat med kolem huby že to bude do 14 dnů atd...má osobní zkušenost a tuto zkušenost tu má víc lidí. Nadruhou stranu dělá fakt kvalitu a myslím si že i za dobré cen. Tak hodně štěstí [Ala] 26.06.2012 |
| Tak jsem za ten týden dost postoupil (teda aspoň vědomostně) a za to Vám všem díky. Momentálně řeším jako prioritu GO kliky a novou pístní sadu. Dostal sem tip na motoservis Padalík, kde jsem se setkal s maximální vstřícností. Mají s renovací kliky a pístních sad na ČZ 500 zkušenosti a dělají to. Jen jsme narazili na zásadní věc, bez které se nepohneme - potřebuji výkres nebo vzor těch bočních pouzder ložisek kliky, která jsou níže na obrázku (vypadají jako příruby). Nemáte někdo info kdo to umí udělat, nebo nemáte k zapůjčení, nebo k prodeji? Díky Honza [gripen09] 26.06.2012 |
| Ozbene kolečko sekundaru děla zabečnictvikraus Hradec Kralove. [Pepa] 26.06.2012 |
| Oto, díky za nabídku, pokud by si byl ochoten mi to poslat, přiměřím to na motor. Napiš mi na mail pod nickem, jak se domluvíme na vyrovnání. Moc Ti děkuji [gripen09] 26.06.2012 |
| To Ota: Teď koukám, že startkolo na DKW 500 SB bay mělo mít 32 zubů, takže kolo nebude z DKW 500 SB. [franta] 26.06.2012 |
| To Ota : Hřídelka startovací č. 41301 je s DKW 500 SB, takže to startovací kolo bude jistě taky z 500SB. Jistě to nevylučuje, že to bude pasovat do ČZ 500 (500 SB byla předloha). [franta] 26.06.2012 |
| Ahoj, Jawa Rumpál : 1930-31 - 258 ks (trubková vidle), 1931-34 - 611 ks (lisovaná vidle + 3r. převodovka), 1934 - 146 ks (lisovaná vidle , 4r. převodovka).Dohromady 1015 ks. ČZ 500 : 1938-39 - 202 ks, 1940 - 222 ks. Dohromady 424 ks. Tahže obecně větší exot je číza, otázka je kolik se jich dochovalo do dnešních dnů... Prosím tě Mirku F. ozvi se mi na fr0011@seznam.cz, potřeboval bych vědě, kde sis nechal navářet žebra na hlavu.Dík franta [franta] 26.06.2012 |
| čeho se vyrobilo víc čz 500 nebo rumpálu těch je něco kolem tisícovky.? [Mirek F.] 26.06.2012 |
| Gripen,mám podobnou startovací hřídel.Ozubené kolo má 35 zubů a na hřídelce je číslo 41301 a je na ní původní štítek na kterém je 12/41301.Nevím jestli je to katalogové číslo.Je to nové a já to na nic nepotřebuji. [Ota] 25.06.2012 |
| Chlapi, já myslím, že teď co už má motorka svého kupce, je trochu škodolibé ji majiteli hanit. Ano, je vidět, že je to skládačka, ale kolik takových čz 500 ještě asi bude k mání ve stavu kdy si ji může člověk se synem celou udělat? Pár čz 500 se na inzerci objevilo, ale většinou po renovaci a za půl mega a pokud si člověk chce užít renovaci takto výjmečného stroje, tak toto je příležitost a jak tu všeci víme, tak těchto příležitostí moc není, takže já gripenovi fandím, je jasné, že to bude dřina a že se replikám nevyhne, ale na druhou stranu, pokud nespěchá a má elán se do toho pustit, tak mu jistě za pár let budeme většina závidět (v dobrém slovasmyslu)ten požitek z jízdy a kolik lidí pozná pod lakem a v motoru repliku? Pořád lepší komplet za cenu replik, než čekat desítky let na originál. Toto není kývačka a díly se neválí v každé stodole.Takže držím palce gripene. [martin S.] 25.06.2012 |
| No vidíš,ale co po renovaci bude stejná jako každá jiná....většina jich je z replik... [Jirka] 25.06.2012 |
| Jirko, OK motorku jsi viděl, tak víš o co jde, rám je opravdu krom horních můstků a hlavy komplet replika, vidlice je převařený tourist, pístky repliky a vše další co psal Jirka taky repliky včetně víka spojky které je po odlití hodně "smrsklé" a skoro nepoužitelné. Oprava převodovky je taky celkem viditelná. Takže nechci kupujímu kazit radost ale za tu nemalou cenu kupoval skoro jenom ten vysněný motor a pár origo dílů. [Karel] 25.06.2012 |
| Pěkný kousek,gratuluju,i když tam jsou nějaké repliky,tak porát máš kus pětistovky,originál kryt řetězu jsem viděl asi před měsícem na i-veteránu.cz [Petr] 25.06.2012 |
| Pavle máš asi pravdu s tou koupí hotové motorky, ale pro mě a syna je ta cesta cílem. Takže právě kvůli renovaci a shánění to děláme. Také si nemyslím, že postupné shánění není levnější a jednodušší, ale aspoň ty náklady rozložíme do delšího času. [gripen09] 25.06.2012 |
| Mechanismus řazení je původní, prakticky totožný měli i elektronové čtyřrychlostní motory s hliníkovými válci. To že by jsi našel původní výkresy, mě bohužel přijde jen jako zázrak, natož ve Fabrice, či přes pana Marčíka. Jen si nejsem jistý, či jsi si neměl raději přišetřit více peněz a zakoupit pěkného půlitra po renovaci, na prodej za poslední rok jich bylo dost a spousta plně originální, cena cca 500 tis. Samozřejmě je to hodně peněz, ale uvidíš, až zaplatíš za vše chybějící díly, ať už původní, či repliky, přičteš renovaci, tak se bohužel na tu cenu dostaneš asi také. [Pavel] 25.06.2012 |
| Jirko, cena byla o trochu nižší, ale i tak ranec. Hold když mušíš, tak musíš..... [gripen09] 25.06.2012 |
| Pavle dík za fota. Ten mechanizmus vypadá jako nový, to je origo? Jinak sem rád za fotky, ale kdyby měl tak někdo výkresy, to by byla pecka. Zkusím se zeptat Marčíka, jestli o nich neví. Jinak o těch pomocných tlumičích a řidítkách (s dekompresorem?!?!) vím, ale teď řeším motor. To je hlavní a zásadní ořech :-) [gripen09] 25.06.2012 |
| Případně ještě tedy, jestli dobře vidím, tak máš řidítka z 250, tlumiče horních vahadel máš nandané obráceně, zadní kolo s 10 dírami bych viděl spíše z přírubáka a se vzpěrami světlometu si také nejsem jistý, chtělo by je vidět na živo. [Pavel] 25.06.2012 |
| A ještě z druhé strany. Případně bych tu měl model na hliníkové sací hrdlo, ale možná jej máš. [Pavel] 25.06.2012 |
| A jen pro představu systém řazení, vše z motoru si asi najdeš v katalogu, kde je to snad rozkreslené. Vyrobit ti to půjde, ale vše co ti do motoru schází, vyjde ještě na dost peněz. [Pavel] 25.06.2012 |
| Rozhodně bych zde neřešil zda je rám čz 500, či 250, je to stále původní díl, ze stejné doby a výroby. Jestli jsou boční profily nové, budiž. Podlaha AKU je na 95 procentech motocyklů nepoužitelná a nespravitelná, takže bych opět neřešil její výměnu za novou. Jinak bych se určitě zbavil toho krytu řetězu, jelikož je to dost nepovedená replika. Tady máš případně foto startovacího hřídele. [Pavel] 25.06.2012 |
| Jo však já to taky tak beru...Jen se snažím upozornit na tuto dobu...to už si každý přebere sám.Jinak jestli se můžu optat, konečná cena byla 300tis? [Jirka] 25.06.2012 |
| Máte pravdu, je na ní moc replik, to vůbec nepopírám. Mně repliky v zásadě nevadí. Pokud bych byl schopen sehnat originíl díly (jako třeba na tu ČZ 175), tak bych je bral raději. U pětikila to ale asi nepude. Dílů je málo a ceny extrémní. Je tam ale i hodně originálů a rám (alespoň krk, a můstky) mezi ně patří. Prioritou je motorku poskládat, udělat a svézt se. Zatím sem rád že sem aspoň takový kus sehnal. [gripen09] 25.06.2012 |
| No nevím to se mi zdá jako moc náhod najednou...Jinak vzhledem k tomu,že čz 500 sháním už dlouho tak jsem se o ni dost zajímal..Bohužel-jako většina těch co je na prodej.složenina.Chybí díly tak za 70tis a ještě k tomu je na ní dost věcí replika.... (zad.blatník,plech pod značku,nosič,rozeta,stupačky,kryt řetězu,plech baterie,stojan,rámeček světla,vzpěry blatníků,rozpěry rámu,matice výfuků a dokonce i pístky přední vidle...) Ale bohužel jak jsem napsal dnes už to tak je...no i zázraky se dějí... [Jirka] 25.06.2012 |
| číslo motoru je 100311. S rámem nesdí. [gripen09] 25.06.2012 |
| Jaké máte číslo motoru? [Pavel] 25.06.2012 |
| Nedovedu říci, zda je rám původně z ČZ 500 nebo menších touristů. Totiž válcované profily a vzpězy pod sedlem jsou nové. Nevím, kdo to dělal (prodávající to také prý neví), ale vzhledem k super provedení si myslím, že je to pan Dobřanský.Mám ještě ČZ 175 special, kde sem si od něj také nechyl vyměnit ty válcované profily na rámu, protože jinak se na tom nesvezete. Pro statické účely postačí starý původní zeslabený a popraskaný rám, pokud chcete také jezdit, je třeba to vyměnit. Takže rám je opraven a jako takový je naprosto bez děr, kde se uchycuje motor, ty je potřeba dopasovat dodatečně na motor. Proto bych na tom, zda tam díra byle či ne nestavěl pravost pětikilového rámu. Navíc na krku je původní číslo 415, takže pokud je to číslo rámu, tak to pasuje na pětikilo, r. 1938. Přední vidle a kola sou stopro z pětikila, blatníky, kastlík, nosič, kryt řetězu atd jsou na všech Touristech stejný, ale něco sou už repliky. Takže já osobně chci věřit tomu, že je rám původní pětistovkový. Ale to je můj názor... [grilen09] 25.06.2012 |
| Tak za prvé byl jsem se na ni podívat a koukal jsem na držáky pružin sedla..naprosto nové neomačkané prostě dodělané znovu-spolu se vzpěrami rámu.A hlavní věc za druhé...když jsem se na ni byl podívat já,tak díry v rámu které drží motor uprostřed tak ty tam nebyli...Prodávajícího jsem na to sám upozornil...Prostě čz500 má uchycení motoru ve třech bodech a 250a350 jen ve dvou bodech a ta díry tam prostě nebyla...J [Jirka] 25.06.2012 |
| Měl bych prakticky stejný dotaz, jelikož pokud mu to neřekl prodávající, tak to bez podrobného prohlédnutí nezjistíte, jelikož je rám v základu prakticky úplně totožný jako u 250, či 350. Jinak ty domky na ložiska, byly jestli se nepletu za nekřesťanské peníze. [Pavel] 24.06.2012 |
| Jirko, podle čeho poznáš že je z 250 tourista ? [Karel] 24.06.2012 |
| Mohu vam pomoci v renovaci sam mam ten to motocykl ve stejnem stadiu renovace.Pokud mate zajem o spolupraci zde je na mě adresa vorelj@seznam.cz. [pepa] 24.06.2012 |
| před nějakou dobou se na i-veteranu prodávali domky na ložiska na kliku [pavel229] 24.06.2012 |
| Ono u řazení to není jen hřídel, je to kompletní mechanismus řazení, který se skládá přeci jen z dost součástek. Ohledně kontaktu na hlavy již nevím, vizitku jsem dávno vyhodil. Pána bych sice asi poznal, ale na většinu burz již nejezdím. [Pavel] 23.06.2012 |
| Válce sou parádní, stačí vyhonovat a spasovat s písty a kroužky. [gripen09] 23.06.2012 |
| tady už se hodně spravovalo.... [gripen09] 23.06.2012 |
| Nevíte kdo dělá ty replikové hlavy? Jinak převodovka je komplet, chybí jen ten hřídel řazení a startování. Jsou to ale krátké hřídele určené jen k tomu, takže pokud by byl výkres, tak mám vyhráno. Nevíte, má někdo výkresovou dokumentaci k touristům? To by pak bylo mnohem jednodušší. Díky [gripen09] 23.06.2012 |
| Hlavy jsou v replice, cena asi 6 t., spojka by za to stála porovnat z motocyklu DKW 500 SB, dost často jsem ji viděl na burze a vypadá prakticky taktéž, či ji pak doupravit, nebo vše vyrobit nově. Zapalování by šlo snad upravit z jednoválcového a co se týče dílů do motou, tak nejsložitější bude asi řazení. Vyrobit jde prakticky vše, ale problém bude přeci jen se zapůjčením dílů. [Pavel] 23.06.2012 |
| Kluci dík za postřehy. Samozřejmě bude klasická černá, těch krémových je už třikrát tolik co vyrobili. Z nejdůležitějších věcí chybí díly motoru a to spojka, hlavy a komplet zapalování. Dále v převodovce chybí startovací a řadící hřídel. To budou zásadní "ořechy" k rozlousknutí. Rám je kompletní, chybí drobnosti, ale to nebude problém sehnat. Právě se vrtám v motoru. Ačkoli vypadá jako monoblok, je to semiblok, ale chytře vyroben a pospojován. Večer sem šoupnu nějaké další detaily motoru. Nemáte tip na nějaké dobré motoráře a převodovkáře? Dík. [gripen09] 23.06.2012 |
| Jinak majitel je velkej sympaťák a určitě by nebyl problém se domluvit a vlézt si za pásku a veškeré detaily si pořádně prohlédnout a nafotit, aspoň pro začátek a představu co a jak. Tak ať se ti daří. [martin S.] 23.06.2012 |
| Toto tam najdeš [martin S.] 23.06.2012 |
| Ahoj, tak nakonec skončila u tebe? Viděl jsem inzerát na ni, na i-veteránu a majitel mi pak posílal fotky. Myslím, že to hlavní co ji chybí byla spojka a hlava, to budeš asi muset hodně číhat na inzerci a burzách, a zbytek už se snad někdě dá sehnat i v replice, na originály bys asi čekal hoodně dlouho. Něco málo teď bylo i na aukru, nebo možná ještě je. Je to nádhernej stroj, ale je jich málo, takže je to sice běh na dlouhou trať, ale určitě to za tu radost co jednou přijde stojí. Tak přeji hodně zdaru při renovaci a doufám, že bude klasika černá a né už X-tej vatikán? Jinak co ti mohu poradit, tak se pro začátek zajeď mrknout do muzea motorismu ve Znojmě, nevím jak to máš daleko, ale garantuji ti, že nebudeš zklamanej a hlavně pro tebe- jsou tam obě verze čz 500, jedna právě ten vatikán a pak klasika černá i se sajdou. [martin S.] 23.06.2012 |
| Pěkný,pěkný...sice z 250-tky tour.,ale konečný výsledek bude nejspíš stejný.jinak chybějící díly sepsat,a pak už je-burzy,inzeráty a shánění... [Jirka] 22.06.2012 |
|
|